Goh, ben jij nou ook zo gefascineerd

ik moet wel zeggen toen ik er voor de eerste keer achter kwam
dat ik mijzelf kon verplaatsen in iedereen, en iedereens "gedachten" kon lezen zeg maar.
die eerste keer was zo diep, dat heb ik nooit meer kunnen evenaren
Verplaatsen of gedachten lezen wil ik het voor mezelf nog net niet noemen, maar het is meer een soort herinnering. Ik zie sommige personen en ik merk dat ik denk: he, die ben ik ook geweest, die ook, en die ook nog. Toen deed/voelde ik zus en zo, maar nu doe/voel ik het anders (beter hopelijk).
Ik merk ook dat ik me bij sommigen juist niet kan verplaatsen, maar dat ik ontzettend veel herken in situaties en handelen.
ook heb ik ooit ergens gelezen dat je de weg "naar huis (sirius/atlantis)" zou kunnen vinden. wat ik me daar bij moet voorstellen... ik heb iig nog een lange weg te gaan (denk ik)
Het "probleem" met de ultieme waarheid is, dat het zichzelf beschrijft (ultiem) en dat het allom aanwezig is (algeheel geldig). Het maakt niet uit waar je kijkt: In jezelf, of daar buiten. Bij jezelf of bij anderen. In het grote of juist in het kleine. Als er verschillen zijn, dan houdt dat in dat het niet ultiem is. Als het voorwaarden kent waarop het geldig is, dan is het ook niet ultiem: immers de ultieme waarheid is altijd geldig. Zelfs als er niets meer is!
Dat sirius/atlantis gebeuren is gewoon een hulpmiddel... Dat is geweest, nu komt er wat nieuws.
Wat dat betreft heb je ook verhalen over het feit dat de Maya kalender in 2012 afloopt en dat we toe zijn aan een nieuwe dimensie (varierend van de 4
e tot en met de 11
e).
Wat dat betreft is het wel grappig dat ik vroeger (jaar of 14) mezelf al de ruimte had gegeven tot mn 40
e om mezelf te ontwikkelen tot het het maken van het ultieme computer programma (ik spaar je de details). Deze gedachtekronkel (om even ontopic te blijven) voelde aan als een weten en een streven. Uiteindelijk kom ik er steeds meer achter dat het helemaal niet om een stukkie software gaat, het is veel meer dan dat. Het software idee is slechts een tactvol hulpmiddel, net zoals ik mijn geloof ook zie.
nou, ik heb het gevoel, dat ik dit allemaal 's ooit eerder gedaan heb, om specifiek te zijn, ik heb dit al oneindig vaak gedaan, en zal het oneindig vaak blijven doen snap je?
Och ja, sommige dingen kunnen wel eens gelijktijdig gebeuren ook al herinner je maar 1 ding per moment... Maar ik heb al voor je gedacht, dus lees het parallelle topic ook maar (op dit moment nog net 2 pagina's)
Alvast sorry voor het feit dat ik 2 topic door elkaar ga gooien, maar ik hou eenmaal van combineren

...alleen nou zit ik met een bepaalde "waarheid" die mij op elke vraag een antwoord geeft, iets hogers/beters kan ik mezelf niet bedenken.
Ik ben benieuwd wat
jou antwoord daarop is...
edit:
Als ik toch bezig ben....
Ja, leuk he

Toch wel een goeie uitvinding zo'n Forum (hoeven we in iedergeval niet elkaars gedachten te lezen, wat misschien wel ietsjes sneller zou gaan)
Stel de theorie is waar, dan zijn er oneindig veel dimensies, alleen omdat niemand ze KAN bedenken bestaan ze niet (voor ons) of iemand moet ze opeens kunnen bedenken (zichzelf in kunnen leven).
Interessant punt: bestaat iets niet omdat je het niet kan bedenken, ik denk niet. Voordat de atomen "verzonnen" waren bestonden ze wel....
Sinds ik het GoT-forum ken, ben ik al gewend om in de bijbel te koekeloeren.
Genesis 1.1 -
In den beginne schiep God de hemel en de aarde...
sja, wat komt er voor een handeling? (dat staat verderop in deel II)
Johannes 1.1 -
1. In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.
2. Dit was in den beginne bij God.
3. Alle dingen zijn door het Woord geworden, en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is.
sja, wat komt er voor een uitspraak van ook maar een enkel woord?
De Gedachte....
Blijkbaar is het Woord zeer belangrijk voor Johan, aangezien hij dit woord vaak genoeg herhaald (ik ga er niet vanuit dat je stotterend schrijft)
Wat gebeurd er nu met dat Woord...?
Het is er ineens... dat woord gaat naar God toe.. en God is er vervolgens helemaal vol van. Vandaaruit ging God dingen doen...
nogmaals (herhaling schijnt te werken)
Johan (vrijvertaald) -
1. In het begin was er een gedachte, deze gedachte kwam bij God opborrellen, deze gedachte had vervolgens een bepaalde werking op God.
2. God kreeg een idee.
3. Alles komt vanuit de gedachte, en zonder dit kan er niet iets zijn wat er niet is.
Een leuke en vrij bekende (religieuze/spirituele) oefening hiermee is het toepassen van de zin: IK BEN .... (vul maar in, en let op: het woordje 'niet' is van geen betekenis!)
Of dat je voorwerpen op een afstandje kan besturen: puur omdat jou hersens niet weten hoe het moet lukt het niet. Ervanuitgaande dat alles energie is en jouw hersens (tevens energie) kunnen energie besturen/aanpassen, zouden ze ook energie moeten kunnen leveren die objecten laat verplaatsen, alleen weet je nog niet hoe.
Sja, blijkbaar door gewoon het object te zijn, of door het je in te beelden (wat ik hiervoor al zei: maakt dat geen verschil uit). Gelijke dingen trekken elkaar aan. Verschillende dingen zien elkaar niet eens.
Ok, ik geef toe mij is het tot nu toe ook nog niet gelukt. Maar het werkt wel met emoties. Ga maar lachen, en voor je het weet heb je iedereen beinvloed. Spreek of schrijf maar iets belachelijks (volgens sommigen zal dat deze reply van mij zijn), en je zult zien dat het mensen in beweging zet. (al of niet zichtbaar).
Je weet hoe je je arm moet bewegen, daar denk je niet bij na. Een ander voorwerp bewegen zou op dezelfde manier moeten kunnen, alleen als ik naar mijn muis kijk en "denk" beweeg, doet ie het niet, omdat ik verkeerd denk....
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Ik raak beetje offtopic, maar dit zijn mijn
gedachtes 
eeeh volgens mij ben ik dat ook, maar daar wordt dus vast wel commentaar op geleverd
[
Voor 35% gewijzigd door
Verwijderd op 03-12-2002 07:32
. Reden: Kleine (ahum) toevoeging ]