Het probleem ligt net even anders:Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 16:45:
[...]
Tsja, mijn Grundig DVD speler van 300 euro doet dat ook... evenals de Philips video van 1200 euro.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat dit niet aan je DVD speler van 75 euro ligt maar aan je TV. Als je een beetje recente tv hebt kun je instellen of hij moet reageren op dit schakelsignaal of niet. Op mijn 10 jaar oude Philips tv kan ik dit bijvoorbeeld niet instellen en springt hij ook gelijk naar het videokanaal.
Maar het is toch makkelijk op te lossen?
Als je de DVD speler aanzet dan schakelt de tv netjes naar het AV kanaal. Dat is prima, maar als je nu naar een tv zender switched terwijl de DVD speler aanstaat dan krijg je helemaal geen beeld te zien; alleen geluid. Of heel vervormd beeld (tv-kanaal en DVD film door elkaar)
Zet je de DVD speler dan uit dan komt ineens het beeld van de tv-zender terug. Maar dit doet ie ook als de DVD speler op standby staat!
heel vervelend dus, en het is gekomen nadat mijn speler omgeruild is. Het zit volgens mij dus in de nieuwe serie, want mijn vorige HE-1500 had hier geen last van. Aangezien ik mijn speler 6 weken kwijt ben geweest heb ik hier even geen zin meer in. Ik rij wel een keer heen en weer naar Veldhoven zodra ik weet dat zij alle problemen onder controle hebben.
Mensen die dit probleem ook hebben moeten gewoon even bellen:
040-2553525
Maar ik heb zo onderhand meer het idee dat het een stel dozenschuivers zijn die verder totaal niets aan probleemoplossing doen...
Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO