Toon posts:

Sinterklaas' HP/Sony/Philips fikkertrauma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn nogal wat boze/negatieve reacties dat ik een teringhekel aan HP/Philips/Sony branders heb en mijn mening niet goed onderbouw. Daar hebben jullie gelijk in, normaal als ik met mensen praat weten ze waarom ik er zo'n hekel aan heb en hoef het dan ook niet te onderbouwen. Ik zal nu al mijn ervaringen met deze fikkers vertellen en dan zullen jullie het een beetje beter begrijpen hoop ik. Laat even 1 ding duidelijk zijn : HP/Sony/Philips hebben allemaal hetzelfde binnenwerk, het staat onder andere op www.cdmediaworld.com.

Mijn eigen fikkergeschiedenis :
fikker 1 en 3
Philips 3610 OEM
Een fijne brander tot hij kapot ging (ja, duh). Na 3/4 jaar en ongeveer 150 cd-r's wilde hij alleen nog maar de TOC schrijven. Ik bel Philips op en krijg te horen dat ik geen ondersteuning op OEM producten krijg, ik moest contact opnemen met de leverancier (en die hadden gezegd dat ik Philips moest bellen). Ik belde daarna nog een keer Philips op dat ik een retail brander had ;), toen kreeg ik te horen dat er waarschijnlijk door de hitte wat verbogen was. Mijn leverancier vond het ook raar dat Philips geen OEM ondersteuning gaf en stuurde de brander op naar Philips Nederland. Na 2 weken belde ik mijn leverancier op om te vragen hoe het ermee stond en die belde Philips op, daar kreeg mijn leverancier te horen dat die brander gewoon op de plank lag en opgestuurd moest worden naar Belgie. Na 2 maanden nog niets gehoord te hebben kreeg ik van mijn leverancier een nieuwe brander (naam : fikker 3) om van mijn gezeik af te zijn. Die brander deed het wel aardig, heb hem ook maar vrij kort gebruikt.
Conclusie : koop nooit een OEM brander van Philips, fik met de oude modellen nooit cd's achter elkaar, omdat alles dan verbuigt.

fikker 2 en 4
Hewlett Packard 8250i Retail
Toen mijn fikker 1 bij de garantie was kreeg ik via mijn vaders werk een aanbieding ivm. pc-prive project. Ik was mijn 2 speed fikker goed zat en vond dat hij een beetje lang erover deed om een cd te maken. Ik dat ding bestellen (het ging om een 8200i). Na 2 weken is dat kreng nog niet binnen, onderdelentekort. Die computershop stuurde ons een brief dat we nog even moesten wachten en voor hetzelfde geld een 8250i kregen omdat de 8200i niet meer gemaakt werd. Na een week (al) kreeg ik die 8250i, ik leuk fikken met nero en allemaal cd's verneuken. Ik bel HP op : "wat voor brander heeft u?" , een 8250i , "intern of extern?" , een interne, dat kun je namelijk aan het typenummer zien , "O, wat voor cd's gebruikt u" , MMore, BASF en Sony rw's , "O, dan ligt het daar aan, U kunt alleen HP cd's branden" , dan probeer ik zodirect die HP cd die erbij zit, zou het nog wat anders kunnen zijn? , "welke software gebruikt u" , nero en cdrwin , "wat is dat? u kunt alleen met deze brander EZ cd verneuker (ik weet niet eens meer de echt naam red.) gebruiken" , dat heb ik ook al geprobeerd , "heeft u nero en cdrwin nog wel op u computer staan? dat moet u eerst weghalen, dat geeft conflicten" . Ok ga ik dat even proberen.
2e gesprek : het werkt nog steeds niet, ik heb nu een HP rewritable in EZ Cd verneuker gefikt en dat werkt niet , "hoe komt u aan die RW?" , heb ik van iemand met een HP 7100i gekregen , "O maar die cd's kunt u niet fikken" , welke wel dan, een hp cd in een hp fikker werkt niet , "sony kunt u wel branden" , O, kan dat nu opeens wel, net niet, ga ik dat toch ff proberen , "eh, tot ziens"
Toen belde ik de computershop op en die hielpen me heel vriendelijk en vonden ook dat de HP helpdesk een beetje fout deed, ik kreeg dus een nieuwe HP. Ik kon alleen met WinOnCd cd's branden, nero en cdrwin vertikte het. Het uitvalpercentage vond ik nog steeds vrij hoog liggen, rond de 5% viel uit. Bij mij oude leverancier kreeg ik te horen dat het wel eens aan mijn IDE controller kon liggen H/S/P fikkers kunnen slecht overweg met sommige IDE controllers, ik was toen in het 'trotse' bezit van een VIA MVP3 chipset :r
Conclusie : koop nooit een brander van HP, omdat je alleen op HP cd's kunt fikken en alleen met EZ Cd verneuker volgens HP. (Ik ken mensen die met een HP in Nero op nonames kunnen fikken, maar dan moet je net een goede IDE controller hebben)

Fikker 5
Plextor 8x4x32a
Om van het gezeik af te zijn koop ik nu maar een echte brander, na een tijdje kwam ik erachter dat hij niet op 8 speed wilde fikken, ik dacht dat het weer aan mijn IDE controller lag, ik ging net een nieuw mobo kopen dus niet meteen mijn brander teruggebracht. Het nieuwe mobo gaf dezelfde problemen. Ik terug naar de winkel, op zaterdag met de auto naar het centrum van Utrecht. Ik kreeg gelukkig meteen een nieuwe mee en kreeg te horen dat mijn kapotte uit een foute batch kwam (gelukkig een keer niet de enige met het probleem. Toen kreeg ik fikker 6 die het nu al heel lang heel goed doet en non-stop cd's kan fikken.

fikker 1 van iemand anders
HP 7100i
Na 3/4 jaar hetzelfde probleem als met mijn eerste Philips, hij belt HP op en krijgt te horen dat hij niet gerepareerd kan worden, hij kan met korting (50 gulden) een nieuwe HP kopen.

fikker 2 van nog iemand anders
Philips 8 speed
Wil alleen maar Philips op 8 speed fikken, heeft een paar dagen geleden naar Philips gemait en nog steeds geen antwoord gehad.

Ik hoop dat jullie mijn trauma nu een beetje begrijpen. Ik ken nog 2 mensen die een HP hebben/gehad en daar ging ook niet alles vlekkeloos, maar voor een HP waren het goede branders.
Voor vragen/opmerkingen/fanmail gewoon in dit topic doen

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Philips ben ik ook helemaal niet weg van, teveel gezeur met verschillende cd-r media.
Ook heb ik teveel klanten binnen een jaar terug gehad omdat de brander alle cd's vern**kte, defecte apparaat dus. Platinum cd's en philips is al helemaal een gewaagd duo.

HP, heb ik gewoon geen lekker gevoel bij, m'n vader had er ook een maar hij had veel te veel uitval, ding weer ingeruild, TEAC erin, fikkken maar. Die 8xx0/9xx0 serie heb ik niet zoveel over te klagen.

Sony, geen klagen, ik heb al aardig wat van verkocht, en weinig klachten over gehad.

Plextor, alleen maar lof. Mijn PX-R412Ci Writer houd het al 2 1/2 jaar uit, en hij fikt nog steeds als de beste :).

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 13:27
ik wil even kwijt dat je helemaal begrijp en ik kan er ook niets aandoen dat jij precies elke keer de maandagochtend modellen treft.

ik heb zelf als eerste fikker een sony cu924
(2x,8x.)gehad. 1 jaar gehad elk type cd ongeveer 2% uitval(+/- 400 cd's gebrand)

2e fikker sony crx 100 (4x,2x,24x.) ook 1 jaar gehad ook elk type cd ongeveer 2% uitval
(+/- 600 cd's gebrand)

3e fikker hp 9110i (8x,4x,32x)heb ik nu ongeveer een jaar elk type cd ook ongeveer 2%
uitval (+/- 400 cd's)

dus moet ik helaas concluderen dat ik geen enkel probleem heb met hp en sony,philips daar kan ik niet over meepraten,en plextor dat zij gewoon de beste fikkers die er in de omloop zijn,zijn allen ook een stuk duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik noem die fikkers geen maandagochtendprodukt meer, volgens mij worden er dan alleen op vrijdag goede gemaakt, of 1 keer per maand ofzo. Er zijn genoeg mensen die er geen problemen mee hebben, maar teveel die er wel wat mee hebben. Bij Plextor ben je bijna gegarandeerd van geen problemen. Koop je H/S/P neem je een risico.

Verwijderd

Ik heb +/- een jaar een sony crx100e (4*2*24) en dat ding f*cked zelf geen cdtjes op...dat doet m'n pjoeter (@##$ instabiel mobotje en errug traag pjoetertje)

Ik ben d'r dik tevreden over, als ik m'n nieuwe pjoeter heb flash ik em ff voor 80 min cd's (durf ik terwijl hij in m'n huidige bak zit niet te doen..zul je net zien dat m'n pjoeter weer een spontane vastloper heeft).

Maargoed, service breekt en maakt een pjoetermerk.

Mzzls

Gerlo

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 11:26
Zowww.... Dat zijn nogal wat brandertjes die je versleten hebt. Ik ben zelf nu met m'n tweede bezig en heb over beide eigenlijk niet veel te klagen.
De eerste was een Philips 2600. Voor zover ik weet het eerste model van Philips. Deze brandde vrijwel elk merk cd's. Ik heb alleen wat problemen gehad met audio cd's die niet goed door m'n Sony miniset werden gepikt. Deze miniset begon echter later ook bij gekochte cd's te haperen en is inmiddels overleden.
M'n huidige brander is een Plextor 8x4x32. Hij doet het prima en ik geniet van de mogelijkheden van sneller branden en rewriten. Ik heb echter al meer cd's verknald als met de Philips in twee jaar. Waar het aan ligt weet ik nog niet helemaal. Het is een beetje te gemakkelijk om het op het verschil tussen IDE en SCSI te schuiven. Misschien zijn het ook wel gewoon de Lead Data schijfjes die ik nog had. Deze zijn inmiddels op en ik heb nu Kodak Ultima 80. De eersten gingen daarvan prima, dus ik heb goeie hoop.

Verwijderd

Topicstarter
Probeer met die Plextor DAO (Disc At Once) aan te zetten, ik kende iemand die TW's gewoon kon branden maar Platinums verneukte hij. Toen DAO aanstond ging alles goed. (En voor de H/S/P fans, dat heb ik ook op die gare fikkers bij mij geprobeerd)

Verwijderd

De nieuwe Yamaha 16x recorder is de ultimate fikker.
Nu kun je zelfs in RAW mode schrijven met de yamaha.
De Plextor 12x10x32 is ook een van de betere fikkers. Die heb ik op het moment.

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 17:01
12*10*32 Plextor is nu de beste!!

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
1e Burner : Yamaha cdr400t 4x6 SCSI Suuuper!
2e Burner : Ricoh 7080A 8x4x32 E-IDE Tot nu toe erg tevreden.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben dus ook de gelukkige bezitter van een 8-4-32 IDE Plextor, en ben er idd uiterst tevreden mee.
Wel wat nare ervaringen met sommige merken CDR's (oa TDK), maar met andere merken CDR's bijna geen uitval.
Nu moet ik zeggen dat ik muziek vnl op 2 speed brand omdat anders mijn oude cd-speler ze niet kan lezen.
Vriend van mij had ook een probleem-plextor, maar gewoon opsturen en een nieuwe gekregen.

Intentionally left blank

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Ik moet zeggen dat ik me aan kan sluiten bij de IK HAAT DIE PHILIPS BRANDERS CREW!
Ik heb er ooit 1 gekocht en heb de 20 goed gebrande cd's (incl. TOC) niet gehaald. En dat terwijl dat ding me wel ruim 500 piek heeft gekost toen!

Heb sinds ruim een maand een Plextor 12 x 10 x 32 en ik kan zeggen dat ik niet anders meer wil dan Plextor op dit moment. Ik fik alles, maar dan ook alles!

Leve Plextor! ;)

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Verwijderd

Ik heb een sony 140E en ik ben er tevreden over. Bijna nooit een mislukte met Nero. Daarvoor gebruikt ik winoncd -> ramp. De ene mislukt na de andere maar met nero lukt het veel beter. Ik simuleer altijd wel als ik iets brand voor de zekerheid.

Verwijderd

Alle cd branders kunnen eigenlijk wel redelijk cd's branden, daar gaat het niet om.
Waar het om gaat is de kleine extra's.
De plextor kan veel meer branden dan bv de sony, zo kan een plextor goed overburnen, tracks schrijven kleiner dan 4 seconden en RAW schrijven (clonecd).

Verwijderd

Topicstarter
Als je eerst simulatie moet doen heb je niet echt veel vertrouwen in je brander, je brandsnelheid wordt er mee gehalveerd. Ik ben met mijn Plextor nu zo zeker dat ik geen simulatie doe.

Verwijderd

nou ik gebruik mijn branders een hp 8250i die het op mijn mvp3 wel altijd goed deed !! met ez cd en clone cd .... en een plexor w1210ta nu in 2 socket a mobo's a7v en kt7 raid fikkers werken allbei prima heb met de hp echt geen uitval en met de plex ook niet alleen de plex is sneller :P gebruik geen nero of whatever , zal wel gewoon door dat soort incompatible programma's zijn waardoor jij Hp minder gaat vinden maar is perfect en onder clone de enige brander die evt. ra2 kan backuppen , werkend wel te verstaan , geen plex die dat lukt ....

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 15:36

Tjark

DON'T PANIC

Heb een HP 7100i gehad (is hetzelfde als Philips 3610). Ding werkte prima, maar was een beetje picky welke cdr's je erin propt: op memorex en echte bagger nonames na pakte hij de rest zonder problemen.

Heb nu een Aopen 9420 (Is Ricoh 7040) en die lust wel alles.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Nero incompatible? Waarom gebruikt bijna iedereen het dan?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 15:38
Ikke begon met Philips 3610, na 700 cdtjes einde verhaal :(

ikke garantie geclaimed (bonnen datum editten ruled) nieuwe gekregen en verpatst :)

Toen bij Altenate een Yamaha CDR400t gekocht (325 incl btw, was oud model of zo) en die zit er nu nog steeds vrolijk in.. is maar 4x, en geen record, maar who carez....
wel scsi, en verder vinnik t wel best.

Volgende stap zal denk ik 12x of 16x Yamaha, Plextor of Sanyo(=Plextor) zijn

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 17:29

voz

De echte kenner

700 stuks? Knap hoor!

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Na >1000 stuks met een Plips 3610 hem verkocht voor 250 piek! Deze liste trouwens alle smaken CD's.

Daarna een Mitsumi 4804: perfect voor clonecd. Zit nu op 15 dozen Philips Silver Premiums....and counting.

Dozen a 100 stuks that is.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:55
Heb hier een 8100i erin hangen, vreet alle cd's van Philips Silver/SONY/HP tot een no-name geval van 1,50. Geen uitval gehad die aan de brander te wijten is, gewoon met NERO 5. Maar dat ding is traag als stront, geen cloneCD en standaard geen 80min cd's , daarom toch maar wat anders :)

Flickr | Lego collectie

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik vin et een beetje raar dat et altijd aan de brander ligt, een hoop hoop problemen ligt gewoon weer an de software (drivers en brandprg)

aan de andere kant, et valt wel op dat plextor altijd wel goed werkt

ik heb een hp7100i, een hp8100 en de plextor 8x4x32
alleen problemen met de hp8100 (blijft hangen tijdens fikken)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Topicstarter
Beter toch dat je fikker blijft hangen? Anders valt hij uit je computer, mijn plextor zit met schroefjes vast omdat hij niet blijft hangen. Heeft HP toch nog goede dingen >:)

• Vidra
  • Laatst online: 25-04 14:19

Vidra

Vragen?

1e burner: Plextor 4/2/20 SCSI
2e burner: Plextor 8/2/20 SCSI
3e burner: Plextor 12/10/32 SCSI + Burnproof
SCSI fikte al prettig, maar dit is nog beter... :):):):):)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Sinterklaas,
Sony en philips hebben NIET dezelfde loopwerken e.d. HP heeft bij de hp7xxx serie en lager gebruik gemaakt van Philips writers met een hp frontje. Vanaf hp8xxx en hoger serie gebruikt hp alleen maar Sony writers met een hp frontje.

Dat je problemen hebt met de 7xxx serie en lager kan ik onderschrijven aangezien daar vele mensen problemen mee hebben.

De hp8100i heeft m'n vader en ik ken veel mensen die fijn met dat ding kunnen branden zonder problemen.
Ikzelf heb de sony crx140ide (hp91x0i) en ben daar supertevreden over. Cdmediaworld heeft bij de 8x writers deze serie BOVEN de plextor 8x staan.

Tot nu toe heb ik zowat evenveel problemen gelezen over plextor 8x writers als de sony/hp 8x writers. Wat me daarbij opvalt is dat als plextor een probleem heeft dan wordt die persoon geholpen met advies. Als iemand een andere writer heeft dan is er altijd het gezeik van jou te vinden dat plextor het enige op de wereld is dat goed is.

Die sony crx140 en hp8100i pakken beide werkelijk alle merken cdtjes die je maar tegenkomt. Dat jij problemen hebt met die 82xx serie kan pech zijn of dat zou ook kunnen liggen aan idd een ide controller.
Jammer voor je dat je zo'n brakke helpdesk aan de telefoon gehad hebt. Persoonlijk vind ik dat een helpdesk opgezet is voor kneuzen aangezien daar meestal ook een kneus zit met programmatuur voor standaard problemen. van die boom klik programma's waar dan een antwoord uit komt rollen.

Ik vind alleen belachelijk dat je merken die je niet met elkaar kunt vergelijken over 1 kam scheert (philips en sony) en daarnaast nooit constructief bent.
Jammer voor je dat je problemen gehad hebt. Maar als iemand anders iets vraagt over zijn yamaha ofzo of heeft een probleem dan help je niet maar kom je met dat gezeik waar niemand om vroeg.

Als ik een topic zou maken van: HP9100i of plextor 8x4x32x? en ik zou naar ervaringen vragen dan zou je wel je gal mogen spuien.

Alleen de mate van frustratie die bij jou naar bovenkomt is erg ongezond, zoek je hulp elders! Koop een dartbord schrijf op de bull "sony hp philips" en gooi je agressie eruit met de pijltjes. En GO ON WITH LIFE!

• Bar_en_boos
  • Niet online
'K wil nog even terugkomen op het verhaal over slechte Philipsbranders. Ik heb al een dik jaar zo'n 3801-type van Philips. In het begin had ik wat uitval (geheel aan mezelf te wijten), maar sindsdien geen enkele foutief gebrande cd. Toch al enkele honderden stuks. Uitval: 0,0%. Tis dat ik hier wat negatieve verhalen hoor, want anders zou ik hem de hemel inprijzen. Hapert niet, vreet alle goedkope cd's, overbranden etc. :)

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

eerste philips 3610 na maandje f*cked up,
nieuwe gekregen en al 2 jaartjes trouwe dienst!
Pagina: 1