Toon posts:

Hiteker HE-1500 bij HCC

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 811 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 11:07
Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 16:45:
[...]

Tsja, mijn Grundig DVD speler van 300 euro doet dat ook... evenals de Philips video van 1200 euro.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat dit niet aan je DVD speler van 75 euro ligt maar aan je TV. Als je een beetje recente tv hebt kun je instellen of hij moet reageren op dit schakelsignaal of niet. Op mijn 10 jaar oude Philips tv kan ik dit bijvoorbeeld niet instellen en springt hij ook gelijk naar het videokanaal.

Maar het is toch makkelijk op te lossen?
Het probleem ligt net even anders:
Als je de DVD speler aanzet dan schakelt de tv netjes naar het AV kanaal. Dat is prima, maar als je nu naar een tv zender switched terwijl de DVD speler aanstaat dan krijg je helemaal geen beeld te zien; alleen geluid. Of heel vervormd beeld (tv-kanaal en DVD film door elkaar)
Zet je de DVD speler dan uit dan komt ineens het beeld van de tv-zender terug. Maar dit doet ie ook als de DVD speler op standby staat! 8)7
heel vervelend dus, en het is gekomen nadat mijn speler omgeruild is. Het zit volgens mij dus in de nieuwe serie, want mijn vorige HE-1500 had hier geen last van. Aangezien ik mijn speler 6 weken kwijt ben geweest heb ik hier even geen zin meer in. Ik rij wel een keer heen en weer naar Veldhoven zodra ik weet dat zij alle problemen onder controle hebben.

Mensen die dit probleem ook hebben moeten gewoon even bellen:
040-2553525

Maar ik heb zo onderhand meer het idee dat het een stel dozenschuivers zijn die verder totaal niets aan probleemoplossing doen... :'(

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Verwijderd

Aha, dat hoort dan inderdaad niet zo te zijn :)

Verwijderd

Wat ik in een van mijn vorige berichten vermeld heb is dat als er problemen zijn het beste wat je kunt doen is bellen. Als we dit met z'n alle doen worden we hopelijk 'n keer serieus genomen. Hoe meer mensen er bellen met de problemen des te meer ze er aan doen (hoop ik). Ik heb voordat de eerste firmware update bijna dagelijks aan de telefoon gehangen om te vragen waar de firmware update bleef die de problemen zou verhelpen. Alleen na de firmware update bleef ik toch nog met sommige problemen zitten en heb ik 'n beetje de moed opgegeven. DUS BELLEN!!!!!!!

By the way - heeft iemand deze url nog doorgezonden naar Hiteker???

groetjes en bellen!!!!!!!!!!!!!!!!

• Chris10
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 22:40:
...............
.........
By the way - heeft iemand deze url nog doorgezonden naar Hiteker???

groetjes en bellen!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb de URL van dit forum afgelopen woensdag gemaild met een begleidende brief waar ook de problemen in staan die hier naar voren zijn gekomen.
Ik heb in die mail ook om een ontvangstbevestiging en een spoedige reactie over de problemen e.d. gevraagd.
Tot nu toe nog GEEN ENKELE reactie terug! :r
Ook doet het mail form bij de helpdesk sectie op hun site het niet meer. Dit heb ik ook in de mail gezet maar nog steeds niet opgelost.
En als je ze opbeld doen ze alsof ze van niet weten en alsof er niets aan de hand is. |:(

Zijn er al mensen die deze week ook gebeld/gemaild hebben er van meer weten?
Tis een trieste vertoning van Hiteker imho! :'(

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Verwijderd

ik heb van de week al verscheidende keren geprobeerd de URL door te sturen naar hiteker maar elke keer kreeg ik 'n foutmelding.

Ik heb ooit 'n email teruggekregen en hun emailadres opgeslagen dus bijdeze.

info@hiteker.nl

ik ga nu 'n email sturen naar hiteker. Hopelijk reageren ze!!!
Misschien 'n idee om dit met meerdere mensen te doen???

groetjes

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 22:43:
ik heb van de week al verscheidende keren geprobeerd de URL door te sturen naar hiteker maar elke keer kreeg ik 'n foutmelding.

Ik heb ooit 'n email teruggekregen en hun emailadres opgeslagen dus bijdeze.

info@hiteker.nl

ik ga nu 'n email sturen naar hiteker. Hopelijk reageren ze!!!
Misschien 'n idee om dit met meerdere mensen te doen???

groetjes
tsja...
ik had hun eens gemaild vanwege het feit dat de helpdesk-sectie van hun site (met dat uitschuiven e.d.) met Phoenix (Mozilla) nergens op leek... de volgende dag een mailtje terug dat ze er naar zouden kijken (denk niet dat er verandering in is gekomen maar goed...), een teken van leven aan die kant dus ;)

maar ze zullen wel overspoeld worden met deze klachten wereldwijd over de HE-1500 en zodoende is het misschien idd lastig om ze allemaal snel te beantwoorden... lijkt me tenminste :{

[ Voor 3% gewijzigd door NoBody op 20-04-2003 00:28 ]

Hoi

Verwijderd

Net 'n email ontvangen van hiteker met het bericht dat ze er grondig naar zullen kijken en deze informatie meenemen in de volgende update.

Na mijn inziens zeer positief!!

groetjes

• Chris10
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 22:12:
Net 'n email ontvangen van hiteker met het bericht dat ze er grondig naar zullen kijken en deze informatie meenemen in de volgende update.

Na mijn inziens zeer positief!!

groetjes
Absoluut! Eindelijk een positief bericht. _/-\o_
Waarschijnlijk hebben wij een zelfde soort mailtje ontvangen:
Geachte heer van Barneveld,

Om u op de hoogte te houden van de status.

Wij krijgen begin volgende week de terug koppeling uit China aangaande een software update voor de huidige versie van de HE-1500.

Wij zullen u dan ook volgende week berichten over de mogelijke oplossingen die dit zal bieden.

Met vriendelijke groet,

Hiteker Europe BV
Dit is al het tweede mailtje die ik deze week ontvangen heb van Hiteker. Ik heb ook wel het goevoel dat ze nu echt wakker geschud zijn een ook echt serieus met de porblemen van de HE-1500 bezig zijn.
Sowieso dus een spoedige update voor de MP3 en welke van de punten van mijn lijstje opgelost kunnen worden hoor ik dus volgende week vanuit China. :P
Zodra ik meer weet zal ik het hier meteen posten.

Nog even geduld dus! ;)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hehe China ... zouden dat die blokken in de SVCD-mode verklaren?

Maar in ieder geval werken ze eraan. Gelukkig geen bedrijf dat überhaupt niets doet.

==
hoi

Verwijderd

En inderdaad ik heb nu 4 emails gehad waarvan hieronder er 1 is. Ik hoop dat ze er nu eindelijk iets aan gaan doen. Op zich wel 'n goede service omdat ze het niet verplicht zijn te doen. Ik hoop dat ze alle problemen die in de vorige berichten nu eens serieus gaan onderzoeken want ik heb al van alles geprobeerd om het te verhelpen. Heb verschillende updates van brandprogramma's gedownload en ook andere editing progamma's geprobeerd maar niets heeft geholpen dus mijn conclusie is dat alle problemen van de DVD speler afkomstig zijn.

groetjes _/-\o_

------------------- -------------------------------------------------------
Geachte heer de Vries,

Wij hebben de URL reeds vernomen.

Er is inmiddels actie ondernomen richting de software ontwikkeling afdeling in China. Wij verwachten begin volgende week een reactie met de oplossingen die dit zal bieden.

Wij houden u dan ook op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Hiteker Europe BV

Verwijderd

ik ga binnenkort mn speler terugbrengen voor reparatie, lcd scherm is uitgevallen , knopjes op apaaraat zelf doen het niet, afstandsbediening werkt soms niet goed, sommige svcd bestanden worden blokkerig weergeven. En dan gebruik ik hem nog niet eens op mp3s mee te luisteren.
Als deze problemen niet verholpen worden wil ik dus echt mn geld terug want ik vind dat je als consument recht hebt op een goed werkend product.

Verwijderd

godver he... na 4 weken geleden mijn hiteker opgestuurd.. nog steeds niet trug gehad!! ik heb hierbij gevraagd of ze het ontvangstoog wilden maken en pbc standaart on wilden zetten.. maarja ik ga eerdaags wel effe langs of ze effe op kunne sgietuh! laterrr

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 12:38:
godver he... na 4 weken geleden mijn hiteker opgestuurd.. nog steeds niet trug gehad!! ik heb hierbij gevraagd of ze het ontvangstoog wilden maken en pbc standaart on wilden zetten.. maarja ik ga eerdaags wel effe langs of ze effe op kunne sgietuh! laterrr
hèhè! kep eindelijk me dvdspeler trug! De afstandsbediening doet het echt super goed! ik kan van iets van 8 meter afstand dat ding bedienen en ook in een hoek van 150 grade ofzo... nou voor een hiteker is dat een gruwelijke vooruitgang!

nu nog effe kijke hoelang het duurt voordat ie kapot gaat :P

Verwijderd

Heeft iemand voor de verdere rest al iets gehoord van Hiteker. Ik heb namelijk niets vernomen.!!!!

groetjes,

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
speler doet het prima maar de afstandsbediening niet echt, binnen een afstand van 2 meter reageert de dvd speler pas, erg irritant, meer mensen met dit probleem of wellicht een oplossing?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Neuh, ik kan gewoon op de bank zitten met de AB.

Soms valt bij mij het display weg. Dit doet ie nadat hij lang aanstaat. Warmte? Als ik hem uitzet en weer aandoe, dan heeft het apparaat verder geen problemen.

==
hoi

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 14:33
argro schreef op 19 May 2003 @ 12:27:
speler doet het prima maar de afstandsbediening niet echt, binnen een afstand van 2 meter reageert de dvd speler pas, erg irritant, meer mensen met dit probleem of wellicht een oplossing?
heb ik ook last van... maar is volgens mij battarij probleem... doe er eens 1800mha bats in ofzo...

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-08 13:39
argro schreef op 19 May 2003 @ 12:27:
Ik heb een Hiteker HE-1800 en de afstandsbediening die daarbij zit is ook niet al te best. Ik moet hem echt richten op de speler, ook al zit ik er nog geen twee meter vanaf.

Ik heb nu een programmeerbare afstandsbediening en die doet 't veel beter. Het ligt dus niet aan de speler, maar aan de afstandsbediening zelf.

• argro
en welke afstandsbediening heb je dan gekocht? wat kosten die dingen, ik heb wel een universele afstandsbediening voor tv maar dat word m niet neem ik aan, aangezien er geen enekel dvd functie op zit

• argro
e-mail gestuurd naar hiteker en binnen een dag antwoord, probleem van afstandsbediening ligt aan de speler, niet aan de afstandsbediening zelf, ze stellen voor om het apparaat op eigen kosten op te sturen, ze repareren het apparaat en sturen het op hun kosten retour.

Verwijderd

ja dat was dus bij mij ook het geval.. en hij doet het prima nu nadat ik em heb truggestuurd! (ze hebben em niet gerepareerd maar ze hebben een nieuwe teruggestuurd haha _/-\o_ (ander serienummer!!))

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 18:37 ]

• Chris10
Ik heb ook een mailtje gehad met de reactie dat al mijn voorgedragen problemen helaas niet met een firmware opgelost kunnen worden.
Ik mag hem a.s. maandag kosteloos om komen ruilen (geen zin om hem aan de TPG over te laten) voor de nieuwe HE1500-Z serie. Bij deze serie zijn wel alle problemen (die je in een van mijn eerdere posts kan lezen) opgelost! _/-\o_

Waarschijnlijk heeft lukah ook die nieuwe serie gehad (kan je wat vertellen over de vernieuwingen)? :)

Ik wacht nog even af totdat ik de nieuwe speler echt uitgeprobeerd heb, maar ik vind dit heel netjes opgelost door Hiteker! :Y)

Verwijderd

Ik zou niet weten of ik een de nieuwe versie heb gekregen maar geen problemen meer.. alleen mp3 mono gloof ik hor.. nog niet getest! svcd vcd dvd jpeg picture mp3 speelt allemaal lekker af! alleen staat pbc nog steeds standaard off.. naja boeiuh! wat helemaal relaxed is dat de afstandsbediening het nu vet goed doet in vergelijking met de vorige keer! ik kan helemaal vanuit de andere kant van de kamer dat ding bedienen!! hoii

• Chris10
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 21:44:
Ik zou niet weten of ik een de nieuwe versie heb gekregen maar geen problemen meer.. alleen mp3 mono gloof ik hor.. nog niet getest! svcd vcd dvd jpeg picture mp3 speelt allemaal lekker af! alleen staat pbc nog steeds standaard off.. naja boeiuh! wat helemaal relaxed is dat de afstandsbediening het nu vet goed doet in vergelijking met de vorige keer! ik kan helemaal vanuit de andere kant van de kamer dat ding bedienen!! hoii
Ik heb hem gekregen vandaag! (ff bij Hiteker langs geweest) :)
Je ziet het zo, de nieuwe ziet er nl. net iets anders uit:
Als modelnr. staat er HE-1500Z aan de voorkant ipv HE1500 In de bovenplaat staat 'Hiteker' in gegraveerd.
Nu de veranderinge/verbeteringen:
  • Totaal nieuw ontwerp qua hardware (nieuwe decodercipset en besturing)
  • Totaal nieuwe Menu's (grafisch erg mooi en meer opties)
  • DVD ziet er perfect uit
  • PBC standaard aan en (S)VCD ziet er SUPER uit!!! Geen blokjes meer en alle SVCD problemen opgelost
  • MP3 klinkt SUPER! Volledig stereo, diepe bass weergave. Niet een keer meer overslaan. Lange bestandsnamen nu wel ondersteund. :P
  • Afstandsbediening doet het van alle kanten en bij 7 meter (eind van m'n kamer) ook nog perfect! Zelfs als ik hem achterstevoren hou dan doet ie het nog. Was bij de vorige wel anders!
  • Loopwerp speler is superstil. Laden gaat ook erg snel!
  • Geen last meer dat je geen tv-zenders meer kan kijken als de speler op stand-by staat.
Kortom: alle problemen zijn bij deze nieuwe speler opgelost!
Hulde aan Hiteker! _/-\o_
Het heeft inderdaad even geduurd maar nu kan ik geen problemen en fouten meer bij deze speler vinden.
Er komt ook een uitgebreide versie van deze speler aan zag ik in dat magazijn: de HE-1550

DUS...heb je nog problemen met deze speler, neem dan gewoon contact op met Hiteker en vraag of je hem om kan ruilen. Je krijgt dan een perfect apparaat terug! ;)

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

offtopic:
Ik heb bij een vakantiebaan als verkoper in een Hifi zaak een slechte ervaring gehad met Hiteker. Een levering van 30 spelers (weet helaas het type niet meer) was volledig defect. De vertegenwoordiger van Hiteker kwam vrij snel die hele lading vervangen met een ander (duurder) type. We hadden 'geluk'. Met het type dat we eerst hadden was niets mis, maar het pallet van de zending die wij hadden gekregen was op het vliegveld overboord gevallen. kuch kuch...

Orange & Red

Verwijderd

ik heb gisteren een e-mail aan hiteker gestuurd met verzoek om de speler om te ruilen, wacht op antwoord, zodra ik meer weet meld ik het.

Groetjes

johan

• argro
5 weken geleden heb ik ook gemaild met hiteker over omruiling, had binnen halve dag antwoord en ik zou mijn speler binnen een week terug hebben (HE1500z ipv HE1500)

dus ik speler opsturen, na een week nix, na 2 weken nix, ik dus maar ff bellen, blijkt het dat ze aan het verhuizen zijn en dat niemand iets van weet en dat ze ook nix in de computer kunnen vinden, ik uitleggen dat mij beloofd was dat de speler binnen een week terug zou zijn, ze zouden terugbellen

na 3 weken nix gehoord, ik weer bellen en weer uitleggen, ik zou teruggebeld worden, nix gehoord en maar weer eens gebeld, ik werd doorverwezen naar 0900-HITEKER, erg duur maar geen antwoord

na 4 weken, weer gebeld en beetje boos geworden, ze wisten nog steeds nix van mijn speler omdat ze aan het verhuizen waren en al 4 weken nix meer in of uitgepakt hadden, ik ff vragen waarom ze dat 5 weken geleden niet ff hadden kunnen vertellen, destijds is mij beloofd dat ik de speler binnen een week terug had. Nu is mij toen beloofd dat er direct een Z-serie opgestuurd zou worden en die moet dus vandaag of morgen binnen zijn (komt op studentenadres en ben nu bij ouders dus ik ben benieuwd als ik maandag thuis kom..) De administratie zouden ze later wel regelen....

tijdens deze 4 weken heb ik ook nooit reactie gehad op email, wat er aan de hand is bij hiteker weet ik niet maar was de reply eerst binnen een dag, een paar dagen later is de service waardeloos......

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 21-06-2003 00:22 ]

Verwijderd

zozo die Z-serie ziet er dan wel mooi uit.. ik denk niet dat ik onze dvdspeler wéér mag opsturen voor omruiling of wat dan ook.. hij speelt namelijk gwoon naar behoren!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 07:58

Hoicks

Techno!

Is er al nieuws m.b.t. een update?

Ik kan nog niks vinden op de Hiteker site.. Ik wil MP3's in stereo willen afspelen :(

Verwijderd

ik heb inmiddels mail van Hiteker ontvangen, zie hieronder

Beste Johan,
Dank voor je toelichting inzake de problemen aan je speler. Zo te lezen komt je speler waarschijnlijk in aanmerking voor een omruiling. Echter onze policy is dat alle spelers die een probleem vertonen, bij ons service-center binnenkomen, vervolgens worden getest op instellingen, defecten e.d. en indien er geen oplossing voor is, pas dan wordt goedkeuring gegeven tot omruiling. De nieuwe spelers worden vervolgens verzonden vanaf ons logistiekbedrijf. Ons service-center in Eindhoven heeft dus geen nieuwe spelers op voorraad. Het makkelijkste is dus toch om de speler aan ons op te sturen, zodat wij tijdens je vakantie de nodige aktie kunnen ondernemen. Vermeld echter wel op het bring-back formulier de datum van je thuiskomst, dan kan er in geval van omruiling rekening mee worden gehouden.
Met vriendelijke groet,
Hiteker Europe BV

Ze willen dus dat ik hem opstuur, had echter gevraagd of ik hem bij hun mocht komen omruilen. Theo heeft hem ook daar omgeruild, ik waag er nog een mailtje aan en zal er in vermelden dat Theo zijn speler daar wel heeft omgeruild, om toch te proberen dat ik met de speler langsga, heb het niet zo op versturen van grote apparaten.

Zodra ik meer weet meld ik het weer.

Verwijderd

daar ben ik weer, heb de speler vandaag opgestuurd, verwacht na de vakantie meer te horen of liever nog dat ik een nieuwe HE1500z kan ophalen bij het postkantoor.

Ik laat na de vakantie weer van me horen.

Hoicks, voor zover ik weet komt er geen nieuwe update meer, als je mp3 bestanden in stereo wil kunnen luisteren zal je ook moeten proberen om de speler om te ruilen voor model HE 1500z

suc6, en laat even weten hoe of wat

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Heb ze maar ff gemeeld.

Geachte heer/mevrouw,

Aangezien er volgens de forumthread op Hiteker HE-1500 bij HCC geen nieuwe update uit zou komen, wil ik u toch enige vragen stellen.

Is het mogelijk om mijn 1500 HE DVD speler om te ruilen? Naar een versie die wel de volgende functies ondersteunen en de onderstaande problemen zijn opgelost?

Stereo MP3's afspelen. Deze worden nu mono afgespeeld.
Videocd laat de speler zodanig vastlopen dat de speler uit/aangezet moet worden.
Afstandsbediening is bijna niet te gebruiken, mits je er maximaal 1 a 2 meter recht voor gaat zitten.

Ik heb geen idee of ik TV zenders kan kijken terwijl de speler aanstaat. Dit komt omdat ik de speler via de Video heb aangesloten, anders kan ik de speler niet testen.

De firmware die u heeft uitgebracht lost niet alle problemen op die ik ondervond met mijn speler.

Met vriendelijke groet,

M. van den Berg

• Hoicks

Hoicks

Techno!

*Kick*

Ik moet hem opsturen. Maar hoe kan ik dat het beste
doen?

Inpakken en verzekerd via KPN versturen?

Kan iemand me even helpen zodat ik het goed doe?

• Hoicks

Hoicks

Techno!

*kick* Ik wil hem morgen opsturen, maar hoe kan ik dat het beste doen?

Verwijderd

zo, ben weer terug van vakantie, nieuwe speler is binnen, en om kort te zijn, ik ben zeer TEVREDEN. hele goede service van Hiteker.

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 17:50:
zo, ben weer terug van vakantie, nieuwe speler is binnen, en om kort te zijn, ik ben zeer TEVREDEN. hele goede service van Hiteker.
Problemen met de HE1500z versie <zucht>!

Hebben huur dvd's een aparte codering of codec o.i.d.?

Verwijderd

na ontvangst van de nieuwe versie HE1500z ben ik gelijk begonnen met het maken van SVCD.

Nu blijkt dus dat ik het menu wel kan gebruiken maar als ik eenmaal gestart ben ik niet meer terugkom in het menu.
Hiteker helpdesk gebeld en uitgelegd en die kwamen met het advies om dan 2 maal op de pbc-knop te drukken zodat je weer automatisch in het hoofdmenu kom.
Dit blijkt niet de beste optie te zijn maar de enige. Deze klacht hadden ze nog niet eerder gehoord maar hebben het toen ik gebeld had getest en inderdaad dat dit het geval is. Lang leve Hiteker.

Voor mij staat vast dat dit de laatste keer is dat ik iets koop van HITEKER!!!!
Miskoop van het jaar.
Pagina: 1 2 Laatste