ivm lapping -> http://www.virtual-hideou...s/sk6_lapping/index.shtml
ziet er niet zo moeilijk uit, misschien dat ik het ook wel doe.
ziet er niet zo moeilijk uit, misschien dat ik het ook wel doe.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door GiLuX op 20-03-2003 23:17 ]
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Launching containers into space
hehe, ja! vreemde tekentjes!Whieee schreef op 20 March 2003 @ 23:22:
ehhh volgens mij moet je je toetsenbord eens een dagje op de verwarming leggen... want je post ziet er hier nogal vreemd uit..
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
[ Voor 87% gewijzigd door GiLuX op 21-03-2003 10:33 ]
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Jep, ik had ook dat dat flesje gelekt had... kleinbeetje was er maar uit, alleen het zag er wel uit dat er vet veel uit was gegaan omdat van alles er onder zat... verder geen problemen en draait lekker... zie sig voor me specs, houd em 33 idle...GiLuX schreef op 20 March 2003 @ 23:15:
zag dit draadje gisren per toeval en heb er toen meteen een besteld bij maxpert,
ws vanmorgen al binnen en heb em er nu een uurtje of 3 op zitten.
helaas per ongeluk een beker w@er over mijn toetsbord gekieperd tijdens installeren
maargoed,
lijkt er op dat mijn 1700+ @2000 nu op 50 graden loopt ipv eerst 63.
niet slecht maar ook niet schokkend, had beter verwacht.
heb natuurlijk wel die slappe fan er meteen afgesopt en een 6cm 5000 toeren fan er op gezet.
zal eenkijken of dat nog beter kan.
zag hierboven dat het niet duidelijk waß op welke §ocket dit setje past, maar volgen mij op allemaal.
er ws trouwens wəl wåt van dat groene spul door het doosje gelekt zag ik bij het uitpakken,
lijkt er op dat de dop van het flesje niet goed sluit, had iemand anders dat ook?
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 15:58 ]
6cm fannetje @ 5000rpm ipv een 8cm fannetje @ ? (kweenie hoe hard die TT loopt)GiLuX schreef op 21 maart 2003 @ 00:24:
JIUHB0309
/edit
begrijp er niets van eigenlijk,
ding loopt streßsed op 56 graden tegen zeg maar 63 met lucht....
Verwijderd
Zelfde leverdatum als jou als het goed isWhieee schreef op 21 maart 2003 @ 19:40:
woej! ik heb net de AquariusII besteldWaarschijnlijk heb ik em maandag of dinsdag binnen.... I'll keep you posted
All that you know, is at an end
Verwijderd
gefeliciteerdVerwijderd schreef op 22 March 2003 @ 16:16:
Zo heb hem erin zitten nu!!
Palomino of Tbred? Anyway: LEKKERE temp!!!Lijkt allemaal goed te draaien, na een paar keer 3dmark 2003 nog steeds een proc temp van 22 graden !! :-))) Aardig netjes voor een Athlon XP 2000+ dacht ik!
hou wel de temps van je NB/SB in de gatenKan ik hem eindelijk fatsoenlijk gaan klokken!
JA!Zal snel even een fotootje plaatsen!
Dan ben je niet handig, als je pomp er mee nokt wordt je CPU echt niet binnen 2 seconden 80 graden hoor, het blok vangt echt wel voldoende hitte op om je mobo temperatuur beveiliging (die je dus wel aan had moeten zetten) de tijd te geven aan te slaangsjonnie schreef op 21 March 2003 @ 20:27:
ik heb er 1 gehad maar had na een week al het pompje gaar.
En dus bijna mijn cpu naar de galemiezen
Verwijderd
Hup weer een gelukige gerbuiker van dit setje, maar ik denk dat die temp sensor niet helemaal jofel is want 22C na stressen met 3dmark is niet haalbaar met jou cpu.Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 16:16:
Zo heb hem erin zitten nu!!
Lijkt allemaal goed te draaien, na een paar keer 3dmark 2003 nog steeds een proc temp van 22 graden !! :-))) Aardig netjes voor een Athlon XP 2000+ dacht ik!
Kan ik hem eindelijk fatsoenlijk gaan klokken!
Zal snel even een fotootje plaatsen!
Verwijderd
Klopt theoretisch wel maar het blijkt in de praktijk niet veel te doen, en bij mij staat het radje ook nog eens voor een 120mm enermax dus die fan zal het verschil niet echt maken.casj schreef op 22 maart 2003 @ 21:37:
ik zit zelf te denken over wc en lees nu dan ook maar eens de topics,en nu valt het mij op dat standaard de radiator onderin de kast en dus lager als de hittebron geplaatst wordt waardoor je wel erg afhankelijk van je fan en pompje bent.Wanneer de rad bovenin zit heb je zelfs bij uitval van pomp of fan nog een redelijke koeling door de eenvoudige logica dat warmte stijgt en hiermee het afgekoelde water weer naar beneden drukt en je daardoor een natuurlijke circulatie krijgt.
Verwijderd
hoe kan je zien of er wat rondgepopmt word dan? ik zie alleen dat dingetje draaien....en voor de rest houd ik de temps in de gaten.Smarron schreef op 23 March 2003 @ 15:06:
Doe ik wat verkeerd of is de pomp kapot
Als ik de power erop zet, gaat het lampje wel branden, maar wordt er niks gepompt. Er is geen stroom. Volgens mij zit alles goed aangesloten. Het reservoir zit tot op een paar kleine luchtbelletjes helemaal gevuld met water.
Verwijderd
oke...Smarron schreef op 23 March 2003 @ 15:28:
Er loopt niet eens water door de slangen en de balletjes springen niet op.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 15:33 ]
Was niet zo duidelijk net.Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 15:30:
oke...
zorg dat je reservoir een stuk boven je pomp hangt.
dan vul je deze met water, en zorg dat t pompje gevuld raakt. Dan zet je ehm aan en laat ehm pompen, en vul het reservoir bij totdat t waterpeil in het reservoir niet meer zakt.
ff oftopic, wat is de max multiplier van je mobo?
[ Voor 5% gewijzigd door Smarron op 23-03-2003 15:55 ]
Verwijderd
je pompje staat lager dan je cpu blok (neem ik aan)Smarron schreef op 23 maart 2003 @ 15:54:
[...]
Was niet zo duidelijk net.
Er liep toen ik het reservoir ging vullen wel water naar het pompje in de kast. Alleen stopt het water bij het cpu blok. Naar de radiator loopt dus geen water en van de radiator naar het pompje ook niet. Die zijn leeg.
Ik heb de power erop gezet om te kijken of hij werkte (dus nog zonder cpu). Wat doe ik verkeerd dan ?
Max mp is volgens mij 20 ofzo, alleen mijn cpu wilt maar tot 12,5
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 16:08 ]
Ja.Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 16:04:
je pompje staat lager dan je cpu blok (neem ik aan)

[ Voor 10% gewijzigd door Smarron op 23-03-2003 16:23 ]
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 16:25 ]
Verwijderd
neej nietandersom... msn:fuss@gamescentral.nlSmarron schreef op 23 March 2003 @ 16:30:
Ge-add als het goed is. Waren die gegevens niet andersom ?
Maar ik heb even het blokje losgehaald en ben er maar in gaan blazen. Ik krijg er geen lucht doorheen!!
Verwijderd
je schrijft zelf iets eerder dat zonder het koelblok de circulatie WEL werkt, dan denk ik eerder aan een verstopt koelblok, dan aan een kapotte pomp... anders moet je je koelblok even apart testen, want misschien zit je blok gewoon verstopt...Smarron schreef op 23 March 2003 @ 19:00:
Ik heb dat nog even geprobeerd, maar er komt echt niks meer uit. Ik denk dat de pomp gewoon defect is. Lampje gaat branden, propellor ofzo draait, maar verder niks.
Ik zal hem in moeten ruilen. Jammer zeg.
Verwijderd
Met je pompje is niets mis , je waterblokje is verstopt ofzo iets dergelijks , terug naar de winkel dus.Smarron schreef op 23 March 2003 @ 16:46:
Keb beiden ge-add, maar ik krijg niks te zien
smarroncock@hotmail.com
Zo dan. Ik heb trouwens even het koelblokje eraf gehaald en zonder laten draaien. Dat lijkt het wel te doen, aangezien nu door alle buizen water loopt. Ik hoor in het pompje ook zo'n watergeluid.
Verwijderd
Ach gewoon ruilen dat ding en in de loop der tijd rustig gaan veranderen zoals rad en blokje,uitbreiding voor chipset en/of vga.Smarron schreef op 23 maart 2003 @ 19:54:
Ik kan inderdaad geen lucht blazen door het blok. Lijk op verstopping o.i.d.
Ik zal morgen even de winkel bellen. Jammer dat ze geen andere sets verkopen, anders was ik wellicht voor iets professioneels gegaan, nu ik zie dat het eigenlijk echt simpel is.
Verwijderd
zou een black ice radiator op dit setje passen dan???? mn temps zijn niet denderend te noemen nog....Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 20:01:
[...]
Ach gewoon ruilen dat ding en in de loop der tijd rustig gaan veranderen zoals rad en blokje,uitbreiding voor chipset en/of vga.
Hte pompje is wel lekker klein en kan het geweld aan, dus zou je hem alleen al voor het pompje moeten kopen.
Verwijderd
Hmmm dan zou ik liever het maxpert radje erop zetten met een 120mm voor en 120mm achter op 7V, lekker klein maar effectief.Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 20:08:
[...]
zou een black ice radiator op dit setje passen dan???? mn temps zijn niet denderend te noemen nog....
is er al iemand die onderdelen vervangen heeft met anderen??? ander CPU blokje bijvoorbeeld???
Verwijderd
bedoel je dit radje??? Maxxxpert Mono SoloVerwijderd schreef op 23 March 2003 @ 20:24:
[...]
Hmmm dan zou ik liever het maxpert radje erop zetten met een 120mm voor en 120mm achter op 7V, lekker klein maar effectief.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
hmmz, niet echt mijn smaakVerwijderd schreef op 24 March 2003 @ 15:45:
heb een fanduct gemaakt voor mn radiator, er komt nu direct koele lucht op en het gaat er na door mn radiator te hebben geblazen direct weer uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volges mij gaat dit wel goed koelen
Verwijderd
zie laatste pic is al verholpenCrash-Override schreef op 24 March 2003 @ 17:12:
[...]
hmmz, niet echt mijn smaak
maar wel origineel
je mist trouwens 1 schroefje bij je fan aan de voorkant
Verwijderd
De thermaltakewdekreij schreef op 24 maart 2003 @ 17:23:
welke is beter, deze thermaltake of deze: 3R System Poseidon waterkoelingsset?
Verwijderd
TTwdekreij schreef op 24 maart 2003 @ 17:23:
welke is beter, deze thermaltake of deze: 3R System Poseidon waterkoelingsset?
Misschien doe ik hem wel weg, dan mag je die van mij wel hebben.Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 08:45:
is er misschien iemand die de fangrill niet gebruikt? Ik heb er nl nl nog 1 tje nodig, maar kan ze nerges (te koop) vinden.
Dus als dat propellertje draait is hij wel goed? Want dan is alleen mijn cpu-blokje verstopt. Heeft iemand zin om even door dat waterblokje te blazen? Kijken of er makkelijk lucht doorheen komt?Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 17:12:
heb zojuist gemerkt dat men blauw ledje in men pomp niet meer brand. dus ik dacht van sh*t die pomp is kapot maar nee ze draait nog altijd even goed als ervoren en ook geen temp verschil. maar nu vraag ik mij toch af waarom dat ledje niet meer brand (vond het wel cool)
als ik pc afsluit en weer opstart brand het ledje heel even en gaat nadien weer uit :x
wat zou dit kunnen zijn ?
Verwijderd
als je vanmiddag nog geen nieuwe hebt haal ik de zooi wel ff los en blaas ik er doorheen (als dat kan)Smarron schreef op 24 March 2003 @ 21:40:
[...]
Misschien doe ik hem wel weg, dan mag je die van mij wel hebben.
[...]
Dus als dat propellertje draait is hij wel goed? Want dan is alleen mijn cpu-blokje verstopt. Heeft iemand zin om even door dat waterblokje te blazen? Kijken of er makkelijk lucht doorheen komt?
Even gebeld met de winkel. Ik kan mijn waterblokje om komen ruilen. Morgen ff snel doen.
Ben bijna onderwegVerwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 07:13:
als je vanmiddag nog geen nieuwe hebt haal ik de zooi wel ff los en blaas ik er doorheen (als dat kan)
[ Voor 26% gewijzigd door Smarron op 25-03-2003 13:37 ]
Verwijderd
van je mobo, (je kun het pompje gewoon op je cpu_fan header prikken, kan je als het goed is ook het rpm aflezen..)Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 20:55:
Ik wil dus ook dit setje gaan kopen, maar ik zit met 1 vraag: Waar haalt het pompje z'n stroom vandaan.
niks
Verwijderd
Nu weet ik het echt zeker. Geen gekloot met een stekker naar buiten. Ik ga 'm binnenkort bestellenChop2000 schreef op 25 March 2003 @ 21:01:
[...]
van je mobo, (je kun het pompje gewoon op je cpu_fan header prikken, kan je als het goed is ook het rpm aflezen..)
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 22:26 ]
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 23:35 ]
Verwijderd
Ik heb hier een duron 900. En daar zit een Tt volcano 7 op en die houd 'm idle op 53 gradenSmarron schreef op 25 March 2003 @ 21:45:
Ik heb hem nu stressed draaien op exact 40 graden.
Verwijderd
heb deze op mn XP1700 zitten, en die is geclocked op 2100 mhz momentueel....wdekreij schreef op 26 March 2003 @ 10:16:
wie heeft er met deze set ge-oc-t en hoever kwam diegene dan?
Die van mij staat nu op 12*175, vcore van 1,775 en stressed dus 40 graden. XP1700+ origineel.Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 10:35:
heb deze op mn XP1700 zitten, en die is geclocked op 2100 mhz momentueel....
2200 mhz was ook geen probleem, alleen is mn 5V lijn k*t, dus kreeg em daarop niet helemaal stabiel.
CPU op 11,5x190 met Vcore van 1,750..... stressed rond de 49 graden...
Als je hem niet ge-oced hebt, moet die temp zeker naar beneden, maar ik vind die 53 graden voor een duron 900 met een V7 ook al niet kloppen. Is veel te hoog!Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 10:11:
Ik heb hier een duron 900. En daar zit een Tt volcano 7 op en die houd 'm idle op 53 graden. ik hoop 'm met die aquarius toch zeker rond de 30 á 35 graden te krijgen.
Ik wel, de prestaties zijn ruim voldoende en het is weer stiller in de kast, ook al zijn er genoeg koelers die beter koelen.wdekreij schreef op 26 March 2003 @ 10:32:
en volgens deze
http://www.overclockercafe.com/Reviews/Tt_Aquarius/pg_6.html
review is de ThermalRight SLK-600 even goed kwa koeling..
waarom koopt iedereen dan de aquaris, alleen voor de stilte?
[ Voor 7% gewijzigd door toastingnow op 26-03-2003 10:49 ]
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Zeker weten, maar dan heb je al een compleet nieuwe setwdekreij schreef op 26 maart 2003 @ 10:47:
das netjes!
en met deze set kan ik later toch altijdn nog ander pompje en andere radiator ondergooien?
Ja, zijn tbred'stoastingnow schreef op 26 maart 2003 @ 10:48:
Ik neem aan dat jullie het over 1700+ T-Bred's hebben? Wil nl. m'n 1800+ Pali ermee koelen...krijg om deze week binnen als het goed is.
Verwijderd
mijn reden --> ik prik er binnekort een smart case fan 2 op van thermaltake(precies hetzelfde qua vorm) en mijn radiatorfan draait 2 keer zo hardwdekreij schreef op 26 March 2003 @ 10:32:
en volgens deze
http://www.overclockercafe.com/Reviews/Tt_Aquarius/pg_6.html
review is de ThermalRight SLK-600 even goed kwa koeling..
waarom koopt iedereen dan de aquaris, alleen voor de stilte?
en ja, het werkt gewoon met een simpel clippie, dus je mobo mag lekker blijven zitten, ik zou hem alleen wel buiten je case ff een paar uur test laten draaien met een krant eronder, gewoon ff kijken oftie lekt, maar inweze zou dat neit hoeven, want het ding is volgens de site echt waterdicht, (is ie ook echt, je kan er zo onderhand mee tennissenVerwijderd schreef op 26 March 2003 @ 15:39:
Ik heb hem nu binnen
als ik het goed begrijp hoef ik niet mn hele mobo er uit te slopen, en kan ik hem gewoon met een clip vast maken, (Athlon XP).
Verwijderd
Je hebt een palomino, zie het voltage standaard. Een Tbred heeft of een 1.5 of 1.6 vcore.wdekreij schreef op 26 March 2003 @ 16:54:
op http://www.ocinside.de/go...kshop/amd_product_id.html
komt er dit uit:
Athlon XP High Performance Desktop Processor (Model 6) 1533MHz
OPGA Organic Pin Grid Array 1.75 Volt max. Temp. 90°C
256 KB L2 Cache 266 MHz Systembus (133 MHz FSB)
maar hij gebruikt alleen de volgende cijfers/letters: AX1800DMT3C
Wat kan ik dan uit de volgende opmaken:
AG 0IA0234WPAW92 381431418?
Het is allbebei koelpasta. Ik zou zowieso de zilveren gebruiken. Die geleidt denk ik beter. Je kunt in principe elk soort water gebruiken. Gedistilleerd wordt wellicht minder snel warm, maar er zit ook een vloeistof bij, dat voldoet ook goed.Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 17:16:
ey,
nou ik heb net het setje gekocht, en ik had een aantal vraagjes. Ten 1e er zitten 2 dingetjes met heat compound bij, een klein zakje met wit spul erin, en 1 spuitje met grijs spul erin, genaamd Silver grease ofzo. Maar ja welke moet ik nou gebruiken ?Uhm en dan nog 1 vraagje over het water ik lees verschillende, de een zegt gedestilleerd maar de ander zegt normaal water is ook prima. Wat is nou aan te raden? Nou thanks alvast en hoop snel wat te joren
Greets,
NivAiL
[ Voor 43% gewijzigd door Smarron op 26-03-2003 17:32 ]
[ Voor 8% gewijzigd door wdekreij op 26-03-2003 17:34 ]
CPU's worden niet op snelheid gemaakt. Ze maken een zooi CPU's en kijken hoe snel ze stabiel zijn en plakken er dan een label op. Bij gebrek aan 1800+CPU's plakken ze dus gewoon een 1800+ stikker op een 2100+ gerate CPU das marketingwdekreij schreef op 26 maart 2003 @ 17:33:
AX1800DMT3CAG oIAo234WPAW92 381431418
dat moet het zijn, die ene nul moet dus een O worden.
als ik op deze site kijk: http://www.rptechindia.com/Rashib2c/identify.htm
staat er voor AGOIA Athlon XP 2100 (palomino)
hoe kan dat, ik heb namelijk een 1800..
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
Verwijderd
jah dat zou idd kunnen jawdekreij schreef op 26 maart 2003 @ 17:44:
dus het kan zijn dat als ik hem op 2000 heb draaien(wat het geval is) hij eigenlijk "normaal" draait?
of misschien was ie te slecht om naast de andere 2000+-jes te mogen liggen?
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
Gebruik wel gewoon die vloeistof die erbij zat.Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 17:51:
ah ok thanks voor de snelle replydan gebruik ik die zilvere en normaal water ik ga er toch geen spacerocket van maken, ennuh GEEN greets
Verwijderd
nope, niet doen, zelfs opgelost in water is het spul nog ranzig(vraag voor de grap aan burning_acid wat voor gezicht ik trokVerwijderd schreef op 26 March 2003 @ 18:34:
ja zal ik doen is van die groene zooidr staat bij niet opdrinken
he shit wou et net doen
alleen als jij de moeite wilt nemen je mobo er uit te halen, je heb wel kans dat het beter vast zit, want het grootste gepruts aan deze hele set waren bij mij die vage clippies. en ik denk dat dit nog steviger vast zit ookSmarron schreef op 26 maart 2003 @ 16:06:
Zou het eigenlijk uitmaken als ik hem vastmaak aan mijn mobo ipv van die clipjes ? Ik heb toch gaten rond de socket zitten.
Verwijderd
huh zaten er bij jullie 2 soorten bij? bij mij alleen dat witteVerwijderd schreef op 26 March 2003 @ 17:51:
ah ok thanks voor de snelle replydan gebruik ik die zilvere en normaal water ik ga er toch geen spacerocket van maken, ennuh GEEN greets
Verwijderd
wat voor moederbord heb je dan???Smarron schreef op 26 maart 2003 @ 16:06:
Zou het eigenlijk uitmaken als ik hem vastmaak aan mijn mobo ipv van die clipjes ? Ik heb toch gaten rond de socket zitten.
Owh shit, dan heb ik hetzelfde probleem. Keb ook de 8RDA+. Ik dacht dat het wel zou passen. Had nog niet naar de maten gekeken. Dan maar zo. Koelt genoeg eigenlijk.Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 22:14:
wat voor moederbord heb je dan???
heb ook zitten kijken of het bij mij op mn mobo kon (epox 8RDA+) maar kan alleen de clip gebruiken, want met die plaat zitten er van die leuke condesators heel erg in de weg.....
All that you know, is at an end
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq