ExcaliburDexter schreef op 05 november 2002 @ 16:32:
[...]
Bij het nieuwe gedeelte ligt dit helaas anders, de toegang hiertot kun je niet verdiennen die moet je simpelweg kopen doe je dat niet dan kom je er nooit in.
Dit zorgt in mijn ogen wel degenlijk voor een tweedeling (geld zorgt in (bijna) iedere maatschapij voor barrieres).
Moet ik hier nou hartelijk om lachen? Je doet het voorkomen alsof wij de NS zijn en we extra mooie warme perrons hebben gemaakt voor de winter, waar je alleen mag staan als je een extra 1e klas kaartje hebt, anders moet je in de kou staan. En dat arme mensen die dunne kleren hebben nu helemaal benadeeld worden, want die kunnen al helemaal niet op dat hele dure warme perron...
Of een middeleeuws land waar een paar mensen in een heerlijk verwarmd kasteel zitten en de rest in een tochtig boerenkotje...
Dat is tweedeling door geld en / of barrieres... Een extra forumpje waar betalende users inkunnen helemaal niet. Er is toch ook geen tweedeling op het forum tussen de users die wel lid zijn van een mooi FXP bord en degene die dat niet zijn, om maar wat te noemen? Of van mensen die een ferrari voor de deur hebben en diegene die een suzuki alto hebben? (of een fiets, zoals in mijn geval). Je merkt als user niets van het bestaan van zo'n forum, je hebt er geen last van en als je er perse in wil, dan neem je toch een abonnement!??? Daar is het voor...
De niet betalende users hebben "alleen maar de rest van het forum"... Sorry hoor, maar als je dat zo belangrijk vindt, dan neem je toch zo'n abbo van 36 euro? Echtwaar, alleen mensen die status erg belangrijk vinden en toegang tot alle fora erg belangrijk vinden, zullen hier een probleem mee hebben en dat zijn nou niet echt instellingen waar we wijzer van worden.
A61 heeft een veel groter risico om die tweedeling te veroorzaken, ook al vinden jij en ik die manier waarp is geselcteerd wel rechtvaardig, er zijn toch heel wat luitjes buiten de boot gevallen en die zijn voor het aller allergrootste deel gewoon door gaan posten in de fora die zij leuk vonden....Daarnaast zijn er nog meer mensen die alles van de crew wantrouwen (tikkie kortzichtige, licht egocentrisch denkende mensen die het alleen maar vervelend vinden dat er gemodereerd wordt) en het erg vervelend vinden dat wij pietje wel selecteren maar jantje niet en daar zelf helemaal geen invloed op uit kunnen oefenen en er zelf misschien wel nooooit inkomen, terwijl ze dat wel graah willen "want je moet wel op elke link kunnen klikken"
Zo'n betaald extra forumpje stelt echt geen ene kloot voor... Sorry dat ik het zeg, maar ik vind die drama verhalen daarover echt zooooo overdreven. Een tweedeling op de rest van het forum! Laat me niet lachen... Ik denk dat minstens 3/4e van de gebruikers niet eens
WEET dat die mogelijkheid er is, die lezen LA niet, die komen alleen om technische vragen te lezen en te beantwoorden omdat ze dat leuk vinden...
Als er mensen zijn die ermee gaan patsen (losers), zullen we heel erg duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is. Maar die tweedeling zie ik dus
ECHT niet gebeuren.