Nou, neem nou EGCC. Als je de DAYNE 1E STAR uit mIJn hoofd neemt kom je langs VOR POL. Daar zet ik LNAV uit en verlaat POL met HDG 180 en na 16D POL draaien op final. Dus ik vlieg niet de hele STAR zoals ik hem krijg van de FMC, maar haak op het punt waar mijn approach begint af.Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 19:33:
[...]
Ehmm dan begrijp ik het nog steeds niet? Wat wil je zeggen met de IAFen de STAR???
Verwijderd
ik zit niet aan de bankrate te draaien, ik zie de cijfertjes veranderen
wie o wie kan me helpen????!!??!?!?! (met me heading selector die niet werkt)

Verwijderd
Ik begin je te vatten ja. Doe ik ook zo vaak halverwege een STAR ofzo direct rwy ext. wegens tijdsgebrek ofzoVerwijderd schreef op 17 November 2002 @ 19:48:
[...]
Nou, neem nou EGCC. Als je de DAYNE 1E STAR uit mIJn hoofd neemt kom je langs VOR POL. Daar zet ik LNAV uit en verlaat POL met HDG 180 en na 16D POL draaien op final. Dus ik vlieg niet de hele STAR zoals ik hem krijg van de FMC, maar haak op het punt waar mijn approach begint af.
Staat AP1 of AP2 wel aan?Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 19:55:
ik zit niet aan de bankrate te draaien, ik zie de cijfertjes veranderenwie o wie kan me helpen????!!??!?!?! (met me heading selector die niet werkt)
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
check ff of in je aircraft.cfg de sectie [autopilot] zo begint:Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 19:55:
ik zit niet aan de bankrate te draaien, ik zie de cijfertjes veranderenwie o wie kan me helpen????!!??!?!?! (met me heading selector die niet werkt)
[autopilot]
use_no_default_pitch=1
use_no_default_bank=1
Verwijderd
FF iets anders......glukkig zag Spotter mij ook niet of ergens anders tijdens de LICR sessie. Ik zag jullie namelijk ook erges in de bergen. Ik heb nu Dx8.2 dus daar hoeft het glukkig niet aan te liggen.
Maar ik draai onder DRX 8.2 met een radeon 8500 (128mb)ND schreef op 17 November 2002 @ 19:34:
[...]
In et spel AA uitvinken, FS resolutie hetzelfde zetten als in Windows, AA in windows op 4x zetten, en als et dan nog niet opgelost is heb je een driver probleem![]()
Maar heeft het probleem ook met AA maar ik kan niet vinden in windows waar ik dat aan kan zetten
Ik heb de Nieuwste ATI drivers met een Panel
Want volgens mij is dit geen drivers probleem, maar een MS FS2k2 probleem
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Het lag toch juist wel aan DX 8.2 ??Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 20:02:
FF iets anders......glukkig zag Spotter mij ook niet of ergens anders tijdens de LICR sessie. Ik zag jullie namelijk ook erges in de bergen. Ik heb nu Dx8.2 dus daar hoeft het glukkig niet aan te liggen.
Ik was er net ook ff en toen ik WX update deed vroeg hij om weather vanaf LICA
Verwijderd
damn.......en trug naar 8.1 kan weer nie?Gilly schreef op 17 November 2002 @ 20:13:
[...]
Het lag toch juist wel aan DX 8.2 ??
Ik was er net ook ff en toen ik WX update deed vroeg hij om weather vanaf LICA
Verwijderd
Ik heb een andere reden. Ik vlieg graag een gepubliceerde approach (VOR/DME)Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 19:58:
[...]
Ik begin je te vatten ja. Doe ik ook zo vaak halverwege een STAR ofzo direct rwy ext. wegens tijdsgebrek ofzo
En dan wil ik niet het beginpunt missen.
Dit is niet nodig als je in full screen zitND schreef op 17 november 2002 @ 19:34:
[...]
In et spel AA uitvinken, FS resolutie hetzelfde zetten als in Windows, AA in windows op 4x zetten, en als et dan nog niet opgelost is heb je een driver probleem![]()
Even een vraagje. Is het opgevallen als je de PSS 747 panel in de posky 744 doet je geen speed brakes hebt? Tenminste je remt niets af
En is er al een goede merge voor de pss posky combi? zit nu een vleugel naast me
Probeer het eens zonder aa dan merk je het welblakez schreef op 17 November 2002 @ 19:41:
Dat werkt perfect!Zo heb ik 't nu ook ingesteld en 't werkt weer als normaal.. moet alleen zeggen dat ik van dat 4x aa weinig merk of ligt dat aan mij?
Ik heb nu die RC0 van DX9, gelukkig moet ik binnenkort toch formatten.
Zijn er ook mensen hier met Service Pack 1 voor XP ??
Hoe bevalt hij icm FS2002????
Verwijderd
Over SP1 hoor ik vele klachten omtrent OS instabilliteit. Hoe het met FS2k2 zit weet ik niet.Gilly schreef op 17 november 2002 @ 20:23:
[...]
Ik heb nu die RC0 van DX9, gelukkig moet ik binnenkort toch formatten.
Zijn er ook mensen hier met Service Pack 1 voor XP ??
Hoe bevalt hij icm FS2002????
KATL - KDFW

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Woei!
Schiphol gedowed voor fs98! Veel groter en mooier dan de standaard schiphol.
Op het plaatje zie je maar een klein deel. Gates included.

[edit]
dagshot

[edit]
dagshot

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Hebbie geen plaatje waar de zon schijnt ?? Kennen we wat zienQylos schreef op 17 November 2002 @ 20:47:
Woei!
[afbeelding]
Hier voor jou een dagshot.Gilly schreef op 17 November 2002 @ 20:48:
[...]
Hebbie geen plaatje waar de zon schijnt ?? Kennen we wat zien
DIES TENMINSTE FPS VRIENDELIJK!!!Qylos schreef op 17 November 2002 @ 20:47:
Woei!
[afbeelding]
[edit]
dagshot
[afbeelding]
Ik heb weer eens wat
Als ik FS opstart krijg ikdeze melding te zien
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/PROBLEEM.GIF[/img]
maar hij is gewoon afgesloten en draaid niet 
wat is dit nu weer voor een vaag probleem ?
nu moet ik dus elke keer als ik uit FS kom mijn PC restarten
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/PROBLEEM.GIF[/img]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 4 jaar tijds verschil en technologische voortgang dat MS FS daar nou niet echt van mee geproviteerd heeft.
Verwijderd
tjek je taskmanager eens en kijk of er daadwerkelijk niets open staat als fs2002.exe oid.Blackhole schreef op 17 november 2002 @ 20:52:
Ik heb weer eens wat![]()
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/PROBLEEM.GIF ]afbeelding[/url]]
maar hij is gewoon afgesloten en draaid niet
suc6
JA daar draaid hij gewoon doorVerwijderd schreef op 17 november 2002 @ 20:54:
[...]
tjek je taskmanager eens en kijk of er daadwerkelijk niets open staat als fs2002.exe oid.
suc6
wat is dat nu voor een VAAG MS probleem .
Nooit eerder gehad
Verwijderd
"End Proces" en prob is opgelost neem ik aan?Blackhole schreef op 17 November 2002 @ 20:55:
[...]
JA daar draaid hij gewoon door
wat is dat nu voor een VAAG MS probleem .
Nooit eerder gehad
offtopic:
Zo tieft FIFA2003 me ook steeds terug naar de desktop terwijl hij nog wel draait
Zo tieft FIFA2003 me ook steeds terug naar de desktop terwijl hij nog wel draait
Nog een shot van het geheel. 

op 1280*1024 wel te verstaan maar dan wel geresized

op 1280*1024 wel te verstaan maar dan wel geresized
al mc flipp het ook heeft, dan ligt het dus niet aan mijVerwijderd schreef op 17 November 2002 @ 20:02:
Nog even om het welles-nietes-verhaal omtrent DirectX 8.2 aan te wakkeren: Toen ik net eventjes controller was op LIRC zag ik ene VLIEGHO op het veld staan. De twee anderen waren ergens op een afgerond coordinaat (ik dacht 37 graden noorderbreedte en een ook netjes afgerond getal oosterlengte) bovenop op elkaar geparkeerd.
DirectX 8.2 doet iets doms dat met tijdverschil en landencodes te maken heeft, begreep ik uit een newsgroup. Als je een engelse toetsenbordindeling hebt dan moet je ook een engelse tijd (!) of iets dergelijks ridicuuls. Heel vaag is het.
DirectX 8.2 doet iets doms dat met tijdverschil en landencodes te maken heeft, begreep ik uit een newsgroup. Als je een engelse toetsenbordindeling hebt dan moet je ook een engelse tijd (!) of iets dergelijks ridicuuls. Heel vaag is het.
ik ben gestopt toen ik crashte op het veldrollebol schreef op 17 november 2002 @ 21:09:
Nog even om het welles-nietes-verhaal omtrent DirectX 8.2 aan te wakkeren: Toen ik net eventjes controller was op LIRC zag ik ene VLIEGHO op het veld staan. De twee anderen waren ergens op een afgerond coordinaat (ik dacht 37 graden noorderbreedte en een ook netjes afgerond getal oosterlengte) bovenop op elkaar geparkeerd.
Verwijderd
dat was ik dusrollebol schreef op 17 november 2002 @ 21:09:
nou ik zat helemaal verkeerd, ik kwam vanuit de bergen, en ik wilde em nog snel indraaien voor 33, en combinatie van teveel trekken in de bocht, wind en een engine die niet meer meedraaide
Ik zag helemaal niemandSpotter schreef op 17 November 2002 @ 21:04:
[...]
al mc flipp het ook heeft, dan ligt het dus niet aan mij
Trouwens net een poging gedaan die vor/dme 33 approach te doen
Ging best goed moet ik zeggen. Ik kreeg alleen nog steeds die error in de FMC dat ik geen waypoint enzo kan invoeren. Dus ik was gewoon een stukje weggevlogen toen op dat ding gekeken met die 2 pijltjes (RMDI ofzo) en een goede heading gevlogen om over RCA te kunnen vliegen, toen naar heading 175 gegaan en gedaald tot 2800 uiteindelijk, en toen maar op een gegeven moment gedraait naar 017 en LOC geintercept, en netjes over die lampjes heen geland
Alleen nog een aantal dingetjes, er staan allemaal van die punten zoals D7.0 D11.0 enzo op die chart, kan ik die op m'n EHSI te voorschijn tonen? Of wat kan je er mee? Want het is wel makkelijk als ik weet wanneer ik bij D11.0 ben, dan moet ik namelijk die bocht naar 017 maken, nu heb ik het meer op een gegeven moment gedaan
En wat moet ik nou doen om die VOR enzo op m'n EHSI te krijgen? Want dat lukt niet echt.
Btw wel een zeer gave approach
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Verwijderd
Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar op je DME (Distance Measuring Equipment) kan je je DME in NM zien tot het waypoint dat je hebt ingetuned. Dus bij ... VOR moet jij bij 11.0 in je DME draaien naar 017.McFlipp schreef op 17 November 2002 @ 21:34:
[...]
Ik zag helemaal niemand
Trouwens net een poging gedaan die vor/dme 33 approach te doen
Ging best goed moet ik zeggen. Ik kreeg alleen nog steeds die error in de FMC dat ik geen waypoint enzo kan invoeren. Dus ik was gewoon een stukje weggevlogen toen op dat ding gekeken met die 2 pijltjes (RMDI ofzo) en een goede heading gevlogen om over RCA te kunnen vliegen, toen naar heading 175 gegaan en gedaald tot 2800 uiteindelijk, en toen maar op een gegeven moment gedraait naar 017 en LOC geintercept, en netjes over die lampjes heen geland
Alleen nog een aantal dingetjes, er staan allemaal van die punten zoals D7.0 D11.0 enzo op die chart, kan ik die op m'n EHSI te voorschijn tonen? Of wat kan je er mee? Want het is wel makkelijk als ik weet wanneer ik bij D11.0 ben, dan moet ik namelijk die bocht naar 017 maken, nu heb ik het meer op een gegeven moment gedaan
En wat moet ik nou doen om die VOR enzo op m'n EHSI te krijgen? Want dat lukt niet echt.
Btw wel een zeer gave approach
Om het ff in begrijpelijk vorm te zetten (schijn je toch moeite mee te hebbenVerwijderd schreef op 17 November 2002 @ 21:39:
[...]
Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar op je DME (Distance Measuring Equipment) kan je je DME in NM zien tot het waypoint dat je hebt ingetuned. Dus bij ... VOR moet jij bij 11.0 in je DME draaien naar 017.
Verwijderd
Als je bij RCA 11DME bent rechtsaf for localizer intercept OBS 017McFlipp schreef op 17 November 2002 @ 21:41:
[...]
Om het ff in begrijpelijk vorm te zetten (schijn je toch moeite mee te hebben) Als ik 11nm van RCA verwijdert ben, dan moet ik indraaien naar 017.
Does nog duidelijker
Verwijderd
Ja, had ik moeite mee want ik ken de hele approach nietMcFlipp schreef op 17 November 2002 @ 21:41:
[...]
Om het ff in begrijpelijk vorm te zetten (schijn je toch moeite mee te hebben) Als ik 11nm van RCA verwijdert ben, dan moet ik indraaien naar 017.
Hier net even een andere foto maar wel leuk om het te laten zien ...
Hij komt uit Falcon 4 .
Net even vertrokken van af mijn basis met een wingman
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Close-take-off.jpg[/img]
Dat is wat je noemd een Close take off
Hij komt uit Falcon 4 .
Net even vertrokken van af mijn basis met een wingman
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Close-take-off.jpg[/img]
Dat is wat je noemd een Close take off
Dubbel
Nee dat ga ik niet doen ...Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 21:47:
Bevalt SP3 een beetje?
Wat ga je hier doen, toch geen missie neem ik aan he
daarom heb ik van die TANDENSTOKERS aan mijn vleugel hangen
Voor meer info zie het Falcon 4 topic .
Verwijderd
Nog duidelijker:Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 21:43:
[...]
Als je bij RCA 11DME bent rechtsaf for localizer intercept OBS 017
Does nog duidelijker![]()
RCA 11D R TURN LOC INTERCEPT OBS 017
Ik heb net op het posky-forum gelezen hoe je de 747-effects moet installeren. Nu snap ik 1 ding niet.
1) Browse to your /FS2002/Effects/
2) Make a new folders in the /Effects/ folder: Opensky
3) Unzip the Opensky_condens.xml filer into the Opensky folder
5) Unzip the rest of the .fx files into the Effects folder.
6) Open your panel.cfg and add the following
gaugeXX=Opensky!Opensky_condens, 0,01 - Example: gauge18=Opensky!Opensky_condens, 0,01
De laatste stap snap ik niet. Wat moet ik nou bij XX invullen? Ik heb deze regel al toegevoegd in mn panel.cfg, maar ik het wil nog niet werken.
gaugeXX=Opensky!Opensky_condens, 0,01 - Example: gauge18=Opensky!Opensky_condens, 0,01
De laatste stap snap ik niet. Wat moet ik nou bij XX invullen? Ik heb deze regel al toegevoegd in mn panel.cfg, maar ik het wil nog niet werken.
IMHO is de 757 het beste toestel. Niet te groot, niet te klein. En toch een 767 panel. de perfect kist voor mij iigrdluca schreef op 17 november 2002 @ 17:55:
Een B757 zien we toch ook te weinig langskomen..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Gewoon kijken wat de laatste gauge is in je panel.cfg, is dat 20, dan vul je voor de XX 21 inrellehenk schreef op 17 November 2002 @ 21:54:
Ik heb net op het posky-forum gelezen hoe je de 747-effects moet installeren. Nu snap ik 1 ding niet.
Bolk:
Verwijderd

Cross winds make for great landing action. This is enhanced in Adelaide by the scateboard ranp at the end of the runway at Adelaide.
Scateboard ramp at the end of the runway. WTF waarom hebben wij niet zo'n ding aan het eind van de 09 ofzoVerwijderd schreef op 17 November 2002 @ 22:00:
[afbeelding]
Cross winds make for great landing action. This is enhanced in Adelaide by the scateboard ranp at the end of the runway at Adelaide.
Verwijderd
Even wat sfeershots:

Heb een raar probleem, na het nemen van een shot in .bmp formaat met een screen programma is het raar geworden. Wat is de remedie (Spotter
)
Valt jullie voor de rest iets raars op aan het panel qua instellingen?

Heb een raar probleem, na het nemen van een shot in .bmp formaat met een screen programma is het raar geworden. Wat is de remedie (Spotter
Valt jullie voor de rest iets raars op aan het panel qua instellingen?
McFlipp schreef op 17 November 2002 @ 22:02:
[...]
Scateboard ramp at the end of the runway. WTF waarom hebben wij niet zo'n ding aan het eind van de 09 ofzoDan haal ik wel ff een skateboard uit de kast

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Is kijken of je dan zo vrolijk bent in de turbelentie van een vertrekkende 747McFlipp schreef op 17 november 2002 @ 22:02:
[...]
Scateboard ramp at the end of the runway. WTF waarom hebben wij niet zo'n ding aan het eind van de 09 ofzoDan haal ik wel ff een skateboard uit de kast
Nog nooit gehad eigenlijk moet je dat ergens instellen?Gilly schreef op 17 november 2002 @ 22:11:
[...]
Is kijken of je dan zo vrolijk bent in de turbelentie van een vertrekkende 747
En wat gebeurd er precies
Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
De z.g.n. Wake Turbulence. Zit helaas niet ingebouwd in FS2002.airwalker_nl schreef op 17 november 2002 @ 22:19:
[...]
Nog nooit gehad eigenlijk moet je dat ergens instellen?
Dacht al-Sander_ schreef op 17 November 2002 @ 22:21:
[...]
De z.g.n. Wake Turbulence. Zit helaas niet ingebouwd in FS2002.
Nog nooit gehad hehe
Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
Euhmm deze snap ik ff niet, ik ben niet voor niets geen airbus pilot, daar schijn je namelijk heel slim voor te moeten zijn
Dan ligt je skateboard 100m verderopairwalker_nl schreef op 17 November 2002 @ 22:19:
[...]
Nog nooit gehad eigenlijk moet je dat ergens instellen?
omg
Zie ondertitel van gilly een respons op die van mcflipp
Zie ondertitel van gilly een respons op die van mcflipp
Ik doelde op de scateboard ramp.McFlipp schreef op 17 November 2002 @ 22:23:
[...]
Euhmm deze snap ik ff niet, ik ben niet voor niets geen airbus pilot, daar schijn je namelijk heel slim voor te moeten zijn
Ja, maar waarom moet ik daar een manual voor lezen dan
Laat maarMcFlipp schreef op 17 november 2002 @ 22:37:
[...]
Ja, maar waarom moet ik daar een manual voor lezen dan
"Air Canade 747 Heavy, caution on the wake turbelance of the taking off SkateBoarder 1nm 12O'clock"-Sander_ schreef op 17 November 2002 @ 22:43:
[...]
Laat maarIk vind gewoon een skischans op een runway wel leuk staan.
lol @ die aileron, die worden niet gebruikt als spoilerVerwijderd schreef op 17 november 2002 @ 22:46:
Circuits Honolulu. Met de bijbehorende exotische uitstralng van een KLM 744
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Heel graagVerwijderd schreef op 17 November 2002 @ 18:28:
[...]
Kweennie of je hier iets aan hep, maar zal wel eens een uitgebreide tuut schrijve.
Verwijderd
Tutorial schrijvers altijd welkom bij FS SupportVerwijderd schreef op 17 november 2002 @ 18:28:
[...]
...Maar de volgende functies gebruik ik voor de VOR/DME LOC/DME of whatever approach dan ook: De FMC laat ik sowieso geen special app vliegen, ik gebruik daarvan alleen de FIX page. Om wat dingen op de MAP te toveren voor bijv de "directs". Wat ook makkelijk is: Stel een VOR in op je NAV1+benodigde radiaal, en druk bij je radiostack op de 2e knop (jeweetwel die knopjes om wayppoint/airports ed op je map te toveren). Dan zal je de VOR groen op zien lichten plus de radiaalbeam. Dit is dus handig om een radiaal te volgen als je ff de weg kwijt bent in de VOR mode. Dit is tot nu toe allemaal voor de DF737.
Bij de 767 maak ik ook gretig gebruik van de FIX page. Daar zijn zelfs 2 pages beschikbaar. Tik een fix in +radiaal/distance en voila, zo tover je radiaal+cirkel voor de straal op je map.
Kweennie of je hier iets aan hep, maar zal wel eens een uitgebreide tuut schrijve.
McFlipp en Rdluca bedankt voor de opname van FSSupport in jullie sig
Verwijderd
Fsupport.tk
Knap gedaan hoor jongens! Ziet er keurig uit, complimenten
Over die 737 Tutorial: Vliegt iedereen hier op die manier?
Knap gedaan hoor jongens! Ziet er keurig uit, complimenten
Over die 737 Tutorial: Vliegt iedereen hier op die manier?
Weet iemand misschien of en zoja hoe ik met FSUIPC kan checken of de APU uit is? Ik vraag me ook af (en betwijfel) of het in alle add-on-panels op dezelfde manier gecheckt kan worden.
Ik vraag me uit nieuwsgierigheid ook af of je het no-smoking-schakelaartje via FSUIPC kan bedienen. Vanuit een extern programma dus.
Ik vraag me uit nieuwsgierigheid ook af of je het no-smoking-schakelaartje via FSUIPC kan bedienen. Vanuit een extern programma dus.
hoezo is het dan een erg lage streek ? iedereen moet toch zelf weten wat hij/zij maakt ? die dutchvacc.nl site is pas eenrollebol schreef op 18 november 2002 @ 10:18:
Die FSSupport site is zeker gemaakt door dezelfde mensen als dutchvacc.nl? Als dat niet zo is dan vind ik het een erg lage streek. Verder een leuk initiatief.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Hoe zit het trouwens met de beschikbare flights van Interline? Komen er binnenkort nieuwe? Of worden de oude gewoon 'gereset'? Ze zijn zowat allemaal bezet... En ik wil toch echt graag Master Pilot worden. Nou ja, of Second Officer...
Je moet trouwens wel errug veel vliegen om hogerop te komen...
waar is trouwens die posky 744 gmax versie 3 manual te downloaden ?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Hij mag er met het blauw in plaats van oranje wel sterk op vooruitgegaan zijn, maar het is natuurlijk gejatter dan gejat. Copyright en zo. Maar goed, verder een beetje off-topic.jos_zwa schreef op 18 november 2002 @ 11:03:
[...]
hoezo is het dan een erg lage streek ? iedereen moet toch zelf weten wat hij/zij maakt ? die dutchvacc.nl site is pas eensite
De flights worden gekozen naar 'behoefte' en gewoon van als we denken; Nou, die is wel een keer leuk, dan komt die er ook. Echt een vast rooster is er niet, maar we hebben wel richtlijnen.Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 11:15:
Hoe zit het trouwens met de beschikbare flights van Interline? Komen er binnenkort nieuwe? Of worden de oude gewoon 'gereset'? Ze zijn zowat allemaal bezet... En ik wil toch echt graag Master Pilot worden. Nou ja, of Second Officer...Je moet trouwens wel errug veel vliegen om hogerop te komen...
Mag ik direct van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat Interline a.s. vrijdag mee zal doen aan de Fly In op VATSIM in de Amsterdam FIR. Voor meer info zie de events section at Interline
Even een interline-vraag tussendoor: ik heb laatst mijn eerste vlucht gemaakt, het was een company flight en hij duurde meer dan een uur, maar toch heb ik niets verdiend? Hoe zit dat?
Oh en als je naar de pireps-pagina gaat en je drukt op 'volgende' (onderaan) dan kom je in de speeltuin terecht.
Oh en als je naar de pireps-pagina gaat en je drukt op 'volgende' (onderaan) dan kom je in de speeltuin terecht.
Okee, een beetje een n00b vraag, sorry daarvoor:
Ik heb FS2002 al een tijdje liggen, maar eigenlijk nooit gespeeld. Nu volg ik al sinds een paar maanden deze FS2002 topics (vooral vanwege de pics
) en door al dat mooie grafische geweld werd mijn enthousiasme gewekt. Heb een week terug FS2002 geinstalleerd, vind het echt een heel gaaf spel, ziet er ook goed uit, maar verder dan opstijgen kom ik niet 
Nu vraag ik me af: Hoe hebben jullie allemaal zo leren vliegen, en WAAR hebben jullie die info vandaan? Ik heb er geen moeite mee als ik alles moet leren, maar een goede tutorial zou niet overbodig zijn
Het lijkt me ontzettend gaaf om te taxien naar de baan vanaf waar je moet opstijgen, en na een lange vlucht die kist weer veilig aan de grond te zetten.
Ik heb al een beetje op die FSSupport site gekeken, maar zijn dat ook tutorials voor complete beginners? Natuurlijk kan ik wel de meest gebruikelijke instrumentjes aflezen, maar een ILS-landing kan ik gewoon nog niet maken.
Het spijt me trouwens dat ik het zo vraag, maar het gaat me gigantisch veel tijd kosten als ik 42 delen topics FS2002 moet gaan doorspitten
Ik heb FS2002 al een tijdje liggen, maar eigenlijk nooit gespeeld. Nu volg ik al sinds een paar maanden deze FS2002 topics (vooral vanwege de pics
Nu vraag ik me af: Hoe hebben jullie allemaal zo leren vliegen, en WAAR hebben jullie die info vandaan? Ik heb er geen moeite mee als ik alles moet leren, maar een goede tutorial zou niet overbodig zijn
Ik heb al een beetje op die FSSupport site gekeken, maar zijn dat ook tutorials voor complete beginners? Natuurlijk kan ik wel de meest gebruikelijke instrumentjes aflezen, maar een ILS-landing kan ik gewoon nog niet maken.
Het spijt me trouwens dat ik het zo vraag, maar het gaat me gigantisch veel tijd kosten als ik 42 delen topics FS2002 moet gaan doorspitten
Ik heb gehoord dan op de FSsupport site een flightplanning tutorial komt, hier stata dus beschreven hoe je een vlucht maakt etc etc, dan kom jij denk ik al een stuk verderDenMan schreef op 18 november 2002 @ 14:11:
Ik heb FS2002 al een tijdje liggen, maar eigenlijk nooit gespeeld. Nu volg ik al sinds een paar maanden deze FS2002 topics (vooral vanwege de pics) en door al dat mooie grafische geweld werd mijn enthousiasme gewekt. Heb een week terug FS2002 geinstalleerd, vind het echt een heel gaaf spel, ziet er ook goed uit, maar verder dan opstijgen kom ik niet
Nu vraag ik me af: Hoe hebben jullie allemaal zo leren vliegen, en WAAR hebben jullie die info vandaan? Ik heb er geen moeite mee als ik alles moet leren, maar een goede tutorial zou niet overbodig zijnHet lijkt me ontzettend gaaf om te taxien naar de baan vanaf waar je moet opstijgen, en na een lange vlucht die kist weer veilig aan de grond te zetten.
Maarruh, land je dan nooit?
Kijk ff op internet naar een ILS tutorial als je niet weet hoe dat moet, binnenkort komt er een ILS tutorial (alsof er niet genoeg zijn
Je moet pas aan ILS gaan beginnen als je hem al met de hand kan neer zetten. 
Een tip voor handmatig landen:
zorg voor een goede aproach, dit is al de helft van de landing. Houd daarnaast de snelheid in de gate. Dan land het toestel zich bijna vanzelf.
Een tip voor ILS landing:
Sta klaar om het over tenemen als het mis gaat (gebeurt regelmatig dat je naast de rwy drijgt te komen
) Daarnaast is het met standaard planes erg irr dat de ap zich niet automatish uitschakkeld
Hierdoor heb je vaak dat je zo weer de lucht in gaat 
En mijn mening is:
Land zo veel mogelijk met het handje. Is ook gewoon veel leuker EN de autoland van fs is niet echt comfortabel.

zorg voor een goede aproach, dit is al de helft van de landing. Houd daarnaast de snelheid in de gate. Dan land het toestel zich bijna vanzelf.
Sta klaar om het over tenemen als het mis gaat (gebeurt regelmatig dat je naast de rwy drijgt te komen

En mijn mening is:
Land zo veel mogelijk met het handje. Is ook gewoon veel leuker EN de autoland van fs is niet echt comfortabel.

De tutorials op de FSSupport site zijn voor de add-ons geschreven en niet leggen inderdaad niet de basisbeginselen van het vliegen uit. Belangrijkste is dat je leert navigeren dmv VOR en NDB. Op die manier leer je ook de ILS gebruiken.DenMan schreef op 18 november 2002 @ 14:11:
Ik heb FS2002 al een tijdje liggen, maar eigenlijk nooit gespeeld. Nu volg ik al sinds een paar maanden deze FS2002 topics (vooral vanwege de pics) en door al dat mooie grafische geweld werd mijn enthousiasme gewekt. Heb een week terug FS2002 geinstalleerd, vind het echt een heel gaaf spel, ziet er ook goed uit, maar verder dan opstijgen kom ik niet
Nu vraag ik me af: Hoe hebben jullie allemaal zo leren vliegen, en WAAR hebben jullie die info vandaan? Ik heb er geen moeite mee als ik alles moet leren, maar een goede tutorial zou niet overbodig zijnHet lijkt me ontzettend gaaf om te taxien naar de baan vanaf waar je moet opstijgen, en na een lange vlucht die kist weer veilig aan de grond te zetten.
De add-ons maken gebruik van een FMC (flight management computer) maar das gewoon een soort uitgebreide geautomatiseerde VOR/NDB navigatie.
Zelf heb ik een FS-handleiding gekocht, gewoon in het Nederlands. Daarin wordt alles duidelijk uitgelegd en het is makkelijk om met het boek naast je te oefenen in je eigen tempo.
Daarnaast zijn er genoeg tutorials te vinden waarin van alles wordt behandeld:
A Beginners Guide to Navigation
NAVIGATE USING A VOR
Flying with ATC, Autopilot & ILS
En natuurlijk gewoon hier vragen stellen als je er niet uitkomt.
Ah kijk... geweldig.
The_FrankO, rdluca en ND, bedankt... ik ga eens even stoeien met die tutorials
En inderdaad ook flink oefenen met handmatig landen
The_FrankO, rdluca en ND, bedankt... ik ga eens even stoeien met die tutorials
Verwijderd
Jongens, Ik wil graag Rotterdam van NL2000 afzonderlijk gebruiken dus zonder de andere velden. Heeft iemand er ervaring mee?
Verwijderd
Een beetje goedkoop advies lijkt dit, maar eh... volgens mij wordt alles heel goed utgelegd en behandeld in de handleidingen! Lees ze eens helemaal door en volg daarna alle ingebouwde lessen: dan kom je er echt wel. Je hebt echt niet meer nodig dan FS out of the box je te bieden heeft. Het is een goed compleet pakket.DenMan schreef op 18 november 2002 @ 14:11:
Nu vraag ik me af: Hoe hebben jullie allemaal zo leren vliegen, en WAAR hebben jullie die info vandaan?
Mocht je dán nog meer willen weten, of realistischer willen vliegen en zo, dan kunnen wij je natuurlijk altijd verder helpen. Maar de basis wordt goed genoeg uitgelegd: daar moet iedere n00b uit kunnen komen.
Vergeet de eerder gemaakte opmerkingen over ILS en navigatie en zo: die jongens gaan er al vanuit dat je al weet hoe je een vliegtuig moet behandelen, maar dat is volgens mij dus niet zo. (Zo'n opmerking als 'Houd de snelheid in de gaten', tja, wat moet je daarmee als iemand duidelijk nog niet weet of je met die snelheid tijdens de landing je snelheid regelt of je hoogte...? Je zult toch echt eerst bijvoorbeeld moeten leren HOE een vliegtuig in de lucht blijft...) Volg gewoon de tutorials, dan kom je er wel.
Op de Stoenworks Aviation Page staan zo'n beetje alle tutorials die je nodig zal kunnen hebben bij het leren vliegen, navigeren en autopilot gebruiken.DenMan schreef op 18 november 2002 @ 15:07:
Ah kijk... geweldig.
The_FrankO, rdluca en ND, bedankt... ik ga eens even stoeien met die tutorialsEn inderdaad ook flink oefenen met handmatig landen
Verwijderd
Onmisbaar materiaal!!
http://www.navfltsm.addr.com/index.htm
edit:
mag ook wel in de openingspost vind ik
Wordt tijd dat dergelijke links ook in de openingspost worden opgenomen.Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 15:16:
Onmisbaar materiaal!!
edit:
Hierjos_zwa schreef op 18 november 2002 @ 11:20:
waar is trouwens die posky 744 gmax versie 3 manual te downloaden ?
Je haalt wel ff 2 dingen door elkaar, namelijk ILS en AUTLANDThe_FrankO schreef op 18 November 2002 @ 14:51:
Je moet pas aan ILS gaan beginnen als je hem al met de hand kan neer zetten.
Sta klaar om het over tenemen als het mis gaat (gebeurt regelmatig dat je naast de rwy drijgt te komen) Daarnaast is het met standaard planes erg irr dat de ap zich niet automatish uitschakkeld
Hierdoor heb je vaak dat je zo weer de lucht in gaat
En mijn mening is:
Dus met het handje de ILS volgen en landen
De autoland van fs is ILSND schreef op 18 November 2002 @ 15:37:
[...]
Je haalt wel ff 2 dingen door elkaar, namelijk ILS en AUTLANDIn mijn stukkie tekst is geen 1 woor dgevallen qua Auto Pilot, en dus ook geen autoland, de ILS moet je gebruiken om een goede approach te hebben (hmz dat lees ik ook in ouw post
)
Dus met het handje de ILS volgen en landen
En daaruit kan ik je wijs maken dat het niet veel soeps is
Verwijderd
Is inderdaad weinig soeps die "autoland" van FS.The_FrankO schreef op 18 November 2002 @ 16:00:
[...]
De autoland van fs is ILS
Moet veels te veel corrigeren! Hij centert hem nooit helemaal voor je. Ik land dus altijd met mijn hand
Maar het is dus niet mogelijk alleen sommige velden van NL2000 te installeren?
Dit is in de huidige versie niet voor elk veld mogelijk, omdat exclude en flatten gegevens voor het hele land in een keer worden ingesteld.Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 16:28:
[...]
volgens mij wel mogelijk voor EHAM alleen, moet je een keer kijken op NL-2000 forum.rdluca schreef op 18 November 2002 @ 16:48:
[...]
Dit is in de huidige versie niet voor elk veld mogelijk, omdat exclude en flatten gegevens voor het hele land in een keer worden ingesteld.
ja maar ik had het over ILS alleen op zich....., FS heeft geen autoland, wat de APPR knop doet is alleen je LOC en G/S volgen, zelfs als je al op de grond bent, en dat ding heeft dus ook geen ingebakken auto-flare (wat dus 90% van de autoland isThe_FrankO schreef op 18 november 2002 @ 16:00:
[...]
De autoland van fs is ILS
Met de PIC767 kom ik toch iedere keer weer aardig goed terecht ALS ik een autoland doeVerwijderd schreef op 18 November 2002 @ 16:28:
[...]
Is inderdaad weinig soeps die "autoland" van FS.
Moet veels te veel corrigeren! Hij centert hem nooit helemaal voor je. Ik land dus altijd met mijn hand
Kent iemand toevallig dit spel:
http://www.pcmedia.nl/cgi-bin/zoek?Art=9794 ?
Kzou wel eens de publisher willen weten, maar met google ishet zoeken als naar een speld in een spreekwoordelijke hooiberg.
Kzou wel eens de publisher willen weten, maar met google ishet zoeken als naar een speld in een spreekwoordelijke hooiberg.
[ Voor 0% gewijzigd door 456 op 18-11-2002 17:30 . Reden: Toevoeginkje ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
A330 is heeeeeel mooi...kijk eens naar dat lijnenspel, prachtinge stijlen, wat een streling voor het oog

tampert, kriminalpolizei
Global Star Software456 schreef op 18 november 2002 @ 17:28:
Kent iemand toevallig dit spel:
http://www.globalstarsoftware.com/mini_sites/00265/index.htm
COOL !!!Evilernie schreef op 18 november 2002 @ 17:36:
[...]
![]()
![]()
A330 is heeeeeel mooi...kijk eens naar dat lijnenspel, prachtinge stijlen, wat een streling voor het oog![]()
Ik ben het eens met Mcflipp
![]()
[afbeelding]
En toch ben je het met me eensEvilernie schreef op 18 November 2002 @ 17:36:
[...]
![]()
![]()
A330 is heeeeeel mooi...kijk eens naar dat lijnenspel, prachtinge stijlen, wat een streling voor het oog![]()
Ik ben het eens met Mcflipp
![]()
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik deze toch mooier

McFlipp schreef op 18 november 2002 @ 17:56:
[...]
En toch ben je het met me eens
Persoonlijk vind ik deze toch mooier![]()
![]()
![]()
Dat zo'n LADA onder de vliegtuigen mag vliegen zeg .....McFlipp schreef op 18 november 2002 @ 17:56:
[...]
En toch ben je het met me eens
Persoonlijk vind ik deze toch mooier![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Nee, hij is ook mooi, maar gewoon een stuk minder mooi dan een A330. Geeft niet kunnen jullie ook niks aan doen.
Dit topic is gesloten.