Logitech Z-560/Z-680

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.509 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal is kijken welke versie ik heb !!

Ik had hem al vrij vroeg dus zal denk ik wel ook 1.03 hebben of lager!!

(Waar kan je dat zien , welke versie je hebt !! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scroll ff naar boven bopitje
daar staat het nog beschreven

ik wordt echt gek van dat wachten man...maar ja zal er maar mee moeten leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok over die ruis. eerst en vooral heb ik mijn zekering van Logitech gekregen en de speakers doen het weer.

Vervolgens heb ik mijn versie getest en het is jammer genoeg 1.0.3

maar volgens mij is er geen ruis en nochtans luister ik er aandachtig naar omdat ik heel goed op de hoogte ben van dit probleem. Bijvorrbeeld als er even geen geluid komt uit mijn xbox - dus wanneer een level ingeladen wordt - zijn de speakers zo goed als stil omdat er geen muziek en effecten zijn maar er is ook geen ruis. Ik meen dat echt.

de Control-pod theorie is dus niet helemaal waterdicht.

Hoewel, wil er iemand zo vriendelijk zijn om het ruisprobleem nog één maal uiit te leggen zodat ik een idee heb van hoe dramatisch de ruis zou moeten zijn en hoe ik me ervan kan vergewissen dat ik toch wel ruis heb. Bijvorrbeeld, hebben alle 5 speakers ruis of alleen de center speaker.

zijn er nog mensen die 1.03 hebben en geen ruis? Meldt jullie aub

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Als je geen ruis hoort dan heb je toch geen probleem... ik heb 1.0.3, ruis uit alle 5 de speakers en je hoeft er echt geen moeite voor te doen om het te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

blitmeister, zet de input maar eens op direct :)

daarna heb je op alle kanalen ruis

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Control-pod moet ik dus kijken , nou daar staat bij mij 106035 en nog wat cijfertjes betekent nou dat ik versie 1.0.6 heb ??

Ow ja heeft iemand een officeel bericht van logitech over de ruis in de boxen.

Ik moet nl een officeel papier hebben waar het opstaat anders mag ik mijn boxen niet omruilen :'(

Maar bopitje wil hem wel graag omruilen :) , dus als jullie dat hebben graag !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Volgens een bericht in dit topic, hoeft alleen de controlpod omgewisseld te worden, en niet heel de set. Verder kan dit gedaan worden bij Logitech zelf en waarschijnlijk niet bij een winkel.

De vraag is of Logitech die nieuwe controlpods al heeft. Hiervoor zal je moeten bellen of iemand anders moet dit al gedaan hebben?

In de VS schijnen btw al die 500W versies net klaar te zijn... (waarschijnlijk met nieuwe controlpod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
what the???
500 watt versies?!?!?!?!
hebben we met een upgrade te maken? ik dacht dat outburst power maar 450 was! of zijn dat nieuwe sets ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Als het goed is dat van 500W al bekend in dit topic.

Logitech heeft dus de speakerset dus opnieuw getest, en vond dat het 500W moest zijn ipv 450W.

Er is dus verder niks veranderd met de set zelf. Alleen de labels worden nu dus 500W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahhh op die manier dus...
maar ik heb net een mailtje gehad van rax dat het nog steeds niet binnen is die speakersets...
dat wordt zeker weten ergens in Februari
dat weet ik nou al...ach ja...het zal maar moeten ik kan er moeilijk wat aan doen.
misschien alvast Z-560 kopen voor de pleister op de wonde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Yorcom (en waarschijnlijk bijna alle computer winkels) weet ook nog niet wanneer de Z680 leverbaar is.
Helaas krijgen we nu een datum onbekend door.

U begrijpt dat we daar geen genoegen mee nemen en hopen komende dagen een beter beeld te kunnen krijgen van de levertijd.
Misschien weet Hastec meer, want dat is dacht ik de officiele distribiteur in NL...

Geen probleem voor mij, ik ziet hier wel goed met mijn MW550 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je dan met "direct input" Atgast?

Wanneer zou ik direct input gebruiken want ik heb al games gespeeld en DVD's bekeken. (xbox op de optische input) en geen ruis gehad

met PC ga ik deze set niet gebruiken. Dus over welke ingangen heb je het als je over direct input spreekt?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan je op je control pad instellen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar weet niemand waar logitech dat heeft gezegd , over die speakers .

Met die ruis , ik heb alleen maar berichten bij reviews gezien , en bij ons zelf dan .

Maar heeft logitech dit zelf al aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Logitech heeft de ruis toegegeven via verschillende emails.
Ze hebben het verder niet direct op een website ofzo vermeldt. Dat zullen ze ook niet doen denk ik, omdat mensen dan waarschijnlijk minder snel die set kopen.

Mail gewoon Logitech......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 21:13:
Maar weet niemand waar logitech dat heeft gezegd , over die speakers .

Met die ruis , ik heb alleen maar berichten bij reviews gezien , en bij ons zelf dan .

Maar heeft logitech dit zelf al aangekondigd?
Als je Logitech opbelt dan geven ze zelf toe, dat er iets mis is met de control-pod (1.03) en dat je hem kan inwisselen. Dus gewoon effe een belletje plegen.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ben zojuist door Yorcom gebeld dat ze de Logitech Z-680 sinds vandaag op voorraad hebben.

Alleen wisten ze niet te vertellen of het deze keer gelabeld is met 500W en ook niet of het de nieuwe serie controlpods zijn.
Heb ze een mail gestuurd met de procedure om het te controleren.
Dus ff afwachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Laatst online: 15:05
Hopelijk is het een nieuwe serie. Ik had me er al bij neergelgd dat het februari zou worden.. mischien dus toch nog deze week :7

Btw die 500wattjes is toch alleen kwestie van nieuw geplakt label, technisch zijn ze toch nog het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog geen mailtje gehad van Rax Nederland.
in principe ga ik er dan van uit dat deze nog niet leverbaar zijn (mijne staat op 3 weken + 1 week normaal wachten nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Ik heb net weer effe logitech gebelt, of ze de nieuwe control pod al hadden.
Ze zeiden iig nee.
Maar die gast zei dat als ze leverbaar zijn dat ze gewoon een nieuwe pod naar je opsturen (logitech dan hé), Ik zei zo van.. eehh en de oude pod dan.
Toen zei die gast dat je die waarschijnlijk mocht houden, dus dan hebben we er 2.
Dit staat nog niet voor 100% vast, want die gast mocht daar eigenlijk niks over zeggen :P

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

haha, cool

En zo goedkoop is zon controlpod/decoder ook weer niet lijkt me.

Als je nog een voeding ervoor kan regelen, heb je gratis een Dolby Digital/DTS/Dolby Prologic decoder! Maar, die is dan wel afgesteld voor de Z680....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nu ook een Email gekregen van RAX Nederland dat de order op voorraad is.
de order zal zo spoedig mogelijk worden geleverd...aldus Rax NL....
maar ik neem van aan dat ze nu met de nieuwe control pod leveren?????
lijkt me wel verstandig dat Logitech nu gewoon Control pods levert die goed zijn en de goede zekeringen die in de subwoofers zitten. wil niet na 3 uur gebruik de zekering zien doorbranden....
ik weet volgende week dus meer.
ik hoop echt niet dat deze de mankementen heeft anders moet ik ook weer die control pods shit vervangen en daar heb ik weinig zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

"maar ik neem van aan dat ze nu met de nieuwe control pod leveren?????"
Dat vraag ik me dus ook af......
en als je nog beld, vraag dan meteen of er 500W op staat

dat van die zekering komt weinig voor denk/hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 15:13
ja mijn vraag is dus ook.
zijn alles versies die ooit uitgekomen zijn 500watt dus, of alleen de gereviseerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal zijn ze "500 watt" logitech heeft hetzelfde model alleen opnieuw getest en vonden dat het op 500w geclassificeerd moesten worden dus vandaar de nieuwe label, technisch zijn ze hezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 15:13
ok thanks, vandaag ff dat setje halen.
ik heb er echt zin in om dat te testen, samen met de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Waar ga je hem halen?
En kan je als je hem hebt ff laten weten of ie gelabeld is met 500W en welke controlpod versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RelaXXinG?
heb jij trouwens dat setje al gehaald dan? ik wil ook wel eens weten wat de reacties zijn van je. ik wil echt een revisie hebben ( net zoals Cyb )
van dat stickertje op de doos maakt niet zoveel uit vind ik...450 is toch al goed

don't keep us waiting :D
we also want to know hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 20:13
Bij alle dynabyte filialen hebben ze de oude 1.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

bij dynabyte betaal je ook 499 euros

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rip off
als je goed bij Tweaker pricewatch kijkt dan betaal je maar 376 incl verzendkosten bij www.rax.nl
bespaart je gewoon meer als 100 euro....snap gewoon niet dat mensen daar in trappen. om zo'n dure prijs over de toonbank heen te smijten.
die extra 100 euro kan je weer gebruiken voor een phatte NIEUWE PC ofzo. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puschkin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb hem vandaag eindelijk kunnen ophalen bij Yorcom, maar het is nog wel de 1.0.3 versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik die niet doen :D Neem er wel een met een goeie pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

de 1.03? damn why?
Wat heeft Logitech dan al die tijd lopen uitspoken.....

Dan wordt het waarschijnlijk wachten tot ergens in feb....
Als hetgene wat klopt wat die Logitech tegen Elroy zei, dan kan je hem net zo goed nu halen omdat je dan toch gratis een nieuwe controlpod krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Jah idd leuk zo'n logitech setje hopen dat die controlcenter nou goed vervangen wordt, maarre is een vraagje tussendoor hebben jullie ook zo'n gare center, een soort van holle klank of dof bij gepraat in films. En vinden jullie het niet raar dat die center speaker zo weinig weegt in vergelijking met die surround speakers. :O

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

primemaximuz schreef op 18 January 2003 @ 21:17:
Jah idd leuk zo'n logitech setje hopen dat die controlcenter nou goed vervangen wordt, maarre is een vraagje tussendoor hebben jullie ook zo'n gare center, een soort van holle klank of dof bij gepraat in films. En vinden jullie het niet raar dat die center speaker zo weinig weegt in vergelijking met die surround speakers. :O
Dat met holle klank en dof gepraat heb ik niet met m'n center.
Maar de center is idd een stuk lichter dan de andere 8)7, was me nooit opgevallen.
Wat mij natuurlijk wel opviel is dat de center een geheel andere aansluiting heeft voor de kabels.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe ver mag je nu gaan met die volumeknop zonder de speakers op te blazen?

Reden waarom ik dat vraag is omdat ondanks de 450 WATT ik het gevoel heb dat ze niet luid genoeg zijn. Het lijkt also het bij games minder krachtig is dan bij films.

hoe ver gaan jullie met de volumeknop?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
puschkin schreef op 18 January 2003 @ 17:57:
Ik heb hem vandaag eindelijk kunnen ophalen bij Yorcom, maar het is nog wel de 1.0.3 versie....
ja why 1.0.3???
het is toch dan gefixed hoop ik?
ik wil gewoon een goeie versie...als je een setje koopt dan verwacht je dat je gewoon een set krijgt die niet kapot gaat of mankementen heeft.
dit heeft niets te maken met die service dat je die control pod kan inruilen...het gaat om discipline! een werkend systeem dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

je mag je volumeknop helemaal open draaien hoor... ik raad het je overigens af, als ik em 3/4 open heb (en m'n sblive op maximale output) dan begint t pijn te doon hoor :/

enne, m'n center klinkt niet hol hoor ? ik gebruik em ook bij muziek en ik vind t mooi klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

misschien center fout aangesloten? dus + en - omgedraait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Center klinkt ook prima. Behalve de ruis, klinkt eigenlijk het hele setje boven mijn verwachtingen. Overigens heb ik contact opgenomen met logitech, en na een standaard mailtje is dit eruit gekomen:
---------------------------------------------------------

Dear Mr. van Onna,
Thank you for your enquiry.

If all is well, we can offer a solution around the end of January. Please contact us back around that time for a possible soltion. I apologize for the inconvenience.

Kind regards,
Nick van Raalte
Logitech Europe SA technical support
----------------------------------------------------------
Sure, no problem. The ROM version is 1.03

Regards,

Floris van Onna

-----Original Message-----
Wrom: BOHMKHJYFMYXOEAIJJPHSCRTNHGSWZIDREX
[mailto:EU_Customer_Service@eu.logitech.com] On Behalf Of EU_Customer_Service@logitech.com
Sent: maandag 13 januari 2003 14:53
To: Floris van Onna, IMA b.v.
Subject: Logitech Z-680

--------------------------------------------------
Dear Mr. van Onna,
Thank you for your enquiry.

In order for us to offer you a possible solution, could you please contact us back with the ROM version number of the control pod?

To check the ROM version, put the unit in standby, and then hold the input and settings buttons together for 5 seconds. The ROM version will briefly appear on the LCD. Note that this action will also reset the control pod back to the factory defaults, so you will have to re-do any adjustments, such as trim levels and Dolby settings.

Kind regards,
Nick van Raalte
Logitech Europe SA technical support
--------------------------------------------
I still find the hiss very noticable. I hear it from 3,5 meters distance, and I know from others they have the same problem. You can say this is normal, but I'm sure it isn't cause the American Z-680's don't have this problem. I also read (in a forum about this problem) that Logitech will exchange the old (version 1.03) control panels for new (version 1.1) ones, and that that would solve the problem. My question is, how do I get this new version, and when will it be released?

Thanks and regards,

Floris van Onna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx Atgast. Maar helemaal open draaien! ik dacht dat dat net schadelijk zou zijn voor de speakers. Op lange termijn dan.

Of bedoelen ze dat je het basvolume niet helemaal mag open draaien?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vrijdag ook de Z-680 binne gehad maar hebben jullie ook ruis in de boxen als ik het volume op nul zet hoor ik het hardstikke goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ruis.... daar gaat bijna heel dit topic over. Lees maar eens door.
Als je controlpod versie 1.1 is, moet je het ff zeggen. (hoe te checken staat ook hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp krijgen de mensen die nu hun logitech set binnen hebben gekregen nog steeds versie 1.0.3.?
iedereen die nu dus Logitech Z-680 krijgt geleverd moet deze dus ook weer omruilen.......
lekker handig hoor

oh enne Wenze87? heb jij nou wel ruis of niet? het kan zijn dat ik dan ook ruis heb maar voor ieder persoon ligt dit weer anders...misschien vind ik het helemaal niet hinderlijk...dan is er helemaal niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Het is niet zo vreemd dat de setjes die je nu koopt nog 1.0.3 zijn.

Ten eerste moeten de winkels eerst alle oude setjes nog verkopen
Ten tweede zijn de 1.1 setjes er nog niet, want logitech heeft ze pas eind jan/begin feb

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vorige week mijn oude setje terug gestuurd :D Ruis en helemaal stuk :( krijg als het goed is deze week een nieuwe dus een met een goeie pod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kayipwing ik heb wel ruis hel erg vind ik zelf ik erger me er wel aan. ik heb hem vrijdag binnen gekregen maar welke versie ik heb weet ik niet. maar als ik gewoon de set aanzet heb ik geen ruis. als ik dan me cdspeler aanzet dan heb ik wel ruis. dan zet ik hem uit heb ik nog ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yow ik heb de Logitech Z-680 binnengekregen en ik heb gechecked op de control pod en ik heb inderdaad (zoals verwacht) versie 1.0.3 nog.

maar ik weet niet waar jullie het over hebben met dat ruis enzo want ik heb zelf helemaal geen problemen. dat zekering doorbranden is ook geen probleem volgens mij (moet ik nog ontdekken...als die doorbrand dan zal ik het wel posten).

maar betekent dat ik dan toch Versie 1.1 moet hebben? zit er risico aan dat je de 1.0.3 versie blijf houden?
moet ik gewoon Logitech een mailtje sturen?
EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID.!
ik heb NU geen enkel problemen met de Logitech Z-680!! HIJ KLINKT ECHT SUPER GAAF!!! soww die Subwoofer man echt WREED!!! Ik heb ff The Rock afgedraaid op mijn Playstation 2....moet je nagaan hoe dat klinkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

of je veel ruis hebt of niet, is ook afhankelijk van de omgeving van de Z680

Veel mensen hebben ruis, maar veel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inderdaad ook versie 1.03 maar ik heb echt heel veel ruis hoor ik snap niet dat jij dat niet hebt. misschien ligt het eraan hoe je hem heb aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 16:29:
ik heb inderdaad ook versie 1.03 maar ik heb echt heel veel ruis hoor ik snap niet dat jij dat niet hebt. misschien ligt het eraan hoe je hem heb aangesloten
Dat is zoals ik in de post boven de jouwe verteld heb, o.a. afhankelijk van je omgeving. 1.1 is geshield, 1.03 niet. Dat shielden is waarschijnlijk puur om EMI (electro magnetic interference) te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik had jou post niet gezien toen was ik al aan het typen, maar er staat op de logitech site ofzo dat je hem naast je tv kan zetten enzovoorts omdat hij magnetisch is afschermt of zijn dat alleen de boxen dan? ik heb net nog even getest en als ik het volume op 1derde open zet met harde muziek hoor ik de ruis nog steeds. en in de rustige stukjes van films is het heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Dat zijn waarschijnlijk de boxen die zijn afgeschermd. Zodat je bijv. de center op de monitor kan zetten zonder daarbij de monitor te beschadigen.

Je zou kunnen proberen een stuk alluminiumfolie om je controlpod te wikkelen :P, heb geen id of dat echt werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nope ik kan geen Ruis detecteren. zelfs op FULL POWER
Center FULL
Subwoofer FULL
Surround FULL
Volume FULL
nog steeds geen ruis...tenzij je superdichtbij de speaker zit...
oh en ik heb hem op optical gezet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad kayipwing, zoals ik al eerder had gepost heb ik ook versie 1.0.3

en ook heb ik absoluut geen ruis en mijn volume staat op ongeveer 3/4

bass staat bijna uit omdat dat een minpuntje is van deze set namelijk dat de bas te overweldigend kan zijn.

ik hem totnogtoe alleenmaar gebruikt met optical cable naar X-box en dat loopt prima.

akkoord, pers je je oren op de speaker hoor je een bijzonder zachte ruis maar das volstrekt normaal.

en ik heb ook inmiddels een nieuwe zekering gekregen van logitech en dus ben ik nu prima in orde.

maar ja misschien als ik bel krijg een 1.1.1 pod en dus heb ik ook tegenstrijdige gevoelens tenslotte ben ik de klant en wil ik dat alles picobello in orde is.

misschien moeten we deze thread uitbreiden naar aansluitingen want daar lijkt het probleem te liggen. dus mensen die hem met een PC gebruiken hebben wel ruis of zo iets. ach ik suggereer maar iets.

dus ja wat als die 1.1.1 versie nog beter klinkt? kan haast niet maar wat als??

wat denken jullie?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de Logitech Z-640, is dat eigelijk iets? Ik was van plan die te kopen voor m'n Xbox, kost geloof ik iets van 129 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de z-640 is bitter weinig power . dus vraag is hoe groot is je kamer en hoe belangrijk is surround sound bij je games. bijv als ik splinter cell speel wil een naald horen vallen bij wijze van spreken omdat geluid een cruciaal aspect is van deze game

maar goed e z-640is wel DD 5.1 dus das leuk maar ik wil power hebben

dan hoef ik me niet ongerust te maken over decibels die te hoog zijn of krakende geluiden als ik het setje iets te hoog zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
me = tevreden gebruiker van de Logitech Z-680
kan het iedereen gerust aanraden...you only know it by buying it!! so try it out!! wat heb je te verliezen...
volgens mij zijn wij de 2 lucky bastards dan Blitmeister die een setje zonder ruis heeft hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat lijkt me inderdaad zeer sterk dat dat werkt. ik heb hem bij yorcom vandaan weet iemand wanneer ze daar de nieuwe krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 19:06:

bass staat bijna uit omdat dat een minpuntje is van deze set namelijk dat de bas te overweldigend kan zijn.

ik hem totnogtoe alleenmaar gebruikt met optical cable naar X-box en dat loopt prima.

akkoord, pers je je oren op de speaker hoor je een bijzonder zachte ruis maar das volstrekt normaal.

en ik heb ook inmiddels een nieuwe zekering gekregen van logitech en dus ben ik nu prima in orde.

maar ja misschien als ik bel krijg een 1.1.1 pod en dus heb ik ook tegenstrijdige gevoelens tenslotte ben ik de klant en wil ik dat alles picobello in orde is.

misschien moeten we deze thread uitbreiden naar aansluitingen want daar lijkt het probleem te liggen. dus mensen die hem met een PC gebruiken hebben wel ruis of zo iets. ach ik suggereer maar iets.

wat denken jullie?

thnx
ik heb hem nu op een cd speler zitten morgen doe ik hem op me xbox maar ik denk niet dat het werkt want hij zit nu ook al optical op me cdspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt dat nou, "settings" en "input" indrukken? Ik heb het gisteren bij mediamarkt in de winkel geprobeerd maar er gebeurde mooi niks. Dat setje wat ze daar hadden ruiste volgens mij niet. Kon het niet echt goed horen want er was veel lawaai maar volgens mij was hij echt stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 19:06:

wat denken jullie?

thnx
Idd, ik heb 2 maanden geleden ook zo iets dergelijks gezegd. Ik heb versie 1.0.3 en ik heb ook mijn oren op de speakers geperst. Alleen uit de centerspeaker kon ik een hééél lichte ruis horen (zoals je in een schelp de zee hoort ruisen). Dat noem ik geen ruisen. Wat ik wel frappant vindt, is dat ik alleen voor de centerspeaker de meegeleverde luidspreker kabel heb gebruikt. Alle andere heb ik een iets beter kwaliteit speakerkabel gebruikt (de standaardkabel was niet lang genoeg). Daar hoor ik dan helemaal niets van ruis. Ik heb het ook over alle output settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 21:15:
Werkt dat nou, "settings" en "input" indrukken? Ik heb het gisteren bij mediamarkt in de winkel geprobeerd maar er gebeurde mooi niks. Dat setje wat ze daar hadden ruiste volgens mij niet. Kon het niet echt goed horen want er was veel lawaai maar volgens mij was hij echt stil
Je moet wel de Control Pod op Standby zetten. dus uitzetten (rood lampje brand ipv blauw lampje)
druk dan settings en Input 5 seconden in...en het zal heel even zichtbaar zijn.

ennuh bij mij zijn er nog steeds geen problemen hoor :P
hopelijk blijft dat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik deed het ook toen die aan stond ik snapte er echt nix van haha. maar ik heb nog steeds heel erge ruis zometeen even kijken of ze hier advanced scart cable hebben kijken of het dan nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik snap niet dat jij veel ruis hebt Wenze87...
bij mij is er weinig tot geen ruis...en ik hoefde geen onderdelen ofzo te vervangen.

by the way het boekje is wel erg karig man...staat geen fuck in bijna. en de kabels vind ik ook een beetje van cheap quality maar het voldoet :D
ik denk dat ik langere Rear Speaker kabels ga kopen want deze zijn echt te kort om door heel mijn kamer te leggen.
iemand wat suggesties voor Audiokabels?
merk? ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 19:38:
En de Logitech Z-640, is dat eigelijk iets? Ik was van plan die te kopen voor m'n Xbox, kost geloof ik iets van 129 euro.
* Glitch is een tevreden Z-640 gebruiker

Die 680 is me gewoon te duur en hier komt ook prima geluid uit :)

Ik heb er overigens 95 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trunksmd schreef op 20 January 2003 @ 21:30:
[...]

Idd, ik heb 2 maanden geleden ook zo iets dergelijks gezegd. Ik heb versie 1.0.3 en ik heb ook mijn oren op de speakers geperst. Alleen uit de centerspeaker kon ik een hééél lichte ruis horen (zoals je in een schelp de zee hoort ruisen). Dat noem ik geen ruisen. Wat ik wel frappant vindt, is dat ik alleen voor de centerspeaker de meegeleverde luidspreker kabel heb gebruikt. Alle andere heb ik een iets beter kwaliteit speakerkabel gebruikt (de standaardkabel was niet lang genoeg). Daar hoor ik dan helemaal niets van ruis. Ik heb het ook over alle output settings
ook met huidige speakerkabels heb je geen ruis...
dus het maakt niet uit wat voor kwaliteit speakerkabels je gebruikt denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus je wilt zeggen dat, afhankelijk van het merk kabel, er waarneembare kwaliteitsfluctuaties kunnen optreden?

lijkt me heel straf. zelf heb ik daar niet op gelet. ik heb gewoon naar standaard luidprekerkabel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het ook niet maar ik stuur hem gewoon terug. en dan boekje is inderdaad kut er staat niet eens in wat te doen als het ruist ofzo of je center doet het niet of wat dan ook echt bijna geen info. bij mij waren de standaart kabels lang genoeg omdat ik een mini kamer heb. maar het kan niet aan de kabels liggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik even over iets anders vragen. kan er iemand mij vertellen hoe die groene input aan de achterkant van de controlpod precies heet.

omdat ik er een gamecube op wil aansluiten om aldus dolby pro logic II te bekomen maar dan heb ik een adaptertje nodig om mijn rode en witte audio stereo kabel in de control pod te pluggen

ik heb al verschillende adaptertjes gekocht - ze kosten gelukkig niet veel - maar ze passen allamaal niet.

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat vroeg ik me idd ook af ik weet alleen dat ie stereo is en voor je computer ik vraag me af hoe je aux moet aansluiten misschien moet je zlef wat solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

1x digital cinch (tulp stekker)
1x digital optical ( ? stekker)
3x analog jackplug 3,5mm stereo (1 daarvan is groen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 18:40:
ik snap niet dat jij veel ruis hebt Wenze87...
bij mij is er weinig tot geen ruis...en ik hoefde geen onderdelen ofzo te vervangen.
Cyb schreef op 20 January 2003 @ 16:40:
of je veel ruis hebt of niet, is ook afhankelijk van de omgeving van de Z680

Veel mensen hebben ruis, maar veel ook niet.

Dat is zoals ik in de post boven de jouwe verteld heb, o.a. afhankelijk van je omgeving. 1.1 is geshield, 1.03 niet. Dat shielden is waarschijnlijk puur om EMI (electro magnetic interference) te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Laatst online: 15:05
Ik begrijp dus dat sommigen van jullie een set hebben uit een nieuwe serie, maar deze toch versie 1.03 en heeft soms nog ruis?

Ik maak hieruit op dat versie 1.1 er nog niet is? (Als die ooit komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat voor kabels hebben jullie gekocht?
en waar? merk? prijs? wil namelijk deze week ff kijken voor andere kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Dat was denk ik geen nieuwe serie, maar een nieuwe levering.

1.1 wordt verwacht in feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yep dit zijn volgens mij nog oude 1.0.3 maar waarschijnlijk alleen een nieuwe levering.
ik heb geen problemen dus dit is een goede versie lijkt mij.
by the way iemand nog wat te vertellen over mijn post hierboven over de kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puschkin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-10-2023
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 19:38:
Je hebt dan volgens mij nog wel een Dolby Digital Decoder nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was denk ik geen nieuwe serie, maar een nieuwe levering.

1.1 wordt verwacht in feb.
Dan wacht Triple A nog even.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Triple A
volgens mij is er niks mis met de nieuwe leveringen
maar of course kan je altijd even wachten tot de 1.1 echt gereleased zijn maar ja...zolang wachten heb ik geen zin in.
uhm volgens mij kon je Z-640 wel gebruiken voor consoles hoor???
dacht het wel...kijk ff op Logitech site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb hier de Z-640 i.c.m. een Terrarec DMX Xfire 1024. Helaas geeft deze set een dikke ruis uit alle speakers (alleen van de sub weet ik het niet zeker). Deze ruis is afhankelijk van het volume. Bij mijn vorige speakertjes (HELE goedkope met batterijtjes) was er geen ruis, dus ik neem aan dat het aan mijn Logipechs ligt, en deze heeft dus geen controlpod. Ik twijfel nog of ik er werk van ga maken...
:( :( :(

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ga terug naar de winkel en leg het probleem voor ruil ze zonodig terug in
de Creative setjes zijn voor PC's ook erg interessant vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou vandaag heb ik de advanced scart cable gekocht voor me xbox maar ik heb nog steeds ruis. dat wordt dus terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tsja dan zou ik hem terugbrengen en een nieuwe set voor in de ruil nemen
of gewoon een andere set kopen.

snap niet dat ik geen problemen heb en jij wel
wat is dit voor hekserij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Ik heb net een ander setje gehaald; de z-540. Ook dit setje heeft last van ruis, maar wel uit alle speakers. Aan de volume knop draaien heeft geen zin. Ook hoor ik vaak een "poppend"geluid als het setje een nieuwe geluidsstroom voor zn kiezen krijgt.

Verder is het setje wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

ook veel ruis als je de inputs op je speakerset weg haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uhmm ergens in dit topic stond ook dat het ook aan je omgeving kan liggen
lijkt me sterk dat ALLE speakers ruisen zo hard ruisen :D

kijk ff naar je opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Cyb schreef op 23 januari 2003 @ 17:30:
ook veel ruis als je de inputs op je speakerset weg haalt?
Yup, ook dan. Dat was het eerste dat ik deed.
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 18:44:
uhmm ergens in dit topic stond ook dat het ook aan je omgeving kan liggen
lijkt me sterk dat ALLE speakers ruisen zo hard ruisen :D

kijk ff naar je opstelling
Ik hoop dat het aan de omgeving ligt, of spanningsverschillen ed. De subwoofer produceert namelijk ook nog een bepaalde soort ruis. (meer elektrisch zoemetje en de satelieten een zacht zand geluidje)
Wat de opstelling er mee te maken begrijp ik niet; want het blijft gelijk ruisen ook al verplaats ik de handel steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm tsja dan moet je toch maar es proberen dan je speakers te verplaatsen
als je een zoemetje hoort dan is er misschien toch interference ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 21:51
Ruis kan ook de oorzaak zijn van het NIET aarden van je PC.

Dit probleem heb ik ook een tijd gehad totdat ik m'n PC verplaatste en dus aansloot op een stopcontact MET randaarde. Gevolg een stuk minder ruis.

Ik weet niet of dit het probleem op kan lossen

Ik heb achter m'n live kaart een 2 externe versterkers die via AUX mij vierkanaals laten horen.

Ik ben echter ook van plan om de Z680 of 640 aan te schaffen, alleen wacht ik nog ff op een goede versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb je idd wel gelijk in
mijn stopcontact zit in zo'n beveiligd randaarde shit ...misschien dat het daarop komt? ik had vroeger echt van die gevaarlijke stopcontact dozen...
anders koop je gewoon zo'n haspel ofzo die zijn altijd wel goed meestal

Ik zou in ieder geval niet meer zonder Logitech Z-680 meer kunnen. ik heb toch maar besloten even te wachten met de Logitech Z-560 aanschaffing...wil namelijk eerst een notebookie hebben...dat vind ik ff iets belangrijker dan 2e speakersetje
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ruisen ligt niet aan randaarde, noch aan kabels mijn pc is geaard en ik had de kabels vervangen bij mijn z680 die ik terug heb gestuurd en me geld heb terug gevraagd, aangezien ik toen der tijd 450 had betaald en hij is nu al te koop voor 100 minder. die optical aansluiting op de 680 is een toslink aansluiting, gamecube, heb ik niet maar er werd gezegd dat ie een rode en een witte stekker had, dus een normale stereo aansluiting voor linker en rechter kanaal, om dat op de z680 aan te sluiten heb je een audio adapter met 1 Cinch koppeling en 2 Cinch stekkers

ziet er zeg maar zo uit

--|XX|.......... _
........|---|XX|_
--|XX|
(negeer de puntjes aangezien anders de indeling niet klopte)
mijn asciart is niet zo denderend maar aan de linker kant "zie" je 2 Cinch stekkers en aan de rechterkant van het draad zie je de Cinch koppeling, met het bijgeleverde verbindings kabel van logitech voor de digitale coax aansluiting kan je het ene uiteinde in de Cinch koppeling steken en het andere uiteinde in de Cinch koppeling in de conrtol pod, de 2 andere stekkers (wit en rood) doe je dan in je console, als je bedoeld dat die 2 stekkers op het kabel van de console zitten dan heb je alleen een audio adapter nodig met 2 Cinch koppelingen en 1 Cinch stekker (met eventueel verlengstuk)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

De meeste ruis van de Z680 wordt, zoals ik hierboven al een paar keer heb verteld, niet veroorzaakt door kabels, maar door de ControlPOD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

correct, meer kan ik niet zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Heeft de 560 ook een aansluit mogelijkheid op Consoles ? (of welke andere aansluiting dan ook, stereo ofzo)

Ik wil hem graag ook gaan gebruiken voor mijn Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nope i don't think so...only 640 en 680 hebben die optie dacht ik...om aan te sluiten op consoles. by the way hoe kan je trouwens de set aansluiten op de TV? want ik wou die proberen op de tv aan te sluiten maar is niet echt gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de mijne aangesloten op me tv, uhmm had lol maar ik had er geen moeite mee, maar dat ligt puur aan je tv, als je zo\n klein "goedkoop" tv'tje hebt dan heb je waarschijnlijk niet echt veel uitgangen

zelf heb ik een panasonic tx32pk25d, en die heeft aan de achterkant een rode en witte Cinch (tulp) koppeling het enigste wat ik dus nodig had om die aan mijn z680 speakerset aan te sluiten was een klein kabeltje met aan de ene kant 2 Cinch stekkers en aan de andere kant 1 Cinch stekker

en als je niet zo'n soort aansluiting op je achterkant hebt blijft er maar meestal een laatste oplossing =\, dan moet je een kabel gebruiken wat je in de koptelefoon aansluiting doet van je tv en dan in de aux van je z680 stopt, of als je het kunt krijgen een kabeltje met 1 3.5mm jackplugstekker en aan de andere een Cinch (tulp) stekker dan kun je die namelijk aan de achterkant van je z680 pod in de digitale coax aansluiting doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh ja nog een vraagje...
ik zie de control pod altijd op Pro Logic 2 Movie staan...en wat als je DTS kiest? dan staat er volgens mij nog PL2 Movie....
niet dat het veel uitmaakt want ik hoor toch amper verschil tussen DTS en PL2...
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.