Het nForce2 topic

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.719 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Weet iemand waar het revisie nummer staat van de Chaintech 7NJS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

En we wachten maar op de nForce2 met integrated graphics, zonder overbodige meuk zoals 6 kanaals-audio.

Ik hoop dat die snel uitkomen, anders zou het zomaar kunnen zijn dat we andere mobo's en misschien we processorfabrikanten moeten zoeken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Arfman schreef op 04 december 2002 @ 11:41:
En we wachten maar op de nForce2 met integrated graphics, zonder overbodige meuk zoals 6 kanaals-audio.
Ehm, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die een moederbord met onboard videokaart, maar zonder onboard geluid willen... Dus ik denk niet dat de moederbord-fabrikanten speciaal daarvoor een moederbord gaan produceren. En dan nog, niemand verbiedt jou om dat geluid niet te gebruiken ook al zit het er op, toch :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Laatst online: 09-01-2022
Arfman schreef op 04 december 2002 @ 11:41:

Ik hoop dat die snel uitkomen, anders zou het zomaar kunnen zijn dat we andere mobo's en misschien we processorfabrikanten moeten zoeken.
Denk dat er meer Tweakers de 6 kanaals-audio waarderen dan integrated grapics.
Zelf zie ik liever een ati Radeon 9700Pro bij dit boord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:00

Ankh

|true

imo ik heb geen audio nodig, enkel lan (handig) en usb sloten (genoeg, ook aan voorkant dus ;))
ik heb zelf nu een Soyo KT400, maar deze gaat hoogst waarschijnlijk terug, wanneer soyo en/of via geen oplossing kunnen vinden met het KT400+AGP8x probleem... :/

zelf wil ik gewoon een goed mobo'tje kopen die voor de toekomst is
DDR400 aan kan/RAID heeft en een hoge MP heeft (heb een unlocked XP2200+) en AGP8x...
voor de rest is het niet echt belangrijk :)
zolang ik maar raid heb :P

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb mail van Epox en daar kreeg ik een hele mooie tabel bij met alle komende moederborden. maar daar staat dan geen van de NForce 2 borden raid krijgt. Hij zecht er wel bij dat dat nog niet definitief is maar toch jammer :'( Dus het wordt een andere plank voor mij :| Mischien een Abit of Asus maar wat heeft de Asus voor een RAid of heeft die er ook al geen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 09:54:
Op 200Mhz FSB heb IK 3070mb/s en op 207Mhz 3154mb/s. Wat haal jij dan Astennu?
INT 3040
Float 2875

Dit is op 199 mhz

Wat is de max (fsb) dat dat mobo van jou kan anders neem ik die gewoon :P Raid hoge FSB geen gezijk ;)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Astennu schreef op 04 december 2002 @ 16:26:
Ik heb mail van Epox en daar kreeg ik een hele mooie tabel bij met alle komende moederborden. maar daar staat dan geen van de NForce 2 borden raid krijgt. Hij zecht er wel bij dat dat nog niet definitief is maar toch jammer :'( Dus het wordt een andere plank voor mij :| Mischien een Abit of Asus maar wat heeft de Asus voor een RAid of heeft die er ook al geen.
ik krijg net ook email van ze.. geen tabel.. maar hij staat dus wel op de planning.. maar dit gaat nog even duren..

ik ben ook nog een mobo's met raid on board gevonden behalve die chaintech.. maar dat is maar 1 raid slot :"/ :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heatsinks op de (inductors?) voor stroomvoorziening naar de processor

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/pubimg/MSI%20K7N2%20Large.jpg

Normaal zie je altijd een stuk of 6 van de kleinere (inductors geloof ik) die mede-verantwoordelijk zijn voor de stroomvoorziening naar de processor. Bij dit MSI moederbord zijn er maar twee (die onder de heatsinks). Wie kan hier wat meer uitleg over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaMMSTeiN schreef op 04 December 2002 @ 17:34:
[...]

ik krijg net ook email van ze.. geen tabel.. maar hij staat dus wel op de planning.. maar dit gaat nog even duren..

ik ben ook nog een mobo's met raid on board gevonden behalve die chaintech.. maar dat is maar 1 raid slot :"/ :)
De asus a7n8x heeft serial ata raid.
(edit) dat zijn dus 2 sata connectors

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Als je een S-ATA > P-ATA converter gebruikt, zijn dan die 2 sata connectors te gebruiken om 2 normale IDE schijven in RAID te hangen? Of zegt je bord dan no-go? (weer wat voor op m'n uitzoeklijst, maar als iemand hier het antwoord kan geven, graag :))

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
RaMMSTeiN schreef op 04 december 2002 @ 17:34:
[...]

welke dan ? want die zenith is te duur voor mij. Die abit zou omlussters hebben van SATA naar ATA om geoon de Serial ATA raid controller te kunnen gebruiken.
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 18:11:
[...]

De asus a7n8x heeft serial ata raid.
(edit) dat zijn dus 2 sata connectors
Je was me dus voor :) maar welek heb jij dan ? de Deluxe ? En wat moeten die kabels gaan kosten of zitten die er bij asus ook bij ?
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 17:41:
Heatsinks op de (inductors?) voor stroomvoorziening naar de processor

[afbeelding]

Normaal zie je altijd een stuk of 6 van de kleinere (inductors geloof ik) die mede-verantwoordelijk zijn voor de stroomvoorziening naar de processor. Bij dit MSI moederbord zijn er maar twee (die onder de heatsinks). Wie kan hier wat meer uitleg over geven?
Tja er zouden er 2 onder kunnen zitten of ze hebben er ook 2 op de achterkand zitten dat ze het er met 4 doen en 2 heatsinks. Dat moet genog zijn voor standaart gebruik maar ik weer wel dat mijn Epox 8K3A+ toen is dood gegaan in de zomer omdat 1 van die dingen doorbrande maar dat waren er 6. Als die msi er echt 4 zou hebben zal een v-mod gevaarlijk voor je mobo kunnen zijn.

Wat me ook opvalt is dat dat MSI bordt de P4 Connector gebruikt Mischien lever die de stroom direct aan Cpu en zijn die chipies niet nodig maar ik weer niet veel van dat soort dingen af :|
ReemF schreef op 04 December 2002 @ 18:39:
Als je een S-ATA > P-ATA converter gebruikt, zijn dan die 2 sata connectors te gebruiken om 2 normale IDE schijven in RAID te hangen? Of zegt je bord dan no-go? (weer wat voor op m'n uitzoeklijst, maar als iemand hier het antwoord kan geven, graag :))
DAt zou dus gewoon moeten werken jah alleen nu nog uitproberen :P

[ Voor 70% gewijzigd door Astennu op 04-12-2002 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nog ff een toevoeging. alleen de 8RDA2/N/+ en de 8RGA2/N/+ krijgen een Silion Image 3112a controller die net al de asus en de abit met een cabel omgelust kunnen worden. maar dan moet je nog langer gaan w8ten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
EaS schreef op 30 november 2002 @ 21:38:
Review van de ABIT NF7-S (nForce 2) is verschenen:

FSB tot 237 MHz i.p.v. 211 MHz
Geen 4 gaten rond de socket.
etc. etc. etc........check het hier.

[afbeelding]
ik denk dat ie voor veel tweakers afvalt zonder gaten |:(
denk maar niet dat alle swiftec's,alpha's en imhothep dd3kloon's :) bezitters een ander koelblokkie gaan kopen

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
erikdeprik schreef op 04 December 2002 @ 19:38:
[...]

denk maar niet dat alle swiftec's,alpha's en imhothep dd3kloon's :) bezitters een ander koelblokkie gaan kopen
Jah maar de borden die gaan uitkomen die wij dan kopen zouden ze wel hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Is hier al iemand die de multipliers op de ASUS A7N8X heeft kunnen instellen/veranderen?
Volgens veel site's kan dit op ALLE AMD Thoroughbred CPU's aangezien deze een volledige L1 bridge hebben (niet door gebrand met een laser!)...Ik heb nu een Athlon XP 2400+, maar bij deze moest ik de multiplier handmatig op 15 zetten en werkte hij ABSOLUUT niet met welke andere multiplier ik probeerde (zwart scherm en moest dan de CMOS resetten!)...Echter de multiplier TOT 12.5 werkte wel wanneer ik de laatste pinnetjes van de L3 bridges met elkaar verbond (draai nu ook op 12.5x 167.04MHz = 2088.06MHz en geeft ook alles aan als Athlon XP 2600+ (zoals het ook hoort!). Nu heb ik vandaag mijn lang verwachte Athlon XP 2600+ (333MHz FSB versie!) ontvangen en die heeft dus ook de multiplier 12.5 GELOCKT....deze wil ik dus op 2800+ snelheid gaan draaien, maar ik vraag mij dus af of er mensen zijn die de multipliers kunnen instellen op dit bord ZONDER de Athlon XP Thoroughbred (2200+ t/m 2800+ en sommige 1800+ ook geloof ik!) aan te passen (laatste L3 bridge verbinden met zilver lijm!)?
Iemand die dit gelukt is?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
MaxPayne schreef op 04 December 2002 @ 19:42:
Is hier al iemand die de multipliers op de ASUS A7N8X heeft kunnen instellen/veranderen?
Volgens veel site's kan dit op ALLE AMD Thoroughbred CPU's aangezien deze een volledige L1 bridge hebben (niet door gebrand met een laser!)...Ik heb nu een Athlon XP 2400+, maar bij deze moest ik de multiplier handmatig op 15 zetten en werkte hij ABSOLUUT niet met welke andere multiplier ik probeerde (zwart scherm en moest dan de CMOS resetten!)...Echter de multiplier TOT 12.5 werkte wel wanneer ik de laatste pinnetjes van de L3 bridges met elkaar verbond (draai nu ook op 12.5x 167.04MHz = 2088.06MHz en geeft ook alles aan als Athlon XP 2600+ (zoals het ook hoort!). Nu heb ik vandaag mijn lang verwachte Athlon XP 2600+ (333MHz FSB versie!) ontvangen en die heeft dus ook de multiplier 12.5 GELOCKT....deze wil ik dus op 2800+ snelheid gaan draaien, maar ik vraag mij dus af of er mensen zijn die de multipliers kunnen instellen op dit bord ZONDER de Athlon XP Thoroughbred (2200+ t/m 2800+ en sommige 1800+ ook geloof ik!) aan te passen (laatste L3 bridge verbinden met zilver lijm!)?
KT 400 unlockt standaart ik d8t de Nforce 2 ook Maar dan ze je je fsb toch lekker op 200 :P dan heb je pas een oc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

erikdeprik schreef op 04 december 2002 @ 19:38:
[...]

Als het goed is krijgt de uiteindelijke versie van de NF7-S wel gaten, de foto's zijn van een pre-productie testplank :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 07:32
Weet iemand of eer een Nforce2 moederbord is met analoge uitgangen voor front- en rear- speakers en Woofer? Ik zie alleen maar SPDIF uitgangen op de sites en weinig foto's van de uitgangen.

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

MaxPayne schreef op 04 december 2002 @ 19:42:
ik heb nu een Soyo KT400 mobo.. en een XP2200+ unlocked
en deze komt ook maar tot de 12,5 en daarna krijg ik zwart scherm? wtf is dit? :/ weer fsb hoger zetten danmaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 04 december 2002 @ 18:59:
[...]

Je was me dus voor :) maar welek heb jij dan ? de Deluxe ? En wat moeten die kabels gaan kosten of zitten die er bij asus ook bij ?
Ja d'r zitten 2 sata kabeltjes bij. Deluxe inderdaad.
Volgens mij heb je nog niet zo veel aan sata kabels eigenlijk. Maar ik zou misschien nog wel eens een cdrom willen kunnen aansluiten op sata want de andere ide's zijn vol (2xhd, dvd, brander)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eatme schreef op 04 December 2002 @ 20:56:
Weet iemand of eer een Nforce2 moederbord is met analoge uitgangen voor front- en rear- speakers en Woofer? Ik zie alleen maar SPDIF uitgangen op de sites en weinig foto's van de uitgangen.
Volgens mij hebben de meeste dat. De asus a7n8x de luxe in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Astennu schreef op 04 december 2002 @ 18:59:
[...]

welke dan ? want die zenith is te duur voor mij. Die abit zou omlussters hebben van SATA naar ATA om geoon de Serial ATA raid controller te kunnen gebruiken.
sorry verkeerd geschreven 8)7 ik bedoelde dat ik er maar 1 heb gezien :+ sorry

SATA hoesnel is dat? en jah hoe duur zijn die omzet kabels ? (of zijn er speciale brackets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook benieuwd naar de prestaties van het doorlussen op die S-ATA...... Iemand al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 21:11:
[...]

Ja d'r zitten 2 sata kabeltjes bij. Deluxe inderdaad.
Volgens mij heb je nog niet zo veel aan sata kabels eigenlijk. Maar ik zou misschien nog wel eens een cdrom willen kunnen aansluiten op sata want de andere ide's zijn vol (2xhd, dvd, brander)
Maar zit er ook een Sata naar Ata bij ? of waar kun je die halen dan kan ik gewoon raid maken op de SATA controler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat zit er niet bij. Ik heb geen idee hoe dat er uitziet. Alleen maar verloopkabeltje? vast niet. Dat kan niet omdat het serieel naar parrallel is. Daarmoet een buffer tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 22:49:
Nee dat zit er niet bij. Ik heb geen idee hoe dat er uitziet. Alleen maar verloopkabeltje? vast niet. Dat kan niet omdat het serieel naar parrallel is. Daarmoet een buffer tussen.
Dam daar moet ik ff snel achter komen want alle borden krijgen nu alleen SATA en geen gewone RAID Meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mensen Astennu denk het te hebben: http://www.tweakers.net/pricewatch/45005 Jah dit is het dan 31 euro verloop van ATA naar SATA morgen ff Bellem maar dan wordt het alsnog een duure bedoeling :'( mobo 162 + 31 euro SATA confertor tja dan koop ik denk ik liever een Epox 8K5A2+ en dan 220 fsb draaien. Want ik heb nog nix gezien van wat de Nforce allemaal kan geen #damrks op een 9700 pro nix geen mem benshes op 200 fsb en hoger dus dan weet ik het ff niet. Of kan iemand dat soort dingetjes ff testen ? En is de 2400+ nou standaart ge unlockt want ik heb gehoord dat dat bij iemand niet het geval was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Goed nieuws :

Op AnandTech nu een 6 way Nforce2 Roundup :

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759

8)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Dankz. Zow ik zie zo ff snel dat het een best uitgebreide review is. lekker leesvoer voor deze ochtend :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahh leuke test, voor mijn asus bordje vooral :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Laatst online: 19-01-2022
Dat is een erg uitgebreide test zeg, daar heb je tenminste wat aan.

Alleen jammer dat ze niet getest hebben wat voor invloed een 333 MHz FSB ten opzichte van een 266 MHz FSB heeft op de prestaties, met natuurlijk de kloksnelheid van de processor gelijk gehouden (dus met een lagere multiplier).

En ook jammer dat ze niet hebben getest wat voor invloed het asynchroon draaien van het geheugen met de FSB heeft op de prestaties en dit vervolgens vergelijken met synchroon draaien.
Dus een antwoord geven op de volgende vraag:
Is bijvoorbeeld een combinatie van een processor met een FSB van 266 MHz en geheugen op 400 MHz (asynchroon) sneller dan een combinatie van een processor met een FSB van 266 MHz en geheugen op 266 MHz (dus synchroon).

Maar voor de rest een goeie review. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2024
Die Anandtech review is imo stukken beter dan die van Digit-Life. Alleen ik had verwacht dat de Epox makkelijk de 200mhz fsb zou halen. Of komt dat misschien door de geteste revisie (0.3)?

edit:typo

[ Voor 5% gewijzigd door cashewnut op 05-12-2002 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan daar wel deels een antwoord op geven. Ik heb voorlopig een xp1800+ in mijn a7n8x gestoken en die heeft een fsb van 133. Geheugen heb ik wel op de groei gekocht en die heb ik eerst op 166 laten draaien. Dat bleek dus langzamer te zijn dan geheugen naar beneden klokken naar synchroon ook op 133! voor de cijfers zie begin van dit topic.

Synchroon is dus vrijwel altijd sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Okeey dit valt wel erg tegen de snelste fsb was 194 :| dus dan toch maar die Epox 8K5A2+ want die kan 220. ik had toch wel meer verw8t. maar ik d8t dat ik ook had gezien dat een asus a7n8x op 210 draaide alleen niet stabiel. maar jah :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
Astennu schreef op 05 december 2002 @ 13:56:
Okeey dit valt wel erg tegen de snelste fsb was 194 :| dus dan toch maar die Epox 8K5A2+ want die kan 220. ik had toch wel meer verw8t. maar ik d8t dat ik ook had gezien dat een asus a7n8x op 210 draaide alleen niet stabiel. maar jah :?
Op http://www.aoaforums.com/...43f0e92ee2&threadid=11688 heeft iemand hem op 211mhz gekregen, memory timigs: 2.0-2-2-5. Nou begin ik toch sterk te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Starbase218 schreef op 05 December 2002 @ 14:17:
[...]

Op http://www.aoaforums.com/...43f0e92ee2&threadid=11688 heeft iemand hem op 211mhz gekregen, memory timigs: 2.0-2-2-5. Nou begin ik toch sterk te twijfelen...
Jah maar als ik een NForce 2 neem dan heb ik geen raid of ik moet die convertors halen die kosten 31 euro per stuk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Maar de 7NJS ZENITH™ heeft wel RAID......dus een nForce 2 plank met RAID kan wel:

• ATX
• 200/266/333MHz FSB
• NVIDIA nForce2 SPP+MCP-T
• Dual DDR400
• AGP8X
• IEEE1394
• LAN
• 6ch Audio w/ SPDIF
• S-ATA
• RAID
• USB2.0

Trouwens BIOSTAR heeft ook net z'n nieuwe nForce 2 plank gelanceerd, de M7NCD

Afbeeldingslocatie: http://www.biostar.com.tw/products/mainboard/socket_a/m7ncd/pic.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door EaS op 05-12-2002 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Lijkt het nou maar zo op die foto, of is het micro-ATX?? Of half-gaar ATX :?

edit: wel ATX ...maar rare vorm 24.4 x 24.4 :). 't Zal wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Remy op 05-12-2002 17:56 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Astennu schreef op 05 December 2002 @ 13:56:
deze is wel stabiel iig. :) (nouja na een uurtje prime95 nog geen fouten)

200 Mhz mem op Agressive :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.buwalda/200mhzddrsync.JPG

9x200 :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.buwalda/9x200.JPG

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[quote]EaS schreef op 05 december 2002 @ 16:58:
Maar de 7NJS ZENITH™ heeft wel RAID......dus een nForce 2 plank met RAID kan wel:

• ATX
• 200/266/333MHz FSB
• NVIDIA nForce2 SPP+MCP-T
• Dual DDR400
• AGP8X
• IEEE1394
• LAN
• 6ch Audio w/ SPDIF
• S-ATA
• RAID
• USB2.0

Jah als ik 2 confirters en een asus mobo koop ben ik 220 kwijt dat vind ik te veel als ik die zenith koop ben ik 230 kwijt dus nog meer.
Optical schreef op 05 december 2002 @ 18:32:
[...]

deze is wel stabiel iig. :) (nouja na een uurtje prime95 nog geen fouten)

200 Mhz mem op Agressive :

[afbeelding]

9x200 :

[afbeelding]

:P
MM mag ik zeggen dat ik de mem scores niet echt hoog vind. je hebt dus cas 2-2-2-5 gebruikt ? want anders test ik wel ff op jou settings.

Nu ff een n00b vraag :P hoe maar je een url link bv [url] lolo [/url] dan dan staat er klick hier ( dan gaait i naar dat lolo toen ) want dat is iets wat niet echt lukt

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 05-12-2002 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
Staat in de faq: [ u r l =http://www.link.naar.een.site.com] link met een andere omschrijving [ / u r l ], maar dan zonder spaties natuurlijk.

edit: typo want het voorbeeld zag eruit als een link :+

[ Voor 38% gewijzigd door cashewnut op 05-12-2002 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Starbase218 schreef op 05 December 2002 @ 21:51:
Staat in de faq: [ u r l =http://www.link.naar.een.site.com] link met een andere omschrijving [ / u r l]

edit: typo want het voorbeeld zag eruit als een link :+
zo moeilijk uit te leggen dan ? :D

www.tweakers.net

JEEY HET WERKT TNX voor de info

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 05-12-2002 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
np :)

[ontopic] Toch denk ik dat ik voor de Epox ga. De overclock resultaten van Anandtech mogen dan niet heel bijzonder zijn, ze zijn nog steeds de beste van alle mobo's. Raid zal ik toch niet gebruiken denk ik. En afaik zijn de serial-ata implementaties nog niet echt geweldig.
Nou alleen nog weten of het bord een pci-lock heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Starbase218 schreef op 05 December 2002 @ 22:05:

[ontopic] Toch denk ik dat ik voor de Epox ga. De overclock resultaten van Anandtech mogen dan niet heel bijzonder zijn, ze zijn nog steeds de beste van alle mobo's. Raid zal ik toch niet gebruiken denk ik. En afaik zijn de serial-ata implementaties nog niet echt geweldig.
jah das de vraag. Ik ga denk ik maar een Epox 8K5A2+ halen ik gebruik namelijk wel raid.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 05-12-2002 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hoe hebben jullie de speakers aangesloten op de Asus A7N8X deluxe??

Ik heb een DTT3500

Deze heeft 3 aansluiting voor op moederbord
(geel)Center
(groen)Front
(Zwart)Rear

Hoe moet ik deze aansluiten??

Ik heb geprobeert
[1] Geel op geel, groen op groen en zwart op licht blauw (Line-in)
[2] Geel op geel, groen op groen en zwart op donker blauw (surround speaker)

Nu probeer ik die nForce test uit te voeren

Je hoort dan right,center,left, left surround, right surround
Je hoort right op de rechter speaker en left op de linker speaker, maar left surround, right surround en center hoor je uit alle speakers. Is dit correct?? Ik denk dat ik hier het geluid alleen uit de juiste speaker moet horen toch:?

Toch iets niet goed aangesloten??

Ik heb voor 6 speakers gekozen, maar mijn DTT3500 heeft maar 5 speakers en die kan je niet kiezen

iemand een idee?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
Astennu schreef op 05 december 2002 @ 21:48:

MM mag ik zeggen dat ik de mem scores niet echt hoog vind. je hebt dus cas 2-2-2-5 gebruikt ? want anders test ik wel ff op jou settings.
nee :)

maarre ... hij maakt er op een of andere manier 3-4-4-9 van @ 200 Mhz

(als ik dus agressive kies : user define zou wel 2-2-2-5 kunnen maar da hek nog nie geprobeerd)

van mij mag je testen op 9x200 en die geheugen settings hoor .. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Optical op 06-12-2002 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starbase218 schreef op 05 december 2002 @ 22:05:

Ik zat ook te kijken naar die Epox, maar netzoals bij velen zijn sommige dingen wat rottig op het moederbord geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Goede review toch nog een vraagje,

Ik had altijd begrepen dat elk nforceII moederbord een FSB van 200MHz haalt.
Toen er laatst bekend werk dat de Barton een fsb gaan gebruiken van 200MHz werd er gelijk beweerd dat de NforceII het enige bord zou zijn dat deze snelheid ook ondersteunde..
Vooruitlopend op zijn verslag van de tweede dag op Comdex, meldt AnandTech vernomen te hebben dat AMD's volgende 32-bits Athlon core, de Barton, een FSB zal krijgen van 200MHz, oftewel 400MHz DDR effectief. Dat zou de processor een redelijke boost moeten geven, variërend van 0-15 procent op het nForce2 platform, dat deze FSB-kloksnelheid ondersteunen kan.
nieuws: AMD Barton krijgt 400MHz FSB

Klopt dus niet?

Ik heb nl net het ASUS bord besteld met twee 256MB PC-3500 reepjes en een XP1800.. Ik wil hiermee een FSB ven 200MHz draaien synchroon met het geheugen (@ cas2) en ging ervan uit dat dit dus geen probleem was.
Later zou ik er dan een Barton in kunnen zetten en ook deze @ 200MHz FSB laten lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ehm, wat bedoel je nou precies met > klopt dus niet? Ik bedoel, de nForce2 bordskes ondersteunen de 200mhz FSB jah. Misschien heb je her of der een bios update nodig, maar dat zal waarschijnlijk alles zijn. Over de VIA chipset >" ...KT400A genoemd, zou de 400MHz DDR FSB ondersteunen".

De nieuwe VIA chipset zal de 200mhz FSB wel moeten ondersteunen, want anders mist VIA de Barton boot :). Maareh leg nog ff je post uit want ik volg em niet echt.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

't is toch niet zo moeilijk te begrijpen wat 'ie bedoelt?

Op alle geteste moederborden kan je wel in de BIOS de FSB zetten op 200+ MHz. Echter, geen van de moederborden kon een Athlon laten draaien op 200MHz FSB.

Tsja... mischien lukt het beter met een Barton? Ik hoop 't :)

Ik weet trouwens nog steeds niet welk moederbord ik moet kiezen. Mijn 'shorlist' bestaat nu uit de Abit, Asus, en de EPoX. Eigenlijk hoop ik dat er nog een goed nForce2 mobo uitkomt met 'normale' RAID.

[ Voor 9% gewijzigd door lordsnow op 06-12-2002 09:08 . Reden: overblijfselen van copy-pasta verwijderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ok hehe. Nu snap ik em ook wel :). Normale RAID? als in IDE RAID? hmm heeft de MSI dat misschien? Ik weet modelnaam ff niet.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Dus: voor de XP1800 op dit moederbord moet je dus OOK het PC3200 of PC3500 geheugen lager laten draaien zodat alles synchroon loopt. Je kunt later bij de Barton dan alles op FSB200 synchroon laten lopen (als dat dan werkt natuurlijk) en je hoeft dan geen nieuw geheugen te kopen.
Je moet alleen afwegen of de prijs die je NU betaalt voor PC3200 of PC3500 geheugen opweegt tegen het nu lager draaien voor minimaal een half jaar, of nu goedkoper geheugen kopen en over een half jaar PC3200 of PC3500 geheugen kopen en dán alles hoger synchroon te zetten.

Btw voor een FSB200 is PC3200 geheugen toch genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Weet iemand of je op de Chaintech 7NJS de onboard RAID-controller uit kan zetten? Ik kan het nergens vinden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit topic doorlees is het mij nog niet helemaal duidelijk of de nieuwe AMD 64 op de nforce2 mobo's gaan draaien. Hoeveel sneller is de nforce 2 ten opzicht van een kt3 ultra 2.
Met andere woorden: heeft een upgrade zin? (prijs/prestatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

> Glival: hier de link naar de 7NJS pdf manual. Als het daar niet in staat en je hebt je BIOS ook gans doorgezocht, kijk dan ff op het amdmb.com forum of iets dergelijks.

stefijn: ff van pricewatch.com gevist: Corsair Info PC3200 DDR 512MB 400Mhz 184pins

Dus ja, PC3200 is genoeg.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 09:45:
Als ik dit topic doorlees is het mij nog niet helemaal duidelijk of de nieuwe AMD 64 op de nforce2 mobo's gaan draaien. Hoeveel sneller is de nforce 2 ten opzicht van een kt3 ultra 2.
Fugazi, als je de uitgebreide Anandtech nForce2 review nog niet hebt bekeken: linkje

Voor kort maar krachtig: Een 1 pagina review van 6 boards tegen 1 Iwill kt400 board, wat uitwijst dat de nForce2 boards gemiddeld 14% beter presteren kan je hier vinden.

Goh wat ben ik lief vandaag :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry heb ik zeker deze review gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Zou het dus aan de huidige XP's liggen dus? Is idd de enige logische verklaring toch lijkt dit me hoogst onwaarschijnlijk, jammergenoeg :)
stefijn schreef op 06 december 2002 @ 09:26:

Btw voor een FSB200 is PC3200 geheugen toch genoeg?
Idd maar als deze processor een FSB van 200MHz ondersteund en het NforceII (?) bord ook dan wil je natuurlijk weer hoger >:) 210Mhz FSB ofzo.. met de beste timings... je bent natuurlijk een tweaker he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een domme vraag , echter

ik ben van plan om de volgende configuratie te kopen

256MB PC2700 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair)
AMD Athlon XP 2100+ (1,73GHz)
Epox EP-8RDA+

nu draait de processor op 266 , is 2 sticks 2700 geheugen dan wel het ideale geheugen om synchroon te draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

PC2700 draait op 333(166)mhz, dus dat is niet synchroon. Misschien in een Athlon XP 2600+ 333mhz investeren? Dan draai je wel synchroon. Als je dat geld niet wilt uitgeven, kan je ook een trapje lager geheugen gebruiken, PC2100. Dat draait net als die XP 2100+ op 266(133).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 10:42:

Epox EP-8RDA+

nu draait de processor op 266 , is 2 sticks 2700 geheugen dan wel het ideale geheugen om synchroon te draaien ?
Geheugensnelheid is backwards compatible. PC2700 kan net zo goed, zo niet beter (lagere latencies), op PC2100 (266DDR) lopen als een doodgewone PC2100 reepje. Maar dit is wel met enig inzicht en met behulp van de Technische PMG FAQ te bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 09:45:
De AMD Athlon64 gaat zeker niet draaien op een nForce2 mobo, aangezien dit een heel ander platform is. Waarschijnlijk bedoel je de Barton, dat is een doorontwikkeling van de huidige Athlon XP en die gaat op 200 MHz draaien. Of dit ook op een nForce2 moederbord kan weet ik niet, maar ik vermoed van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dus ook mijn probleem ik krijg verschillende antwoorden van verschillende mensen, zie balusc en reemf.

mijn dillema is dus als volgt,ik weet niet of de meerprijs van 2700 geheugen cas2 opweegt tegen de lagere prijs van 2100 , als ik hem toch lager moet klokken.

ik weet imers niet hoever ik de amd2100x processor kan opfokken.

en hoezeer het het snelheids verschil zich verhoudt van 2700 geheugen asynhroon tegen 2100 synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is eigenlijk heel simpel: wil je OC'en , ga dan voor PC2700. Zo heb je in ieder geval uitgesloten dat het geheugen de bottleneck is wanneer je wil overklokken tot FSB@166DDR.

Asynchroon draaien met nForce2 is niet aanbevelenswaardig. Dit is al vaker gezegd in dit topic. Maar een PC2700 reepje is, zoals eerder gezegd, backwards compatible en je kunt hem makkelijk synchroon aan de CPU laten draaien @ PC2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

> The_milkman: luister naar BalusC, niet naar mij ;). Dan is het hopelijk wat duidelijker dan mijn gevogel over PC2700/2100. * Remy heeft koffie op, zou het daardoor komen? :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Je kan ook je multiplier omlaag zetten en de FSB omhoog, dan draait je CPU op dezelfde snelheid, maar je geheugen-bandbreedte neemt flink toe, wat voor een betere performance zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Laatst online: 14-07-2024
Weet iemand hoe je de multiplier op een Chaintech 7NJS veranderd?

[ Voor 3% gewijzigd door Soen op 06-12-2002 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

[lolmodus]
Door een single player game te starten :P.
[/lolmodus]

Nee zoiets heet multiplier geloof ik. kijk hier voor de manual van de 7NJS.

edit: sorry ik kon het echt niet laten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 06-12-2002 12:41 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AMD lover schreef op 06 december 2002 @ 12:25:
Weet iemand hoe je de multiplayer op een Chaintech 7NJS veranderd?
Multiplayer :? Zit je wel in het goede subforum? :+

Mocht je multiplier bedoelen: gewoon in de BIOS.. vergeet eventueel niet te unlocken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Optical schreef op 06 December 2002 @ 00:28:
[...]

nee :)

maarre ... hij maakt er op een of andere manier 3-4-4-9 van @ 200 Mhz

(als ik dus agressive kies : user define zou wel 2-2-2-5 kunnen maar da hek nog nie geprobeerd)

van mij mag je testen op 9x200 en die geheugen settings hoor .. ;)
Dan zal ik ijken in hoevere ik op 3-4-4-9 kan draaien :)
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 10:42:

Epox EP-8RDA+

DAt maakt nix uit dan ge je je mem alleen underclocken. Of je unlockt je cpu en je gaat gewoon 333 fsb draaien.

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 06-12-2002 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Toen ik op normal timing dus 3-3-3-6 wou starte ging alles fout :? maar jah dan maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik krijg geen geluid meer uit mijn Asus A7NX Deluxe :(

Deed het gisteren nog. Vandaag komt er geen geluid meer uit :?
Speakers zijn niet kapot

Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Test em eens met een Sound graph dingy, zoals in Winamp zit enzo. Zodat je kan zien dat er echt geluid wordt afgespeeld. Kijk ook deze dingen na: je mixerinstellingen, dus of er misschien een kanaal ineens op mute staat door Windows (mij al 3x gebeurd), probeer met Sisoft Sandra te kijken of er misschien IRQ conflict is o.i.d. Wat ik nog wilde vragen, heb je misschien nieuwe hardware geinstalleerd die nu het IRQ van het audiogebeuren inpikt?

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Je ziet in ieder geval wel geluid afspelen, maar er komt geen geluid uit
Geen conflicten of wat dan ook. Ik heb ook alle instellingen nagekeken

Ik zal nog eens kijken

[edit]
Alles nagekeken en niks gevonden. Ik hoor gewoon helemaal niks
Als ik mijn PC opstart dan hoor ik wel de Error report iets zeggen. Ik moet dan de speaker helemaal open draaien op dan iets te kunnen horen (heel zacht)
Aan de speakers ligt het niet. Ik heb ook andere speakers getest.
Misschien toch kapot??

Ik heb geen garantie meer omdat ik deze bord gemod heb :(

Is er nog hoop of toch maar een losse kaart erbij kopen
[edit]

[ Voor 58% gewijzigd door ken op 06-12-2002 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
ken schreef op 06 December 2002 @ 14:34:
Je ...erbij kopen
[edit]
Ken ik dacht dat jij je setup verkocht had :+
Of was dat gewoon een spook advertentie?

Ps: Bij vraag en aanbod zei je dat je een FSB van 200Mhz had (stabiel) is dit ook echt zo?

Kom ik bij het volgende, ALS de NforceII de Barton zou ondersteunen (200Mhz FSB) dan zou hier ook een bijpassende pci devider bij moeten horen.

Volgens mij heeft dit bord dat dus niet....
Ik krijg binnenkort twee 180GXP schijfjes die ik wil gaan stripen, dit moet met een PCI van 33 Mhz gaan anders gaat de raid controller flippen.. (is dus belangrijk)

[ Voor 15% gewijzigd door procyon op 06-12-2002 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien ergens een mute knop of je volume instellingen verandert (wat ook kan gebeuren wanneer je nieuwe drivers installeerd). Weet niet of je in je bios nog een volume optie hebt :?

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ga mijn gekochte mem omruilen. Ik had pc2700 gekocht, maar vlak daarna kwam amd met het bericht dat de barton op fsb 200Mhz gaat draaien. Gelukkig wil de winkel ze terug nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Procyon for life schreef op 06 december 2002 @ 15:03:
[...]
Kom ik bij het volgende, ALS de NforceII de Barton zou ondersteunen (200Mhz FSB) dan zou hier ook een bijpassende pci devider bij moeten horen.

Volgens mij heeft dit bord dat dus niet....
Ik krijg binnenkort twee 180GXP schijfjes die ik wil gaan stripen, dit moet met een PCI van 33 Mhz gaan anders gaat de raid controller flippen.. (is dus belangrijk)
Is nog niet 100% zeker. Er zijn berichten dat de pci wordt afgeleid van agp. Dat zou ook logisch zijn, indardaad omdat er geen devider is voor pci. Dan is er dus geen enkel probleem en kun je beide (fsb en agp/pci) naar wens instellen.
Maar helaas, er is nog geen 100% zekerheid hierover. Dat moet hardwarematig worden gemeten met bijv. een pcgeiger en die hebben niet zoveel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 13-09 18:03
Heeft er iemand al ervaring met een 2400+ op de asus A7N8X.

Klopt het dat deze dan door het moederbord wordt geunlocked.

Ik heb er namelijk 1 besteld bij eynstein, als ie niet geunlocked word door de mobo kunnen zij de processor handmatig unlocken.

Voor €15,= unlocken ze hem en blijf je de volledige garantie hebben. Echter €15,= teveel als het al door het moederbord wordt gedaan.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als het een T-bred-b core is zou het bord hem unlocken. bij a-cores zoud dat niet zo zijn.
Ik weet zo niet meer waar ik dat gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is trouwens een nieuwe driverset voor de Asus A7n8x down te loaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 13-09 18:03
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 09:15:
als het een T-bred-b core is zou het bord hem unlocken. bij a-cores zoud dat niet zo zijn.
Ik weet zo niet meer waar ik dat gelezen heb.
Ik heb gelezen bij anandtech. Ik zou het echter zeker willen weten aan de hand van iemand die de zelfde processor en moederbord heeft.

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759&p=9

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Wie helpt mij hier even mee! Ik zit te twijfelen over de A7N8X of de 8RDA. Ik ben een echte OC'er maar zie gelijk dat die Asus standaard geen Voltages boven de 1,85 haalt. Die je dus echt wel nodig hebt als je leuk wilt klokken. Die Asus heeft wel leuk SATA en aansluitingen voor mn 4.1 set en twee LAN-Adapters. Hij is wel wat duurder

De Epox gaat standaard (net als mn 8K3A nu tot 2,2V) en dat vind ik wel handig en belangrijk. Epox heeft een grote stabiliteit. Het bord heeft weer geen twee LAN-Adapter en ik weet niet of ik er ook mn 4.1 set op kan hangen en dan ook nog de Line-In kan gebruiken!? De Epox is weer wel wat goedkoper en heb ik nu al goede ervaringen mee?

Eigenlijk als ik een Asus zou nemen wil ik wel de volledige garantie behouden, maar een Voltmod>>?? Valt dat te overwegen? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Hmmm ik zoek ook een goed Nforce 2 mobo, maar begrijp ik het nou goed als ik denk dat op de non-deluxe asus geen sound zit? Want daar heb ik wel behoefte aan eigenlijk.....

en op die Epox dan... zit daar wel die dolby digital shit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Laatst online: 24-01-2023
Xtinction schreef op 07 December 2002 @ 23:13:
Hmmm ik zoek ook een goed Nforce 2 mobo, maar begrijp ik het nou goed als ik denk dat op de non-deluxe asus geen sound zit? Want daar heb ik wel behoefte aan eigenlijk.....

Op de A7N8X (non DL) zit wel sound, aleen geen dolby surround "Soundstorm" dit zit wel op de DL versie...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Xtinction schreef op 07 December 2002 @ 23:13:

Mijn broertje heeft die Epox en het is echt een superbordje. Het geluid is echt goed (getest met een Logitech Z560 setje :9~ ). En het is niet een al te duur bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

OK maar op die epox kan je dus op zich wel alles aansluiten voor een 5.1 setje (* Xtinction denkt aan de logitech 640), niet dat ik dalijk een aansluiting mis of zo, zou ik minder vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Nu ben ik er inmiddels achter dat je de Line-In poort op de soundoutputs kunt veranderen in een Rear-out poort. Dit heeft dus wel de consequensie dat ik mn TV-Kaart niet meer kan aansluiten :S. Of zit er op de mobo ergens nog zon AUX-In poortje? Dat zou anders kunnen voldoen?

Ik begin steeds meer overtuigd te raken van de Epox, maar die Asus blijft ook aantrekkelijk! Welke tweaker kan me ff een antwoord geven op de bovengestelde vraag? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Xtinction schreef op 08 December 2002 @ 18:09:
OK maar op die epox kan je dus op zich wel alles aansluiten voor een 5.1 setje (* Xtinction denkt aan de logitech 640), niet dat ik dalijk een aansluiting mis of zo, zou ik minder vinden
Dat kan ja! Zoals ik hierboven ook al zei: De Line-In kan je een Rear Out van maken en de Mic-In een Sub en Center out!
Succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De asus heeft een aux input connectortje op het mobo. Dat zullen er wel meer hebben. Dan zit er zit ook nog een modem connectortje op. die kun je denk ik ook nog gebruiken. En een cd-ingang natuurlijk. Ik heb die aux aansluiting naar buiten gevoerd met een doe het zelf kabel en die hangt nu aan mijn stereo (rec out). Waarschijnlijk had ik daar mijn tvkaart beter op kunnen zetten. Ben vergeten te kijken of die een interne connector heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Maar zou het goed mogelijk zijn zo'n A7N8X netjes te Voltmodden? Want dan kan ik net zo goed een Asus nemen! Die heeft namelijk een gescheiden Front en Rear Out. Maar haalt het qua voltages niet bij een Epox :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees dit topic maar eens door. Volgens mij wordt daar besproken dat een asus word gevoltmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Mja nou roep je dat de mic in word gebruikt, en toevallig ben ik daar heel erg aan gehecht enzo :D Geen mic in is nogal klote in CS en andere tactische clan-based games, waarbij communicatie toch wel essentieel is...

Ik wil gewoon een mobo met mogelijk tot 5.1, mic in, liesft ook iets waarmee ik mijn xbox sound naar mijn pc kan linken (kan dat uberhaupt wel?)... kortom ik wil veel connectortjes...

2 geluidskaarten kan misschien ook, maar ik ben nogal bang voor conflicten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Xtinction schreef op 08 december 2002 @ 19:50:
Mja nou roep je dat de mic in word gebruikt, en toevallig ben ik daar heel erg aan gehecht enzo :D Geen mic in is nogal klote in CS en andere tactische clan-based games, waarbij communicatie toch wel essentieel is...

Ik wil gewoon een mobo met mogelijk tot 5.1, mic in, liesft ook iets waarmee ik mijn xbox sound naar mijn pc kan linken (kan dat uberhaupt wel?)... kortom ik wil veel connectortjes...

2 geluidskaarten kan misschien ook, maar ik ben nogal bang voor conflicten :(
Dan zal je toch voor de Asus moeten gaan denk ik. Die houdt dit wel gescheiden
Check anders ff een reviewtje hier: http://www.ocworkbench.com/2002/asus/a7n8x/a7n8xp1.htm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 19:15:
Lees dit topic maar eens door. Volgens mij wordt daar besproken dat een asus word gevoltmod.
Dank je! Beetje onduidelijk forum op het eerste gezicht, maar ik kom er wel uit. Binnenkort zullen er wel leuke handleidingen komen om een A7N8X te Vmodden. Anders post ik strax in Die Hard OC'ing and Cooling wel iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Hoe meer ik die reviews lees hoe onduidelijker ik het allemaal vind. Er word practisch niet over het geluid gepraat, alleen maar benchmark dit benchmark dat... ook wel boeiend natuurlijk ,maar wel jammer voor mij.

En die deluxe is zo pleurisduur, scheelt weer 50 euro of zo, krijg ik er ook nog allemaal dingen bij die ik helemaal niet wil zoals serial ATA enzo...... ik wil gewoon een snel bord met een strakke geluidkaart, misschien audigy erbijkopen of zo, maar dan ben je toch weer duurder uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ik heb net die ene Thread op dat forum van het linkje hierboven gelezen, maar nu wordt het voor mij ook steeds onduidelijker.

Een vraagje over het geheugen! Welke MEM-Banks moet ik nou gebruiken om van de Dual DDR gebruik te maken? Ik lees in reviews de blauwe en het zwarte slot (Als het om een Asus gaat) Maar hoe zit het nou? Kan ik het DRAMetje overal in douwen?

Help me out! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Hier wat benches:
SIsoft memory benchmarks

ASYNC DDR333 Dual (133:166) = 2073/1966
SYNC DDR266 Dual (133:133) = 2119/2021

Q3

ASYNC DDR333 Dual (133:166) = 227.9fps
SYNC DDR266 Dual (133:133) = 233.2fps
Heeft hier iemand zijn NForceII bordje SYNC lopen op een snelheid van 166Mhz of meer?
Wat voor een score heb je dan met Sandra?
Enne Ken beweerd zijn NforceII stabiel op een FSB van 200MHz te hebben lopen, wat zijn je scores Ken? (SYNC of ASYNC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik heb alleen SYNC getest
Met mijn 1800+ haalde ik 11.5*200
mem score was:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/mem.JPG

Is dat echt zo moeilijk om de nForce op 200 te laten lopen?? Ik heb uit verschillende forums gelezen dat mensen makkelijk 200 en hoger halen met de asus dus zo bijzonder is dat helemaal niet. Je moet natuurlijk wel goed geheugen hebben :) (Corsair pc3500 :9~)

[edit]
Hier een screenshot van mijn oude 1800+
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/wcpu.JPG
[edit]

[ Voor 15% gewijzigd door ken op 09-12-2002 14:54 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.