Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 6.729 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat waren ze voor nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
wcduck schreef op 23 januari 2003 @ 20:52:
[...]

De Wacom Graphire 2 is wel drukgevoelig. Eigenlijk zijn alle Wacoms drukgevoelig.
En zo'n ding kost ongeveer 100 euro he... moet te doen zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thirdeye
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 21:23

thirdeye

tool

Nice! Doe je dit met een A6 of A5 of nog groter? Ik vraag me namelijk sterk af of een A6 groot genoeg is voor deze praktijken, en ik wil toch ook wel zo'n dingetje aanschaffen...

Prying open my Third Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Dus deze is wel goed: Wacom geval ?

Want dan bestel ik hem meteen :)

Bestel doen gedaan :o

lijkt me een erg leuk ding :)

[ Voor 23% gewijzigd door CoiLive op 23-01-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://niihau.student.utwente.nl/~bop/albums/rommel/elf.sized.jpg
ja ik weet het ze is een beetje scheef, elf in progress, no reference

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm zie nu pas waarom ze zo scheef is, haar jukbeen rechts zit te laag en haar oor te hoog, maarja, had my fun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Snowblind waar blijft een site met al je creaties :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:54

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

_/-\o_ Respect aan alle mensen hier :)

Ikzelf hield altijd veel van tekenen, maar het potlood al een hele tijd niet meer aangeraakt. Dit is wel erg motiverend om em weer een keer in de hand te nemen ;)

Zijn er nog ergens tutorials voor het een of het ander die jullie kunnen aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boppie dit is mooi gedaan! Let wel even op een paar kleine puntjes: Haar/zijn oren zijn op dit moment niet even groot, en voor mijn gevoel zitten ze ook iets te hoog. Ook de haarlijn/scheiding loopt nu een beetje scheef.
Verder erg mooi! Ik hoop dat je er nog wat energie in gaat steken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Binnenkort ga ik een site maken met allemaal art/tabs/lyrics etc. erop, zolang het maar wel alternative is. De naam ervan gaat waarschijnlijk worden The Grunge. Jullie kennen natuurlijk de grunge muziekstyle wel (nirvana, queens of stone age).

Nu wil ik dus zelf een logo'tje gaan maken van 1 of ander figuur met een gescheurde spijkerbroek aan (geen wijde broek) en 1 of andere sloppertrui (misschien ook met gaten erin), die erbij staat met een houding van So What. (denk maar aan Kurt Cobain).

Ik heb net mijn Wacom grafic 2 bestelt en zal hem waarschijnlijk maandag binnen hebben. Nu is mijn vraag of iemand misschien zo'n soort poppetje zou kunnen maken, zodat ik een beetje een voorbeeld heb (ik ga het poppentje niet gebruiken voor de site ofzo, echt alleen als voorbeeld). Want ik heb het nu wel een beetje in me hoofd, maar als ik nu begin te tekenen kom ik echt nix verder.

Of is die meer een request, zo ja, vergeet het dan maar. Ik wil gewoon leren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 22:47:
hmm zie nu pas waarom ze zo scheef is, haar jukbeen rechts zit te laag en haar oor te hoog, maarja, had my fun :P
Als je gewoon even wat horizontale lijnen trekt vanaf 1 oor (die jij goed vindt), dan kun je goed zien dat het ene oor groter/ kleiner is en hoger/lager zit. Op die manier kun je het ook allemaal wat gelijker krijgen.

Tenminste, zo doe ik het altijd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 20:05:
[...]

Hehe,....Dus als ik het zou vragen, dan zou je het wel doen ;)
Nee ik teken mezelf wel na! :>
hmm.. nouw, ik moet wel zeggen dat als je dan echt een mooie vrouw bent én van die vragende oogjes hebt én ook nog eens zo verdomd goed met een pen overweg kan, je waarschijnlijk wel een godsgeschenk bent _/-\o_

maar ik wilde je eigenlijk eerst nog even respect tonen voor je werk, dat ziet er echt vet uit, ik heb net namelijk nog even na lopen zoeken wat je maakte.. wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

izzii schreef op 23 januari 2003 @ 22:58:
Snowblind waar blijft een site met al je creaties :?
Mmm.. Dat is geen slecht idee. Maar ik ben nogal lui en best druk met andere zaken. Dus dat zal nog even op zich laten wachten. Het zit wel in de planning. Maar als ik een site wil, dan wil ik eigenlijk gelijk een goede site. Alleen ik ben geen webdesign held. Van alle sites die ik in het verleden heb gemaakt heb ik eigenlijk alleen het grafische gedeelte gedaan. Dat hele ding in elkaar zetten vind ik echt geen moer aan :)

Maar ik zal er wel eens in duiken. Wie weet nuttig als portfolio voor een baan in de grafische wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiZz schreef op 24 January 2003 @ 01:05:
Binnenkort ga..... bla bla bla ..... gewoon leren. :)
Leuk idee kan dat zijn die site.. Ik wil wel wat werk maken op request.. Als ik de tijd kan vinden.

Ik maak alles op een A6, dat is voor mij echt absoluut groot genoeg. Heb altijd al de neiging gehad om klein te gaan tekenen.

Je zult geen spijt krijgen van je aankoop. (Eigenlijk moet wacom deze thread onder ogen krijgen, want er zijn toch zeker 3 of 4 personen die mede door deze thread een wacom hebben aangeschaft... ik in ieder geval wel)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 11:14 . Reden: edited long quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:59

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Heeft iemand goed infor over hoe je mooi en goed met Wacom kunt tekenen? Ik gebruik al jaren Wacom i.v.m. RSI (wil trouwens binnenkort Intuitos aanschaffen ter vervanging van m'n Graphire)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 11:04:
[...]

Mmm.. Dat is geen slecht......portfolio voor een baan in de grafische wereld.
Als je het design maakt, en je vertelt wat de site allemaal moet kunnen, dan wil ik hem denk ik wel voor je coden. Gewoon php dus (en templates zodat je de layout nog eens makkelijk kan veranderen), ik heb dan zelfs wel even een server waar die tijdelijk op kan staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow Fizz dat zou geweldig zijn.. Ik laat je binnenkort meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 17:57:
wow Fizz dat zou geweldig zijn.. Ik laat je binnenkort meer weten.
Ik zit al de heletijd te klooien maar kan geen leuk design maken, dus dan heb ik ook weer wat te doen :P Want de hele dag gitaar spelen is ook weer zoiets (wat ik wel heel erg graag doe).

Mail me maar ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:37
Weer wat nagetekend:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/morpheus.jpg

Klik voor full:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/morpheussmall.jpg

Let vooral niet om de lelijke mond :( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:59

Creesch

bla bla!

de bril staat ok scheef en de neus ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linker wenkbrauw te donker
Bril scheef
Mond scheef
Oor te hoekig
Linkerkant van het gezicht op de foto is lichter, dat is op jouw tekening niet te merken.

Verder een leuke tekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets wat misschien helpt , probeer de rechterkant van zijn gezicht niet zo recht af te laten lopen , dat heeft hij immers ook niet ( ik doel nu op de lap vlees waar zijn wenkbrauw opgeplakt zit die iets naar buiten steekt en toch moet ik die lelijke mond opmerken :p ( en mensen dat oor van die gast zelf is zo hoekig (misschien kun je ook nog wat details aan de buitenkant van ddat raam aanbrengen?zou fet uitzien))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Laatst online: 13:37
De neus was ook een ramp ja.. :( de bril staat ook scheef op de foto, niet dat ik wil zeggen dat ie bij mij goed staat maarja. die "lap vlees" tsja hoe maak ik daar wat van..? heb het nu geprobeerd met subtiel kleurverschil, maar da's misschien wat te subtiel. Heb het "inkleuren" ook zo snel mogelijk gedaan, dat is niet echt mijn favorite bezigheid.. met de hand al helemaal niet. Het gezicht was gewoon een stuk moeilijker te tekenen dan ik dacht... frodo was veel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 20:55
Snowblind, jij hebt gewoon echt talent. Ik kan oefenen wat ik wil, maar t zou mij uren kosten wat jij in minuten doet, je hebt inzich, RESTECP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtuv probeer ook bij het natekenen de basis van het portret tekenen te hanteren..
dus eerst de vorm van het hoofd zoeken en vervolgens de standaard verhoudingen + kijk lijn aangeven..
dan kan je beter de verhoudingen inschatten en de proporties aanpassen.
succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx DUTCHSPiRiT.. Ik doe het gewoon. Nooit gedacht dat ik zoveel positieve reacties op mijn werk zou krijgen. Nu krijg ik helemaal het idee dat ik mijn roeping niet volg. Tekenen is gewoon iets dat ik aardig kan.. Misschien moet ik er toch iets mee proberen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 18:28:
thx DUTCHSPiRiT.. Ik doe het gewoon. Nooit gedacht dat ik zoveel positieve reacties op mijn werk zou krijgen. Nu krijg ik helemaal het idee dat ik mijn roeping niet volg. Tekenen is gewoon iets dat ik aardig kan.. Misschien moet ik er toch iets mee proberen te doen.
Zet gewoon een simpel layoutje op... Druk stickers en plak die overal en nergens :) Wie weet word je gevraagt voor een strip in de metro ofzow! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor een strip heb je meer nodig dan tekentalent. Het tekenen kan ik wel, maar ik heb geen verhaal ofzo. Verder teken ik mijn gevoelens naar buiten, dit is mijn maniet om mijn problemen te verwerken. Daarom zit er toch wel een agressie en angst in veel werken. Ik weet niet of ik een strip die constant vrolijk is met overtuiging en gevoel weg zou kunnen zetten. En gevoel is voor mij heel belangrijk in mijn werk.

De strip zal vast beter zijn dan die peer de plintkabouter strip, want dat is echt TE slecht. Dat die tekenaar ooit een pen vast heeft durven pakken is al verschrikkelijk. Wat een wangedrocht is dat. Scribbly is ook niet mooi, maar die is tenminste nog leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nutteloos/Vanalles/kim_schets.jpg

Verder geraak k niet na m'n Volito te kopen (hebbem 2 weken).

Tips/commentaar aub !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
uhm... de bovenarmen zijn nietr dik genoeg, of de onderarmen zijn te dun, der rechterook (vanaf ons gezien) lijkt nogal scheel... waar zijn der tieten? en het lijkt alsof ze een bril ofzo op der hoofd heeft staan... zo ja, deze staat wel erg hoog... voor de rest zou ik het je NOG niet nadoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tip. probeer eerst heel licht een figuur te schetsen en dan vervolgens wat donkere vloeiende lijnen te trekken in plaats van zulke losse harde onsamenhangende lijnen. je volito is toch wel drukgevoelig? en meer platen posten jongens ipv gelul over tablets. dit wordt anders zo'n helpdesk tech topic :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 21:46:
[afbeelding]

Verder geraak k niet na m'n Volito te kopen (hebbem 2 weken).

Tips/commentaar aub !
misschien handiger om te schetsen met een normaal potlood, dan te scannen en IN te kleuren met een wacom/volito oid

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
Ik zal proberen vanavond nog een sketch online te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze samen met iemand gemaakt, getekend met marker, gescaned en heeeeel veeel kleuren :P

Ik ben nog niet tevreden, maar ik vind het toch best een leuk resultaat tot dusver.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/justtesting/wax4.jpg

Dit is een kleine versie, ik moet de grotere versie nog bijwerken. Met name over de gun en de outlines ben ik erg ontevreden. Maar ik krijg het gewoon niet goed lijkt het. De kleuren van het lichaam vind ik wel mooi gelukt, maar das bij deze kleinere versie moeilijker te zien.

Plz gimme some comment postief of negatief :)

edit:

De witte achtergrond maakt het wel weer wat minder :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.seraph.nl/gvad.jpg

Gerard van As
Bah en dat zit dan in de Nederlandse "politiek", en zou het "gedachtegoed" van Pim Fortuyn moeten verwoorden? 8)7

Is trouwes uit me schetsboek, binnenkort toch maar weer s me tekentablet installeren :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

FiZz schreef op 23 January 2003 @ 20:50:
Wat voor een wacom heb je eigenlijk?
Ik zat wel te kijken naar zo'n grapic 2 ofzo... maar die is niet drukgevoelig ofzo.... kan ik dan beter een andere nemen... Want het topic is nogal lastig om helemaal door te lezen... met al die plaatjes erbij enzo...
De wacom graphire is het beste tablet om mee te beginnen, is drukgevoelig en niet al te groot, maar dat is voor beginners niet erg........ enzo.....

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Gaaf! vond net een ouwe HD met nog erg oude rotzooi van me, lache :)

Brakke tekening:
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/oldshit/tallan.gif

Ons Melkpakje:The Movie project, eindelijk teruggevonden
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/oldshit/milk.gif

Eerste logo :P
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/oldshit/Dungeon.gif

Tweede logo ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/oldshit/Fugater.gif

Oude sites (niet echt bedoeld voor hoger dan 800x600, tis echt al enkele jaartjes oud :))

http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/oldshit/CSM/
http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/oldshit/dxdesign/
http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/oldshit/dxrpg/

Heel ambitieus allemaal, en allemaal niks geworden.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

istie weer... weinig tijd gehad ivb met school, maar bij deze weer iets van mij..
het is een snelle schets die ik heb gemaakt omdat ik wat wilde uit proberen met coloring..
comments and critics are verry welcome...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/luukindevs/wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow btw..
ik weet niet of dit mag, zoniet mijn excuses...

Voor de liefhebbers.. www.eatpoo.com heeft een wedstrijd.
[http://www.eatpoo.com/phpBB2/viewtopic.php?t=7939]

onderwerp is de Gebroeders Grimm.. sprookjes dus.
ik moest gelijk denken aan Iguana, lijkt me zo een onderwerp voor jou..

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 20:58 . Reden: foutieve link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

DarkX schreef op 27 januari 2003 @ 16:17:
Gaaf! vond net een ouwe HD met nog erg oude rotzooi van me, lache :)
Heel ambitieus allemaal, en allemaal niks geworden.
Mjaaa.... maar moest dit niet in het 2D-topic en niet in het wacom topic? dit ziet er allemaal nogal Photoshop achtig uit... :)

Om dan verder nog wat onzin te blaten: Ik heb verdorie vanaf mn verhuizing zitten wachten op Painter Classic, ik had nml. een reinstall van Windows gedaan en wel de map in Program Files gebackupt, én teruggezet, maar ik dacht simpelweg dat hij (zonder registry entries) niet meer zou willen starten, dus ik heb speciaal vorige week die CD bij mn ouders gekaapt... 8)7 en nu ik Windows weer opnieuw wil installen kom ik dus die map tegen, ik klik op de EXE en *flits* daar staat Painter Classic voor mn neus te springen! |:( *hnng* :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 20:57:
ow btw..
ik weet niet of dit mag, zoniet mijn excuses...

Voor de liefhebbers.. www.eatpoo.com heeft een wedstrijd.
[http://www.eatpoo.com/phpBB2/viewtopic.php?t=7939]

onderwerp is de Gebroeders Grimm.. sprookjes dus.
ik moest gelijk denken aan Iguana, lijkt me zo een onderwerp voor jou..
Wow dat klinkt wel erg gaaf om aan mee te doen. Ik kan alleen niet de contest vinden die je bedoelt. Ik kan wel wat oudere verlopen contests vinden, maar die zijn allemaal van 2002.
Zou ik het wel kunnen zien als ik geregistreert ben, en is dat de moeite waard? Er zaten trouwens wel HELE mooie creaties bij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 23:22:
[...]

Wow dat klinkt wel erg gaaf om aan mee te doen. Ik kan alleen niet de contest vinden die je bedoelt. Ik kan wel wat oudere verlopen contests vinden, maar die zijn allemaal van 2002.
Zou ik het wel kunnen zien als ik geregistreert ben, en is dat de moeite waard? Er zaten trouwens wel HELE mooie creaties bij! :)
ai ja sorry :) je moet daarvoor idd geregistreerd staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Dark Blue schreef op 27 January 2003 @ 22:46:
[...]

Mjaaa.... maar moest dit niet in het 2D-topic en niet in het wacom topic? dit ziet er allemaal nogal Photoshop achtig uit... :)
Mja och. Eerste is ouderwets potloodgepruts, tweede is in illustrator getekend. Die logo's zijn idd wat meer 2dwerk misschien, maar om nu een post over 2 topics te verdelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat nieuws gemaakt. Zit niet zoveel tijd in als andere creaties, wat er misschien ook wel aan af te zien is. Iets andere stijl dan anders. Referentie foto die ik gebruikt heb was zwart/wit wat ik een stuk moeilijker vond.
Achtergrond is een bewerkte foto.
Afbeeldingslocatie: http://www.iguana-design.nl/nymph.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, cool iguana. strak gedaan niet echt een stijl waar ik van hou, maar toch mooi:)

naja, tijdje geleden dat ik weer iets heb gepost :) :
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/henk.middendorp/jurjen/tekeningen/27-1.jpg
nee, ik kan nog steeds niet inkleuren nee.

en ik weet niet of ik deze al heb laten zien, maar ik vind m wel mooi en vond hem achter in een hoekje op mn kamer:)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/henk.middendorp/jurjen/tekeningen/crappy%20sketch2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vriend van me zit ook al een tijd op dit forum te koekeloeren... sinds kort is hij ook weer aan het tekenen geslagen. zie hier...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.games-on.nl/img/embry.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes hoor ^_^

een nieuwe. sommigen kennen hem al ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.boomspeed.com/stinkdier/skibadee_new.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

de GOLD&BAKERY crew getekend:

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/site/illustration/boys.gif

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 09:41
kijk mama zonder wacom :P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.kaarsgaren/shit/ganja-kubik-color.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ze lijken nog ook :D

Mooi getekend.

Maar is het nou:

Gold & Bakery (goud en bakkerij)
of Golden Bakery (gouden bakkerij)?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

OMG :X Nooit gaan tekenen als je gedronken hebt...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/lord.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
je wilt toch aub niet zeggen dat je om 19:21 dronken bent? Dat zou erg triest zijn :)

kruisje bij de weg

[ Voor 12% gewijzigd door armageddon_2k1 op 31-01-2003 22:03 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nee duh, maar dit is wat je de volgende ochtend terugvindt :) (het was btw een lord of the rings poster :))

Hmm, kruisje kan ik nix aan doen, @home webspace is down.
Geachte @Home abonnee,

In verband met een onverwachte storing aan ons
netwerk, zijn de members-pagina’s van @Home
momenteel niet bereikbaar. Onze technici zijn
bezig dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Wij bieden u onze welgemeende excuses aan
voor eventuele overlast.

Vriendelijke groeten,

@Home klantenservice

[ Voor 76% gewijzigd door DarkX op 01-02-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 14:17:
[...]

En ze lijken nog ook :D

Mooi getekend.

Maar is het nou:

Gold & Bakery (goud en bakkerij)
of Golden Bakery (gouden bakkerij)?
Het is GOLD&BAKERY en je leest het idd als Golden Bakery, gouden bakkerij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:18
Ziet er mooi uit :)

Wie ben jij :P ?????

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

inquestos schreef op 01 februari 2003 @ 13:33:
[...]

Ziet er mooi uit :)

Wie ben jij :P ?????
Rechtsonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gecondoleerd met het verlies van je rechterarm dude ;)

Maar hij's wel cool. Zeer grappig. Vooral doordat ze zo überblij staan te zwaaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

er zijn weer 8 nieuwe beertjes :)
http://beertje.xangadix.net

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/gallery/still/beertje/beertje74.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/gallery/still/beertje/beertje76.jpg

(als bovenstaande link niet werkt probeer dan http://www.xangadix.net/gallery/still/beertje/ )

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

XangadiX schreef op 01 February 2003 @ 16:34:
er zijn weer 8 nieuwe beertjes :)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/gallery/still/beertje/beertje79.jpg

_/-\o_
Ik ben het ZO met Beertje eens bij deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

* DarkX is ook al jaar bezig ofzo om cartoon te maken, maar een lekker snelle stijl ontwikkelen lukt niet echt. Hier laatste knullige poging :{

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/me/ikke1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/me/ikke2.gif

[ Voor 15% gewijzigd door DarkX op 01-02-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste werk: Een concept draw voor een nieuwe wallpaper. Dit is de eerste snelle opzet.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/phunq/063poorpussy4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze zijn van mn broertje, de 2e is nagetekend van een foto, hyperlinks want de plaatjes zijn groot:

http://members.chello.nl/~koelewijn.m/bug/IMG_000501.png
http://members.chello.nl/~koelewijn.m/bug/IMG_000671.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ter ere van Nozzman en XangadiX (beertje) !@!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/phunq/nozbeer.jpg

--bah.. @home server is neer--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok.. even tijdelijk de 2 hierboven gepostte werkjes op Deviant gezet.
Op de tijd van posten is/was mijn webdirectory down :(

nr1. -- Laatste werk: Een concept draw voor een nieuwe wallpaper. Dit is de eerste snelle opzet.--

Afbeeldingslocatie: http://images.deviantart.com/large/indyart/indymisc/poorpussy.jpg

.
en de 2de: -- ter ere van Nozzman en XangadiX (beertje) !@! --
.

Afbeeldingslocatie: http://images.deviantart.com/large/indyart/indymisc/nozbeer.jpg

ps: mijn excuses voor deze irritante post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe meesterlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 01 February 2003 @ 17:43:
* DarkX is ook al jaar bezig ofzo om cartoon te maken, maar een lekker snelle stijl ontwikkelen lukt niet echt. Hier laatste knullige poging :{

[afbeelding]
[afbeelding]
Ga eens naar een curus "Zelfvertrouwen" of "Eigendunk" :)

Ik vindt ze leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 20:03:

nr1. -- Laatste werk: Een concept draw voor een nieuwe wallpaper. Dit is de eerste snelle opzet.--

[afbeelding]
Die is leuk zeg!! :)

Net even zitten schetsen. kijken of ik een techno versie van mijn vrolijke viervoeter Duplo zal maken. >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.bdisoke.nl/test/techno-duplo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Bdisoke, als ik op je site op 3 klik van background, zit dat niet leker. Soms krijg ik geen hand cursor maar een pijltje en kan ik niet klikken, en soms heb ik de 2 geselecteerd.
Bij de iconen van chimeda staat llaatste :)
en die iconen heb je gerecycled: http://www.bdisoke.nl/projects/dp2002/anim/index.htm ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Die eerste is niet gek, met een wacom gemaakt? Jammer van die pixellijnen er doorheen.
Van die tweede kun je me alles wijsmaken, maar dat is géén tekening... dat is gewoon een Photoshop effectje, posterize geloof ik...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 20:03:

[afbeelding]

.
en de 2de: -- ter ere van Nozzman en XangadiX (beertje) !@! --
.

[afbeelding]

ps: mijn excuses voor deze irritante post
Wahahaa!!! Coolll!!!! Waarom ga je zelf niet ook cartoons maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die eerste die snowblind poste is 1337(ik kan niet wachten tot het een volledigge wallpaper is , die heb je niet toevallig al of wel of zeg ik nu iets doms?)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

DarkX schreef op 31 January 2003 @ 19:21:
OMG :X Nooit gaan tekenen als je gedronken hebt...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/lord.GIF
Woei. @home doet het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 20:03:

Coole plaat, alleen zou ik de vogel wat minder expliciet maken, nu is het zo onsmakelijk dat de charme van die plaat een beetje wegvalt. En er wordt niks aan de verbeelding overgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk persoonlijk dat de charme juist zit in het contrast tussen het lieve onschuldige poesje en de bruut gekillde vogel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 02 February 2003 @ 02:29:
[...]

Die eerste is niet gek, met een wacom gemaakt? Jammer van die pixellijnen er doorheen.
Van die tweede kun je me alles wijsmaken, maar dat is géén tekening... dat is gewoon een Photoshop effectje, posterize geloof ik...
Hij gebruikt een tablet ja, en veel mensen geloven niet dat hij zo goed is :P maar misschien dat je het nu wel gelooft:

originele foto:
http://www.unixdaemons.co...&bANANA/okita/realpic.jpg

stap voor stap nagetekend:
http://www.unixdaemons.co...ANA/okita/1mainsketch.gif
http://www.unixdaemons.co.../okita/2basicposition.gif
http://www.unixdaemons.co.../okita/3basiclighting.gif
http://www.unixdaemons.co...NA/okita/4maincolours.gif
http://www.unixdaemons.co...bANANA/okita/5details.gif
http://www.unixdaemons.co...&bANANA/okita/okita42.jpg

Hier staan trouwens een heleboel van zijn tekeningen:
http://www.unixdaemons.com/~lillake/eGG&bANANA/okita/
waarvan nagetekend: 19, 20, 21, 26, 36, 37, 40, 42, 46, 47, 48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woah, ik dacht eerst ook dat het een PS filter was... maar dat kan je nu alleen maar als een compliment opvatten ;)

Welnu, ik en mij wacom beginnen elkaar onderhand te begrijpen. Uiteraard nog thnx voor de reacties op mijn eerste tekening.
Hier nog een freak-out met de wacom van mijn kant... alhoewel de term 'hersenspinsel' hier wat beter van toepassing is.

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/a.huhn/brain14.jpg

Hij is voorlopig af, maar ik denk dat ik er in de toekomst nog een beetje aan ga knutselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ben al een hele tijd fan van dit topic en kijk er steeds weer met veel plezier naar, maar nu komt toch steeds weer de vraag bij mij boven Wat is wacom nou??
en owjah snowblind _/-\o_ als die wallpaper af is post hem dan wel ff hier ;)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Angels_Dragon schreef op 02 February 2003 @ 20:37:
ben al een hele tijd fan van dit topic en kijk er steeds weer met veel plezier naar, maar nu komt toch steeds weer de vraag bij mij boven Wat is wacom nou??
en owjah snowblind _/-\o_ als die wallpaper af is post hem dan wel ff hier ;)
http://www.wacom.nl ;) (google bijv ;))
http://www.wacom.com
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 20:19:
woah, ik dacht eerst ook dat het een PS filter was... maar dat kan je nu alleen maar als een compliment opvatten ;)

Welnu, ik en mij wacom beginnen elkaar onderhand te begrijpen. Uiteraard nog thnx voor de reacties op mijn eerste tekening.
Hier nog een freak-out met de wacom van mijn kant... alhoewel de term 'hersenspinsel' hier wat beter van toepassing is.

[afbeelding]

Hij is voorlopig af, maar ik denk dat ik er in de toekomst nog een beetje aan ga knutselen...
Beetje freaky maar wel heel apart getekend :) Die 'glazen' bollen zijn ook erg goed gelukt

[ Voor 50% gewijzigd door Koetjeboe op 02-02-2003 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind m wel mooi, het is even wennen door je apparte stijl en kleur gebruik, maar hij is wel mooi...
alleen die vlinder :? wat doet die daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33

PCR

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 20:19:

[afbeelding]

De term 'transistor' komt bij mij naar boven bij dit knap staaltje werk :D

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 19:52:
En ter ere van Nozzman en XangadiX (beertje) !@!

[afbeelding]

--bah.. @home server is neer--
lol! phat, dikke fan art voor beertje ;)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit nog eens een docent nagetekend... :+

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rummbler2000/geek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-han
  • Laatst online: 14:12

Yo-han

nope.

Schetsje voor een aantal filmpjes dat ik aan het fixen ben:

Afbeeldingslocatie: http://www.webfreax.nl/dump/schets.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

dayoman: vet wijs, hoe mooi iets simpels al kan zijn!!

nog steeds een nickchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Doet me beetje denken aan die supahfly fillempjes, kweenie of je die kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 20:19:

[afbeelding]

Geniaa! Prachtig idee en een zeer lekker beeld om naar te kijken. Erg pakkend! Ben niet eens benieuwd naar de uitwerking, het grove beeld zoals deze is al zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:02
DarkX schreef op 03 February 2003 @ 15:27:
Doet me beetje denken aan die supahfly fillempjes, kweenie of je die kent :)
Who's your daddy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx voor de replies, wat die vlinder betreft... die flapt daar niet voor niets, maar waarom... tsjaaaa ;)

hier nog een tekening uit mijn wacom experimental tijd...
stelt vrij weinig voor, maar ik vond hem wel iets rauws hebben... also:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.games-on.nl/img/pop3.jpg

btw nog mijn complimenten naar nozzman's laatste comics van februari... ik heb echt in een scheur gelegen. Tis al vaak gezegd: je stijltje vinnik echt top, ook lekker freaky, echt te gek

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er eindelijk in geslaagd iets enigzins fatsoenlijk uit mijn wacom te toveren:
Afbeeldingslocatie: http://rschoof.demon.nl/art/sketch/dragon.png
Moet nog steeds heel erg wennen aan deze manier van tekenen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 16:33:
Ik ben er eindelijk in geslaagd iets enigzins fatsoenlijk uit mijn wacom te toveren:
[afbeelding]
Moet nog steeds heel erg wennen aan deze manier van tekenen... :/
Hahahaha!! WTF is dat?

offtopic:
sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeeuuuh, een draakje dat het niet meer ziet zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRX
  • Laatst online: 19-06-2024

YRX

Nog een millenniumbug gezien?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/tux.JPG

Ik heb een lief Tuxje getekend. :)

Omdat ik van plan ben om er meer te tekenen hoor ik graag jullie adviezen om hem te verbeteren. >:)

Nee, ik ben niet dyslectisch dus typefouten kan je me rustig aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Sorry hoor maar dit lijkt mij de zoveelste fake crap van iemand die mensen wil laten denken dat hij goed met z'n wacom overweg kan. Wat moeten die kleine gifjes ten eerst evoorstellen?
en die wips die je laat zien gaan niet verder dan een paar eerste en veel te grove schetsen. En dan opeens het resultaat... :? Nee, die strepen op haar blouse zijn te echt, en nog een aantal andere dingen waarom dit er bij mij niet in gaat. En dan nog een vraagje, waarom van die kleine plaatjes?!? Dat is toch geen manier om zulk werk te showen?
Heel erg nep, jammer dat mensen dat proberen. Ik kwam laatst ook al iemand tegen op DevART, die overigens snel z'n post weer had gedelete na een kritische opmerking.

/edit: ik heb nog even weer verder gekeken en ik nergens anders op uit komen dan dat de genoemde wips nep zijn. De eerst zijn grove, zelfgemaakte schetsen, de 1-na laatste (die hier niet bij staat) is waarschijnlijk een bewerking van het origineel, hetzelfde geld dan voor het zogenoemde resultaat. Verder zie ik tussen al het andere werk dat op de genoemde locatie staat, ervan uitgaande dat dit ook van je broer is, niet het nivo dat nodig is voor zoiets als dit.

[ Voor 16% gewijzigd door mpegernie op 04-02-2003 21:04 ]

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRX
  • Laatst online: 19-06-2024

YRX

Nog een millenniumbug gezien?

En nog een sneeuwballen gooiend Tuxje...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/tux%20gooit%20bal%202.JPG

Nee, ik ben niet dyslectisch dus typefouten kan je me rustig aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi werk Tazzz.. Ziet er lekker bizar uit.

Net 2 minuutjes klaar:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/phunq/068a.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

mpegernie schreef op 04 February 2003 @ 20:41:
[...]
Sorry hoor maar dit lijkt mij de zoveelste fake crap van iemand die mensen wil laten denken dat hij goed met z'n wacom overweg kan. Wat moeten die kleine gifjes ten eerst evoorstellen?
en die wips die je laat zien gaan niet verder dan een paar eerste en veel te grove schetsen. En dan opeens het resultaat... :? Nee, die strepen op haar blouse zijn te echt, en nog een aantal andere dingen waarom dit er bij mij niet in gaat. En dan nog een vraagje, waarom van die kleine plaatjes?!? Dat is toch geen manier om zulk werk te showen?
Heel erg nep, jammer dat mensen dat proberen. Ik kwam laatst ook al iemand tegen op DevART, die overigens snel z'n post weer had gedelete na een kritische opmerking.

/edit: ik heb nog even weer verder gekeken en ik nergens anders op uit komen dan dat de genoemde wips nep zijn. De eerst zijn grove, zelfgemaakte schetsen, de 1-na laatste (die hier niet bij staat) is waarschijnlijk een bewerking van het origineel, hetzelfde geld dan voor het zogenoemde resultaat. Verder zie ik tussen al het andere werk dat op de genoemde locatie staat, ervan uitgaande dat dit ook van je broer is, niet het nivo dat nodig is voor zoiets als dit.
Mja. Ik vind het moeilijk om er zo snel over te oordelen. Ik weet dat het KAN om op deze manier te wacommen, heb het zelf gezien en kom zelf ook wel steeds dichter bij de originele foto's met mijn eigen tekeningen. Maar ik ben het met je eens dat de eerste 4 wips oid nauwelijks verfijning is, en dat daarna er ineens superveel detail in zit. Dat komt wat raar over, maar misschien slecht gekozen wips? Maar ik begrijp de twijfel, ik vind het er ook vaag uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus een soort Wacom (Dynalink FreeDraw) en ben een (klein) beetje gewend aan het werken ermee, maar ik wilde jullie (en vooral Nozzman, Snowblind en DarkX) om een tip vragen:
Hoe werken jullie je tekeningen of schetsen nou zo mooi uit, dat het een mooie strakke tekening wordt? Zijn hier misschien goede tutorials over te vinden op internet?

[flauwe Frank Grovers-mode]
Alvast bedankt, want jullie (iedereen in dit forum) inspireren me enorm!!!
[/flauwe Frank Grovers-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 13:22:
Ik heb nu dus een soort Wacom (Dynalink FreeDraw) en ben een (klein) beetje gewend aan het werken ermee, maar ik wilde jullie (en vooral Nozzman, Snowblind en DarkX) om een tip vragen:
Hoe werken jullie je tekeningen of schetsen nou zo mooi uit, dat het een mooie strakke tekening wordt? Zijn hier misschien goede tutorials over te vinden op internet?

[flauwe Frank Grovers-mode]
Alvast bedankt, want jullie (iedereen in dit forum) inspireren me enorm!!!
[/flauwe Frank Grovers-mode]
Refereer je daarbij naar mijn recente vrouwtje-met-sniper-gun, of naar mijn eerdere geairbrushte werk? Da vrouwtje is nl met illustrator gemaakt, dat wordt altijd strak :) En dat airbrushen is gewoon heel veel werk. Veel gummen vooral.

edit:
Wel koel dat ze mij om tips vragen, heb meestal het gevoel dat ik zelf niet helemaal weet wat ik aan het doen ben :)

[ Voor 8% gewijzigd door DarkX op 05-02-2003 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik refereer niet perse aan een bepaald werk, maar ik bedoel de tekeningen die vooral strak zijn in de zin van, duidelijke lijnen, mooie ronde vormen en bijvoorbeeld lijnen die niet wijder of juist smaller uitlopen.
Als ik dit met de wacom in Illustrator probeer, krijg ik niet echt perfect ronde lijnen, maar grove lijnen door het trillen van mijn hand.

Zijn hier trucjes voor? Of gebruik je hier de Pen-tool voor?
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.