Object dat vliegt volgens het Biefeld-Brown effect

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.643 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-05 09:39
Anoniem: 9705 schreef op 28 November 2002 @ 14:47:
[...]

Dan snap je het niet. De zwáártekracht wordt niet gebruikt om omhoog te komen.
Het gaat erom dat de electronen tegen luchtdeeltjes botsen en zo stuwing veroorzaken. Aangezien er in de ruimte wel andere deeltjes rondzweven, zou dit in de ruimte waarschijnlijk ook mogelijk zijn. Als je daar een stuwing hebt, heb je vrijwel geen wrijving dus zou je makkelijker hoge snelheden kunnen halen...
Ehm, er zijn al een aantal sondes van NASA die een ion drive hebben. Die nemen volgens mij stuwstof mee in de vorm van zware elementen. Hiermee halen ze overgens ook maar iets van 10N aan netto stuwkracht. Ik zal straks wel even zoeken naar een schematische werking. Het is iig ingewikkelder dan het lijkt.

Ik herinner me trouwens net dat ik ergens een hele stapel papieren heb met allerlei vage ontwerpen van Tesla. Daar staan ook van dit soort opstellingen in. Die superhoge spanningen zijn alleen nogal link als je niet precies weet wat je doet. (Teslaspoelen met metersgrote ontladingen ed.)

* Vorlon gaat straks eens even wat balsahout halen :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 14:27
Vorlon schreef op 28 November 2002 @ 15:17:
[...]

* Vorlon gaat straks eens even wat balsahout halen :)
Het kan ook met van die holle drinkrietjes. Daar ben ik hem nu mee aan het bouwen :P

Anoniem: 11280

Gaaf jongens!!! ik ga er ook nu mee beginnen, niks leukers dan knutselen op je vrij dag :D

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 20:33
bankrupcy schreef op 26 November 2002 @ 10:46:
Het aard-magnetisch veld loopt niet evenwijdig met het aard-oppervlak. Er zou dan ook een kracht in het horizontale vlak moeten zijn. Maar ik zie (nog) niet in hoe een statisch elektrisch veld invloed kan hebben op een magnetisch veld. Als dit effect werkt met behulp van aardmagnetisme, is het nutteloos in de ruimte.

Als het werkt met een ionenstroom, is het ook grotendeels nutteloos in de ruimte. Overigens zie ik niet in hoe je met een ionenstroom dit effect kan krijgen er zal een ionenstroom in 2 richtigen zijn. De positieve ionen gaan een tegengestelde kant op als de negatieve ionen. De massastroom van beide zal IMHO gelijk zijn. Netto resultaat (in stuwkracht) is dan nul.
ja alleen nu kunnen we voorwerpen in een baan om de aarde gooien zonder
een paar miljoen dollar/euro aan brandstof
en als je ermee kan opstijgen kun je er ook mee landen
dus je zou het ook nog als landings systeem alleen kunnen gebruiken
tis gewoon een oud concept waar we nu het nut pas van zien

Ow zouden sate' stokjes ook kunnen of is dat te zwaar?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Anoniem: 11280 schreef op 28 november 2002 @ 15:51:
Ow zouden sate' stokjes ook kunnen of is dat te zwaar?
Dat zou moeten kunnen, maar een stukje balsahout van dezelfde grootte is nog wat lichter. Maar, je kan 't natuurlijk gewoon proberen :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:29

Peetman

Tjah....

Dawns_sister schreef op 28 november 2002 @ 14:55:
[...]

Waarom is er geen zwaartekracht in de ruimte?
En de spaceshuttle ontsnapt niet aan de zwaartekracht van de aarde want hij blijft rondjes om de aarde draaien.

Een veel gemaakte fout is gewichtsloos te verwarren met zwaartekrachtloos. Als je in vrijeval bent dan ben je gewichtsloos omdat de weegschaal even hard mee valt en er dus geen gewicht te meten valt. Je bent in een baan om de aarde echter nog steeds onder invloed van de zwaartekracht van de aarde anders zou je namelijk weg zweven in het heelal.
Je hebt helemaal gelijk, ik poste voordat ik erover nagedacht had. Als je echter naar andere planeten zal willen, is de ontsnappingssnelheid wel van toepassing en zou dit dus nog van pas kunnen komen.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 10:33
Kunnen koolstofstaafjes ook? Die geleiden weer stroom zeker.. Mmh, en die hoogspanning slopen uit een oude monitor vertrouw ik ook niet zo nadat ik iemand 5 meter ver had zien springen na een schok van een tv (stond uit dachten we :))

Is het niet mogelijk om die draadjes als test meteen te verbinden met een wat minder krachtige stroombron? Een ccfl invertertje? Die leveren 4 kv, als de luchtweerstand nu een stuk minder is kan dit mischien ook wel werken. Veel minder gevaarlijk :)

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:08

unclero

MB EQA ftw \o/

Voor grotere versies is het misschien cool om een soort van stabilisatiesysteem te bouwen met behulp van een gyroscoop.. Dan is ie wat 'windbestendiger'..
En als ie zo groot gebouwd kan worden dat ie een draaglast (payload) van 1000 gram kan dragen dan heb ik nog wel een idee voor een calcium-generator...

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Apolloc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 20:17
Zijn er nog andere opties naast een oude monitor om als voedingsbron te gebruiken ?

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Apolloc schreef op 28 november 2002 @ 17:25:
Zijn er nog andere opties naast een oude monitor om als voedingsbron te gebruiken ?
Gewoon een hoogspannings trafo. Die dingen kun je kopen, maar aangezien ze ook een tv's zitten is ee nouwe monitor een stuk goedkoper.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

raar ik heb mijn construcie af ik zet hem gewoon tegen een monitor aan en doe de monitor uit ineens begint mijn folie rare geluiden te maken, dus ik heb een schroevendraaier waarmee ik kan kijken of er stroom opstaat en er staat stroom op?? door het plastic van de monitor heen huh, kan iemand dat verklaren, ik had mijn constructie nog niet aangesloten op bronnen

Dat folie begint te sissen en te roken?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 11280 op 28-11-2002 17:31 ]

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

For the record, je folie is dus nog NERGENS op aangesloten, maar wel een volledige ring? 't Enige wat ik kan bedenken is, dat je hetzelfde effect krijgt als een ringvormig object in een magnetron, waarbij ook een stroom gaat lopen (genoeg om het folie te smelten). Maar 't lijkt me volledig ondenkbaar dat een monitor een dergelijk veld om zich heen heeft. In dat geval moet je er i.i.g. niet meer mee werken. Kan ook geen andere verklaring bedenken eigenlijk. Erg vaag.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

err... foutje

[ Voor 98% gewijzigd door wacco op 28-11-2002 17:37 ]

Spolap: Interactive webcomic

ik heb mijn construcie nu op een ouwe monitor gezet, gewoon op het plastic, nu hou ik een schroevendraaier erbij die dus kan zien of er stroom optstaat of niet. tussen het folie en de schroevendraaien zie ik blauwe vonkjes en en dan 1 seconde licht mijn schroevendraaier op ( zit zo een lampje in) vaag idd :S

Anoniem: 67209

Op 4kV gaat het niet werken, met dat programma dat je van die site kunt downloaden kom ik (hoe lang ik ook kl**t) uit op een draagkracht van 23,74%, dan kan die dus nog geen kwart van zichzelf optillen.

edit: iets te lang bezig geweest met kloten, de post waar ik op reageerde staat inmiddels een heeeeeeel stuk naarboven, er vroeg iig iemand of jem ook op een 4kV ccfl inverter kon aansluiten

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 67209 op 28-11-2002 17:42 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb pas geleden iets gezien waarbij een object op een pulserende laser omhoog geschoten wordt. Ze komen er al best hoog mee. Ook een grappige techniek.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Anoniem: 11280 schreef op 28 November 2002 @ 17:37:
ik heb mijn construcie nu op een ouwe monitor gezet, gewoon op het plastic, nu hou ik een schroevendraaier erbij die dus kan zien of er stroom optstaat of niet. tussen het folie en de schroevendraaien zie ik blauwe vonkjes en en dan 1 seconde licht mijn schroevendraaier op ( zit zo een lampje in) vaag idd :S
Doet me denken aan het effect dat je krijgt wanneer je alu-folie om zo'n plasmalamp wikkelt. Je weet wel, zo'n glazen bol met in het midden een elektrode, waarvandaan ontladingen naar buiten lopen. Wanneer je dat folie aanraakt krijg je hetzelfde effect. Maar een monitor zou afgeschermd moeten zijn.
Wekkel schreef op 28 November 2002 @ 17:38:
Ik heb pas geleden iets gezien waarbij een object op een pulserende laser omhoog geschoten wordt. Ze komen er al best hoog mee. Ook een grappige techniek.
Maar dat is niet te realiseren als hobbyproject, want die lasers zijn niet zomaar te krijgen. Tenminste, niet voor een normaal bedrag. Bovendien heeft zo'n techniek weinig toekomst in ruimtevaarttoepassingen en dergelijke, omdat je lucht aan het verwarmen bent, waarna het een relatief lage snelheid krijgt. Vergeleken met ion-drives is dat niet echt rendabel in de ruimte :P

[ Voor 32% gewijzigd door intoxicated op 28-11-2002 17:43 ]

- Pastor Richards @ VCPR

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

intoxicated schreef op 28 november 2002 @ 17:40:
[...]
Doet me denken aan het effect dat je krijgt wanneer je alu-folie om zo'n plasmalamp wikkelt. Je weet wel, zo'n glazen bol met in het midden een elektrode, waarvandaan ontladingen naar buiten lopen. Wanneer je dat folie aanraakt krijg je hetzelfde effect. Maar een monitor zou afgeschermd moeten zijn.
Misschien komt het doordat die oude monitoren minder goed afgeschermd zijn?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Klopt, dit is een 14 inch uit 1988 denk ik,bij mijn nieuwe philips gebeurt er niets, tv the same!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

intoxicated schreef op 28 November 2002 @ 17:40:
[...]
Bovendien heeft zo'n techniek weinig toekomst in ruimtevaarttoepassingen en dergelijke, omdat je lucht aan het verwarmen bent, waarna het een relatief lage snelheid krijgt. Vergeleken met ion-drives is dat niet echt rendabel in de ruimte :P
Het idee is om uiteindelijk lading in de ruimte te krijgen.

• wacco

wacco

cli, hlt.

Grumph... wat doen plots al die mensen hier? Tis geen casemod topic... :( Kanonne wat een hoop loze posts zo all of a sudden.

Anyways, dat met die lazer is een heel ander idee. Daar zijn al experimenten mee, waarbij de laser nog meer wordt gebundeld, en waardoor de lucht explosief verhit wordt. Dat zet uit, zorgt voor voortstuwing, en dat ding knalt omhoog. Ik heb ff geen link voor je...

Dan: ik heb zo het vermoeden dat de lucht een beetje als isolator optreedt. Ik zou het wel een willen zien in een vacuum, kijken of het dan nóg beter vliegt. En what about de constructie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
-----
|   |
|-*-|
|   |
|-|-|
| | |
| | |
|   |
-----

Zou het bakje waarin het vacuum wordt opgewekt ook meegetild? Moet de 'voortdrijving' dus extern zijn of niet?

En: de onderkant moet naar beneden wijzen, zou je hier mee kunnen sturen? (dus naar links: gaat naar rechts), en ik krijg ook het gevoel, omdat het draadje dichterbij het folie sterker is, dat de breedte van het folie bepalend is. Dus dat een heel erg lang strak gespannen, maar dun strookje (met het draadje dus boven de dunne zijde, don't get confused) sterker is dan een brede lap, zoals het vliegtuigje nu is.
En moet het een driehoeksconstruktie zijn of kan één zijde ook (afgezien van het misschien shuintrekken van het object ipv recht omhoog) ?

• wacco

wacco

cli, hlt.

Nog even voor dat sturen, ik bedoel dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
 *

|
 |
 |
 /
/

Anoniem: 23628

Waarschijnlijk zal zo'n ding in vacuum beter vliegen ja..
Als ik het goed heb werkt het doormiddel van het overspringen van ionen, van de koperleiding naar het aluminiumfolie.. Daarbij schieten de ionen dus met een hoge snelheid over, en creeren daardoor een achterwaards gerichte kracht.. (denk maar aan een fietsband op de weg.. De band geeft een kracht af naar achteren, en de fiets gaat vooruit) Omdat de ionen dus van boven naar beneden gaan, is deze kracht omhoog..
De lucht tussen de 2 leidingen in zal met de ionen in botsing komen, en daardoor remmen ze dus af.. In Vacuum zal t dus wel beter werken.. :)

Heb trouwens ook nog een ouwe monitor liggen hier, maar denk niet dat ik het na ga doen.. je moet wel ergg voorzichtig zijn met die dinge.. Voor je het weet ben je geroosterd :s

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 23628 op 28-11-2002 18:02 ]

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
zal wel uitkijken met ozon dat spul tast jelongen aan (verbrand) toch?
als te hoge consentratie is
dus goed luchten

• Larry4
  • Niet online
BaatZ schreef op 28 november 2002 @ 13:54:
Wel jammer dat jullie het hier consequent over ionen hebben.
het gaat hier namelijk om overspringende ELECTRONEN van de - pool naar de + pool.
Electronen hebben een massa, ze botsen tegen de +pool aan (het koperdraadje) en daardoor dragen ze hun kinetische energie over aan het voertuig, waardoor een opwaartse kracht onstaat die groter is dan de zwaartekracht --> het object stijgt op.
Lees hier alles wat je erover moet weten...
Wel cool dat ie het ook echt doet trouwns, tis misschien wel wat voor me profielwerkstuk !
volgens die site gaat hji ook omhoog met + - omgedraait of wisselstroom(wat nog beter werk) gebruikt
het heb dus nix met kinetische energie van electronen te maken

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Wekkel schreef op 28 november 2002 @ 17:46:
[knip - voortstuwing door verhitten lucht met laser]
Het idee is om uiteindelijk lading in de ruimte te krijgen.
Ja, maar voor dat proces is dus lucht nodig, en je hebt er (in tegenstelling tot de Xenon in Iondrives) vrij veel van nodig. Dus lijkt het me niet echt geschikt voor Deep-Space-like missies, maar alleen voor de eerste tientallen tot honderden kilometers.

- Pastor Richards @ VCPR

• Larry4
  • Niet online
intoxicated schreef op 28 November 2002 @ 18:14:
[...]
Ja, maar voor dat proces is dus lucht nodig, en je hebt er (in tegenstelling tot de Xenon in Iondrives) vrij veel van nodig. Dus lijkt het me niet echt geschikt voor Deep-Space-like missies, maar alleen voor de eerste tientallen tot honderden kilometers.
het werkte toch ook in vacuum? volgens experimenten van nasa (op die site)

• comprobot
  • Laatst online: 15-05 15:50
Ja. dit proef is al uitgevoerd. Deze motor verbruikt geen zuurstof.

De motor werkt meer dan 100 dagen! Hij gaat dus meer dan 100 miljoenen kilometer heen.

De ideale ruimteschip moet dus voorzien met lasersysteem die lanceren kunnen en een motor van biefeld en een xenon-motor hebben. Dan heb je eerste ruimteschip gebouwd.

Anti-matarie als brandstof is beperkt ...

Wat missen we ?

- Kunstmatige zwaartekracht
-Warp motor.

[ Voor 14% gewijzigd door comprobot op 28-11-2002 19:03 ]

www.tiedragon.nl

• Larry4
  • Niet online
we missen ook nog shields ;o)
nee serieus met al die space rommel die rondzweeft

Anoniem: 9942

Mensen, kunnen we weer terug naar W&L-niveau, of zal ik dit draadje ook maar naar de HK verplaatsen?

Overigens zijn hoogspanningsgeneratoren geen speelgoed en zou ik al diegenen die zonder gedegen opleiding hiermee zitten te prutsen aan willlen raden hier ZEER vooorzichtig mee te zijn...

* Anoniem: 9942 herinnert zich zijn 6VWO-project met een 300V-generator nog goed, vooral alle rookwolken die regelmatig in het practicumlokaal waar te nemen waren ;)

Anoniem: 55933

zeker niet met 500 milliampere:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[i]stroomsterkte (mA)[/i] | [i]fysieke gevolgen[/i]
1                                  | net voelbaar
5                                  | prikkelend gevoel
10                                 | moeilijk los te laten
30                                 | loslaten onmogelijk
50                                 | pijn
100                                 | moeilijkheden met ademen
500                                 | hartwerking gestoord; herstelt zich als stroom ophoudt
1000                               | hart blijft stilstaan; ernstige brandwonden
5000                               | ademhaling weigert

De weerstand van het menselijk lichaam varieert met de omstandigheden. Op blote voeten en met natte handen is deze ongeveer 5 kilo-Ohm, leren zolen geven extra weerstand van 100 kilo-Ohm en rubberen zolen zelfs twee keer zo veel.
Ook het contactoppervlak is belangrijk. Pak je het met beide handen vast dan geeft dat een 40x zo kleine weerstand als bij het aanraken met een vingertop.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Nog een paar dingen, waar ik bij m'n HV-experimentjes op let:
• Mobiele telefoon bij de hand hebben. Een geaarde stok t.b.v. ontlading kan de aardlekschakelaar triggeren, en dan doet je mooie draadloze DECT-telefoontje niet echt veel meer, als iemand 112 wil bellen i.v.m. een hartstilstand of andersoortige ongelukken. Ja, de aardlek heeft hier tijdens experimenten al 2 keer de boel afgesloten.

• Houd rekening met de mogelijkheid, dat je lifter losschiet. Ik zag jou op het tweede filmpje je handen boven het ding houden om te bewijzen dat er geen draden boven hangen. Wanneer je je lifter met enkele draden van onderaf aan de grond wil houden, moet je ze niet vastmaken met een simpel plakbandje op een tafel.

't Lijkt misschien heel erg logisch en overdreven, maar als je de verschillende Tesla- en Lifter-maillists eens bekijkt zie je dat mensen simpele dingen als een telefoon bij de hand hebben vergeten. Overigens is het krijgen van een schok in de praktijk vaak niet fataal, maar een en ander is afhankelijk van de proefopstelling. Ik heb 2 keer aan low-current trafo's gehangen; een keer een 22kV neontrafo en een 40kV trafo. Dat is bijzonder pijnlijk, maar ik heb er niets aan over gehouden. Maar probeer het koste wat het kost te vermijden en houd je altijd aan veiligheidsvoorschriften. Een 2kV trafo uit bijv. een magnetron kan daarentegen wel bijzonder gevaarlijk zijn, omdat deze niet begrensd zijn.

Overigens, natuurkundedocenten mogen voor zover ik weet niet vanuit hun functie als docent meewerken aan experimenten met dergelijke risico's, wanneer deze niet school-gerelateerd zijn.

Just my $0.02 :)

- Pastor Richards @ VCPR

• xentric
  • Laatst online: 15-08-2012
Aangezien ik merk dat er meerdere GoT'ers het knutsel-virus hebben opgelopen naar aanleiding van het lifter project, zal ik een meer gedetaileerde beschrijving van de setup geven voordat iemand zichzelf electrocuteerd!!!

LET OP:
Als je geen ervaring hebt met electronica,
Als je jonger bent dan 18 jaar,
Als je bekend staat als onhandige knutselaar,
Vraag dan alsjeblieft een natuurkunde leraar of hij/zij je wil helpen. Dit is een gevaarlijk project! Werken met ongeveer 30.000 Volt is en blijft een linke zaak. Ik zou het verschrikkelijk vinden als iemand hier gewond raakt door onwetendheid of een instelling van "ow, dat doen we ook effe na..."
Zorg in ieder geval dat je je opwinding onderdrukt en je verstand blijft gebruiken als je het toch nadoet, en zorg dat er iemand in de buurt is die eventueel 112 kan bellen als je een optater krijgt en je rikketik het niet meer doet...

Benodigdheden:
1x 14" kleuren monitor
1x weerstand 10K Ohm / 2 Watt (ik heb 10K Ohm / 5W)
1x weerstand 250K Ohm / 2 Watt (ik heb maar 39K Ohm / 5W)
ongeveer 1 meter dun koper- of gouddraad (ongeisoleerd)
2x 1 meter geisoleerd dun stroomdraad (ik heb twee draadjes uit een oude muiskabel gehaald)
2x 1,5 meter goed geisoleerd stroomdraad (ik heb het gewoon van stekkerdozen afgeknipt)
1x Geaarde contactdoos
1x Geaarde stekker met 3 meter stroomdraad dat niet slap is (vast kern werkt het beste)
pvc-buis of houten stok van 1 meter
Soldeerbout en soldeer
Isolatie tape
Plakband
Schaar/mes

Ontladings staaf
We willen er zeker van zijn dat we niet gefrituurd worden door ons apparaat en dus maken we eerst een "discharge probe". We nemen de geaarde stekker en maken deze open, koppelen de blauwe en de bruine kabel los zodat alleen de aarde draad nog vast zit. De blauwe en bruine kabel stukjes kan je afknippen zodat deze niet in contact komen met de contacten van de stekker. Daarna de stekker weer dicht schroeven en aan het ander eind van de kabel de aarde draad (groen/geel) even kaal maken, dus stuke isolatie eraf. aan deze draad soldeer je je 10K Ohm weerstand en daaraan vervolgens het stuk stugge stroomdraad. Omwikkel de open stukken goed met islolatie-tape zodat er niets meer kaal is. Aan het eind van de stugge stroomdraad maak je hem ook weer kaal en vlak voor het einde moet je deze draad aan je stok of pvc-buis plakken met tape. (laat hem niet langs de buis lopen, maar maak bovenaan twee inkepingen en voer de draad daardoor zodat je een "T" situatie hebt. (nu moet je alleen zeker weten dat het stopcontact waar je de stekker in steekt ook geaard is)
hiermee kan je dus straks de (+) kabel straks ontladen!

Power supply
Eerst schroef je de oude monitor open (niet als de stekker in het stopcontact zit natuurlijk), achterkant eraf... Wees er zeker van dat deze een paar dagen lang niet aan heeft gestaan anders kan je nog steeds een optater krijgen omdat er lang spanning kan worden vastgehouden.
Op de beeldbuis zit een soort rubberen zuignap met een (rode) kabel, dat is de (+) kabel. Deze kan je met een tangetje losmaken omdat het een soort weerhaken systeem is. Gebruik je ontladings-stok als je zeker wilt zijn dat er geen spanning meer op deze kabel staat. Je neemt nu 1,5 goed geisoleerd stroomdraad en die soldeer je aan dat contact met weerhaken. Even omwikkelen met isolatie tape (eventueel die zuignap weghalen of opschuiven). Aan deze kabel soldeer je aan het einde de 250K Ohm/2W weerstand (of zoals in mijn geval een 39K Ohm/5W) zodat je het HV circuit van de monitor niet sloopt tijdens kortsluiting. Aan deze weerstand soldeer je een van de dunne (uit oude muiskabel bijvb.) stroomdraadjes. Deze wordt later aan de bovenleiding van de lifter gesoldeert.

Nu de (-) kabel, deze kan verschillend zijn bij diverse monitoren, maar bij mij zit er een metalen frame waar ik de aarde kabels aan vast zag zitten. Hier heb ik de andere 1,5 meter goed geisoleerde stroomdraad aan vast gemaakt. Dat kon gewoon met de al bestaande connectie schroeven, maar solderen kan ook. Aan het eind van de kabel kan je het andere dunne stroomdraadje vast solderen. Hier zit dus geen weerstand tussen. Wel alle kale stukken isoleren met tape. Deze kabel word met plakband tegen het alufolie geplakt.

Je maakt vervolgens in de kap van de monitor aan de achterkant twee gaten waardoor deze kabels naar buiten komen.

De lifter
De lifter kan je makkelijk nabouwen als je deze pagina volgt: http://jnaudin.free.fr/html/lftbld.htm
Een paar tips:
Zorg dat je 1 lange strip alufolie gebruikt, 3 stukken kunnen soms minder lift geven als ze geen optimaal contact maken. 1 stuk folie dat helemaal rondom loopt is dus beter. De onderste latjes kan je net als ik weghalen nadat je de folie rondom hebt vastgeplakt. Plakken kan je gewoon doen met seconde lijm, da's meestal hetzelfde als cyanoacrylate. Uhu lijm houdt denk ik niet zo goed op de folie...
Zorg dat de bovenleiding zo strak mogelijk staat, deze vibreert enorm en een te slappe bovenleiding kan een beperking zijn als de bovenleiding lager moet om meer kracht te leveren. Wikkel de dunne koper- of gouddraad met een of twee slagen om iedere poot en laat het uiteinde ongeveer 40cm lang. Dit dunne draad weegt veel minder als de dunne geisoleerde draad en dus heb je minder last van overhellen van de lifter door gewichtsverschil. Zorg er ook voor dat de bovenleiding verstelbaar is. Ik gebruik voor de pootjes plastic buisjes (stuurkabel omhulsel uit de modelbouw) en deze zijn zwaarder dan drink rietjes. Je hebt wel enige marge qua gewicht... de mijne is volgens mij veel zwaarder dan de 4 gram die de site met voorbeelden stelt. Je hoeft ook niet paranoia te zijn over vette vingers op je bouwsel, ik heb nog geen brand gehad :)

Het werkblad
Ik heb gewoon een marmeren eettafel gebruikt, maar hout kan natuurlijk ook maar metaal zou ik niet als ondergrond gebruiken. Ik heb dun visdraad onder aan de pootjes vastgeplakt met een klein stukje plakband, en die vervolgens op de juiste plaats vastgeplakt aan de tafel. Dat moet je zelf maar even uitmeten. Maak een stellage die de (+) draad schuin boven de lifter brengt. Zodat de draad niet in de buurt komt van de folie wanneer de lifter opstijgt want dan krijg je gegarandeert een vette ontlading/kortsluiting. Gebruik hiervoor een pet-fles gevult met zand en een stok erin waaraan je de kabel bevestigt en zorg dat dit stevig staat. Ik heb hier zelf een step-apparaat (fitness) voor gebruikt :)

Test vlucht
soldeer de (+) draad aan de bovenleiding en plak met een plakbandje de (-) draad aan de folie (onderkant). Laat alle toeschouwers op 3 meter afstand blijven en zorg dat je wanneer alles is aangesloten niet binnen een meter van je bouwsel en kabels komt. Zorg dat de ontlaad-stok in het stop contact zit (dus geaard), stop de stekker van de monitor in het stopcontact en zet de monitor aan. Nu duurt het ongeveer 1-2 seconden voordat de boel begint te zoemen en eventueel opstijgt. Als de bovenleiding te laag zit kan je veel ontladingen zien, deze kun je alleen voorkomen door de bovenleiding hoger te maken.
Als je klaar bent, zet dan de monitor uit. Haal de stekker van de monitor uit het stopcontact. Pak de ontlaad-stok en hou deze tegen de bovenleiding zodat eventueel overgebleven spanning weg kan lopen. Doe dat ook even bij de folie... Better safe then sorry!

Tweaken
Tja, als je nu zo ver bent gekomen dan kan je zelf wel uitvogelen met behulp van de andere voorbeelden op de site van naudin, hoe je jouw lifter mooi recht de lucht in krijgt.

Succes... en post foto's en filmpjes !
En voor eventuele vragen kan je hier ook altijd terecht.

Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...

Even nog een vraagje, mijn construcie is nu volledig af en dergelijke, maar ik zit ff met een vraagje over die weerstanden. Waar haal je die dingen vandaan, zitten die dingen nog ergens in ofzo waar ik ze uit kan plukken of moet ik ze ergens gaan kopen :S . Iemand enig idee?

• xentric
Ik heb ze in een elektronica zaak gekocht want ik kon er geen een vinden in de apparaten die hier rondslingeren. Die 39K Ohm/5 Watt was de zwaarste die ze hadden. Misschien is Conrad in Rotterdam een idee... kan je misschien zelfs online bestellen. Moet je maar effe zoeken met google op Conrad Elektronica Rotterdam.

Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...

Anoniem: 71678

'k ben enkele dagen aan 't knutselen geslagen met een oude KTV van Philips..

in het kort:

tis gelukt mijn persoonlijke gravitatie voor enkele luttele ms op te heffen middels een krachtige stroomstoot die spontaan vrijkwam na verbinding met het balsemhouten tripodje en de generator. 8)7

Collegae menen nog neon achtige halo's O-) rond mijn schedel te zien en ontvang ik mentaal radio Luxemburg (lange golf).

Doe wat je wilt maar de _/-\o_ Schepper van hemel en aard heeft dit _nooit_ gewild lieve mensen.

• xentric
Anoniem: 28310 schreef op 28 november 2002 @ 13:41:
He Xentric

Waar woon je, want als je in de buurt van Capelle aan den IJssel / Rotterdam woont, kom ik wel ff langs met digitale camera (5M). Kunnen we een mooiere film maken en foto's.
Helaas niet echt in de buurt... Ik woon in Arnemuiden, net boven Middelburg. Maar je mag best langskomen om te filmen hoor! Mijn webcam is veelste wazig en mijn digicam (minder dan 1Mpixel) is ook niet goed genoeg om scherpe foto's te maken.

Het is trouwens leuk om te zien dat er op Fok! nog steeds mensen zijn die het niet geloven. Echt vette humor... Iemand post een bericht op Fok!, dat komt op GoT terecht. Ik geloof het wel maar wil het met eigen ogen zien en bouw er ook eentje. Het project lukt, en dan zijn er natuurlijk nog steeds mensen die niet geloven hahaha...

hoeveel sceptici zijn er eigenlijk nodig om iets dat ogenschijnlijk onverklaarbaar is te bewijzen? :+

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat is de energie omzetting in dit proces..gaat het allemaal naar warmte ofzo..ik neem aan dat die ozon afzetting maar een klein bij effect is?
Gimme input :7

Iedereen heeft het over gevaarlijk met hoge spanningen werken, maar kun je niet gewoon zo'n rubberen pak aantrekken en daarin gaan werken? Dan ben je toch volledig safe of zie ik dit verkeerd?

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Anoniem: 67209 schreef op 28 November 2002 @ 22:12:
Iedereen heeft het over gevaarlijk met hoge spanningen werken, maar kun je niet gewoon zo'n rubberen pak aantrekken en daarin gaan werken? Dan ben je toch volledig safe of zie ik dit verkeerd?
Dat zie je volgens mij verkeerd, kan je beter een oud harnas (ja, zo'n metalen) aandoen en daaraan een aardestekker solderen. Op die manier zal de stroom altijd door het harnas lopen en niet door je lichaam. Heb ik jaaaaaaren geleden een keer gezien bij het klokhuis, ging toen over hoogspanning

Rookworst zonder R is ook worst.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 14:27
xentric schreef op 28 november 2002 @ 21:41:
[...]

Helaas niet echt in de buurt... Ik woon in Arnemuiden, net boven Middelburg. Maar je mag best langskomen om te filmen hoor! Mijn webcam is veelste wazig en mijn digicam (minder dan 1Mpixel) is ook niet goed genoeg om scherpe foto's te maken.

Het is trouwens leuk om te zien dat er op Fok! nog steeds mensen zijn die het niet geloven. Echt vette humor... Iemand post een bericht op Fok!, dat komt op GoT terecht. Ik geloof het wel maar wil het met eigen ogen zien en bouw er ook eentje. Het project lukt, en dan zijn er natuurlijk nog steeds mensen die niet geloven hahaha...

hoeveel sceptici zijn er eigenlijk nodig om iets dat ogenschijnlijk onverklaarbaar is te bewijzen? :+
Tja die mensen houd je altijd.
Wat zeiden je ouders er van toen ze het ding daadwerkelijk zagen leviteren?

Anoniem: 9705

Eureka!
Ik heb het!

Ben weer eens in wat oude gedachtens gekropen, en ik heb het weer helemaal te pakken...

Ik ben tot nu toe altijd erg geinterreseerd geweest in "ufo's". Enkele jaren (denk 3 jaar alweer) geleden was er op discovery een programma. Ik zal nooit bergeten, daar was een man, die vertelde dat hij bij area51 had gewerkt. Er zou daar een onderzoeksgebied zijn (nasa) waar hij werkte aan een vliegtuig. Het enige dat hij ervan wist was dat het een 3-hoekig apparaat was. Ze hadden speciale brillen op, soort lasbrillen, dat zijn zicht slechts scherp was tot op 4 meter. Meer kon hij niet zien.

Waar het op neerkwam:
Het was een 3-hoekig apparaat.
Bij testvluchten rook men een ozonlucht.

Een andere onderzoeker had het over een "zeer snel draaiende, onder zéér hoge druk staande kwikmassa"(klinkt als een geavanceerde gyroscoop) die werkt gebruikt.

Het apparaat zou volgens verhalen zéér wendbaar zijn (vrijwel haakse bochten bij zéér hoge snelheden).

Mensen nu die zeggen weleens een ufo te hebben gezien, hebben het ook wel eens erover dat er een electriciteitskleurig licht van onderen leek te komen...

Apart, alles zo bij elkaar...

Nou blablabla;

Wat ik denk. De techniek die in dit topic wordt beschreven bestaat al een zéér lange tijd. Er is echter een jaar of 40 ongemerkt aandacht aanbesteed.

Is het mogelijk dat de "Ufo's" die soms worden gespot wellicht een ietwat geavanceerdere vorm is van wat hier wordt besproken???

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 9705 op 28-11-2002 22:55 . Reden: Typo en toevoeging ]

• xentric
Maiar schreef op 28 november 2002 @ 21:57:
Wat is de energie omzetting in dit proces..gaat het allemaal naar warmte ofzo..ik neem aan dat die ozon afzetting maar een klein bij effect is?
Gimme input :7
Ik heb geen een keer gemerkt dat de lifter warm werd ofzo. Maar ik kan natuurlijk niet even voelen wanneer hij vliegt. Ik heb ook geen apparatuur om het voltage en amperage te meten dus ik weet ook niet exact hoeveel energie dit ding gebruikt. Op de monitor staat helaas ook geen enkele indicatie van de output.

En ik weet niet of je ozon kan ruiken, maar dat ding veroorzaakt zo'n typische kopieermachine lucht. Ik heb de ramen wel even opengezet want ozon is niet echt gezond.

Ik moest helaas de boel afbreken vanavond, omdat een tweede keer eten op de bank niet gewaardeerd werd. Maar volgende week zet ik hem nog een keer op en dan probeer ik een kompas te regelen zodat ik kan zien wat er met het magnetische veld gebeurt op verschillende plaatsen. (vond ik wel een goeie tip van een van de posters)

• xentric
Mastermind schreef op 28 November 2002 @ 22:31:
Wat zeiden je ouders er van toen ze het ding daadwerkelijk zagen leviteren?
Die waren impressed... En na de eerste achter-de-oren-krabberij en "hoe kan dat nou"-vragen noemen ze me nu al de hele dag "nutty professor". Maar mijn broertje zag net als ik wel in dat het kon vliegen en omdat ik niet zo snel opgeef als ik ergens mijn zinnen op heb gezet was hij er wel van overtuigd dat het zou lukken als het geen hoax was. En het was dus geen hoax...

Maar het was fascinerend om te zien hoe dat ding met een zoemend geraas opsteeg, daar waren we het allemaal over eens!

• xentric
Anoniem: 9705 schreef op 28 november 2002 @ 22:42:
Een andere onderzoeker had het over een "zeer snel draaiende, onder zéér hoge druk staande kwikmassa"(klinkt als een geavanceerde gyroscoop) die werkt gebruikt.
Dat zou een manier kunnen zijn om zo'n geval stabiel te houden, maar gaat het hele apparaat er dan niet achteraan draaien?
Het apparaat zou volgens verhalen zéér wendbaar zijn (vrijwel haakse bochten bij zéér hoge snelheden).
Nou voordat ze G-krachten kunnen uitschakelen stap ik daar niet in hoor, lekker zo'n frontale-botsing-gevoel bij iedere haakse bocht op hoge snelheid... mij niet gezien.
Wat ik denk. De techniek die in dit topic wordt beschreven bestaat al een zéér lange tijd. Er is echter een jaar of 40 ongemerkt aandacht aanbesteed.

Is het mogelijk dat de "Ufo's" die soms worden gespot wellicht een ietwat geavanceerdere vorm is van wat hier wordt besproken???
Ik denk niet dat dezelfde techniek, die de lifter gebruikt, op grotere schaal toepasbaar is. Zoals eerdere posters al vermelden loop je al snel tegen de grenzen van de mogelijkheden aan. Niet qua energie gebruik, maar puur omdat je niet zomaar even de voltages en amperages op kan schroeven om een zwaardere last te liften.

Maar ik zal me de komende tijd wat verder verdiepen in de achterliggende theorie om eens te kijken wat de haalbare limieten zijn met de kennis die we nu hebben. Misschien is dit een leuke oefening voor de theoretici en fysici hier op GoT. Ik ben wel een handige knutselaar met veel geduld, maar theoretisch ben ik nog niet zo sterk. Ik heb in iedergeval mijn steentje bijgedragen en bewezen dat het geen hoax is!

• Tadango
Ik bedenk me net, zouden een aantal 3 hoeken binnen elkaar niet beter werken? dan krijg je een groter oppervlakte en een betere dichtheid. Zodra ik een hoogspanning heb hier ga ik er ook 1 bouwen :).

Ik zag laatst ook een 19 kv smd hoogspanning generator van 10 watt dacht ik, die komt al in de buurt als geschikte hoogspannings generator voor een zelfstandig vliegend toestel :)

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:23

FutureCow

(C) FutureCow

Tadango schreef op 28 november 2002 @ 23:28:
Ik bedenk me net, zouden een aantal 3 hoeken binnen elkaar niet beter werken? dan krijg je een groter oppervlakte en een betere dichtheid. Zodra ik een hoogspanning heb hier ga ik er ook 1 bouwen :).

Ik zag laatst ook een 19 kv smd hoogspanning generator van 10 watt dacht ik, die komt al in de buurt als geschikte hoogspannings generator voor een zelfstandig vliegend toestel :)
uuh bedoel je zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://jnaudin.free.fr/images/liftair3.jpg
wel ff kijken voordat je iets "origineels" verzint ;)

• Tadango
eeh nee :) Ik bedoen driekhoek binnen driehoek binnen driekhoek, de zijden dan parrallell aan elkaar, anders dan dit natuurlijk. Ik heb die hele site al doorgekeken maar nog niets gezien. Zal wel niet kunnen...

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:23

FutureCow

(C) FutureCow

word denk ik te zwaar

xentric schreef op 28 November 2002 @ 23:02:
[...]
Dat zou een manier kunnen zijn om zo'n geval stabiel te houden, maar gaat het hele apparaat er dan niet achteraan draaien?

[...]
Nou voordat ze G-krachten kunnen uitschakelen stap ik daar niet in hoor, lekker zo'n frontale-botsing-gevoel bij iedere haakse bocht op hoge snelheid... mij niet gezien.

[...]
Ik denk niet dat dezelfde techniek, die de lifter gebruikt, op grotere schaal toepasbaar is. Zoals eerdere posters al vermelden loop je al snel tegen de grenzen van de mogelijkheden aan. Niet qua energie gebruik, maar puur omdat je niet zomaar even de voltages en amperages op kan schroeven om een zwaardere last te liften.

Maar ik zal me de komende tijd wat verder verdiepen in de achterliggende theorie om eens te kijken wat de haalbare limieten zijn met de kennis die we nu hebben. Misschien is dit een leuke oefening voor de theoretici en fysici hier op GoT. Ik ben wel een handige knutselaar met veel geduld, maar theoretisch ben ik nog niet zo sterk. Ik heb in iedergeval mijn steentje bijgedragen en bewezen dat het geen hoax is!
Gyroscoop:
Omdat een gyroskoop slechts onderdeel is van een voorwerp, en het draaiende deel zelf geen luchtweerstand of zoiets veroorzaakt, is het een stabilisator.
Misschien ken je het truckje van het fietswiel? As aan 1 kant vastpakken, en je kan hem niet recht krijgen. Wiel een zwengel geven terwijl je de as vasthoud en voila, zonder probleem til je hem in de desgeweenste richting op.

In het geval van het apparaat: Als je 2 gyroscopen boven elkaar hebt, en je laat ze in tegenovergestelde richting draaien, dan houden ze het a[[aaraat stil. Door een verschil in rotatiesnelheid tussen die 2, laat je het apparaat draaien...

De G-krachten zijn voor een mens waarschijnlijk ondragelijk. Maar wellicht zit er geen mens in? De materialen zullen wel wat zijn doorontwikkeld, en er zullen geen huno-schroefjes in zitten... Dat moet het ook wel houden. (denk aan de nieuwste nylondraad van DSM, zo dik als 1/100e haar, kan met een lengte van 50 meter 1500 kilogram houden...

De Grenzen van Mogelijkheden. Heerlijk! Ik meen dat een leerling van Plato (naam kwijt) ooit heeft gezegd dat de énige grens van de mens zijn gedachten zijn. Alles wat de mens kan bedenken, kan worden uitgevoerd. Begon 1900 wist men zeker dat als een auto harde zou lopen dan een paard, dat de mens dan dood zou gaan. Niet lang daarna werd de geluidssnelheid als maximale aangezien. En wat is de maximale snelheid nu? Met het voorbeeldje van DSM, denk ik ook wel dat we wat dat betreft goede materialen kunnen maken...
En wie garandeerd mij, dat er misschien súper is vooruitgegaan op het gebied van electriciteitgebruik? Waarschijnlijk kan het aantal gebruikte electronen bij de lift uit een penlite worden gehaald? Wie zegt dat er geen héle andere geleiders zijn gebruikt?

Ik geloof heilig in de stelling dat onze enige grenzen onze gedachten zijn... Wellicht zijn anderen al verder dan we denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-05 12:41
Xentric, wat gebeurt er als je die driehoek op zijn kant zet. Dus 90 graden gedraaid tov de normale positie. Gaat hij dan naar links/rechts, of doet hij helemaal niks? Kun jij natuurlijk mooi uitproberen ;)
Of als je hem op zijn kop zet, dus aluminium laag boven en dunne draad beneden. Wil hij dan naar beneden bewegen?

Ik verwacht er morgen verslag van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Anderen als in aliens of Nasa? Ik zou zo graag eens willen kijken in die labs van hun. Eigenlijk zou je een huur leger moeten oprichten en area 51 overvallen. Dan zal eindelijk de waarheid worden onthuld. Kan wel eens erger zijn dan wij durfen dromen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tadango schreef op 29 november 2002 @ 00:12:
Anderen als in aliens of Nasa? Ik zou zo graag eens willen kijken in die labs van hun. Eigenlijk zou je een huur leger moeten oprichten en area 51 overvallen. Dan zal eindelijk de waarheid worden onthuld. Kan wel eens erger zijn dan wij durfen dromen.....
Denk dat jij nog met een héél leger Area 51 niet inkomt... Als het waar is dat ze in atoombunkers werken, en als het waar is dat daar een redelijk arsenaal aan atoomwapens ligt??? De technieken die ze daar gebruiken zullen niet enkel en alleen voor de vliegende dingen worden gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Nee, da's ook weer waar. Maar als het zo goed beveiligd is dan moet daar toch wel iets onvoorstelbaars gebeuren, wat dat ook mag zijn daar. En ik denk dat de nasa al lang met zulke dingetjes rondvliegt. Ze hebben immers meer geld en proberen alles. En mensen zullen er zeker nooit inzitten. Ik denk dat ze juist iedereen laten geloven dat het aliens zijn, zodat iedereen voorgek word verklaard. Als je een driekhoek met groot Property of NASA zie vliegen of crashen dan word het toch moeilijker om te blijven ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:22
Forgive me my ignorance, maar is dit hetzelfde als wat de Aquino aan het doen is?¿ Daar las ik een tijdje geleden wat over nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiSiLLUSiON schreef op 29 november 2002 @ 05:48:
Forgive me my ignorance, maar is dit hetzelfde als wat de Aquino aan het doen is?¿ Daar las ik een tijdje geleden wat over nl.
Dat lijkt meer op IONpropulsie...
Wat een vervélende site heeft die man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareGast
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03-2021
xentric schreef op 28 november 2002 @ 21:41:
[...]

Hey centrix ik zie dat je in Arnemuiden woont.. Nu woon ik daar ook in het weekend. En ik wil best wel eens een keertje langst komen in het weekend om dit fenomeen te bekijken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 10:52
RareGast schreef op 29 November 2002 @ 13:44:
[...]

Hey centrix ik zie dat je in Arnemuiden woont.. Nu woon ik daar ook in het weekend. En ik wil best wel eens een keertje langst komen in het weekend om dit fenomeen te bekijken.. :)
Ik heb het idee dat meer mensen dit wel zouden willen voor experimenten en om het eens te bekijken :X

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentric
RareGast schreef op 29 november 2002 @ 13:44:
Cool, je bent welkom om het met eigen ogen te aanschouwen. Moeten we alleen even afspreken wanneer, ik mail je straks als ik weer thuis ben wel even! Heb jij trouwens een kompas thuis? Zo ja, neem die dan mee... kunnen we effe testen wat het magnetischveld om de lifter heen doet.
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 29 november 2002 @ 00:11:
Xentric, wat gebeurt er als je die driehoek op zijn kant zet. Dus 90 graden gedraaid tov de normale positie. Gaat hij dan naar links/rechts, of doet hij helemaal niks? Kun jij natuurlijk mooi uitproberen ;)
Of als je hem op zijn kop zet, dus aluminium laag boven en dunne draad beneden. Wil hij dan naar beneden bewegen?
Als hij op z'n kant ligt dan wil hij toch richting de dunne draad, dit kun je ook goed zien op de site van Mr. Naudin. Daar staat een experiment met zo'n lifter onder blauwe helium ballonnen. Die heeft onboard-power op batterijen en kan dus sturen door de lifter te kantelen. (staat een filmpje bij)
Maar als ik dit doe dan vrees ik dat de tafel de geleiding tussen de folie en de bovenleiding te gemakkelijk maakt, zal eens kijken wat er gebeurt als ik de stellage weer heb opgezet (als raregast langskomt).

Wat ik ervan heb begrepen tot nu toe is dat er elektronen van de (-) naar de (+) kant springen en dus aan de bovenleiding hun kinetische energie afgeven. Normaal gesproken is dit zoiets als in het zeil van je zeilboot blazen, de electronen zetten zich immers ook af van de onderste folie rand en werken dus de lift tegen. Maar de electronen versnellen tijdens de vlucht van de ene naar de andere kant en dus is het verschil aan kinetische energie tussen vertrek en aankomst de reden dat er een netto positieve resultante overblijft in de richting van de positieve kant (de bovenleiding in dit geval dus). Maar ik snap dan niet waarom het geval ook zou werken als je de (+) en (-) omdraait. Dat las ik namelijk op die site. Ik zal het ook eens proberen als ik de boel weer opgezet heb.

Nog een vraagje voor de fysici, kunnen electronen ook in een vaccuum overspringen van de folie naar de bovenleiding? Want dat zou verklaren waarom dit ook in vaccuum werkt.

Eneh ik heb de lifter gewogen, deze is 4,8 gram inclusief het stuk stroomdraad dat hij moet optillen als hij vliegt. Lichter dus dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 13:17
Nou Stephan, ik sta toch maar weer versteld. Ik hoorde het van Pieter. Dit is echt supergaaf! Ik zou ook best es langs willen komen om 't te zien. Ik heb het langste filmpje vanmiddag bekeken, maar ik ga nu nog eens alle pagina's doorlezen (en bookmarken en opslaan).

Ik wist zelf al wel dat zoiets kon en dat het dus geen fake was. Er was ooit zoiets op de BBC in een Future-nog-iets programma met die Gillian What's-her-name van X-files (ik keek/kijk nooit naar X-files). Er stonden ook filmpjes op de site van dat programma. Als dat al een keer genoemd is, sorry maar ik heb dus nog niet alles gelezen.

Oh ja RareGast = Jacco ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Eegee op 29-11-2002 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28310

xentric schreef op 28 November 2002 @ 21:41:
[...]

Haha, nee laat maar. Denk niet dat het op prijs wordt gesteld. Wanneer ga je touren voor het grote publiek, in Ahoy e.d. ? :+

Overigens Conrad Rotterdam bestaat al jaren niet meer, tenzij ze weer terug gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Als die electronen van de ene naar de andere moeten springen, moet het dan perse een combinatie zijn van een draadje en een vlak? En als ze zouden moeten versnellen, zou ie harder moeten gaan als de afstand groter was...
...tenzij natuurlijk het aantal electronen dat over springt kleiner wordt omdat de afstand te groot is. Hmm...
en waarom de stroom de andere kant op werkt vind ik ook nogal wazig.
* wacco gaat er eens een nachtje over slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentric
Eureka!?

Het kan heel simpel te verklaren zijn... let op:

Situatie 1 - de bovenleiding is (+) en dus schieten de electronen van de folie (-) naar de bovenleiding toe. Na het vertrek van een electron (wat dus een kracht omlaag oplevert) versnelt het electron en als het de bovenleiding bereikt geeft het zijn kinetische energie af aan deze draad. Maar deze kinetische energie is groter dan het de neerwaartse kracht van zijn vertrek. Netto heb je dus een vector over, richting de dunne draad.

Situatie 2 - de bovenleiding is (-) en dus schieten de electronen van de draad (-) naar de folie. Na vertrek van een electron (wat dus een kracht omlaag oplevert) vertraagt het electron en wanneer het de folie bereikt heeft geeft het zijn kinetische energie af aan de folie. Maar deze kinetische energie is minder dan de opwaartse kracht van zijn vertrek. Netto heb je dus een vector over, nog steeds richting de dunne draad.

Conclusie: Daarom kan het gevaarte ongeacht de polariteit lift leveren. Als de dunne draad maar aan de bovenkant zit! En de versnelling of vertraging van de electronen werkt eigenlijk gewoon volgens het venturi principe. De dunne draad zal minder electronen af kunnen voeren met dezelfde snelheid, dus ze moeten wel sneller door die draad gaan. En dus ook versnellen als ze naar de dunne draad bewegen of vertragen als ze er vanaf bewegen...

En ik vraag me af waarom dit niet in een vacuum zou kunnen. Volgens mij werkt dit principe daar ook gewoon.

Hebben de fysici hier iets op aan te merken? Of kunnen we deze verklaring het Xentric-principe gaan noemen? Hahahaha...

[ Voor 20% gewijzigd door xentric op 29-11-2002 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:11
xentric schreef op 29 November 2002 @ 20:55:
Eureka!?

Situatie 1 - de bovenleiding is (+) en dus schieten de electronen van de folie (-) naar de bovenleiding toe. Na het vertrek van een electron (wat dus een kracht omlaag oplevert) versnelt het electron en als het de bovenleiding bereikt geeft het zijn kinetische energie af aan deze draad. Maar deze kinetische energie is groter dan het de neerwaartse kracht van zijn vertrek. Netto heb je dus een vector over, richting de dunne draad.

Situatie 2 - de bovenleiding is (-) en dus schieten de electronen van de draad (-) naar de folie. Na vertrek van een electron (wat dus een kracht omlaag oplevert) vertraagt het electron en wanneer het de folie bereikt heeft geeft het zijn kinetische energie af aan de folie. Maar deze kinetische energie is minder dan de opwaartse kracht van zijn vertrek. Netto heb je dus een vector over, nog steeds richting de dunne draad.

Conclusie: Daarom kan het gevaarte ongeacht de polariteit lift leveren. Als de dunne draad maar aan de bovenkant zit! En de versnelling of vertraging van de electronen werkt eigenlijk gewoon volgens het venturi principe. De dunne draad zal minder electronen af kunnen voeren met dezelfde snelheid, dus ze moeten wel sneller door die draad gaan. En dus ook versnellen als ze naar de dunne draad bewegen of vertragen als ze er vanaf bewegen...

En ik vraag me af waarom dit niet in een vaccuum zou kunnen. Volgens mij werkt dit principe daar ook gewoon.

Hebben de fysici hier iets op aan te merken? Of kunnen we deze verklaring het Xentric-principe gaan noemen? Hahahaha...
Het werkt in vacuum...
IK heb vandaag een hoop verhalen aand8tig lopn doorlezen, en het verschijnsel is natuurkundig nog steeds niet te verklaren. Die electronen spingen dus iid van de negatieve naar de positie plaat.

Dit is heel leuk..., maar de electronen zetten zich dus af van elkaar
Dan is de afzet altijd 0 !!!, er is dus nog iets waarvan men nog niet weet wat het is, maar wat weet niemand nog, maar stoer is het zeker.

PS, ik ga er binnenkort ook 1tje bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is heel leuk..., maar de electronen zetten zich dus af van elkaar
Dan is de afzet altijd 0 !!!
De netto impuls wel, maar aangezien de elektronen niet op hetzelfde moment vertrekken en aankomen, is er wel degelijk verplaatsing. Helaas echter ook ladingsscheiding, die na verloop van tijd de potentiaal van het externe veld zou moeten opheffen... Als dat de oorzaak is, vliegt dit apparaat dus slechts tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentric
Anoniem: 9942 schreef op 29 November 2002 @ 21:48:
De netto impuls wel, maar aangezien de elektronen niet op hetzelfde moment vertrekken en aankomen, is er wel degelijk verplaatsing. Helaas echter ook ladingsscheiding, die na verloop van tijd de potentiaal van het externe veld zou moeten opheffen... Als dat de oorzaak is, vliegt dit apparaat dus slechts tijdelijk.
Maar is de netto impuls niet afhankelijk van eventuele versnelling of vertraging van de electronen tussen de twee kanten !? Dus impuls omlaag van de afzet is minder dan de impuls omhoog van de aankomst (in situatie 1)

En het ding kan langer zweven dan de filmpjes laten zien. Hoe lang exact heb ik nog niet getest, maar dat zal ik ook eens doen binnenkort.

[ Voor 11% gewijzigd door xentric op 29-11-2002 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Anoniem: 9942 schreef op 29 november 2002 @ 21:48:
[...]

Yep, maar dat schijnt dus ook niet het geval te zijn.
Als die electronen die niet gelijk starten heb je iid verschil, maar dat zou dan wel zooo minimaal zijn eventjes dat het ding niet eens mag bewegen als ik sommige mag geloven.
Dat is dus het vage :)

Heeft iemand trouwens ook een mpg versie van deze site, want realplayer kost tegenwoordig ook al geld... http://www.wdhsvideo.org/
Als ik de testverhalen van al die nabootsingen mag geloven blijven die dingen ook vliegen, dus niet maar eventjes, klopt dit ?..

[ Voor 33% gewijzigd door Carel op 29-11-2002 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentric
Eegee schreef op 29 november 2002 @ 19:01:
Nou Stephan, ik sta toch maar weer versteld. Ik hoorde het van Pieter. Dit is echt supergaaf! Ik zou ook best es langs willen komen om 't te zien. Ik heb het langste filmpje vanmiddag bekeken, maar ik ga nu nog eens alle pagina's doorlezen (en bookmarken en opslaan).

Ik wist zelf al wel dat zoiets kon en dat het dus geen fake was. Er was ooit zoiets op de BBC in een Future-nog-iets programma met die Gillian What's-her-name van X-files (ik keek/kijk nooit naar X-files). Er stonden ook filmpjes op de site van dat programma. Als dat al een keer genoemd is, sorry maar ik heb dus nog niet alles gelezen.

Hey Erik-Jan !

Kijk zo ontmoet je weer eens oude bekenden, kom maar een keertje langs met Jacco... gezellig :) Vraag mijn email adres maar aan Pieter en dan spreken we wel wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55849

Zou een plasmabol genoeg spanning geven voor zo'n lifter ? Ik heb namelijk nog zo'n ding ergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42166

xentric schreef op 29 November 2002 @ 20:55:
Eureka!?

...
Zo werkt het dus niet.

Rondom de (positieve) draad heerst een elektrisch veld. Dit veld is zo sterk dat het de elektronen van de omringende de luchtmolekulen afstript. Het zijn deze geioniseerde luchtmolekulen die een (opwaardse) kracht op de (negatieve) folie uitoefenen.

Volgens : The Electrokinetic model of the Lifter
:)

Zo dus ook niet.

Athans is niet het Biefeld Brown effect waar we het in deze draad over hebben. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 42166 op 30-11-2002 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Heey, hier heb ik de meest logische verklaring, hoewel dit niet bewezen is..

http://www.24hrz.com/adeone/science/lifters/electron_1.htm

Lees het maar eens door, staat goed uitgelegd.

Het komt er dus op neer dat het dus echt opheffen van de zwaartekr8 is. Nouja, eventjes en dan gewoon dus 75 keer per seconde waardoor netto er dus iets positiefs tegen de zwaartekr8 overblijft.

Wat captain proton dus zei is dus gedeeltelijk waar...., maar je bouw het iedere keer de boel opnieuw op , waardoor het dus wel stijgt..

PS, de voedingen van 30K volt moet eigenlijk 75 hz zijn, wat men dus gebruikt is dus zeker niet ideaal (50 hz), op het einde van het verhaal zie je welke voltage en frequentie bij elkaar horen.

Dit is dus de meest logische theorie, maar het zou ook heel anders kunnen zijn.
PS, ik ben een n00b met wetenschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentric
Anoniem: 42166 schreef op 29 november 2002 @ 22:28:
Zo werkt het dus niet.

Rondom de (positieve) draad heerst een elektrisch veld. Dit veld is zo sterk dat het de elektronen van de omringende de luchtmolekulen afstript. Het zijn deze geioniseerde luchtmolekulen die een (opwaardse) kracht op de (negatieve) folie uitoefenen.

Volgens : The Electrokinetic model of the Lifter :)

Maar hoe dit met omgekeerde polariteit dan precies werkt :?
Tja en hoe kan dat ook in een vacuum werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Anoniem: 55849 schreef op 29 november 2002 @ 22:14:
Zou een plasmabol genoeg spanning geven voor zo'n lifter ? Ik heb namelijk nog zo'n ding ergens staan.
Nee, die werken op circa 2kV. En dat is niet genoeg voor een lifter.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42166

xentric schreef op 29 november 2002 @ 23:07:
[...]

Tja en hoe kan dat ook in een vacuum werken ?
Zo misschien :
Carel schreef op 29 november 2002 @ 22:58:

Heey, hier heb ik de meest logische verklaring, hoewel dit niet bewezen is..

http://www.24hrz.com/adeone/science/lifters/electron_1.htm

Lees het maar eens door, staat goed uitgelegd.
idd erg duidelijk.
Het komt er dus op neer dat het dus echt opheffen van de zwaartekr8 is. Nouja, eventjes en dan gewoon dus 75 keer per seconde waardoor netto er dus iets positiefs tegen de zwaartekr8 overblijft.

Wat captain proton dus zei is dus gedeeltelijk waar...., maar je bouw het iedere keer de boel opnieuw op , waardoor het dus wel stijgt..
Maar die Naudin begon pas bij zijn derde BB-lifter versie met pulserende gelijkspanning. De vorige stegen ook met DC op. :?
PS, de voedingen van 30K volt moet eigenlijk 75 hz zijn, wat men dus gebruikt is dus zeker niet ideaal (50 hz), op het einde van het verhaal zie je welke voltage en frequentie bij elkaar horen.
Van de 50 Hz netfrequentie merk je aan de hoogspanninguitgang niks meer !

Vraagje: waar staat trouwens dat het ook met wisselspanning werkt. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-05 12:41
Volgens mij heeft het iets met het feit te maken dat het een assymetrische condensator is. De folie kan veel meer lading bevatten dan de dunne draad. Dus op deze manier is misschien een verklaring te verzinnen dat de polariteit niet uit maakt, en dat hij om de een of andere reden richting de kleinste ladingdrager beweegt, dus de dunne draad.

Verder heb ik dan nog niet verklaard hoe hij echt zweeft, maar heb ik in het weekeind wat om over na te denken :)

[ Voor 7% gewijzigd door [J.d.I.] DirtyHarry op 30-11-2002 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentric
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 30 november 2002 @ 00:17:
Volgens mij heeft het iets met het feit te maken dat het een assymetrische condensator is. De folie kan veel meer lading bevatten dan de dunne draad. Dus op deze manier is misschien een verklaring te verzinnen dat de polariteit niet uit maakt,
Dit is precies wat ik bedoel... maar
en dat hij om de een of andere reden richting de kleinste ladingdrager beweegt, dus de dunne draad.
de kracht die je opwekt is altijd in de richting van de dunne draad, maakt niet uit welke polariteit. Maar dit is alleen te bereiken als de electronen (of geladen deeltjes) versnellen naar de dunne draad toe, of vertragen als ze richting folie gaan...

En dan maakt de polariteit dus niks uit en zal alleen de richting van de condensator (want dat is het inderdaad) bepalen in welke richting er een kracht resultante ontstaat, en de assymetrie van de condensator bepaald de grootte van het effect.

Kan het effect niet gewoon puur en alleen door het versnellen of vertragen van geladen deeltjes of electronen veroorzaakt worden? Ik ben namelijk nogal sceptisch over die anti-gravity verhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

xentric schreef op 29 november 2002 @ 20:55:
Die elektronen volgen geen strakke horizontale baan naar boven. De overgebleven vector zal dus schuin staan op het draad. Doordat een zijde, om wat voor reden dan ook (ruis), iets harder duwt dan de ander, komt ie uit het midden. Daardoor wordt de afstand aan die kant groter, duwt ie harder, gaat ie nog verder. Avalange effect.
Dan wordt de afstand zo groot dat de electronen moeilijk over kunnen springen (te laag voltage). Het draad zal terugbewegen, oa. geduwd door de electronen van de 'korte' zijde. Doordat ie een snelheid ontwikkeld, schiet ie helemaal door naar de andere zijde, waar vervolgens hetzelfde weer gebeurd, maar dan de andere kant op gericht.

Kortom, hij gaat trillen. En dat deed ie ook. :Y)

De schuine krachten heffen elkaar op, en dat is een verspilling van die voorwaartse kracht. D'r blijft wel wat over, maar das niet veel. Het vliegertje kan ook niet zoveel dragen.
Nou ff iets theoretisch (tenzij iemand het wil gaan doen):
Wat we kunnen proberen is één zijde van het aluminium te isoleren, zodat er aan nog maar één zijde een electronenstroom is. Klinkt stom, want dit maakt het een stuk zwakker, toch? Nee dus. We maken er namelijk twee, met de isolatiekanten naar elkaar toegewezen. De benodigde stroom blijft óf hetzelfde (alle twee samen), óf er zal gewoon een grotere electronen stroom gaan lopen aan die ene zijde, waardoor we dus twee keer zoveel stroom nodig hebben willen we er twee aandrijven. Maar dat terzijde.
Want wat we doen met die twee is ze schuin monteren, en wel zó dat de 'schuine' kracht recht omhoog wijst!
Nu weet ik niet hoeveel kracht hier mee gewonnen wordt, maar ik denk dat het best wel wat is. Het zal ook wel te berekenen zijn, maar het is nog veels te vroeg voor ingewikkelde berekeningen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

uit artikel:
A charged asymmetric capacitor will undergo motion, in part, because the repulsion from the space charge accumulating near the the larger, lowintensity electrode will be greater than the repulsion from the space charge accumulating near the smaller, high-intensity electrode.
M.a.w. De voortstuwing wordt veroorzaakt door de asymetrische ionen wolk die weer wordt veroorzaakt doordat de onderste electrode groter is dan de bovenste.

Vandaar dat de lifter nog steeds werkt als de polariteit wordt omgedraaid.
Dat zou niet werken als de voorstuwing wordt veroorzaakt door overspringende electronen.
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 30 november 2002 @ 00:17:
Volgens mij heeft het iets met het feit te maken dat het een assymetrische condensator is. De folie kan veel meer lading bevatten dan de dunne draad. Dus op deze manier is misschien een verklaring te verzinnen dat de polariteit niet uit maakt, en dat hij om de een of andere reden richting de kleinste ladingdrager beweegt, dus de dunne draad.
De grotere electrode kan wel mee lading bevatten maar als je een condensator op een voedingsbron aansluit dan bevatten beide electrode de zelfde totale hoeveelheid lading (maar tegenovergestelde polariteit natuurlijk).
Dus de ladingsdichtheid van de grotere electrode is lager dan die van de kleinere electrode wat de asymetrische ionen wolk veroorzaakt.

[ Voor 34% gewijzigd door Buffy op 30-11-2002 14:43 ]

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
hmmm je kunt een monitor toch ook ontladen door m aan te zetten en dan de stekker eruit te trekken?? dat is ie toch leeg?

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Hyp3rman schreef op 30 November 2002 @ 14:56:
hmmm je kunt een monitor toch ook ontladen door m aan te zetten en dan de stekker eruit te trekken?? dat is ie toch leeg?
Nee. In een monitor die aan staat, is de hoogspanning bedoeld als versnelspanning. De elektroden zijn niet geleidend verbonden en aanwezige condensatoren ontladen zich niet per definitie als je de monitor aan laat staan.

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
Maar is het nu bekend dat het wel in vacuum werkt ?, dat is mij namelijk niet helemaal duidelijk na al deze topics te hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Anoniem: 58729 schreef op 24 november 2002 @ 15:46:
[...]

Maar hoe werkt dat dan met die monitor?
Welke draden should i use?
hou op hou op, de indruk die ik zo van je krijg komt me niet echt ervaren over, fijn als we daluk met een gebakken tweaker zitten. ga iets veiligs doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

AtomicShockwave schreef op 30 november 2002 @ 16:18:
hou op hou op, de indruk die ik zo van je krijg komt me niet echt ervaren over, fijn als we daluk met een gebakken tweaker zitten. ga iets veiligs doen :P
Dat is dus de reden dat ik er een beetje op tegen ben dat het paralleltopic (i.e. dubbelpost) in de HK open blijft. Al zakt dat ding gelukkig al weg. Maar als je de replies daar ("Waar haal je dan 40kv vandaan?", en mensen die toegeven n00b te zijn op dit gebied) leest, vrees je idd even voor het leven van die gasten :/

[ Voor 9% gewijzigd door intoxicated op 30-11-2002 16:29 ]

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentric
intoxicated schreef op 30 November 2002 @ 16:28:
Dat is dus de reden dat ik er een beetje op tegen ben dat het paralleltopic (i.e. dubbelpost) in de HK open blijft. Al zakt dat ding gelukkig al weg. Maar als je de replies daar ("Waar haal je dan 40kv vandaan?", en mensen die toegeven n00b te zijn op dit gebied) leest, vrees je idd even voor het leven van die gasten :/
Ja ik hou ook m'n hart vast!
Maar ik heb mijn best gedaan om zo goed mogelijk te waarschuwen voor de gevaren en meer dan dat kan ik helaas niet doen. En ik kan me verder ook niet verantwoordelijk voelen voor de heisa die is ontstaan en de eventuele gevolgen daarvan... Iedereen zal gewoon z'n verstand moeten gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is dus de meest logische theorie, maar het zou ook heel anders kunnen zijn.
PS, ik ben een n00b met wetenschap...
Meest logisch? Ik vraag me af waarom een sterke elektromagnetische potentiaal enige invloed zou uitoefenen op de zwaartekracht. Zolang niemand daarvoor een bevredigende theoretische verklaring kan geven is deze uitleg erg onlogisch, niet veel onlogischer dan de aanname dat een onzichtbare roze olifant het ding op zijn rug meeneemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

xentric schreef op 30 november 2002 @ 16:37:
Ja ik hou ook m'n hart vast!
begin maar vast met masseren :+

En waarom reageert niemand op mijn post? Ik vond em toch wel aardig discutabel, maar het lijkt nou net alsof jullie me 1) blindelings geloven of 2) maar gewoon beginnen te negeren :P
Volgens mij was het idee van dit draadje de hoe en waarom het werkt, en de paranoia van area 51, waar ze dit (?) hebben lopen knutselen.
Dus als we het daar ook gewoon over gaan hebben, en alle posts van 'waar haal ik 40kV vandaan?' deleten/afwijzen/negeren blijven er vanzelf weinig mensen over die er zelf eentje proberen te bouwen.

Trouwens, twee van die spoelen tegen elkaar die wrijving opleveren, met twee van die kogels, das toch ook een HUGE amount in de V eenheid? Leg zo'n ding eens plat, hang er alluminium platen onder (schuin) en een draadje boven...
...TADAA! UFO :)
offtopic:
eureka! roze olifant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentric
wacco schreef op 30 november 2002 @ 18:38:
En waarom reageert niemand op mijn post? Ik vond em toch wel aardig discutabel, maar het lijkt nou net alsof jullie me 1) blindelings geloven of 2) maar gewoon beginnen te negeren :P
Ik heb nog niet gereageert omdat ik na 3x lezen nog niet helemaal begrijp hoe jouw ontwerp eruit ziet. Zou je een simpel perspectief tekeningetje willen maken zodat het iets duidelijker is!? Met wat kracht vectortjes graag :)

Edit: en ik ga zo weg, ben pas morgen avond terug... dus voel je niet nogmaals genegeert als je een tekeningetje hebt gepost en ik reageer weer niet!

[ Voor 14% gewijzigd door xentric op 30-11-2002 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Ik en tekenen... oef :)
Well:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mimsmeeuwisse/3ddinges.pngAfbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mimsmeeuwisse/krachten.png

Dit gaat een hoop uitleg vergen :)
Eerst maar dat eerste plaatje. Het is dus een 'gewone' vlieger, alleen de alluminium plaatjes wijzen naar binnen. De onderste zijde is dus korter dan de bovenste. Get it? Ze staan dus zoals te zien is in plaatje 2. Daarin is het blauwe isolatie (niet geleidend). De rode dingetjes zijn springende electronen, of wat er dan ook springt, en dat groene is de ontstane kracht, die volledig omhoog wijst omdat de impact van de electronen ook exact recht omhoog is ipv schuin, wat anders de situatie zou zijn.

De isolatie zorgt er dus voor dat er geen electronen aan de andere kant springen (die zouden een zijwaartse kracht creeren, maar de platen zouden elkaar dus weer opheffen, en dan is het allemaal een waste of energy, dus dat is dus geisoleerd).

Hoop this helps :)

ps, xentric, ik maakte maar een geintje hoor :) maar thanks anyway voor je medeleven :9

[ Voor 7% gewijzigd door wacco op 30-11-2002 19:46 . Reden: psjuh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48

DatraxZ

TrueCrypts Everything

ha , kom ik net te weten van m'n vader dat hij me zonder probleem een 220V ->(0-50.000V) omvormer kan bezorgen >:)
echter op 1 voorwaarde , dat ik het op school uitprobeer met leraars erbij.
Als ik nu m'n labo leraar kan overtuigen kunnen de heren tweakers zich aan een uitgebreid verslag verwachten.
ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Dit is echt super-super vet ! Ik ga eens aan m'n docent Natuurkunde vragen of ik dit voor m'n EXO kan doen :) Lijkt me erg gaaf om hier wat meer over te weten te komen / onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 100% gewijzigd door _eLMo_ op 20-02-2018 19:08 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32579

Allemaal heel leuk en aardig, die ideeen, maar de praktische waarde van deze "ontdekking" is vooralsnog nihil en om nou te kloten met 30 en meer kVolts(jaja, met maar 50 watt) om een voorwerp van luttele grammen te laten vliegen is een beetje buiten proportie (niet alleen qua veiligheid). Maar het is i.d.d. een interessant verschijnsel, ik kan b.t.w. geen onderzoeken vinden op het internet, als iemand links kan geven...thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3751

Volgens mij gaat het zo:

De elektronen springen van de negatieve (onderste) plaat naar het flying object. Het ding gaat langzaam omhoog. Na een poosje raakt het papier negatief statisch geladen. 2 negatief geladen objekten stoten elkaar af en een positief en negatief geladen objekt trekken elkaar aan.

Het vliegende ding wordt dus afgestoten (statische elektrische kracht, vergelijkbaar met zwaartekracht) door de negatieve pool (onder) en aangetrokken door de positieve pool (het plafond?).

Af en toe slaat de bliksem over als de statische spanning te groot wordt: het gaat om MegaVolts. Vergelijkbaar met je kunststof trui die je over je hoofd trekt met vriezend weer. Het zoemende geluid is het geluid van de ontlading..

Ozon ontstaat misschien wel in bliksem. Dat weet ik niet precies. De lucht ioniseert onder invloed van het hoge elektrische veld. De moleculen worden door het electrische veld gewoon uit elkaar getrokken.

Er ontstaat een pad door de lucht dat geioniseerd is, dat betekent dat de lucht niet langer een isolator is zoals gebruikelijk, maar goed geleidt via de ionen: flits. De lucht wordt plaatselijke zo heet door de hoge stroomstoot en de niet-ideale geleiding = weerstand, dat de lucht door de hitte uitzet: boem.

De flits zie je meteen. Licht gaat met 300000 km/s. Geluid slechts met 300 m/s. Wat je ruikt is niet ozon voor zover ik weet, maar de geioniseerde lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geïoniseerde lucht wordt ozon :)
Ik weet niet precies meer hoe dit werkt maar het heeft er idd mee te maken dat de moleculen uit elkaar worden gerukt door de lading
3O2 + elec -> 2O3
Als je ff terugbladert is dit nog wel ergens te vinden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
kan je zo'n apparaat ook een 10 keer zo klein maken? iets van 2cmx2cmx2cm, i.p.v 20x20x20 dan kan ik m in namelijk in zo'n vaccuum apparaat zetten. ff kijken of die het dan ook doet? :P of is dat weer iets te simpel gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:36

zerok

geen

El_Hefe schreef op 02 December 2002 @ 11:26:
kan je zo'n apparaat ook een 10 keer zo klein maken? iets van 2cmx2cmx2cm, i.p.v 20x20x20 dan kan ik m in namelijk in zo'n vaccuum apparaat zetten. ff kijken of die het dan ook doet? :P of is dat weer iets te simpel gedacht
nee volgens mij is het allemaal niet schaal afhankelijk er is ook 1 gemaakt van 2x2 meter dus volgens mij kan het ook met 2x2. Alleen moet je wel ff kijken hoe groot de afstand tussen de verschillende polen moet zijn. Ik denk niet dat die namelijk verandert bij dezelfde spanning

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareGast
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03-2021
Eegee schreef op 29 November 2002 @ 19:01:

Je moet niet alles verklappen Eegee.. maar ik kan op het moment mijn zeelandnet. email niet checken. iig niet in het weekend. maar ik weet niet of je al een afspraak had gemaakt of zo. Maar aankomende zaterdag kan ik wel.. Adsl is nog niet in de lucht maar het komt er wel aan. De spullen liggen er al maar ik heb nog geen verbinding met XS4all... das minder straks ff bellen. Oja.. je kunt me natuurlijk wel mailen op mijn werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daankyd
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 12:47
Ik weet niet of iemand verstand heeft van materialen die sterk zijn en licht?
Ik zat te denken om een vacuum of half vacuum bol te maken die zijn eigen gewicht kan tillen, net zoiets als een hete lucht ballon dus.
Lucht weegt per m3 1,2 kg. Als het meteriaal nou lichter is dan dat dan zou je iets kunnen optillen.

Iets zou de stroomvoorziening van de lifter kunnen zijn. Dan zou je zo heel relaxed eventjes buiten de atmosfeer kunnen vliegen en weer terug.

Maargoed dit zou wel niet haalbaar zijn.

www.killyourdarlings.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentric
wacco schreef op 30 november 2002 @ 19:44:
De isolatie zorgt er dus voor dat er geen electronen aan de andere kant springen (die zouden een zijwaartse kracht creeren, maar de platen zouden elkaar dus weer opheffen, en dan is het allemaal een waste of energy, dus dat is dus geisoleerd).
Het probleem is dat als ik bijvoorbeeld met boeklon (die zooi waar je boeken mee kan beschermen, soort vellen van plakband) de binnenzijde van de folie zou afplakken dan is het gewicht weer veel te hoog.

En hoe meer ik lees over het biefeld-brown effect hoe minder ik ervan begrijp. Ik zal de volgende keer eens met rook bekijken of er een downdraft plaatsvind. Dat zou dan veroorzaakt worden door geioniseerde luchtdeeltjes. Maar in een vacuum zal je dat effect niet waarnemen (en zal hij ook niet opstijgen, tenzij je dit doet in een 0-G situatie). Er zijn namelijk twee verschillende principes aan het werk. De tweede opgewekte kracht die ze nog niet kunnen verklaren is te klein om met onze aardse zwaartekracht het ding omhoog te duwen maar het was weldegelijk meetbaar. En de theorie dat electronen overspringen en hun impuls afgeven kan niet want het effect is ook waarneembaar als er een obstructie tussen de (+) en (-) kant zit waar de electronen niet doorheen kunnen.

Pagina: 1 2 3 Laatste