Het grote draytek router problemen topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 5.767 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74937

Welke firmware heb je?

Wellicht begrijp ik je vraag niet goed, maar is wat jij wilt niet in te stellen via:

VPN and Remote Access Setup

LAN-to-LAN Dialer Profile Setup

Dit zijn bij mij gewoon menu-keuzen (firmware 2.3.6 op 2200E)

Hoop dat je er wat aan hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167

Anoniem: 74937 schreef op 02 mei 2003 @ 22:42:
Welke firmware heb je?
Wellicht begrijp ik je vraag niet goed, maar is wat jij wilt niet in te stellen via:
VPN and Remote Access Setup
LAN-to-LAN Dialer Profile Setup
Dit zijn bij mij gewoon menu-keuzen (firmware 2.3.6 op 2200E)
Hoop dat je er wat aan hebt....
Sorry, vergeten te vermelden.

Draytek 2600We versie 2.3.6_H

Ik wil VPN door de router zelf laten doen waarbij authenticatie middels RADIUS door de Windows 2000 Server wordt gedaan.

LAN-LAN is iets voor later, eerst wil ik RADIUS werkend hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 33167 schreef op 02 mei 2003 @ 22:26:
Ik heb een vraagje over RADIUS.

De client is een Draytek 2600We, de server is een Windows 2000 Server met Internet Authentication Service geinstalleerd.

Als ik poort 1723 forward naar de server dan kan ik met externe clients gewoon met VPN inbellen. Authenticatie werkt dus gewoon op de server. Echter, ik wil (in verband met toekomstige LAN-LAN verbindingen) VPN uitbesteden aan de Draytek. Vandaar dat ik RADIUS dus wil gebruiken.

Echter, de server krijgt geen authenticatie request van de router. Logfiles op de server blijven leeg. De client kan niet inbellen. Als ik echter een los account aanmaak in de router dan kunnen clients wel inbellen.

Het hele VPN gebeuren werkt dus, het probleem ligt duidelijk bij RADIUS. Fyi: Ik heb op zowel de router als op de server een shared secret ingesteld.

Op zowel GoT als Google kan ik geen walktroughs/manuals/troubleshooters vinden over RADIUS met de Draytek.

Wie kent het probleem? Wie weet een oplossing?
Ik heb hetzelfde probleem wellicht kunnen wij ervaringen delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stomme vraag misschien, maar slechts aan het meedenken:
Gebruik je bij radius op de router dezelfde poort als op de server?
Of wordt poort 1812 niet tegengehouden door firewall oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBigfoot
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 10:39
Ik heb een draytek 2300 met firmware 2.3.6. Dat ding is zo stabiel als wat op mijn chello account. no probs dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74937 schreef op 02 mei 2003 @ 23:14:
Stomme vraag misschien, maar slechts aan het meedenken:
Gebruik je bij radius op de router dezelfde poort als op de server?
Of wordt poort 1812 niet tegengehouden door firewall oid?
Bij mij lag het probleem inderdaad aan de firewall (IPSec).
Ik had poort TCP/1812 opengezet, en dat moest zijn UDP/1812.
Echter, BRAiN heeft het probleem nog steeds, en hij maakt geen gebruik van IPSec of andere firewalls binnen zijn netwerk.

Ook zijn er enkele problemen met LAN-LAN verbindingen, ik vermoed dat dat aan ons subnet ligt. Ik gebruik namelijk 10.1.10.0/255.0.0.0 als netwerk, en BRAiN iets soortgelijks met 10.x.x.0/255.0.0.0. Ik heb namelijk geen problemen met een LAN-LAN verbinding naar een 192.168.1.x/255.255.255.0 adres.

Naar mijn weten hoort het subnet van ons interne netwerk in ons geval bij ons beiden 255.255.255.0 te zijn willen we een LAN-LAN verbinding opzetten. Momenteel overlappen onze netwerken elkaar namelijk door het 255.0.0.0 subnet. Kan iemand dit bevestigen?

Wij kunnen het namelijk niet "even" testen omdat we ons netwerk niet "bij wijze van testen" offline kunnen gooien.

Tevens een bijkomend probleem:
Als ik op de Router inbel middels VPN dan krijgt de client niet de DNS toegewezen die ik bij Ethernet TCP/IP and DHCP Setup heb ingesteld (10.1.10.2 in mijn geval), maar we de standaard DNS servers van xs4all (194.109.104.104) die ik naar mijn weten nergens heb ingesteld. Hoe los ik dit op?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 33167 op 05-05-2003 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
heeft er iemand de nieuwe firmware voor de 2200E al geprobeerd?
is op www.draytek.nl te verkrijgen. de nieuwste release is: 2.3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draai m'n 2300E nu een aantal dagen op firmware 2.3.6. Geen problemen en zeer stabiel...
Ook met alle DOS opties aan geen probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167 schreef op 05 May 2003 @ 11:04:
[...]

Ook zijn er enkele problemen met LAN-LAN verbindingen, ik vermoed dat dat aan ons subnet ligt. Ik gebruik namelijk 10.1.10.0/255.0.0.0 als netwerk, en BRAiN iets soortgelijks met 10.x.x.0/255.0.0.0. Ik heb namelijk geen problemen met een LAN-LAN verbinding naar een 192.168.1.x/255.255.255.0 adres.

Naar mijn weten hoort het subnet van ons interne netwerk in ons geval bij ons beiden 255.255.255.0 te zijn willen we een LAN-LAN verbinding opzetten. Momenteel overlappen onze netwerken elkaar namelijk door het 255.0.0.0 subnet. Kan iemand dit bevestigen?

Wij kunnen het namelijk niet "even" testen omdat we ons netwerk niet "bij wijze van testen" offline kunnen gooien.

Tevens een bijkomend probleem:
Als ik op de Router inbel middels VPN dan krijgt de client niet de DNS toegewezen die ik bij Ethernet TCP/IP and DHCP Setup heb ingesteld (10.1.10.2 in mijn geval), maar we de standaard DNS servers van xs4all (194.109.104.104) die ik naar mijn weten nergens heb ingesteld. Hoe los ik dit op?
Misschien heb je hier wat aan:

http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=265

Er staat iets in over het aangeven dattie niet de standaard verbinding (bij jou xs4all) moet kiezen..

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74937 schreef op 05 May 2003 @ 14:11:
[...]

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=265

Er staat iets in over het aangeven dattie niet de standaard verbinding (bij jou xs4all) moet kiezen..

Ben benieuwd...
Het probleem van LAN-LAN is opgelost. We hebben beiden als subnet 255.255.248.0 gebruikt zodat onze netwerken elkaar niet overlappen.

Nu blijft echter het probleem van de DNS, waarbij de clients die inbellen de xs4all DNS krijgen toegewezen ipv de DNS van de server. Hoe kan ik de DNS adressen 10.1.10.2 en 10.1.11.2 hard invoeren in de router ipv 194.109.104.104 en 194.109.6.66?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb ik het idee dat je iets wil dat niet kan.... zie de volgende link:

http://www.draytek.nl/php...hp?t=194&highlight=radius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74937 schreef op 06 May 2003 @ 17:23:
Dan heb ik het idee dat je iets wil dat niet kan.... zie de volgende link:

http://www.draytek.nl/php...hp?t=194&highlight=radius
Wat in dat topique staat heb ik echter vanochtend al voor elkaar gekregen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

FatalError schreef op 06 februari 2003 @ 21:16:
2.3.2 heeft heeft weer goede anti-DDoS geloof ik. Heeft iemand die al geinstalleerd?
Draait al een tijdje met deze firmware... de taiwanese ftp site had hem al een tijdje.. ;)

Er zit geen DDos beveiliging in de 2.3.2.

weinig problemen met m'n 2200WE alleen de VPN mogelijkheden zijn niet helemaal naar wens.. ( encryptie e.d. )

maar verder een happy user :)

edit:

update naar 2.3.6 gedaan... daar zit wel de DDos beveliging in...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32302 op 06-05-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167 schreef op 06 May 2003 @ 20:08:
[...]
Dus werkt het nu?

Zo ja: _/-\o_ _/-\o_ en :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

Anoniem: 33167 schreef op 06 mei 2003 @ 20:08:
[...]
Hmm na de update naar de 2.3.6. firmware lukt het mij ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 74937 schreef op 06 mei 2003 @ 20:45:
[...]

Dus werkt het nu?

Zo ja: _/-\o_ _/-\o_ en :9~
authenticatie verloopt nu via Windows 2000 Server :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb een draytek vigor 2200E (firmware 2.3.6) met een Speedtouch Home Alcatel ethernetmodem. Ik heb gekozen voor DHCP-server functionaliteit, dus ip's worden automatisch vertsrekt door de router.

In m'n netwerk heb ik 2 pc's die met OS: Windows XP prof. draaien en er hangt nog een Xbox aan deze router. Op zich draait deze combinatie perfect, maar ik heb een vraag over MSN 5 in combinatie met de vigor 2200E, ik heb het poortmap-verhaal reeds doorgespit, maar ik kom er niet uit..:

Om msn 5 werkend te krijgen met file-transfers (bestandsoverdracht) moest ik via NAT setup/Open ports setup/Index. no.1 (in routermenu) een poort range openzetten, t.w.:

TCP: 6891-6900
TCP: 1863
TCP: 6901

Deze portrange heb ik opengezet onder een intern ip-adres: 192.168.1.XX
Op die pc werkt de filetransfer nu goed. Moet je deze portrange wel openzetten of werkt bij andere vigor 2200 gebruikers msn5 zo "out of the box"???

Nu wil ik dit zelfde ook voor de 2e pc in het netwerk en heb een tweede ip-adres ingebracht in het zoals bovengenoemd menu (index no.2).
Op de tweede pc kan ik alleen maar versturen naar andere msn-gebruikers, maar niet ontvangen??

Hoe komt dat nou? Doe ik iets verkeerd, of kan ik maar op 1 pc>>ontvangen en verzenden?

Nog een andere vraag: Moet je voor deze router "plug en pay universeel" installeren of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

apacer, voor msn heb ik nooit wat ingesteld, maar kan met de 3 pc's allemaal verzenden en ontvangen. dacht juist dat draytek daar een standaard support in gaf, dus zonder instellingen.

dat plug en play, heb ik niet gedaan, kep dezelfde setup (modem en router)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31660

Hey, ik heb een Vigor 2200E met firmwar versie 2.3.6
Het probleem is dat ik een VPN verbinding op moet zetten naar de checkpoint server van het werk, ik heb alleen geen flauw idee hoe. Heb al op hun site naar voorbeelden gekeken maar somehow lukt het me niet :(

Iemand die me kan/wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
KarreMania schreef op 14 May 2003 @ 18:03:
apacer, voor msn heb ik nooit wat ingesteld, maar kan met de 3 pc's allemaal verzenden en ontvangen. dacht juist dat draytek daar een standaard support in gaf, dus zonder instellingen.

dat plug en play, heb ik niet gedaan, kep dezelfde setup (modem en router)
Met welke firmware werk je dan en onder welk syteem en welke versie van msn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

apacer schreef op 15 May 2003 @ 00:02:
[...]

Met welke firmware werk je dan en onder welk syteem en welke versie van msn?
Firmware Version : v2.3.6 , maar werkte op de standaard ook al

verder de standaard msn messenger van windows xp (msn messenger of microsoft messenger,)

gewoon beide msn's proberen (als je winxp heb), ik weet 100% zeker dat het hier werkt zonder iets maar in te stellen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81598

Ik had ook problemen nadat ik firmware versie 2.3.6 erop had gezet. Heb de router toen gereboot, maar toen ging hij 'flippen'. Constant zichzelf resetten leek het wel.

Het was net tegen het weekend aan, dus ik had al een internetloos weekend in het vooruitzicht. Maar de volgende dag was opeens de router up en het werkte allemaal perfect.... heel vreemd, ik dacht aanvankelijk dat het probleem dus bij m'n provider moest liggen. Maar ik heb er niks over gelezen op hun website... en verder het probleem laten rusten.

Iig, het werkt atm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
KarreMania schreef op 15 May 2003 @ 00:17:
[...]

Firmware Version : v2.3.6 , maar werkte op de standaard ook al

verder de standaard msn messenger van windows xp (msn messenger of microsoft messenger,)

gewoon beide msn's proberen (als je winxp heb), ik weet 100% zeker dat het hier werkt zonder iets maar in te stellen.
alleen effe weten: je bedoeld messenger van de xp als je die net clean installed hebt? Is de andere versie bij jou msn 5.0??

Ik ga effe checken en je hoort het wel, wel heel raar man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik heb iig 2 messengers, windows messenger (ofzo) en msn messenger, ene staat in /messenger/ geinstalleerd, die standaard van xp in /MSN messenger/ dacht ik. je kan het zien dacht ik als je aanmelden kiest, de MSN messenger geeft bij naam ook een pulldown, waar je de vorige gebruikte namen ook kan selecteren. De andere messenger heeft gewoon een win2k lookalike inlog scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24121

al zeker een jaar heb ik vigor 2200E waar ik eigenlijk nooit problemen mee heb gehad onder de PPPoE verbinding die Wanadoo op Com21 gebruikte met verschillende OS'en (98,98SE,2000,XP(NL,US,USSP1,NLSP1))

Nu ik ben verhuisd heb ik van casema een motorola modem (een l2tp vpn)gehad en ondervind nu ook de 'standaard' problemen met de connection onder zowel 2.3.2 als 2.3.6.

Het gekke is alleen dat het wel lijkt alsof m'n modem elke keer na rebooten om de 20 uur de verbinding met de router ophangt,terwijl de VPN blijft staan.Het probleem zit bij mij dus niet in de vpn,maar in de DHCP die m'n modem weggeeft.

Vrag is of er mensen zijn bij wie dit ook opvalt en of ze hier wat aan hebben kunnen fixen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 13:20
Even een kickje van een wat ouder topic.
Ik ben vandaag van Xs4all overgegaan naar Demon internet.
Gelijk maar even de nieuwe firmware in mijn 2200e gezet.
Nu kan ik internetten.
Maar als ik bv mijn webiste wil bezoeken kan dit niet meer.
Uiteraard staan alle poorten goed gemapt.
Ook msn en icq wil niet meer connecten.
Heb de oude firmware (2.0a) weer teruggeflashed maar ook dat hielp niet.
Dus internetten wil prima, alleen de rest niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
De Vigors zijn prima routers. Er waren alleen wat probs bij mij in het begin, aangezien mijn modem heel nieuw is. Casema heeft nieuwe netwerk voor EuroDOCSIS modem, draytek had dit niet voorzien. Gelukkig was er al snel in een nieuwe firmware al een soort van ondersteuning, alleen werkte dit nog aan alle kanten niet. Maar in de nieuwe 2.3.6RC5, heb ik geen last van uitval van connectie meer.
Verwacht is dat in Firmware 2.4 de VPN verbinding van deze modem in Quick Setup word opgenomen en dat je ook kan portmappen en ports open kunt gooien.

Draytek.nl Support:
* Met firmware versie 2.3.6 RC5 zijn de problemen met het verliezen van de verbinding opgelost.
* Bovenstaande is hopelijk de voorlopige oplossing. DrayTek Support verwacht dat de fabrikant een nieuwe firmware versie zal uitbrengen waarin de L2TP verbinding is opgenomen onder Quick Setup > Internet Access Setup.
* Deze procedure betekent wel dat echte VPN verbindingen niet mogelijk zijn tot de toegang (hopelijk) door de fabrikant onder Quick Setup > Internet Access Setup wordt opgenomen. DrayTek Support verwacht dat normale VPN verbindingen, NAT Setup, Port Redirection en Open Port Setup in een nieuwe firmware wel mogelijk zullen zijn.
*Na het instellen van de breedband verbinding onder Quick Setup > Internet Access Setup > Static or Dynamic IP niet/nooit meer op de knop OK klikken! Dit aangezien het nadien vaak niet meer lukt om verbinding te maken.
* Een eventueel op de DrayTek Vigor 2300 aangesloten printer kan publiek (via WAN/Internet) bereikbaar zijn.
* Mocht het niet lukken om de verbinding te laten functioneren ondanks dat u zeker weet dat u de goede instellingen heeft, dan wil het in sommige gevallen helpen om de configuratie op te slaan via System Management > Configuration Backup / Restoration, de router terug te zetten in de fabrieksinstellingen (dit doet u door aan de achterzijde van de router de resetknop in te drukken en ingedrukt te houden tot de ACT LED aan de voorzijde van de router sneller gaat knipperen. Laat vervolgens de resetknop weer los) en vervolgens de opgeslagen configuratie in de router te laden.
* Het is mogelijk dat bij de installatie met de CD nog andere waarden voor Remote Gateway verschijnen. Dan ontvangen wij graag een screendump van de gegevens onder System Management > Online Status en van beide pogingen een WAN LOG van de router, zie hiervoor de link http://www.draytek.nl/router/extra/e-mail.html zodat onze support afdeling deze kan bekijken en eventueel door kan geven aan de fabrikant.
Demos modems(Cable Basic, wat niet meer verkrijgbaar is) en Com21 modems hebben hier geen last, omdat die via een PPoE verbinding gaan.

Aldus voor degenen die hier problemen mee hadden :)

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Zelf heb ik een probleem met de 2200WE, ik heb hier al eerder een topic over gepost, toen kreeg ik er geen antwoord op. Na lang twijfelen post ik het toch maar in dit topic ipv mijn oude topic weer omhoog te schoppen.

Ik heb dus 1 pc via utp aangesloten op mijn router, krijgt via dhcp een ip adres. Tevens heb ik mijn laptop via een wireless dell truemobile 1150 kaartje verbonden met de router, ook deze krijgt een ip adres. Vanaf beide kan ik zonder problemen internetten. Ook kan ik vanaf beide de router benaderen. Maar onderling pingen werkt niet, het is voor mij dus niet mogelijk om bestanden te sharen. Ik heb aan de standarad instellignen van de router niets veranderd (wat wellicht dus wel moet).

Ik hoop echt dat er hier iemand is die hetzelfde heeft (gehad) aangezien ik het nu toch redelijk vervelend begin te vinden. Draytek verleent geen ondersteuning op netwerk problemen, google levert net zo weinig op. Op het forum van draytek staan wel enkele van dezelfde gevallen maar geen oplossing.

http://www.bonuszoeken.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25
En als je de laptop met een draadje aansluit werkt het wel?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 11:03

alienfruit

the alien you never expected

Ik wil wel opmerken als je een draytek router gebruikt en je wilt een vpn verbinding maken op een win98/win98se systeem moet je wel de nieuwe versie van Dial-Up Networking (DUN) installeren voordat dit gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baarsjes
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

paella schreef op 14 July 2003 @ 12:28:
En als je de laptop met een draadje aansluit werkt het wel?
Ja, dan kan ik moeiteloos verbinden met mijn vaste pc (en andersom). Terwijl ik draadloos bijvoorbeeld ip adres 192.168.1.11 krijg en met een vaste verbinding 192.168.1.12, de rest van alle instellingen zijn dan gelijk.

http://www.bonuszoeken.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80564

Weet iemand of het mogelijk is om 2 subnetten achter een 2600 te hangen?
Ik zie wel iets over de mogelijkheid om de lan kant 2 verschillende ip's te geven....
Iemand ervaring mee?
Dan heb ik misschien eindelijk voor elkaar dat mijn buren mijn nw niet meer zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49182

Heeft iemand ervaringen met een Draytek Router en Xbox Live! ?? Ik wil een router kopen om Live! te kunnen spelen met mijn wanadoo premium abbo (met motorola) modem. Voor zover ik het allemaal lees doet Wanadoo het wel op bv de 2200E maar over Live! lees ik nergens iets.

Iemand ervaringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 21:14

TaZz

Nostalgist

Dit komt van de site van draytek af:

http://www.draytek.nl/router/extra/xbox.html

[ Voor 14% gewijzigd door TaZz op 26-07-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88925

Ik zit in Rijswijk en heb recentelijk de 2200WE aangeschaft. Ik zit bij Casema Cable (premium) via de bekende Motorola modem.

De 2200WE router heeft de laatste firmware: 2.3.6.

Ik heb helaas ook het probleem dat de internet verbinding na +/- 24 uur uitvalt.

Om opnieuw een verbinding te krijgen moet ik de boel opnieuw resetten (met name de router, maar soms ook de modem).

De Draytek helpdesk gaf aan dat dit (hopelijk) probleem opgelost zal zijn in firmware 2.3.7, maar aangezien deze er nog niet is, stellen zij als workaround het gebruik van een tijdschakelaar voor.

Ik heb deze tijdschakelaar aangesloten op de Motorola modem (niet de router) en deze schakelt de modem uit tussen 24:00 & 04:00 uur.

De tijdschakelaar is nu bijna ee week actief, en deze blijkt meestal afdoende te werken, echter niet altijd. Dus meestal kan ik 's-ochtends, maar ook 's-avonds zonder problemen een connectie maken met het internet, maar af en toe soms ook niet.

Het is dus vooralsnog niet voorspelbaar wanneer de internet verbinding wordt verbroken.

Gaarne verneem ik via deze forum welke workarounds wel werken met bovengenoemde configuratie, al dan niet in combinatie met de tijdschakelaar.

Je kan ook direct een reactie sturen naar lynnous@wanadoo.nl

Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Lyndon

Anoniem: 18749

Anoniem: 80564 schreef op 19 July 2003 @ 12:32:
Weet iemand of het mogelijk is om 2 subnetten achter een 2600 te hangen?
Ik zie wel iets over de mogelijkheid om de lan kant 2 verschillende ip's te geven....
Iemand ervaring mee?
Dan heb ik misschien eindelijk voor elkaar dat mijn buren mijn nw niet meer zien. :)
Jep.. gewoon je 2600 aansluiten via 2 netwerk kabels op een PC met 2 netwerk kaartjes. Dan geef je die ene netwerk kaart het ip + route mee naar de 2600, en die andere netwerk kaart geef je een compleet ander ip mee, met de route naar de 2600. Je eigen netwerk sluit ja aan op de ene netwerk kaart, en het netwerk van de buren op de ander. ( Een andere optie zou zijn gewoon een goede router kopen :P )

Heeft iemand de 802.1x authenticatie via RADIUS al werkend gekregen?

De 2600 is een goede router!!

• paella
  • Laatst online: 23:25
Sterk argument dus voor een 2600 :?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-07 10:54
Ik heb een Vigor 2600 in gebruik die zijn werk perfect doet, tenminste op een puntje na. Iedere keer als ik de de MTU wijzig in 1498 verandert hij na enkele uren vanzelf weer in 1442. Dit is niet dramatisch, maar betekend toch snelheidsverlies in mijn geval. De Vigor is voorzien van de 2.5_H firmware die geinstalleerd is middels het *.rst bestand.

Is dit een bug of is er een oplossing/workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Waar verander je dat dan en wat is het verschil in snelheid ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-07 10:54
Als je het wil wijzigen zul je met telnet naar je Vigor moeten verbinden. Zodra je dat gedaan hebt kun je met het commando "wan mtu %", waar % je gewenste mtu is, de waarde veranderen.
In mijn geval scheelt het zo'n 4kB/s download en 2kB/s upload. Niet geweldig veel, maar ik mag toch verwachten dat een routertje van best veel Euro's niet aan geheugenverlies lijdt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10743

Het enige dat ik jammer vindt van de Draytek router (2200e) dat bij de nieuwste versie de snmp er uit is gehaald! Werkte zeer fijn, en was opeens verdwenen :(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 10743 op 11-10-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94599

Hallo allemaal,
Om RTCW te spelen moet je achter het .EXE commando (op iedere pc op de 2200e) het + met opdracht string zetten voor iedere pc en iedere keer het poort nummer voor ieder afzondelijke pc +1 verhogen.
Ik weet niet meer precies wat er achter moet maar dit kan je vinden op de support page van RTCW.
Wij hebben hier met z'n tweeen met de 2200E in de RTCW Jolt League mee gedaan zonder problemen.

Lenco

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 94599 op 12-10-2003 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb de 2200E (Firmware 2.3.6) en de 2200W (Firmware 2.3.6) met een crosskabel met elkaar verbonden zodat het een geswitched segment is (Link is operationeel).

Als ik met WIFI connect naar de 2200W (Hoe anders ;) gaat dat prima (Cisco Aironet 340 802.11b PCMCIA kaartje in een HP Omnibook 6000 laptop) en is de verbinding kwaliteit "Excellent". Ik krijg ook gewoon keurig een IP adres van de DHCP server die draait op de 2200E router.

Echter lijkt het alsof de connectie wegvalt tussen de 2200E en de 2200W ondanks dat de ledjes en de link gewoon up blijft.
Via WIFI kan ik dus gewoon keurig de 2200W pingen maar de 2200E dus niet. Een halve minuut later werkt het ineens weer :?

Ik heb al de kabel vervangen. Een straight kabel gebruikt en de crosfunctie gebruikt van de 2200W. De uplink ports werkte zowiezo al niet met een cross of een rechte kabel :?

Ik ben even de weg kwijt en de Draytek is niet echt een ster in het geven van nuttige troubleshoot informatie :/

Iemand toevallig ook last gehad van deze situatie?

- update -

Als ik een ping stuur vanaf de laptop naar de 2200E (management adres) blijft de connectie wel zonder problemen op!

- update -

Toch blijft het weird en het is geen structueele oplossing :P

[ Voor 10% gewijzigd door fetcher op 15-10-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 23:11
Ik had nooit problemen met mijn Draytek 2200E (firmware 2.1). Na een reset van de router krijg ik mijn netwerk maar niet weer aan de praat. De router deelt wel IP-adressen uit en ik kan op beide PC's internetten. Op beide PC's staat dezelfde werkgroep ingesteld. Gebruik XP home edition en pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Laatst online: 30-03 10:49

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Hoe heb je de link tussen de twee drayteks liggen (van welke poort naar welke poort)
Heb je wan-poort op de 2200W uitgeschakeld?
cross-kabel en toch uplink poort gebruikt?
Is je kabel 100Mbps certified?

Ik stel maar wat vragen om je denkproces mogelijk een andere richting te geven.
Ik weet niet voldoende van netwerken om je zo direct een antwoord te kunnen geven.
fetcher schreef op 15 oktober 2003 @ 09:15:
Ik heb de 2200E (Firmware 2.3.6) en de 2200W (Firmware 2.3.6) met een crosskabel met elkaar verbonden zodat het een geswitched segment is (Link is operationeel).

Als ik met WIFI connect naar de 2200W (Hoe anders ;) gaat dat prima (Cisco Aironet 340 802.11b PCMCIA kaartje in een HP Omnibook 6000 laptop) en is de verbinding kwaliteit "Excellent". Ik krijg ook gewoon keurig een IP adres van de DHCP server die draait op de 2200E router.

Echter lijkt het alsof de connectie wegvalt tussen de 2200E en de 2200W ondanks dat de ledjes en de link gewoon up blijft.
Via WIFI kan ik dus gewoon keurig de 2200W pingen maar de 2200E dus niet. Een halve minuut later werkt het ineens weer :?

Ik heb al de kabel vervangen. Een straight kabel gebruikt en de crosfunctie gebruikt van de 2200W. De uplink ports werkte zowiezo al niet met een cross of een rechte kabel :?

Ik ben even de weg kwijt en de Draytek is niet echt een ster in het geven van nuttige troubleshoot informatie :/

Iemand toevallig ook last gehad van deze situatie?

- update -

Als ik een ping stuur vanaf de laptop naar de 2200E (management adres) blijft de connectie wel zonder problemen op!

- update -

Toch blijft het weird en het is geen structueele oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Goodielover schreef op 25 October 2003 @ 23:17:
Hoe heb je de link tussen de twee drayteks liggen (van welke poort naar welke poort)
Heb je wan-poort op de 2200W uitgeschakeld?
cross-kabel en toch uplink poort gebruikt?
Is je kabel 100Mbps certified?

Ik stel maar wat vragen om je denkproces mogelijk een andere richting te geven.
Ik weet niet voldoende van netwerken om je zo direct een antwoord te kunnen geven.

[...]
Uit ellende heb ik de dubbele opstelling veranderd in een enkele.
Op dit moment is het voldoende en red ik het wel met de 5 switchporten + 1 WLAN hub/port van de 2200W :)

Maar om toch even antwoord te geven op je vragen:
  • Heb je wan-poort op de 2200W uitgeschakeld?
    De port werd niet gebruikt en was ge-deconfigureerd cq disabled.
  • cross-kabel en toch uplink poort gebruikt?
    Ik heb een straight- en een crosscable gebruikt, zowel met de uplink port als met 2 normale switchports waarvan je op de Draytek 2200W ook kan kiezen of je die crossed of normal wilt hebben :)
  • Is je kabel 100Mbps certified?
    Ja, CAT-5e zelfs, fabrieksaf geknepen van de fabrikant "Belkin" :)

[ Voor 4% gewijzigd door fetcher op 27-10-2003 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 07:29
Ik heb overal van die berichten gehoord dat de maximale download van de Draytek 2200E soms niet de volle 8Mbit down haalde maar dat dit opgelost kan worden door de firmware te update, ik heb echter nergens iets gevonden over de upload.... Kan je met die draytek 2200e ism de ADSL router van Demon (de ZyXEL Prestige 650R-31 V3.40 Analoog ) gewoon de maximaal haalbare upload van de ZyXEL modem halen (iets van 8xxKBit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17892

Ik heb hierboven mijn probleem eigenlijk nog niet zien staan, heb ik toch iets over het hoofd gezien, excuses, en een linkje zou dan aardig zijn ;)

Ik heb dus een Vigor 2200E router en xs4all Fast ADSL. Sinds februarie werkt het prima, tot een week of 2 geleden, verbidning werd (downstream) een stuk trager en er begon packetloss op te treden. Ik heb verder niets gewijzigd aan de instellingen, heb firmware 2.2.0 en 2.3.1 geprobeerd, fabrieksinstelling hersteld, het maakt niets uit, de verbinding blijft slecht (tussen de 4 en 25 Kb/sec down, waar 160 Kb/sec gebruikelijk was). Ik heb een Alcatel Speedtouch 510 modem op een analoge lijn.
Wanneer ik m'n pc rechtstreeks op het modem aansluit is er niets aan de hand, heb ik een perfecte verbinding. Ik heb verschillende kabels geprobeerd tussen de LAN poort van het modem en de WAN poort van de router, maakt niets uit. Ik gebruik nu dus tijdelijk de routing capaciteiten van het alcatel modem, maar ben ik niet tevreden over, vandaar dat ik die 2200E had/heb. Ik gebruik nu alleen de switch van die vigor, en dat werkt dus wel gewoon. Dus ik heb 2 mogelijkheden, of de WAN poort/router van die draytek is dood, of er is gewoon iets geks aan de hand waardoor de router niet meer goed werkt via xs4all ADSL (KPN dus). Ik heb het idee dat ik dus niet de enige ben, en als er meer mensen zijn en vooral mensen die een oplossing weten, laat het me graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neowam
  • Laatst online: 23-04 18:37

Neowam

[Booting...]

Topicstarter
Fidai schreef op 30 oktober 2003 @ 09:52:
Ik heb overal van die berichten gehoord dat de maximale download van de Draytek 2200E soms niet de volle 8Mbit down haalde maar dat dit opgelost kan worden door de firmware te update, ik heb echter nergens iets gevonden over de upload.... Kan je met die draytek 2200e ism de ADSL router van Demon (de ZyXEL Prestige 650R-31 V3.40 Analoog ) gewoon de maximaal haalbare upload van de ZyXEL modem halen (iets van 8xxKBit)?
Draytek.nl zelf geeft te kennen dat dit een hardwarematige kwestie is en dus niet via een firmware is te updaten. Ik heb daarom destijds een 2600WE aangeschaft welke de snelheid perfect haald. Alleen heb ik weer met deze snelheid dat mijn SNR waarde heel laag is en dat er daardoor uncorrected blocks komen. Hierdoor loopt vervolgens mijn router weer helemaal vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17491

ik heb af en toe dat hij weg valt .. het netwerk op alle pc tegelijk iemand daar een oplossing voor nou ja af en toe is gewoon super vaak na 10 a 25 min moe ik weer resetten kut zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Laatst online: 30-03 10:49

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Anoniem: 17491 schreef op 04 november 2003 @ 20:47:
ik heb af en toe dat hij weg valt .. het netwerk op alle pc tegelijk iemand daar een oplossing voor nou ja af en toe is gewoon super vaak na 10 a 25 min moe ik weer resetten kut zooi
Volgens mij heb jij last van de problemen zoals verwoord in dit topic
Router + @Home COM21 modem : geen internet*
Er is nog geen oplossing voor, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb een probleem met mijn Draytek 2104P. Als ik de firmware wil updaten dan geeft ie een time out probleem ik heb al verschillende tooltjes geprobeerd. Maar het lukt niet hij geeft bij ieder tooltje een time out probleem.. ik heb dit topic doorgelezen maar kom hiervoor geen oplossing tegen. Wie weet wat mijn probleem is?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 21:59
probeer de WAN-kabel er eens uit te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Ik ook maar een duit in het zakje: heb een 2200WE die ik niet met 128bits WEP aan de praat krijg.
Heb firmwares t/m 2.3.6 geprobeerd, en heb inmiddels een nieuwe exemplaar.... met hetzelfde probleem.
Heb MAC-filtering ingeschakeld, werk met 2 tot 3 wireless kaarten (Actiontec USB-adapter en Sitecom WL-007 CF adapter in een adapter in een PCMCIA slot), vaak tegelijkertijd.
Met 64bits WEP geen problemen.
Symptomen: werkt een tijd ok, maar het wireless deel van de router hangt na een tijd (kan uren maar ook dagen zijn). Heb alle kanalen geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Het wired gedeelte van de router werkt dan nog prima! Als je ok geeft op de pagina waar je het kanaal kan instellen op de router werkt het weer een tijdje (of de router reset natuurlijk....).

Kennelijk werkt deze router dus *NIET* met 128bits WEP! Eigenlijk wel raar als 'ie daar mee verkocht wordt, en zou ik'm gewoon terug moeten sturen. Maar ben verder tevreden en heb me over de teleurstelling heen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-06 23:12
Anoniem: 49380 schreef op 21 november 2003 @ 20:00:
Ik ook maar een duit in het zakje: heb een 2200WE die ik niet met 128bits WEP aan de praat krijg.
Heb firmwares t/m 2.3.6 geprobeerd, en heb inmiddels een nieuwe exemplaar.... met hetzelfde probleem.
Heb MAC-filtering ingeschakeld, werk met 2 tot 3 wireless kaarten (Actiontec USB-adapter en Sitecom WL-007 CF adapter in een adapter in een PCMCIA slot), vaak tegelijkertijd.
Met 64bits WEP geen problemen.
Symptomen: werkt een tijd ok, maar het wireless deel van de router hangt na een tijd (kan uren maar ook dagen zijn). Heb alle kanalen geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Het wired gedeelte van de router werkt dan nog prima! Als je ok geeft op de pagina waar je het kanaal kan instellen op de router werkt het weer een tijdje (of de router reset natuurlijk....).

Kennelijk werkt deze router dus *NIET* met 128bits WEP! Eigenlijk wel raar als 'ie daar mee verkocht wordt, en zou ik'm gewoon terug moeten sturen. Maar ben verder tevreden en heb me over de teleurstelling heen gezet.
Als je een origineel geimporteerde Draytek router heb gekocht (zie gele sticker) dan zou ik eens met de helpdesk van Draytek bellen of e-mailen (let op de voorwaarde van e-mail) want als ze zeggen dan hij 128bits doet dan mag je dat zeker wel verwachten.

zie www.draytek.nl --> support (vernieuwde site)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graham schreef op 21 november 2003 @ 20:29:
[...]
Als je een origineel geimporteerde Draytek router heb gekocht (zie gele sticker) dan zou ik eens met de helpdesk van Draytek bellen of e-mailen (let op de voorwaarde van e-mail) want als ze zeggen dan hij 128bits doet dan mag je dat zeker wel verwachten.

zie www.draytek.nl --> support (vernieuwde site)
Het is een originele (via Informatique), heb contact gehad met de helpdesk, en zoals gezegd ik heb inmiddels (na RMA) een nieuw exemplaar..... met hetzelfde euvel. Dus ik denk dat die 2200WE gewoon geen 128bits WEP STABIEL kan 'draaien'. Denk dat meer gebruikers hier toch wel last van zullen hebben, zeker in de combinatie van meerdere wireless verbingen alsmede MAC-filtering. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-07 07:32

sjaak

un giorno credi

Ik zat gister ff in de config van m'n router te kijken en icm het zwarte Surfboard modem van Casema heb ik al ruim 750 uur verbinding. :D Dus zo'n beetje sinds dat ik die combi heb. Baal alleen nog steeds dat er nog geen goede oplossing is voor dat l2tp probleem. Ze weten niet eens wie het wanneer gaat oplossen, alleen dat het eind november is opgelost. Naja, mogen ze wel opschieten. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
Weet niet of ik een nieuw topic moet maken of deze moet gebruiken,maar ik gok erop dat ik deze moet gebruiken,hijs nog niet zo oud

Ik heb hier ook een draytek 200E staan.Helemaal geen problemen mee gehad tot een paar maanden terug.Vanaf toen begon ie zichzelf om de zoveel tijd te reboten,soms na 10 min,soms na 24 uur.Dit is zwaar irritant! En ik heb geen idee hoe het komt.Ik draai firmware 2.3.6

Wat ik al geprobeerd heb:
firmware 2.3.6 er opnieuw opzetten met .rst file
Zoveel mogelijk opties uitschakelen
Alle open ports leeg maken
Stroom er een tijdje afhalen(15min)
Stof eraf geblaast.
PC's in andere poorten geduwt

Het mocht allemaal niet helpen.Heeft iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen? Word er een beetje gek van

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pingkiller schreef op 15 december 2003 @ 21:18:
Weet niet of ik een nieuw topic moet maken of deze moet gebruiken,maar ik gok erop dat ik deze moet gebruiken,hijs nog niet zo oud

Ik heb hier ook een draytek 200E staan.Helemaal geen problemen mee gehad tot een paar maanden terug.Vanaf toen begon ie zichzelf om de zoveel tijd te reboten,soms na 10 min,soms na 24 uur.Dit is zwaar irritant! En ik heb geen idee hoe het komt.Ik draai firmware 2.3.6

Wat ik al geprobeerd heb:
firmware 2.3.6 er opnieuw opzetten met .rst file
Zoveel mogelijk opties uitschakelen
Alle open ports leeg maken
Stroom er een tijdje afhalen(15min)
Stof eraf geblaast.
PC's in andere poorten geduwt

Het mocht allemaal niet helpen.Heeft iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen? Word er een beetje gek van
Firmware 2.5 erop zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op ftp://ftp.draytek.com/VIGOR2200WE/RELEASE/2.3.8/FIRMWARE/ staat versie 2.3.8 voor de 2200we. In NL staat 2.3.6 als hoogste versie........ 2.3.8 Staat ook in taiwan trouwens. Heeft iemand die al durven proberen?
edit:
en sinds vandaag 17/12 staat 'ie ook op de draytek.nl site!!

Changelog:
Release Notes for Vigor2200we/wplus

Firmware Version : v2.3.8
DrayTek Corp.
Date: Oct. 27 2003

Release Notes:

[Improvements]:
1. Firewall SPI improvement.
2. Support MPPE for MS-CHAP v1 authentication
3. Allow to specify MPPE encryption type on server side
4. NAT improvement
5. ARP attack defense in DoS.
6. IP conflict resolution
7. Support MSN 6.0 passthrough NAT
8. VoIP(SIP base)passthrough improvement

[Fixed problems]:
1. Fixed incorrect online time display for DHCP client
2. Fixed incorrect default gateway replacement for DHCP client
3. Other minor bugs.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 17-12-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ftp://ftp.draytek.com/VIGOR2600/RELEASE/2.5/

Bij mij was na 2.5 het rebooten voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Ik heb een feature probleempje. De Vigor 2300 die ik hier heb staan als router doet het te goed. (duh? blijf lezen)
Ik wil dat alle gebruikers die zich op het domein hebben aangemeld via mijn proxybak de deur uitgaan. op zich geen probleem, want als je een win98 machine via DHCP vertelt dat de default gateway de proxy server is, dan werkt het fenomenaal. Geen rechten op internet? Geen internet. Ha.
Windows XP heeft echter vermoedleijk via UPnP ontdekt dat er een router is, en dat daarlangs WEL internet te halen valt. Ergo, 30 gebruikers illegaal het net op. Baalactie twee is dat ik nergens gevonden krijg waar ik ingeven mag welke MAC of IP adressen wel het net op mogen (en de rest dan dus niet). In mgmt setup zit wel een optie om in te stellen dat je maar vanaf tot drie IPs het webifc mag gebruiken om de router te configgen maar dat is a) niet wat ik wil en b) niet functioneel want als ik als toegestaan IP watdanook invul dan kan iedereen er gewoon bij, zelfs een ingebelde home-office gebruiker die niet al te best IP adressen kan intikken.

Ik wil dus weten hoe ik:
- op de router UPnP support uit zet. (sowieso security hazard, dat moet uit kunnen)
- instel dat al die werkstations het Net niet op mogen.

Als dat eenmaal functioneert ga ik me nog druk maken omdat ik niet kan VPNnen naar de router terwijl dat vorige week nog gewoon goed ging, maar dit is belangerijker. (kan nog inbellen dus als er paniek is hoef ik niet terug te komen uit Snowboardia ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Argh, mijne (2200e) doet het niet meer. Hij gaat wel aan en je kunt hem pingen. Hij deelt zelfs ip adressen uit, maar config tools vinden hem niet en je kunt ook niet in de webinterface komen. Telnet doet het ook niet meer. Dit kwam na het downgraden van de firmware.

Wat kan ik doen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Aike op 17-12-2003 19:04 ]

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399 schreef op 17 december 2003 @ 16:19:
Ik heb een feature probleempje. De Vigor 2300 die ik hier heb staan als router doet het te goed. (duh? blijf lezen)
Ik wil dat alle gebruikers die zich op het domein hebben aangemeld via mijn proxybak de deur uitgaan. op zich geen probleem, want als je een win98 machine via DHCP vertelt dat de default gateway de proxy server is, dan werkt het fenomenaal. Geen rechten op internet? Geen internet. Ha.
Windows XP heeft echter vermoedleijk via UPnP ontdekt dat er een router is, en dat daarlangs WEL internet te halen valt. Ergo, 30 gebruikers illegaal het net op. Baalactie twee is dat ik nergens gevonden krijg waar ik ingeven mag welke MAC of IP adressen wel het net op mogen (en de rest dan dus niet). In mgmt setup zit wel een optie om in te stellen dat je maar vanaf tot drie IPs het webifc mag gebruiken om de router te configgen maar dat is a) niet wat ik wil en b) niet functioneel want als ik als toegestaan IP watdanook invul dan kan iedereen er gewoon bij, zelfs een ingebelde home-office gebruiker die niet al te best IP adressen kan intikken.

Ik wil dus weten hoe ik:
- op de router UPnP support uit zet. (sowieso security hazard, dat moet uit kunnen)
- instel dat al die werkstations het Net niet op mogen.

Als dat eenmaal functioneert ga ik me nog druk maken omdat ik niet kan VPNnen naar de router terwijl dat vorige week nog gewoon goed ging, maar dit is belangerijker. (kan nog inbellen dus als er paniek is hoef ik niet terug te komen uit Snowboardia ;) )
Op mijn 2600 heb ik links onderin een link "UPNP Service Setup" daar kan ik dit soort dingen aan en uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aike schreef op 17 december 2003 @ 19:03:
Argh, mijne (2200e) doet het niet meer. Hij gaat wel aan en je kunt hem pingen. Hij deelt zelfs ip adressen uit, maar config tools vinden hem niet en je kunt ook niet in de webinterface komen. Telnet doet het ook niet meer. Dit kwam na het downgraden van de firmware.

Wat kan ik doen ?
Even resetten. Zit ergens een knopje aan de achterkant als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 09:56

igmar

ISO20022

Een gedeelte van mijn (aanzienlijke) Draytek problemen lijst :

- IPSEC Passthrough bugt, en is niet uit te schakelen. Dit maakt IPSEC + NAT-T onbruikbaar.
- De DHCP server heeft te weinig mogelijkheden, en dit betekende voor ons hard inkloppen op de clients
- WEP op 128 bits doet het vaker niet dan wel. 64 bits is OK, maar dan kun je net zo goed geen WEP draaien. We draaien hier inmiddels ook een aparte tunnel voor.
- De firmware upgrade gaat wel eens mis, en da's uitermate irri.

Ik heb ze inmiddels terug laten sturen naar Draytek NL, en we gebruiken nu el-cheapo Sweex dingen, die hebben iig de IPSEC problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 21:37
Aike schreef op 17 december 2003 @ 19:03:

Wat kan ik doen ?
Bij mij hielp gedult hebben, heb dit al een paar keer meegemaakt nadat ik de router wel erg vaak opnieuw had opgestart(door ultra slechte @home verbinding, is nu veel beter dan eerst). Hij deelde wel ip adressen uit, maar je kon er nog niet op, zo af en toe kwam ik erop. Stroom er een tijdje af. Hielp ook niet. Ja, als hij dan toch kapot is(dacht ik) dan kan ik er ook niet aan doen. Kom half uur later terug, alles werkt weer perfect.

Het zo al meer geintjes meegemaakt, toen ik (geloof ik v2.3) erin had gezet kon ik niet meer in de webinterface komen, alles werkte. heb het toen via telnet weer moeten flashen. weet nog steeds niet waar het aan lag.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zoals ik vaak gehoord heb is het eruit halen van de WAN kabel erg slim bij upgraden. Wat Aike heeft heb ik ook vaak genoeg gehad (2x althans).

En zoals kevinp zegt helpt gedult wel....en wat andere tools proberen. Er zit ook een dun papieren boekje bij de router...daar staat nog wat andere info op als hij niet meer reageert. Probeer dat eens...anders kan je altijd nog de Draytek board of helpdesk proberen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bedankt, ik heb hem uiteraard gereset en een heleboel keer ook. Maar dat helpt niet. Ik zal voortaan upgraden met de wan kabel eruit, die zat er nog in. Maar dat zijn van die dingen die je ook maar moet weten......

Heb nu even de Draytek van een vriend geleend. Morgen eens kijken of die van mij weer te reviven is.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80564 schreef op 17 december 2003 @ 20:19:
[...]

Op mijn 2600 heb ik links onderin een link "UPNP Service Setup" daar kan ik dit soort dingen aan en uit zetten
ik dus niet :(
ik ben aan het frusto-en na de hulpvaardige mail van draytek ("hier is onze faq meneer" ja maar daar staat het niet in "hie ris onze faq meneer" ja maar het staat er nog steeds niet in dus ik wil toch wel graag dat je even meedenkt "ik denk dat u de faq eens moet lezen meneer")
ik ga maar hobbyen met het vuurmuurtje, misshcien helpt dat iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
@ KnetterGek, als jij een 2300 heb dan heb je iig niet Upnp dat wordt namelijk niet ondersteunt op deze router en zit er ook niet op. Zie ook hier (btw die router heb ik ook ;))

Dus het is onwaarschijnlijk dat XP je router heeft gevonden.

Kan je je proxy niet instellen?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onwaarschijnlijk? Kan je mij dan uitleggen waarom ik 40 werkstations heb die allemaal met proxy server 10.0.0.2 en met default gateway 10.0.0.2 geconfigureerd zijn, maar vrolijk via router annex DHCP server 10.0.0.1 naar buiten gaan? zonder authenticatie en zonder logging? Want dat is namelijk wel wat er gebeurt.

Dus eh... als het onwaarschijnlijk is dat dat via UPnP gebeurt, prima, meer dan dat UPnP een mechaniek is om automatisch poorten te laten mappen weet ik er niet van. MAAR hoe komt het dan wel? Want ik wordt helemaal * Anoniem: 399 hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76521

Graham schreef op 19 december 2003 @ 13:31:
@ KnetterGek, als jij een 2300 heb dan heb je iig niet Upnp dat wordt namelijk niet ondersteunt op deze router en zit er ook niet op. Zie ook hier (btw die router heb ik ook ;))

Dus het is onwaarschijnlijk dat XP je router heeft gevonden.

Kan je je proxy niet instellen?
Ok, het staat nog niet op de webpagina maar firmware versie 2.5 word UPnP enigsinds wel ondersteund(zie de release note).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399 schreef op 19 december 2003 @ 10:51:
[...]

ik dus niet :(
ik ben aan het frusto-en na de hulpvaardige mail van draytek ("hier is onze faq meneer" ja maar daar staat het niet in "hie ris onze faq meneer" ja maar het staat er nog steeds niet in dus ik wil toch wel graag dat je even meedenkt "ik denk dat u de faq eens moet lezen meneer")
ik ga maar hobbyen met het vuurmuurtje, misshcien helpt dat iets.
1. Zorg ervoor dat je beschikt over de nieuwste firmware 2.5H of 2.5.
2. UPnP hoeft niet geactiveerd worden in de router het werkt in ieder geval msn 6.1 wel
3. UPnP word alleen ondersteunt op Windows ME en Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aike schreef op 17 december 2003 @ 23:42:
Bedankt, ik heb hem uiteraard gereset en een heleboel keer ook. Maar dat helpt niet. Ik zal voortaan upgraden met de wan kabel eruit, die zat er nog in. Maar dat zijn van die dingen die je ook maar moet weten......

Heb nu even de Draytek van een vriend geleend. Morgen eens kijken of die van mij weer te reviven is.
Het is alleen verstandig bij een firmware down-/upgrade als je aansluiting hebt op de kabel die werkt met MAC adressen. Als de kabelmodem dan weer het Wan MAC adres van de router pakt en niet van de 'Specified Mac address'(na fabrieksreset) dan gaat het wat langer duren bij de kabelprovider i.v.m. het acceptatie van een andere MAC adres.

Router in fabrieks uploadmode brengen:

Probeer eens om eerst de TFTP Client helemaal klaar te zetten
( ip host en bestand ingevuld) , daarna de Modem harware
matig in Firmware upload-mode brengen ( Spanning er af, reset
ingedrukt houden en daarna spanning erop, de eerste twee
led's moeten nu tegelijkertijd gaan branden).
Dan gaat u terug naar TFTP Client en drukt u op "Send" . U
hebt namelijk 20 sec de tijd om deze handeling uit te voeren
daarna zal de modem weer terug springen naar zijn normale
toestand ( alleen ACT-led knippert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Evil M@V schreef op 06 november 2003 @ 19:21:
Ik heb een probleem met mijn Draytek 2104P. Als ik de firmware wil updaten dan geeft ie een time out probleem ik heb al verschillende tooltjes geprobeerd. Maar het lukt niet hij geeft bij ieder tooltje een time out probleem.. ik heb dit topic doorgelezen maar kom hiervoor geen oplossing tegen. Wie weet wat mijn probleem is?
1. Firewall uitschakelen eventueel ook interne firewall van Windows/Mac
2. Computer statisch instellen ip : 192.168.1.2 en subnetmask 255.255.255.0
3. gebruik een korte Cat 5 kabel tussen de pc en de P1 poort van de router
4. gebruik het .rst bestand om de router te flashen
5. gebruik dus de Firmware upgrade utility om het .rst bestand in te flashen

6. Dan zou het onderstaande moeten werken

Router in fabrieks uploadmode brengen:

Probeer eens om eerst de TFTP Client helemaal klaar te zetten
( ip host en bestand ingevuld) , daarna de Modem harware
matig in Firmware upload-mode brengen ( Spanning er af, reset
ingedrukt houden en daarna spanning erop, de eerste twee
led's moeten nu tegelijkertijd gaan branden).
Dan gaat u terug naar TFTP Client en drukt u op "Send" . U
hebt namelijk 20 sec de tijd om deze handeling uit te voeren
daarna zal de modem weer terug springen naar zijn normale
toestand ( alleen ACT-led knippert)

Indien het niet werkt zou het TCP / IP stack bevuild zijn
Bug in Windows XP
http://members.shaw.ca/techcd/WinsockXPFix.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17491 schreef op 04 november 2003 @ 20:47:
1. Ik vermoed dat je firmware versie 2.3.6 in de router hebt zitten die heeft namelijk last van lan dhcp release problemen
2. Computer statisch instellen met de DNS van de provider op alle pc's
3. Indien een moterola modem gebruik dan geen firmware versie 2.5 i.v.m. arp requests, ga dan terug naar 2.00a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neowam schreef op 04 november 2003 @ 16:01:
[...]

Draytek.nl zelf geeft te kennen dat dit een hardwarematige kwestie is en dus niet via een firmware is te updaten. Ik heb daarom destijds een 2600WE aangeschaft welke de snelheid perfect haald. Alleen heb ik weer met deze snelheid dat mijn SNR waarde heel laag is en dat er daardoor uncorrected blocks komen. Hierdoor loopt vervolgens mijn router weer helemaal vast.
1. Probeer de modulatie in te stellen op T1.413

2. Indien een Globspan DSLAM probeer de volgende commando
Open een Telnet sessie en tik de volgende commando's in:

ADSL DSLAM GSPAN
ADSL SAVECFG
ADSL REBOOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17892 schreef op 31 oktober 2003 @ 14:40:
Ik heb hierboven mijn probleem eigenlijk nog niet zien staan, heb ik toch iets over het hoofd gezien, excuses, en een linkje zou dan aardig zijn ;)

Ik heb dus een Vigor 2200E router en xs4all Fast ADSL. Sinds februarie werkt het prima, tot een week of 2 geleden, verbidning werd (downstream) een stuk trager en er begon packetloss op te treden. Ik heb verder niets gewijzigd aan de instellingen, heb firmware 2.2.0 en 2.3.1 geprobeerd, fabrieksinstelling hersteld, het maakt niets uit, de verbinding blijft slecht (tussen de 4 en 25 Kb/sec down, waar 160 Kb/sec gebruikelijk was). Ik heb een Alcatel Speedtouch 510 modem op een analoge lijn.
Wanneer ik m'n pc rechtstreeks op het modem aansluit is er niets aan de hand, heb ik een perfecte verbinding. Ik heb verschillende kabels geprobeerd tussen de LAN poort van het modem en de WAN poort van de router, maakt niets uit. Ik gebruik nu dus tijdelijk de routing capaciteiten van het alcatel modem, maar ben ik niet tevreden over, vandaar dat ik die 2200E had/heb. Ik gebruik nu alleen de switch van die vigor, en dat werkt dus wel gewoon. Dus ik heb 2 mogelijkheden, of de WAN poort/router van die draytek is dood, of er is gewoon iets geks aan de hand waardoor de router niet meer goed werkt via xs4all ADSL (KPN dus). Ik heb het idee dat ik dus niet de enige ben, en als er meer mensen zijn en vooral mensen die een oplossing weten, laat het me graag weten.
1. Om te kijken of de WAN poort defect is maak een loopback test d.m.v. een netwerkkabel aan te sluiten op van de P1 en WAN... branden ze tegelijkerijd?

2. Communicatieproblemen :
http://www.draytek.nl/router/extra/communicatieprobleem.html

Maak een WAN etereal log en stuur naar de support afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fidai schreef op 30 oktober 2003 @ 09:52:
2200 haalt een max. doorvoersnelheid van 6.4 Mbit
Zyxel haalt een doorvoersnelheid van + - 8,62 Mbit

Factoren die een belangrijke rol spelen met de doorvoer.
1. Bekabeling
2. Modem/router Firmware
3. Chipset van de modem/router
4. Chipset van de DSLAM
5. Software van de DSLAM
6. ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor allen met een 2200we/w+ en problemen met 128WEP: eindelijk erkenning!!

edit:

Maar helaas geen oplossing .... :(
Vandaag 1-1 de instructie van de link es geprobeerd, maar helaas nog steeds problemen met de 128WEP... Nu weer terug op 64WEP!
Wacht op een reactie van Draytek. Lichtpuntje: ze zijn er in ieder geval mee bezig :)

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 01-01-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79103

Ik heb ook een probleem met de Vigor 2200E(met fabrieksfirmware) in combinatie met een Demon ADSL 1024/512 abbo en een Zyxel Prestige 650R-modem. De bedoeling is dat ik deze verbinding ga delen met twee huisgenoten, dus ik heb internet en deze router besteld. Ik heb niet veel verstand van internet en zo, maar mijn andere twee huisgenoten zijn nog veel erger.

Maar goed, internet doet het wel, maar het lukt me gewoon niet om het ook over de router te kunnen gebruiken. Als ik alles ingeplugd heb en zo, geeft WinXP aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Hoort dit zo?
Verder heb ik alle software geinstalleerd, maar in de handleiding staat alleen info over het instellen van de router met Win 98 en ME. Dus ik ben bezig geweest met instellen in WinXP, maar op een aantal punten loop ik vast (oa. dhcp-gedoe). Ook zie ik in de handleiding veel over een smart start wizard staan. Die staat niet op mijn meegeleverde cd-rom. Waar kan ik die vinden? Want op dit moment communiceert mijn PC gewoon niet met de router lijkt het wel.

Kan iemand mij wat licht in de duisternis verschaffen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 79103 op 07-01-2004 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Volgens mij is die Zyxel al een router (vrijwel zeker), deze geeft dus ook dmv DHCP ip's uit. Nu doe je hetzelfde met je Vigor 2200E en dat zou wel eens wat storingen kunnen opleveren.

Ik zou zeggen probeer eens op de Zyxel zelf in te loggen dmv je browser of telnet. Dus zonder dat je draytek er tussen. IP van je Zyxel staat wel in het boekje wat er bij zit of ga naar start>run>cmd (enter) ipconfig /all en dan is de gateway die er vermeld staat het IP van de Zyxel.

Eigenlijk had je gewoon een switch kunnen kopen want je hebt eigenlijk dus al een router (Zyxel). Dus die draytek is wat overbodig.

Ik vraag me alleen nog af wat voor kabel je gebruikt tussen je Zyxel en Draytek, een straight of een cross ?

Hier zijn wat links, in de tweede link kan je heel erg veel vinden over de type kabels die je moet gebruiken en nog meer, de eerst en derde spreken voorzich.
[Info over je Zyxel]
FAQ Network Troubleshooting
Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 21% gewijzigd door Graham op 07-01-2004 15:15 . Reden: links ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79103 schreef op 07 januari 2004 @ 10:54:
Ik heb ook een probleem met de Vigor 2200E(met fabrieksfirmware) in combinatie met een Demon ADSL 1024/512 abbo en een Zyxel Prestige 650R-modem. De bedoeling is dat ik deze verbinding ga delen met twee huisgenoten, dus ik heb internet en deze router besteld. Ik heb niet veel verstand van internet en zo, maar mijn andere twee huisgenoten zijn nog veel erger.

Maar goed, internet doet het wel, maar het lukt me gewoon niet om het ook over de router te kunnen gebruiken. Als ik alles ingeplugd heb en zo, geeft WinXP aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Hoort dit zo?
Verder heb ik alle software geinstalleerd, maar in de handleiding staat alleen info over het instellen van de router met Win 98 en ME. Dus ik ben bezig geweest met instellen in WinXP, maar op een aantal punten loop ik vast (oa. dhcp-gedoe). Ook zie ik in de handleiding veel over een smart start wizard staan. Die staat niet op mijn meegeleverde cd-rom. Waar kan ik die vinden? Want op dit moment communiceert mijn PC gewoon niet met de router lijkt het wel.

Kan iemand mij wat licht in de duisternis verschaffen?
Zyxel is inderdaad ook een router maar die staat default als je'm krijgt uit (oftewel hij staat in 'bridged mode' ipv 'router mode'). De DHCP server staat dacht ik vreemdgenoeg wel default aan. Die moet dus uit (zie handleiding).
De Draytek instellen bij 'Internet Access Mode', 'Static or Dynamic IP' op:
'Broadband Access' 'Enable', en 'Obtain an IP address automatically'. En dan ff je MAC-address van je router bij Demon registreren (gewoon het internet op gaan), en hoppa!

De foutmelding die je krijgt geeft aan dat er iets tussen de pc en router niet goed zit. Zal de kabel wel zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 09-07 12:48
Welke firmware kan ik nu het beste nemen voor de 2600WE in combinatie met Demon adsl

2.5UK2
2.5UK
2.5
2.5 for Holland (2.5H)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:10

TiMMieJ

PSN: Orixez

Het enige probleem wat ik meegemaakt heb is een algemeen probleem en is bekend.
Het is de processor van dat ding die niet meer als 6 Mbit aankan en je dus niet je 8 Mbit kan halen. Verder doet alles het perfect!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 00:19

bille

Don't call me Buff

Hmjah ik moet zeggen dat ik tot voorkort zeer tevreden was met mijn Draytek 2200E. Nooit problemen gehad terwijl ik nog een verbinding via Chello had. Sinds kort overgegaan op Demon 8/1. En zoals eerder al aangegeven werkt het geheel dus niet op volledige 8Mbit snelheid :/. Hetgeen zou liggen aan het feit dat de 2200E onvoldoende cpu capaciteit heeft om 800kB/s te NAT'en o.i.d. Kijkend naar de specs van de router zou dit wel gewoon moeten kunnen. 10Mbit WAN = de specifcatie, maar dat kan ie dus niet waarmaken.

Dus ik mailtje sturen naar support (zoals anderen ook al hebben gedaan heb ik vernomen). lees en huiver:
L.S.,

Dit word enerzijds veroorzaakt door het feit dat de DrayTek Vigor 2200E niet geschikt is voor dergelijke snelheden (8Mbit) maar uitsluitend tot 6.7Mbit [edit: OMFG NERDS zet er dan geen 10MBit WAN verbinding op..] afhankelijk van de gebruikte firmware versie alsmede dient men rekening te houden met de vertragende factor van de router + 10% overhead. In dit geval klopt de download van ca. 500Kb/s. De enige oplossing is om een snellere router te nemen zoals de DrayTek Vigor 2104P of Vigor 2300.

Mocht u vragen, opmerkingen of suggesties hebben dan vernemen wij dit graag via e-mail. Support vragen uitgezonderd vragen over direct internet toegang dient u ten alle tijde in een e-mail aan support@draytek.nl te zenden.

Via http://www.draytek.nl/router/extra/e-mail.html vindt u de instructies inzake de wijze waarop wij graag de gegevens ontvangen en welke gegevens wij graag ontvangen om uw vraag of probleem z.s.m. te kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Support

PC

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Sander Post [mailto:blabablabl]
Verzonden: dinsdag 30 december 2003 18:28
Aan: Draytek Support
Onderwerp: betreft: Vigor2200E icm 8Mbit BBNed

Beste Support,

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van zowel een 8/1 ADSL verbinding
(Demon, Zyxell 650R-31 modem) en een Vigor2200E. Het viel mij op dat ik
onder geen beding een hogere download snelheid kan halen dan ~500kB/s
indien ik gebruik maak van de Vigor om mijn pc met het ADSL modem te
verbinden. Indien ik mijn pc direct aan het modem verbind dan haal ik
praktisch haalbare 8Mbit snelheden, ~800kB/s. Volgens de specificaties
van de 2200E (10Mbit WAN - 100Mbit switched LAN) zou ik aanzienlijk
hogere snelheden moeten kunnen halen.

Mijn vraag is: waaraan kan dit liggen? Het probleem lijkt mij bij de
Vigor te liggen. Is dit probleem bekend bij jullie? Zo ja: wanneer komt
er een oplossing voor?

Ik vertrouw erop dat u mij zo spoedig mogelijk een bevredigend antwoord
doet toekomen.

Mvgr,
Sander Post

Hierbij de gevraagde info:

Vigor 2200E
S/n: 50240005666
Firmware: 2.3.6

TO: BBNed
ISP: Demon
DSLexpress down: 8Mbit /up: 1Mbit
ADSL over analoog
Modem: Zyxell 650R-31 (bridgemode)
Modem<->router afstand < 1m (UTP class 5)
Router<->pc afstand ~15m (UTP class 5)
Zoals je kunt begrijpen ben ik uitermate ontevreden over het resultaat tot nu toe. De router functioneert niet volgens specs. en ik zou daar de dupe van worden? VOor mij iig genoeg om nooit meer een Draytek te kopen als ze niet met een fatsoenlijk aanbod komen ipv een "koop maar een nieuwe(re)" (lees: duurdere) opmerking :(

Als het aan mij ligt gaat deze thread incl correspondentie naar de consumentebond (waar ik bijaangesloten ben) en laat die maar eens uitzoeken hoeverre wij als Draytek 2200E bezitters in ons recht staan als we eisen dat we een fatsoenlijk aanbod willen. Ik ben iig ZEKER niet bereid om een router met een nieuwwaarde van fl200,- weg te gooien, omdat Draytek een fout maakte bij het ontwerpen van..

[ Voor 3% gewijzigd door bille op 09-01-2004 16:02 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75805

Dit is echt verneukt, mijn router heeft 3 maanden perfect gewerkt maar nou krijgt hij opeens kuren: Soms kapt hij opeen met de internet verbinding, 1 keer dee hij het een dag niet en dan werkt hij opeens weer wel. Echt faag, ik heb gewoon de standaart firmware. naar de router connecten enzo werkt perfect alle lampjes branden gewoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bille schreef op 09 januari 2004 @ 15:57:
De router functioneert niet volgens specs. en ik zou daar de dupe van worden?
Kan je dat eens toelichten? Als dat nl. zo is moeten ze je er 1 leveren die wel aan die 'specs' voldoet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 05-07 09:48
ik heb een 2600WE met demon/babyxl 8/1mbit
ik heb firmware 2.5H erop gezet(annexa_for_holland.zip of iets dergelijks)en de telnet commands uitgevoerd volgens draytek, adsl dslam gspn

de snelheden staan op 832000 up en 7616000 down

probleem is, de upload schommelt als een gek tussen de 10 en 35, hoger komt ie niet. iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:55
OMFG NERDS zet er dan geen 10MBit WAN verbinding op
Hallo zeg, 8 mbit ethernet bestaat nu eenmaal niet en de processor is gewoon niet snel genoeg om 10 mbit/s te halen, net zoals meer routers dat niet kunnen.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille

bille

Don't call me Buff

ja dus? Ik betaal voor een Router met een 10MBit WAN poort die gewoon volledig benut moet kunnen worden. Dat die cpu niet krachtig genoeg is, is toch niet mijn fout? Draytek verkoopt een router met die specs .. nu blijkt dat ie die specs niet aankan.. tja :? Had ik die Draytek gekocht als ik wist dat ie niet volgens specs zou functioneren? Nee dus |:(

Ik heb iig nergens in de handleiding o.i.d. kunnen lezen dat ie geen 10Mbit aankan.. volgens mij is dat gewoon misleiding. Voor hetzelfde geld hadden ze een 100Mbit WAN poort erop gezet.. en dan? Is het dan nog steeds onredelijk om te zeggen dat die 2200E niet volgens specs functioneert? (imho is het een "ferrari met een fiat motor voor de prijs van een ferrari")

Overgens vind ik het antwoord van de support ook wel dikke bagger.. Ze kunnen wel zeggen dat die nieuwere routers snel genoeg zijn, maar hoe kan ik daar zeker van zijn? iig niet door te kijken naar de specs van de routers dus.. :r

"meneer deze ferrari rijdt volgens het boekje 300kmph, maar in praktijk haalt ie onder de meest gunstige omstandigheden eigelijk maar 200 en met tegenwind haalt ie max 150"

[ Voor 32% gewijzigd door bille op 10-01-2004 19:40 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Met die '10 Mbit WAN poort' geven ze alleen aan dat de aansluiting geschikt is voor 10 mbit/s apparaten. In feite geven ze geen specificaties over snelheid want routingprestaties worden in PPS (packets per second) gemeten, en helaas geeft Draytek die niet op, net zoals bijna geen enkele routerfabrikant dat opgeeft.
Als je weet hoeveel PPS de router kan kan je uitrekenen hoeveel mbit/s je kan halen. 1mbit/s aan kleine pakketjes versturen kan veel zwaarder zijn voor de router als 10 mbit grote pakketjes versturen.
Draytek had gewoon een sterkere cpu in de 2200E moeten zetten.
Bijna geen enkele router uit de tijd van de 2200E (hij is wat oud inmiddels) kon de 10 MBit/s halen.
Vergelijk het met harddisks.. daar zeggen ze ook: 'ATA133 aansluiting voor maximaal 133 MByte/s', nou ik moet de eerste HD nog tegenkomen die 133 MByte/s haalt.
Bij routers is het NOOIT zo dat n 10 of 100 mbit aansluiting aangeeft dat ie ook werkelijk 10 of 100 mbit/s kan routen.

[ Voor 46% gewijzigd door FatalError op 10-01-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille

bille

Don't call me Buff

'ATA133 aansluiting voor maximaal 133 MByte/s'
daar zit wat in.

Als tegen argument kan ik alleen bedenken dat er bijv. bij modems wel degelijk vermeld wordt wat de maximale up/down doorvoersnelheid is. Bij een router zou je toch mogen verwachten dat ie wel de specs snelheden haalt gezien hetgeen waar ie nu over struikelt relatief eenvoudig op te lossen was (wat ze in de nieuwere modellen ook gedaan hebben) .. Overgens het is ook niet zo dat ie die 10Mbit nét niet haalt.. het is gewoon gehalveerd. Stel jij koopt een 100Mbit netwerkkaart en die haalt vervolgens maximaal 5MB/s dan ga je toch wel je vragen stellen bij de kwaliteit van het product, niet? 100Mbit zal je ook nooit volledig halen, maar 9MB/s o.i.d. moet je dan wel kunnen halen. Met deze 10Mbit poort had ik tevreden geweest als ie 700kB/s zou kunnen halen ipv 400kB/s (onder de meest gunstige omstandigheden, want als ik wat aan het versturen ben over LAN tegelijkertijd dan daalt de snelheid dermate drastisch.. max 200kB/s)

Ik voel me nu iig gedupeerd met mijn 2200E en Draytek heeft er:
a: nooit wat aan gedaan om het te proberen te voorkomen
b: bot op gereageerd met de melding: "koop maar een nieuwe"

Wat denken ze? Dat ik uberhaupt ooit nog een nieuwe Draytek router koop als ze niet eens een fatsoenlijk tegemoetkomingsaanbod doen? Of er uberhaupt niet van op aankan dat de router functioneert volgens de specs die op de doos cq in de handleiding staan!

Overgens functioneert de 3Com router van een maat van mij (ook met een 10Mbit WAN poort voor ~zelfde prijs als 2200E) wel volledig volgens specs en die is uit dezelfde tijd als mijn 2200E. Nope, 3Com besteedde wel voldoende tijd om te testen of alles goed werkte.. Draytek niet.. Ze kochten ergens een bergje el-cheapo processortjes op en klaar.. "jammer dat ie dan niet snel genoeg is om die 10Mbit te benutten".

[ Voor 44% gewijzigd door bille op 10-01-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Tegenwoordig hebben bijna alle routers n 100 mbit WAN aansluiting. Ik kan je nu al zeggen dat er geen enkele van deze SOHO routers de 100 mbit/s kan halen, 50 hoogstens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er komt een nieuwe firmware uit, wat het probleem voor plotsing stoppen voor de internet verbinding moet oplossen
Binnenkort komt er een nieuwe firmware versie uit voor de DrayTek Vigor
2200/E/X/W series welke dit probleem op moet lossen. Bij de DrayTek
Vigor 2200WE en Vigor 2200W+ is dit probleem met de nieuwe firmware
versie inmiddels opgelost. Houd u daarvoor onze website www.draytek.nl
in de gaten voor meer informatie hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75805 schreef op 12 januari 2004 @ 14:22:
er komt een nieuwe firmware uit, wat het probleem voor plotsing stoppen voor de internet verbinding moet oplossen

[...]
Waar heb je deze info gevonden? En gaat het niet om de 2.3.8 die net uit is (tenminste ik neem aan dat het om de 2200WE/W+ gaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380 schreef op 12 januari 2004 @ 19:53:
[...]

Waar heb je deze info gevonden? En gaat het niet om de 2.3.8 die net uit is (tenminste ik neem aan dat het om de 2200WE/W+ gaat)?
ik heb gemailed naar draytek.nl omdat mijn internet verbinding er steeds mee kapte. Ik heb het probleem bij de E versie

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 75805 op 12-01-2004 20:24 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste