xs4all adsl frustraties verhaal!

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:48
het begin van het verhaal:

ik heb een xs4all basic adsl acount 512/128 en had de modem van kpn getweakt en dit ging goed totdat ik wat ging rommelen met dhcp en toen kon ik opeens geen server meer draaien op poort 21 me ftp dus... ik helemaal terug tweaken en bleek dat ik met gewoon inbellen ook een dichte poort 21 had :S

toen ben ik maar eens gaan meelen naar xs4all of deze de poorten blokt: "nee meneer wij blokkeren geen enkele poort" was het antwoord

ik balen want dacht dat ik me modem had vernacheld nu :( ik helemaal moeilijk gedaan met KPN en wat blijkt nu ik een maand later inbel via een planet account van een vriend van me: POORT 21 open!!!! ARRRGGHHH :(

ik ben altijd tevreden xs4all gebruiker geweest maar als ze dit niet snel voor me gaan verklaren en goedzetten ga ik moeilijk doen...

vraag me af of iemand anders ooit problemen heeft ondervonden met xs4all

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

1) je hebt je modem ook maar getweakt omdat iedereen het doet :?
2) dhcp en servers draaien :?
3) al eens van portmappen gehoord :?
4) wat wil je eigenlijk bekomen :?
5) configuratie van je netwerk :?

...

You don't need eyes to see, you need vision

• savale
1.) nee in eerste instantie omdat het handig was ivm met meerdere computers hier thuis op inet
2.) dhcp voor alle andere computers behalve mijn server op 10.0.0.150
3) ja
4) ik vraag me af wat ik nu tegen xs4all kan doen omdat zij beweren dat de poorten open staan (ergste geval ga ik gewoon bij ze weg maar ben verder wel een tevreden klant)
5.) momenteel direct inbellen op modem met 1 pc tegelijk dus (edit: direct inbellen en dichte poorten :S)

edit misschien hoort dit topic in een ander frustratie forum thuis hoor :)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Je zal moeten portmappen in je modem, port 21 doorsturen naar je FTP server

Aan je provider kan je niets doen, sterker nog, zij kunnen jou je verbinding afnemen omdat je servers draait (het mag niet)

Check je open porten met een portscanner of op http://www.grc.com . Als je ze niet zelf openzet dan zijn ze dicht (openzetten in modem dus) als je zeker weet dat je ze opengezet hebt en ze blijven NOG dicht (zie portscan) dan ligt het aan je ISP, daar kan je niets aan doen..

Verwijderd

Geef je IP maar ff dan tsjekken wij het wel voor je >:)

• savale
ehm ik zit direct in te bellen en alle poorten staan ongeveer open (hoef niks meer door te mappen) behalve die 21 oa... en xs4all beweerd dat zij geen poorten blokkeren wat ze dus wel doen! :S

Verwijderd

leffe_blond schreef op 12 november 2002 @ 21:28:
Aan je provider kan je niets doen, sterker nog, zij kunnen jou je verbinding afnemen omdat je servers draait (het mag niet)
Bij xs4all is het niet verboden om zelf een server (web ftp mail of wat dan ook) te draaien.

• davinci
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 08:59

davinci

Super-Grover to the rescue

Ik geef je één tip "DOE EENS NIET ZO EIGENWIJS!"

xs4all blokkeert géén poorten.
Niemand van de xs4all gebruikers heeft er last van. JIJ bent de enige. Dan zit de fout dus aan JOUW kant... :X
|:(

edit:
vermoed nl. dat je het naar aanleiding van
Probleem met win xp in netwerk
en
modem achter router: ftp passive mode?
en
garantie brakke alcatel adsl modem
zelf veroorzaakt hebt.

<removed>

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

fully agree upon 'davinci'
Ik heb ook xs4all adsl en ik weet 101% zeker zelfs dat xs4all die niet dichtgooit. Dat (ik wil bijna MOET zeggen) kan bijna niet anders dan door jezelf zijn gedaan.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Ligt het niet aan je firewall?

Heb je al geprobeerd om een andere PC als ftpserver te gebruiken?

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie agrees ook met davinci.
Verder snap ik eigenlijk niet wat je nu wilt :?

Move NT > IT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wil de volgende keer wel vermelden dat je tweak misgelopen is, bespaart mij ook de moeite van te reageren..

parbot:

tja ik kan niet van elke ISP de policy kennen, algemeen gezien is het niet toegestaan, blijkbaar zijn er ISP's die het wel toelaten

• yGiDoRp
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Ik heb al 2 jaar een Fast ADSL verbinding bij XS4ALL en ik vind ze echt super. Nooit gezeik mee gehad.

Nooit langdurige storing gehad.

Altijd snel, Goeie pings op gameservers.

Geen gelame over datalimiet.

Geen gepruts bij de financiële administratie. (dit heb ik anders meegemaakt bij andere bedrijven)

Newszilla is de bomb!

Een keer een lichte waarschuwing gehad over het posten van copyrighted materiaal op Newszilla. Werd gewoon zeer vriendelijk gevraagd of ik het niet meer wou doen omdat ze gezeik hadden gehad van de Motion Picture Alliance. En nog een prettige dag!

Er zijn geen poorten geblokkeerd als je dat niet wilt. Je kan wel via de Xs4ALL service pagina een soort van firewall in of uitschakelen.

Je hebt gewoon met je modem verprutst. Goed instellen die zooi.

Volgens mij is het via alle ADSL verbindingen die via KPN lopen toegestaan om servers te draaien mits je in de fair use policy van datalimiet gebruik blijft (en die is bij XS4ALL heel Fair =)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• davinci
  • Laatst online: 16-07 08:59

davinci

Super-Grover to the rescue

* davinci agrees met yGiDoRp

(dan agree ik ook nog eens met anderen)

<removed>

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Me too nooit problemen met mij getweakde modem bij xs4all. Wel eens last gehad met poort 21, maar dat lag bij mij aan het poortmappen. Verder no problems.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

ik heb ook een adsl abbo afgesloten bij xs4all, kreeg het eind nov en ik hoor alleen maar goede verhalen en ik vergelijk dit met een PS2 die je laat ombouwen en het niet meer doet eigenschuld dikke bult :)

• Pc123
  • Laatst online: 21:49
XS4ALL blokkeert geen enkele poort, en als je je modem tweakt moet je portmappen. Het probleem ligt dus bij jou en niet bij XS4ALL. Kijk eerst eens of je zelf misschien wat fout doet voordat je hier een hele hoop onzin vertelt.

Verwijderd

Pc123 schreef op 12 november 2002 @ 22:18:
XS4ALL blokkeert geen enkele poort, en als je je modem tweakt moet je portmappen. Het probleem ligt dus bij jou en niet bij XS4ALL. Kijk eerst eens of je zelf misschien wat fout doet voordat je hier een hele hoop onzin vertelt.
Inderdaad..je zegt zelf dat je zit te prutsen aan je modem of weet ik veel wat je gedaan hebt en nu werkt het blijkbaar niet meer zoals het zou moeten en dan geef je XS4ALL de schuld daarvan....
Het valt me nog mee dat er nog gebruikers zijn die op je topic reageren.
No flame intended maarre...denk eerst eens een keer extra na voordat je de schuld naar een ander toeschuift terwijl je het waarschijnlijk zelf hebt gedaan.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Je hebt gewoon een beetje zitten prutsen en toen heb je iets verkeerd ingesteld, vervolgens ga je de schuld maar afschuiven op xs4all terwijl die er helemaal niks aan kunnen doen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

leffe_blond schreef op 12 november 2002 @ 21:28:

Mja, dat mag dus wel.
Bij Planet.nl staat zelfs expliciet in de FAQ over adsl dat het mag :)
(in tegenstelling tot mijn vorige ISP waar ze gewoon bijna alles met poort <1024 blokkeerden)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Quote van Xs4all:
Xs4All filtert enkele soorten verkeer die problemen veroorzaken. Onder andere de standaardpoort van Back Orifice (poort 31337). Deze filtering heeft geen gevolgen voor internetgebruik via XS4All.
...
U kunt het eenvoudig uitzetten in het Service Centre van xs4all (https://service.xs4all.nl/)
...
Ze filteren dus wel poorten, maar alleen de schadelijke.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• savale
ok jullie denken dat het probleem bij mij ligt en eerlijk gezegt dacht ik dat ook! Ik heb inderdaad gerommelt met het modem dus ik dacht ook dat het aan mij lag. MAAR kan iemand me dan vertellen waarom de poorten WEL open staan als ik met ADSL inbel op een planet account? Ik ben heel benieuwd of iemand hier een andere verklaring voor heeft dan dat XS4ALL mijn poorten blokkeerd :)

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

savale schreef op 13 November 2002 @ 15:36:
ok jullie denken dat het probleem bij mij ligt en eerlijk gezegt dacht ik dat ook! Ik heb inderdaad gerommelt met het modem dus ik dacht ook dat het aan mij lag. MAAR kan iemand me dan vertellen waarom de poorten WEL open staan als ik met ADSL inbel op een planet account? Ik ben heel benieuwd of iemand hier een andere verklaring voor heeft dan dat XS4ALL mijn poorten blokkeerd :)
Omgekeerd: probeer eens met een ander niet verneukt modem vanaf jou aansluiting/account.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• savale
is idd een idee ja... maar dan nog zou dit zeer vreemd zijn... en mocht het toch in mijn modem zitten: is de garantie nog van kracht (heb me modem terug getweakt) dus is niet zichtbaar denk ik?

iemand hier die eventueel met een niet getweakte modem mijn xs4all account wil checken? email naar: savale@puredj.com

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

hebben we het hier eigenlijk over ingaande óf over uitgaande pakketjes?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:50
savale schreef op 13 november 2002 @ 15:43:
is idd een idee ja... maar dan nog zou dit zeer vreemd zijn... en mocht het toch in mijn modem zitten: is de garantie nog van kracht (heb me modem terug getweakt) dus is niet zichtbaar denk ik?
Sorry, het moet even... Lamer!!!
Je doet dingen aan je hardware die op geen enkele manier binnen garantie vallen en vervolgens wil je nog garantie gaan claimen??

Ik loop toch ook niet met me gelektrokitte cpu terug naar informatique omdat ik hem doodgemaakt heb en vervolgens de elektrokit weggepoetst heb met beetje aceton?

Dit soort acties kosten de gebruikers die niet lame doen GELD omdat de bedrijven hierdoor hogere prijzen moeten vragen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• savale
ehm inloggen op een ftp server die bij mij thuis staat :) nogmaals misschien kan iemand met kennis van zaken kijken of mijn account idd niet is geblokt? dus liefst iemand met directe verbinding van mxstream en ftp server op poort 21 testen

ehm ronald: jij zou gewoon 200 euro betalen aan KPN? |:(

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:50
savale schreef op 13 november 2002 @ 15:53:
ehm inloggen op een ftp server die bij mij thuis staat :) nogmaals misschien kan iemand met kennis van zaken kijken of mijn account idd niet is geblokt? dus liefst iemand met directe verbinding van mxstream en ftp server op poort 21 testen

ehm ronald: jij zou gewoon 200 euro betalen aan KPN? |:(
Nee, ik tweak me modem niet :D

Echter ik accepteer wel het dokken van me getweakde CPU mocht deze binnen garantie doodgaan, OOK al zou ik dit kunnen verbergen met aceton.

Jij hebt doelbewust het risiko genomen om je hardware te tweaken, wees een vent en draag de consequenties zonder de kosten op te leggen bij de gemeenschap

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Pc123
  • Laatst online: 21:49
Als je modem getweakt is moet je portmappen! Heb je dat al gedaan?

• savale
ehm me modem is inmiddels terug getweaked dus werkt weer helemaal zoals vroeger behalve dat er poorten nog steeds dichtzitten als ik naar xs4all inbel :S

ronald ik heb zowiezo niet het idee dat het aan me modem ligt. Maar als dat wel het geval is vind ik het nog steeds anders dan een dode cpu die je zelf hebt opgeblazen. Ik bedoel ik heb niets vreemds gedaan naar mijn idee. Het modem is er voor gemaakt om hem zo te gebruiken. alleen verleend KPN er geen service en support meer op en ook geen garantie maar als ik mijn modem terug zet naar hoe hij was wat ik heb gedaan en hij werkt niet meer naar behoren :S

edit iemand gaat mijn xsall account testen :)

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59

Shadowtje

Shadow

Ik had vroeger sonera, en die hadden ook port 21 dicht zitten.
Maar dan kon je wel vanaf de pc waarop de ftp server stond via je ip op die server komen. Kan je dit ook niet?

dit is geen link

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Mee eens, ik heb voor een vriend even een FTPtje opgezet zodat hij wat anime kon leechen. Port 21 :Y)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Je hebt blijkbaar toch ergens een foutje gemaakt met het flashen. Het is iig niet goed gegaan.

Garantie claimen is gewoon niet netjes. Je hebt hem geflashed met een bios flash file die je niet hoort te gebruiken. Jou schuld dus dat hij kapot is.

Het heeft dus totaal niets met Xs4all te maken.

[edit]
Via mail heb ik van de topicstarter vernomen dat het opgelost is. Zijn poorten waren toch wel geblocket; aangezien er via winroute misbruik plaatsvond van zijn mailserver.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.