Ha die medetweakers
ik heb mijn nieuwe stereo set opgebouwd en wil dit niet van jullie houden
hieronder de foto's met enkele beschrijvingen.
Om maar te beginnen met de set:
Van boven naar beneden:
-Een JVC FX-572R tuner (rds + eon + 40 presets)
na een zeer kleine reparatie die m'n broer heb gedaan hebben we de tuner van de binnenkant mogen bewonderen, ziet er zeer degelijk en goed uit. Ook de ontvangst is toppie, en goed geluid. Ik kan zeggen dat dit een hoogwaardig tunertje is.
-Een Technics SL-PG100A cd-speler
Dit is al een oud beestje waarvan de lazer kapot zou zijn, na een schoonmaak beurt en opnieuw afstellen werkt deze cd-speler echt weer perfect.
Dit beestje is erg hoogwaardig spul, en redelijk op leeftijd, hij heeft er echter totaal geen moeite mee om net zo vlot als gewone cd's onze philips rewritebles te lezen. (of andere werken moet ik nog testen)
-Een Sony TC-FX510R tape deck
Dit is ook al een oud beestje, de koppen moeten nog even beter worden afgesteld, er zit nu een hele ietsie pietsie kleine afwijking op 1 kanaal, maar dat komt goed. Verder een zeer hoogwaardig tape speler, als je de foto bekijkt zegt het je denk ik wel genoeg.
-Een Philips VCR
Een al weer wat oudere VCR, werkt nog goed, gewoon een goede VCR.
-Een Pioneer Amplifier A-204R
Dit is samen met de JVC tuner het nieuwste wat er staat. De versterker zit van binnen goed degelijk in elkaar. Verder gewoon een goed ding. Beter als gemiddeld spul van tegenwoordig.
Verder heb ik nog een Philips versterker staan, die is 150watt ongeveer, maar die is zilver, en een stuk breeder als de rest, vandaar deze Pioneer.
Nu m'n nieuwe surround luidsprekertjes.
Ze zijn van Akai, komt redelijk geluid uit, maar het zijn ook maar een setje surroundjes, 1weg
Hieronder de rechter van hierboven, naast m'n TV, een standaard Siemens TVtje
Een beetje slecht te zien, de linker surround speaker:
Nu over naar mijn nieuwe (2ehands) jamo boxen
Jamo SL-100
40-20000 Hz frequentie
rated power: 90watt
music power(max power dus): 120 watt
3watt/96dB/1M (weet niet goed wat dit betekend)
52cm hoog
Of de specs je nu aanstaan of niet, ik vind ze zeer goed klinken, de kasten zijn goed in elkaar gezet, aan de binnenkant een redelijk degelijk en goed filter, 3weg systeem.
Op de foto hieronder kan je de draad zien die ik heb gebruikt, deze keuze komt uit een draadje wat ik eerder zelf heb geopend:
Het draadje
Er staan nog best nuttige dingen in.
Ik heb voor deze draad gekozen omdat, ik al een stuk had, hij gewoon vrij dik is, en goed klinkt, een doorzichtige omhulsel mooier is, maar duurder, niet beter klinkt en ik dan 2 verschillende soorten draad heb liggen.
Ik heb goede ervaring met deze kabel, over een hele tijd ga ik nog wel expirimenteren met duurdere kabel.
Hieronder de andere box, aan de andere kant, zodat ik omsingeld word door alle 4 de luidsprekers, mijn bedoeling uiteraard
Nou, dit was mijn setje, ik ben er dik tevreden mee.
Alleen nog een standalone DVDspeler erbij, en de tv past ook niet in het plaatje, maar doet het gelukkig nog goed.
Waarschijnlijk ga ik redelijk snel een DVDspeler erbij kopen. En spaar ik daarna door voor een Beamer, maar dat duurt nog erg lang (helaas).
[
Voor 3% gewijzigd door
mr._Anderson op 16-01-2003 00:39
. Reden: links goed maken, anders zijn ze useless O-) ]
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net