Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Klik hier voor deel 1.
Klik hier voor deel 2.
Klik hier voor deel 3.

Dit gaat topic gaat dus over kleine 8cm MP3 CD spelers.
Gaat u vooral verder waar u gebleven was :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
heeft iemand inmiddels al enig id wanneer de napa 381 komt?

hij is nu al zo lang verwacht.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:11

The Legend

*Plop*

Januari 2003 toch? Niet dat ik er belangstelling voor heb magoed :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nogmaals: is er echt niemand die de philips gaat kopen? mij lijkt die nieuwe napa redelijk onhandig qua vormgeving, vierkant net als de 380, en de philips is half rond, dat is een stuk makkelijker voor in je broekzak, de philips is weliswaar een stuk duurder, maar als ie goed is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Ik heb contact opgenomen met A-max in Nederland en die hebben mij weten te melden dat de nieuwe Napa 381 in januari 2003 in de winkels ligt. PS "Hip Hop' de Napa heeft ook FM en
afstandbediening...

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:23

NoTimeRemains

I know

die nike is phat om dat ie egt zon groot is als on schijfie natuurlijk iets groter ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en radio maakt mij niet uit en een afstandsbediening heeft de philips ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:48

greatgonzo

schit-te-rend!

nog steeds is mij niet helemaal duidelijk: welke heeft nu eigenlijk de beste geluidskwaliteit en de langste speelduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb gister die Philips bij de Dixons in Rotterdam gezien, hij is echt vet :9~ . Alleen het prijskaartje was een beetje minder vet, 230 euro. Dat is 500 gulden :( . Ik wacht wel tot ie wat goedkoper wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik komde week ook maar eens bij dixons ga kijken ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 15:02
zo deeltje 4 al... dat schiet al op :D

en ik ben benieuwd naar de eerste gebruikerservaringen met de Philips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik denk er toch over om de napa 380 te gaan kopen: Ik heb zelf sennheiser dopjes, dus het feit dat er slechte standaard dopjes bij zijn geleverd maakt mij niet zoveel uit.

Ik vraag me alleen af of iedereen last heeft van ruis bij zijn napa, want ik heb ook gebruikerservaringen gelezen die dat niet hadden. Is het dus een veelvoorkomend probleem of minder?

wat zijn samengevat nog verdere con's van deze speler?

edit: (misschien een beetje off-topic) tot hoeveel mAh gaan de NiMh AAA batterijen nu? En hoe duur zijn die met het meeste vermogen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op 08 november 2002 @ 10:08:
edit: (misschien een beetje off-topic) tot hoeveel mAh gaan de NiMh AAA batterijen nu? En hoe duur zijn die met het meeste vermogen?)
Bij mp3cdspeler.nl zag ik ze van 750mah van GP voor €6,- . Is volgens mij het hoogste op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:54

Mystikal

It never hurts to help!

Jeetje, ik zal eerst die andere delen eens gaan doorspitten.... voordat ik hier met een onzinnige vraag kom..

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:07
Mijn ervaring met de napa 380:

-korte batterijduur
-de afstandsbediening loopt vrijwel altijd binnen een paar seconden 'vast'. Dat houdt in dat ik geen id3's meer kan lezen (Staan onbegrijpbare tekens op de lcd), kan het volume niet meer aanpassen, kan het menu niet in, etc. Het enige wat ik dan nog wel kan, is volgende/vorige nummer.
-Hij ruist idd best wel. Eigenlijk alleen hoorbaar in de rustige momenten van de nummers en bij het laden van het volgende nummer

Positief heb ik eigenlijk niks te melden over dit apparaat, alleen eigenlijk dat hij aan de goedkope kant is.

Ik heb hem al een keer omgeruild, maar die had exact dezelfde problemen (en ik had echt een nieuwe gekregen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

gabberjoost schreef op 08 november 2002 @ 13:02:

-korte batterijduur
-de afstandsbediening loopt vrijwel altijd binnen een paar seconden 'vast'. Dat houdt in dat ik geen id3's meer kan lezen (Staan onbegrijpbare tekens op de lcd), kan het volume niet meer aanpassen, kan het menu niet in, etc. Het enige wat ik dan nog wel kan, is volgende/vorige nummer.
-Hij ruist idd best wel. Eigenlijk alleen hoorbaar in de rustige momenten van de nummers en bij het laden van het volgende nummer

Positief heb ik eigenlijk niks te melden over dit apparaat, alleen eigenlijk dat hij aan de goedkope kant is.

Ik heb hem al een keer omgeruild, maar die had exact dezelfde problemen (en ik had echt een nieuwe gekregen)...
Damn, zuigt ie dus zo hard? Dan weet ik nog niet zeker of ik hem wel wil overnemen van die persoon. (ik had er anders 50 pleuro voor moeten lappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Laatst online: 15-08 11:07
greatgonzo schreef op 08 November 2002 @ 13:22:
[...]

Damn, zuigt ie dus zo hard? Dan weet ik nog niet zeker of ik hem wel wil overnemen van die persoon. (ik had er anders 50 pleuro voor moeten lappen)
Tja, ik weet niet of dit bij alle napa 380's zo is, maar die twee die ik gehad heb iig wel... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wow die philips ziet er ecvht verschrikkelijk gaaf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 10:55:
[...]

Bij mp3cdspeler.nl zag ik ze van 750mah van GP voor €6,- . Is volgens mij het hoogste op het moment.
ik heb oplaadbare batt van 1800 mah.... (bij dixons gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 10:34:
[...]

ik heb oplaadbare batt van 1800 mah.... (bij dixons gekocht)
Maar dat zijn AA batterijen en niet AAA (mini penlite), waarnaar gevraagd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik ben nou al een tijdje op zoek naar een mp3speler. Flash spelers zijn te duur, gewone Cdspelers te lomp, blijft over 8cm cdspelers. Maar de napa380 vindt ik niet mooi, de philips is z'n geld imho niet waard (ook al ziet ie er erg strak uit :9). Ik had met mp3cdspelers.nl gemaild over de leverdatum van de napa381, volgens hen zou ie half november beschikbaar zijn. Dan zou ik die gaan kopen, maar nu lees ik hier dat het januari wordt? :(

You're so fucking special. I wish I was special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 10:23

NoTimeRemains

I know

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik denk toch dat ik de napa 380 ga kopen voor €50

Ik heb ook reviews gezien die wel lovend waren over deze speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
iemand enig id wat die 381 gaat kosten, als het teveel is denk ik dattik voor de 380 ga (85 euro)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

zouden jullie de Napa wel kopen voor €50?

(ik zit nog erg te twijvelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
ik niet

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
greatgonzo schreef op 10 november 2002 @ 18:23:
zouden jullie de Napa wel kopen voor €50?

(ik zit nog erg te twijvelen)
Ik twijfel wel eens maar twijvel nooit :Y)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er trouwens echt niemand die de philips gaat kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

twijfel dan (ik wist het niet meer zeker... maar zouden jullie de napa nu wel of niet voor €50 kopen?

(het wordt misschien wat zeurderig, maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Niet online
De napa 381 gaat ongeveer €150,- kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 20:57

Aidix

Geluidspietlut

Ik zou zelfs geen 25 euro voor die napa overhebben :)

Koop liever iets dat echt goed klinkt, en betrouwbaar is (Philips dus) en die Napa 381 is straks niet echt spectaculair goedkoop meer, dus dan wordt het helemaal makkelijker om voor een Philips te kiezen.
Tenzij ze een enorme sprong maken met de kwaliteit, maar het blijft natuurlijk wel een enorm bud(get) merk. Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Niet online
Dus jij vindt die philips z'n geld waard? Persoonlijk zou ik voor dat bedrag liever een flash ding halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb vorige week de Expanium 511 gehaald, en daar ben ik super blij mee.

En dat terwijl ik altijd tegen MP3cd was :) Als je mij een beetje kent dan zegt dat wel wat. Op een CD past meer dan op Flash, en je kan er nog een extra meenemen als een 8cm niet genoeg is. Met een flash kan dat niet, en je moet elke keer die zaak uploaden als je wat nieuws wilt horen.

Een probleem voor mij met flash is dat ik mijn MP3's dan moet 'resamplen' naar een lage bitrate, ik heb alles in 150-190kbit vbr dus dan past er niet zoveel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Maar ik denk er ook over om een iRiver 180 te kopuh. Een ding dat echt nix weegt en niet in je zak hoeft, dat is ideaal voor als je ergens rondloopt.

Het blijkt dat je MP3's om kan zetten naar 96kbit .ogg zonder kwaliteitsverlies, en dat is 3 uur muziek op 128mb. Dat is dus wel weer leuk :)
MP3's omzetten in een nieuwe MP3 levert een waanzinnig slissend geluid op , dus het zal echt een speler met ogg ondersteuning moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastige beslissing welke ik maar eens moet gaan halen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Het ideaalst was natuurlijk een flash speler met cards van 1GB die 10 euro per stuk kosten, maar helaas die bestaat nog niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op 10 november 2002 @ 20:12:
twijfel dan (ik wist het niet meer zeker... maar zouden jullie de napa nu wel of niet voor €50 kopen?

(het wordt misschien wat zeurderig, maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag)
Nee. Zou hem wel willen uitproberen als ik hem kreeg, maar geen cent er voor over.
Ik bedoel, napa heeft ook een 12 cm mp3 cd speler , maar zie je iemand hier die daarvoor heeft gekozen?
Na alles wat ik hier gelezen heb over dat ding, lijkt de enige reden om hem te kopen puur het gebrek aan keus.

Ik heb getwijfeld tussen de philips en de flash speler van iriver en dat laatste is het geworden (als de post hem ooit nog komt brengen :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datapay, poging tot:
Aidix schreef op 11 november 2002 @ 09:53:
een flash speler met cards van 1GB die 10 euro per stuk kosten
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
gabberjoost schreef op 08 november 2002 @ 13:02:
nou, ik hoor toch echt geen ruis, en mn remote ding werkt ook prima.
alleen het enigste nadeel eraan vind ik die batterijen, verder echt een prima apparaat hoor, of ben ik de enigste zonder klachten erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 20:25
idd hier ook geen problemen met die napa 380 hoor, zelfs een aantal keer laten vallen en hij bleef het perfect doen, tot ie een keer een echt _harde_ smak maakte op de straatstenen, sindsdien heeft ie wat mankementen(moeite met inlezen) maar verders doet ie het nog. toch ben ik overgestapt op de iriver ifp 180t omdat ik die 8cm spelers gewoon te groot vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

heeft de 380 ook WMA ondersteuning eigenlijk? Dit heb ik nergens kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er bij de philips nou eigenlijk een afstandsbediening??? en wat voor batterijen gaan er nou eigenlijk in, want dat is me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-08 10:43
greatgonzo schreef op 17 November 2002 @ 08:46:
heeft de 380 ook WMA ondersteuning eigenlijk? Dit heb ik nergens kunnen vinden
nopeze mcd380 = alleen mp3
mcd381 = mp3, wma en digitale radio

8)

heb zelf napa380 prima ding... al tijden lang tevreden.. ok er is nog niet zoveel keus als met 12cm spelers.. maar de keuze neemt toe... blijf erbij dat 8cm spelers nog steeds in kinderschoenen staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 19:54:
zit er bij de philips nou eigenlijk een afstandsbediening??? en wat voor batterijen gaan er nou eigenlijk in, want dat is me niet helemaal duidelijk.
ja remote zonder display... alleen volume en track up down..
batterijen dacht AAA 2x
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 14:44
funrider schreef op 18 November 2002 @ 13:30:
[...]

ja remote zonder display... alleen volume en track up down..
batterijen dacht AAA 2x
:P
Ik heb die philips

controls:
• Album up/down
• Track up/down
• Volume draaiding
• Hold-knop
• On / Play / pause
• Stop / off
• Mode

Display:
• Albumnummer
• Hoe ver die is :) (mp3)
• Als je van nummer switch welk nummer
• Repeat / shuffle

Ennuh, er gaan 2x AAA NiMH baterijen in. Met een ingebouwde oplader :) (duurt alleen wel lang, 6 uur :| ) En dan kun je er volgens het boekje 5 uur mee doen. Dit word dus iets minder dus omdat je altijd wel switch van nummer wat baterijen vreet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 uur maar!? ik dacht dat ie een uur of 10 meegingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

hoeveel speeltijd zou het schelen of je 650 of 750 Mah batterijen in de napa 380 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

650:4=162.5

750-650=100

100:162.5=0.62 uur

Ruim 37 min dus

/me had het ook wel kunnen gokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag de philips gekocht! wauw hij ziet er dus echt zwaaaaar cool uit, lekker klein. Maar ik moet er nog vanaf blijevn tot sinterklaas, jammer dus.
Je krijgt er 2 oplaadbare batterijen bij, maar heb er ook nog 2 bijgekocht. Gelijk 5 lege cd'tjes gehaald. Ik kan niet wachten tot 5 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wanneer komt er eigenlijk een 8cm-DVD-mp3-speler op de markt?

Op een 8 cm DVD zal ongeveer 1,2 GB passen dus dan wordt het interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, voor die gast die problemen had met z'n napa mcd380 ab; je moet zorgen dat je koptelefoonaansluiting niet gedraaid zit. Bij mij doet ie het alleen, maar dan wel perfect, als het je snoertje/haakje/dingetje wijst naar de voorkant (met de eject knop) van het apparaat. Als je van achter naar voor kijkt, vormt je koptelefoonstekkertje dus een "L" aan de linkerkant van je napa.

• funrider
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 16:13:
ik heb vandaag de philips gekocht! wauw hij ziet er dus echt zwaaaaar cool uit, lekker klein. Maar ik moet er nog vanaf blijevn tot sinterklaas, jammer dus.
Je krijgt er 2 oplaadbare batterijen bij, maar heb er ook nog 2 bijgekocht. Gelijk 5 lege cd'tjes gehaald. Ik kan niet wachten tot 5 december
waarom er nou vanaf blijven als je toch al hebt.. of is dat familie kwestie... ?! hehe :P

wel korte tijd van afspeeltijd maar 5 uurtjes... dacht dat nu met de nieuwe Philips met 2 AAA batterijen ze wel veel beter tijdsduur prestatie zouden leveren dan de Napa mcd380.. :'(

--------

ps ik ga morgen weer aan de slag met 8cm mp3player site.. wordt weer tijd voor update.. :7

• blackangel
Oscar Mopperkont schreef op 19 november 2002 @ 16:16:
Wanneer komt er eigenlijk een 8cm-DVD-mp3-speler op de markt?

Op een 8 cm DVD zal ongeveer 1,2 GB passen dus dan wordt het interessant!
Omdat dvd's veel gevoeliger zijn voor schokken. Daarom staan ze ook onder de TV, als je ze mobiel gaat afspelen komen er iets be veel schokjes door je beeld.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
blackangel schreef op 21 November 2002 @ 19:48:
[...]

Omdat dvd's veel gevoeliger zijn voor schokken. Daarom staan ze ook onder de TV, als je ze mobiel gaat afspelen komen er iets be veel schokjes door je beeld.
vandaar dat er zoveel mobiele DVD-spelers zijn 8)7 |:( (niet op 8cm)

[ Voor 4% gewijzigd door Tsunami op 21-11-2002 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Bovendien is de schockproof technologie erg verbeterd de laatste paar maanden!
Die Philips Expaniums krijg je niet meer aan het overslaan, zelfs met ESP op off blijft ie doorspelen, ook al ga je meteen aan het ding shaken en draaien als je op play drukt... (want dan heeft ie stiekem toch nog 17sec ESP ;) )

De lasers hebben in 0.2s de focus in orde en werken met variabele angular velocity mij... dus cd harder/zachter draaien maakt niet uit, datastroom blijft doorgaan.

ennn de drive is ook double/triple speed ofzo.. stuk sneller dan normaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Aidix op 22-11-2002 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

blackangel schreef op 21 November 2002 @ 19:48:
[...]

cd spelers stonden eerst ook alleen bij je stereo/hifi setje....

Vertel mij eens waarom ze een DVD speler niet shockproof kunnen maken, en waarom er al draagbare DVD spelers zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik heb nu dus een napa 380, maar ik wil graag weten hoe je per album door kunt spoelen. Tot nu toe kan ik alleen per liedje spoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op 24 November 2002 @ 11:02:
Ik heb nu dus een napa 380, maar ik wil graag weten hoe je per album door kunt spoelen. Tot nu toe kan ik alleen per liedje spoelen
Heb em ook, wanner je een lied luistert op "mode" klikken en dan van "skip number" moet je "skip album" maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteloni
  • Laatst online: 13-08 18:36
Na lang zoeken ben ik op de Freecom BeatMan Flash en de Diva uitgekomen. De diva die hier staat is de 64 mb versie, maar ik ben dan van plan om de 128mb versie voor 150 euro te kopen.

Op MP3 shopper.nl kan je deze 2 mooi vergelijken.
Naast de verschillen tussen die 2 onder andere afspeeltijd, soort batterij, firmware update en het grafisch display, heb ik ook heleboel meningen over de Diva gelezen.

De minpunten die daar naar voren kwamen waren: de knopjes waren goedkoop afgewerkt en de buitenkant voelde plastic-achtig aan. Ik heb de Diva zelf in het echt gezien en vond dat eigenlijk geen probleem.

Maar als ik dan naar de Beatman kijk heeft hij een heel mooi design en ook een mooi grafisch display. Het gewicht en de grootte maakt me eigenlijk weining uit want het is toch haast niks. Enige echte minpunt van de Beatman Flash is het maximale geheugen van 192 mb en dat het niet firmware upgradable is.

Ik vind het heel moeilijk om tussen deze 2 te kiezen en ben daarom ook zeer benieuwd naar jullie meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:54
Al gaat het jou om het design gaat dan zou ik voor de freecom gaan
anders voor de diva. :)

ik heb een Diva omdat die toch 90 % van de tijd in me zak zit 8-) ,en omdat er meer geheugen in gaat als de freecom ik heb 288 mb in me diva 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Iemand al meer informatie over nieuwe 8cm spelers...

die Napa mcd381 zou eindelijk begin next year moeten komen..

Beatman II is nou ook niet bepaald compleet.. dus wordt ook tijd voor nr. 3 met remote en id3tag..

Die Philips/Nike psa cd8 mag nu ook wel eens op de markt komen..

Die Mambo X P209 opvolger.. de P212 (met remote en id3tag)... :?

Wanneer wordt de Aiwa xpz3 weer beschikbaar in de winkel.. mp3man is uitverkocht..

Iemand misschien contacten in Azie? Komt er nog een ander merk in de 8cm branche.. wanneer kunnen we eens iets verwachten van een "echt" merk dat gespecialiseerd is in 12cm mp3 cd spelers .. iRiver of Jazpiper bijv..... _/-\o_

heb al hier en daar een mailtje naar bedrijf verstuurd maar misschien dat hier ook mensen zitten die meer weten.. 8)

iemand? :7

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 11-12-2002 11:21 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 15-08 15:43
*kick*

Is die NAPA381 al uit of nog steeds niet? Ik heb nl. niks kunnen vinden :S

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbrother schreef op 11 November 2002 @ 10:23:
[...]

nou, ik hoor toch echt geen ruis, en mn remote ding werkt ook prima.
alleen het enigste nadeel eraan vind ik die batterijen, verder echt een prima apparaat hoor, of ben ik de enigste zonder klachten erover
Nee hoor, mijne doet het ook prima,

en ik ben gebruiker van het 1e uur, ik heb heel wat in het 1e topic rondgehangen. De eerste Napa die ik kreeg was idd ook bagger, liep vast, etc. Maar toen teruggestuurd en een nieuwe gekregen, en hij doet het nog steeds prima.....

(amper last van ruis, verder best lange batterylife. Gebruik Duracell 750 mAh.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 15-08 15:43
Oh ja, nog een vraagje. In een van de vorige topics heb ik gelezen dat er probs zouden zijn met sommige (Plextor) branders. Is er toevallig ook een lijstje van? Ik kom er niet graag achter dat ik niks kan branden 8)7

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Ik ben voor de Philips Expanium 431 gegeaan (net binnen), komt binnenkort wel ff een review, eerste indruk is in ieder geval positief. Later meer...

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VampireSlayer schreef op 07 December 2002 @ 19:47:
Na lang zoeken ben ik op de Freecom BeatMan Flash en de Diva uitgekomen. De diva die hier staat is de 64 mb versie, maar ik ben dan van plan om de 128mb versie voor 150 euro te kopen.

Op (spam) kan je deze 2 mooi vergelijken.
Naast de verschillen tussen die 2 onder andere afspeeltijd, soort batterij, firmware update en het grafisch display, heb ik ook heleboel meningen over de Diva gelezen.

De minpunten die daar naar voren kwamen waren: de knopjes waren goedkoop afgewerkt en de buitenkant voelde plastic-achtig aan. Ik heb de Diva zelf in het echt gezien en vond dat eigenlijk geen probleem.

Maar als ik dan naar de Beatman kijk heeft hij een heel mooi design en ook een mooi grafisch display. Het gewicht en de grootte maakt me eigenlijk weining uit want het is toch haast niks. Enige echte minpunt van de Beatman Flash is het maximale geheugen van 192 mb en dat het niet firmware upgradable is.

Ik vind het heel moeilijk om tussen deze 2 te kiezen en ben daarom ook zeer benieuwd naar jullie meningen!
De Diva is een prima speler , dat ding kan echt KEIHARD ! maar ik zou hem wel pakken met 128MB intern , knal er nog een keer een CF kaart van 256MB tegen aan en je hebt 384MB voor nog geen 240,- euro (zijn maar weinig flash spelers die zoveel MB's hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Jah ik wacht nu toch echt wel dringend op de Napa mcd381.

Reviewtje al te verwachten van Philips EXP431 ?

iemand ? het is nu eind januari en had al uitgebracht moeten 8)7

mailen/bellen met Napa hong kong en Nederland + duitsland.. allemaal nog geen reactie.. slecht vind k dat..

weet iemand trouwens hoe ik in nederland aan een radioplugin voor auto kom.. om mp3player via 88.1 of i.d over radiosignaal te laten gaan.. (heb namelijk cdspeler in auto en geen zin om mp3cdspeler te kopen.. kan zo toch van mp3speler gebruik maken.. kan alleen in amerika kopen maar kan nog geen site vinden waar je m ook naar nl kan halen voor weinig.. (hoorde ook al iets dat misschien niet mag hier in nl? )

help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Hier dan mijn review van de Philips Expanium 431. Zoals funrider al zat te wachten op napa zo zat ik dat ook, maar toen ik in de uiteindelijke specs zag dat hij niet de mogelijkheid heeft een firmware upgrade uit te voeren heb ik toch voor de Philips gekozen (met een duurzamer ontwerp).
Hier dan de link voor de review:
:Y) http://members.chello.nl/~m.vellinga6/expanium.html :Y)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf destijds zitten twijfelen tussen deze philips en de iriver 180T. Is de laatste geworden, omdat ik veel muziek heb en geen zin had om alles weer op 8cm cdtjes te branden. toegegeven, ze zijn lekker goedkoop, maar als je er een heleboel gaat branden ben je toch weer extra geld kwijt.
En de iriver heeft mij verleid met zijn looks :o

Paar vraagjes over de review;
Batterijduur 5 uur (later meer hierover)
-Komt dat nog of heb ik ergens overheen gelezen?

-Buiten het feit dat de dopjes niet lekker zitten, klinken ze wel een beetje?

Oh, en was ms handig geweest als je erbij had vermeld hoeveel er op een 8 cm cd past.

Voor de rest mooie review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Over die batterij komt later meer, omdat ik dus die orginele batterijen kwijt ben, heb nu alleen een setje 550 mAh oplaadbare, die gaan er vanmiddag in en dan laat ik hem leeglopen.
De oordopjes geven wel goed geluid.
Voor wat een mini cd van 202 MB betreft (meestal iets meer, dus verstandig om ff medium info te checken) daar past hetvolgende op:

53 tracks in playlist, average track length: 4:09
Playlist length: 3 hours 40 minutes 16 seconds
Dat zijn allemaal nummers met 128 kbits.

Of

48 tracks in playlist, average track length: 4:54
Estimated playlist length: 3 hours 55 minutes 52 seconds

[ Voor 12% gewijzigd door pretorian_nl op 29-01-2003 10:40 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Batterijgebruik aangepast. Op 2 AAA batterijen met 550mAh speelde de speler 4 uur en 3 minuten. Ik ga nu dus even nieuwe batterijen kopen met meer stroom erin. Let wel, dit zijn niet de philips batterijen die je erbij krijgt (die ben ik kwijt |:( )

De review:

Philips Expanium 431 Review

Inleiding

Wat een goede twee jaar terug begon als uniek en nieuw is inmiddels een markt aan het worden die binnenkort de "oude" walkmans zal vervangen. De MP3 speler is in opkosmt. Van complete Jukeboxen zoals de Creative Zen tot Piepkleine Flash spelers zoals de iRiver met 256 MB interne geheugen en natuurlijk de MP3-CD spelers. Het zijn stuk voor stuk mp3-spelers die qua kwaliteit en gebruiksgemak steeds volwassener worden. Een van de belangrijke kenmerken van de mp3-spelers is natuurlijk design. Dit is dan ook waar vooral de Flash spelers in uitblinken (compact geheugen). In deze review zal ik mij concentreren op de Philips Expanium 431.

De Exp. 431 is een zogenaamde 8cm mp3 speler. Dit vanwege het feit dat er 8cm cd's in het apparaat worden gebruikt voor geheugen. Het grote voordeel van deze schijfjes mag duidelijk zijn: de prijs. Gezien het feit dat flash geheugen voor tussen de €100,- en €150,- de deur uit gaat, is het een verademing om een mini-cd te kopen voor slechts €1,50. Een van de redenen van aankoop is voor mij dan ook de prijs van extra opslag geweest. Dagelijks kan ik makkelijk met 256 MB geheugen af (of zelfs 128) echter wanneer ik op vakantie ga wil ik toch meer muziek meenemen dan "slechts" vier cd's daarom viel de Flash-based speler voor mij af. Een andere optie is dan natuurlijk een zogenaamde jukebox die enkele Gigabyte aan geheugen ingebouwd hebben. Het nadeel was hierbij dat de prijs beduidend hoger lag (rond de €400). Dus voor mijn budget lag alleen een mp3-cd speler in het verschiet. De keus die ik hier vervolgens had was tussen 8cm en 12cm cd's. Het voordeel van de 12cm cd's is dat je ook je audio cd's er gewoon in af kunt spelen en dat je uren aan muziek op een mp3-cd kwijt kan. Echter gezien ik de speler dagelijks met mij mee sjouw in de trein wilde ik toch een iets compacter model: de 8cm versie dus.

De Specs

Fabrikant Philips
Type Expanium 431
Prijs € 228,00
Geheugen 8 CM CD (Recordable & Rewritable)
ESP (shock protection) 480 sec
Ondersteunde media MP3 & AAC
Bitrate (kpbs) 32 - 320
S-N ratio 80dB
Navigatie albumnavigatie
Scherm PuntMatrix
ID3-Tag support ja
Hold button ja
Firmware upgradeble ja
Voeding AAA, ingebouwde mogelijkheid tot opladen
Batterijduur 4 uur op 550mAh oplaadbare batterij (dit zijn niet de standaard batterijen)
Afmetingen (hoogte x breedte x dikte) 21.5 x 92 x 97 mm
Gewicht (zonder batterij) 180g
Equalizer digital sound equalizer
Inhoud verpakking Hoofdtelefoon met in-cord afstandsbediening,2x ECO plus NiMH accu's, netadapter

De bediening en design

De speler zelf is makkelijk te bedien in ieder geval. Je kunt makkelijk tussen de verschillende albums wisselen (mappen) die je op een cd hebt staan. De favorieten heb ik nog niet gebruikt maar zodra ik daar het nut van door heb laat ik het weten. In ieder geval zijn de knoppen op de speler zelf makkelijk en goed bedienbaar en maken een duurzame indruk. Op de speler zelf zit de bediening voor de muziek zelf, op de zijkant vindt je de geluidsregelaar, de bass en treble regelaar en de ESP knop. Dit is ook een zeer nuttige functie trouwens, wanneer de speler op ESP+LP staat zorgt dit ervoor dat de batterij een stuk langer meegaat (verschil nog niet getest). Dan de afstandsbediening. Zelf ben ik hier iets minder over te spreken. De afstandsbediening is even wennen namelijk, de knopjes hadden wat beter geplaatst kunnen worden, nu is niet goed duidelijk op welke knop je drukt als je niet kijkt (volgende/vorige album; volgende/vorige nummer) en als ik aan het fietsen ben kan ik niet ff snel kijken.... Wel weer handig is dat de afstandbediening wel blijft werken als de speler zelf op "hold" staat, vandaar dat de afstandbediening natuurlijk zelf ook een "hold" knop heeft. Verder krijg je op de afstandsbediening alleen te zien in welk album je zit en welk nummer je bent aan de hand van nummers (album 2 - track 3). Voor de rest zitten hier dezelfde knoppen op als op de bovenkant van de speler. Maar misschien ga ik dit dingetje later wel meer waarderen, dit zijn natuurlijk pas mijn ervaringen na één dag gebruik.

Het design van de speler is goed te noemen hij is stevig en handzaam dankzij de ronde vormen. Sommige mensen zullen zeggen dat het jammer is dat het scherm niet backlit is, nou moet ik ze daar enigzins gelijk in geven (het blijft een trendy apparaat) maar dit soort schermpjes zijn toch al gauw €20,- duurder. En dit scherm is uiteindelijk net zo duidelijk.

De Geluidskwaliteit

Niks dan lof hier, ik ben dan wel geen expert, maar zowel met de live tracks als met de klassieke nummers heeft deze speler absoluut geen problemen. De D/A converter zal hier mee te maken hebben denk ik. De geluidssterkte is voldoende en goed regelbaar, alleen moet ik zeggen dat de geluidsregelaar op de speler en de afstandsbediening niet met elkaar communiceren (zet op de speler zacht dan kan de afstandsbediening niet meer lekker hard) maar als je dit eenmaal weet heb je er ook geen last meer van.

De spullen

Wat krijg je nu eigenlijk. Nou naast de speler en de afstandsbediening en de koptelefoon een oplaadbaar setje batterijen, een adapter en een handdraagriem. Een nadeel volgens sommige andere reviews was het feit dat er geen software bij wordt geleverd, alleen ik zie dit meer als een voordeel. Want de speler ondersteund gewoon de standaard ISO 9660. Dus gewoon lekker branden via je toch al bekende software en je kunt alles afspelen (multi-sessie en rewritables). De oordopjes ben ik daarentegen niet zo over te spreken, dat is weer iemand die dacht een of ander nieuw design te proberen, wat dus niet lekker zit, maar dat kan persoonlijk zijn.

Conclusie

Ik ben in ieder geval meer dan tevreden met mijn aankoop, ik heb lang lopen zoeken naar een mp3-speler en uiteindelijk zijn er talrijke mini-cd spelers afgevallen (Napa mcd 380, Waitec HipHop en de Nike Psa). Een van de grote voordelen ten opzichte van de andere 8cm-cd spelers is het feit dat deze speler firmware upgrade mogelijkheid heeft.

De plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.vellinga6/exp431_h.jpg

Dan nu een paar foto's van mijzelf:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.vellinga6/DCP_0248.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.vellinga6/Expanium.jpg

Alles is aangepast hier ook te vinden
http://members.chello.nl/~m.vellinga6/expanium.html

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem zelf ook, ben er ook zeeeer tevreden over. vind ook de oordopjes echt klote, dus nieuwe oordopjes gekocht.
Vind alleen dat hij eigenlijk niet hard genoeg kan, in 95% van de gevallen is het wel hard genoeg maar soms toch ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Ik heb hem ook: ff mijn meningen + opmerkingen
Gaer schreef op 29 januari 2003 @ 15:08:
Batterijgebruik aangepast. Op 2 AAA batterijen met 550mAh speelde de speler 4 uur en 3 minuten. Ik ga nu dus even nieuwe batterijen kopen met meer stroom erin. Let wel, dit zijn niet de philips batterijen die je erbij krijgt (die ben ik kwijt |:( ) /me 8)7 *

De review:

Philips Expanium 431 Review

Inleiding

Wat een goede twee jaar terug begon als uniek en nieuw is inmiddels een markt aan het worden die binnenkort de "oude" walkmans zal vervangen. De MP3 speler is in opkosmt. Van complete Jukeboxen zoals de Creative Zen tot Piepkleine Flash spelers zoals de iRiver met 256 MB interne geheugen en natuurlijk de MP3-CD spelers. Het zijn stuk voor stuk mp3-spelers die qua kwaliteit en gebruiksgemak steeds volwassener worden. Een van de belangrijke kenmerken van de mp3-spelers is natuurlijk design. Dit is dan ook waar vooral de Flash spelers in uitblinken (compact geheugen). In deze review zal ik mij concentreren op de Philips Expanium 431.

De Exp. 431 is een zogenaamde 8cm mp3 speler. Dit vanwege het feit dat er 8cm cd's in het apparaat worden gebruikt voor geheugen. Het grote voordeel van deze schijfjes mag duidelijk zijn: de prijs. Gezien het feit dat flash geheugen voor tussen de €100,- en €150,- de deur uit gaat, is het een verademing om een mini-cd te kopen voor slechts €1,50. Een van de redenen van aankoop is voor mij dan ook de prijs van extra opslag geweest. Dagelijks kan ik makkelijk met 256 MB geheugen af (of zelfs 128) echter wanneer ik op vakantie ga wil ik toch meer muziek meenemen dan "slechts" vier cd's daarom viel de Flash-based speler voor mij af. Een andere optie is dan natuurlijk een zogenaamde jukebox die enkele Gigabyte aan geheugen ingebouwd hebben. Het nadeel was hierbij dat de prijs beduidend hoger lag (rond de €400). Dus voor mijn budget lag alleen een mp3-cd speler in het verschiet. De keus die ik hier vervolgens had was tussen 8cm en 12cm cd's. Het voordeel van de 12cm cd's is dat je ook je audio cd's er gewoon in af kunt spelen en dat je uren aan muziek op een mp3-cd kwijt kan. Echter gezien ik de speler dagelijks met mij mee sjouw in de trein wilde ik toch een iets compacter model: de 8cm versie dus. * blackangel heeft dezelfde reden :)

De Specs

Fabrikant Philips
Type Expanium 431
Prijs € 228,00
Geheugen 8 CM CD (Recordable & Rewritable)
ESP (shock protection) 480 sec
Ondersteunde media MP3 & AAC
Bitrate (kpbs) 32 - 320
S-N ratio 80dB
Navigatie albumnavigatie
Scherm PuntMatrix
ID3-Tag support ja
Hold button ja * blackangel 2x, lees verder ;)
Firmware upgradeble ja
Voeding AAA, ingebouwde mogelijkheid tot opladen
Batterijduur 4 uur op 550mAh oplaadbare batterij (dit zijn niet de standaard batterijen)
Afmetingen (hoogte x breedte x dikte) 21.5 x 92 x 97 mm
Gewicht (zonder batterij) 180g
Equalizer digital sound equalizer
Inhoud verpakking Hoofdtelefoon met in-cord afstandsbediening,2x ECO plus NiMH accu's, netadapter

De bediening en design

De speler zelf is makkelijk te bedien in ieder geval. Je kunt makkelijk tussen de verschillende albums wisselen (mappen) die je op een cd hebt staan. De favorieten heb ik nog niet gebruikt maar zodra ik daar het nut van door heb laat ik het weten. * blackangel Als je alleen bepaalde nummers wilt laten horen kun je die "selecteren" en vervolgens de optie "aan" zetten. Dan speelt de speler alleen die af. In ieder geval zijn de knoppen op de speler zelf makkelijk en goed bedienbaar en maken een duurzame indruk. Op de speler zelf zit de bediening voor de muziek zelf, op de zijkant vindt je de geluidsregelaar, de bass en treble regelaar en de ESP knop. Dit is ook een zeer nuttige functie trouwens, wanneer de speler op ESP+LP staat zorgt dit ervoor dat de batterij een stuk langer meegaat (verschil nog niet getest). * blackangel Zonder een vorm van ESP kun je er ook mee schudden zonder haperingen. Anders moet je eens tijdens het spelen het klepje een klein beetje open doen. Normaal draait ie dan niet behalve aan het begin. Alleen bij langdurig schudden (aan het begin van een liedje) zal er iets haperen maar da lukt mij niet :)Dan de afstandsbediening. Zelf ben ik hier iets minder over te spreken. De afstandsbediening is even wennen namelijk, de knopjes hadden wat beter geplaatst kunnen worden, nu is niet goed duidelijk op welke knop je drukt als je niet kijkt (volgende/vorige album; volgende/vorige nummer) en als ik aan het fietsen ben kan ik niet ff snel kijken.... Wel weer handig is dat de afstandbediening wel blijft werken als de speler zelf op "hold" staat, vandaar dat de afstandbediening natuurlijk zelf ook een "hold" knop heeft. Verder krijg je op de afstandsbediening alleen te zien in welk album je zit en welk nummer je bent aan de hand van nummers (album 2 - track 3). Voor de rest zitten hier dezelfde knoppen op als op de bovenkant van de speler. Maar misschien ga ik dit dingetje later wel meer waarderen, dit zijn natuurlijk pas mijn ervaringen na één dag gebruik.* blackangel Ik heb de afstandsbediening er niet op zitten. Ik heb hem toch altijd in me binnenzak en de knopjes op de speler ken je in no-time uit je hoofd. Bijkomend voordeel is dat je dan alleen ff de speler hoeft op te tillen om te kijken wat je speelt. (niet op fiets / in auto 8)7 )

Het design van de speler is goed te noemen hij is stevig en handzaam dankzij de ronde vormen. Sommige mensen zullen zeggen dat het jammer is dat het scherm niet backlit is, nou moet ik ze daar enigzins gelijk in geven (het blijft een trendy apparaat) maar dit soort schermpjes zijn toch al gauw €20,- duurder. En dit scherm is uiteindelijk net zo duidelijk.

De Geluidskwaliteit

Niks dan lof hier, ik ben dan wel geen expert, maar zowel met de live tracks als met de klassieke nummers heeft deze speler absoluut geen problemen. De D/A converter zal hier mee te maken hebben denk ik. De geluidssterkte is voldoende en goed regelbaar, alleen moet ik zeggen dat de geluidsregelaar op de speler en de afstandsbediening niet met elkaar communiceren (zet op de speler zacht dan kan de afstandsbediening niet meer lekker hard) maar als je dit eenmaal weet heb je er ook geen last meer van. * blackangel Als je een afstandsbediening gebruikt (altijd) gewoon die op de speler op max. zetten en met de remote geluid bepalen. Verder zijn de dopjes die erbij zitten van geweldige kwaliteit maar ze zitten niet fijn. Aan te raden is om de mp3's hoger dan 128 te rippen (lees 160 / 192). Dan wil je daar niet meer vanaf

De spullen

Wat krijg je nu eigenlijk. Nou naast de speler en de afstandsbediening en de koptelefoon een oplaadbaar setje batterijen, een adapter en een handdraagriem. Een nadeel volgens sommige andere reviews was het feit dat er geen software bij wordt geleverd, alleen ik zie dit meer als een voordeel. Want de speler ondersteund gewoon de standaard ISO 9660. Dus gewoon lekker branden via je toch al bekende software en je kunt alles afspelen (multi-sessie * blackangel Toch niet helemaal. Multisessie kan alleen als de cd al dichtgebrand is, niet eerder en rewritables * blackangel Waar koop jij die :? (zonder postorder, dan heeft me vader een doel @ motor :P )). De oordopjes ben ik daarentegen niet zo over te spreken, dat is weer iemand die dacht een of ander nieuw design te proberen, wat dus niet lekker zit, maar dat kan persoonlijk zijn.

Conclusie

Ik ben in ieder geval meer dan tevreden met mijn aankoop, ik heb lang lopen zoeken naar een mp3-speler en uiteindelijk zijn er talrijke mini-cd spelers afgevallen (Napa mcd 380, Waitec HipHop en de Nike Psa). Een van de grote voordelen ten opzichte van de andere 8cm-cd spelers is het feit dat deze speler firmware upgrade mogelijkheid heeft.

De plaatjes

[afbeelding]

Dan nu een paar foto's van mijzelf:

[afbeelding]

[afbeelding]

Alles is aangepast hier ook te vinden
http://members.chello.nl/~m.vellinga6/expanium.html
Goede review. De informatie die je gaf klopt, alleen er is nog wat extra informatie :) zie * blackangel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
:) mooie aanvulling :)
- En ook ik ben inmiddels blij met de favorietenknop
- Multi-sessie had ik nog niet geprobeerd en de CDrW kan ik ook niet vinden (info uit folder :O)

Maar hoe lang gaan bij jullie die orginele batterijen mee en hoevel mAh zijn ze?
Verder zie ik geen noodzaak om hoger dan 128kbit te rippen (omgeving geeft meer verstoring dan de kwaliteit verbeterd > dus je hoort het toch nauwlijks)

ps: ga morgen eens kijken of ik dat rare uiteinde van die oordopjes eraf kan slopen })

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Gaer schreef op 29 januari 2003 @ 18:21:
:) mooie aanvulling :)
- En ook ik ben inmiddels blij met de favorietenknop
- Multi-sessie had ik nog niet geprobeerd en de CDrW kan ik ook niet vinden (info uit folder :O)
Kijk eens in het boekje bij "Problemen oplossen".

Aanduiding: Unfinalized CD ----- -Controleer of de ingelegde CDR of CDRW afgerond is Zegt genoeg (pag. 26)
Maar hoe lang gaan bij jullie die orginele batterijen mee en hoevel mAh zijn ze?
Batterijen zijn 700mA, dus moet ff vergelijkend met jouw 4 uur uitkomen op 5,1 uur ( 700 : 550 x 4). Volgens het boekje 5,5 bij ESP+LP Ik haal meestal minder omdat skippe van nummer stroom vreet.
Verder zie ik geen noodzaak om hoger dan 128kbit te rippen (omgeving geeft meer verstoring dan de kwaliteit verbeterd > dus je hoort het toch nauwlijks)
idd, zo kun je het ook zien ja qua rippen. Alleen als je het geluid harder zet (6+) hoor je het verschil bij mij wel (de dopjes die ik nu heb zijn minder).
ps: ga morgen eens kijken of ik dat rare uiteinde van die oordopjes eraf kan slopen })
PICSSSSSSS :+

Verder nog een leuk feitje. Je kan er gigantisch veel nummers op zetten, zolang het max. aantal 7000 tekens niet overschreden wordt (tekens in bestandsnaam). Verder leest de speler zo ver ik weet alleen ID3-tag #1 uit.

Modeopties zijn : Shuffle album, shuffle all, repeat shuffle album, repeat shuffle all, repeat, repeat album, repeat all
Bass/treble: Bass off, Bass 1, Bass 2 icm. Treble on, Treble off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
De nieuwe oordopjes, deze aanpassing was gewoon te makkelijk voor woorden, je scheurt die rare dingen er zonder probleem af en je kunt er een nieuwe huls op plaatsen. Aangezien ik nog geen nieuwe "huls" had heb ik nu gewoon van die schuimachtige beschermers erop zitten, binnenkort ff langs het onderdelenhuis voor een setje beschermers.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.vellinga6/oordopjes.jpg

Scheelt je in ieder geval een nieuw setje halen, want de dopjes geven wel goed geluid :)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb juist ne mail terug gehad dat de Napa 381 vanaf volgende week leverbaar is... Prijs wisten ze nog ni... Ma k ga hem waarschijnlijk toch sowieso halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben een nieuwe blije Napa 380 gebruiker en heb een tip voor andere gebruikers die het ruisniveau hinderlijk vinden. Dit is een vaker gehoorde klacht.

Het probleem is dat de volumeregeling digitaal gebeurt. Hierdoor wordt alleen het volume van de muziek lager en niet die van de ruis. Daar gaat je 90 dB Signal-to-Noise-ratio. Oplossing: gebruik een analoge volumeregelaar tussen apparaat en hoofdtelefoon. Zelf heb ik Philips oordopjes gekocht met ingebouwde volumeregelaar (in het snoer). Zie b.v. http://www.GSMgigant.nl/ onder hoofdtelefoons -> portable audio. Er zijn meerdere modellen met ingebouwde volumeregelaar.

Het verschil is echt gigantisch. Met deze toevoeging is de Napa 380 een fantastisch apparaat met een zeer goede geluidskwaliteit voor een ongelooflijk lage prijs (80 euro!).

Ik hoop dat een aantal mensen hier wat aan heeft.

Groeten,

Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THANX, ik ga het zeker eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zoiets als je de oorspronkelijke koptelefoon wilt behouden

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/benbammens/volume.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En deze lijkt wel heel fel op de hoofdtelefoon die bij de Napa zit...
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/benbammens/kop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, heb al een prijs gekregen, t zou rond de 100€ worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
ik heb nu al heel lang een bagger napa dav311....
tijd voor een nieuwe dus :D
dat wordt de napa381....als ie echt zo ongeveer 100 euro wordt......
als het teveel meer is ga ik toch maar voor de 380

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 15:02
The_eYe schreef op 11 februari 2003 @ 17:24:
ik heb nu al heel lang een bagger napa dav311....
tijd voor een nieuwe dus :D
dat wordt de napa381....als ie echt zo ongeveer 100 euro wordt......
als het teveel meer is ga ik toch maar voor de 380
Dan zal je toch snel moeten beslissen want de 380 gaat zo langzamerhand uit de schappen...

• The_eYe
ja klopt.....ik heb al besloten :)
neem de 381 omdat er toch (naar mijn mening) redelijk veel mensen problemen
hadden met de 380.....
en natuurlijk omdat de 381 er mooier uit ziet en een langere shock-proof heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt de napa 381 eens :( . Het is al 14 februarie en ik zie em nog nergens te koop staan op het internet :'( .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij hebben ze ook weer afgescheept...
Op mijn vraag of ie er al was:

Nog niet, het hele probleem is dat de DVD versie van Napa vertraging heeft.
Deze zit bij deze levering. Ik laat onmiddelijk iets horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 22:17:
Mij hebben ze ook weer afgescheept...
Op mijn vraag of ie er al was:

Nog niet, het hele probleem is dat de DVD versie van Napa vertraging heeft.
Deze zit bij deze levering. Ik laat onmiddelijk iets horen.
en ze weten niet hoe lang dat gaat duren :( . Ik kan em toch pas volgende maand kopen maar het zal wel leuk zijn als ik weet wanneer die er is. Want ik heb op dit moment helemaal niks om buiten het huis muziek te luisteren :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
koop dan ook gewoon de philips, is tenminste firmwareupgradeable

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
Ik zag op mp3cdspeler.nl dat hij (381) de eerste week van maart komt volgens mij.....
ik wacht er nu ook al erg lang op....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus blijkbaar niet alleen. Ze weten inderdaad niet hoelang het nog duren. Je kent dat ze blijven maar zeggen: volgende week, volgende week..
Wie weet hoelang het nog duren?
Ik hoop niet te lang! Zet ook al lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die spraakherkenning werk toch nog niet zo goed zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
spraakherkenning?????? welk progje? (sorry voor offtopic)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragon Naturally Speaking.
En het werkt steeds beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
(offtopic)

zoiets moet ik ook hebben :)
heb toch een brak keyboard hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
The_eYe schreef op 15 februari 2003 @ 11:31:
Ik zag op mp3cdspeler.nl dat hij (381) de eerste week van maart komt volgens mij.....
ik wacht er nu ook al erg lang op....:(
Waarom is ie ook nog nergens anders op mp3speler site in buitenland te koop?

schiet niet op zo... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K wordt der ook zot van, zo blijven we wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kreeg ik dit keer als antwoord:

>>Ze zijn inderdaad gereed, probleem is de levering, de DVD versie van de Napa laat opzich wachten, zodat onze totale zending niet
word opgestuurd. In elk geval word hij gemaakt.

Jurgen <<

Naar het schijnt zouden ze er pas ten vroegste in April zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Duurt echt knetterlang.. vind je het gek dat er zo mensen overstappen naar ander soort players.. slecht Napa/A-max.. weer teleurstellend.. en ook nog steeds niks van de kant van Iriver of Riovolt SonicBlue... zie die in een 8cm speler geen markt? lijkt er toch wel te zijn naar mijn idee :?
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 21:08:
Dit kreeg ik dit keer als antwoord:

>>Ze zijn inderdaad gereed, probleem is de levering, de DVD versie van de Napa laat opzich wachten, zodat onze totale zending niet
word opgestuurd. In elk geval word hij gemaakt.

Jurgen <<

Naar het schijnt zouden ze er pas ten vroegste in April zijn...
Pagina: 1 2 Laatste