Heb mijn Philips exp431 vanochtend opgepikt; ziet er erg goed uit.
Hij hangt nu nog aan het stopcontact op te laden, ik had AAA batterijen meegenomen en een cd-single (audio cd) en die klinkt prima.
Vind de oordopjes ok; gebruik binnenkort toch mijn Sony NC (noise cancelling) earphones, want ik heb dit ding gekocht voor onderweg, in het vliegtuig, trein etc. En dan wil ik geen joelende kinders horen of zo....
Hij is wel vrij zwaar, in elk geval vergeleken met een mobiele telefoon, maar goed, die zijn tegenwoordig gewoon heel licht.
Met een audio cd zonder antischok (dus eigenlijk zonder geheugen) slaat hij toch niet over.
Dit vind ik wel belangrijk, omdat dat aangeeft dat het een solide ding is, en bovendien werkt dat antischok geheugen door de audio data ALTIJD om te rekenen naar 128kb/s mp3 formaat; dus dat wil je niet als je hogere kwaliteit mp3's hebt (vbr of 192kBb/s of zo).
Verder ben ik nagegaan of het ook mogelijk is oggvorbis te gebruiken, waar met 128kb/s een duidelijk beter resultaat haalbaar is dan met frauenhofer mp3 op 128kb/s; antwoord van Philips:
op het moment kan het niet, en uitspraken doen over de ontwikkelingen wilden ze niet...
Misschien tijd om zelf te achterhalen wat er voor nodig is...
Zouden expanium bezitters hier daar (ogg.vorbis playback) interesse in hebben trouwens?
Oh ja, ik kreeg er een lege 8cm cd-r bij. Maar liefst 182 (of zo) MB... Zijn die niet meestal 210MB? Beetje suf...
Ik ben bij 1 zaak voorbijgegaan, die boden 156 (of zo) MB 8cm Photo cd-r aan voor omgerekend nog geen 3.5euro (5 CHF/zwitserse francs), is er een reden waarom ik die niet zou kunnen gebruiken?
Ze zaten in een mooi hoesje, geen hardcase, dus dat vond ik wel handig, neemt minder plaats in en is lichter. Past wel niet zo veel op helaas...