Toon posts:

Hiteker HE-1500 bij HCC

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 811 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

ben nu alleen benieuwd wanneer de update komt....

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 11:07
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 12:22:
Net gebeld. De update van het probleem met SVCD is binnen en getest. De andere update van het probleem met de MP3 is onderweg. Uiterlijk Maandag of dinsdag worden de updates op hun site gezet. Na lang wachten toch goed nieuws. :)
Gister was het maandag en vandaag dinsdag, maar tot op heden nog geen update. Ze zullen toch wel een keer hun afspraak moeten nakomen? :(

Ik geef ze tot vanmiddag 5 uur...

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Verwijderd

Ik sta op het punt om de Hiteker HE 1500 aan te schaffen.
Heeft iemand van jullie al ervaring met de Foto JPG functionaliteit?
Is het zo dat je gewoon een CD kunt branden met JPG-files erop en dat je deze dan via een scroll menu kunt tonen op je TV, zoiets als een slideshow???
Wat is de kwaliteit van het beeld??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 12:22:
Net gebeld. De update van het probleem met SVCD is binnen en getest. De andere update van het probleem met de MP3 is onderweg. Uiterlijk Maandag of dinsdag worden de updates op hun site gezet. Na lang wachten toch goed nieuws. :)
ze komen wel lekker hun afspraken na he bij hiteker! uiterlijk maandag of dinsdag.. waar staat ie dan?! :(

Verwijderd

Inderdaad, ze hebben zich niet aan de afspraak gehouden. Ga morgenvroeg dus nog eens 'n keer bellen. Zo te zien zijn ze er wel mee bezig (hitekersite) maar bij mij is nog altijd afspraak is afspraak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

keep you updated

• Chris10
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:20:
Inderdaad, ze hebben zich niet aan de afspraak gehouden. Ga morgenvroeg dus nog eens 'n keer bellen. Zo te zien zijn ze er wel mee bezig (hitekersite) maar bij mij is nog altijd afspraak is afspraak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

keep you updated
Zeker! Afspraak is afspraak, en dit is al de zoveelste die niet nagekomen is :(
Heeft iemand al geinformeerd vandaag, want nog steeds geen update:
http://www.hiteker.nl/updates/

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Verwijderd

heeft er nog iemand gebeld ofzo?? ik word egt helemaal gek van dat k*thiteker!! kom nou ***ver met die update!!

Verwijderd

als die update komt weet ik nog niet zo zeker of ik m ook zal installeren... svcd speelt ok alleen 1x gehad dat het blokkerig was.. verder zal na de update de speler opstarten en afspelen in PAL.. aangezien ik vrijwel alles in NTSC/AUTO afspeel twijfel ik..
...........als er tenminste een update komt :/

Verwijderd

dit zuigt egt weet je...

Verwijderd

Ik heb dit naar hun gestuurd!:

geachte hiteker,

Ongeveer een maand geleden heb ik een klacht ingedient over de svcd problemen van de Hiteker HE-1500. Jullie zeiden dat dat verholpen werd door een software update. Jullie zeiden toen dat hij ong. in 2 weken wel op de site stond, het is inmiddels al een maand later! en twee weken geleden hebben jullie ook beloofd dat hij uiterlijk op maandag of dinsdag op de site zou staan. Ik heb hier niets van vernomen! Ik zou nu willen weten wanneer jullie hem er WEL ECHT op gaan zetten want jullie hebben het al heel vaak beloofd en uitgesteld.

Graag verneem ik uw reactie,

----------------

Verwijderd

Heb afgelopen woensdag gebelt met hiteker. Op dit moment zijn ze aan het achterhalen welke serienummers er bij de betreffende epron horen. Ze weten welke epron het is maar dit kun je niet vanaf de buitenkant zien. Ze moeten nu van de ?fabriek? de serienummers krijgen die moeten geupdate worden. Alleen de ?fabriek? is waarschijnlijk gevestigd in China of zo waar het op dit moment nieuwjaar is. Hopelijk zouden ze begin volgende week de betreffende serienummers bekendmaken en de update op hun site zetten.

even 'n ander vraagje. Ik heb nu 'n update van nero van 5.5.7.2 naar 5.5.10.0. Alleen nu kan ik geen SVCD's meer maken die de DVD speler herkent. De DVD speler blijft maar "loading". Doe ik soms iets verkeerd in Nero of moet ik iets anders instellen???

Nog even geduld. Als ik maandag nog geen update gezien heb dan hang ik weer aan de telefoon.

groetjes

Verwijderd

en het is maandag... update??:P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 17:46:
en het is maandag... update??:P
nee ;/

Verwijderd

Rustig, rustig.

Ik heb vandaag geen tijd gehad om te bellen maar als er morgenvroeg niets op hun site staat ga ik bellen. Misschien 'n goed idee om met meerdere mensen te bellen dat houdt de druk 'n beetje op de ketel. Hou dan in ieder geval je serienummer bij de hand en ze kunnen je misschien dan de update toesturen per email. Het serienummer is te vinden aan de achterkant van je DVD speler.

Op dit moment heb ik er al het vertrouwen in dat ze hier mee bezig zijn. Je kunt dit ook merken aan het aparte hoofstuk HE-1500 op hun site waar ze de problemen erkennen. Ze hebben inderdaad valse beloftes gemaakt maar ze zijn er mee bezig.

Even terugkomend op mijn vraag van vorige keer over Nero 5.5.10.0. Als ik Nero 5.5.7.2 gebruik kan ik wel filmpjes afspelen op mijn DVD speler (altans zonder menu). Wat is er veranderd in de update van nero en hoe kan ik het aanpassen??????????????

Verwijderd

Heb net contact gehad met hiteker en heb mijn serienummer doorgegeven. Hij wist niet zeker of het de juiste update was maar heeft deze update naar mij toegestuurd per email. Ik denk wel dat dit op eigen risico is. Ik ga vanavond mijn email checken en dan horen jullie het nog wel.

groetjes

• Chris10
Ja hoor!!

DE UPGRADE IS ER!! ;)

http://www.hiteker.nl/update.php

Ik ga hem meteen branden en kijken wat er gebeurd...
Ben benieuwd en ik zal het straks wel even laten weten! :)

edit:
URL toegevoegd

[ Voor 19% gewijzigd door Chris10 op 05-02-2003 14:32 ]

• Chris10
Chris10 schreef op 05 februari 2003 @ 14:31:
............
Ben benieuwd en ik zal het straks wel even laten weten! :)
Nou doet m'n speler helemaal NIETS MEER!!! :(
GVD!! Kunnen ze nou helemaal niets goed doen bij dat bedrijf :r

Ik zou juist vanavond en morgenavond 2 films gaan kijken met een stel gasten, nu moet ik dat ding terug brengen en maar weer zien wanneer ik hem terug krijg. :'(

Ben benieuwd of andere mensen meer suc6 hebben..

Verwijderd

Upgrade gebrand en in de dvd-speler gestopt. Het updaten ging verder zonder problemen (kneep 'm wel even toen de procent counter een beetje haperde :D)
Enfin, de upgrade is versie 118F. Mijn speler was versie 116F. Hier de bevindingen tot nu toe:

:) De problemen met het niet herkennen van SVCD's als zodanig en de "error2" problemen zijn idd verholpen.
:) Het probleem met het out-of-sync raken van de audio met de video, na het heen en weer spoelen met SVCD's lijkt ook opgelost te zijn (ik heb het maar bij 2 cd's uitgetest, en ook nog niet bij gewone VCD's).
:( De navigatietoetsen werken echter nog steeds NIET in de SVCD menuutjes.

:| Het afspelen van MP3's gaat nu zonder haperen/tikken.
UPDATE -> toch niet helemaal, compatibiliteit is wel beter, maar sommige files haperen nog steeds
:( MP3 is echter wel nog steeds MONO.
:( de kwaliteit van de MP3-weergave laat nog wel wat te wensen over, sommige nummers klinken "opgeblazen", alsof ze te hard opgenomen zijn. Op de PC en op mijn portable MP3-speler klinken ze wel normaal.
:( geen random/shuffle mogelijkheid met MP3's

Over het algemeen ben ik wel te spreken over de update. Het had alleen wel beter gekund. Nu maar hopen dat het niet bij deze ene update blijft, en dat de resterende problemen nog wel verholpen worden d.m.v. nieuwe updates.
Ik zal deze post updaten, als er nog wat opmerkelijks te melden is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 15:33 ]

Verwijderd

ben em nu aant upgraden ik geef zometeen verslag..

Verwijderd

Godver! wat zuigt dit! me dvd-speler is naar de mallemoeren door die kloteupdate!:(
Bij ongeveer 85% spuugde die de upgrade weer uit. Toen ging de disctray niet meer dicht toen heb ik em uit gezet en daarna weer aan gezet... zwart beeld en ik zie nix meer op het schermpje van de dvd speler... mensen ik raad jullie af om deze update te installeren!!! godver wat ben ik kwaad!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 09:18 . Reden: iets genuanceerder ;) ]

• Chris10
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 17:58:
Hè bah wat naar :(
Bij ongeveer 85% spuugde die de upgrade weer uit. Toen ging de disctray niet meer dicht toen heb ik em uit gezet en daarna weer aan gezet... zwart beeld en ik zie nix meer op het schermpje van de dvd speler... mensen ik raad jullie af om deze update te installeren!!! godver wat ben ik kwaad!
Ik kan je woede 100% voorstellen! Ik reageerde vanmiddag precies hetzelfde. Ik ben meteen naar Scheer & Foppe terug gegaan, maar dan krijg je echt zo'n bemoedigende toespraak:
Ja, heel vervelend... Hij wordt omgeruild en dat duurt doorgaans een week of 4.... :r

VIER WEKEN!!! GVD!! Lekker als je gemiddeld 6 a 7 films per week kijkt! :'(

Ik ben echt heel kwaad, en dat heb ik in een begleidende brief bij de speler ook goed laten merken: Ik wil een speler terug waarbij alles 100% werkt, anders wil de consumentenbond mij wel helpen de naam Hiteker naar beneden te schoppen door de problemen met deze speler in een artikel in hun blad te plaatsen. >:)

Laatste kans dus voor 'de prutsers' :(

[ Voor 10% gewijzigd door ShittyOldMan op 05-02-2003 21:51 ]

Verwijderd

ja maar ik heb ook zoiets van: als je weet dat de update bij veel mensen fatale schale aanricht... WAAROM ZET JE EM DAN OP JE SITE??!pfff.... ik stuurde deze mail:

Geachte hiteker,

ik heb de update geïnstalleerd op mijn dvd-speler volgens alle regeltjes. Ik dacht de hele tijd van: eindelijk mijn problemen verholpen! niet dus...
Na ongeveer 90% spuugde hij de updatedisc er gewoon uit! Ik dacht nou dat zal wel goed zijn. Maar ik kreeg mijn disctray niet meer dicht. Er stond op het beeldscherm dat je em uit moest doen en dan weer aan en dan zou die het wel even doen. Niet dus, ik krijg zwart beeld en het schermpje van de dvd-speler geeft niets meer weer en de knopjes reageren niet en de disc tray wil nog steeds niet dicht... niets doet het dus! Wat moet ik nou doen? ik moet mijn dvd-speler toch niet wegbrengen he? Alstublieft snel antwoord geven,

met vriendelijke groet,

met veel afwachting van uw antwoord,

Luuk Dobbe

Zij stuurden trug!:

Geachte heer,

Er staat duidelijke bij dat dit risico er in zit.

Helaas kunnen wij hier niets aan doen.

Het andere alternatief zou zijn om hem Direct door ons te laten updaten.

U kunt hem voor een nieuwe update aan ons opsturen of hem naar uw dealer toebrengen met het verzoek deze update uit te laten voeren bij ons.

Wij voeren deze update gratis uit.

Met vriendelijke groet,

Hiteker Europe BV

De Run 6823

5504 DW Veldhoven.

dan denk ik egt zo van..: ach.... lik toch me bolle reet!!

Verwijderd

Chris10 schreef op 05 februari 2003 @ 18:58:
[...]

Ik kan je woede 100% voorstellen! Ik reageerde vanmiddag precies hetzelfde. Ik ben meteen naar Scheer & Foppe terug gegaan, maar dan krijg je echt zo'n bemoedigende toespraak:
Ja, heel vervelend... Hij wordt omgeruild en dat duurt doorgaans een week of 4.... :r

VIER WEKEN!!! GVD!! Lekker als je gemiddeld 6 a 7 films per week kijkt! :'(

Ik ben echt heel kwaad, en dat heb ik in een begleidende brief bij de speler ook goed laten merken: Ik wil een speler terug waarbij alles 100% werkt, anders wil de consumentenbond mij wel helpen de naam Hiteker naar beneden te schoppen door de problemen met deze speler in een artikel in hun blad te plaatsen. >:)

Laatste kans dus voor 'de prutsers' :(
Wedden dat die 4 weken 20 weken wordt! :(

Verwijderd

Het spijt me om te horen over de mislukte updates. Vreemd genoeg is het bij mij dus vlekkeloss gegaan. Ben ik een van de weinige misschien? Ik ben zeer benieuwd. Op dit moment moet ik, gebaseerd op de negatieve feedback, eigenlijk toch wel iedereen afraden de update uit te voeren. Aan iedereen die desondanks deze update heeft uitgevoerd (of geprobeerd heeft uit te voeren), willen jullie zo vriendelijk zijn om jullie bevindingen te melden? (Alles goed gegaan, P027684?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 22:37 ]

• hal2002
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-08 09:31
Ik heb de update vanavond gedaan. Waar ik ontzettend van baalde was dat in de stand RGB het beeld niet goed was. Dat was na de update meteen opgelost. Daarna heb ik wat tests gedaan en dat verliep allemaal prima. Totdat ineens het geluid over de coaxiale aansluiting wegviel en nooit meer terugkwam. Over de scartkabel loopt het geluid prima naar de TV maar coaxiaal naar de versterker werkt niet. Is iemand dat ook al tegengekomen? Heel vreemd.
:'(

Verwijderd

Bij mij is de update goed gegaan. Mijn SVCD menu werkt nu maar ik kan nog steeds mijn navigatietoesten niet gebruiken. Daarbij komt ook nog dat na elk filmpje mijn DVD speler vastslaat. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om alle problemen te verhelpen in 'n update. Ze zullen toch ook wel alles testen voordat ze iets uitsturen.??? Zal een dezer dagen weer eens gaan bellen!!!!!

Even 'n ander vraagje: Heeft iemand ervaring met SVCD of DVD maken. Ik ben namelijk niet te spreken over de kwaliteit van het beeld. Ik vind het beeld blokkerig en wazig. Ik gebruik TMPGenc. voor encoderen( met of zonder filter ) en brand de filmpjes met Nero. Ik vind dat de kwaliteit van de ouderwetse videoband nog 3x beter is dan dit. Het beeld is dan scherp en goed.

Verwijderd

Updat hier ook goed gegaan maar nog steeds blokkerig beeld bij sommige svcd-tjes.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 19:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 21:44:
ja maar ik heb ook zoiets van: als je weet dat de update bij veel mensen fatale schale aanricht... WAAROM ZET JE EM DAN OP JE SITE??!pfff.... ik stuurde deze mail:

Geachte hiteker,

ik heb de update geïnstalleerd op mijn dvd-speler volgens alle regeltjes. Ik dacht de hele tijd van: eindelijk mijn problemen verholpen! niet dus...
Na ongeveer 90% spuugde hij de updatedisc er gewoon uit! Ik dacht nou dat zal wel goed zijn. Maar ik kreeg mijn disctray niet meer dicht. Er stond op het beeldscherm dat je em uit moest doen en dan weer aan en dan zou die het wel even doen. Niet dus, ik krijg zwart beeld en het schermpje van de dvd-speler geeft niets meer weer en de knopjes reageren niet en de disc tray wil nog steeds niet dicht... niets doet het dus! Wat moet ik nou doen? ik moet mijn dvd-speler toch niet wegbrengen he? Alstublieft snel antwoord geven,

met vriendelijke groet,

met veel afwachting van uw antwoord,

Luuk Dobbe
Ten eerste denk ik niet dat de update zo 'fataal' is; ze voeren hem opnieuw uit bij Hiteker en ik verwacht niet dat je een hele nieuwe speler krijgt.
wel klote ja, ben ook niet van plan mn speler te updaten; hij werk immers naar behoren..
Weet iemand trouwens waar je kunt zien welk serienummer/versie je hebt? (heh vast aan de achterkant straks ff kijken O-) )

Verwijderd

P027684

Ik heb zelf ook een tijdje TMPGenc gebruikt en de kwaliteit was over het algemeen zeer bevredigend. Ik gebruikte wel altijd de VBR methode voor het maken van SVCD's. Hij doet er dan 2 keer zo lang over, maar de kwaliteit is wel stukken beter bij lagere gemiddelde bitrates (<2.000 kbit). Hij maakt dan 2 passen, 1e pas analyseert ie de videodata en 2e pas gaat ie pas daadwerkelijk encoden. Zo kan ie de beschikbare bits beter verdelen over de gehele video: hogere bitrate voor scenes met veel beweging/actie en lagere bitrate voor scenes met veel stilstaande objecten/achtergronden.
Andere opties die de kwaliteit verbeteren/blokkerigheid tegen gaan:

Tab "video":
- Motion search precision op "High quality" zetten.
- DC Component Precision op "10 bits" zetten (eerst unlocken).

Tab "Quantize matrix":
- "Use floating point DCT" aanvinken.
- "Soften block noise" aanvinken. De waarden 35/35 zijn in principe voldoende, hoger levert meer 'blurring'; een zachter beeld en minder blokken.

Enkele andere tips zijn:
- Vermijdt NTSC -> PAL of PAL -> NTSC conversies. Bij deze omzettingen vindt ook omzetting van de framerate plaats (29.97 NTSC / 25 PAL), waardoor het beeld wazig wordt.
- Probeer boven een average bitrate van 1.500 kbit te blijven.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 23:08 ]

Verwijderd

dhrto,

Bedankt voor je reactie. Ik zal het gaan proberren. Misschien ben ik dan wel 'n high quality freak maar ik vind het beeld toch nog redelijk slecht. Mijn verwachtingen waren dat ik koop 'n digitale camera en 'n "DVD speler die SVCD kan afspelen" en ik heb hetzelfde beeld als op de digitale camera als ik die aansluit op tv.

Kan iemand mij informatie geven hoe ik de beste kwaliteit kan bereiken. Desnoods moet ik DVD's branden. Is hier ook 'n forum van???

Betreffende de DVD speler, na elk filmpje slaat mijn dvd speler vast en de enige oplossing is dan de DVD speler uit te zetten, dus dat is nog steeds niet verholpen. Ben ik de enige die dit probleem ondervind?? Ik denk dat ik maandag maar weer eens ga bellen.

groetjes

Verwijderd

P027684

Enkele websites met zeer goede guides en handige forums:
http://www.vcdhelp.com
http://www.doom9.org

Voor de beste kwaliteit SVCD's is encoden met CCE (Cinema Craft Encoder) een optie. Dit programma is stukken sneller dan TMPGenc en kan meerder passen uitvoeren dan 2. Dit programma is echter wel een stuk minder gebruikersvriendelijk. Binnen het programma is dan ook helemaal geen mogelijkheid voor het 'croppen' en 'resizen' van de video e.d. De 'source' moet dus eerst al 'ge-preprocessed' worden alvorens door CCE te worden ge-encoded. Op de bovenstaande websites zijn hiervan ook uitgebreide guides te vinden.

Wat het vastslaan van de DVDspeler betreft: ik heb hier geen last van, niet voor de update en ook niet na de update.

Verwijderd

vanmiddag voor de zoveelste keer hiteker opgebeld (dhr. schouten). Heb hem verteld dat er nog steeds problemen waren.
1* navigatietoetsen werken niet ( beter gezegd: zijn niet zichtbaar) bij SVCD en zelfgemaakte DVD.
2* Het vastslaan van mijn DVD speler na elk filmpje.
3* Het af en toe blokkerig beeld.

vraag 1 en 2 zouden ze doorsturen naar de testafdeling. Daar kijken ze of ze dit ook kunnen vinden en dan sturen ze het door naar de programmateurs. Dit kan wel even duren +- 1 maand.

vraag 3 kan eventueel 'n oorzaak zijn van 'n te hoge bitrate. Zoals dhr. schouten het mij vertelde kon de processor het misschien niet aan. 'n Aanrader was om dan terug te gaan naar 2200 bitrate.

Voor degene die ook problemen hebben. GEWOON BELLEN EN DE PROBLEMEN DOORGEVEN!!!!! Ze zijn hier heel open in en hoe meer mensen er bellen, hoe meer werk ze ervan maken.

groetjes

• Chris10
Na 2,5 week eindelijk weer in bezit van een HE-1500. Alleen niet van een lije dakje:
ik belde afgelopen woensdag Hiteker maar eens op omdat ik na 2 weken weleens wilde weten hoe lang het nog zou duren. Ik kreeg een of andere muts van de technische dienst aan de telefoon die ik bijna niet kon verstaan door haar kauwgom geklik, maar ze zei dat mijn dvd speler nooit was binnen gekomen bij hun (a.d.h.v het serienummer). Ik het magazijn van Scheer en Foppen opgebeld om 13.00, een vrouw zou me doorverbinden. Na 4 pogingen en 10 minuten later heeft ze mijn telefoonnummer opgeschreven en ik zou er die middag nog over terug gebeld worden. Om 17.30 maar eens de winkel opgebeld waar ik hem had terug gebracht, konden ze mij niet eens meer vinden in de computer!! Ze konden niet meer achterhalen waar de dvd-speler nou was. Ik begon toen toch wel zeer lichtelijk geiriteerd te worden en vroeg waar ze nog Hiteker spelers op vooraad hadden. In Soest zei die kerel, en ik kan misschien wel zorgen dat er een hier naar A'foort komt. Nou dat klonk al wat hoopvoller. Hij zou me vrijdag bellen als de speler binnen zou zijn.
Vrijdagmiddag om 17.00 kwam ik uit m'n werk en ik merkte dat er nog helemaal niet gebeld was, dus ik maar weer eens bellen: "Ja, de speler is inderdaad vanochtend binnen gekomen". Ik: "Bedankt dat u even heeft gebeld!!" S&F: "Sorry, maar u kunt hem nu komen halen"
Ik vervolgens naar de winkel toe. Ik had m'n gebruiksaanwijzing en m'n afstandsbediening ook maar meegenomen want die had ik niet meegestuurd. Ik wilde die dan geven zodat ze de doos gewoon dicht konden laten. Komt die kerel van S&F uit het magazijn met alleen een speler, zonder doos: "Ja, u heeft ook alleen een speler toen afgeleverd"....(ik had hem zonder a.b. en gebruiksaanwijzing, maar wel netjes in de doosafgeleverd)
Wat ik daarna zei zal ik hier even niet herhalen, maar ik heb de speler in de doos meegekregen. Maar wat een $%^&* zaak!! Niet eens een sorry kon eraf omdat ze m'n speler kwijt zijn geraakt!! :(

Toen ik thuis kwam heb ik hem even uitgetest. Ok stopte ik per ongeluk (dacht dat het een mp3 cd was) de update cd erin, heb toen wel even een minuut flink zitten zweten (hij begon meteen met updaten dus kon hem niet meer stoppen), maar dit keer wel goed gegaan. :)
Alleen nog steeds niet tevreden:
  • Het draaiwerk van deze speler hoor ik nu ineens wel heel goed, deze heb ik bij m'n vorige nooit gehoord.
  • De eerste DVD heeft een aantal keer gehaperd. Ook dit heb ik bij m'n vorige nooit gehad.
  • Als ik de dvd speler op Stand-By zet dan zijn ineens alle tv kanel zwart!! :?
    Pas als ik hem helemaal uitzet met de schakelaar dan komen m'n kanalen terug.
  • MP3 is wel beter, maar sommige nummers klikken nog steeds een beetje. Ook de kwaliteit is (zoals meerdere als zeggen hier) errug slecht en tevens mono! |:(
Eigenlijk ben ik er nu alleen maar op achteruit gegaan. Ik kijk bijna alleen maar DVD's, heel af en toen een (S)VCD. DVD's kijken ging perfect met mijn vorige, maar nu dus af en toe overslaan. |:(
Ik heb echt geen zin meer om hem nog eens weg te brengen. Ik heb er ook een hard hoofd in dat het nog goed komt. Erg jammer, ik was ooit tevreden...

Pfoe, ben benieuwd of iemand dit bovenstaande ook echt helemaal van begin tot het eind leest. Ik hoop het wel! :)
Mensen die hun speler ook opgestuurd hebben hoor ik ook graag hun ervaringen van. Als het zo slecht blijft kunnen we misschien nog eens stappen ondernemen. Nu nog maar even afwachten....

• Chris10
M'n DVD speler is nu omgeruild (zie verhaal hierboven) en nu is er weer een probleem bijgekomen! :(
Als ik m'n DVD speler aanzet dan springt mijn tv automatisch naar de DVD-speler, dit was bij mijn vorige speler ook al en dit is volgens mij normaal bij Scart. Alleen als ik weer naar een tv-kanaal toe gaat dan is deze zwart of ik zie half het beeld van de DVD er doorheen... :?
Als ik de DVD speler op standby zet dan zijn alle tv-kanalen zwart, geluid hoor ik wel. Als ik hem hele uit doe dan krijg ik weer m'n tv zenders te zien. Hier had ik met mijn vorige versie van de HE-1500 geen last van.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor want weer terug sturen begin ik niet meer aan. |:(

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ik heb even een klein vraagje tussendoor (heb m'n HE-1500 bij Media markt gehaald een maand geleden, even voordat ik m'n eerste post hier deed). Nou is het ding via m'n videorecorder aangesloten op de TV omdat die zelf geen scart heeft (oud beestje maar doet het nog prima). Toen kwam ik dus al snel voor het eerst in aanraking met het begrip "MacroVision" :{
Deze kon ik in het "verborgen" menu van de standaard-firmware niet uitschakelen, is deze optie er heel misschien bij gekomen met deze nieuwe firmware :?

Voor het tevoorschijn halen van dit "geheime" menu:
OPEN
882918
CLOSE

Bron

[ Voor 9% gewijzigd door NoBody op 26-02-2003 03:55 ]

Hoi

Verwijderd

hey chris10, ik had hetzelfde probleem als jou zoals je een paar reacties hierboven kan lezen(me dvdspeler was naar de mallemoeren) maar ik heb em sinds gister trug! :) :

- mp3 nog nie uitgetest :/
- dvd doet het goed zonder haperen :)
- ik hoor ook geluiden als ik iets afspeel :?
- svcd menu's doen het goed :)
- geen error2's meer :)
- pbc staat nog altijd standaard uit.. ik d8 dat ze dat zouden verwerken in die update :?

keep ya up to date!

edit:
- de afstandsbediening doet het niet, heel soms zomaar wel :?
- geluid loopt na forwarden niet synchroon.. na 10 seconden wel :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 18:11 ]

Verwijderd

mijn he 1500 mag ook naar de Hiteker terug, het display is tijdens het afspelen van eensvcd ineens verziekt.

de speler stopte plots met afspelen en crashte uitzetten en aanzetten levert een display op met allemaal crap erop en de toetsen op de player doenhet niet meer.

wel werkt de bediening via de afstandbediening (trouwens ook goed mikken om die goet te laten werken)

iemand hiervan al problemen bekent?

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

niemand die even voor me wil kijken in het fabrieksmenu? ;(

[ Voor 104% gewijzigd door NoBody op 28-02-2003 20:45 ]

Hoi

• Chris10
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 10:07:
hey chris10, ik had hetzelfde probleem als jou zoals je een paar reacties hierboven kan lezen(me dvdspeler was naar de mallemoeren) maar ik heb em sinds gister trug! :) :

.............
....
keep ya up to date!
Hey Lukkah! Gelukkig heb jij hem op een normale manier weer terug gekregen. :)Heb jij ook hetzelfde probleem dat als de DVD speler aan of op standby staat dat je dan geen tv kanalen meer kan zien?? Geluid doet het wel maar beeld is zwart (by standby DVD speler) of flikkerend het DVD beeld (als de DVD speler aan staat). Heel klote want nu moet ik hem altijd helemaal uit doen, anders kan ik geen tv meer kijken... 8)7

En hebben de mensen met een nieuwe speler/update al de nieuwe screensaver gezien? Niet echt een vooruitgang imho... :/

Er moet snel een update komen voor MP3. Dat was een van de redenen waarom ik deze speler heb gekocht, maar je gaat nu niet voor je lol een MP3 cd afspelen met deze baggere kwaliteit:
  • Nog STEEDS mono :r
  • sommige nummers klinken super hol of blikkerig terwijl ze op de pc gewoon goed klinken. :?
  • Nog steeds GEEN random :'(
    En toch staat er hier duidelijk random gespecificeert!!
    http://www.hiteker.nl/model/pr_he-1500.php
NoBody schreef op 28 February 2003 @ 20:14:
niemand die even voor me wil kijken in het fabrieksmenu? ;(
Ik heb voor je gekeken Nobody, en ik heb de nieuwste firmware, maar helaas. Het ziet er niet in ben ik bang... :/

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Chris10 schreef op 01 maart 2003 @ 11:29:
[...]

Ik heb voor je gekeken Nobody, en ik heb de nieuwste firmware, maar helaas. Het ziet er niet in ben ik bang... :/
het zei zo :{

hardstikke bedankt iig _/-\o_

Hoi

Verwijderd

chris10,

bij mij is het ook dat als ik em op stand=by zet dat ik dan zwart beeld heb..zwaar klote en mp3 zuigt ook nog altijd.. mono! staat er niet ergens dat dat stereo moet zijn? enne ik vind dat logo alleen maar lelijker geworden.. (screensaver)

groetjes

Verwijderd

klote mn lcd is zojuist kapot gegaan.. had de lade open en ondertussen drukte ik per ongeluk op play... het schermpje toonde vreemde tekens en na aan en uitzetten deed ie helemaal niets meer..

• Chris10
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 23:13:
klote mn lcd is zojuist kapot gegaan.. had de lade open en ondertussen drukte ik per ongeluk op play... het schermpje toonde vreemde tekens en na aan en uitzetten deed ie helemaal niets meer..
Dat gaat lekker met die displays die eruit klappen! De eerste keer dat ik deze speler zag was op de HCCdagen afgelopen november in de jaarbeurs bij de stand van PCU (waar ze voor veels te veel verkocht werden -> €135,- 8)7) Toen ik even stond te kijken naar een HE-1500 die stond te spelen klapte ook ineens het display eruit. De kerel achter de stand schrok en verving de speler meteen door een nieuwe.
Toen vond ik het al vreemd maar dacht dat het een incident was. Schijnbaar is het dus echt een productiefout en is het afwachten tot mijn display er vandaag of morgen misschien ook uit knalt! |:(

Het lijkt me slim om hier weer even alle problemen die na de update (pfoe, wat een update!!) te verzamelen en dan weer even flink contact opnemen met Hiteker. Dan staan we een stuk sterker:
  • MP3 nog steeds zwaar klote!
  • Je moet de speler helemaal uit zetten om tv te kunnen kijken
  • Display kan er spontaan mee stoppen
  • PBC nog steeds standaard uit
  • Looptwerk van DVD speler maakt ineens meer geluid (hinderlijk)
Nou mensen, vul maar aan! ;)
En dan over een week of 2 gaan we contact opnemen met de klachten die we hebben.

Verwijderd

goed plan ik zal ze binnenkort zowiezo eens bellen...

Verwijderd

Kan aan het lijstje van Chris 10 nog toevoegen dat verschillende svcd schijfjes blokkerig zijn en de speler soms problemen heeft met zelf gebrande dvd+rw schijfjes die het in een oude Hiteker (ad 600A) wel goed doen.

Groetjes Johan

• Chris10
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 00:20:
Kan aan het lijstje van Chris 10 nog toevoegen dat verschillende svcd schijfjes blokkerig zijn en de speler soms problemen heeft met zelf gebrande dvd+rw schijfjes die het in een oude Hiteker (ad 600A) wel goed doen.

Groetjes Johan
Johan, is dit met of zonder de laatste update?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 07:58

Hoicks

Techno!

Hoe kan ik bij mijn Hiteker 1500 HE van 16:9 naar 4:3 switchen in een film?

Verder een lkeuk machientje al slaan heel soms de mp3's over.

Waar je voor moet waken is dat de Mp3's wel helemaal goed zijn (hoe heet dat ook weer) iig daar waar nero naar scanned als ie een audio cd van mp3's wil fikken. Anders kan die mp3 ineens hangen.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Hoicks schreef op 15 March 2003 @ 22:00:
Hoe kan ik bij mijn Hiteker 1500 HE van 16:9 naar 4:3 switchen in een film?

Verder een lkeuk machientje al slaan heel soms de mp3's over.

Waar je voor moet waken is dat de Mp3's wel helemaal goed zijn (hoe heet dat ook weer) iig daar waar nero naar scanned als ie een audio cd van mp3's wil fikken. Anders kan die mp3 ineens hangen.
Variable Bit Rate (VBR) schijnt hij niet goed te kunnen spelen, dus het is dan idd aan te raden om alleen Constant Bit Rate (CBR) mp3 erop af te spelen :)

Hoi

Verwijderd

Chris: dat was zonder de update in is na de update nog steeds zo.

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Ik heb nu iig last van de volgende problemen:

* SVCD laat speler genadeloos hangen als ie aan het einde van track 1 is. Kun je niks meer met de speler, rebooten dan maar weer dat ding.
* Mp3 zuigt echt zwaar aars :r
* Afstandsbediening is moeilijk te focussen op het ir oogje v/d speler
* Werkt dat ding onder dos? Je kan maximaal 8 karakters v/d filename zien bij mp3/foto cd?

Klopt het trouwens dat je bij star wars euhm attack of the clones niet de ondertiteling uit kan zetten? Ligt dat aan de speler of aan de dvd?

[ Voor 10% gewijzigd door Hoicks op 24-03-2003 22:54 ]

• Chris10
Weer even een update van de problemen:
  • Loopwerk van DVD speler maakt ineens meer geluid (hinderlijk)
  • SVCD schijfjes zijn blokkerig en de speler heeft soms problemen met zelf gebrande dvd+rw schijfjes die het in een oude Hiteker (ad 600A) wel goed doen.
  • SVCD laat speler genadeloos hangen als ie aan het einde van track 1 is. Kun je niks meer met de speler, rebooten dan maar weer dat ding.
  • Afstandsbediening is moeilijk te focussen op het ir oogje v/d speler
  • Je kan maximaal 8 karakters v/d filename zien bij mp3/foto cd? Inderdaad heel irritant!!
Ik heb niets meer gehoord over de beloofde update voor Mp3 :?
Hiteker had het in januari over 2 updates die eraan kwamen, maar tot dusver nog maar 1 belabberde update. :r
Zijn er mensen die nog problemen aan het bovenstaande lijstje toe kunnen voegen? Dan ga ik over een week eens contact zoeken met Hiteker om de problemen voor te leggen.

Ik kan me herrineren dat P027684 een tijd geleden contact had gezocht met hieteker en hen een paar problemen heeft voorgelegd die doorgestuurd werden naar de technische dienst. Heb je daar nog eens iets over gehoord?

Verwijderd

Hey als we deze topic nou is laten zien aan hiteker?? gwoon ff url'tje sture...

• Chris10
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 07:58:
Hey als we deze topic nou is laten zien aan hiteker?? gwoon ff url'tje sture...
Dat is idd wel een idee. Ik zou deze week sowieso al een mailtje aan Hiteker gaan sturen met het lijstje van problemen erin, maar dat is het wel goed om ook meteen een url van dit topic mee te sturen waarin ze zelf ook nog het een en ander kunnen lezen.

Heb jij al gemaild?

Verwijderd

Na lang weggeweest!!! Ik heb na mijn laatste gesprek met hiteker niets meer gehoord. Ben uit frustatie maar overgestapt naar zelf DVD maken. Hierbij komt het volgende probleem: In het menu kan ik niet zien wat ik selecteer. Normaal gesproken moet dit van kleur veranderen maar dat gebeurd niet.

Al de bovenstaande problemen heb ik ook nog steeds maar heb de moet opgegeven. Na 8 telefoontje en geen response is voor mij de lol over. Dit is dus de laatste keer dat ik 'n Hiteker koop!!! en dat raad ik iedereen aan die op dit moment de gedachte heeft om 'n DVD-speler te kopen. Ik heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt.

Hopelijk heeft iemand deze url al doorgezonden naar Hiteker want deze manier van zakendoen is ronduit belachelijk!!!!!

• Chris10
Ik heb net gebeld, en wat een onprofessionaliteit kwam er naar voren zeg! Ik kreeg eerst een of andere muts vam de servicedesk aan de telefoon en die wist helemaal nergens van (Zij: ik heb deze speler thuis ook, maar heb nergens last van hoor :r). Toen kreeg ik een man en volgens hem was het normaal dat je geen tv zenders kan ontvangen als de speler aan staat of op standby! |:(
Toen ik deze man op een beleefde wijze heb duidelijk gemaakt dat dit niet normaal is kreeg ik het verzoek om de speler terug te sturen. Maar het als het gepretendeerd wordt als normaal en ze wisten er ook niet van dan is er toch ook geen oplossing voor?? Ze wilden kijken of ze er iets aan kunnen doen.
Ik zou de man ook nog even de url mailen van dit forum, dan kan ie zelf nog eens bepalen of dat de problemen normaal zijn.

Voor de problemen omtrent MP3 komt er binnenkort een update. Maarja, eerst zien dan geloven en ben benieuwd of m'n speler die update deze keer wel overleeft.

Ik zal alle problemen ook eens netjes in een mailtje zetten en met de url erbij mailen. Maar of het allemaal nog goed gaat komen met deze speler?! :/

Verwijderd

Maar of het allemaal nog goed gaat komen met deze speler?!

Ik hoop het!!! Heb je het probleem met het vastslaan van de speler doorgegeven.
Ik heb dit toen gedaan en ze zouden er naar kijken. Maar ja, de uitkomst is bekend. No Response. No update!!

Het lijkt wel of het noodzakelijk is om iedere week te bellen om de problemen duidelijk te maken. Misschien verstandig om met meerdere mensen de URL door te zenden aan Hiteker. Het lijkt misschien 'n beetje kinderachtig maar de problemen zijn gegrond en ik heb er ook niet om gevraagd.

groetjes,

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Ik wil btw dat stomme macrovision uit :|

• Chris10
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 23:58:
Maar of het allemaal nog goed gaat komen met deze speler?!

Ik hoop het!!! Heb je het probleem met het vastslaan van de speler doorgegeven.
Ik heb dit toen gedaan en ze zouden er naar kijken. Maar ja, de uitkomst is bekend. No Response. No update!!
.........
Ik heb alle bovenstaande punten van mijn lijstje opgenoemd en de man deed net of hij alles voor het eerst hoorde ("Ow wat vreemd, dat hoort niet en we zullen het onderzoeken" |:()
Er moet dus inderdaad een actie ondernomen worden welke iets meer indruk maakt. Volgens mij is het probleem iets te kleinschalig voor Kassa, de consumentenbond of de Ombudsman, maar misschien heeft iemand daar een andere mening over?
Laten we dan iets gezamelijks ondernemen. Op die manier is er misschien dan nog een beetje hoop dat de problemen opgelost worden op een korte termijn. O-)
Graag jullie mening en reacties!

Verwijderd

Chris10 schreef op 06 March 2003 @ 23:26:
[...]
  • Looptwerk van DVD speler maakt ineens meer geluid (hinderlijk)
Dit kun je makkelijk oplossen door de schakelspanningsdraad van je scartkabel door te knippen.

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 10:44:
[...]

Dit kun je makkelijk oplossen door de schakelspanningsdraad van je scartkabel door te knippen.
Maar het is belachelijk dat je je scartkabel moet gaan modden om tv te kunnen kijken.

Verwijderd

ja inderdaad!

ik heb mijn hiteker bij de block gekocht(me vader:P) en alles doet het prima nu alleen pbc staat standaard uit en de ab doet het gewoon simpel weg niet.. ik heb een mailtje gestuurd naar hiteker en hun zeggen dat dat aan het ontvangstoog ligt. Ik maak een lijstje voor me vader van de problemen en zeg tegen hem dat het dus aan het ontvangstoog ligt. Hij gaat naar de Block en hun zeggen dat het aan de ab ligt, mijn vader is koppig en neemt die nieuwe ab mee.. ik boos op me vader:D .... en inderdaad hij deed het nog steeds niet!! (duhh!!) nou nu weer wegbrengen en weer een maand(waarschijnlijk langer) wachten :(!!!

dit zijn mijn tot nu toe verdere dingen die ik eraan heb gedaan... het blijkt dus dat het ontvangstoog van deze dvdspeler gewoon zwaar KUT is! Ze maken het maar lekker,

lukah

Verwijderd

Hoicks schreef op 08 april 2003 @ 15:36:
[...]

Maar het is belachelijk dat je je scartkabel moet gaan modden om tv te kunnen kijken.
Tsja, mijn Grundig DVD speler van 300 euro doet dat ook... evenals de Philips video van 1200 euro.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat dit niet aan je DVD speler van 75 euro ligt maar aan je TV. Als je een beetje recente tv hebt kun je instellen of hij moet reageren op dit schakelsignaal of niet. Op mijn 10 jaar oude Philips tv kan ik dit bijvoorbeeld niet instellen en springt hij ook gelijk naar het videokanaal.

Maar het is toch makkelijk op te lossen?

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Hoicks schreef op 08 april 2003 @ 15:36:
[...]

Kun je hem niet simpelweg met de afstandbediening van de scart afhalen door over te schakelen of de scart knop in te drukken?

• Chris10
Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 16:45:
[...]

Tsja, mijn Grundig DVD speler van 300 euro doet dat ook... evenals de Philips video van 1200 euro.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat dit niet aan je DVD speler van 75 euro ligt maar aan je TV. Als je een beetje recente tv hebt kun je instellen of hij moet reageren op dit schakelsignaal of niet. Op mijn 10 jaar oude Philips tv kan ik dit bijvoorbeeld niet instellen en springt hij ook gelijk naar het videokanaal.

Maar het is toch makkelijk op te lossen?
Het probleem ligt net even anders:
Als je de DVD speler aanzet dan schakelt de tv netjes naar het AV kanaal. Dat is prima, maar als je nu naar een tv zender switched terwijl de DVD speler aanstaat dan krijg je helemaal geen beeld te zien; alleen geluid. Of heel vervormd beeld (tv-kanaal en DVD film door elkaar)
Zet je de DVD speler dan uit dan komt ineens het beeld van de tv-zender terug. Maar dit doet ie ook als de DVD speler op standby staat! 8)7
heel vervelend dus, en het is gekomen nadat mijn speler omgeruild is. Het zit volgens mij dus in de nieuwe serie, want mijn vorige HE-1500 had hier geen last van. Aangezien ik mijn speler 6 weken kwijt ben geweest heb ik hier even geen zin meer in. Ik rij wel een keer heen en weer naar Veldhoven zodra ik weet dat zij alle problemen onder controle hebben.

Mensen die dit probleem ook hebben moeten gewoon even bellen:
040-2553525

Maar ik heb zo onderhand meer het idee dat het een stel dozenschuivers zijn die verder totaal niets aan probleemoplossing doen... :'(

Verwijderd

Aha, dat hoort dan inderdaad niet zo te zijn :)

Verwijderd

Wat ik in een van mijn vorige berichten vermeld heb is dat als er problemen zijn het beste wat je kunt doen is bellen. Als we dit met z'n alle doen worden we hopelijk 'n keer serieus genomen. Hoe meer mensen er bellen met de problemen des te meer ze er aan doen (hoop ik). Ik heb voordat de eerste firmware update bijna dagelijks aan de telefoon gehangen om te vragen waar de firmware update bleef die de problemen zou verhelpen. Alleen na de firmware update bleef ik toch nog met sommige problemen zitten en heb ik 'n beetje de moed opgegeven. DUS BELLEN!!!!!!!

By the way - heeft iemand deze url nog doorgezonden naar Hiteker???

groetjes en bellen!!!!!!!!!!!!!!!!

• Chris10
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 22:40:
...............
.........
By the way - heeft iemand deze url nog doorgezonden naar Hiteker???

groetjes en bellen!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb de URL van dit forum afgelopen woensdag gemaild met een begleidende brief waar ook de problemen in staan die hier naar voren zijn gekomen.
Ik heb in die mail ook om een ontvangstbevestiging en een spoedige reactie over de problemen e.d. gevraagd.
Tot nu toe nog GEEN ENKELE reactie terug! :r
Ook doet het mail form bij de helpdesk sectie op hun site het niet meer. Dit heb ik ook in de mail gezet maar nog steeds niet opgelost.
En als je ze opbeld doen ze alsof ze van niet weten en alsof er niets aan de hand is. |:(

Zijn er al mensen die deze week ook gebeld/gemaild hebben er van meer weten?
Tis een trieste vertoning van Hiteker imho! :'(

Verwijderd

ik heb van de week al verscheidende keren geprobeerd de URL door te sturen naar hiteker maar elke keer kreeg ik 'n foutmelding.

Ik heb ooit 'n email teruggekregen en hun emailadres opgeslagen dus bijdeze.

info@hiteker.nl

ik ga nu 'n email sturen naar hiteker. Hopelijk reageren ze!!!
Misschien 'n idee om dit met meerdere mensen te doen???

groetjes

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 22:43:
ik heb van de week al verscheidende keren geprobeerd de URL door te sturen naar hiteker maar elke keer kreeg ik 'n foutmelding.

Ik heb ooit 'n email teruggekregen en hun emailadres opgeslagen dus bijdeze.

info@hiteker.nl

ik ga nu 'n email sturen naar hiteker. Hopelijk reageren ze!!!
Misschien 'n idee om dit met meerdere mensen te doen???

groetjes
tsja...
ik had hun eens gemaild vanwege het feit dat de helpdesk-sectie van hun site (met dat uitschuiven e.d.) met Phoenix (Mozilla) nergens op leek... de volgende dag een mailtje terug dat ze er naar zouden kijken (denk niet dat er verandering in is gekomen maar goed...), een teken van leven aan die kant dus ;)

maar ze zullen wel overspoeld worden met deze klachten wereldwijd over de HE-1500 en zodoende is het misschien idd lastig om ze allemaal snel te beantwoorden... lijkt me tenminste :{

[ Voor 3% gewijzigd door NoBody op 20-04-2003 00:28 ]

Hoi

Verwijderd

Net 'n email ontvangen van hiteker met het bericht dat ze er grondig naar zullen kijken en deze informatie meenemen in de volgende update.

Na mijn inziens zeer positief!!

groetjes

• Chris10
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 22:12:
Net 'n email ontvangen van hiteker met het bericht dat ze er grondig naar zullen kijken en deze informatie meenemen in de volgende update.

Na mijn inziens zeer positief!!

groetjes
Absoluut! Eindelijk een positief bericht. _/-\o_
Waarschijnlijk hebben wij een zelfde soort mailtje ontvangen:
Geachte heer van Barneveld,

Om u op de hoogte te houden van de status.

Wij krijgen begin volgende week de terug koppeling uit China aangaande een software update voor de huidige versie van de HE-1500.

Wij zullen u dan ook volgende week berichten over de mogelijke oplossingen die dit zal bieden.

Met vriendelijke groet,

Hiteker Europe BV
Dit is al het tweede mailtje die ik deze week ontvangen heb van Hiteker. Ik heb ook wel het goevoel dat ze nu echt wakker geschud zijn een ook echt serieus met de porblemen van de HE-1500 bezig zijn.
Sowieso dus een spoedige update voor de MP3 en welke van de punten van mijn lijstje opgelost kunnen worden hoor ik dus volgende week vanuit China. :P
Zodra ik meer weet zal ik het hier meteen posten.

Nog even geduld dus! ;)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hehe China ... zouden dat die blokken in de SVCD-mode verklaren?

Maar in ieder geval werken ze eraan. Gelukkig geen bedrijf dat überhaupt niets doet.

==
hoi

Verwijderd

En inderdaad ik heb nu 4 emails gehad waarvan hieronder er 1 is. Ik hoop dat ze er nu eindelijk iets aan gaan doen. Op zich wel 'n goede service omdat ze het niet verplicht zijn te doen. Ik hoop dat ze alle problemen die in de vorige berichten nu eens serieus gaan onderzoeken want ik heb al van alles geprobeerd om het te verhelpen. Heb verschillende updates van brandprogramma's gedownload en ook andere editing progamma's geprobeerd maar niets heeft geholpen dus mijn conclusie is dat alle problemen van de DVD speler afkomstig zijn.

groetjes _/-\o_

------------------- -------------------------------------------------------
Geachte heer de Vries,

Wij hebben de URL reeds vernomen.

Er is inmiddels actie ondernomen richting de software ontwikkeling afdeling in China. Wij verwachten begin volgende week een reactie met de oplossingen die dit zal bieden.

Wij houden u dan ook op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Hiteker Europe BV

Verwijderd

ik ga binnenkort mn speler terugbrengen voor reparatie, lcd scherm is uitgevallen , knopjes op apaaraat zelf doen het niet, afstandsbediening werkt soms niet goed, sommige svcd bestanden worden blokkerig weergeven. En dan gebruik ik hem nog niet eens op mp3s mee te luisteren.
Als deze problemen niet verholpen worden wil ik dus echt mn geld terug want ik vind dat je als consument recht hebt op een goed werkend product.

Verwijderd

godver he... na 4 weken geleden mijn hiteker opgestuurd.. nog steeds niet trug gehad!! ik heb hierbij gevraagd of ze het ontvangstoog wilden maken en pbc standaart on wilden zetten.. maarja ik ga eerdaags wel effe langs of ze effe op kunne sgietuh! laterrr

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 12:38:
godver he... na 4 weken geleden mijn hiteker opgestuurd.. nog steeds niet trug gehad!! ik heb hierbij gevraagd of ze het ontvangstoog wilden maken en pbc standaart on wilden zetten.. maarja ik ga eerdaags wel effe langs of ze effe op kunne sgietuh! laterrr
hèhè! kep eindelijk me dvdspeler trug! De afstandsbediening doet het echt super goed! ik kan van iets van 8 meter afstand dat ding bedienen en ook in een hoek van 150 grade ofzo... nou voor een hiteker is dat een gruwelijke vooruitgang!

nu nog effe kijke hoelang het duurt voordat ie kapot gaat :P

Verwijderd

Heeft iemand voor de verdere rest al iets gehoord van Hiteker. Ik heb namelijk niets vernomen.!!!!

groetjes,

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
speler doet het prima maar de afstandsbediening niet echt, binnen een afstand van 2 meter reageert de dvd speler pas, erg irritant, meer mensen met dit probleem of wellicht een oplossing?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Neuh, ik kan gewoon op de bank zitten met de AB.

Soms valt bij mij het display weg. Dit doet ie nadat hij lang aanstaat. Warmte? Als ik hem uitzet en weer aandoe, dan heeft het apparaat verder geen problemen.

==
hoi

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 14:33
argro schreef op 19 May 2003 @ 12:27:
speler doet het prima maar de afstandsbediening niet echt, binnen een afstand van 2 meter reageert de dvd speler pas, erg irritant, meer mensen met dit probleem of wellicht een oplossing?
heb ik ook last van... maar is volgens mij battarij probleem... doe er eens 1800mha bats in ofzo...

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-08 13:39
argro schreef op 19 May 2003 @ 12:27:
Ik heb een Hiteker HE-1800 en de afstandsbediening die daarbij zit is ook niet al te best. Ik moet hem echt richten op de speler, ook al zit ik er nog geen twee meter vanaf.

Ik heb nu een programmeerbare afstandsbediening en die doet 't veel beter. Het ligt dus niet aan de speler, maar aan de afstandsbediening zelf.

• argro
en welke afstandsbediening heb je dan gekocht? wat kosten die dingen, ik heb wel een universele afstandsbediening voor tv maar dat word m niet neem ik aan, aangezien er geen enekel dvd functie op zit

• argro
e-mail gestuurd naar hiteker en binnen een dag antwoord, probleem van afstandsbediening ligt aan de speler, niet aan de afstandsbediening zelf, ze stellen voor om het apparaat op eigen kosten op te sturen, ze repareren het apparaat en sturen het op hun kosten retour.

Verwijderd

ja dat was dus bij mij ook het geval.. en hij doet het prima nu nadat ik em heb truggestuurd! (ze hebben em niet gerepareerd maar ze hebben een nieuwe teruggestuurd haha _/-\o_ (ander serienummer!!))

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 18:37 ]

• Chris10
Ik heb ook een mailtje gehad met de reactie dat al mijn voorgedragen problemen helaas niet met een firmware opgelost kunnen worden.
Ik mag hem a.s. maandag kosteloos om komen ruilen (geen zin om hem aan de TPG over te laten) voor de nieuwe HE1500-Z serie. Bij deze serie zijn wel alle problemen (die je in een van mijn eerdere posts kan lezen) opgelost! _/-\o_

Waarschijnlijk heeft lukah ook die nieuwe serie gehad (kan je wat vertellen over de vernieuwingen)? :)

Ik wacht nog even af totdat ik de nieuwe speler echt uitgeprobeerd heb, maar ik vind dit heel netjes opgelost door Hiteker! :Y)

Verwijderd

Ik zou niet weten of ik een de nieuwe versie heb gekregen maar geen problemen meer.. alleen mp3 mono gloof ik hor.. nog niet getest! svcd vcd dvd jpeg picture mp3 speelt allemaal lekker af! alleen staat pbc nog steeds standaard off.. naja boeiuh! wat helemaal relaxed is dat de afstandsbediening het nu vet goed doet in vergelijking met de vorige keer! ik kan helemaal vanuit de andere kant van de kamer dat ding bedienen!! hoii

• Chris10
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 21:44:
Ik zou niet weten of ik een de nieuwe versie heb gekregen maar geen problemen meer.. alleen mp3 mono gloof ik hor.. nog niet getest! svcd vcd dvd jpeg picture mp3 speelt allemaal lekker af! alleen staat pbc nog steeds standaard off.. naja boeiuh! wat helemaal relaxed is dat de afstandsbediening het nu vet goed doet in vergelijking met de vorige keer! ik kan helemaal vanuit de andere kant van de kamer dat ding bedienen!! hoii
Ik heb hem gekregen vandaag! (ff bij Hiteker langs geweest) :)
Je ziet het zo, de nieuwe ziet er nl. net iets anders uit:
Als modelnr. staat er HE-1500Z aan de voorkant ipv HE1500 In de bovenplaat staat 'Hiteker' in gegraveerd.
Nu de veranderinge/verbeteringen:
  • Totaal nieuw ontwerp qua hardware (nieuwe decodercipset en besturing)
  • Totaal nieuwe Menu's (grafisch erg mooi en meer opties)
  • DVD ziet er perfect uit
  • PBC standaard aan en (S)VCD ziet er SUPER uit!!! Geen blokjes meer en alle SVCD problemen opgelost
  • MP3 klinkt SUPER! Volledig stereo, diepe bass weergave. Niet een keer meer overslaan. Lange bestandsnamen nu wel ondersteund. :P
  • Afstandsbediening doet het van alle kanten en bij 7 meter (eind van m'n kamer) ook nog perfect! Zelfs als ik hem achterstevoren hou dan doet ie het nog. Was bij de vorige wel anders!
  • Loopwerp speler is superstil. Laden gaat ook erg snel!
  • Geen last meer dat je geen tv-zenders meer kan kijken als de speler op stand-by staat.
Kortom: alle problemen zijn bij deze nieuwe speler opgelost!
Hulde aan Hiteker! _/-\o_
Het heeft inderdaad even geduurd maar nu kan ik geen problemen en fouten meer bij deze speler vinden.
Er komt ook een uitgebreide versie van deze speler aan zag ik in dat magazijn: de HE-1550

DUS...heb je nog problemen met deze speler, neem dan gewoon contact op met Hiteker en vraag of je hem om kan ruilen. Je krijgt dan een perfect apparaat terug! ;)

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

offtopic:
Ik heb bij een vakantiebaan als verkoper in een Hifi zaak een slechte ervaring gehad met Hiteker. Een levering van 30 spelers (weet helaas het type niet meer) was volledig defect. De vertegenwoordiger van Hiteker kwam vrij snel die hele lading vervangen met een ander (duurder) type. We hadden 'geluk'. Met het type dat we eerst hadden was niets mis, maar het pallet van de zending die wij hadden gekregen was op het vliegveld overboord gevallen. kuch kuch...

Orange & Red

Verwijderd

ik heb gisteren een e-mail aan hiteker gestuurd met verzoek om de speler om te ruilen, wacht op antwoord, zodra ik meer weet meld ik het.

Groetjes

johan

• argro
5 weken geleden heb ik ook gemaild met hiteker over omruiling, had binnen halve dag antwoord en ik zou mijn speler binnen een week terug hebben (HE1500z ipv HE1500)

dus ik speler opsturen, na een week nix, na 2 weken nix, ik dus maar ff bellen, blijkt het dat ze aan het verhuizen zijn en dat niemand iets van weet en dat ze ook nix in de computer kunnen vinden, ik uitleggen dat mij beloofd was dat de speler binnen een week terug zou zijn, ze zouden terugbellen

na 3 weken nix gehoord, ik weer bellen en weer uitleggen, ik zou teruggebeld worden, nix gehoord en maar weer eens gebeld, ik werd doorverwezen naar 0900-HITEKER, erg duur maar geen antwoord

na 4 weken, weer gebeld en beetje boos geworden, ze wisten nog steeds nix van mijn speler omdat ze aan het verhuizen waren en al 4 weken nix meer in of uitgepakt hadden, ik ff vragen waarom ze dat 5 weken geleden niet ff hadden kunnen vertellen, destijds is mij beloofd dat ik de speler binnen een week terug had. Nu is mij toen beloofd dat er direct een Z-serie opgestuurd zou worden en die moet dus vandaag of morgen binnen zijn (komt op studentenadres en ben nu bij ouders dus ik ben benieuwd als ik maandag thuis kom..) De administratie zouden ze later wel regelen....

tijdens deze 4 weken heb ik ook nooit reactie gehad op email, wat er aan de hand is bij hiteker weet ik niet maar was de reply eerst binnen een dag, een paar dagen later is de service waardeloos......

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 21-06-2003 00:22 ]

Verwijderd

zozo die Z-serie ziet er dan wel mooi uit.. ik denk niet dat ik onze dvdspeler wéér mag opsturen voor omruiling of wat dan ook.. hij speelt namelijk gwoon naar behoren!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Is er al nieuws m.b.t. een update?

Ik kan nog niks vinden op de Hiteker site.. Ik wil MP3's in stereo willen afspelen :(

Verwijderd

ik heb inmiddels mail van Hiteker ontvangen, zie hieronder

Beste Johan,
Dank voor je toelichting inzake de problemen aan je speler. Zo te lezen komt je speler waarschijnlijk in aanmerking voor een omruiling. Echter onze policy is dat alle spelers die een probleem vertonen, bij ons service-center binnenkomen, vervolgens worden getest op instellingen, defecten e.d. en indien er geen oplossing voor is, pas dan wordt goedkeuring gegeven tot omruiling. De nieuwe spelers worden vervolgens verzonden vanaf ons logistiekbedrijf. Ons service-center in Eindhoven heeft dus geen nieuwe spelers op voorraad. Het makkelijkste is dus toch om de speler aan ons op te sturen, zodat wij tijdens je vakantie de nodige aktie kunnen ondernemen. Vermeld echter wel op het bring-back formulier de datum van je thuiskomst, dan kan er in geval van omruiling rekening mee worden gehouden.
Met vriendelijke groet,
Hiteker Europe BV

Ze willen dus dat ik hem opstuur, had echter gevraagd of ik hem bij hun mocht komen omruilen. Theo heeft hem ook daar omgeruild, ik waag er nog een mailtje aan en zal er in vermelden dat Theo zijn speler daar wel heeft omgeruild, om toch te proberen dat ik met de speler langsga, heb het niet zo op versturen van grote apparaten.

Zodra ik meer weet meld ik het weer.

Verwijderd

daar ben ik weer, heb de speler vandaag opgestuurd, verwacht na de vakantie meer te horen of liever nog dat ik een nieuwe HE1500z kan ophalen bij het postkantoor.

Ik laat na de vakantie weer van me horen.

Hoicks, voor zover ik weet komt er geen nieuwe update meer, als je mp3 bestanden in stereo wil kunnen luisteren zal je ook moeten proberen om de speler om te ruilen voor model HE 1500z

suc6, en laat even weten hoe of wat

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Heb ze maar ff gemeeld.

Geachte heer/mevrouw,

Aangezien er volgens de forumthread op Hiteker HE-1500 bij HCC geen nieuwe update uit zou komen, wil ik u toch enige vragen stellen.

Is het mogelijk om mijn 1500 HE DVD speler om te ruilen? Naar een versie die wel de volgende functies ondersteunen en de onderstaande problemen zijn opgelost?

Stereo MP3's afspelen. Deze worden nu mono afgespeeld.
Videocd laat de speler zodanig vastlopen dat de speler uit/aangezet moet worden.
Afstandsbediening is bijna niet te gebruiken, mits je er maximaal 1 a 2 meter recht voor gaat zitten.

Ik heb geen idee of ik TV zenders kan kijken terwijl de speler aanstaat. Dit komt omdat ik de speler via de Video heb aangesloten, anders kan ik de speler niet testen.

De firmware die u heeft uitgebracht lost niet alle problemen op die ik ondervond met mijn speler.

Met vriendelijke groet,

M. van den Berg

• Hoicks

Hoicks

Techno!

*Kick*

Ik moet hem opsturen. Maar hoe kan ik dat het beste
doen?

Inpakken en verzekerd via KPN versturen?

Kan iemand me even helpen zodat ik het goed doe?

• Hoicks

Hoicks

Techno!

*kick* Ik wil hem morgen opsturen, maar hoe kan ik dat het beste doen?

Verwijderd

zo, ben weer terug van vakantie, nieuwe speler is binnen, en om kort te zijn, ik ben zeer TEVREDEN. hele goede service van Hiteker.

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 17:50:
zo, ben weer terug van vakantie, nieuwe speler is binnen, en om kort te zijn, ik ben zeer TEVREDEN. hele goede service van Hiteker.
Problemen met de HE1500z versie <zucht>!

Hebben huur dvd's een aparte codering of codec o.i.d.?

Verwijderd

na ontvangst van de nieuwe versie HE1500z ben ik gelijk begonnen met het maken van SVCD.

Nu blijkt dus dat ik het menu wel kan gebruiken maar als ik eenmaal gestart ben ik niet meer terugkom in het menu.
Hiteker helpdesk gebeld en uitgelegd en die kwamen met het advies om dan 2 maal op de pbc-knop te drukken zodat je weer automatisch in het hoofdmenu kom.
Dit blijkt niet de beste optie te zijn maar de enige. Deze klacht hadden ze nog niet eerder gehoord maar hebben het toen ik gebeld had getest en inderdaad dat dit het geval is. Lang leve Hiteker.

Voor mij staat vast dat dit de laatste keer is dat ik iets koop van HITEKER!!!!
Miskoop van het jaar.
Pagina: 1 2 Laatste