Nieuwe brander welke?

Pagina: 1
Acties:

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Zoals hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/64166
ook staat is ook mijn philips cdd3610 na vele uren trouwe dienst overleden.

Nu wil ik een nieuwe IDE brander
1) Sony 32*8*4 voor hfl 388
of
2) de Plextor 12 speed fikker met burn proof etc voor flink wat meer centjes

Welke lijkt jullie het beste?

Mijn Systeem: P2 266, 208 mb ram, 36 speed Aopen cdrom (upgrade over enkele maanden)

Voordat iedereen plextor roept; die kost wel flink wat meer en dat is geld wat anders opzij gaat voor een nieuwe pc of ps2.

Alvast bedankt,

Bombadil

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Ik fik trouwens niet zo heelveel meer tegenwoordig maar die Philips had toch meer dan 450 cds weg in 17 maanden.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Ik zou voor de plextor gaan. toch ook een langere levensduur dan sony. En 12x. Met 12 speed is het net niet te lang wachten tot het cd-tje klaar is. Nu ik toch open deuren aan het intrappen ben. Zou trouwens ook scsi versie nemen. met adaptec 2904 kaartje ivm multitasking.

Loopt lekker op zo he? Sorry.

....Het voordeel van open deuren intrappen is dat je niet zo hard hoeft te trappen....

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Tuurlijk; SCSI is beter maar 200 piek extra voor zo`n kaartje plus nog eens 200 voor een SCSI brander is flink wat meer en als je dat dan vergelijkt met de Sony is dat bijna een playstation2.

Is errug veel geld in elk geval.

Maar`k zal ut iig ff overwegen. Wat voor SCSI kaart moet daar dan bij? Kost dat dan precies? (ik heb totaal geen ervaring met SCSI)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Neem gewoon die IDE verise 12x10x32, die is burnproof, niks SCSI, heb ik ook gedaan, wou eerst voor de SCSI gaan, maar toen ik hoorde van dat burnproof ben ik heel snel om gegaan, is een stuk goedkoper, en je het een gegarandeed goe gebrande CD :):):):):):)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Niemand voor de goedkope sony?

Verwijderd

Als je een SCSI-kaart neemt. En dan voor je brander moet je de Adaptec2904 PCI nemen...is puur voor CD-ROM en Fikker bedoelt. En kost rond de 125 piek...

En ik zou ook voor de Plextor gaan.

Verwijderd

IDE plextor laatst voor hetzelfde bedrag gezien als de SCSI plextor.
Geloof iets van 680 pieken!
wseet alleen niet meer op welke site.. :)
hehe
sorrie!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 22:27

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

die plextor 1210A (de ide-er dus) is 599 bij informatique
kost een paar centen maar dan heb je ook wat :)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

In deze topic heb ik een link naar een Duitse test staan.

Plextor regelt :) maar als je voor budget gaat, moet je de Yamahaha pakken.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Ik heb die sony al 10 maanden nu en hij bevalt perfect. brand alle cdr's die ik in m'n handen krijg (ook alle 80 minuten, 90 minuten moet ik nog steeds proberen). Rewriten ook perfect en niet kieskeurig wat merk betreft. Clonecd ondersteuning en alles.
Als je niet superveel brand en dus die 3 extra minuten niet uitmaken dan is die sony een perfecte keuze. Ga je non stop cd's branden (bijna non stop ook) en wil je tegelijkertijd nog spellen spelen dan moet je voor plextor burnproof gaan.
Die Sony draait bij mij prima met nog 6 andere programma's tegelijkertijd (mp3 encoding, sound opnemen, icq, IE, etc (dat lukte ook op m'n vorige systeem celly 466@588)).
Maar je proc is wat langzamer dus op dit moment met deze proc zou burnproof wel een voordeel zijn. Maar het geldverschil kun je goed gebruiken om je verdere systeem te upgraden. Dus is maar net hoeveel je wilt gaan branden.

In ieder geval kan ik je vertellen dat als ik de keuze opnieuw zou moeten maken ik dezelfde keuze zou maken. (mijn keuze was destijds tussen plextor 8x4x32x ide en sony 8x4x32x ide). Tegenwoordig kun je die sony voor 450,- of zelfs al minder te pakken krijgen her en der. Komt door de hoge oplage (hp9110i en hp9100i zijn exact dezelfde drives). Ik heb in die 10 maanden nog geen slechte berichten gehoord van deze serie branders. Plextor is ook zeer goed.

Verwijderd

oja, yamaha leuk en wel maar die worden vaak niet ondersteund door clonecd omdat die geen subdata zouden kunnen schrijven ofzo. in ieder geval mocht je een yamaha willen check dat!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
599 voor de Plextor is niet zo duur als ik gedacht had. Valt mee. Hmmmmmm ut is wel de OEM versie; retail is 665 bij informatique.

Weet iemand wat het verschil is tussen de retail en de oem bij deze plextor??
Wat krijg je bij de retail extra?

Toch die Sony blijft goedkoop (388 retail).

Lastig lastig lastig

• r00tie
  • Laatst online: 17-11-2025
Bij de retail krijg je 1 CD-R en een CD-RW erbij, en IDE kabel, audio kabelte enzo, bij de OEM niet

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
OEM = boekje, cd'tje met plextools, rage rally, WinOnCD, schroefjes, doosje, en niet te vergeten de brander...

tenminste, die van mij was 615 piek destijds voor een OEM en dit kreeg ik d'r allemaal bij. Had niet gehoeven hoor, Rage Rally sux en software+drivers heb ik toch zelf. Boekje krijg je d'r altijd bij...

en ik zou echt voor de Plextor gaan, die r00lt, echt waar....
tijdens het schrijven van dit mailtje heb ik bijvoorbeeld ff F1 2000 gebrand (backup doeleinden uiteraard)

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18
Die Sony is dezelvde als de 9100i van HP. Is geen slechte brander. De plextor klinkt wel errug mooi, maar is ook 200 duurder. met de 8x brand je binnen 10 minuten een CD met de 12x doe je dat binnen 7 a 8 minuten. Zoveel maakt dat ook weer niet uit, dan stop ik liever die 200 in iets anders.

Hop,hop,hop!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Zozo das druk hier s ochtends :)

Keep em coming hier heb ik wat aan!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 10:06 schreef RealCato het volgende:
OEM = boekje, cd'tje met plextools, rage rally, WinOnCD, schroefjes, doosje, en niet te vergeten de brander...[/quote]Bij de oem dus alleen brander plus handleiding?

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
SCSI wordt iig te duur
Waar is de plextor wel op voorraad?

Informatique krijgt um pas weer over een week of 2!

Verwijderd

Sony/HP/Philips is allemaal hetzelfde, ik zou het niet nemen, de prijs weerspiegelt heel goed wat voor fikker je krijgt hier. Ik heb zelf Plextor, hiervoor HP en Philips gehad en niet dan ellende. Sinds ik die Plextor heb is er pas 1 cd door de fikker fout gegaan, bij die Philips en HP had ik het veel vaker.

Verwijderd

Dat je een zeikerd bent en altijd hp sony enzo af aan het zeiken wisten we al sinterklaas 82 nogwat. Kom dan eens een keertje met iets constructiefs. WELKE hp had je, WELKE philips had je. WAT waren je problemen. En de problemen die je had was dat gewoon of zou dat ook een uitzondering kunnen zijn?? Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat bepaalde mensen met plextor een heleboel rewritable merken niet kunnen gebruiken omdat plextor die niet lust..
Toch zeg ik niet dat plextor een kut merk is. Dus kom met meer info dan alleen maar dat gezeik, daar wordt ik zo moe van, altijd hetzelfde vaag gezwets.

• basset
  • Laatst online: 15:18
Sinterklaas 82,

Je loopt idd een beetje dom te lullen,
wat ik al elders zei ik heb een 3610 en ik heb nog nooit in die 2 jaar een probleem gehad. Die Sony/HP of Philips branders zijn echt niet slecht, wat heet ze zijn gewoon goed, alleen Philips schijnt een mindere performance te hebben. Jullie laten je iets teveel leiden door Benchies. Die paar seconden of frames is allemaal maar betrekkelijk. Als je 200 gulden kan sparen is dat echt niet verkeerd. Ga je massaproduktie branden (pirating)? of af en toe iets backuppen of muziekcompilaties maken? Dan is het die 2 minuten verschil echt niet waard.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Sinterklaas loopt inderdaad weer dom te lullen . Lees die test maar eens een paar posts hoger . Ja die ene ja waar de Plextor 8/4/32 onder de Philips/Sony/HP eindigt ja .
Ik heb zelf een Plex 12/10/32 , maar mijn oude HP beviel ook zeer goed .

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Niemand meer een mening?

Verwijderd

Zoals al in het andere CDD3610 topic staat heb ik vandaag een Sony 10x4x32x gekocht en hij brandt perfect! 8 minuten per CD en als je hem bij Dyanabyte koopt ben je 499 piek kwijt (449 voor de 8x4x32x geloof ik) en krijg je er 25 Sony cd'tjes bij. In het pakket zit ook een CDR en een PacketCD preformatted CDRW'tje...

Oh shit ik moet gaan... ff cd'tje uit mijn andere pc halen :)

• sharkzor
  • Laatst online: 30-04 08:04
join de wachtlijst bij informatique. ik heb daar een plexy 12x besteld. 599 geld is echt niet teveel voor een 12x fikker met burnproof.

plextor staat al jaren voor kwaliteit, dus ik als het goed is gaat deze niet zo snel kaduk als jou philips bak of mijn taiwanese 2x fikker.

• Ridder
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Plextor!!
Is er iets anders dan?
O ja, SCSI is echt niet meer nodig.
Ik heb een 1210s en een 1210A, maar dankzij BurnProof gaat het eigenlijk altijd goed.

Verwijderd

plextor 12x

• StanTheMan
  • Laatst online: 14-02 21:09
die ja

• The System
  • Laatst online: 23-04 09:45
nou ja als je een plextor wilt koop je een plextor en anders een sony :)

ik zou persoonlijk ook voord e plextor gaan maar als ik een bepaalde geldlimiet had en de plextor past er niet in... dan niet

het schijnt dat yamaha's en ricoh's ook erg goed zijn! en die zijn meestal niet zó duur :)

dus * The System system- :)

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mocht je het ervoor over hebben, koop de Plextor.
Ga anders voor de Sony.

Kan je wel zeggen, als je eenmaal een Burnproof brander hebt, wil je geen normale meer.

12x of 8x merk je echt.
10x of 4x Rw merk je ook zeker, maar mocht je nu al weten dat je daar niet vaak gebruik van zult maken, kijk dan alleen naar het Burnproof en 12x gebeuren.

Raad je toch echt de 12x aan, vriend van me baalt dat hij toch de 8x4 Plextor heeft gekocht en niet de 12x10

And The Only One

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

..Of je koopt een twiekbare unit.

Ik heb een Ricoh 7040 (4x4x20) opgepept tot 7060 (6x4x24) door ff te flashen met (aangepaste) firmware van de 7060. :)
Ik hoor eigenlijk niet meer van dergelijke stunts. Iemand misschien?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Neman
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Je kunt ook voor 100 gulden goedkoper dan de 12 speed Plextor (dus voor Fl. 499) de 8x4x32 IDE nemen, werkt perfect! Maar ja geen burn proof...

• nova
  • Laatst online: 14-04 17:01
12*10*32 rules die moet je hebben!!!

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Verwijderd

Nogmaals PLextor zijn de beste branders.

Maar ide of scsi burn-proof?

Zou toch voor je SCSI gaan. Die 125 piek voor die adaptec 2904... En je processor merkt er niks van...

Maar ik begrijp de IDE voorstanders ook wel alleen niet in mijn PC.....

Succes

Verwijderd

naasthet feit dat plextor voor mij altijd trouwe dienst levert ben ik de laatste paar maanden meerdere malen tests tegengekomen waar de plextor als beste uitkomt.

Ik zou gaan voor de plextor. Op dit moment naar mijn mening de beste in zijn soort.

PCM test 12* branden en 3 of 4 mpg films afspelen en nog geen fout... Burn Proof dus :) Hij deed er wel lang over maar ok :)

Verwijderd

Basset, als Philips iets minder dan Sony en HP is lul je pas slap. Ze hebben namelijk allemaal hetzelfde binnenwerk. Iets constructiefs lijkt me dat mensen die ik ken met Philips/HP/Sony bijna allemaal ellende ermee gehad hebben, met 2,4 en 8 speed modellen. Ik heb zelf een Philips 3610 gehad, ik was er toen tevreden mee, je kon alleen niet non-stop ermee fikken en hij was heel snel kapot (na 3/4 jaar en Philips was beretraag met repareren, die computerzaak waar ik hem gekocht had werd zo ziek van mijn gezeik dat hij mij een vervangende 3610 gegeven heeft). Toen kwam er een HP 8250i, eerst had ik een kapotte, kan gebeuren. Maar bij die helpdesk mishandelden ze me gewoon, op een gegeven moment kwam het er op neer dat die fikker HP rw's van 2 jaar oud niet zou kunnen fikken. Toen kreeg ik mijn plextor, ja hoor, mijne kwam weer uit een foute batch. Ik kreeg gelukkig meteen een nieuwe mee en daar fik ik nu nog steeds mee, pas 1 cd van de 200 verneukt door een hardwarefout (of een foute cd-r zou ook kunnen). Plextor heeft veel betere support dan HP/Sony/Philips.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:48
Die sony is goed.

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/66788

mijn uitleg van mijn HP/Sony/Philips trauma.
Pagina: 1