Probleem met win xp in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 21:14
Op mijn thuis netwerk kunnen alle comps. (winxp - winxp - win98 - win2000) met elkaar communiceren... alleen heb ik een probleem, want een van de comps. (winxp) wil niet over de tcp communiceren, alleen maar over ipx, en ik zou toch graag grote bestanden willen kopieren, met een redelijke snelheid. weet iem. wat het probleem kan zijn, ik heb al vanalles geprobeerd zoals andere instellingen van die netbios, firewall in winxp aan/uit... het werkt allemaal niet...
bij search kon ik weinig vinden....

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 23:19
Kun je meer instellingen geven?
Zoals ipádressen, geinstalleerde protocollen, enz, enz.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:41

TF

bla bla

kunnen ze elkaar wel pingen

xp -> 2000 -> 98 en visa versa ?

Staat je subnetmask op de XP bak goed?

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
j_iscool schreef op 01 oktober 2002 @ 18:14:
Kun je meer instellingen geven?
Zoals ipádressen, geinstalleerde protocollen, enz, enz.
my point exactly

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 21:14
alle ip adressen worden verkregen door mijn router (dhcp), in de range 192.168.0.1 - 192.168.0.15

ik heb overal tcp/ip en ipx geinstalleerd staan, wel geprobeerd zonder ipx maar dat werkt niet met die ene xp, dus er maar ipx bij gezet, voor de rest staat netbios gewoon aan via tcp/ip, etc. de normale instellingen
dat subnetmask staat automatisch, omdat het via die router gaat, ik heb wel geprobeerd er statische ip's van te maken, maar dan werkt internet niet (goed) meer op ALLE pc's...

Verwijderd

Je hebt nog geen antwoord gegeven of je de andere pc's kunt pingen.
ook je subnet heb je niet opgegeven, toets in een DOS-prompt "ipconfig /all" en bij de 98-bak "winipcfg"
Heb je XP home of Pro, bij Pro moet je simple filesharin uitzetten (explorer/Tools/Folder options tabblad view, onderaan.
Trouwens snelheid win je hier niet mee, zoals je zelf al merkt is IPX een makkelijk/betrouwbaar protocol (hey het werkt vanzelf) en nog snel ook.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 10:48
oja pingen doe je zo: start uitvoeren: "ping 192.168.0.1 -t" als t goed ie geeft ie dan aan bla bla ms zo niet dan kun je niet pingen...een probleem wat vaak voorkomt is dat je subnetmask niet gelijk is: normaal: 255.255.255.0

succes
Pagina: 1