Ik heb ze ontvangen, bedankt PO
Verwijderd
In de connector zitten die je akn ze een beetje zien als je door het plastic heen kijkt.fleppuhstein schreef op 15 november 2002 @ 19:57:
[...]
vlak voor de connector ? of in je voeding ? en maken de kleuren echt niks uit ? want ik heb bv meerdere oranje draden, maar sommige zijn dubbele draden.
Maar het maakt bij mij niks uit aangezien ik zeker weet dat ik neit elke draadje weer op de zelfde draad heb terug gesoldeerd.
(Nee, ik heb niet het hele topic doorgelzen, sorry als dit er al in staat...)
Ik ga morgen effe de krimpkous by de mesh halen, maar welke maten moet ik nou halen voor ATX en molex (en evt floppy-connector, gezien dat nog smallere kabels zijn...)
Ik ga morgen effe de krimpkous by de mesh halen, maar welke maten moet ik nou halen voor ATX en molex (en evt floppy-connector, gezien dat nog smallere kabels zijn...)
is het mogelijk om nog wat te bestellen??
Lees de eerste post maar.... ja dus
Ik had al besteld, inmiddels ook ontvangen, maar ik zou nog twee setjes willen
Joh, maak anders ff een nwe naam aan op Laupro, dan kan je vrolijk weer bestellen!!
'When you're not paying for the product, you are the product!'
NP, het kan toch gewoon nog!The Undertaker schreef op 15 november 2002 @ 21:14:
[...]
Ik had al besteld, inmiddels ook ontvangen, maar ik zou nog twee setjes willen
ik ben klaar mte me voeding..
heb pics (zal morgen ofzo ff van cam hjalen)
twas voor em in totaal 6 uur werk ofzw.. naja eten ertussendoor zeg maar uurtje of 4 a 5
ik heb ALLES met schroevendraaier losgemaakt dus niets geknipt.. en wat is dat ene KLOTE WERK!!!!
van de 5 meter 5mm mesh heb ik NIETS over en ik kwam precies uit
van de 2 meter 10mm mesh heb ik 1 meter over ofzow...
nu nog rest van mijn kabels die ik overal heb lopen nog in de mesh stopppen en dan is mijn kastje weer lekker strak...
als ik jullie was zou ik niet gaan knippen, das zonde en het kan ook zonder knippen
kleuren maken niet uit.. zwart is zwart maakt nite uit welke enz enz
enigste wat denk ik WEL uitmaakt is dat als je 2 draden op 1 pinnetje hebt je die ook wel weer prcies op die plaats moet terug plaatsen
heb pics (zal morgen ofzo ff van cam hjalen)
twas voor em in totaal 6 uur werk ofzw.. naja eten ertussendoor zeg maar uurtje of 4 a 5
ik heb ALLES met schroevendraaier losgemaakt dus niets geknipt.. en wat is dat ene KLOTE WERK!!!!
van de 5 meter 5mm mesh heb ik NIETS over en ik kwam precies uit
van de 2 meter 10mm mesh heb ik 1 meter over ofzow...
nu nog rest van mijn kabels die ik overal heb lopen nog in de mesh stopppen en dan is mijn kastje weer lekker strak...
als ik jullie was zou ik niet gaan knippen, das zonde en het kan ook zonder knippen
kleuren maken niet uit.. zwart is zwart maakt nite uit welke enz enz
enigste wat denk ik WEL uitmaakt is dat als je 2 draden op 1 pinnetje hebt je die ook wel weer prcies op die plaats moet terug plaatsen
Welke dikte hebben jullie gebruikt voor de ATX en voor de normale molexdraden? Dan bedoel ik voor de krimpkous die je nodig hebt
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
atx= 1 meter 10The Dolf schreef op 15 november 2002 @ 22:09:
Welke dikte hebben jullie gebruikt voor de ATX en voor de normale molexdraden? Dan bedoel ik voor de krimpkous die je nodig hebt
molex= 5 meter 5
atx dikke kabel 10mm (past wel goed)The Dolf schreef op 15 november 2002 @ 22:09:
molex 5mm
oh niet goed gelezen
krimkous is niet nodig als je zon goedkoop setje horloge schroevendraaiers hebt kan je met de kleinste gewoon die weerhaakjes terug buigen.. heb ik ook gedaan
mocht je klrimkous nodig hebbe, neem dan iets van 1 a 2 mm dikker dan je draad (gewoon stukje draad mee naar winkel)
Dit probleem heb ik dus.

Gezocht!
Router
had ik ook
op uiteindes stukje taope doen werkt
Met een fijne schroeven draaier of een spijkertje. Het is klotewerk maar het resultaat mag er wezen.Scarp schreef op 15 november 2002 @ 22:38:
Hoe krijg je die connectoren er eigenlijk af?
Gezocht!
Router
Verwijderd
Het beste wat je daartegen kan doen, is voordat je je mesh erop schuift, heel fftjes een aansteker langs het uiteinde halen, totdat je de boel trug ziet smelten. Hierna rafelt het niet meer, iig niet bij mij.
het heeft me me hele dag gekostThe Dolf schreef op 15 November 2002 @ 22:41:
[...]
Met een fijne schroeven draaier of een spijkertje. Het is klotewerk maar het resultaat mag er wezen.
maar results are
aansteker er ff langsheen laten gaan smelt het aanelkaar lees front laupro (staat het dacht ik ook in)cryptapix schreef op 15 November 2002 @ 22:37:
[...]
had ik ook
op uiteindes stukje taope doen werkt
1 wij hebbe hier nergens aanstekers in huis, niemand rookt en gasfornuis gaat elektrishTwix schreef op 15 November 2002 @ 22:44:
[...]
aansteker er ff langsheen laten gaan smelt het aanelkaar lees front laupro (staat het dacht ik ook in)
2 gaat fackin stinken en heb alles op me kamer gedaan
3 ik ben te leip met die dingen.. brand bij mij alles plat
Verwijderd
1 Je hebt ongetwijfeld wel ergens lucifers (voor kaarsen?) en zo niet, dan weet ik het ook nietcryptapix schreef op 15 november 2002 @ 22:45:
[...]
1 wij hebbe hier nergens aanstekers in huis, niemand rookt en gasfornuis gaat elektrish
2 Het stinkt niet zoerg als je zal denken, want als je het goed doet verbrand je het niet, maar laat je het smelten. Ik heb het ook op me kamer gedaan.
3 Bel alvast 112 voordat je gaat beginnen
Alvast suc6
achja mijn tape zit er al omheen
dus ik ga niet de moeite nemen om het te gaan aanfikke
lucifers ook echt nergens
wij hebbe geen vuur in huis.. snap ook niet waarom
naja die dinge zijn nie duur dus kan wel kope maar toch waarom zou ik
dus ik ga niet de moeite nemen om het te gaan aanfikke
lucifers ook echt nergens
wij hebbe geen vuur in huis.. snap ook niet waarom
naja die dinge zijn nie duur dus kan wel kope maar toch waarom zou ik
Ik wacht geduldig op mijn bestelling 
Doe maar rustig hoor PO, geen haast hier
Kben toch bezig met net nieuwe lian li pc6803a te modden.
Hij wordt hopelijk mooi
er komt een AWP in de zijkant
Counterstrike
Hij wordt hopelijk mooi
tis awmPnD schreef op 15 November 2002 @ 22:52:
Ik wacht geduldig op mijn bestelling
Hij wordt hopelijk mooier komt een AWP in de zijkant
Counterstrike
artical warfare magnum
maar die gsaten daar kenne niet afkorte daarom heette het lang tijd awp
maar toch wel vet
hahahaha nou ok dit is dan alleen voor de mensen die wel met aanstekers overweg kunnen.cryptapix schreef op 15 november 2002 @ 22:45:
[...]
1 wij hebbe hier nergens aanstekers in huis, niemand rookt en gasfornuis gaat elektrish
dus beware!
Hehe, die discussie heb ik al vaak gevoerd en altijd gewonnencryptapix schreef op 15 november 2002 @ 22:55:
[...]
tis awm
artical warfare magnum
maar die gsaten daar kenne niet afkorte daarom heette het lang tijd awp
maar toch wel vet
Een awm heeft een magazijn met 15 kogels, een awp 10
In cs heeft ie 10 kogels en ook qua uiterlijk lijkt ie meer op een awP
Thank PO, heb het binnen,
modden is wel een stukje moeilijker dan ik dacht !
modden is wel een stukje moeilijker dan ik dacht !
Verwijderd
hmmm meneer tpg was niet zo snel
heb het dus nog niet... maar ze bezorgen toch ook op zaterdag
mag ik hopen.....
anders hep ik dit weekend nix te doen
over da awp / awm gebeure.. boeie we ewte waar we het over hebbe
misschien bezorgt de TPG wel op zaterdag, maar PureOptical nietVerwijderd schreef op 15 November 2002 @ 23:19:
hmmm meneer tpg was niet zo snelheb het dus nog niet... maar ze bezorgen toch ook op zaterdag
![]()
mag ik hopen.....
anders hep ik dit weekend nix te doen
bedankt PO,
Dat ik via mial nog wat xtra`s mocht bestellen
geld word morgen overgeschreven ASAP!
Dat ik via mial nog wat xtra`s mocht bestellen
geld word morgen overgeschreven ASAP!
of aan het einde stukkie krimpkous eroverheenVerwijderd schreef op 15 November 2002 @ 22:47:
[...]
1 Je hebt ongetwijfeld wel ergens lucifers (voor kaarsen?) en zo niet, dan weet ik het ook niet
2 Het stinkt niet zoerg als je zal denken, want als je het goed doet verbrand je het niet, maar laat je het smelten. Ik heb het ook op me kamer gedaan.
3 Bel alvast 112 voordat je gaat beginnen
Alvast suc6
Aan de andere kant, je hoort het niet vaak "Huis afgebrand door computermod" LOL
hey ik wil beginnen
maar hoe moet ik beginnen die connectoren zitten in de weg
hoe krijg je die eraf ?
en hoe doe je het met die dikke die naar je moederboard gaat ?
hoe krijg je die eraf ?
Smile !!!
Volgende ia stuur ik gewoon contant geld in een envelop

Die verdomde postbank heeft nog steeds niet overgemaakt...
Die verdomde postbank heeft nog steeds niet overgemaakt...
of knippen en weer vast solderenXiric schreef op 16 november 2002 @ 14:04:
hey ik wil beginnen
hoe krijg je die eraf ?
of met naald, spijker of kleine schroevendraaier naast die pinnetjes steken zodat je de weerhaakjes terug buigt.. (dit vergt wel veeel tijd maar het resultaat is wel
kzal r toxch eens aan gaan denke of ik niet beter met aansteker kan gaan speleFrag or die schreef op 16 november 2002 @ 01:28:
Aan de andere kant, je hoort het niet vaak "Huis afgebrand door computermod" LOL
![]()
dan heb je echt pechXiric schreef op 16 november 2002 @ 14:14:
dat laatste snap ik niet en dat eerste gaak niet doen
waarom snap je da niet ?
ik zal het ff goed proberen uit te leggen 
ik ben niet thus dus kan niet met fotos werken
je molex connector heeft 4 pinnetjes..
die kan je er niet uittrekken door weerhaakjes aan de kant van die pinnetjes zeg maar
zo zeg maar.. als je je schroevendraaier er links en rechts naassteekt blijft er dus dit over
en dan klan je hem eruit trekken
succes
edit:
vervolgens die mesh erover heen, weerhaakjes terub buigen en da pinnetje terug duwen
ik ben niet thus dus kan niet met fotos werken
je molex connector heeft 4 pinnetjes..
die kan je er niet uittrekken door weerhaakjes aan de kant van die pinnetjes zeg maar
code:
1
2
3
4
| _ | | /| |\ |_| |
zo zeg maar.. als je je schroevendraaier er links en rechts naassteekt blijft er dus dit over
code:
1
2
3
4
| _ | | | | |_| |
en dan klan je hem eruit trekken
succes
edit:
vervolgens die mesh erover heen, weerhaakjes terub buigen en da pinnetje terug duwen
[ Voor 0% gewijzigd door cryptapix op 16-11-2002 14:19 . Reden: vervolg ]
Kan je die heatshrinks gewoon krimpen met een vlammetje of heb je daar een föhn voor nodig ?
Vlam!Taliesin schreef op 16 November 2002 @ 15:34:
Kan je die heatshrinks gewoon krimpen met een vlammetje of heb je daar een föhn voor nodig ?
Verwijderd
ksou wel willen maar me ouders hebben de camera meegenomenThe Dolf schreef op 16 November 2002 @ 18:09:
Iemand hier die zijn resultaten wil posten?
Bij deze dan maar effe mijn brakke pics van mijn brakke tests voordat ik met mijn eigen pc bezig ga :

Effe één van de molex kabels van de Via Epia inkoopactie gedaan

Meer van die kabel

En nog eentje

Hier heb ik effe een door mezelf gerounde IDE kabel (40 aderig) gedaan omdat ik die ATX nog wat link vind...

Verschillende kleuren connectoren is omdat ik eentje eraf had gebroken hiervoor en dus door ee nieuwe heb vervangen...

Meer van die kabel

En nog eentje

Hier heb ik effe een door mezelf gerounde IDE kabel (40 aderig) gedaan omdat ik die ATX nog wat link vind...

Verschillende kleuren connectoren is omdat ik eentje eraf had gebroken hiervoor en dus door ee nieuwe heb vervangen...
Nice. Blijkbaar is tape de handigste manier om de buiteneinden vast te maken (en te zorgen dat je het gerafelde niet zietKippenijzer schreef op 16 November 2002 @ 18:56:
Bij deze dan maar effe mijn brakke pics van mijn brakke tests voordat ik met mijn eigen pc bezig ga :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb mijn fotos al wel maar ben noig niet thuis
als ik thuisben upload ik de pics.. mischien vanavond anders morgen
als ik thuisben upload ik de pics.. mischien vanavond anders morgen
ik heb grijze mesh en blauwe tape.. ook wel mooidj_tsunami schreef op 16 november 2002 @ 18:58:
[...]
Nice. Blijkbaar is tape de handigste manier om de buiteneinden vast te maken (en te zorgen dat je het gerafelde niet ziet). Moet ik toch maar de zwarte tape uit de kast trekken
Blijkbaar wel ja. Ik heb krimpkous gebruikt maar dat ziet er echt niet uit. Maandag maar ff tape halendj_tsunami schreef op 16 November 2002 @ 18:58:
[...]
Nice. Blijkbaar is tape de handigste manier om de buiteneinden vast te maken (en te zorgen dat je het gerafelde niet ziet). Moet ik toch maar de zwarte tape uit de kast trekken
Gezocht!
Router
Ehm, jongens, dit wat ik er omheem heb is dus geen tape maar gewoon gele krimpkous... Die voor de voedingskabeltjes is prima, maar die voor de IDE/ATX is eigenlijk ietsje te groot, waardoor hij niet helmaal strak samentrekt... Ga waarschijnlijk dus daarvoor toch nog effe een andere regelen....
Verwijderd
Ik heb even een vraagje... hoe krijg je ooit die pinnetjes van de atx kabel los???????
Die van de molex stekkers zijn makkelijk, maar die van de atx kabel snap ik echt niet

Heb ik nu ook problemen mee.
En nee, ik ga niet de draden los solderen
En nee, ik ga niet de draden los solderen
Gezocht!
Router
Verwijderd
ik heb ook bestelt.
Nu ff geld overmaken en klaar
Hoelang duurt het voordat het binnen is ? (met 2 dagen geld overmaken inbegrepen ?)
Nu ff geld overmaken en klaar
Hoelang duurt het voordat het binnen is ? (met 2 dagen geld overmaken inbegrepen ?)
ATX kabels zitten net zo, alleen dan nog iets priegeliger... Aan beide kanten van elk metaaltje zit een lipje, indrukken en loshalen... (Net als bij de normale molex dus)
Geen beweging in te krijgen. En met wat maak je het dan los?
Ik heb nl de molexe met een schroevendraaier gedaan maar dat blijkt bij de atx niet echt te werken
Ik heb nl de molexe met een schroevendraaier gedaan maar dat blijkt bij de atx niet echt te werken
Gezocht!
Router
ik heb net m'n hele zaakie voor mekaar inclusief ATX ZONDER te knippen,
ik heb die (inderdaad) klere pinnetjes met een speld eruitgekregen
gewoon aan de achterkant trekken met een hand
en dan eerst 1 kant weerhaakje terugduwen
en dan aan de andere kant.
alleen nu willen bijde
webservers van me niet meer reageren anders wou ik ff pics posten
weet iemand ff dat adres van me, ik dacht www.thisforumisdown.? maar die doet ut nie
ik heb die (inderdaad) klere pinnetjes met een speld eruitgekregen
gewoon aan de achterkant trekken met een hand
en dan eerst 1 kant weerhaakje terugduwen
en dan aan de andere kant.
alleen nu willen bijde
weet iemand ff dat adres van me, ik dacht www.thisforumisdown.? maar die doet ut nie
mail ze anders maar ff.
dan zet ik ze wel online voor je
dan zet ik ze wel online voor je
Gezocht!
Router
die atx kabel is zooooon gekut maar het lukt wel
tis echt prielwerk en je krijgt er behoorlijk pijn in je poten van
tis echt prielwerk en je krijgt er behoorlijk pijn in je poten van
Foto's van Chainsaw

Before

Closeup van die klote ATX

After

De afwerking bij de PSU

En toch nog presteren om er een kabelzooi van te maken.
Nee hoor. Mooi gedaan
Before
Closeup van die klote ATX
After
De afwerking bij de PSU
En toch nog presteren om er een kabelzooi van te maken.
Nee hoor. Mooi gedaan
Gezocht!
Router
Erg netjesKippenijzer schreef op 16 november 2002 @ 18:56:
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer van die kabel
[afbeelding]
En nog eentje
[afbeelding]
[afbeelding]
jaja ik weet het, ik ga de 24e op de HCC een nieuwe full-tower kopen
eindelijk de kabels uit elkaar maar je moet es zien hoe het is zonder mesh
(ff zoeken of ik daar een plaatje van heb) ja hoor
eindelijk de kabels uit elkaar maar je moet es zien hoe het is zonder mesh
(ff zoeken of ik daar een plaatje van heb) ja hoor
Verwijderd
Hmm. wilde het eerst gewoon zonder afwerking doen. Vond de mesh zelf al aardig staan. Maar als ik dit zie ga ik denk toch voor een krimpkous...
ik hoorde een pagina terug ofzo dat het je 4 tot 5 uur kost maar als je ff lekker de gang heb te pakken van die ATX heb je em binne 2 uur klaar
en natuurlijk: The Dolf
en natuurlijk: The Dolf
ja inderdaad precies die naald die 4 keer in m'n vinger is geweest
met de molex connectortjes daar kan je die kabelmesh overheen schuiven of niet?
Verwijderd
nee maar die is makkelijk los te makenPhant0m schreef op 16 november 2002 @ 21:14:
neePhant0m schreef op 16 november 2002 @ 21:14:
Smile !!!
Verwijderd
ik ben benieuwd of er ook een soort van afwerking is voor de uiteinden van de kabels, dus zegmaar waar het aan je molex connector komt. zoiets wat je ook wel is ziet voor utp kabels om over de stekkertjes heen te schuiven, zodat het helemaal netjes overvloeid...
ik zit er nu aan te denken om het met gewoon met mooi zwart rekbaar isolatietape te doen, maar ik vraag me af of dat mooi wordt. iemand tips?
ik zit er nu aan te denken om het met gewoon met mooi zwart rekbaar isolatietape te doen, maar ik vraag me af of dat mooi wordt. iemand tips?
Weer een aantal betalingen mogen bijschrijven: diegene die nu op betaald staan worden maandag verzonden!
ja net als bij de rounded ide kabels bijv?Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 21:35:
ik ben benieuwd of er ook een soort van afwerking is voor de uiteinden van de kabels, dus zegmaar waar het aan je molex connector komt. zoiets wat je ook wel is ziet voor utp kabels om over de stekkertjes heen te schuiven, zodat het helemaal netjes overvloeid...
mijn molex connectors willen nooit los
Verwijderd
precies, dat bedoel ik.Phant0m schreef op 16 November 2002 @ 21:44:
[...]
ja net als bij de rounded ide kabels bijv?
mijn molex connectors willen nooit los
over dat molex connectors loskrijgen staat al een aantal keer wat geschreven, tis gewoon een gepiel.
ik weet wel hoe het moet maar hij wil gewoon niet los, ik heb gister van ellende die stekker erafgeknipt (was ergens anders voor)Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 21:49:
[...]
precies, dat bedoel ik.
over dat molex connectors loskrijgen staat al een aantal keer wat geschreven, tis gewoon een gepiel.
maar die ATX kabel hoe kan je dat het beste doen
ik wou net bestellen, maar eerst had ik graag wat geweten. de lengte van een nr10 rolletje is 1meter, is dit met 6 mm dikte of 18mm dikte ? Want volgens mij win je een dikke 10cm als je het helemaal uitrekt.
Dus als je die mesh helemaal indrukt (van 5m naar 10cm ofzo) is ie dus groot genoeg om in 1 keer over de atx connector te schuiven
Verwijderd
Taliesin: mag je wel mega krimpkous kopen ook, die dus van heel groot naar klein krimpt, dus 4:1 ofzo?
Verwijderd
heb ook net eens me betaling gedaan.. 
laat maar komen die hap..
de cases wachten met smart
laat maar komen die hap..
de cases wachten met smart
PO, ik heb betaald en bij mij is het van de week nog afgeschreven heb jij die betaling ontvangen.
Op de één of andere manier blijf ik dat internetbankieren niet vertrouwen
Op de één of andere manier blijf ik dat internetbankieren niet vertrouwen
Ik heb vandaag account gesjekt en alles op Laupro bijgewerkt. Als ie daar nog niet bij staat dan heb ik em nog niet. Komt wel, don't worry
je zou nog verschieten wat je wintVerwijderd schreef op 16 November 2002 @ 22:38:
haha, das bij 10 mm en als je heel hard trekt verdien je wel 50 centimeter

het boeit me geen f**k of ik daar een molex doorkrijg, ik ga ze toch niet voor aan m'n voeding gebruiken.
Verwijderd
Die ATX kabel was inderdaad vrij pittig, vandaar dattik eerst de SCSI kabel heb gedaan (en die mag dus nog ns over
)

K had alleen wat meer maatje 10 moeten kopen
Nog meer pics op http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/meshlap.htm

K had alleen wat meer maatje 10 moeten kopen
Nog meer pics op http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/meshlap.htm
Ik had geen moeite met die molex connectors (toen ik er eenmaal achter was hoe het moestPhant0m schreef op 16 november 2002 @ 21:51:
[...]
ik weet wel hoe het moet maar hij wil gewoon niet los, ik heb gister van ellende die stekker erafgeknipt (was ergens anders voor)
maar die ATX kabel hoe kan je dat het beste doen
Verwijderd
Je kan voor de ATX kabel ook een paperclip nemen, en daar van het uiteinde een beetje afvijlen,zodat ie wat platter wordt.
Drin steken en slagje draaien en klaar.
Drin steken en slagje draaien en klaar.
Dit topic is gesloten.