Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 16:37:
[...]
Van welk merk is die lichtblauwe kabel voor je tuner

En merk je wat van de kwaliteit van het geluid van je tuner, dan wanneer je gewoon van die witte kabel van een doe het zelf zaak gebruikt
En wat heb jij een super

dvd-audio/sacd-speler (de Onkyo SP-800 toch?) Als de nieuwe dvd-audio/sacd-speler DVD-2900 van Denon niks is wordt het waarschijlijk ook de Onkyo of de Pioneer 757Ai.
ff denken ... welke lichtblauwe?
Bij het eerste plaatje (de receiver) van links naar rechts:
Oehlbach XXL series optical (die met de 90 graden hoek aansluiting), deze loopt naar mijn cd speler.
Daarboven een digital coax van merk Harmony nogwat (weet precieze naam niet).
Die dikke rode daarnaast is de pre-out naar de subwoofer, een oehlbach subwoofer kabel.
Daaronder 6 VLS cinch kabels naar m'n dvd speler voor dvd-a en sacd.
Daarnaast de gewone stereo aansluitingen, die zilverkleurige/witte kleurige is een VLS cinch uit de silver series. Daaronder een VLS kabel naar de videorecorder (geluid van video naar receiver). Daaronder een VLS kabel naar de tv (geluid van tv naar receiver).
Daarnaast een SVideo kabel van Oehlbach uit de XXL series naar de videorecorder (beeld van video naar receiver). Daarboven (donker grijs) loopt nog een svideo->scart kabel naar de tv (beeld van receiver naar tv). En dan verder nog 7 speaker kabels.
De dikke blauwe die van boven naar beneden loopt is een Oehlbach Scart uit de XXL series.
Dus voornamelijk XXL Oehlbach kabels en VLS kabels.
Overigens is het een receiver en geen tuner. Onkyo noemt het ook wel Ampli-tuner

Radio signaal is niet eens aangesloten.
Ja, de Onkyo DV-SP800 speler. Speelt dvd-a en sacd. Deze is gebaseerd op de 747 van Pioneer (zelfde chips enzo), maar heeft wel wat uitbreidingen. De 757 van pioneer is nieuwer en heeft ook waarschijnlijk pal progressive, dus dat is een prima keuze. Pioneer levert erg goede dvd spelers.
De vls kabeltjes kosten zo'n 39 euro per paar. Het klinkt echt beter dan een standaard goedkoop kabeltje. Ik vind dat je kabels moet nemen die relatief dezelfde prijs hebben. Dus voor een versterker van 500 euro moet je geen cinch kabels van 350 euro nemen (eichmann six bijvoorbeeld), dat voegt weinig toe denk ik.
Dus geluidskwaliteitsverschil is er zeker. Alleen al die subwoofer kabel, daar had ik eerst een gewoon standaard (lees goedkoop) cinch kabeltje tussen hangen, nu met deze kabel is het er erg op vooruit gegaan.