Verwijderd

Is me nog niet gelukt. Geprobeerd met speld,paperclip,horlogeschroevedraaier maar krijg die haakjes niet weg. Zit gewoon TE strak erin. (Aopen voeding)
PC zit nu weer in elkaar. Probeer het een andere keer nog wel eens. Eerst eens zien hoe jullie dat gaan fixen
[rml]Pureoptical in "[ IA] Nylon kabelmesh"[/rml]Phant0m schreef op 17 November 2002 @ 13:43:
PO heb je mijn geld ontvangen?
alles mooi gemeshed.. maar nu start me pc niet meer op..
er gebeurt helemaal NIETS
letterlijk NIETS..
toen had ik ff alle andere kabels naar cdrom etc losgehaalt en zette hem aan, voeding fan draait heel ff hoort een brom en valt weeer uit (nu bleek nog dat de floppy kabel en de molex naar me baybus vastzaten)
dus die haal ik eruit wil weer opstarten, nix
kabels er terug in... nix,
andere voeding doet het nu wel gewoon marja die is niet gemeshed
iemand idee ?
nou is mijn vraag dan meteen is dat geen probleem met de zwarte draden? Als je die omdraaid? ben darr een noob in hoor in die draden en welke wat is
[ Voor 0% gewijzigd door loodgieter op 17-11-2002 15:24 . Reden: gewijzigd :) ]
Verwijderd
Ik had precies hetzelfde.cryptapix schreef op 17 November 2002 @ 15:07:
<knip>
andere voeding doet het nu wel gewoon marja die is niet gemeshed
iemand idee ?
Probeer eens op je voeding wel aangaat als hij niet in je computer zit.
Stekker erin en de groene en zwarte draad van je ATX stekker verbinden. Als hij het doet moet je van gaan blazen. Dan kan je met een multimeter alle voltages na meten. En als dat allemaal goed is moet het werken.
Maarja dat is ook niet zeker aangezien het bij mij ook allemaal klopte en hij het ook niet deed in m'n computer

Na een paar keer uitelkaar schroeven en goed controleren dat er niks kortsluiting maakt deed hij het weer. Was wel vaag.
Een zwarte 5 volt draad bestaat niet. de zwarte draden zijn gewoon de min en het maakt niet uit welke je daarvoor gebruikt.Twix schreef op 17 November 2002 @ 15:18:
ja dan zal je wel 1 draadje verkeerd hebben aan gesloten (bijv 12 volt op die van 7 volt )
nou is mijn vraag dan meteen is dat geen probleem met de zwarte 5 vot draden? Als je die omdraaid?
maar hoe zie ik of ie "aan gaat" want de fan in mijn voeding word gevoed door mijn mobo via stekkertje dat uit voeding komt
doh ?cooolkast schreef op 17 november 2002 @ 15:23:
Ik zie dat deze actie loopt tot 7-12-2002, dus ik kan toch nog gewoon bestellen?
Verwijderd
ik zou het eerst geprobeerd hebben en als het niet lukt, dan vragen.cooolkast schreef op 17 November 2002 @ 15:23:
Ik zie dat deze actie loopt tot 7-12-2002, dus ik kan toch nog gewoon bestellen?
niet andersom
Verwijderd
meteen een multimeter erin hangencryptapix schreef op 17 November 2002 @ 15:31:
ik zal eens gaan proberen
maar hoe zie ik of ie "aan gaat" want de fan in mijn voeding word gevoed door mijn mobo via stekkertje dat uit voeding komt
Je tong op de molex zetten?cryptapix schreef op 17 november 2002 @ 15:31:
Nee serieus, verbind het stekkertje van de fan met een molex (ff draadjes ertussen prakken), dan zie je vanzelf of hij aan gaat.
gewoon met multimeter 1 op min en dan die andere draadjes aantikke ?
maar verder: ik weet niet alle voltages..
ik weet alleen rood, zwart, geel.. rest geeeen idee
moet ik weer gaan searchen
ik ga voor het 1steTentacle1 schreef op 17 november 2002 @ 15:36:
[...]
Je tong op de molex zetten?![]()
Nee serieus, verbind het stekkertje van de fan met een molex (ff draadjes ertussen prakken), dan zie je vanzelf of hij aan gaat.
ik zal proberen

Jah sorry hoor
Het kwam gewoon doordat heel veel mensen het al hadden enzo....de vorige actie(ook m'n eerste/enige) waar ik aan meedeed was die van Nitraat, en daar werd alles in een keer verzonden....
Vandaar
Wat zou trouwens beter staan bij zilveren rounded cables....grijs of zwart? Ik zelf denk grijs....iemand anders nog suggesties?
Searchen kan natuurlijk ook...
ik heb 340watt voeding die ik bij me chieftec heb gekregen
maaar ik bedenk me nu.. ik heb me schroevendraaier bij maat laten liggen omdat ik daar ff voeindg ging halen.. GVD
Ik heb grijs genomen omdat ik dat beter vind passen bij mn zilveren rounded cables. K heb een andere kabel ook geround met grijze tape en dat vond ik mooi bij mn andere cables passen.Kolonel_E schreef op 17 november 2002 @ 15:38:
[...]
Wat zou trouwens beter staan bij zilveren rounded cables....grijs of zwart? Ik zelf denk grijs....iemand anders nog suggesties?
Uiteindelijk is het een kwestie van smaak waar je zelf over moet beslissen zoals dat bij elke casemod het geval is
Zomaar hoor, kan het zijn dat je een Chieftec voeding hebt? aaruit komt een kabeltje met zwart en geel, maar dat is GEEN voeding... Dat is enkel de rpm draad... Als je daar 12V op gaat zetten is je rpm ding iig naar de K... en waarschijnlijk je hele fan... De fan zelf wordt gewoon in de voeding gevoed, enkel de rpm draar (met aarde dus) komt eruit om evt. op je mobo aan te sluiten...cryptapix schreef op 17 november 2002 @ 15:31:
d8 ik al wnt toen ik net keek ontbrak me het 12volt lijntjeKippenijzer schreef op 17 november 2002 @ 16:01:
[...]
Zomaar hoor, kan het zijn dat je een Chieftec voeding hebt? aaruit komt een kabeltje met zwart en geel, maar dat is GEEN voeding... Dat is enkel de rpm draad... Als je daar 12V op gaat zetten is je rpm ding iig naar de K... en waarschijnlijk je hele fan... De fan zelf wordt gewoon in de voeding gevoed, enkel de rpm draar (met aarde dus) komt eruit om evt. op je mobo aan te sluiten...
Sorry hoor, maar waarom maak jij zo veel posts? Ik zie in deze laatste pagina(voor mij 50p/pagina) 3x 2 posts van jouw onder alkaar staan...Probeer deze knop eens:cryptapix schreef op 17 November 2002 @ 16:15:
groen met zwart doorvertbonden.. gebeurt nix ?
ik hoor wel klikje als ik die 2 doorverbind

Btw: ik maak er maar 1 post aan vuil, en de ander replyd alleen maar zodat het duidelijk is dat anderen dat ook vinden.....
Maar 't was alleen maar een tip hoor, verder niks ernstigs
mee eensKolonel_E schreef op 17 november 2002 @ 16:23:
[...]
Sorry hoor, maar waarom maak jij zo veel posts? Ik zie in deze laatste pagina(voor mij 50p/pagina) 3x 2 posts van jouw onder alkaar staan...Probeer deze knop eens: [afbeelding]
sorry hoor...Kolonel_E schreef op 17 november 2002 @ 16:23:
[...]
Sorry hoor, maar waarom maak jij zo veel posts? Ik zie in deze laatste pagina(voor mij 50p/pagina) 3x 2 posts van jouw onder alkaar staan...Probeer deze knop eens: [afbeelding]
maar om daar nou zelf 2 posts aan vuil te maken vind ik ook beetje dom he ?
en dan nog zon nutteloze offtopic reply van "mee eens"" erbij vind ik zelf veeeel erger dan 2x posten op 2 verschillende quotes
Dan vind ik het dommer om er dan toch op te reageren.cryptapix schreef op 17 november 2002 @ 16:25:
[...]
sorry hoor...
maar om daar nou zelf 2 posts aan vuil te maken vind ik ook beetje dom he ?
en dan nog zon nutteloze offtopic reply van "mee eens"" erbij vind ik zelf veeeel erger dan 2x posten op 2 verschillende quotes
nfi
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
tjah zo raken we wel offtopic heThe Dolf schreef op 17 november 2002 @ 16:48:
[...]
Dan vind ik het dommer om er dan toch op te reageren.
nfi
ik wil altijd laatste woord hebbe
maar goed ff ontopic:
naja voor mij dan ontopic
iemand een idee wat er aan hand is als ik me groene en zwarte draad van voeding doorverbind dat ik een tik hoor en verder gebeurt r nix
Verwijderd
Kortsluiting:?cryptapix schreef op 17 november 2002 @ 16:54:
[...]
tjah zo raken we wel offtopic he
ik wil altijd laatste woord hebbe
maar goed ff ontopic:
naja voor mij dan ontopic
iemand een idee wat er aan hand is als ik me groene en zwarte draad van voeding doorverbind dat ik een tik hoor en verder gebeurt r nix
Kijk er zit een automagische zekering in en die tikt ook al je er stroom op zet, en als hij kortsluiting maakt, dat is logisch iig.
Dus loop al je contacte maar na opzoek naar sluiting een meet wat door. Ik kan niet vanaf hier zien wat jij verkeerd hebt gedaan. Dus zelf prutsen totdat hij het weer doet.
hoe meet je iets door als r nergens spanning op komt te staan ?Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 17:16:
[...]
Kortsluiting:?
Kijk er zit een automagische zekering in en die tikt ook al je er stroom op zet, en als hij kortsluiting maakt, dat is logisch iig.
Dus loop al je contacte maar na opzoek naar sluiting een meet wat door. Ik kan niet vanaf hier zien wat jij verkeerd hebt gedaan. Dus zelf prutsen totdat hij het weer doet.
overviews:

closeup:

[ Voor 0% gewijzigd door cryptapix op 17-11-2002 18:03 . Reden: foute urls ]
Veeettttt.....dat grijs ziet er eigenlijk wel strak uitcryptapix schreef op 17 November 2002 @ 18:02:
Mijn pics zijn er nu ook..
overviews:
[afbeelding]
[afbeelding]
closeup:
[afbeelding]
jah blauwe tape gebruikt.. lukt wel goed.Kolonel_E schreef op 17 november 2002 @ 18:05:
[...]
Veeettttt.....dat grijs ziet er eigenlijk wel strak uit....lukt het afronden ook goed met die blauwe stukjes tape(toch)?
meeste delen begonnen te rafelen, dus tape geplakt op het nog niet rafelende stuk en vervolgense de rafels afgeknipt
als je dan toch gaat kloten met tape, tape dan tot aan of tot net op de molex connector, dan zie je die lelijke draden nietcryptapix schreef op 17 november 2002 @ 18:09:
[...]
jah blauwe tape gebruikt.. lukt wel goed.
meeste delen begonnen te rafelen, dus tape geplakt op het nog niet rafelende stuk en vervolgense de rafels afgeknipt
Verwijderd
Heb mijn mesh dus ook niet af hoeven tapen. Alleen moet ik nog die rotte ATX doen (en een stekker met 2 gele en 2 zwarte draden, vierkant blokje).
extra p4 12v voeding dusVerwijderd schreef op 17 november 2002 @ 18:26:
rafelenAls je gewoon na het knippen eerst ff een aansteker erlangs haalt, dan heb je dat probleem niet.
Heb mijn mesh dus ook niet af hoeven tapen. Alleen moet ik nog die rotte ATX doen (en een stekker met 2 gele en 2 zwarte draden, vierkant blokje).
maar aansteker had ik niet.. staat ook ergens in dit topic..
en op dat tapen:
ik vind wel mooi dat je juist die draden nog ziet
edit:
wat ik me ineens afvraag..
maakt het uit of de 2 zwarte draden van een molex kruislinks zijn verbonden
dus dat bij zon stekker waaraan 2 molexxen zitten de zwarte draad bij het ene molex links van ehet midden zit en bij de 2e molex rechts van midden ?
(zolang de apparaten niet aangelosten zijn maakt het voor het functioneren van de voeding niet uit lijkt mij maar als ie aangesloten is ? want aarde is aarde ?)
jah tuurlijk kan dat..Phant0m schreef op 17 November 2002 @ 18:33:
als je geen P4 heb dan kun je die extra voedingsdraden voor p4 gewoon afknippen toch? en in je voeding verbergen
maarja waarom zou je ? als je ooit over wil schakelen naar p4 en je draden zijn afgeknipt is da ook weer minder (vooral fijn met dure voeding
Verwijderd
Er zijn nog meer dingen waar vuur uitkomt...cryptapix schreef op 17 november 2002 @ 18:28:
[...]
maar aansteker had ik niet.. staat ook ergens in dit topic..
Lucifers werken ook heel goed hoor, al jaren
525 Kabelmesh 5 (kleur) per 5 meter 1xO.D.Smolik schreef op 17 November 2002 @ 18:49:
Wat moet ik precies bestellen als ik een chieftec 360watt voeding hebt?
530 Kabelmesh 10 (kleur) per meter 1x (als je zwart neemt en om je ATXkabel zit er al een hoeft deze niet)
ook daarop had ik al antwoord gegeven eerder in dit topicVerwijderd schreef op 17 November 2002 @ 18:49:
[...]
Er zijn nog meer dingen waar vuur uitkomt...
Lucifers werken ook heel goed hoor, al jaren
Maar zoveel moeite is het niet om ff een aansteker te kopen á 50 eurocentcryptapix schreef op 17 november 2002 @ 18:55:
[...]
ook daarop had ik al antwoord gegeven eerder in dit topic
Gezocht!
Router
oko DAAROP heb ik al antwoord gegeven..The Dolf schreef op 17 November 2002 @ 18:57:
[...]
Maar zoveel moeite is het niet om ff een aansteker te kopen á 50 eurocent
fijn he als je kan lezen
Verwijderd
Joh, ik zou zeggen : Quote jezelf een paar keer, kunnen wij niet PER
ONGELUK je note missen

Wat een gezeur...
[/oftopic]
maar nog ff terug naar me vraag over die zwarte draden ?
dus dat bij zon stekker waaraan 2 molexxen zitten de zwarte draad bij het ene molex links van ehet midden zit en bij de 2e molex rechts van midden ?
(zolang de apparaten niet aangelosten zijn maakt het voor het functioneren van de voeding niet uit lijkt mij maar als ie aangesloten is ? want aarde is aarde ?)
(als je zwart neemt en om je ATXkabel zit er al een hoeft deze niet)The Undertaker schreef op 17 November 2002 @ 18:54:
[...]
525 Kabelmesh 5 (kleur) per 5 meter 1x
530 Kabelmesh 10 (kleur) per meter 1x (als je zwart neemt en om je ATXkabel zit er al een hoeft deze niet)
Ik begrijp het niet.
Nergens gelezen hoor (als mijn geheugen me niet in de steek laat tenminste)cryptapix schreef op 17 november 2002 @ 18:59:
[...]
oko DAAROP heb ik al antwoord gegeven..
fijn he als je kan lezen
Je hebt alleen gezegt dat je te leip bent met die dingen omdat er dan vanalles fout gaat.
En ten tweede heb je ook zelf gezegt dat het niet moeilijk zoou zijn om een aansteker te kopen maar je wilde er geen moeite voor doen.
En quote jezelf eens zodat we niet heel het topic door moeten lezen ipv als een klein kind te reageren.
Gezocht!
Router
OK en nu ontopic plz, of ik ga schoppen!!!
Verwijderd
Gaat er volgens mij alleen om dat bij een hoge belasting er 2 aarde draden zijn om de boel te ontlasten omdat je er anders een hele dikke in moet doen...
Nee. Deze zijn beide 0V en kan ze moeiteloos met elkaar verwisselencryptapix schreef op 17 November 2002 @ 19:07:
lol dit gaat ook nergens meer over..
maar nog ff terug naar me vraag over die zwarte draden ?
Gezocht!
Router

Je hebt iets verkeerd aangesloten blijkbaar. Aan de mesh ligt het niet!cryptapix schreef op 17 November 2002 @ 19:17:
ok dan vrag ik me toch echt af waarom me voeding het nie meer doet
jah maar ik kan echt niet vinden wat..Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 19:19:
[...]
Je hebt iets verkeerd aangesloten blijkbaar. Aan de mesh ligt het niet!
atx kabel zit iig goed.. (ook al zat ie niet goed als ie niet op mobo zit en ik wil hem starten door groen met zwart door te verbinden zou ie het ook moete doen
nog bedankt voor je laatste mailtje. Kan goed voor stellen dat je veel mail krijgt jaVerwijderd schreef op 17 november 2002 @ 19:18:
Update: vanaf nu beantwoord ik geen mails meer met vragen wanneer betalingen binnenkomen. Iedereen die niet op Laupro wil checken moet ermee leven dat ik geen mailtjes verstuur omtrent zulke simpele vragen. Blijkbaar bestaan er ook inkoopaktien00bs, maar die moeten zich maar eens goed in de materie inlezen!![]()
![]()
Als er bij je chieftec voeding al een cablemes om je ATX kabel zit en deze is zwart, dan hoef je deze niet aan te schaffen als je zwarte cablemesh neemt. Bij mijn Antec voeding zit deze er namelijk al wel om en ik dacht bij sommige Chieftec voedingen ookO.D.Smolik schreef op 17 november 2002 @ 19:08:
[...]
(als je zwart neemt en om je ATXkabel zit er al een hoeft deze niet)
Ik begrijp het niet.
Neeuhj is niet zo. Je bent misschien verward met de kast zelf. Die komen van een fabrikant. Maar de wat voor voeding er in komt, bepaalt de uiteindelijk fabrikant dus Chieftec, Antec etc.The Undertaker schreef op 17 november 2002 @ 19:53:
[...]
Als er bij je chieftec voeding al een cablemes om je ATX kabel zit en deze is zwart, dan hoef je deze niet aan te schaffen als je zwarte cablemesh neemt. Bij mijn Antec voeding zit deze er namelijk al wel om en ik dacht bij sommige Chieftec voedingen ook
omfg wat een LOMPE actie van mij

domweg 4 pinnetjes voor floppy connector omgebogen en zo maakte de 5,12 en 0 volt lekker contact.. voeding doet ut weer
Misschien slim om de volgende keer eerst alles na te kijken, en daarna pas te postencryptapix schreef op 17 November 2002 @ 22:28:
ik heb het probleeem gevonde
omfg wat een LOMPE actie van mij
domweg 4 pinnetjes voor floppy connector omgebogen en zo maakte de 5,12 en 0 volt lekker contact.. voeding doet ut weer
neej ik had gewoon de floppy stroom connector eraf gehaald.. dus heb je 4 draadjes los hangen.. die heb ik zeg maar teruggevouwen en de cablemesh in geduwt..Tentacle1 schreef op 17 November 2002 @ 22:42:
Haha, bedoel je de weerhaakjes? Dan ben je wel ff aan't zoeken geweest
beetje lompe actie met gevolg kortsluiting..
jah klopt maar ik heb zoo lang gezocht.. en net pas vond ik het.. had ALLE kabels weer losgemaakt.. en wa denk jeKolonel_E schreef op 17 november 2002 @ 22:46:
[...]
Misschien slim om de volgende keer eerst alles na te kijken, en daarna pas te posten....
laatse kabel zie ik iets glimmens in die mesh
ik d8 oooowww nee he.. en ja hoor.. de lompe actie kwam uit de mouw
kolere ik zat ff op een andere pagina te kijken (way off-date)
ik zie nou ook dat PO mn bestelling nog niet ingepakt heeft

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2002 10:39 . Reden: datum ]
Ik sta op betaald
Na ruim een week checken op LauPro heb ik toch de zelfbeheersing gehad om niet te mailen!
Heb ik nog mooi een dag ofzo (of hoe lang duurt opsturen) om flink op de postbank te vloeken
nylon cablemesh in koffermod rulez

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Verwijderd
Ik heb op m'n werk intussen ook kabelmesh gevonden in de afvalbak op m'n stagebedrijf wat er wel extreem tof uitziet, maar dat is echter van RVS en lijkt me niet verstandig om te gebruiken (i.v.m. magnetisme, ruis in de voeding, kans op kortsluiting e.d.
-edit-
Oeps, heb van 'n andere IA vandaag betaald
Verwijderd
uit de mesh zul je bedoelencryptapix schreef op 17 november 2002 @ 22:53:
ik d8 oooowww nee he.. en ja hoor.. de lompe actie kwam uit de mouw
Ik zie dat ik op laupro op verzonden sta, dus nu maar afwachten
maar via internet welVerwijderd schreef op 18 November 2002 @ 18:24:
tis net weekend geweest, banken doen dan niet veel he....
2x 525 Kabelmesh 5 zwart per 5 meter
2x 530 Kabelmesh 10 zwart per meter
Dit past toch wel in 1 envelop ?
En je centjes komen jouw kant op ......
Tnx m8 wanneer zou ik het kunnen verw8ten als jij woensdag je centjes hept of word er gew8 en masaal verzonden ?
Als je geld binnen is heb je het waarschijnlijk binnen een paar binnen, want PO leverd uit voorraad. En het zal wel in een enveloppe passen ja.G4E-PARAD0X schreef op 18 November 2002 @ 21:52:
okeej
2x 525 Kabelmesh 5 zwart per 5 meter
2x 530 Kabelmesh 10 zwart per meter
Dit past toch wel in 1 envelop ?
En je centjes komen jouw kant op ......
Tnx m8 wanneer zou ik het kunnen verw8ten als jij woensdag je centjes hept of word er gew8 en masaal verzonden ?
je weet maar noooit waarvoor je het kan gebruike
Nog ff wachten en dan kan ik eindelijk die kabels eens netjes afwerken
'When you're not paying for the product, you are the product!'
GeduldPhant0m schreef op 19 november 2002 @ 12:31:
PO op welke datum heb je het naar mij opgestuurd?
daar gaat het niet om, ander moet ik namelijk langs het postkantoor, want dan konden ze de brievenbus weer eens niet vinden
Teken een dikke pijl over de stoep naar de brievenbus toe!Phant0m schreef op 19 November 2002 @ 12:59:
[...]
daar gaat het niet om, ander moet ik namelijk langs het postkantoor, want dan konden ze de brievenbus weer eens niet vinden
Maareh, betekent dat dat je elke dag de postbode moet onderscheppen en anders de post ophalen op het postkantoor?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Dit topic is gesloten.