Logitech Z-560/Z-680

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.512 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Dolby Pro Logic 2 is bedoelt om stereo te upmixen naar 5.1
Tijdens een DVD film in Dolby Digital 5.1 en DTS 5.1 kan je PL2 dus beter uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmmm aangezien ik de speakerset nu niet meer heb weet ik niet wat je bedoeld, was er niet altijd uhmm PL2 movie, PL2 music, stereo en 2x stereo ? ik kan me niet herinneren dat ik er ooit DTS op had staan, wel als ik met me ps2 via een toslink kabel (digital optical cable) aan me pod aansloot en dan een dvdtje afspeelde dat het dan overging naar digital (niet digital als input, maar als setting), waar ik het ook op liet staan aangezien ik die modus persoonlijk het beste vond klinken in plaats van pl2 movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

DTS krijg je waarschijnlijk alleen te zien als je een DTS track afspeelt, iets wat niet elke DVD film heeft. PL2 music is leuk voor mp3's en andere stereo muziek bronnen, PL2 movie voor stereo films (Dolby Digital 2.0, vaak DIVX etc.). Voor DD (5.1) en DTS films heb je bijna altijd al 5.1, als je dan pl2 aanzet wordt het originele 5.1 signaal misschien veranderd door PL2. Iets wat je meestal niet echt wilt.

(Heb zelf geen Z680, dus weet niet of PL2 dan met DD/DTS gaat kloten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk speakerset heb jij eigenlijk?

sterker nog, ik kan me niet eens herinneren dat het mogelijk is om van DD/DTS af te wijken naar pl2, volgens mij was dat gelockt :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

MegaWorks 550 (5.1 analoog) (waar, op GoT, verbasend weinig over gesproken wordt.)sinds 3 weken, en daarvoor een Midiland S4 7100.
(DTS en DD decoding doe ik via PowerDVD, die ook PL2 ondersteunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uitstekend nieuws voor diegenen die de Z-680 willen kopen

http://gear.ign.com/articles/383/383537p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een terratec 512i digital (4point) Aangesloten op cambridge boxjes als voor en achter Een JVC versterker op Dolby prologic, zonder sub en alleen achterboxen zeikanten en rear. De boxen achter zijn 2x technics 200watts 3weg En de rest zijn lowbudget oude boxjes die hebben toch niet zoveel watts nodig, Zou mijn geluid er veel op vooruit gaan met zo'n setje en een nieuwe geluidskaart en kan ik eventueel de boxen van mijn versterker bij opaansluiten desnoods in stereo mode :? Ik kijk veel dvd's en speel de nieuwste games, Het geluid mag hier zo hard als ik wil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Mooi zo! :) en dit is natuurlijk ook uitstekend nieuws voor diegenen die een ruisende Z-680 hebben (zoals ik).

[ Voor 18% gewijzigd door sds op 26-01-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje. heeft er al iemand de Z-680 getest zonder die grilles?

indien ja was er een (merkbaar) verschil?

sommige sites beweren dat er een klein verschil was maar dat lijkt me quasi onmogelijk

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyb heeft de MW550 ook een toslink ingang als digital input? en uhmm die remote control was toch draad gebonden ofniet?heb je er wel tenminste veel instellingen op ?

over die link uhmmm was dit al niet eerder verteld hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Nope, de 550 is alleen analoog itt de 510d. De remotecontrol heeft:
-met draad
-5 ledjes voor het weergeven van volume. (er zijn wel meerder tussen waarden mogelijk)
-mute
-standby
-master
-center
-rear
-sub
-treble
-headphone output
-geheugen om de volume waardes op te slaan
Op de sub een Power ON/Off, 3 analoge inputs + aux analoge input miniplug, de outputs en 230v aansluiting.

Ik heb zelf gekozen voor de 550 ipv de Z680 vanwege:
-prijs
-minder ruis
-geluidskwaliteit, die volgens een aantal neutraler is dan de Z680, betere FR, en geen opgepompte bass

De Z680 heeft wel een stuk meer features.

Die info uit die link was in dit topic idd al bekend. Maarja we hebben nu wel iets meer zekerheid dat Logitech die oude controlpods gratis moet laten opruimen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyb op 27-01-2003 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk al nieuws wanneer de gereviseerde versie van de Z-680 in de winkels ligt?
Dit zou normaal rond deze tijd (eind januari) moeten gebeuren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 19:48:
vraagje. heeft er al iemand de Z-680 getest zonder die grilles?

indien ja was er een (merkbaar) verschil?

sommige sites beweren dat er een klein verschil was maar dat lijkt me quasi onmogelijk

thnx
Ik heb die grilles eraf gehaal omdat dat er beter uitziet maar of ik nou echt verschil merk.... niet echt.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je voor iets meer specs van de MW550, alleen ik zal dus toch bij de Z680 blijven als ik eenmaal mijn geld terug heb en een nieuwe gekocht heb bij een andere winkel zodra de ruis verholpen is, ik wil namelijk het speakerset niet puur voor me pc gebruiken, net zoveel voor me tv en consoles en dan heb ik toch liever de extra aansluitmogelijkheden, en persoonlijk stoorde be bass mij niet, en het geluid vond ik ook erg mooi klinken op de ruis na, en de prijs tja, je moet toch ergens je geld aan uitgeven ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

heeft iemand van jullie em al eens vol open gehad ?
ik heb t vandaag geprobeerd, met de ingengssterkte vol open (meestal zet ik mijn sblive op 50% --> fijnere volumeregeling) maar dat vonden mijn oren niet leuk :D
zelf met de subwoofer uit kon je de 'bass' voelen :D !!
en niks geen gekraak, logitech heeft echt een mooie speakerset neergezet, jammer van die ruis, maar gelukig zijn ze daar niet te moeilijk over :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem op vol open gehad.
maar dan ook 100% alles open...surround, subwoofer, center, volume dial MAX...
das dus erg leuk voor je buren dus...dat was erg hard hoor en je voelde de bank gewoon echt trillen (READ THIS IK OVERDRIJF NIET) de televisie en bank trilde gewoon. waarom dan?
omdat het gewoon harder als 110 db gaat...that's why

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar of het mooi is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JA
serieus de sound was nog heel zuiver!! de bass was verdomme uitmuntend maar te overweldigend!!! dus niet al te hard zetten die subwoofer.
Niet lullen maar kopen nu dus! mensen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo zuiver dat Toms Hardware 2 van de 5 sterren gaf voor de zuiverheid. Het lijkt wel alsof je voor logitech werkt hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 17:52
maar dat had met de ruis te maken.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
voor ik hem bestel,
wat voor afmetingen heeft de SUB? hoogte/breedte/diepte
En moet ik vragen om een speciale versie die geen ruis meer heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Procyon for life schreef op 29 januari 2003 @ 11:11:
voor ik hem bestel,
wat voor afmetingen heeft de SUB? hoogte/breedte/diepte
En moet ik vragen om een speciale versie die geen ruis meer heeft?
De nieuwe versie van de Z-680 bevat als het goed is geen ruis, echter lijkt het erop dat deze versie nog niet in de winkel ligt. Gaat hier om de versie 1.1, versie 1.0.3 heeft last van ruis.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
ok duidelijk :)
En het versie nummer staat op de center he?
weet iemand alsnog de afmetingen van de SUB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het je wel willen zechen maar ik heb mijn speakerset niet meer in huis :S

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Hoe je de ROM versie kan controleren staat een paar keer in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 15:10:
Ik zou het je wel willen zechen maar ik heb mijn speakerset niet meer in huis :S
h*b*d
31*31*36/38 (36 is kast, 38 is incl bolling speaker, beide incl. koelribben)

Gaat natuurlijk over maat van sub, verkeerd gequote

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 17:36 . Reden: rare smilie ineens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 00:15:
zo zuiver dat Toms Hardware 2 van de 5 sterren gaf voor de zuiverheid. Het lijkt wel alsof je voor logitech werkt hehe :)
yep bij mij is die gewoon zuiver...geen gekraak en gedonder of geruis als ik films kijk. hehe ik zeg niks over logitech ;) maar waar denk je dat ik voor logitech werk :P

voor de super audiofielen zal die zeker niet voldoen blah blah,....maar ik vind hem hard en goed genoeg voor games/dvd's/muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er eigenlijk een qualizer in dit aparaatje, bijvoorbeeld om de hoge tonen per kanaal een extra zetje te geven?

Ook jammer dat dit setje niet vergeleken wordt door een echte hifi site, zoals http://www.3dsoundsurge.com/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Ik heb btw wel reviews gelezen waar er helemaal niks wordt verteld over een sissend geluid. Alleen op Tom's Hardware werd dat gezegd.
Tik in google maar 's voor de gein 'logitech z-680' en je zal de nodige reviews vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posted by Kayipwing

"ik heb hem op vol open gehad.
maar dan ook 100% alles open...surround, subwoofer, center, volume dial MAX...
das dus erg leuk voor je buren dus...dat was erg hard hoor en je voelde de bank gewoon echt trillen (READ THIS IK OVERDRIJF NIET) de televisie en bank trilde gewoon. waarom dan?
omdat het gewoon harder als 110 db gaat...that's why"
-----------------------------------------------------------------------------------------

kan ik alleen maar beamen. had pearl harbor DVD opgezet en dan vooral de aanvalsequentie. onvoorstelbaar zeg. En nu moet je weten dat deze DVD eveneens een THX certificaat heeft net zoals de speakers en dat maakt toch wel een verschil denk ik. en mijn bas stond bijna uit en nog was het meer dan voldoende

Maar kayipwing om even terug te komen op je post - zie boven - stel nou dat je de speakers vaak rond het maximum zet dan kan dat toch niet gezond zijn op lange termijn.

want ik wil soms ook iets hoger gaan qua volume en dan zie ik daar van af omdat je volgens mij nooit te hoog mag gaan ongeacht de hoeveelheid power maar ja 450 watt is natuurlijk wel veel.

wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik denk dat die speakers dat makkelijk kunnen hebben :)

of je huis t trekt is wat anders, maar de speakers kunnen het hebben.
De satalieten bewegen namelijk relatief weinig en werken met weinig ampere, dus is er een erg kleine kans dat ze fysiek beschadigen of doorbranden.
De sub is een iets anders verhaal, maar deze heeft een bassreflex poort waardoor ie zichzelf automatisch van frisse lucht voorziet, en ik vermoed dat t een 200 wattertje is. De kans dat je em kapotkrijgt met het sub niveau op de laagste stand (meer dan voldoende) is volgens mij gering, zeker als je het volume niet volledig open hebt.

Wat als eerste kapot zal gaan lijkt mij de versterker, en die gaat er alleen aan bij oververhitting. Dus als die gewoon genoeg lucht aan zijn vinnen kan hebben is er geen probleem bahalve dan de buren, je gehoor en de stroomrekening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem eens een uurtje op Vol open staan en ik moet zeggen dat gaat zonder problemen. de subwoofer wordt erg warm...de vinnen zijn gloeiend heet na zo'n intensief aanval. de speakers halen dat best makkelijk...dus das no problemo
de control pod en de subwoofer moet je denk ff in de gaten houden :D hehe
subwoofer achterin wordt wel warm moet je je hand maar es houden boven dat grote geval daarin woei das hot... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Dat de ruis in de review niet voorbij komt zou misschien komen doordat ze de Z-680 vanuit de VS hebben ontvangen ? Ik meen gelezen te hebben dat in de VS-versie geen ruis te horen was ivm andere versie pod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 07:38
Ik heb de z-680 nou een paar weken... Komt ter*ng lekker geluid uit :p, alleen al da gemeut over de "ruis" ik hoor ook wel ruis (als ik met mijn ore tegen de speaker zet).

Pers. vindt ik het niet zo'n probleem zet gewoon muziek aan, en als je niks afspeelt zet m dan gewoon uit hoor je ook geen ruis(waarom dan aanzetten als je toch niks luistert?!?).

Ik had m de eerste dag ook mee getest "Pearl Harbor" (the attack op pearl) alles open op een PS2, kolere wat een geluid zeg (vergeleke bij mijn dtt2500 is creative gewoonweg soepgeluid). De buren waren niet blij !! De bass klinkt goed niet zo bonkerig als op een creative alleen wel overdone vooral bij muziek. Maarja gewooon de sub lager zette. (is btw wel relaxed voor house, techno muziek >:) )

De kabels waren erug kort, was bij creative ook het zelfde probleem!
Jammer van de erug korte optical moet m'n ps2® er nu onder zette !! :'(

Ik heb geen minuut spijt gehad van de 371 eypos die ik er voor uit heb gegeven. Ken ik eindelijk eens terugblazen als de bure zich weer 's moete uitleven !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 07:38
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 17:29:
Zit er eigenlijk een qualizer in dit aparaatje, bijvoorbeeld om de hoge tonen per kanaal een extra zetje te geven?

Ook jammer dat dit setje niet vergeleken wordt door een echte hifi site, zoals http://www.3dsoundsurge.com/
Nee, (alleen de bas is harder en zachter te zetten) maar voor pc maakt da nie veel uit ken je een beetje in win** mee equalize.
Voor de rest vind ik het ook niet echt nodig om te equalize, geluid is namelijk erug goed, ik hoef r niks aan te verandere.

Je kan zo'n setje niet echt vergelijken met hifi, hifi is natuurlijk voor echte audiofielen beter (en duurder). Niet dat dit een slecht setje is daarintegen vind ik de Z-680 persoonlijk een der betere pc/gameconsole setjes _/-\o_ . Klipsch promedia mag er ook weze maar is net weer dat tikkeltje duurder en ik denk dat mensen toch die xtra € meijer :7 in de zak wille houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis momenteel stil in het Z680 topic.. volg het al vanaf het begin, hoop toch dat er rond 15feb. hier een 1.1 versie thuis staat :)
Maar ons bin zunig en kijk eerst totdat iemand de nieuwe revisie heeft.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mijn nieuwe Z-680 de tweede week van januarie krijgen. Maar heb nog steets niets :S
Zal wel midden februarie worden GGGGGGGGG :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Z-680 gisteren besteld bij m'n computerboer ...
Hun leverancier kan hem momenteel niet leveren, en de leveringsdatum was onbekend.
Volgens de verkoper betekent dit dat het zeker nog enkele weken gaat duren.

De gereviseerde versie ging toch de eerste week van februari beschikbaar zijn??
Iemand die hier meer van weet, of andere leveranciers kent die de nieuwe versie wel al hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vind de Logitech Z-680 gewoon heel goed en al da gemeut over ruis vind ik ook wel meevallen net als wat hier in de topic gezegd wordt.
als je eenmaal deze setje gebruikt hebt voor Films enzo dan lijken de Creative setjes echt soepkippen. maar ja dit is dan ook een THX gecertificeerd setje en de Creative DTT series zijn ook hierbij niet vergelijkbaar...
enkel de Creative THX 5.1 kan wel vergeleken worden met deze set...

Horen is kopen laat ik het zo zeggen...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Dat jij geen (last van) ruis hebt, bekend nog niet dat anderen geen ruis hebben!
Het is zoals vaker gezegd afhankelijk van de omgeving en het kan verschillen per set.

THX zegt verder niet veel, het zegt alleen dat het geen *slechte* speakerset is.

Verder overtreft de MegaWorks 550 de Z680 kwa FR. Andere high-end pc speakersets zijn de MegaWorks 510D, Klipsch ProMedia 5.1 en de Videologic Digitheatre DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik 'had' ook last van ruis. Maar toen ik mijn telefoon van de subwoofer afhaalde was het plots weg. :+

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 18:40:
ik vind de Logitech Z-680 gewoon heel goed en al da gemeut over ruis vind ik ook wel meevallen net als wat hier in de topic gezegd wordt.
als je eenmaal deze setje gebruikt hebt voor Films enzo dan lijken de Creative setjes echt soepkippen. maar ja dit is dan ook een THX gecertificeerd setje en de Creative DTT series zijn ook hierbij niet vergelijkbaar...
enkel de Creative THX 5.1 kan wel vergeleken worden met deze set...

Horen is kopen laat ik het zo zeggen...:P
Ik heb dus echt heel veel last van die ruis. In stillen sennes van muziek, dvd'tje enz is het echt niet mooit. :r . MAAR VOOR DE REST IS HET ECHT EEN SUPER SPEAKER-SETJE :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou THX zeker niet onderschatten. Heeft Lucasfilm ontworpen en als er iemand veel gedaan heeft voor geluid in de bios zijn zij het wel.

als ik een THX film op zet ipv een een film die dat niet heeft dan merk ik toch wel een verschil hoor

echt waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 16:18

Dizzy

Where am I?

Bij mij zijn ze ook binnen, foto van speakers met en zonder kap!

Afbeeldingslocatie: http://home.introweb.nl/~cdoeser/speakers.jpg

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

jij hebt toch geen voetruimte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

jawel... op de pedaaltjes, of gewoon onder de stoel :P

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoelang dit topic nog onnodig gekickt gaat worden, behalve dan de foto dan van Dizzle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 19:58:
Ik vraag me af hoelang dit topic nog onnodig gekickt gaat worden, behalve dan de foto dan van Dizzle :)
sorry hoor, maar er was al bijna 48uur niet meer gepost. Tis nog stil in dit topic, maar als rax.nl zijn zending binnen heeft zal het wel weer drukker worden

Hehe, dizzle, zoek de verschillen :D 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die zwarte aopen is wel erg nice zenne
ik ga die denk misschien zelf ook halen....en een beetje modden of coursie
maare subwoofer zit wel krap daar onderin..ik zou hem ergens anders neerzetten maar ja
your choice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 01:11:
die zwarte aopen is wel erg nice zenne
ik ga die denk misschien zelf ook halen....en een beetje modden of coursie
maare subwoofer zit wel krap daar onderin..ik zou hem ergens anders neerzetten maar ja
your choice
Sub zit idd krap, miss dat ik die nog een keer elders ga plaatsen.
mijn kast is trouwens (uiteraard) ook wel een beetje gemod (zelf de cdrom's gespoten, en blacklight e.d.).
De kast zelf ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/exp-h600/h600B_ccfl_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even met Logitech gebeld over het ruis-probleem. Ik zei dat ik 'op internet' had gelezen dat het aan de control pod lag. Dat vond diegene denk ik niet zo leuk, want hij noemde het een gerucht en dat het nog niet zeker was enzo. |:( Hij kon nog niet met zekerheid zeggen wanneer de oplossing binnen zou zijn, maar hij noemde al MAART.

Als het dan maar bij maart blijft, want anders ga ik wel stappen ondernemen. (zijn er wetten over hoe lang een bedrijf erover mag doen om zoiets op te lossen? of moet je dan gewoon je geld terugvragen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

steeds met stapjes uitstellen van die Controlpod 1.1 is als je naar marketing kijkt wel het slimste voor Logitech denk ik.
Als ze meteen zouden zeggen dat je nog 2 maanden mag gaan wachten, kopen veel denk ik meteen een ander produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
verkopen ze die nou ook met window?
die aopen H600B? wow dan hoef ik hem niet te modden meer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 19:15:
Ik heb even met Logitech gebeld over het ruis-probleem. Ik zei dat ik 'op internet' had gelezen dat het aan de control pod lag. Dat vond diegene denk ik niet zo leuk, want hij noemde het een gerucht en dat het nog niet zeker was enzo. |:( Hij kon nog niet met zekerheid zeggen wanneer de oplossing binnen zou zijn, maar hij noemde al MAART.

Als het dan maar bij maart blijft, want anders ga ik wel stappen ondernemen. (zijn er wetten over hoe lang een bedrijf erover mag doen om zoiets op te lossen? of moet je dan gewoon je geld terugvragen?)
Lekker vaag dan, want ik heb vandaag (uhm..gisteren) ook gebeld en de jongen die ik aan de telefoon kreeg heeft me eerst verwezen naar de website waar een document staat om duidelijk te krijgen of het ook echt aan de speakers ligt (opstelling, polariteit :? enz. Maar daar ligt het dus allemaal niet aan.) Toen een klantnummer gekregen en volgens hem zou de helpdesk volgende week verteld worden welke oplossing Logitech heeft voor dit probleem. Volgens hem hadden ze deze week al wat moeten horen, maar helaas |:( . Of ik dus volgende week ff terug wil bellen.
Wel weer lekker die tegenstrijdigheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik heb ook gebeld daarover en volgens die medewerker was het normaal dus het klinkt erg tegenstrijdig allemaal. We wachten wel af of ze terugbellend deze week. En wat is eigenlijk die website? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord..., zou je daar een linkje van kunnen plaatsen. Niet dat dat helpt om de ruis te verdwijnen maar gewoon benieuwd wat ze daar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx, zal eens kijken wat daar allemaal staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb vanmiddag de Logitech Z560 gehaald en ik moet zeggen, leuk setje :D. Alleen heb ik een paar problemen.

Als ik zonder muziek de volume knop voluit zet hoor ik een best harde ruis. Af en toe piept ie ook. Als ik het volume naar beneden draai gaat ook de ruis weer weg. Ik had in dit topic gelezen dat er veel ruis was, maar dat was alleen bij de z680 of ook bij de 560 ? Het kan namelijk ook aan mn geluidskaart liggen, ik heb onboard 5.1 (AC 97). Als ik met muziek op met mn oor tegen een speaker aanzit is het geluid niet echt scherp, ik ga er van uit dat dat door mn onboard komt.

Is dat allemaal met een Creative SoundBlaster Live Player 5.1 verholpen of kan ik beter een Audigi (1) nemen ?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

eMAeRCe schreef op 08 februari 2003 @ 20:41:
Als ik zonder muziek de volume knop voluit zet hoor ik een best harde ruis. Als ik het volume naar beneden draai gaat ook de ruis weer weg.

Is dat allemaal met een Creative SoundBlaster Live Player 5.1 verholpen of kan ik beter een Audigi (1) nemen ?
Dat is idd (o.a.) ruis van de geluidskaart.
Een A1 heeft een betere SNR dan de SBLive5.1, en een A2 nog wat beter, waardoor je de ruis minder hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 22:38:
verkopen ze die nou ook met window?
die aopen H600B? wow dan hoef ik hem niet te modden meer haha
Die H600B is te koop met doorkijkwindow, en evt. met blacklight (paars) die op een normaal stroomstekker van je voeding aangesloten kan worden (zelfde als bij een hd).
Die lamp kan uit/aan en op geluid (dus aan wanneer er een dreun van je Z-680 subwoofer komt ;))

Dus idd, je hoeft het dan niet meer zelf te modden! En het mooie van dat het voorgefabriceerd is, is dat het ruitje heel professioneel afgewerkt is in die kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, even voor de duidelijkheid. Dit topic gaat over de Logitech speakers en niet over een computercase. (maakt mij niet uit, maar voordat de moderator hem sluit....)

Anyways, vandaag een e-mail van Logitech gekregen, en dat wilde ik jullie niet onthouden:

Dear Mr. -----
Thank you for your enquiry.

Though some hiss is normal for high output systems we have been getting a number of complaints like yours and we have put in to place a fix that should clear up this problem, what we will do is to replace your Soundtouch control unit with a new one that should eliminate the hissing sound. The only problem is that we will not have replacement units until the end of February or March with delivery to you a few weeks later. If you are willing to wait I would be more then happy to send you a replacement unit free of Charge and will give you a call or email when the unit ships to you. When we do send you the unit and the email notification we will also instruct you on how to return the defective unit. If this is acceptable to you, would you please email me back to confirm your complete postal address and daytime phone number, so our records are complete.

Heb hier meteen ja op gezegd, en ben blij dat er nu duidelijkheid is... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Dus eerst de nieuwe controlpod ontvangen en dan de oude opsturen?

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, bijv. als iemand geen zin heeft om de oude op te sturen. Of ze doen het misschien via een creditcard zoals Maxtor bij advanced RMA's ofzo, dan als je niet meewerkt, gaan ze je creditcard leeghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyb schreef op 12 February 2003 @ 15:04:
Dus eerst de nieuwe controlpod ontvangen en dan de oude opsturen?

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, bijv. als iemand geen zin heeft om de oude op te sturen. Of ze doen het misschien via een creditcard zoals Maxtor bij advanced RMA's ofzo, dan als je niet meewerkt, gaan ze je creditcard leeghalen.
Breng ze even op een idee, ik vond het wel prima zo ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Er heeft dus niemand last van geruis van de Logitech Z560 zoals ik heb ? Ik had alleen maar van de Z680 gelezen, dus dan komt het door mn gel krt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, grote update mensen.

Ik heb zojuist naar de helpdesk van Logitech Belgie gebeld ivm de Z-680. Ze vertelden mij dat het hoogstwaarschijnlijk pas eind maart/ begin april zal zijn tot de nieuwe versie in de winkels ligt, ondanks de eerder beloofde datum ergens in februari.

Ze zeggen dat er nog onderdelen moeten geproduceerd worden in China, en dat dit nog weken gaat duren. Daarna moeten de sets natuurlijk nog geassembleerd worden enzo, dus eind maart / begin april lijkt hun op dit moment een realistische releasedate.

Wat er van waar is weet ik niet, zeker is dat het nog tot eind maart gaat duren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog wel een winkel die die "Oude" op voorraad heeft, of hebben ze ze allemaal terug gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

er is bestaat volgens mij geen nieuwe versie, alleen 1 versie, de "oude" 1.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds

sds

Ze verwachten de nieuwe controlpods in maart, vanwege chinees nieuwjaar is de fabriek daar nu een aantal weken gesloten. Maar als de nieuwe pods binnen zijn sturen ze me in ieder geval een nieuwe op dus na 3 a 4 maanden eindelijk af van de ruis, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar als je nu dus een een Z680 koopt, dan heb je wel ruis... eigenlijk kan ik niet wachten tot eind maart of zo :)
Als ik nou zo'n Z680 setje koop, en ik heb ruis, kan ik dan eind maart toch nog een nieuwe controlpod eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een z680 besteld en der zit nogal een aardig lange levertijd op dus ik hoop dat ik de nieuwe versie van de control pod erbij krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie reden om dit topic weer een kick te geven LOL >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 16:52:
Goeie reden om dit topic weer een kick te geven LOL >:)
:? Kan je ff het een en ander toelichten ? (met edit-knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds

sds

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 16:12:
ja, maar als je nu dus een een Z680 koopt, dan heb je wel ruis... eigenlijk kan ik niet wachten tot eind maart of zo :)
Als ik nou zo'n Z680 setje koop, en ik heb ruis, kan ik dan eind maart toch nog een nieuwe controlpod eisen?
Niet iedereen met een "oude" versie heeft last van ruis, sommige wel, sommige niet, je moet gewoon geluk hebben. Als je pech hebt moet je gewoon contact opnemen met logitech dan wordt het wel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 20-08 14:41
eMAeRCe schreef op 12 February 2003 @ 16:57:
Er heeft dus niemand last van geruis van de Logitech Z560 zoals ik heb ? Ik had alleen maar van de Z680 gelezen, dus dan komt het door mn gel krt... :)
Z-560 op een Terratec DMX-Fire 1024 hiero.. geen ruis.. Ik had wel ruis op mijn oude Live 5.1, oftewel lang leve Terratec :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Occy74 schreef op 15 februari 2003 @ 19:45:
[...]
Z-560 op een Terratec DMX-Fire 1024 hiero.. geen ruis.. Ik had wel ruis op mijn oude Live 5.1, oftewel lang leve Terratec :)
Ah das fijn om te horen, ik was namelijk van plan om de Live 5.1 (of 4.1) te kopen, maar nu zie ik dat ik beter meer uit kan geven aan de audigi :) (ervan uitgaande dat daar ook geen ruis is)

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 15-02-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

mensen, dat is een hele andere ruis, de ruis die bij door het ingangsignaal word gemaakt is niks speciaals. Het gaat om die ruis die er is als er geen bron aanvast zit. Volume onafhankelijk mag ik misschien wel even toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Precies, ruis van een geluidskaart is anders dan het ruisprobleem van de Z680.
Maar geluidskaart ruis is (dacht ik) wel volume afhankelijk, des te hoger je de mastervolume zet, des te hoger de ruis.
SNR bij de Audigy is idd beter dan bij de SBLive, en nog beter bij de Audigy2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:13
Ik kan op de IKEA site geen info vinden over de speakerstandaarden die ze daar verkopen.

zag ik eerder in het topic een directe link maar die doet het niet.

ben er wel geinteresseerd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:13
btw wat is dat SURROUND DELAY optie precies?

en wat in hoeverre hoor je het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 22:16:
Ik zou THX zeker niet onderschatten. Heeft Lucasfilm ontworpen en als er iemand veel gedaan heeft voor geluid in de bios zijn zij het wel.

als ik een THX film op zet ipv een een film die dat niet heeft dan merk ik toch wel een verschil hoor

echt waar
THX voor computer speakers moet je jezelf niet veel van aantrekken... De standard voor ECHTE THX zoals bij HiFI speakers zijn heeel anders dan voor computer speakers... dus dat is niet te vergelijken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Ruis van de Z-560 zit hem in de geluidskaart. Bij de Z-680 in de controlepad idd. Hev nu 2 setjes gehoord van de Z-560 en werkelijk perfect gewoon! Gewoon een monster sound mx300 kaartje en de Z-560 is werkelijk Meesterlijke combinatie. Ik vind persoonlijk de Z-680 overbodig met centre speaker en afstand bediening maar er zijn mensen die daar gevoelig voor zijn.

Thx voor computer speakers is de zelfde eisen als Hifi speakers. Het gaat namelijk om een bepaalde zuiverheid van geluid bij bepaalde Hz.

En deze z-560 en z-680 zijn dus instaat om op alle hoorbare hertzjes een goed geluid te geven. Zo moet bijvoorbeeld voor dat een woofer THX logotje mag dragen 105db produceren zonder vervorming voor hij het logotje mag (bron thx.com)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarno schreef op 11 november 2002 @ 12:43:
Ik ben als een gek op zoek naar de Z680, maar geen enkele winkel heeft 'm op voorraad, helaas.
Dynabyte in Alkmaar heeft al een tijdje een set staan: verkoopt niet zeker? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 20:49:
[...]

THX voor computer speakers moet je jezelf niet veel van aantrekken... De standard voor ECHTE THX zoals bij HiFI speakers zijn heeel anders dan voor computer speakers... dus dat is niet te vergelijken.......
THX is THX lijkt me, tuurlijk zit er verchil in Hi-Fi en computerspeakers maar de THX certificatie lijkt me gewoon hetzelfde.

Andere update, de nieuwe sets zouden idd geen ruis meer bevatten. Ik ben gister gebeld met de mededeling om alle kabels op te sturen en mijn set wordt volledig vervangen. Zit alleen wel max 10 dagen zonder die set :( maar krijg daar wel een nieuwe voor terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus er komt over een kleine 2 weken een nieuwe versie weer op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

ik zou niet uitgaan van 2 weken. Als ze zeggen maart/april, zou ik uitgaan van eind april.
(Ik weet zelf niet precies wat ze gezegd hebben.)

Steeds met stapjes uitstellen doen ze liever dan in 1x een lang tijdstip geven, wegens marketing redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Volgens mijn laatste info wordt het id april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 10:14:

THX is THX lijkt me, tuurlijk zit er verchil in Hi-Fi en computerspeakers maar de THX certificatie lijkt me gewoon hetzelfde.
Nope, hier gaat het over 'THX multimedia', da's weer wat anders dan de THX varianten voor hometheatre. De THX certificatie voor bioscopen staat vervolgens weer geheel los van de anderen. Ofwel, THX is niet altijd THX, om het maar ff zo te zeggen :).

Maar in praktijk betekend het dat wanneer de pc-speakers gecertificeerd zijn, je best wel prima spul in huis hebt, maar verlekker jezelf er niet op, want het is niet alles zeggend.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Id, THX zegt misschien iets over het produkt maar niet alles. En aangezien Creative mede eigenaar is van THX (toch ?) vertrouw ik het tegenwoordig niet helemaal meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

60% ofzo was dacht ik van Creative

gaat er dus vooral om hoeveel flappen je op tafel legt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen watvoor aansluitmogelijkheden de logitec z-680 heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 February 2003 @ 14:15:
Kan iemand mij vertellen watvoor aansluitmogelijkheden de logitec z-680 heeft :)
1x digitaal optisch, 1x digitaal coaxiaal, 1x 6 kanaals direct (3 stereo-mini connectors), 1x Analoog stereo-mini voor MP3 or MiniDisc spelers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

In de VS en Duitsland is de ROM versie 1.1.2 gesignaleerd.

Dus waarschijnlijk binnenkort in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 dagen terug bij Alternate een Z-680 gekocht. Jammer genoeg heb ik ook ruis. Heb vandaag met Logitech gebeld. Kreeg een aardige gast aan de lijn. Hij stelde een paar vragen en concludeerde dat ik een nieuwe controlpod moest krijgen. Dit zou helaas tot eind maart, begin april duren voor ze weer op voorraad zouden zijn.

De stereo x2 setting deed het volgens mij de eerste dag goed, maar vandaag is het geluid uit de rears veel zachter dan uit de fronts. Dit blijft, wat ik ook doe. Vind ik erg jammer want dit vond ik een goed stand om op verjaardagen een muziekje op te zetten (de set moet nogal een grote kamer vullen). Ik hoop dat dit met de nieuwe pod ook weer normaal is.

Ook hoor ik tijdens het luisteren (TV - DPLII of film - DTS) af en toe een tikje of een plopje. Ze zijn erg zacht en niet echt storend maar vallen toch op. Verder vind ik de subwoofer wel erg boomy en snel overheersend. Toch vindt ik al met al dat je qua geluidskwaliteit krijgt wat je voor dat geld mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
iemand enig idee of die kabel tussen sub en controlpod verlengd kan worden met gewoon 15 pins kabel ?

LOL

vandaag nieuw setje gehad was iets stuk zelfde ROM versie weer ruis :(
Maar ja nu wel 2 x een z 680 :D

[ Voor 37% gewijzigd door Smurff op 27-02-2003 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Voor degene die de kabel tussen subwoofer en controlpod willen verlengen.

Dat kan met een gewone 15 pins mannetje/vrouwtje verlengkabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee waar de verleng kabel voor de z-560 te koop kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 11:01
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 22:16:
Enig idee waar de verleng kabel voor de z-560 te koop kan zijn?
Wat voor verlengkabel? Als je voor de speakers bedoelt: dat is gewoon standaard audiokabel, kun je bij elke elektronicazaak wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik bedoel voor het kastje met de vollume knop, het is een soort ps/2 connector.

Sorry dat ik het er niet bij had staan 8)7
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.