"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
Loopt lekker op zo he? Sorry.
....Het voordeel van open deuren intrappen is dat je niet zo hard hoeft te trappen....
Is errug veel geld in elk geval.
Maar`k zal ut iig ff overwegen. Wat voor SCSI kaart moet daar dan bij? Kost dat dan precies? (ik heb totaal geen ervaring met SCSI)
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
En ik zou ook voor de Plextor gaan.
Verwijderd
Geloof iets van 680 pieken!
wseet alleen niet meer op welke site..
hehe
sorrie!
kost een paar centen maar dan heb je ook wat
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Plextor regelt
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Verwijderd
Als je niet superveel brand en dus die 3 extra minuten niet uitmaken dan is die sony een perfecte keuze. Ga je non stop cd's branden (bijna non stop ook) en wil je tegelijkertijd nog spellen spelen dan moet je voor plextor burnproof gaan.
Die Sony draait bij mij prima met nog 6 andere programma's tegelijkertijd (mp3 encoding, sound opnemen, icq, IE, etc (dat lukte ook op m'n vorige systeem celly 466@588)).
Maar je proc is wat langzamer dus op dit moment met deze proc zou burnproof wel een voordeel zijn. Maar het geldverschil kun je goed gebruiken om je verdere systeem te upgraden. Dus is maar net hoeveel je wilt gaan branden.
In ieder geval kan ik je vertellen dat als ik de keuze opnieuw zou moeten maken ik dezelfde keuze zou maken. (mijn keuze was destijds tussen plextor 8x4x32x ide en sony 8x4x32x ide). Tegenwoordig kun je die sony voor 450,- of zelfs al minder te pakken krijgen her en der. Komt door de hoge oplage (hp9110i en hp9100i zijn exact dezelfde drives). Ik heb in die 10 maanden nog geen slechte berichten gehoord van deze serie branders. Plextor is ook zeer goed.
Weet iemand wat het verschil is tussen de retail en de oem bij deze plextor??
Wat krijg je bij de retail extra?
Toch die Sony blijft goedkoop (388 retail).
Lastig lastig lastig
tenminste, die van mij was 615 piek destijds voor een OEM en dit kreeg ik d'r allemaal bij. Had niet gehoeven hoor, Rage Rally sux en software+drivers heb ik toch zelf. Boekje krijg je d'r altijd bij...
en ik zou echt voor de Plextor gaan, die r00lt, echt waar....
tijdens het schrijven van dit mailtje heb ik bijvoorbeeld ff F1 2000 gebrand (backup doeleinden uiteraard)
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Hop,hop,hop!
Keep em coming hier heb ik wat aan!
OEM = boekje, cd'tje met plextools, rage rally, WinOnCD, schroefjes, doosje, en niet te vergeten de brander...[/quote]Bij de oem dus alleen brander plus handleiding?
Waar is de plextor wel op voorraad?
Informatique krijgt um pas weer over een week of 2!
Verwijderd
Verwijderd
Toch zeg ik niet dat plextor een kut merk is. Dus kom met meer info dan alleen maar dat gezeik, daar wordt ik zo moe van, altijd hetzelfde vaag gezwets.
Je loopt idd een beetje dom te lullen,
wat ik al elders zei ik heb een 3610 en ik heb nog nooit in die 2 jaar een probleem gehad. Die Sony/HP of Philips branders zijn echt niet slecht, wat heet ze zijn gewoon goed, alleen Philips schijnt een mindere performance te hebben. Jullie laten je iets teveel leiden door Benchies. Die paar seconden of frames is allemaal maar betrekkelijk. Als je 200 gulden kan sparen is dat echt niet verkeerd. Ga je massaproduktie branden (pirating)? of af en toe iets backuppen of muziekcompilaties maken? Dan is het die 2 minuten verschil echt niet waard.
Hop,hop,hop!
Verwijderd
Ik heb zelf een Plex 12/10/32 , maar mijn oude HP beviel ook zeer goed .
Verwijderd
Oh shit ik moet gaan... ff cd'tje uit mijn andere pc halen
plextor staat al jaren voor kwaliteit, dus ik als het goed is gaat deze niet zo snel kaduk als jou philips bak of mijn taiwanese 2x fikker.
Is er iets anders dan?
O ja, SCSI is echt niet meer nodig.
Ik heb een 1210s en een 1210A, maar dankzij BurnProof gaat het eigenlijk altijd goed.
ik zou persoonlijk ook voord e plextor gaan maar als ik een bepaalde geldlimiet had en de plextor past er niet in... dan niet
het schijnt dat yamaha's en ricoh's ook erg goed zijn! en die zijn meestal niet zó duur
dus * The System system-
Ga anders voor de Sony.
Kan je wel zeggen, als je eenmaal een Burnproof brander hebt, wil je geen normale meer.
12x of 8x merk je echt.
10x of 4x Rw merk je ook zeker, maar mocht je nu al weten dat je daar niet vaak gebruik van zult maken, kijk dan alleen naar het Burnproof en 12x gebeuren.
Raad je toch echt de 12x aan, vriend van me baalt dat hij toch de 8x4 Plextor heeft gekocht en niet de 12x10
And The Only One
Ik heb een Ricoh 7040 (4x4x20) opgepept tot 7060 (6x4x24) door ff te flashen met (aangepaste) firmware van de 7060.
Ik hoor eigenlijk niet meer van dergelijke stunts. Iemand misschien?
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates
Verwijderd
Maar ide of scsi burn-proof?
Zou toch voor je SCSI gaan. Die 125 piek voor die adaptec 2904... En je processor merkt er niks van...
Maar ik begrijp de IDE voorstanders ook wel alleen niet in mijn PC.....
Succes
Verwijderd
Ik zou gaan voor de plextor. Op dit moment naar mijn mening de beste in zijn soort.
PCM test 12* branden en 3 of 4 mpg films afspelen en nog geen fout... Burn Proof dus
Verwijderd
Verwijderd
mijn uitleg van mijn HP/Sony/Philips trauma.