"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Een port range forwarden moet wel kunnen. Dit kun je doen in de NAT setup doen bij portforwarding of open ports.
Hier is een directe link naar de downloadpage:
http://www.draytek.com.tw...rt/download/Vigor2200.php
En ik heb gelijk een vraag, in de releasenotes staat het volgende:
5. ARP attack defense in DoS.
Nou zie ik bij de DoS opties geen nieuwe optie voor ARP attack defense
Of zou dit standaard aan staan ofzoiets?
Heeft iemand eigenlijk ervaring met deze Draytek 2900? Ik neem aan dat deze krachtig genoeg is om een 8mbit / 1mbit ADSL lijntje volledig te kunnen benutten.TaZz schreef op 13 januari 2004 @ 16:04:
Zover ik weet is het niet mogelijk om te kijken welke sites er allemaal bezocht zijn. Hiervoor zou je dan toch een proxy server moeten gebruiken. Wat ik begrepen kan de nieuwste router van Draytek het wel, namelijk de 2900. Daar zitten ook allerlei features in zoals content scanning ed.
Een port range forwarden moet wel kunnen. Dit kun je doen in de NAT setup doen bij portforwarding of open ports.
Helaas is de 2200 daar niet snel genoeg voor
Powered by KPN
we hebben hem pas binnen gekregen, nog niet getest maar binnenkort wel.Packardhell schreef op 15 januari 2004 @ 18:16:
[...]
Heeft iemand eigenlijk ervaring met deze Draytek 2900? Ik neem aan dat deze krachtig genoeg is om een 8mbit / 1mbit ADSL lijntje volledig te kunnen benutten.
Helaas is de 2200 daar niet snel genoeg voor
het is de vervanger van de 2300, 32 vpn tunnels bijv. en een usb printerpoort om maar eens wat te noemen
helaas zit er geen adsl modem in, maar daar hebben we de 2600 voor(schijnt dat deze er ook helemaal uit gaat, adsl modem wat dan overblijft van draytek is de 2500)
[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 15-01-2004 20:17 ]
Anoniem: 79103
Ik heb deze instellingen ingevoerd, maar internet doet het nog steeds niet. Wat trouwens wel vreemd is, is dat die kabel wel werkt tussen mijn modem en mijn pc, maar niet tussen de router en de pc. Moet ik dan toch een andere kabel hebben? Ik heb dit probleem met drie kabels die ik heb geprobeerd (waaronder onder andere de kabel die meegeleverd werd met de router) Moet ik nou een cross-link of een gewone kabel tussen mijn pc en de router?Anoniem: 49380 schreef op 07 januari 2004 @ 20:08:
[...]
Zyxel is inderdaad ook een router maar die staat default als je'm krijgt uit (oftewel hij staat in 'bridged mode' ipv 'router mode'). De DHCP server staat dacht ik vreemdgenoeg wel default aan. Die moet dus uit (zie handleiding).
De Draytek instellen bij 'Internet Access Mode', 'Static or Dynamic IP' op:
'Broadband Access' 'Enable', en 'Obtain an IP address automatically'. En dan ff je MAC-address van je router bij Demon registreren (gewoon het internet op gaan), en hoppa!
De foutmelding die je krijgt geeft aan dat er iets tussen de pc en router niet goed zit. Zal de kabel wel zijn....
Oh kijk eens, mocht je hem toch testen dan zou je de resultaten hier misschien wel even kunnen postenchimo schreef op 15 januari 2004 @ 20:15:
[...]
we hebben hem pas binnen gekregen, nog niet getest maar binnenkort wel.
het is de vervanger van de 2300, 32 vpn tunnels bijv. en een usb printerpoort om maar eens wat te noemen
helaas zit er geen adsl modem in, maar daar hebben we de 2600 voor(schijnt dat deze er ook helemaal uit gaat, adsl modem wat dan overblijft van draytek is de 2500)
De prijs is te laag voor een Draytek combo versie, maar verder lijkt me die 2900 serie erg goed.
Powered by KPN
Anoniem: 102640
ik wil dus de firmware upgraden maar het lukt gewoon niet
Ik heb nu versie 1.07a geïnstalleerd, maar ik krijg elke keer een time-out...
Wat ik doe:
ik klik in de router op Firmware Upgrade (TFTP Server) en start de upgrade utility op. Ik selecteer het bestand dat ik wil uploaden en bij router IP typ ik 192.168.1.1 in. Als ik niet in het uploadscherm van de router zit kan ik gewoon op de ...-knop klikken en dan ziet 'ie de router wel, maar als ik wel in dat uploadscherm zit komt 'ie niet tevoorschijn en dan moet ik de IP zelf intypen....
Wat doe ik toch fout? Ik heb al een hard reset gedaan (stekker eruit, reset inhouden stekker erin), alle netwerkkabels behalve mijn eigen er uit getrokken en ik heb het ook al geprobeerd met oudere firmware-updates.
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit moet doen want ik ben al geen expert en ik snap er nu helemaal geen jota meer van...
laat maar, het is al gelukt
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 102640 op 22-01-2004 00:00 ]
Anoniem: 49380
Moet een gewone (straight) kabel zijn. Ligt het niet aan de netwerkkaart in je pc, ofwel kan je niet ff een andere netwerkkaart proberen? Alle poorten van de draytek geprobeerd? Anders is de draytek overleden vrees ik....Anoniem: 79103 schreef op 15 januari 2004 @ 22:25:
[...]
Ik heb deze instellingen ingevoerd, maar internet doet het nog steeds niet. Wat trouwens wel vreemd is, is dat die kabel wel werkt tussen mijn modem en mijn pc, maar niet tussen de router en de pc. Moet ik dan toch een andere kabel hebben? Ik heb dit probleem met drie kabels die ik heb geprobeerd (waaronder onder andere de kabel die meegeleverd werd met de router) Moet ik nou een cross-link of een gewone kabel tussen mijn pc en de router?
http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=3560#3560
Zit het hem in de firmware of doe ik iets fout? Zou het helpen als ik zelf een MAC adres invoer ?
[ Voor 7% gewijzigd door Aike op 08-02-2004 19:52 ]
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Anoniem: 60678
At home reageert niet even goed op iedere firmware van de 2000 serie. Probeer 2.00a. Die hebben ze uitgetest en werkt in ieder geval OK. Zo kun je in ieder geval uitsluiten dat het aan de firmware ligt. Doet hij het met deze firmware nog steeds niet, dan zijn er andere dingen aan de hand.Aike schreef op 08 februari 2004 @ 19:50:
Ik heb net geupgrade naar de nieuwste firmware 2.3.8 en nu krijg ik geen @Home verbinding meer. Ik heb alle instellingen verwijderd, dus helemaal terug naar fabriekswaarden en toen de 2.3.8 firmware erop. Netjes m'n routernaam en werkgroep ingesteld op de router. Gereboot en direct naar Online Status. En ik krijg maar geen verbinding. Laptop aan die kabel geeft direct verbinding.
Zit het hem in de firmware of doe ik iets fout? Zou het helpen als ik zelf een MAC adres invoer ?
Anoniem: 96178
Ik heb er dus eentje sinds gisteren. kan er nog niet veel over zeggen, behalve dat ik wat problemen had met de firmware update (koste erg veel moeite) en het feit dat de DMZ niks lijkt te doen.TheJackal schreef op 25 februari 2004 @ 20:38:
De Vigor 2900 is nu uit, is er al iemand die hem heeft en er wat meer over kan vertellen.
laat het later wel even weten als ik wat meer tijd heb gehad...
Raar dat ze overigens de 2104 adviseren.bille schreef op 09 januari 2004 @ 15:57:toon volledige bericht
Hmjah ik moet zeggen dat ik tot voorkort zeer tevreden was met mijn Draytek 2200E. Nooit problemen gehad terwijl ik nog een verbinding via Chello had. Sinds kort overgegaan op Demon 8/1. En zoals eerder al aangegeven werkt het geheel dus niet op volledige 8Mbit snelheid. Hetgeen zou liggen aan het feit dat de 2200E onvoldoende cpu capaciteit heeft om 800kB/s te NAT'en o.i.d. Kijkend naar de specs van de router zou dit wel gewoon moeten kunnen. 10Mbit WAN = de specifcatie, maar dat kan ie dus niet waarmaken.
Dus ik mailtje sturen naar support (zoals anderen ook al hebben gedaan heb ik vernomen). lees en huiver:
[...]
Zoals je kunt begrijpen ben ik uitermate ontevreden over het resultaat tot nu toe. De router functioneert niet volgens specs. en ik zou daar de dupe van worden? VOor mij iig genoeg om nooit meer een Draytek te kopen als ze niet met een fatsoenlijk aanbod komen ipv een "koop maar een nieuwe(re)" (lees: duurdere) opmerking
Als het aan mij ligt gaat deze thread incl correspondentie naar de consumentebond (waar ik bijaangesloten ben) en laat die maar eens uitzoeken hoeverre wij als Draytek 2200E bezitters in ons recht staan als we eisen dat we een fatsoenlijk aanbod willen. Ik ben iig ZEKER niet bereid om een router met een nieuwwaarde van fl200,- weg te gooien, omdat Draytek een fout maakte bij het ontwerpen van..
Alleen de 2600 haalt dus 8 Mb.Werkt de Vigor 2100, 2200, 2300 en 2900 series met XS4ALL PowerADSL?
Ja, alleen in combinatie met een ethernetmodem. De maximale doorvoer wordt beperkt tot 500-600kBps van de 800kBps.
En voor een nieuwe modem als de 2104 vind ik dat wel weer "slecht".
De vraag is eigenlijk hoeveel mensen er nu daadwerkelijk 8 Mb thuis halen, maar met deze router(s) kan je dus het eigenlijk al niet halen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
2200e zou volgens draytek een wan poort hebben die niet meer dan 600KB aankan. nahja iedergeval heeft de 2104p een 10/100 mbit wanpoort en die doet het perfect.
waarschijnlijk heeft de 2104p gewoon een snellere processor en betere wanpoort iedergeval.
voorheen met news groepen haalde ik met me 2200e 590KB en met me 2104p zit ik soms op de 710 maar gemiddeld op de 650KB.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Hartelijk dank voor je antwoord, was namelijk het enige stukje van de puzzel die me rond deze router niet duidelijk was.Hubert schreef op 22 maart 2004 @ 19:53:
Nee hoor niet zo heel raar. heb zelf namelijk ook de 2104p gehaald als vervanging voor de 2200e en nu kan ik dus wel degelijk de max snelheid halen van me 8mbit cistron lijn.
2200e zou volgens draytek een wan poort hebben die niet meer dan 600KB aankan. nahja iedergeval heeft de 2104p een 10/100 mbit wanpoort en die doet het perfect.
waarschijnlijk heeft de 2104p gewoon een snellere processor en betere wanpoort iedergeval.
voorheen met news groepen haalde ik met me 2200e 590KB en met me 2104p zit ik soms op de 710 maar gemiddeld op de 650KB.
Ik ga deze router ook kopen (vanwege combo draytek, lpt printerpoort) en vond het dus jammer dat deze een eventuele 8 Mb niet aan zou kunnen, maar dat kunnen ze dus wel (in tegenstelling tot berichten op de NL site van draytek).
Weet je toevallig ook hoeveel connecties de 2104P aankan?
[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-03-2004 20:27 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
8mbit lukt primaMeNTaL_TO schreef op 22 maart 2004 @ 20:24:
[...]
Hartelijk dank voor je antwoord, was namelijk het enige stukje van de puzzel die me rond deze router niet duidelijk was.
Ik ga deze router ook kopen (vanwege combo draytek, lpt printerpoort) en vond het dus jammer dat deze een eventuele 8 Mb niet aan zou kunnen, maar dat kunnen ze dus wel (in tegenstelling tot berichten op de NL site van draytek).
Weet je toevallig ook hoeveel connecties de 2104P aankan?
de reden dat t puur aan de wanpoort zou liggen voor de 2200e vin ik nog vaag, maar de 2104p doet t prima.
hmm max connecties zou ik je niet kunnen zeggen. eigenlijk nooit naar gekeken. maar ik gebruik veel usenet en ftp etc, en dat gaat allemaal zonder problemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Hubert op 22-03-2004 20:29 ]
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
ftp://ftp.draytek.nl/VIGOR2200WEW+/BETA/2.3.8P5/FIRMWARE/
Hopelijk nu EINDELIJK es een oplossing voor het probleem met de wegvallende wireless verbinding bij gebruik van WEP128....
Anoniem: 39303
Ik heb alle mogelijk poorten geforward. Het lijkt erop dat de GRE pakketen niet worden doorgestuurd. Heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden? De tutorial over VPN Passtrough op de draytek.nl site werkt niet.
Heb ook wat problemen gehad met het opzetten van VPN verbinding naar m'n werk, en dat bleek te komen door te een te grote MTU-size van de virtuele VPN-adapter. Met DRTCP aangepast naar 1006 (uitgezocht door een collega) en toen werkte alles prima!Anoniem: 39303 schreef op 07 april 2004 @ 00:12:
Ik probeer in mijn 2200e router een vpn passtrough te maken naar een sbs 2003 server die erachter zit. Wanneer ik op mijn netwerk inlog op het lokale ipadres van de vpn server heb ik binnen een halve seconde verbinding, wanneer ik het ip van de router pak blijf hij hangen na de melding controleren gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens komt er een foutmelding 721.
Ik heb alle mogelijk poorten geforward. Het lijkt erop dat de GRE pakketen niet worden doorgestuurd. Heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden? De tutorial over VPN Passtrough op de draytek.nl site werkt niet.
zet "WAN physical type" op 100 MB Full Duplex en niet op "Auto Negotiation"
Dit was bij mijn broertje (2300) het probleem.
Mijn 2900G is nu stabieler. Eerst gooide hij telkens mijn verbinding dicht, tot nu toe nog niet weer gebeurt.
Koffie en meer...
Ik heb onlang een Draytek Vigor2200E van mn werk meegenomen, omdat we deze niet meer noidg hadden. Leuk voor thuis, dacht ik.
Nu ben ik 2 dagen bezig geweest om het ding uberhaupt aan de praat te krijgen. Verbinden met het router was geen probleem, maar ik kwam met geen mogelijkheid het internet op. Ook bleef het LAN1 lampje frustrerend knipperen.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik in de eigenschappen van mijn netwerkkaartje moet aangeven dat het media-type '10mbit full-duplex' is. Op 100, zowel half als fullduplex, of auto-mode, weigert mijn router een IP uit te geven en denk XP elke x secondes dat de netwekkabel niet is verbonden

En dit terwijl zowel in het boekje als op de draytek site staat dat dit een 10/100mbit router/switch is.
Waarom doet hij het niet als mijn netwerkkaart op auto-mode staat?
Ik heb hetzelfde probleem met zowel een "3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX" als een "Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet",
Ik heb de router al geflasht naar de nieuwste firmware (v2.3.8) maar ook dit helpt niets. Waar heeft het ding last van??
Anoniem: 110164
Anoniem: 9707
Anoniem: 97205
Ik heb sinds een dag de Vigor 2900 hier staan .... en in vergelijk ( als dat al kan ) met de Speedtouch home die was omgebouwd tot Router ( nu weer terug als normaal modem) is het allemaal super !.. Wat een instel mogelijkheden .. maar goed daar wordt het ook weer lastig af en toe ... , het gaat me even om VPN ...
Als reactie op een post hier boven .. de DMZ led gaat pas aan als je de nieuwste firmware 2.5.4 hebt gedowned .. , daar kwam ik ook niet uit
Ik heb echter een vraag , misschien dat er al oplossingen zijn !?....
Ik heb voornamelijk voor de 2900 gekozen ivm de VPN connecties waar mee er nu dus easy GAMES te hosten en te spelen zijn via LAN ..., onder XP normaal max 2 users op VPN ( incl. myself) ..., het werkt prima om in te loggen op deze VPN conn .. echter de game waar het om draait Command & conquer Zero Hour ... die geeft geen sjoeger in de 'lobby' van het spel ..., al geprobeerd om ook zelf op de pc in de VPN in te loggen .. en dat kan ook ... maar C&C lijkt niet mee te willen werken ... en helaas .. dat is nu NET wat de bedoeling was
Ben benieuwd naar de oplossingen !... Thanx ...
Patwo
Anoniem: 97205
Vigor 2900 .....
Ik heb nog wat zitten testen en up/down graden van de firmwares...,
van de standaard ingebouwde ( helaas geen backup gemaakt, was dat 2.0 !? iemand !?... ) kon ik zelf vanaf mijn PC naar de router een VPN verbinding maken, ook vanaf de laptop ( PC en Laptop via bedraad LAN intern netwerk achter Router) en ook vanaf buiten via externe PC op VPN
toen naar 2.5.4 RC2 geUpgrade ..., eindelijk een DMZ LED .. maar van buiten kan men wel inloggen op VPN .. maar van een interne PC / Laptop niet meer ?! ?!...dat heeft ons zo'n beetje de hele avond gekost , .....
...na veel zoeken en testen geen oplossing, daarom heb ik maar ge-downgrade naar 2.5.1 ...( oudste firmware die ik kan vinden online ??) , daarmee kan ik wel zelf inloggen op het VPN via intern .. maar eerst kon de externe dat niet , nu is dat laatste wel weer gelukt ( internet lag eruit na downgrade) ..
De 2.5.2 daarmee kan ik zelf weer NIET inloggen in de VPN vanaf intern .. maar er kan wel van buiten in gelogd worden ... !?..... ,
Met de 2.5.3 Beta zelfde verhaal als met de 2.5.2 firmware ...
Ik ben heel benieuwd of iemand anders ook deze ervaringen deelt .. of juist niet ... , ik snap echter niet dat er na een FIRMWARE upgrade / downgrade , met DEZELFDE instellingen , er in een keer wel of niet kan worden ingelogd .. !?... , ik draai op dit moment de 2.5.1 firmware ...
Nog iets wat we niet snappen : GAMEN met C&C Zero Hour .... via VPN ..
.. ik log met de PC ... en Laptop in op mijn vpn via mijn LAN ..., externe PC logt ook in ... , alles logt in via de VPN 2900 Router ... en we zitten allemaal indezelfde IP reeks 192.168.1.152/153/154,
......om te testen of Command and Conquer Zero Hour nu wel zou werken .. wederom alles gestart ...., in opties ... de VPN IP adressen geselecteerd....( dus NIET de LAN adressen 192.168.1.2/3) , inloggen via Network .., in de lobby ziet NIEMAND elkaar.
....... Als we met Direct Connect wat proberen ... blijken de 2 PC 's die INTERN VIA de VPN ingelogd zijn elkaar WEL te kunnen vinden .. ,. de Externe PC , geeft steeds Timed Out error .. ook als we via INTERN daar proberen in te loggen krijgen de interne een "time out " error ............, wie kan me daar wat meer over vertellen ... !?....
( Het is nu zolangzamer hand wel duidelijk dat C&C niet echt veel zin in VPN heeft , althans via WinXP met 2 pers. no problem .. en ik begreep via Server 2003 kan het wel ... met meerdere pers. ) ...
..Maar waarom dan niet via de Router ... daar is ie voor o.a. gekocht .....
Veel Vragen
Thanx
Patwo
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 97205 op 17-09-2004 02:49 ]
Provider is het net, en het volgende is er aan de hand:
Speedtouch heeft een nieuwe ini file gekregen om hem in PPTP modus te zetten. Router ook ingesteld op PPTP. Alles werkt perfect maar hij behoud zijn verbinding niet. Internet valt regelmatig weg. Een reboot vd router is dan voldoende om het weer aan de gang te krijgen.
Heb op advies vd helpdesk firmware 2.5.4.2 geladen. Dit lost het probleem niet op. Ook kon in de verbinding op 10 MB halfduplex instellen. Dit werkt ook niet.
Zijn er andere mensen die dezelfde problemen hebben of een oplossing weten ?
www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA
www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA
's morgens nog goed, 's middags plots niet meer. (client ziet geen netwerk)
Router gereset naar default, nieuwe firmware. Niet helpt.
Kent iemand dit peobleem ?
Koffie en meer...
jaar ism met mijn Chello classic abbonoment. Vanmiddag heb ik Chello gebeld om te vragen hoe het kan dat ik zo'n trage
verbinding heb. Ze zeiden dat de waardes van me modem goed waren en dat de fout aan mijn kant ligt (wat me zeer onwaar-
schijnlijkt omdat er niks is veranderd in mijn config de afgelopen week en ik ineens packetloss kreeg)
Als ik mijn router ping (ongeacht welke PC in het netwerk)
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=255
Ping-statistieken voor 192.168.1.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms
Als ik www.chello.nl ping:
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=14 ms TTL=245
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=15 ms TTL=245
Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=17 ms TTL=245
Ping-statistieken voor 213.46.242.72:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1
(25% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 14ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 15ms
Ik heb bijna altijd 25% of meer packetloss.
Ik heb de bekabeling ook gecontroleerd? is het mogelijk dat er packetloss word veroorzaakt tussen het modem(Motorola Surfboard) en de router
Gegevens:
Draytek Vigor 2200E
Modem: Motorola Surfboard SB4200E
Firmware: 2.3.6
ISP: Chello Classic (Kabel)
Ping ook meteen even je DNS-server (212.142.28.66)
Probeer ook eens een andere port op je router
Pingen naar 212.142.28.66 met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 212.142.28.66: bytes=32 tijd=11 ms TTL=251
Antwoord van 212.142.28.66: bytes=32 tijd=9 ms TTL=251
Antwoord van 212.142.28.66: bytes=32 tijd=10 ms TTL=251
Ping-statistieken voor 212.142.28.66:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1
(25% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 9ms, Maximum = 11ms, Gemiddelde = 10ms
Doe eens 100 pings (/n 100).. kijken of weer alleen de 1ste mislukt
Als ik www.chello.nl ping via mijn Chello Classic lijntje >
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Pinging www.chello.nl [213.46.242.72] with 32 bytes of data: Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=12ms TTL=245 Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=11ms TTL=245 Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=11ms TTL=245 Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=18ms TTL=245 Ping statistics for 213.46.242.72: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 11ms, Maximum = 18ms, Average = 13ms |
Doe anders eens een tracert om te zien waar de bottleneck zit
[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 18-11-2004 23:25 ]
Hang je PC rechstreeks aan het modem, zet je netwerkkaart op 10Mbit/HD bel de helpdesk en vraag of ze jou continu pingen (firewall even uit). Heb je packetloss laat ze het dan maar oplossen. Of stap over op iets anders.
edit: Ik pingde m'n default gateway (1e hop) en daar had ik al time-outs op dus het probleem zat niet "ergens" in het netwerk.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 110164 op 18-11-2004 23:33 ]
hier de resultaten:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=14 ms TTL=245 Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=14 ms TTL=245 Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=13 ms TTL=245 Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=15 ms TTL=245 Time-out bij opdracht. Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=15 ms TTL=245 Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=14 ms TTL=245 Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=14 ms TTL=245 Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=14 ms TTL=245 Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=74 ms TTL=245 Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=16 ms TTL=245 Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=14 ms TTL=245 Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=15 ms TTL=245 Ping-statistieken voor 213.46.242.72: Pakketten: verzonden = 100, ontvangen = 93, verloren = 7 (7% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill iseconden: Minimum = 13ms, Maximum = 74ms, Gemiddelde = 15ms Bezig met het traceren van de route naar www.chello.nl [213.46.242.72] via maximaal 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms corleone [192.168.1.1] 2 7 ms 8 ms * 10.103.0.1 3 11 ms 10 ms 16 ms Gig6-0.zp00rt02.brain.upc.nl [212.142.23.225] 4 10 ms 9 ms 9 ms srp13-0.ah00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.137] 5 13 ms 19 ms 14 ms srp8-0.ah00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.50] 6 * 25 ms 25 ms nl-ams02a-ra5-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.1 65] 7 14 ms 17 ms 13 ms nl-ams02a-rd2-pos-5-0.aorta.net [213.46.161.189] 8 14 ms 15 ms * nl-ams05a-rd1-10gige-0-0.aorta.net [213.46.183.2 ] 9 16 ms 14 ms 13 ms nl-ams03a-rc2-vl-5.aorta.net [213.46.161.22] 10 14 ms 16 ms 16 ms www.chello.nl [213.46.242.72] De trace is voltooid. |
hier de eerste gateway
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Pingen naar 212.142.23.225 met 32 byte gegevens: Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Antwoord van 212.142.23.225: bytes=32 tijd=8 ms TTL=254 Antwoord van 212.142.23.225: bytes=32 tijd=9 ms TTL=254 Ping-statistieken voor 212.142.23.225: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 2, verloren = 2 (50% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking liseconden: Minimum = 8ms, Maximum = 9ms, Gemiddelde = 8ms |
[ Voor 15% gewijzigd door GandalfTheGrey op 18-11-2004 23:47 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Pingen naar 62.194.220.1 met 32 byte gegevens: Antwoord van 62.194.220.1: bytes=32 tijd=7 ms TTL=255 Time-out bij opdracht. Antwoord van 62.194.220.1: bytes=32 tijd=8 ms TTL=255 Antwoord van 62.194.220.1: bytes=32 tijd=7 ms TTL=255 Ping-statistieken voor 62.194.220.1: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1 (25% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil liseconden: Minimum = 7ms, Maximum = 8ms, Gemiddelde = 7ms |
1
2
3
4
5
| Ping-statistieken voor 213.46.242.72: Pakketten: verzonden = 100, ontvangen = 95, verloren = 5 (5% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill iseconden: Minimum = 14ms, Maximum = 3942ms, Gemiddelde = 457ms |
Anoniem: 46368
Inmiddels heb ik een ASUS W500-g met deze haal ik gemiddeld 800 kb/s.
Resultaten komen via www.speedtest.nl, met een Demon DSL 8192/1024 abbo.
Anoniem: 120493
In dit topic is al eens de vraag gesteld of het probleem van het hosten van games middels gamespy met een draytek router is opgelost. Helaas heb ik dat probleem ook en weet geen oplossing. Ik probeer een DTM2 sessie te hosten, maar de gamers die proberen te connecten krijgen een rode omgekeerder smily (huily) te zien en kunnen niet connecten "Failed to connect, host not responding". Codemasters zelf geeft aan het volgende te doen:
Map de volgende poorten naar je LAN-IP:
----------------------------------------------------
The game uses port 10975 (TCP) by default.
You may also need to open or map the default directplay ports, if you
have not already done so for playing other games. These are:
Initial UDP Connection 6073 Outbound and Inbound
Subsequent UDP Inbound 2302-2400
Subsequent UDP Outbound 2302-2400
-------------------------------------------
Helaas passen die laatste 98 niet in de 10 invoervelden van mijn draytek 2200. Ik vul ze in bij "port redirection" omdat de poorten gemapped moeten worden. Helaas werkt dit niet.
Iemand een idee?
Anoniem: 8989
Als ik dat nu probeer krijg ik de melding Fout 638: Time-out van aanvraag. Heb alle instellingen nog eens langsgelopen maar het wil niet lukken.
Ook lukt het niet om vanaf een windows 98 station te verbinden. Daar krijgt ie de foutmelding dat de server niet reageert. Draytek gemaild over het windows 98 probleem en daar kreeg ik een mailtje terug dat ik de VPN dialup tool moest gebruiken.. Wat ze niet weten is dat die in de Resource Kit voor 2000 zit en dus niet onder windows 98 te gebruiken is
Hetzelfde probleem hierzo, idd je kan ze allemaal zettten via de open ports menu, maar daarna is het absoluut niet mogelijk met mijn draytek 2600 een game te hosten. DMZ modus wil ook niet lukken, het spel ziet alleen mijn interne lan adresAnoniem: 120493 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 23:00:toon volledige bericht
Hallo,
In dit topic is al eens de vraag gesteld of het probleem van het hosten van games middels gamespy met een draytek router is opgelost. Helaas heb ik dat probleem ook en weet geen oplossing. Ik probeer een DTM2 sessie te hosten, maar de gamers die proberen te connecten krijgen een rode omgekeerder smily (huily) te zien en kunnen niet connecten "Failed to connect, host not responding". Codemasters zelf geeft aan het volgende te doen:
Map de volgende poorten naar je LAN-IP:
----------------------------------------------------
The game uses port 10975 (TCP) by default.
You may also need to open or map the default directplay ports, if you
have not already done so for playing other games. These are:
Initial UDP Connection 6073 Outbound and Inbound
Subsequent UDP Inbound 2302-2400
Subsequent UDP Outbound 2302-2400
-------------------------------------------
Helaas passen die laatste 98 niet in de 10 invoervelden van mijn draytek 2200. Ik vul ze in bij "port redirection" omdat de poorten gemapped moeten worden. Helaas werkt dit niet.
Iemand een idee?
Thuis hebben we ook een 1-mans zaak en een van de sites die daarvoor gebruikt wordt was na een update van die site niet meer bruikbaar. Laadtijden van alleen die site waren enorm. En na een aantal minuten een time-out en kruisjes.
Het rare was dat dit alleen in IE was en niet in Mozilla en Phoenix.
Na een hoop moeite kwamen we er achter dat het de firewall van de router was. PC in de dmz zetten en het probleem was voorbij. Behalve natuurlijk dat natuurlijk de popps van Norton die toen kwamen.
Uiteindelijk hielp een firmware update van versie 2.3.8 naar 2.3.11
Vigor 2200
Maar het rare was dat er een verschil zat tussen IE en Mozilla in de werking van de firewall.
schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul
Tot een paar dagen geleden. Om de een raag of andere reden is mijn download ongeloofelijk traag

weet iemand een oplossing?
Dit router blijft spontaan rebooten. Meestal binnen 3 uur nog. M'n 2200 doet het wel prima. Ik heb het echt helemaal gehad. Ik ga binnenkort weer contact met ze opnemen. Wellicht willen ze het omruilen voor een 2600. Dan kan er in ieder geval geen compatibiliteits issue zijn met modem (lijkt me sterk is een speedtouch, dus toch veel gebruikt). Als het daarmee hetzelfde verhaal is, dan ga ik op zoek naar een ander merk. Heb het toch wel beetje gehad met draytek. Ik sta nog wel open voor een oplossing vna hun kant, maar ben wel kritischer geworden..
Een tijdje geleden heeft Casema men lijn overgezet naar een 10mbit variant, nou haal ik deze snelheid niet maar dat moet eind maart zo zijn. Ik haal nu downstream omgeveer 600kb/s leuke snelheid zou je zeggen, maar haal ik die router er tussen uit dan haal ik 890kb/s!
Heb mij door iemand laten vertellen dat dit door mijn MTU te maken heeft maar dit geloof ik niet.
Kan dat apparaat uberhaupt wel meer hebben als die 600kb/s (laten we voor het gemak zeggen 6mbit)
of zijn hier wel mogelijkheden voor.
ik gebruik Firmware 2.3.8 omdat de 2.3.11 in de chanlog hier geen verbeteringen aan kan brengen
wil het eventueel wel proberen als andere mensen hier goeie ervaringen mee hebben.
ook heb ik alle blokerende functies in de Vigor uitgezet maar dit wil allemaal niet werken.
/edit oja, ik heb een Vigor 2200E
[ Voor 3% gewijzigd door pt0x op 07-03-2005 17:04 ]
If it ain't broken, tweak it!
Persoonlijk heb ik wel goeie ervaringen met deze router en merk.FatalError schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:18:
Die 2200E is gewoon niet snel genoeg. Je zal een snellere router moeten nemen.
Iemand enig idee welke router van Draytec "wel" een 10mbit wan interface heeft ?
steeds als ik meer dan 2 connecties open dan loopt de modem vast en dan moet ik resseten,
ik zelf heb chello classic, dus aan de 6mbit limiet kom ik toch niet..
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
al 4 jaar gebruikt nooit problemen gehad. Altijd op chello (classic)
De laatste tijd veel downloaden. (ongeveer GB per uur)
Nu al 4x scrash gehad. De router lijkt dan bevroren te zijn.
Act: knippert.
Wan: brandt.
Broadband brandt.
Er is dan niet meer op de router te komen via de browser.
Uitzetten en weer aan, en hij loopt weer.
Lijkt toch wel of hij niet tegen verkeer pieken kan of zo. Ik heb een classic abbonoment, en bij newsleecher zit ik op 460-480 KB/sec in de pieken. Hij hangt altijd (in de log van newsleecher mooi te zien) op momenten dat ik vermoed dat de kabel relatief rustig is. (01:47 vannacht, vanmiddag 12:02)
Hij wordt niet erg warm, ligt niets op of onder.
Ik denk dat ik maar gewoon een andere koop (ook ander merk) Garantie zit er vast niet meer op, en ik vindt dit maar vreemde klachten.
Mocht iemand nog een tip hebben, dan wil ik die wel proberen.
Jaco
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Ik heb helaas exact dezelfde problemen als jou!!!
Vanmiddag ook weer, ik kwam thuis en toen kon ik niets, ook niet via de browser even checken, helemaal vast gewoon, stekker er uit en er in en alles werkt weer.
Ik heb ook de 2.3.11 firmware en ik heb ook chello classic, en zou ook niet weten wat het kan zijn, voor de rest werkt alles top.
ik ben op zoek naar een router met zowel draad als draadloze mogelijkheden met fatsoenlijke beveiligingsmogelijkheden. En een printerpoort. Na wat rondzoeken kwam ik op de Draytec 2900, dus ik ben op zoek gegaan naar de ervaringen met deze router. Maar ik schrik hier toch wel van de problemen die mensen met die router hebben. De nieuwste firmware is 2.5.5, lost die de vele problemen op? Of zijn het incidenten en lijkt het alleen maar erg?
[ Voor 3% gewijzigd door Pheno79 op 22-06-2005 12:23 ]
Onder andere idd dat je opeens geen verbinding meer hebt, router helemaal vast. Zelfs resetten hielp dan niet, moest dan echt de firmware er weer op flashen.
En.... nu al 2x gehad dat zo'n Draytek doorgebrand is.... lekker brandluchtje eruit....
Ben nu maar overgeschakeld op linksys.
mmm doe ik er dus slim aan om mijn vigor om te zetten naar een linksys?TaZz schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:40:
Voor mij geen Draytek meer, op zich zijn het qua instellingen echt super routers, maar ik heb er ook veel problemen mee gehad.
Onder andere idd dat je opeens geen verbinding meer hebt, router helemaal vast. Zelfs resetten hielp dan niet, moest dan echt de firmware er weer op flashen.
En.... nu al 2x gehad dat zo'n Draytek doorgebrand is.... lekker brandluchtje eruit....
Ben nu maar overgeschakeld op linksys.
Even verder kijken bij "NAT -> Open Ports", daar kan je nog eens 10 x 10 poorten openzetten, ranges zelfs! Het enige verschil is dat hier de in- en outside poort niet verschillend kunnen zijn.In de webmin kan ik 'maar' 10 poorten open zetten? (nat) . Nui hgeb ik er IETS meer nodig. Weet iemand misschien hoe je dit kan omzeilen / oplossen>
Tjsa, da's inderdaad een zwak puntje. Ik heb het ook van dichtbij mogen dat de 'Mysterious Blue Smoke' ontsnapte.En.... nu al 2x gehad dat zo'n Draytek doorgebrand is.... lekker brandluchtje eruit....
de in en out mogen niet hetzelfde zijn .. ja dat is nou net een probleem.. dat moet nou netAnoniem: 110164 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:35:
[...]
Even verder kijken bij "NAT -> Open Ports", daar kan je nog eens 10 x 10 poorten openzetten, ranges zelfs! Het enige verschil is dat hier de in- en outside poort niet verschillend kunnen zijn.
[...]
Tjsa, da's inderdaad een zwak puntje. Ik heb het ook van dichtbij mogen dat de 'Mysterious Blue Smoke' ontsnapte.Aan de andere kant, er zit een ruime garantie op. Even opsturen en je hebt zo een nieuwe. Feit is wel dat je voor één Draytek, twee LinkSys'en koopt.
[ Voor 8% gewijzigd door Webgnome op 08-07-2005 20:47 ]
Alles blijft werken, behalve wireless.
Na een reset van de router is hij er weer, voor eventjes. Ik heb 3 verschillende kaarten geprobeerd allemaal hetzelfde probleem.
Koffie en meer...
Anoniem: 399
Zo te zien wel.Webgnome schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:46:
[...]
de in en out mogen niet hetzelfde zijn .. ja dat is nou net een probleem.. dat moet nou netIs er geen optie om via telnet die nattable aan te passen?
ik heb zomaar ff telnet geopend en ben nu al zo ver dat je met srv nat portmap add <idx> <serv name> <proto> <pub port> <pri ip> <pri port> het één en ander aan schade kunt aanrichten aan je configuratie. Als je protocol 47 kiest zou ie volgens mij PPTP door moeten laten naar de aangewezen host, staat me iets van bij. Maar dat moet je ff testen. Je kunt echter maixmaal index nummer 10 opgeven en dat houdt dus in dat je alsnog poorten te kort komt.
Dat is wel echt slordig zeg.
Ik wil hier graag nog even op terug komen, aangezien het probleem zich nog steeds voordoetfrickY schreef op maandag 06 september 2004 @ 22:40:
Sorry als ik dit topic even een kickje geef, maar tis zonde om hiervoor n nieuw topic te openen;
Ik heb onlang een Draytek Vigor2200E van mn werk meegenomen, omdat we deze niet meer noidg hadden. Leuk voor thuis, dacht ik.
Nu ben ik 2 dagen bezig geweest om het ding uberhaupt aan de praat te krijgen. Verbinden met het router was geen probleem, maar ik kwam met geen mogelijkheid het internet op. Ook bleef het LAN1 lampje frustrerend knipperen.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik in de eigenschappen van mijn netwerkkaartje moet aangeven dat het media-type '10mbit full-duplex' is. Op 100, zowel half als fullduplex, of auto-mode, weigert mijn router een IP uit te geven en denk XP elke x secondes dat de netwekkabel niet is verbonden![]()
En dit terwijl zowel in het boekje als op de draytek site staat dat dit een 10/100mbit router/switch is.
Waarom doet hij het niet als mijn netwerkkaart op auto-mode staat?
Ik heb hetzelfde probleem met zowel een "3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX" als een "Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet",
Ik heb de router al geflasht naar de nieuwste firmware (v2.3.8) maar ook dit helpt niets. Waar heeft het ding last van??
Ik hang nu met een "3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)" aan poort 1 van mn Draytek Vigor2200E (firmware v2.3.11). Ik moet in de driver vanmn NIC als mediatype '10mbit' full of half-duplex opgeven.
Als ik hem op 100 zet, of op Auto-mode, freaked mn router. Het lampje bij de betreffende poort knippert oranje, en mn OS (WinXP En SP2) ziet continue een netwerkkabel verbonden en weer verbroken worden.
Ik hang aan mn router via een ongeveer 12m lange cat5 kabel (werd bij mn kabelmodem geleverd). Maar ook via een patch-kabeltje van een centimeter of 30 heb ik hetzelfde probleem.
Ik blijk niet de enige te zijn met dit probleem gezien de topics welke ik met google vind, maar nergens lijkt een oplossing gevonden te worden. Komt dit door mn redelijk goedkope netwerkkaartje? Of imoet ik toch maar eens een shielded UTP kabel gaan proberen?
Met internetten maakt het me weinig uit, die 10mbit haal ik toch nooit. Maar heb hier nog een webserver onder de bank liggen en remote desktop loopt ook maar via 10mbit.. en dat vind ik zonde.
Je hebt het probleem zeker niet meer als je er een simpel 5/8poorts desktop switchje tegenaan gooit?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik zelf gebruik hier een Draytek Vigor 2200E+ en daarbij had ik aanvankelijk bij de laatste grote ADSL upgrade van KPN (tussen januari en april dit jaar) enorme problemen om de Internet verbinding in de lucht te houden. Na even zoeken bleek het probleem zich te bevinden in het gedeelte van de router dat bepaalt op welke snelheid datapakketjes over een lijn gestuurd kunnen worden. Mijn modem werkt op maximaal 10Mbit. In de router stond een instelling op 'auto-negotation'. Dit houdt dus in dat er tussen 2 eindpunten van een verbinding regelmatig "onderhandeld" wordt over de verbindingssnelheid. Hier ging het dus compleet fout. Nadat ik de instelling handmatig op 10Mbit half-duplex had gezet, was het probleem opgelost. De instelling waar ik het over heb is terug te vinden op de webserver van de router op de volgende locatie: Quick Setup> Internet Access Setup.frickY schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:38:
[...]
Ik wil hier graag nog even op terug komen, aangezien het probleem zich nog steeds voordoet![]()
Ik hang nu met een "3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)" aan poort 1 van mn Draytek Vigor2200E (firmware v2.3.11). Ik moet in de driver vanmn NIC als mediatype '10mbit' full of half-duplex opgeven.......
Misschien dat dit je kan helpen. Heb je verder al contact opgenomen met de helpdesk van Draytek?
"The fastest code, is the code that is never called."
Ik weet niet of je de auto-negotiation op de LAN poorten wel kan instellen eerlijk gezegd....
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Voor zover ik het kan overzien, kun je auto-negotation niet instellen voor een LAN-poort. Toch denk ik dat het probleem dat hij heeft, soortgelijk is aan het probleem dat ik gehad heb met mijn router. Hij heeft het probleem dus ook blijkbaar met verschillende netwerkkaarten. Het kan goed zijn dat het probleem daadwerkelijk in de router zit. Mogelijk kapot?BackSlash32 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:51:
Hou wel in het achterhoofd dat frickY het op de LAN poorten heeft en jij het op de WAN poort hebt kunnen wijzigen...
Ik weet niet of je de auto-negotiation op de LAN poorten wel kan instellen eerlijk gezegd....
"The fastest code, is the code that is never called."
In mijn webconfig kan ik geen opties terug vinden voor het instellen van de verbindings-snelheid, noch voor de WAN, noch voor de LAN poorten. Ik heb dan ook niet de Vigor2200e Plus zoals Primal die heeft, maar de 'normale' 2200E.
Ik heb het routertje van mijn werk meegekregen omdat hij daar niet meer nodig was. Ik meen dat zij hem bij hun XS4ALL internet abbo hebben gekregen, maar ik heb er dus verder geen aankoopsbon en dergelijke van.
Het suffe is dat er een redelijk groot aantal topics is terug te vinden over dit probleem, waar mensen omschrijven hoe ze onmogelijk een verbining met de router krijgen en het LAN-poort lampje groen (= 100mbit) blijft knipperen. Zodra ik mijn NIC op 10mbit instel brand het lampje constant orange (=10mbit) en zijn alle problemen vervlogen. Er lijkt echter nergens, ook niet op het Draytek forum, hiervoor een verklaring te zijn.
Ik heb dit probleem gehad met de orginele firmware welke in de router zat (weet niet welke), 2.3.8, en het huidige 2.3.11. Het maakt ook niet uit of ik de DHCP-server van de router gebruik of niet, of hoelang de netwerk bekabeling is.
Het lijkt me inderdaad een defect in het router.. maar waarom gaan alles dan vlekkeloos op 10mbit
Anoniem: 150215
lol tja dit heb ik ook gehad. Maar het mooie is dat draytek 3 jaar garantie geeft. en ik heb sinds kort(mbv chicon) weer een nieuwe router draaien.Anoniem: 150215 schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:27:
Vorige week hield ineens de Vigor 2200E ermee op. Nieuwe adapter gehaald, maar dat baatte niet. De leverancier van de adapter vroeg: Is het toevallig voor een Draytek router? Schijnt dat ie daar al veel mensen voor aan de balie heeft gehad, alsof alle Drayteks zijn voorgeprogrammeerd om in 2005 door te branden. Probleem is dat er in de router een triac kapot gaat. Ik heb ergens anders een zelfde 2200E, nooit problemen mee gehad, maar ik vraag me af of ik alvast naar een opvolger moet gaan uitkijken. Meer mensen ervaring mee?
Maar van te voren eigenlijk nooit problemen gehad. Altijd goed gelopen, en nu weer.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ik heb exact dat probleem met mijn 2200W, alles via een draad werkt lekker, maar de wireless verbinding valt om de zoveel tijd weg.Masselink schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:35:
Mijn draytek 2900G (laatste firmware) gooit plots om de haverklap zijn wireless verbinding dicht.
Na een reset van de router is hij er weer, voor eventjes. Ik heb 3 verschillende kaarten geprobeerd allemaal hetzelfde probleem.
Aan het wegvallen is geen pijl te trekken. Hij kan het vijf minuten doen en dan wegvallen, maar hij doet het ook weleens 6 uur en valt dan pas weg.
Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?
[ Voor 4% gewijzigd door o-fiel op 19-03-2006 20:56 ]
Met m'n 2200we lag/ligt aan 128 bits wep. 64 bits geen probleem. Probleem is erkend door draytek, maar wordt niet opgelost....o-fiel schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:54:
[...]
Ik heb exact dat probleem met mijn 2200W, alles via een draad werkt lekker, maar de wireless verbinding valt om de zoveel tijd weg.
Aan het wegvallen is geen pijl te trekken. Hij kan het vijf minuten doen en dan wegvallen, maar hij doet het ook weleens 6 uur en valt dan pas weg.
Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?
Bij mij doet dat *** dat om de paar dagen. Het is een kwestie van een reset, maar het lijkt me niet gewenst. Ik zal eens kijken naar de WEP instellingen zoals hierboven aangegeven voor de 2200, misschien helpt het.Masselink schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:35:
Mijn draytek 2900G (laatste firmware) gooit plots om de haverklap zijn wireless verbinding dicht.
Ik heb al heel lang een Draytek 2200E router, ooit nog gekocht voor 450 gulden, destijds een topper.. heeft sinds die tijd tot nu toe 24/7 gedraaid met een chello abo.
Laatste paar maanden echter veel problemen. Tergend traag internet, router webinterface niet bereikbaar; na reboot wel bereikbaar maar superlangzame webinterface. Het lijkt wel of router zich soms spontaan reset, etc. Eigelijk een samenraapsel van alle problemen in dit topiv bij elkaar.
Ik kan mijn trouwe router zeker ook weggooien?
Ik ga binnenkort over naar de 20/1mbit verbinding (cistron->Xs4all), dus ik moet weer overstappen, deze keer naar een adsl2+ versie. Mocht dat binnenkort zijn, kan je nog altijd mijn 2600 overnemen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb Chello Easy (1,5mbit) daar zal het niet aan liggen denk ik.SinergyX schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:31:
Nostalgie, de 2200. Heb jij recent (naja, maanden terug) een upgrade gekregen van je lijnsnelheid? Zover ik me herrinner, kon de 2200 maar max 4-6mbit aan, ik had soortgelijk problemen als jij toen ik 8/1mbit kreeg (internet viel nonstop uit, webinterface gaat eerst snel, maar na een dag of 5 baggertraag of gewoon zelfs een 'cant find page'). Overgestapt naar een 2600 en alles werkt weer.
Ik ga binnenkort over naar de 20/1mbit verbinding (cistron->Xs4all), dus ik moet weer overstappen, deze keer naar een adsl2+ versie. Mocht dat binnenkort zijn, kan je nog altijd mijn 2600 overnemen
Heb de router kort geleden via Marktplaats gekocht, heeft het zin om hiermee bij Draytek aan te kloppen? Het blijft toch belachelijk dat je niet op 100mbit verbinding kan maken, terwijl dit volgens de specificaties wel zou moeten kunnen. Als iemand nog een oplossing heeft hoor ik dat ook graag natuurlijk!
Over welke router hebben we het dan?-MB- schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:28:
Iemand een idee hoe t kan dat ik van internet via wireless met mijn Draytek maar 1100kb max d/l heb terwijl t via draad gewoon max kan ( ie 24mbit) en dat het intern van pc met draad via router naar laptop op wireless ook gewoon max van wireless kan? In webconfiguratie staan iig geen opties op enabled zoals bandwidth limit etc.
Ik heb zelf een 2900G, en die kan niet eens via draad 20mbit aan
Een asus wl500 doet het iig een stuk beter, exit draytek dus. 2x goedkoper en geen problemen....
Ik heb dat vreemd genoeg dus met mijn 2900 ook. Intern niets aan het handje, maar zo gauw internet (chello extreme) zou moeten werken dan krijg ik maar 700kB. Nouja, ik kon een Asus lenen van iemand die het wel goed doet, ik merk nu bv ook dat mijn Wii en DS online verbinding een stuk sneller gaan.-MB- schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:53:
2800vgi. Draad is gewoon max van internet , wifi intern ook max, van internet 10mbit max voor wifi. Dus als ik mn pc/laptop draadloos met router verbind dan down ik max 10mbit van whatever source van internet, van diezelfde sources down ik gewoon max als ik met draad verbdinding maak met mn 20mbit internet verbinding. En dus inter tussen pc en laptop, waarbij laptop dus gebruik maakt van wifi, is t dus ook gewoon max vd wifi, 30mbit ofzo.
Dus ik heb 'm ff aangesloten en geprobeerd om 'm werkend te krijgen, maar dat is niet gelukt..
Ik heb Wanadoo (Orange) ADSL.
Ik heb 'm goed aangesloten, dus als volgt: kabel gaat naar de Livebox, dan gaat de kabel uit ETH1 (Livebox ethernet uitgang 1) naar de 2200E in de WAN-poort. Vervolgens de Livebox aangezet, gewacht tot ie verbinding had, vervolgens het router aangezet, en daarna de pc. Er is verbinding met internet, zegt de pc.
Toen heb ik de handleiding van de Draytek website gevolgd (dit PDF'je: http://www.draytek.nl/sup...2200E+/VIGOR2200EPlus.pdf) met de papieren van Wanadoo (Orange) bij de hand (i.v.m. gebruikersnaam en wachtwoord)
Ik heb meerdere malen "Quick Setup > Internet Access Setup" doorgelopen en heb daarbij "PPPoE", "Static or Dynamic IP" en "PPTP" allemaal geprobeerd, maar ik kom er echt niet uit.
Ik heb geen flauw idee wat ik nu moet doen..
Kan iemand me helpen?
http://www.draytek.nl/ --> support --> selecteer je router, modem, provider en abo bij "internet toegang". En voor de zekerheid natuurlijk eerst alles weer naar factory defaults in je router, dan weet je zeker dat er geen oude meuk is blijven hangen..CdD schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:13:toon volledige bericht
Ik had vorige week van iemand ff een 2200E gekregen, had ie over.
Dus ik heb 'm ff aangesloten en geprobeerd om 'm werkend te krijgen, maar dat is niet gelukt..
Ik heb Wanadoo (Orange) ADSL.
Ik heb 'm goed aangesloten, dus als volgt: kabel gaat naar de Livebox, dan gaat de kabel uit ETH1 (Livebox ethernet uitgang 1) naar de 2200E in de WAN-poort. Vervolgens de Livebox aangezet, gewacht tot ie verbinding had, vervolgens het router aangezet, en daarna de pc. Er is verbinding met internet, zegt de pc.
Toen heb ik de handleiding van de Draytek website gevolgd (dit PDF'je: http://www.draytek.nl/sup...2200E+/VIGOR2200EPlus.pdf) met de papieren van Wanadoo (Orange) bij de hand (i.v.m. gebruikersnaam en wachtwoord)
Ik heb meerdere malen "Quick Setup > Internet Access Setup" doorgelopen en heb daarbij "PPPoE", "Static or Dynamic IP" en "PPTP" allemaal geprobeerd, maar ik kom er echt niet uit.
Ik heb geen flauw idee wat ik nu moet doen..
Kan iemand me helpen?
Ik heb ingevuld bij support:
Product Vigor 2200E; Modem Overig; Aanbieder Wanadoo ADSL; Abonnementsvorm Direct
Dan kom ik uit op deze pagina: http://www.draytek.nl/pag...bmit=Genereer+Handleiding
Maar dat is precies hetzelfde als wat ik al méérdere keren geprobeerd heb.. Zonder succes.
Er liep volgens mij nog een thread hier op Got met dezelfde strekking:CdD schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:44:
Werkt helaas niet.![]()
Ik heb ingevuld bij support:
Product Vigor 2200E; Modem Overig; Aanbieder Wanadoo ADSL; Abonnementsvorm Direct
Dan kom ik uit op deze pagina: http://www.draytek.nl/pag...bmit=Genereer+Handleiding
Maar dat is precies hetzelfde als wat ik al méérdere keren geprobeerd heb.. Zonder succes.
VIGOR 2800 werkt niet met ORANGE, waarom? lees dit eens door, misschien staat er wat tussen. Je macadres klonen kan iig wel een oplossing zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Pheno79 op 20-02-2007 13:21 ]
Meer mensen hier last van???
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Heb ik ook last van alleen dan met een 2800vg. Gebeurd bij alleen als ik zwaar zit slurpen met newsleecher. De ene keer gaat het uren goed en de andere keer slaat de vigor al binnen 45 minuten vast.Burning_Tyre schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:26:
Ik heb met deze router 2200e vaak dat me internet eruit vliegt, als ik dan ff stekker van de router eruit haal en opnieuw erin prik is het over.
Meer mensen hier last van???
Geen idee waarom, zit ook hals reikend uit te kijken naar een firmware update.
Ja ik heb ook een computer.
Mijn probleem:
Ik speel zo nu en dan eens een spelletje Pro Evolution Soccer 6 online. Ik heb een Draytek 2910G die verbonden is met Chello Power en via UTP kabel met mijn pc.
Poort op router geopend en PES6.exe en poort ook extra nog eens open gezet in Windows Firewall. Het is niet eens nodig om die poorten te openen als je niets host, maar goed.
Ik krijg veel klachten over het feit dat ik een slechte verbinding heb. Dit kan je zien aan het aantal "bars" (streepjes). 3 is perfect en 1 is slecht en een "/" is huilen. De laatste is dus bij mij het geval.
Ik draai Windows Vista Ult. met alles wat maar een verbinding maakt met internet zo veel mogelijk uit. Dus msn, speedmeters, rss lezers...etc etc....
Wat ik gedaan heb:
Firmware upgrade
Router reset naar default
firewall reset Windows
Firewall uit
ping tests zijn allemaal prima.
WAT WERKT!!:
Linksys WRT54G met modded firmware ipv Draytek. Daarmee heb ik geloof ik wel uitgesloten dat het aan Chello of mijn PC zou liggen.
Het lijkt me duidelijk dat ik liever de Draytek wil gebruiken ipv de Linksys. Maar ik ben door mijn suggesties heen.
[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 20-05-2007 20:31 ]
Ik heb ook een leuke computer..