modem achter router: ftp passive mode?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 10:48
Mijn modem zit achter een router, nu heb ik een pc met ip 10.0.0.150 (lokaal) en nu heb ik alle poorten doorgerout naar 10.0.0.150. Nu heb ik een ftp draaien met guildftp maar deze werkt alleen met passive mode en dat is wel jammer want nu kan ik op mijn website geen directe ftp link geven want deze werkt dan niet (ftp connect wel maar geen data en geen dir list enzo) iemand een idee of dit zonder passive mode kan?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

port & pasv uitzetten op de server.
Pasv opent lokale poort op de server, dus 10.0.0.150
Port opent poort op de comp van de connectende client, als die achter router zit lukt het ook niet..

Ey!! Macarena \o/

• savale
ok klinkt logisch want heb net ff getest en iemand met inbelmodem kan wel connecten maar vanaf school kan het niet... wat kan ik hieraan doen?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CuteFTP kan overweg met passive (pasv) mode achter een router, misschien dat je die ftp-client dan ens moet draaien

• savale
ThePerfectCell schreef op 30 september 2002 @ 13:02:
CuteFTP kan overweg met passive (pasv) mode achter een router, misschien dat je die ftp-client dan ens moet draaien
dat werkt idd wel was ik al achter gekomen maar het zou leuk zijn als ik dat linkje in ie zou klikken het zaakje meteen zou gaan downloaden :) maar dat is dus neit mogelijk?

Verwijderd

bedoel je niet dat je een router achter je modem hebt? maargoed... je hebt dus in ieder geval zelf toegang tot die router? is het een softwarematige router? dus linux ofzo? dan ligt het eraan wat voor software je draait... als je linux draait kan je met de nieuwere versie van de ip_masq_ftp module opgeven met de inports parameter op welke port je je ftp hebt draaien.. als je andere software hebt waar dat niet mee kan dan kan je het beste een portrange mappen die je gebruikt voor passive mode transfers.. bijvoorbeeld 28000-29000 ofzo, en dan in je ftp server aangeven welke range hij daarvoor moet gebruiken, en wat het externe IP adres is (niet alle servers ondersteunen dat, dus kijk maar ff, Serv-U kan het bijvoorbeeld wel)
Pagina: 1