Philips writer kapot wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-05 09:28
Oke, het onvermijdelijke is gebeurd, mn philips 3801 is kaduuk (denk ik). Als ik een cd erin stop, en ik wil m er daarna uit halen, dan wil ie er niet uitkomen. Het is alsof het laatje ergens tegenaan klapt. Ik weet niet of het te maken is en onder de garantie valt, maar als dit niet het geval is, welke writer moet ik dan kopen? Het moet in een P2-233 dus het lieft een scsi of een burnproof. Het liefst heb ik een 8x scsi, dit scheelt weer wat in prijs, maar die zijn gewoon bijna niet meer te krijgen volgens mij. Is de Plextor 12x ide burnproof iets voor deze pc, of kan die p2-233 toch geen 12x aan (het meeste zal overigens niet onfly gebeuren)?

Verwijderd

Wat nu...ja nieuwe kopen..:P

Die Plextor is zeker mooi..en met de burn proof is hij nog zeker ook. En of hij voldoende is om 12x te branden...onthoud hij kan op 12x branden het hoeft niet. Je kan ook op een lagere speed branden en als je een andere PC koopt hem over te zetten. Maar ik denk wel dat hij die 12x aan kan.

• Dr_Frickin_Evil
De bedoeling is om hem in mn 2e pc te zetten, ik heb ook een celeron 500, dus die server krijgt op korte termijn geen snellere cpu denk ik. Weet iemand een zaak die yamaha scsiwriters verkoopt? Dat zijn ook goeie of niet? Of andere (goeie!) scsi writers?

Nog een vraagje: 2ehands is dat ook een optie? Een 2e hands 8x scsi plextor ofzo? Hoe zit dat met (fabrieks)garantie, gaat die gewoon met de writer mee?

• Dr_Frickin_Evil
Deze lijkt me wel wat:

Yamaha 8424 Scsi

Iemand ervaring mee? Of toch maar plextor?

Verwijderd

Ik persoonlijk alleen met de IDE versie. En die ervaring is niet al te best. Ik ben nu aan mijn 2de bezig.:( Binnen een jaar.

Een vriend van mijn heeft de SCSI versie. En die heeft er echt geen probz mee. Een perfect ding. Je kan er echt elke CD instoppen en hij fikt ze gewoon.

Plextor en Yamaha zijn eigenlijk de beste branders. Plextor heeft Brunproof en Yamaha niet maar Yamaha is iets goedkoper. Het is maar wat je er voor over hebt.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Jouwn probleem lijkt iets mechanisch te zijn, iets wat meestal wel opgelost kan worden. Schroef hem maar eens open (evt werkend) en kijk of er iets fout zit.

• Dr_Frickin_Evil
Inderdaad goedheiligman.. het lijkt inderdaad zo te zijn :).

En open schroeven, daar wacht ik toch liever effe de garantie voor af. Weet iemand of die er nog op zit? Het $^&#Q%ding is net iets meer als een jaar oud. Mocht er geen garantie meer opzitten, probeer ik m effe open te schroeven, en als het dan nog niet lukt, ga ik voor de yamaha denk ik.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

heb je al een SCSI kaart en cdrom? Anders word SCSI wel erg duur.

Kijk ook een hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/64490

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 21:09 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Deze lijkt me wel wat:

Yamaha 8424 Scsi

Iemand ervaring mee? Of toch maar plextor?[/quote]me pa heeft deze, is een hele goede

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb nog geen scsi, maar het is ook de bedoeling dat er alleen een brander in die pc komt. Voor die ene keer dat ik een cd copieer, zet ik het wel eerst op de hd (het zijn meestal iso's of mp3's). Later komt er dan evt wel een plextor cdrom bij. Wat zou een goeie, niet te dure, scsi-kaart zijn voor deze brander (en later misschien cdrom)?

Verwijderd

Mocht je geen garantie hebben, neem
dan even contact met mij op. Misschien kan ik je helpen.

remy1@dds.nl
Pagina: 1