Toon posts:

Hiteker HE-1500 bij HCC

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 811 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Tjee lekker druk was het vandaag. Was allang blij dat ik zelf in Utrecht woon.

Ik liep voorbij de HITEKER-stand (hal 7) en zag daar de DVD-speler Hiteker HE-1500 (135 euro). Nu probeer ik deze DVD-speler terug te vinden, maar hij wordt zelfs niet eens vermeld bij www.hiteker.nl (wel de 1200, 1600 en 1800)!! Na zoeken (google) ben ik hem alleen nog maar tegengekomen bij een duitse online zaak.

Wie kent dit model of weet er meer over te vertellen?

edit:

En als antwoord op iemand z'n reactie: nee ik heb hem *nog* niet gekocht.

Thanks,

EiSl

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 19:59 ]

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
heb je em nu gekocht of niet??

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

hm beetje omhoog kicken van een wat ouder topic, maareeh hij's nu bij media markt te koop voor €89,- :)

Hoi

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 11:07
Nadat ik deze speler nu een maand heb ben ik toch wel een aantal gebreken/fouten tegen gekomen. Ik heb Hiteker daar nu al 3 keer over gemailt, maar ik krijg totaal geen antwoord terug! Een telefoonnummer kan ik nergens vinden.
Dit zijn een paar dingen die ik tegen gekomen ben:
  • Het afspelen van MP3 gaat bij vrijwel geen enkel nummer zonder dat deze een aantal keer (meestal om de 10 sec) overslaat. Ik heb vele MP3’s geprobeerd op zowel CDR’s en CDRW’s. Altijd gebrand met de ISO 9660 standaard.
  • Als een DVD een keer op pauze gezet wordt, dan loopt het geluid niet meer helemaal synchroon met het beeld als je daarna verder speelt. Als je de film een aantal keer op pauze hebt gezet dan wordt het helemaal te erg.
  • Mij werd verteld dat audio cd’s en MP3 playlists random afgespeeld kunnen worden (shuffle). Vooral voor audio cd’s vind ik dit prettig, maar ik kan deze functie nergens terug vinden. Hier wordt dit ook bevestigd: (http://www.hiteker.nl/model/pr_he-1500.php)
  • Als ik de Repeat functie bij bv. audio cd’s heb ingeschakeld dan gaat hiervoor alleen een teken branden in mijn display bij ‘Repeat Track’. Bij ‘Repeat All’ gaat het teken weer uit. Volgens mij hoort dit niet.
  • Bij SVCD gaat het beeld heel raar doen bij bewegingen en wordt soms ineens heel blokkerig. Speel ik het op m'n pc af dan heb ik daar totaal geen last van.
Voor de rest speelt hij DVD's perfect af. Alleen niet te vaak op pauze zetten dus. 8)7
Ik ben benieuwd of andere mensen hier met deze speler ook tegen bovenstaande fouten opgelopen zijn en of er al iemand wat tegen gedaan heeft.

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

• Chris10
Ik heb vanmiddag gebeld met een nummer voor dealers van Hiteker. Ik kreeg een telefoniste van Hiteker aan de lijn en heb gemeld dat er niet op m'n mailtjes gereageerd wordt en wat mijn problemen zijn. Zij schreef dit op en zette mij even in de wacht om met de technische dienst te overleggen. Kort daarna kreeg ik haar weer aan de lijn en er werd mij verteld dat al mijn problemen bekend zijn en dat de nieuwe firmware bijna klaar is. Over +/- 2 weken zou deze op de website gezet worden.
Maar even goede hoop houden dus. In ieder geval nu eens een antwoord gehad ;)

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Verwijderd

Hoi, allen, ik ben hier gekomen via het forum van Hiteker.

Ik heb zelf ook de HE-1500 gekocht op de HCC, dus teveel betaald, maar dat terzijde.

Ik heb zelf ook een oude Hiteker BE-600e, en met die speler heb ik de problemen die jullie ook hebeen en ik dus ook op mijn nieuwe speler, niet.

Heb ook al een mailtje gestuurd naar Hiteker, wel antwoord gehad, maar dat was niet bevredigend, nu ik lees dat er over ongeveer twee weken nieuwe firmware uitkomt ben ik weer een beetje positief over de speler.

Wat ik wel een erg sterke mogelijkheid van de HE-1500 vind is dat hij RAW mpg kan afspelen, maar wat mij erg tegenvalt is het blokkerige bij de meeste SVCD tjes

allen suc6 met de speler.

Johannes

Verwijderd

Hoi,

Ik heb dze player 1 week in huis en ik heb nog geen echte problemen ontdekt op de weergave van het menu in SVCD na. Op mijn oude player van Lenco had ik hier geen problemen mee. De CD's zijn gebrand met ULEAD movie factory.

Hebben jullie deze ervaringen ook en nog beter hebben jullie een oplossing :)

Verwijderd

Heb ook problemen met de menu's, krijg error met nog wat erachter en dan begint de film te spelen, oplossing komt hopelijk met de firmware update. het probleem wat ik heb met blokvorming bij svcd treed niet bij elke film op, bij sommige, ik brand meestal met nero.

Verwijderd

Hoi mensen,

Ik ben ook via de Hiteker forums hier gekomen. Het forum daar werkt idd niet echt voor 100%.
Ik heb sinds een dagje de Hiteker HE-1500 in mijn bezit. Voordat ik tot de koop overging, had ik al wat gespit in het forum van Hiteker. Ik zag wat kleine problemen, maar ach wat dacht ik, voor die prijs... maar dat terzijde. Mijn bevindingen:

Mp3 weergave:
Slecht. Regelmatig in het nummer tikken of hapering, alsof ie overslaat. Ook klinken sommige nummers opgeblazen; alsof ze te hard opgenomen zijn. Op mijn pc doen de mp3's het allemaal perfect. Heb het met meerdere mp3 cd's geprobeerd, dus het ligt niet toevallig aan die ene cd.
Iemand zei dat mp3 alleen in mono weergegeven wordt. Ik heb hier nog niet op gelet.

SVCD weergave:
De weergave is op zich goed. Geen problemen met blokkerig beeld. Wel problemen met de menu's. Ik maak zelf menuutjes m.b.v. van VCDEasy (www.vcdeasy.org) en de menuutjes doen het perfect op mijn andere DVD-speler (KODA) en op de pc. Op de Hiteker werken de navigatie toetsen niet. Op zich is het mogelijk om met de PREV en NEXT toetsen de menu's te bedienen, ware het niet dat de ENTER toets het ook niet doet. Ik kan dus niks 'selecteren'. Las dat meer mensen er problemen mee hebben, dus nu maar hopen dat een nieuwe firmware dit probleem oplost.

DVD weergave:
Geen problemen tot dusver. Zowel een regio1 als regio2 schijf geprobeerd. Doet het goed. Wel irritant is de klik die je hoort bij het skippen bij het overgaan naar een andere chapter. Deze klik is duidelijk te horen op de versterker, aangesloten via de 2 tulpaansluitingen. Ik weet niet of de scart-aansluiting ditzelfde probleem vertoont.

Over het algemeen heb ik wel een positieve indruk van de speler. Alleen die kleine dingen. MP3 weergave is het enige dat me echt wel een beetje tegenvalt. Hopelijk dat die nieuwe firmware er binnenkort zal komen, zoals beloofd. En dat die deze problemen allemaal oplost. :)

Verwijderd

Ik heb verschillende CDRW's gemaakt met SVCD en Chinese VD. Bij al deze CD's krijg ik 'n error: Disc cannot be read error2. De DVD-speler begint dan gelijk met de films en slaat het menu over. Na 'n film slaat mijn DVD-speler vast en de enige manier om dan verder te gaan is de DVD-speler uit te zetten. Ik gebuik ulead videostudio voor bewerking. TMPGEnc voor encoderen naar MPEG2 en Nero 5.5.7.2. Kan iemand mij helpen hoe ik wel 'n goede CD kan maken. Of ligt het aan de DVD-speler????

Verwijderd

Gezien de reacties op de site en ook het zelfde probleem van een collega's gehoord ligt het e.e.a. aan de DVD Player. We moeten wachten op de nieuwe firmware. Circa twee weken volgens cvbarney op de Hiteker site.

Verwijderd

En hoe is het dan mogelijk dat sommige mensen er geen problemen mee hebben?
...en hij doet het prima dvd..vcd..svcd..jpg enz ( forum hiteker site )

Is er misschien iets in de manier waarop ik het verkeerd doen??? updates nero??

Verwijderd

probeer eens andere cd,s niet elke laser vind alle cd,s lekker

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Volgens mij hebben ze de 1500 bij de Block, ik vermeen hem daar gezien te hebben.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 01:11
Ik heb zelf een Hiteker BI-800e gehad (gekocht bij Megapool). Nou, niets dan ellende. Eerst speelde die geen (S)VCD af, alleen DVD. Dit deed ie 1 keer, een week later alleen ratelen en kraken bij laden DVD, daarna melding dat er geen disc was. Ikke dus terug, opgestuurd, 6 weken later ofzo nieuwe gekregen. Volgend probleem was dat het geluid zacht was. Op zich niet erg, maar als je het geluid omhoog zette hoorde je het geluid van de laatste tv-zender er doorheen (ik kijk naar Ned1, ga naar dvd speler en hoor dan Ned1 door dvd geluid heen, zeer irri). Dit kun je oplossen door eerst naar 0 te gaan en dan naar dvd, maar video is niet goed bij ons, dus ruis (video ook op scart namelijk).
Ik ben dus voor de 2de keer terug geweest. Hun weer opsturen, weer terug (alleen nieuwe firmware), nog steeds geluid. Ikke voor 3de keer terug (heb speler in 4 maanden ongeveer 2 weken in bezit gehad ofzo). Hun hoorden het nu ook bij Megapool. Hun zouden kijken of ze er iets aan konden doen (ikke wou geld terug maar deden/doen ze niet aan). Hun geen oplossing vinden, ikke kreeg dus optie om iets anders te kopen voor dat geld.

Hiteker is misschien wel regiovrij, maar voor de rest waardeloos. Toen ik die geluids problemen kreeg ben ik op internet gaan kijken, zijn dus meer mensen met zelfde probleem maar niemand heeft een oplossing ervoor (andere tv's helpen ook niet). Vriend van mij heeft ook zelfde speler, en heeft nu problemen met bepaalde dvd's.

Verwijderd

hey.. ik heb dus ook probleme met deze hiteker he 1500.. als (S)VCD's afspeel dan gaat het beeld heel vaak heel erg schokkerig.. soms loopt ie zelfs vast! :( ook krijg ik geen (S)VCD-menu'tje! of soms speelt ie gewoon de hele film nie af.. :'( dit heb ik bij heel veel films maar bij sommige ook niet! mp3 speelt goed af.. dat is dan ook alles.. dvd heb ik nog nie gecheckt

Verwijderd

oja en soms staat er dat er geen cd inzit terwijl er wel 1 inzit..
en hoe kan je dvd-speler regio instellen?
en denken jullie echt dat die filmware update zal helpen?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 19:05 ]

Verwijderd

ik hoop dat de firmware update alle problemen verhelpt. Anders moeten we echt eens met hiteker gaan bellen.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 01:11
Firmware hielp bij mij niet. Volgens mij is de firmware die op de website staat niet degene die ze bij reparaties gebruiken, maar een oudere of aangepaste.
Je kunt beter op internet zoeken naar firmware. Misschien heeft iemand met hetzelfde probleem wel een firmware die het oplost. Ook als je regiovrij wilt zul je op zoek moeten naar andere firmware dan de standaard (of het moet op de site staan dat deze firmware regiovrij maakt).

• Chris10
FlamerX schreef op 11 January 2003 @ 15:58:
Firmware hielp bij mij niet. Volgens mij is de firmware die op de website staat niet degene die ze bij reparaties gebruiken, maar een oudere of aangepaste.
Je kunt beter op internet zoeken naar firmware. Misschien heeft iemand met hetzelfde probleem wel een firmware die het oplost. Ook als je regiovrij wilt zul je op zoek moeten naar andere firmware dan de standaard (of het moet op de site staan dat deze firmware regiovrij maakt).
Heb ik nou het idee dat jij het niet over de HE-1500 hebt (waar dit topic over gaat) of heb jij een firmware gezien op de website die ik nog niet heb gezien?
Voor zover ik weer komt de eerste firmware voor dit apparaat over iets minder dan 2 weken uit. Deze speler is ook pas sinds half november op de markt.

Ik heb er zeker vertrouwen in dat de firmware gaat helpen. De technische dienst van Hiteker was erg bewust van de fouten die in deze speler zitten en ze klonken ook erg overtuigend over de oplosbaarheid die de komende firmware gaat bieden.

DVD's afspelen gaat tenslotte prima, en dat is toch de eerste reden waarvoor ik deze speler gekocht heb. Als de rest (MP3, (S)VCD etc) het straks ook goed doet dan is het helemaal toppie! ;)
We wachten af , enigzins sceptisch maar toch met vertrouwen, totdat de eerste ervaringen van de komende firmware binnen zijn. :P

Verwijderd

Ik heb zelf ook nog geen firmware update gezien van de HE1500. Is er 'n mogelijkheid om de technische dienst van hiteker te bellen. Ik kan nergens 'n telefoonnummer vinden.

• Chris10
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 09:52:
Ik heb zelf ook nog geen firmware update gezien van de HE1500. Is er 'n mogelijkheid om de technische dienst van hiteker te bellen. Ik kan nergens 'n telefoonnummer vinden.
Ik heb ze gebeld betreffende de firmware op het algemene telefoonnummer:
040-2553525

Opgezocht in de telefoongids:
Hiteker Europe BV
De Run 6823
5504DW Veldhoven

Kijk maar wat je ermee doet ;)
Een beetje druk op de ketel kan natuurlijk nooit kwaad! >:)

Verwijderd

ok, bedankt. Ik wacht nog 'n paar dagen af. Heb verschillende merken cd's geprobeerd maar dit hielp niets. Heb verschillende programma's geupdate ( nero 5.5.10.0 ), heb nu ulead DVD workshop trail versie maar niets helpt. Het blijkt dus echt aan de DVD speler te liggen. Heeft iemand 'n aanrader hoe ik het beste en mooiste filmpjes van 'n digitale camera naar SVCD of CVD kan branden.

Maar nog even geduld want de 2 weken zijn nu hopelijk snel voorbij want ik begin het aardig beu te worden.
Heb gezocht op firmware update he-1500 in google en heb de code gevonden hoe je in het "Factory menu" kan komen voor degene die daar mee wil spelen.

Je komt op de volgende manier in het factory menu:
Lade open, toets 882918 enter en je kunt in het factory menu.
Hier kun je vervolgens je instellingen wijzigen. -> regio???

Nog niet getest en weet niet wat er gebeurd (dus niet mijn verantwoording als het misgaat)

groetjes

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-08 22:29

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Heb hem ook zien staan bij "Scheer en Foppen" (EP:Electronic Partners) in Heerhugowaard voor 100 euro'tjes...

Verwijderd

P027684

VCD en SVCD doet het over het algemeen wel goed bij mij. Geen error2 codes of iets dergelijks, wel kleine dingen als problemen met de menu's, PBC staat standaard uit, en niet meer synchroon lopen van beeld en geluid na spoelen (trekt na ~10 sec. weer recht overigens).
Ben er trouwens achter gekomen wat de error2 code veroorzaakt. Ik maakte vroeger de menuutjes voor (S)VCD met Nero, en dit blijkt de boosdoener te zijn. Waarchijnlijk is Nero toch niet helemaal correct hierin. Ik gebruik al geruime tijd VCDeasy (www.vcdeasy.org) voor mijn menuutjes nu, werkt perfect. Veel meer opties en mogelijkheden dan met Nero, maar daardoor ook wat minder gebruikersvriendelijk.
Verder gebruikte ik voornamelijk TMPGenc (www.tmpgenc.net) voor het encoden van VCD's en SVCD's. Sinds kort ben ik overgestapt op Cinema Craft Encoder, welke ik sneller en kwalitatief beter vind. Echter, TMPGenc is 100x zo gebruikersvriendelijk als Cinema Craft, en zeker het uitproberen waard. Bovendien is de MPEG-1 encoding gratis, voor MPEG-2 moet je betalen, maar kan je de eerste 30 dagen wel gewoon uitproberen.

Verwijderd

Net 'n email ontvangen van de helpdesk van Hiteker. En inderdaad er komt binnen 2 weken 'n firmware update. Jippieeee.

dhrto: bedankt voor de informatie. Ik ga vanaf nu dan VCDeasy gebruiken. Ik weet alleen op dit moment nog niet hoe het werkt en eruit ziet. Kun je hier mooie menu's mee maken?? of is dan DVD workshop beter?

Verwijderd

P027684

De menu's met VCDeasy zijn niets anders dan plaatjes. Ik gebruik zelf Photoshop daarvoor. Je kan er in principe alles mee maken dus. Voor een simpel menuutje kost het daardoor wel meer tijd dan bij Nero. Maar bij Nero heb je weer beperkingen van de plaats van de tekst en zo.
Een menu bestaat eigenlijk uit een verzameling items -> plaatjes. Met VCDeasy kan je precies aangeven wat er moet gebeuren als er bij een bepaalde item op een bepaalde knop op je A.B. gedrukt wordt. Je kan er dus meer mee, maar daardoor is het ook complexer. Ook heb je geen preview functie.
Aan het einde van de rit maakt VCDeasy een cue/bin image voor je, die kan je met Nero wegbranden. Maar als je een werkende ASPI-layer hebt en een brander die ondersteund wordt door CDRDAO, dan kan je meteen vanuit VCDeasy branden. Meer informatie hierover staat op de site van VCDeasy.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 10:20 ]

Verwijderd

oh ik heb geprobeerd om een menu'tje te maken met nero... gweoon op "enable menu" gedrukt maar ik krijg dan: disc can not be read by error2 maar dan speelt ie wel af....

Verwijderd

Inderdaad. Ik kreeg ook de melding error2 en de filmpjes worden dan afgespeeld maar ik kreeg dus geen menu te zien. Na het eerste filmpje sloeg mijn dvdspeler vast. Ik ben nu nog steeds wachtende op de update van de HE1500 dit dit euvel verhelpt.

Verwijderd

wat ik een beetje raar vind is dat ze vorige week zeiden: over +/- 2 weken komt de update... en laats stuurde ik bericht dat ik probleme had en toen zeide ze ook +/- 2 weken...

• Chris10
Ik heb maandag 6 januari met Hiteker gebeld. Toen werd er gemeld dat er "binnen 2 weken" een update zou komen. Het is nu precies 2 weken later en nog geen update... ;(
Toen ik een keer in december mailde over mijn problemen met deze speler melde ik ook dat de HE-1500 slecht te vinden is op hun site. Op de frontpage staat hij niet in het rolmenu! Toen werd mij ook al terug gemaild dat de site binnen een week ge-update zou worden. Dat is echter ook nooit gebeurd. :'(

Misschien toch maar eens actie ondernemen na keer-op-keer loze beloftes. Er zitten gewoon een aantal vervelende fouten in deze speler en die moeten er gewoon uit! Loze beloftes is al helemaal misleiding. Misschien morgen maar weer eens een telefoontje en dan zal ik hun meteen even op hun afspraken wijzen.

Graag ook even jullie visie hierover, en misschien moeten meerdere mensen morgen ook even gaan bellen. Een beetje druk zal nooit kwaad kunnen! Anders blijven ze misschien denken dat ze ons aan het lijntje kunnen houden. :r

Morgen verslag >:)

Owja, en hier nog even het nummer van Hiteker:
040-2553525

Verwijderd

Inderdaad. Het begint erop te lijken dat ze dit tegen iedereen zeggen maar als ik van de week nog niets vernomen heb op hun site dan ga ik bellen.
Het enige advies wat ik kan geven is "nog even geduld". En hopelijk zijn dan alle problemen opgelost.

Ik ben nog wel even bezig geweest met VCDeasy maar vond dit niet zo prettig werken als ulead DVD workshop. Dit is 'n heel mooi programma maar als enige nadeel dat dit programma mijn chinese VD gaan encoderen naar SVCD op het eind.
Weet iemand hier 'n oplossing voor. Op dit moment ben ik in het bezit van de trail versie en hierbij kan ik de optie niet uitschakelen van encoderen als het niet in het gewenste formaat is.

SVCD: 480*576
CVD: 352*576 ( 1/2 DVD resolutie en de mogelijkheid voor in de toekomst kopieren naar DVD zonder encoderen omdat het al 'n DVD formaat is)

Als je wilt bellen: 040-2553525

Verwijderd

Net gebeld. De update van het probleem met SVCD is binnen en getest. De andere update van het probleem met de MP3 is onderweg. Uiterlijk Maandag of dinsdag worden de updates op hun site gezet. Na lang wachten toch goed nieuws. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 12:22:
Net gebeld. De update van het probleem met SVCD is binnen en getest. De andere update van het probleem met de MP3 is onderweg. Uiterlijk Maandag of dinsdag worden de updates op hun site gezet. Na lang wachten toch goed nieuws. :)
'hèhè! eindelijk!!

Verwijderd

Chris10 schreef op 20 January 2003 @ 23:03:
Ik heb maandag 6 januari met Hiteker gebeld. Toen werd er gemeld dat er "binnen 2 weken" een update zou komen. Het is nu precies 2 weken later en nog geen update... ;(
Toen ik een keer in december mailde over mijn problemen met deze speler melde ik ook dat de HE-1500 slecht te vinden is op hun site. Op de frontpage staat hij niet in het rolmenu! Toen werd mij ook al terug gemaild dat de site binnen een week ge-update zou worden. Dat is echter ook nooit gebeurd. :'(

Misschien toch maar eens actie ondernemen na keer-op-keer loze beloftes. Er zitten gewoon een aantal vervelende fouten in deze speler en die moeten er gewoon uit! Loze beloftes is al helemaal misleiding. Misschien morgen maar weer eens een telefoontje en dan zal ik hun meteen even op hun afspraken wijzen.

Graag ook even jullie visie hierover, en misschien moeten meerdere mensen morgen ook even gaan bellen. Een beetje druk zal nooit kwaad kunnen! Anders blijven ze misschien denken dat ze ons aan het lijntje kunnen houden. :r

Morgen verslag >:)

Owja, en hier nog even het nummer van Hiteker:
040-2553525
Oplossing om de he-1500 te zien int rolmenu van de hiteker site:
hey druk is op de dvd-speler he1800... als je dan weer int rolmenu kijkt staat de he-1500 er opeens bij!

Verwijderd

wat bij mij problemen geeft is het afspelen van svcds; wanneer ik een svcd afspeel weergeeft de display de tijd niet.. hopelijk wordt dit ook verholpen met de nieuwe firmware

Verwijderd

Op www.hiteker.nl staat bij Helpdesk -> FAQ nu een apart kopje HE-1500 :D
Daar staat o.a. dingen in over een software update en veel voorkomende problemen, en in het Nederlands!
Het is in elk geval duidelijk dat ze er wel degelijk serieus mee bezig zijn. Altijd fijn om te weten van een fabrikant.

Verwijderd

ben nu alleen benieuwd wanneer de update komt....

• Chris10
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 12:22:
Gister was het maandag en vandaag dinsdag, maar tot op heden nog geen update. Ze zullen toch wel een keer hun afspraak moeten nakomen? :(

Ik geef ze tot vanmiddag 5 uur...

Verwijderd

Ik sta op het punt om de Hiteker HE 1500 aan te schaffen.
Heeft iemand van jullie al ervaring met de Foto JPG functionaliteit?
Is het zo dat je gewoon een CD kunt branden met JPG-files erop en dat je deze dan via een scroll menu kunt tonen op je TV, zoiets als een slideshow???
Wat is de kwaliteit van het beeld??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 12:22:
ze komen wel lekker hun afspraken na he bij hiteker! uiterlijk maandag of dinsdag.. waar staat ie dan?! :(

Verwijderd

Inderdaad, ze hebben zich niet aan de afspraak gehouden. Ga morgenvroeg dus nog eens 'n keer bellen. Zo te zien zijn ze er wel mee bezig (hitekersite) maar bij mij is nog altijd afspraak is afspraak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

keep you updated

• Chris10
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:20:
Inderdaad, ze hebben zich niet aan de afspraak gehouden. Ga morgenvroeg dus nog eens 'n keer bellen. Zo te zien zijn ze er wel mee bezig (hitekersite) maar bij mij is nog altijd afspraak is afspraak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

keep you updated
Zeker! Afspraak is afspraak, en dit is al de zoveelste die niet nagekomen is :(
Heeft iemand al geinformeerd vandaag, want nog steeds geen update:
http://www.hiteker.nl/updates/

Verwijderd

heeft er nog iemand gebeld ofzo?? ik word egt helemaal gek van dat k*thiteker!! kom nou ***ver met die update!!

Verwijderd

als die update komt weet ik nog niet zo zeker of ik m ook zal installeren... svcd speelt ok alleen 1x gehad dat het blokkerig was.. verder zal na de update de speler opstarten en afspelen in PAL.. aangezien ik vrijwel alles in NTSC/AUTO afspeel twijfel ik..
...........als er tenminste een update komt :/

Verwijderd

dit zuigt egt weet je...

Verwijderd

Ik heb dit naar hun gestuurd!:

geachte hiteker,

Ongeveer een maand geleden heb ik een klacht ingedient over de svcd problemen van de Hiteker HE-1500. Jullie zeiden dat dat verholpen werd door een software update. Jullie zeiden toen dat hij ong. in 2 weken wel op de site stond, het is inmiddels al een maand later! en twee weken geleden hebben jullie ook beloofd dat hij uiterlijk op maandag of dinsdag op de site zou staan. Ik heb hier niets van vernomen! Ik zou nu willen weten wanneer jullie hem er WEL ECHT op gaan zetten want jullie hebben het al heel vaak beloofd en uitgesteld.

Graag verneem ik uw reactie,

----------------

Verwijderd

Heb afgelopen woensdag gebelt met hiteker. Op dit moment zijn ze aan het achterhalen welke serienummers er bij de betreffende epron horen. Ze weten welke epron het is maar dit kun je niet vanaf de buitenkant zien. Ze moeten nu van de ?fabriek? de serienummers krijgen die moeten geupdate worden. Alleen de ?fabriek? is waarschijnlijk gevestigd in China of zo waar het op dit moment nieuwjaar is. Hopelijk zouden ze begin volgende week de betreffende serienummers bekendmaken en de update op hun site zetten.

even 'n ander vraagje. Ik heb nu 'n update van nero van 5.5.7.2 naar 5.5.10.0. Alleen nu kan ik geen SVCD's meer maken die de DVD speler herkent. De DVD speler blijft maar "loading". Doe ik soms iets verkeerd in Nero of moet ik iets anders instellen???

Nog even geduld. Als ik maandag nog geen update gezien heb dan hang ik weer aan de telefoon.

groetjes

Verwijderd

en het is maandag... update??:P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 17:46:
en het is maandag... update??:P
nee ;/

Verwijderd

Rustig, rustig.

Ik heb vandaag geen tijd gehad om te bellen maar als er morgenvroeg niets op hun site staat ga ik bellen. Misschien 'n goed idee om met meerdere mensen te bellen dat houdt de druk 'n beetje op de ketel. Hou dan in ieder geval je serienummer bij de hand en ze kunnen je misschien dan de update toesturen per email. Het serienummer is te vinden aan de achterkant van je DVD speler.

Op dit moment heb ik er al het vertrouwen in dat ze hier mee bezig zijn. Je kunt dit ook merken aan het aparte hoofstuk HE-1500 op hun site waar ze de problemen erkennen. Ze hebben inderdaad valse beloftes gemaakt maar ze zijn er mee bezig.

Even terugkomend op mijn vraag van vorige keer over Nero 5.5.10.0. Als ik Nero 5.5.7.2 gebruik kan ik wel filmpjes afspelen op mijn DVD speler (altans zonder menu). Wat is er veranderd in de update van nero en hoe kan ik het aanpassen??????????????

Verwijderd

Heb net contact gehad met hiteker en heb mijn serienummer doorgegeven. Hij wist niet zeker of het de juiste update was maar heeft deze update naar mij toegestuurd per email. Ik denk wel dat dit op eigen risico is. Ik ga vanavond mijn email checken en dan horen jullie het nog wel.

groetjes

• Chris10
Ja hoor!!

DE UPGRADE IS ER!! ;)

http://www.hiteker.nl/update.php

Ik ga hem meteen branden en kijken wat er gebeurd...
Ben benieuwd en ik zal het straks wel even laten weten! :)

edit:
URL toegevoegd

[ Voor 19% gewijzigd door Chris10 op 05-02-2003 14:32 ]

• Chris10
Chris10 schreef op 05 februari 2003 @ 14:31:
............
Ben benieuwd en ik zal het straks wel even laten weten! :)
Nou doet m'n speler helemaal NIETS MEER!!! :(
GVD!! Kunnen ze nou helemaal niets goed doen bij dat bedrijf :r

Ik zou juist vanavond en morgenavond 2 films gaan kijken met een stel gasten, nu moet ik dat ding terug brengen en maar weer zien wanneer ik hem terug krijg. :'(

Ben benieuwd of andere mensen meer suc6 hebben..

Verwijderd

Upgrade gebrand en in de dvd-speler gestopt. Het updaten ging verder zonder problemen (kneep 'm wel even toen de procent counter een beetje haperde :D)
Enfin, de upgrade is versie 118F. Mijn speler was versie 116F. Hier de bevindingen tot nu toe:

:) De problemen met het niet herkennen van SVCD's als zodanig en de "error2" problemen zijn idd verholpen.
:) Het probleem met het out-of-sync raken van de audio met de video, na het heen en weer spoelen met SVCD's lijkt ook opgelost te zijn (ik heb het maar bij 2 cd's uitgetest, en ook nog niet bij gewone VCD's).
:( De navigatietoetsen werken echter nog steeds NIET in de SVCD menuutjes.

:| Het afspelen van MP3's gaat nu zonder haperen/tikken.
UPDATE -> toch niet helemaal, compatibiliteit is wel beter, maar sommige files haperen nog steeds
:( MP3 is echter wel nog steeds MONO.
:( de kwaliteit van de MP3-weergave laat nog wel wat te wensen over, sommige nummers klinken "opgeblazen", alsof ze te hard opgenomen zijn. Op de PC en op mijn portable MP3-speler klinken ze wel normaal.
:( geen random/shuffle mogelijkheid met MP3's

Over het algemeen ben ik wel te spreken over de update. Het had alleen wel beter gekund. Nu maar hopen dat het niet bij deze ene update blijft, en dat de resterende problemen nog wel verholpen worden d.m.v. nieuwe updates.
Ik zal deze post updaten, als er nog wat opmerkelijks te melden is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 15:33 ]

Verwijderd

ben em nu aant upgraden ik geef zometeen verslag..

Verwijderd

Godver! wat zuigt dit! me dvd-speler is naar de mallemoeren door die kloteupdate!:(
Bij ongeveer 85% spuugde die de upgrade weer uit. Toen ging de disctray niet meer dicht toen heb ik em uit gezet en daarna weer aan gezet... zwart beeld en ik zie nix meer op het schermpje van de dvd speler... mensen ik raad jullie af om deze update te installeren!!! godver wat ben ik kwaad!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 09:18 . Reden: iets genuanceerder ;) ]

• Chris10
Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 17:58:
Hè bah wat naar :(
Bij ongeveer 85% spuugde die de upgrade weer uit. Toen ging de disctray niet meer dicht toen heb ik em uit gezet en daarna weer aan gezet... zwart beeld en ik zie nix meer op het schermpje van de dvd speler... mensen ik raad jullie af om deze update te installeren!!! godver wat ben ik kwaad!
Ik kan je woede 100% voorstellen! Ik reageerde vanmiddag precies hetzelfde. Ik ben meteen naar Scheer & Foppe terug gegaan, maar dan krijg je echt zo'n bemoedigende toespraak:
Ja, heel vervelend... Hij wordt omgeruild en dat duurt doorgaans een week of 4.... :r

VIER WEKEN!!! GVD!! Lekker als je gemiddeld 6 a 7 films per week kijkt! :'(

Ik ben echt heel kwaad, en dat heb ik in een begleidende brief bij de speler ook goed laten merken: Ik wil een speler terug waarbij alles 100% werkt, anders wil de consumentenbond mij wel helpen de naam Hiteker naar beneden te schoppen door de problemen met deze speler in een artikel in hun blad te plaatsen. >:)

Laatste kans dus voor 'de prutsers' :(

[ Voor 10% gewijzigd door ShittyOldMan op 05-02-2003 21:51 ]

Verwijderd

ja maar ik heb ook zoiets van: als je weet dat de update bij veel mensen fatale schale aanricht... WAAROM ZET JE EM DAN OP JE SITE??!pfff.... ik stuurde deze mail:

Geachte hiteker,

ik heb de update geïnstalleerd op mijn dvd-speler volgens alle regeltjes. Ik dacht de hele tijd van: eindelijk mijn problemen verholpen! niet dus...
Na ongeveer 90% spuugde hij de updatedisc er gewoon uit! Ik dacht nou dat zal wel goed zijn. Maar ik kreeg mijn disctray niet meer dicht. Er stond op het beeldscherm dat je em uit moest doen en dan weer aan en dan zou die het wel even doen. Niet dus, ik krijg zwart beeld en het schermpje van de dvd-speler geeft niets meer weer en de knopjes reageren niet en de disc tray wil nog steeds niet dicht... niets doet het dus! Wat moet ik nou doen? ik moet mijn dvd-speler toch niet wegbrengen he? Alstublieft snel antwoord geven,

met vriendelijke groet,

met veel afwachting van uw antwoord,

Luuk Dobbe

Zij stuurden trug!:

Geachte heer,

Er staat duidelijke bij dat dit risico er in zit.

Helaas kunnen wij hier niets aan doen.

Het andere alternatief zou zijn om hem Direct door ons te laten updaten.

U kunt hem voor een nieuwe update aan ons opsturen of hem naar uw dealer toebrengen met het verzoek deze update uit te laten voeren bij ons.

Wij voeren deze update gratis uit.

Met vriendelijke groet,

Hiteker Europe BV

De Run 6823

5504 DW Veldhoven.

dan denk ik egt zo van..: ach.... lik toch me bolle reet!!

Verwijderd

Chris10 schreef op 05 februari 2003 @ 18:58:
[...]

Ik kan je woede 100% voorstellen! Ik reageerde vanmiddag precies hetzelfde. Ik ben meteen naar Scheer & Foppe terug gegaan, maar dan krijg je echt zo'n bemoedigende toespraak:
Ja, heel vervelend... Hij wordt omgeruild en dat duurt doorgaans een week of 4.... :r

VIER WEKEN!!! GVD!! Lekker als je gemiddeld 6 a 7 films per week kijkt! :'(

Ik ben echt heel kwaad, en dat heb ik in een begleidende brief bij de speler ook goed laten merken: Ik wil een speler terug waarbij alles 100% werkt, anders wil de consumentenbond mij wel helpen de naam Hiteker naar beneden te schoppen door de problemen met deze speler in een artikel in hun blad te plaatsen. >:)

Laatste kans dus voor 'de prutsers' :(
Wedden dat die 4 weken 20 weken wordt! :(

Verwijderd

Het spijt me om te horen over de mislukte updates. Vreemd genoeg is het bij mij dus vlekkeloss gegaan. Ben ik een van de weinige misschien? Ik ben zeer benieuwd. Op dit moment moet ik, gebaseerd op de negatieve feedback, eigenlijk toch wel iedereen afraden de update uit te voeren. Aan iedereen die desondanks deze update heeft uitgevoerd (of geprobeerd heeft uit te voeren), willen jullie zo vriendelijk zijn om jullie bevindingen te melden? (Alles goed gegaan, P027684?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 22:37 ]

• hal2002
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-08 09:31
Ik heb de update vanavond gedaan. Waar ik ontzettend van baalde was dat in de stand RGB het beeld niet goed was. Dat was na de update meteen opgelost. Daarna heb ik wat tests gedaan en dat verliep allemaal prima. Totdat ineens het geluid over de coaxiale aansluiting wegviel en nooit meer terugkwam. Over de scartkabel loopt het geluid prima naar de TV maar coaxiaal naar de versterker werkt niet. Is iemand dat ook al tegengekomen? Heel vreemd.
:'(

Verwijderd

Bij mij is de update goed gegaan. Mijn SVCD menu werkt nu maar ik kan nog steeds mijn navigatietoesten niet gebruiken. Daarbij komt ook nog dat na elk filmpje mijn DVD speler vastslaat. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om alle problemen te verhelpen in 'n update. Ze zullen toch ook wel alles testen voordat ze iets uitsturen.??? Zal een dezer dagen weer eens gaan bellen!!!!!

Even 'n ander vraagje: Heeft iemand ervaring met SVCD of DVD maken. Ik ben namelijk niet te spreken over de kwaliteit van het beeld. Ik vind het beeld blokkerig en wazig. Ik gebruik TMPGenc. voor encoderen( met of zonder filter ) en brand de filmpjes met Nero. Ik vind dat de kwaliteit van de ouderwetse videoband nog 3x beter is dan dit. Het beeld is dan scherp en goed.

Verwijderd

Updat hier ook goed gegaan maar nog steeds blokkerig beeld bij sommige svcd-tjes.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 19:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 21:44:
ja maar ik heb ook zoiets van: als je weet dat de update bij veel mensen fatale schale aanricht... WAAROM ZET JE EM DAN OP JE SITE??!pfff.... ik stuurde deze mail:

Geachte hiteker,

ik heb de update geïnstalleerd op mijn dvd-speler volgens alle regeltjes. Ik dacht de hele tijd van: eindelijk mijn problemen verholpen! niet dus...
Na ongeveer 90% spuugde hij de updatedisc er gewoon uit! Ik dacht nou dat zal wel goed zijn. Maar ik kreeg mijn disctray niet meer dicht. Er stond op het beeldscherm dat je em uit moest doen en dan weer aan en dan zou die het wel even doen. Niet dus, ik krijg zwart beeld en het schermpje van de dvd-speler geeft niets meer weer en de knopjes reageren niet en de disc tray wil nog steeds niet dicht... niets doet het dus! Wat moet ik nou doen? ik moet mijn dvd-speler toch niet wegbrengen he? Alstublieft snel antwoord geven,

met vriendelijke groet,

met veel afwachting van uw antwoord,

Luuk Dobbe
Ten eerste denk ik niet dat de update zo 'fataal' is; ze voeren hem opnieuw uit bij Hiteker en ik verwacht niet dat je een hele nieuwe speler krijgt.
wel klote ja, ben ook niet van plan mn speler te updaten; hij werk immers naar behoren..
Weet iemand trouwens waar je kunt zien welk serienummer/versie je hebt? (heh vast aan de achterkant straks ff kijken O-) )

Verwijderd

P027684

Ik heb zelf ook een tijdje TMPGenc gebruikt en de kwaliteit was over het algemeen zeer bevredigend. Ik gebruikte wel altijd de VBR methode voor het maken van SVCD's. Hij doet er dan 2 keer zo lang over, maar de kwaliteit is wel stukken beter bij lagere gemiddelde bitrates (<2.000 kbit). Hij maakt dan 2 passen, 1e pas analyseert ie de videodata en 2e pas gaat ie pas daadwerkelijk encoden. Zo kan ie de beschikbare bits beter verdelen over de gehele video: hogere bitrate voor scenes met veel beweging/actie en lagere bitrate voor scenes met veel stilstaande objecten/achtergronden.
Andere opties die de kwaliteit verbeteren/blokkerigheid tegen gaan:

Tab "video":
- Motion search precision op "High quality" zetten.
- DC Component Precision op "10 bits" zetten (eerst unlocken).

Tab "Quantize matrix":
- "Use floating point DCT" aanvinken.
- "Soften block noise" aanvinken. De waarden 35/35 zijn in principe voldoende, hoger levert meer 'blurring'; een zachter beeld en minder blokken.

Enkele andere tips zijn:
- Vermijdt NTSC -> PAL of PAL -> NTSC conversies. Bij deze omzettingen vindt ook omzetting van de framerate plaats (29.97 NTSC / 25 PAL), waardoor het beeld wazig wordt.
- Probeer boven een average bitrate van 1.500 kbit te blijven.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 23:08 ]

Verwijderd

dhrto,

Bedankt voor je reactie. Ik zal het gaan proberren. Misschien ben ik dan wel 'n high quality freak maar ik vind het beeld toch nog redelijk slecht. Mijn verwachtingen waren dat ik koop 'n digitale camera en 'n "DVD speler die SVCD kan afspelen" en ik heb hetzelfde beeld als op de digitale camera als ik die aansluit op tv.

Kan iemand mij informatie geven hoe ik de beste kwaliteit kan bereiken. Desnoods moet ik DVD's branden. Is hier ook 'n forum van???

Betreffende de DVD speler, na elk filmpje slaat mijn dvd speler vast en de enige oplossing is dan de DVD speler uit te zetten, dus dat is nog steeds niet verholpen. Ben ik de enige die dit probleem ondervind?? Ik denk dat ik maandag maar weer eens ga bellen.

groetjes

Verwijderd

P027684

Enkele websites met zeer goede guides en handige forums:
http://www.vcdhelp.com
http://www.doom9.org

Voor de beste kwaliteit SVCD's is encoden met CCE (Cinema Craft Encoder) een optie. Dit programma is stukken sneller dan TMPGenc en kan meerder passen uitvoeren dan 2. Dit programma is echter wel een stuk minder gebruikersvriendelijk. Binnen het programma is dan ook helemaal geen mogelijkheid voor het 'croppen' en 'resizen' van de video e.d. De 'source' moet dus eerst al 'ge-preprocessed' worden alvorens door CCE te worden ge-encoded. Op de bovenstaande websites zijn hiervan ook uitgebreide guides te vinden.

Wat het vastslaan van de DVDspeler betreft: ik heb hier geen last van, niet voor de update en ook niet na de update.

Verwijderd

vanmiddag voor de zoveelste keer hiteker opgebeld (dhr. schouten). Heb hem verteld dat er nog steeds problemen waren.
1* navigatietoetsen werken niet ( beter gezegd: zijn niet zichtbaar) bij SVCD en zelfgemaakte DVD.
2* Het vastslaan van mijn DVD speler na elk filmpje.
3* Het af en toe blokkerig beeld.

vraag 1 en 2 zouden ze doorsturen naar de testafdeling. Daar kijken ze of ze dit ook kunnen vinden en dan sturen ze het door naar de programmateurs. Dit kan wel even duren +- 1 maand.

vraag 3 kan eventueel 'n oorzaak zijn van 'n te hoge bitrate. Zoals dhr. schouten het mij vertelde kon de processor het misschien niet aan. 'n Aanrader was om dan terug te gaan naar 2200 bitrate.

Voor degene die ook problemen hebben. GEWOON BELLEN EN DE PROBLEMEN DOORGEVEN!!!!! Ze zijn hier heel open in en hoe meer mensen er bellen, hoe meer werk ze ervan maken.

groetjes

• Chris10
Na 2,5 week eindelijk weer in bezit van een HE-1500. Alleen niet van een lije dakje:
ik belde afgelopen woensdag Hiteker maar eens op omdat ik na 2 weken weleens wilde weten hoe lang het nog zou duren. Ik kreeg een of andere muts van de technische dienst aan de telefoon die ik bijna niet kon verstaan door haar kauwgom geklik, maar ze zei dat mijn dvd speler nooit was binnen gekomen bij hun (a.d.h.v het serienummer). Ik het magazijn van Scheer en Foppen opgebeld om 13.00, een vrouw zou me doorverbinden. Na 4 pogingen en 10 minuten later heeft ze mijn telefoonnummer opgeschreven en ik zou er die middag nog over terug gebeld worden. Om 17.30 maar eens de winkel opgebeld waar ik hem had terug gebracht, konden ze mij niet eens meer vinden in de computer!! Ze konden niet meer achterhalen waar de dvd-speler nou was. Ik begon toen toch wel zeer lichtelijk geiriteerd te worden en vroeg waar ze nog Hiteker spelers op vooraad hadden. In Soest zei die kerel, en ik kan misschien wel zorgen dat er een hier naar A'foort komt. Nou dat klonk al wat hoopvoller. Hij zou me vrijdag bellen als de speler binnen zou zijn.
Vrijdagmiddag om 17.00 kwam ik uit m'n werk en ik merkte dat er nog helemaal niet gebeld was, dus ik maar weer eens bellen: "Ja, de speler is inderdaad vanochtend binnen gekomen". Ik: "Bedankt dat u even heeft gebeld!!" S&F: "Sorry, maar u kunt hem nu komen halen"
Ik vervolgens naar de winkel toe. Ik had m'n gebruiksaanwijzing en m'n afstandsbediening ook maar meegenomen want die had ik niet meegestuurd. Ik wilde die dan geven zodat ze de doos gewoon dicht konden laten. Komt die kerel van S&F uit het magazijn met alleen een speler, zonder doos: "Ja, u heeft ook alleen een speler toen afgeleverd"....(ik had hem zonder a.b. en gebruiksaanwijzing, maar wel netjes in de doosafgeleverd)
Wat ik daarna zei zal ik hier even niet herhalen, maar ik heb de speler in de doos meegekregen. Maar wat een $%^&* zaak!! Niet eens een sorry kon eraf omdat ze m'n speler kwijt zijn geraakt!! :(

Toen ik thuis kwam heb ik hem even uitgetest. Ok stopte ik per ongeluk (dacht dat het een mp3 cd was) de update cd erin, heb toen wel even een minuut flink zitten zweten (hij begon meteen met updaten dus kon hem niet meer stoppen), maar dit keer wel goed gegaan. :)
Alleen nog steeds niet tevreden:
  • Het draaiwerk van deze speler hoor ik nu ineens wel heel goed, deze heb ik bij m'n vorige nooit gehoord.
  • De eerste DVD heeft een aantal keer gehaperd. Ook dit heb ik bij m'n vorige nooit gehad.
  • Als ik de dvd speler op Stand-By zet dan zijn ineens alle tv kanel zwart!! :?
    Pas als ik hem helemaal uitzet met de schakelaar dan komen m'n kanalen terug.
  • MP3 is wel beter, maar sommige nummers klikken nog steeds een beetje. Ook de kwaliteit is (zoals meerdere als zeggen hier) errug slecht en tevens mono! |:(
Eigenlijk ben ik er nu alleen maar op achteruit gegaan. Ik kijk bijna alleen maar DVD's, heel af en toen een (S)VCD. DVD's kijken ging perfect met mijn vorige, maar nu dus af en toe overslaan. |:(
Ik heb echt geen zin meer om hem nog eens weg te brengen. Ik heb er ook een hard hoofd in dat het nog goed komt. Erg jammer, ik was ooit tevreden...

Pfoe, ben benieuwd of iemand dit bovenstaande ook echt helemaal van begin tot het eind leest. Ik hoop het wel! :)
Mensen die hun speler ook opgestuurd hebben hoor ik ook graag hun ervaringen van. Als het zo slecht blijft kunnen we misschien nog eens stappen ondernemen. Nu nog maar even afwachten....

• Chris10
M'n DVD speler is nu omgeruild (zie verhaal hierboven) en nu is er weer een probleem bijgekomen! :(
Als ik m'n DVD speler aanzet dan springt mijn tv automatisch naar de DVD-speler, dit was bij mijn vorige speler ook al en dit is volgens mij normaal bij Scart. Alleen als ik weer naar een tv-kanaal toe gaat dan is deze zwart of ik zie half het beeld van de DVD er doorheen... :?
Als ik de DVD speler op standby zet dan zijn alle tv-kanalen zwart, geluid hoor ik wel. Als ik hem hele uit doe dan krijg ik weer m'n tv zenders te zien. Hier had ik met mijn vorige versie van de HE-1500 geen last van.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor want weer terug sturen begin ik niet meer aan. |:(

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

ik heb even een klein vraagje tussendoor (heb m'n HE-1500 bij Media markt gehaald een maand geleden, even voordat ik m'n eerste post hier deed). Nou is het ding via m'n videorecorder aangesloten op de TV omdat die zelf geen scart heeft (oud beestje maar doet het nog prima). Toen kwam ik dus al snel voor het eerst in aanraking met het begrip "MacroVision" :{
Deze kon ik in het "verborgen" menu van de standaard-firmware niet uitschakelen, is deze optie er heel misschien bij gekomen met deze nieuwe firmware :?

Voor het tevoorschijn halen van dit "geheime" menu:
OPEN
882918
CLOSE

Bron

[ Voor 9% gewijzigd door NoBody op 26-02-2003 03:55 ]

Hoi

Verwijderd

hey chris10, ik had hetzelfde probleem als jou zoals je een paar reacties hierboven kan lezen(me dvdspeler was naar de mallemoeren) maar ik heb em sinds gister trug! :) :

- mp3 nog nie uitgetest :/
- dvd doet het goed zonder haperen :)
- ik hoor ook geluiden als ik iets afspeel :?
- svcd menu's doen het goed :)
- geen error2's meer :)
- pbc staat nog altijd standaard uit.. ik d8 dat ze dat zouden verwerken in die update :?

keep ya up to date!

edit:
- de afstandsbediening doet het niet, heel soms zomaar wel :?
- geluid loopt na forwarden niet synchroon.. na 10 seconden wel :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 18:11 ]

Verwijderd

mijn he 1500 mag ook naar de Hiteker terug, het display is tijdens het afspelen van eensvcd ineens verziekt.

de speler stopte plots met afspelen en crashte uitzetten en aanzetten levert een display op met allemaal crap erop en de toetsen op de player doenhet niet meer.

wel werkt de bediening via de afstandbediening (trouwens ook goed mikken om die goet te laten werken)

iemand hiervan al problemen bekent?

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

niemand die even voor me wil kijken in het fabrieksmenu? ;(

[ Voor 104% gewijzigd door NoBody op 28-02-2003 20:45 ]

Hoi

• Chris10
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 10:07:
hey chris10, ik had hetzelfde probleem als jou zoals je een paar reacties hierboven kan lezen(me dvdspeler was naar de mallemoeren) maar ik heb em sinds gister trug! :) :

.............
....
keep ya up to date!
Hey Lukkah! Gelukkig heb jij hem op een normale manier weer terug gekregen. :)Heb jij ook hetzelfde probleem dat als de DVD speler aan of op standby staat dat je dan geen tv kanalen meer kan zien?? Geluid doet het wel maar beeld is zwart (by standby DVD speler) of flikkerend het DVD beeld (als de DVD speler aan staat). Heel klote want nu moet ik hem altijd helemaal uit doen, anders kan ik geen tv meer kijken... 8)7

En hebben de mensen met een nieuwe speler/update al de nieuwe screensaver gezien? Niet echt een vooruitgang imho... :/

Er moet snel een update komen voor MP3. Dat was een van de redenen waarom ik deze speler heb gekocht, maar je gaat nu niet voor je lol een MP3 cd afspelen met deze baggere kwaliteit:
  • Nog STEEDS mono :r
  • sommige nummers klinken super hol of blikkerig terwijl ze op de pc gewoon goed klinken. :?
  • Nog steeds GEEN random :'(
    En toch staat er hier duidelijk random gespecificeert!!
    http://www.hiteker.nl/model/pr_he-1500.php
NoBody schreef op 28 February 2003 @ 20:14:
niemand die even voor me wil kijken in het fabrieksmenu? ;(
Ik heb voor je gekeken Nobody, en ik heb de nieuwste firmware, maar helaas. Het ziet er niet in ben ik bang... :/

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Chris10 schreef op 01 maart 2003 @ 11:29:
[...]

Ik heb voor je gekeken Nobody, en ik heb de nieuwste firmware, maar helaas. Het ziet er niet in ben ik bang... :/
het zei zo :{

hardstikke bedankt iig _/-\o_

Hoi

Verwijderd

chris10,

bij mij is het ook dat als ik em op stand=by zet dat ik dan zwart beeld heb..zwaar klote en mp3 zuigt ook nog altijd.. mono! staat er niet ergens dat dat stereo moet zijn? enne ik vind dat logo alleen maar lelijker geworden.. (screensaver)

groetjes

Verwijderd

klote mn lcd is zojuist kapot gegaan.. had de lade open en ondertussen drukte ik per ongeluk op play... het schermpje toonde vreemde tekens en na aan en uitzetten deed ie helemaal niets meer..

• Chris10
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 23:13:
klote mn lcd is zojuist kapot gegaan.. had de lade open en ondertussen drukte ik per ongeluk op play... het schermpje toonde vreemde tekens en na aan en uitzetten deed ie helemaal niets meer..
Dat gaat lekker met die displays die eruit klappen! De eerste keer dat ik deze speler zag was op de HCCdagen afgelopen november in de jaarbeurs bij de stand van PCU (waar ze voor veels te veel verkocht werden -> €135,- 8)7) Toen ik even stond te kijken naar een HE-1500 die stond te spelen klapte ook ineens het display eruit. De kerel achter de stand schrok en verving de speler meteen door een nieuwe.
Toen vond ik het al vreemd maar dacht dat het een incident was. Schijnbaar is het dus echt een productiefout en is het afwachten tot mijn display er vandaag of morgen misschien ook uit knalt! |:(

Het lijkt me slim om hier weer even alle problemen die na de update (pfoe, wat een update!!) te verzamelen en dan weer even flink contact opnemen met Hiteker. Dan staan we een stuk sterker:
  • MP3 nog steeds zwaar klote!
  • Je moet de speler helemaal uit zetten om tv te kunnen kijken
  • Display kan er spontaan mee stoppen
  • PBC nog steeds standaard uit
  • Looptwerk van DVD speler maakt ineens meer geluid (hinderlijk)
Nou mensen, vul maar aan! ;)
En dan over een week of 2 gaan we contact opnemen met de klachten die we hebben.

Verwijderd

goed plan ik zal ze binnenkort zowiezo eens bellen...

Verwijderd

Kan aan het lijstje van Chris 10 nog toevoegen dat verschillende svcd schijfjes blokkerig zijn en de speler soms problemen heeft met zelf gebrande dvd+rw schijfjes die het in een oude Hiteker (ad 600A) wel goed doen.

Groetjes Johan

• Chris10
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 00:20:
Kan aan het lijstje van Chris 10 nog toevoegen dat verschillende svcd schijfjes blokkerig zijn en de speler soms problemen heeft met zelf gebrande dvd+rw schijfjes die het in een oude Hiteker (ad 600A) wel goed doen.

Groetjes Johan
Johan, is dit met of zonder de laatste update?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 07:58

Hoicks

Techno!

Hoe kan ik bij mijn Hiteker 1500 HE van 16:9 naar 4:3 switchen in een film?

Verder een lkeuk machientje al slaan heel soms de mp3's over.

Waar je voor moet waken is dat de Mp3's wel helemaal goed zijn (hoe heet dat ook weer) iig daar waar nero naar scanned als ie een audio cd van mp3's wil fikken. Anders kan die mp3 ineens hangen.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Hoicks schreef op 15 March 2003 @ 22:00:
Hoe kan ik bij mijn Hiteker 1500 HE van 16:9 naar 4:3 switchen in een film?

Verder een lkeuk machientje al slaan heel soms de mp3's over.

Waar je voor moet waken is dat de Mp3's wel helemaal goed zijn (hoe heet dat ook weer) iig daar waar nero naar scanned als ie een audio cd van mp3's wil fikken. Anders kan die mp3 ineens hangen.
Variable Bit Rate (VBR) schijnt hij niet goed te kunnen spelen, dus het is dan idd aan te raden om alleen Constant Bit Rate (CBR) mp3 erop af te spelen :)

Hoi

Verwijderd

Chris: dat was zonder de update in is na de update nog steeds zo.

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Ik heb nu iig last van de volgende problemen:

* SVCD laat speler genadeloos hangen als ie aan het einde van track 1 is. Kun je niks meer met de speler, rebooten dan maar weer dat ding.
* Mp3 zuigt echt zwaar aars :r
* Afstandsbediening is moeilijk te focussen op het ir oogje v/d speler
* Werkt dat ding onder dos? Je kan maximaal 8 karakters v/d filename zien bij mp3/foto cd?

Klopt het trouwens dat je bij star wars euhm attack of the clones niet de ondertiteling uit kan zetten? Ligt dat aan de speler of aan de dvd?

[ Voor 10% gewijzigd door Hoicks op 24-03-2003 22:54 ]

• Chris10
Weer even een update van de problemen:
  • Loopwerk van DVD speler maakt ineens meer geluid (hinderlijk)
  • SVCD schijfjes zijn blokkerig en de speler heeft soms problemen met zelf gebrande dvd+rw schijfjes die het in een oude Hiteker (ad 600A) wel goed doen.
  • SVCD laat speler genadeloos hangen als ie aan het einde van track 1 is. Kun je niks meer met de speler, rebooten dan maar weer dat ding.
  • Afstandsbediening is moeilijk te focussen op het ir oogje v/d speler
  • Je kan maximaal 8 karakters v/d filename zien bij mp3/foto cd? Inderdaad heel irritant!!
Ik heb niets meer gehoord over de beloofde update voor Mp3 :?
Hiteker had het in januari over 2 updates die eraan kwamen, maar tot dusver nog maar 1 belabberde update. :r
Zijn er mensen die nog problemen aan het bovenstaande lijstje toe kunnen voegen? Dan ga ik over een week eens contact zoeken met Hiteker om de problemen voor te leggen.

Ik kan me herrineren dat P027684 een tijd geleden contact had gezocht met hieteker en hen een paar problemen heeft voorgelegd die doorgestuurd werden naar de technische dienst. Heb je daar nog eens iets over gehoord?

Verwijderd

Hey als we deze topic nou is laten zien aan hiteker?? gwoon ff url'tje sture...

• Chris10
Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 07:58:
Hey als we deze topic nou is laten zien aan hiteker?? gwoon ff url'tje sture...
Dat is idd wel een idee. Ik zou deze week sowieso al een mailtje aan Hiteker gaan sturen met het lijstje van problemen erin, maar dat is het wel goed om ook meteen een url van dit topic mee te sturen waarin ze zelf ook nog het een en ander kunnen lezen.

Heb jij al gemaild?

Verwijderd

Na lang weggeweest!!! Ik heb na mijn laatste gesprek met hiteker niets meer gehoord. Ben uit frustatie maar overgestapt naar zelf DVD maken. Hierbij komt het volgende probleem: In het menu kan ik niet zien wat ik selecteer. Normaal gesproken moet dit van kleur veranderen maar dat gebeurd niet.

Al de bovenstaande problemen heb ik ook nog steeds maar heb de moet opgegeven. Na 8 telefoontje en geen response is voor mij de lol over. Dit is dus de laatste keer dat ik 'n Hiteker koop!!! en dat raad ik iedereen aan die op dit moment de gedachte heeft om 'n DVD-speler te kopen. Ik heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt.

Hopelijk heeft iemand deze url al doorgezonden naar Hiteker want deze manier van zakendoen is ronduit belachelijk!!!!!

• Chris10
Ik heb net gebeld, en wat een onprofessionaliteit kwam er naar voren zeg! Ik kreeg eerst een of andere muts vam de servicedesk aan de telefoon en die wist helemaal nergens van (Zij: ik heb deze speler thuis ook, maar heb nergens last van hoor :r). Toen kreeg ik een man en volgens hem was het normaal dat je geen tv zenders kan ontvangen als de speler aan staat of op standby! |:(
Toen ik deze man op een beleefde wijze heb duidelijk gemaakt dat dit niet normaal is kreeg ik het verzoek om de speler terug te sturen. Maar het als het gepretendeerd wordt als normaal en ze wisten er ook niet van dan is er toch ook geen oplossing voor?? Ze wilden kijken of ze er iets aan kunnen doen.
Ik zou de man ook nog even de url mailen van dit forum, dan kan ie zelf nog eens bepalen of dat de problemen normaal zijn.

Voor de problemen omtrent MP3 komt er binnenkort een update. Maarja, eerst zien dan geloven en ben benieuwd of m'n speler die update deze keer wel overleeft.

Ik zal alle problemen ook eens netjes in een mailtje zetten en met de url erbij mailen. Maar of het allemaal nog goed gaat komen met deze speler?! :/

Verwijderd

Maar of het allemaal nog goed gaat komen met deze speler?!

Ik hoop het!!! Heb je het probleem met het vastslaan van de speler doorgegeven.
Ik heb dit toen gedaan en ze zouden er naar kijken. Maar ja, de uitkomst is bekend. No Response. No update!!

Het lijkt wel of het noodzakelijk is om iedere week te bellen om de problemen duidelijk te maken. Misschien verstandig om met meerdere mensen de URL door te zenden aan Hiteker. Het lijkt misschien 'n beetje kinderachtig maar de problemen zijn gegrond en ik heb er ook niet om gevraagd.

groetjes,

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Ik wil btw dat stomme macrovision uit :|

• Chris10
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 23:58:
Maar of het allemaal nog goed gaat komen met deze speler?!

Ik hoop het!!! Heb je het probleem met het vastslaan van de speler doorgegeven.
Ik heb dit toen gedaan en ze zouden er naar kijken. Maar ja, de uitkomst is bekend. No Response. No update!!
.........
Ik heb alle bovenstaande punten van mijn lijstje opgenoemd en de man deed net of hij alles voor het eerst hoorde ("Ow wat vreemd, dat hoort niet en we zullen het onderzoeken" |:()
Er moet dus inderdaad een actie ondernomen worden welke iets meer indruk maakt. Volgens mij is het probleem iets te kleinschalig voor Kassa, de consumentenbond of de Ombudsman, maar misschien heeft iemand daar een andere mening over?
Laten we dan iets gezamelijks ondernemen. Op die manier is er misschien dan nog een beetje hoop dat de problemen opgelost worden op een korte termijn. O-)
Graag jullie mening en reacties!

Verwijderd

Chris10 schreef op 06 March 2003 @ 23:26:
[...]
  • Looptwerk van DVD speler maakt ineens meer geluid (hinderlijk)
Dit kun je makkelijk oplossen door de schakelspanningsdraad van je scartkabel door te knippen.

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 10:44:
[...]

Dit kun je makkelijk oplossen door de schakelspanningsdraad van je scartkabel door te knippen.
Maar het is belachelijk dat je je scartkabel moet gaan modden om tv te kunnen kijken.

Verwijderd

ja inderdaad!

ik heb mijn hiteker bij de block gekocht(me vader:P) en alles doet het prima nu alleen pbc staat standaard uit en de ab doet het gewoon simpel weg niet.. ik heb een mailtje gestuurd naar hiteker en hun zeggen dat dat aan het ontvangstoog ligt. Ik maak een lijstje voor me vader van de problemen en zeg tegen hem dat het dus aan het ontvangstoog ligt. Hij gaat naar de Block en hun zeggen dat het aan de ab ligt, mijn vader is koppig en neemt die nieuwe ab mee.. ik boos op me vader:D .... en inderdaad hij deed het nog steeds niet!! (duhh!!) nou nu weer wegbrengen en weer een maand(waarschijnlijk langer) wachten :(!!!

dit zijn mijn tot nu toe verdere dingen die ik eraan heb gedaan... het blijkt dus dat het ontvangstoog van deze dvdspeler gewoon zwaar KUT is! Ze maken het maar lekker,

lukah

Verwijderd

Hoicks schreef op 08 april 2003 @ 15:36:
[...]

Maar het is belachelijk dat je je scartkabel moet gaan modden om tv te kunnen kijken.
Tsja, mijn Grundig DVD speler van 300 euro doet dat ook... evenals de Philips video van 1200 euro.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat dit niet aan je DVD speler van 75 euro ligt maar aan je TV. Als je een beetje recente tv hebt kun je instellen of hij moet reageren op dit schakelsignaal of niet. Op mijn 10 jaar oude Philips tv kan ik dit bijvoorbeeld niet instellen en springt hij ook gelijk naar het videokanaal.

Maar het is toch makkelijk op te lossen?

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Hoicks schreef op 08 april 2003 @ 15:36:
[...]

Kun je hem niet simpelweg met de afstandbediening van de scart afhalen door over te schakelen of de scart knop in te drukken?
Pagina: 1 2 Laatste