Toon posts:

Legt hier een Philips CDD3610 het loodje?

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mij Philips CDD3610 doet de laatste tijd vaag. Hij leest wel normaal, maar na een paar minuten branden met clonecd krijg ik steeds deze melding.
'Writing to CD failed, UNIT ATTENTION: POWER ON, RESET, OR BUS DEVICE RESET OCCURRED (6:0x29:0x00)'

Is mijn Philips overleden? Net als velen anderen?

Bedankt

Verwijderd

ja waarschijnlijk wel

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:13

Flexx

This side up

Ik hoor heel veel dat hij zo slecht is end at hij vaak/snel kapot is/gaat. Ik heb hem nou al 2+ jaar en hij doet het nog zoals de dag dat ik hem kocht en ik fik toch zo'n 5cd's per week.

Verwijderd

maar hij is zo langzzzzzzzzzaam! Ik heb in de tussentijd dat jij die philips hebt gekocht al 5 branders gehad :)

Kom op 40minuten voor een cdtje. Ja vroeger misschien nu in de tijd van de 1ghz systemen echt niet meer hoor.

• Flexx
  • Laatst online: 10:13

Flexx

This side up

mun 30gig HD compenceerd daarvoor. Maar idd. ik moet nodig een nieuwe fikker hebben alleen moet ik ook nog een nieuwe monitor en war x-tra geheugen en Oja, geld.

Verwijderd

ik heb hem trouwens ook gehad. Was een goed ding hoor daar niet van.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Das exact dezelfde foutmelding van Nero die ik sinds maandag ook krijg met mijn 3610. Toevallig

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 13:01
uhm....heb ik ook..
na 2 jaar goed dienst gedaan te hebben is mijn trouwe philips cdd3610 helaas overleden :)

krijg elke keer write errors. (wil gewoon niet beginnen) en als hij het doet geeftie close session errors

conclusie: hij is mors DOOD :)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:45

Radeon

Today is a good day to die

Na 2 jaar fikken doet mijn ouwe trouwe 3610 het gewoon nog lekker!!

In April weer een nieuwe kopen op kosten van de zaak!!

It's never easy.....

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 19:55
kun je testen; druk op de eject knop, maar blijf die inhouden, hij gaat open, en weer dicht. Dan gaat da ding allerlei zelf tests doen, zodra je een rood (niet oranje) lampje ziet is er iets mis.

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
ding goed schoonmaken
dus openmaken en al het stof wegzuigen
toen deed het bij mij wel weer

Verwijderd

Flexx heeft mazzel. Die dingen zijn echt vreselijk. Wij kregen er zeker 10 per week terug dus ga maar na dat is enorm veel. Er zijn ook een hoop neppers op de markt. Deze zijn van een nog slechtere kwaliteit dus zou maar eens kijken of je wel een originele hebt.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 12:24 schreef Phantom_ het volgende:
kun je testen; druk op de eject knop, maar blijf die inhouden, hij gaat open, en weer dicht. Dan gaat da ding allerlei zelf tests doen, zodra je een rood (niet oranje) lampje ziet is er iets mis.[/quote]jebedoelt als het discin lampje ipv geel oranje/roze wordt? als dat zo is is de mijne echt dood.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 07:47

BNX

Ik had een Philips 2x2x24 (type weet ik effe niet) in m'n overgelokte celeron 541 PeeCee zitten. Na 11 maanden begon hij kuren te krijgen. Nu heb ik hem in mijn MP3 bakkie (C366, 32MB) gegooid en hij werkt perfect.

Wat ik hiermee bedoel is dat je in een overglokte PeeCee geen brander moet gooien, of je moet geluk hebben...

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat ik hiermee bedoel is dat je in een overglokte PeeCee geen brander moet gooien, of je moet geluk hebben...[/quote]<font size=+2>
ROFLMAO</font>

Verwijderd

Technisch is er niets kapot
Het probleem bij die philips apparaten is dat het veertje dat tussen de lees/schrijf unit zit en het tandbaantje niet meer zijn oorspronkelijke sterkte heeft.
een nieuwe erin zetten helpt. je kunt dunne verende draden bij de hobby/modelbouw zaak halen en ervoor gebruiken.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 21:00

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

hey, is dat dat grijzevoorkantgeval? mijn pa heeft ook een philips. hij deed het pas fatsoenlijk toen we de HD opnieuw gepartitioneerd hadden (pas na eindeloos windowsgekanker)

www.nintendocasemods.com

• Wouter
  • Niet online
ik heb het niet zo op die philips zooi

cd-rom speler begaf het na 5 maanden
cd-writer na 12 maanden en 3 dagen :? toch nog nieuwe gekregen, die begaf het na 4 maanden

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 21:00

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

goh, wie heeft de CD eigenlijk uitgevonden ;-)?

www.nintendocasemods.com

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Foutmelding komt me bekend voor. CDs kunnen ook niet helemaal vol geschreven meer worden :(
Probs met Nero zoals je aangaf en Easy CD Creator wat anders.

Ding open gemaakt en het middelste aluminium laagje (rond) lijkt te zijn opgelost/losgebladderd. Die stukjes vond ik dus ook op verschillende plekken in de writer terug :(

Anyway. Binnenkort een nieuwe :)
Toch zonde want in de anderhalf jaar waren er maar zo'n 300 cds mee gebrand schat ik.

Verwijderd

Ik heb ook een CDD3610 (sinds april 1999) en die begint nu ook vaag te doen... Ik heb helemaal *niets* aan mijn hardware/software config. veranderd en ineens geeft ie 1 op de 3 keer een 'loss of streaming' error, zowel met Nero 4 als Nero 5. Zelfs Windows 98 opnieuw erop gepleurd - helpt ook niet...

De winkel (Funtronics/KAI -- koop daar nooit een pc! Ik had een Diamond Rio300 daar gekocht en op een gegeven moment was ie stuk gegaan (binnen de garantie). Wegbrengen dus. Kom ik meer dan een maand later terug, blijkt dat ie nog steeds *onaangeraakt* achter de toonbank ligt!!!!!) vraagt 375 piek voor het repareren. Belachelijk - zo'n ding kost nu nieuw iets van 230 piek... en bovendien hoort een cd brander na iets meer dan een jaar niet zomaar kapot te gaan... Een nieuwe willen ze me niet geven want de garantie is 'net' (april) verstreken :(

Wat nu? Nieuwe kopen?

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 08:37

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

ik heb ook een philips 3610 toen ik windows 98 opnieuw had geinstalleerd wou hij wel data branden maar geen audio (alleen maar ruis :( en als ik die start geeft hij de melding dat de kabels mischien niet goed zitten aangesloten. Maar alles is goed aangesloten.

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

• The hunting Hunter994
  • Laatst online: 22-03-2023
Mijn HP7100i'tje (=CDD3610) begint nu eindelijk ook kuren te krijgen :(. CD-RW's wil ie nog maar met moiete wissen. Verder doet hij ruim 3 jaar, en enkele honderden CDs, trouwe dienst (mocht ook wel, want dat ding kostte toen fl.1050 :().
Schoonmaken + wat olie doet ook veel problemen verhelpen weet ik uit ervaring (maar wat een rotschroefjes/torxdingen zeg :().

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bel maar eens met philips

er is namelijk een omruil actie geweest voor die dingen.

zijn gruwelijk slecht namelijk

als jouw burner een blue screen kon geven had je die nu....maar dan wel een blue screen of death

Verwijderd

Heb jullie wel de frimware van de cdd3610 geupdate? Ik werkte bij een bedrijf waar ze eerst ook die brander hadden. Er werden originele master cd's mee gebrand. Deze werden massaal gedupliceerd mbv een glas-master. Voordat we de firmware hadden geupdate, kregen we vele cd's teruggestuurd. Daarna niet meer.

Ik heb een cdd3810 (2x2x24) nu anderhalf jaar, nog nooit problemen mee gehad. (ook firmware geupdate overigens)

Rob

Verwijderd

Ik heb de nieuwste firmware (3.09 geloof ik)...

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

3.09?????

dat zal wel niet
volgens de philips site is 3.01 de laaste.

je kan het nakijken bij configuratiescherm- systeem- apparaatbeheer en dan naar de eigenschappen van je brander.

Verwijderd

Dan is de Philips site een beetje outdated...
309 is toch echt al een tijdje uit...

(http://members.fortunecity.com/dcdavid/firmware_updates.htm)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

aha bedankt.

tyupisch philips als het weer eens niet duidelijk op hun site staat.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 08:04
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 15:54 schreef Networx het volgende:
Een nieuwe willen ze me niet geven want de garantie is 'net' (april) verstreken :(

Wat nu? Nieuwe kopen?[/quote]je hebt hem toch binnen de garantie periode gebracht? flink gaan zijken en boos worden. ze MOETEN hem gewoon kostenloos fixen/vervangen. Het helpt als je goed boos word. vooral als het druk is in de winkel.

Verwijderd

ik had dat probleem ook ff zon schoonmaak cd erin doen en klaar is clara :)

Verwijderd

Ik had hem een paar weken geleden teruggebracht... dus ik kon fluiten naar mijn garantie :(

Update: ik heb ondertussen een nieuwe brander - een Sony 10x4x32x, brandt perfect!
Pagina: 1