Doom III: The Legacy

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.647 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 07:35
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 19:47:
[...]

Nou bij deze heb je ff aandacht :/

Als je nou mailtjes krijgt, negeer het dan gewoon ofzo? Moet dat persé gepost worden?

Aan de andere kant (heb nog niet je posts nagekeken ofzo) als je screenies plaatst of andere 'interessante' dingen post dan lok je het ook wel uit.
Mogen we geen screenies plaatsen dan ?

what ever, ik werk gewoon bij ID oke ? O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis "id" btw.. geen "ID", of "iD", of "Id" maar "id"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 21:14:

ja ik zit me er ook steeds aan te ergeren, maar ik heb de hoop maar opgegeven, ze leren het toch nooit :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Hollebolle gijs heet trouwens Pinky :) Alhoewel vind ik hem wat op een kale newman lijken van seinfeld :-) Kan de air lock open of is het gewoon echt het einde :(

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
En [it] btw ... geen [aidie] of [iedee]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

gewoon [id] dus ;)

"it" klinkt zo hard

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Als trouwens de map fred/e3bathroom5 niet werkt vanwege een function call error. moet je even in de e3bathroom5 map file deze call uit commentarieren. "call" "bathroom" wordt dan //"call" "bathroom" :) Kan je pinky ook eens van andere zijdes bekijken :)

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
de demo paar dagen geleden ook gespeeld, meesterlijk dit spel, in map 3 geloof ik is er rechts van je zon lichtkanon oid, en ik wist niet dat ik daar naar beneden kon springen, dus ik loop daar wat rond en denk, dat zal alles wel zijn, tis niet voor niets een alpha demo, kijk ik door dat raam pringt er INEENS EEN BEEST naar boven, ik viel zowat van me stoel af, en Bolk die achter me zat was al eerder gestopt met spelen omdat ie het zo eng vond :P

wel gaaf om te horen dat er nu al aan maps gewerkt wordt :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ik vind dit spel meesterlijk eng >:)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
Ow, jij bedoelt ; "Het is "id" trouwens, geen "ID", of "iD", of "Id" maar "id"!"

Nou, in dat geval mijn welgemeende excuses })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
QBiT schreef op 07 november 2002 @ 18:52:
De shots zijn allemaal level twee na de deur met de code (neej ik weet de code niet, gewoon devmap + noclip :p)
924 :p
seamus21 schreef op 07 november 2002 @ 21:57:
Hollebolle gijs heet trouwens Pinky :) Alhoewel vind ik hem wat op een kale newman lijken van seinfeld :-) Kan de air lock open of is het gewoon echt het einde :(
is gewoon het einde, kijk maar met noclip :)
hoe summon je pinky eigenlijk? spawn monster_zombie_pinky werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaXiMizE schreef op 07 November 2002 @ 22:30:
[...]

924 :p

[...]

is gewoon het einde, kijk maar met noclip :)
hoe summon je pinky eigenlijk? spawn monster_zombie_pinky werkt niet
Zelf gebruik ik nu deze: http://members.home.nl/van-lune/wasd2.cfg
1 "spawn monster_zombie_fat"
2 "spawn monster_zombie_commando"
3 "spawn monster_demon_imp"
4 "spawn monster_demon_hellknight"
5 "spawn monster_demon_pinky"
6 "spawn monster_zombie_maint"
7 "spawn cin_posess_zsec"
Is het bestandje zoals ik hem gebruik heb geen zin om te filteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
spawn monster_zombie_fat_ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de W-A-S-D bediening aan de gang krijg? Kan wel janken van die bediening.. Autorun ook aan svp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 22:48:
Weet iemand hoe ik de W-A-S-D bediening aan de gang krijg? Kan wel janken van die bediening.. Autorun ook aan svp ;)
Dit gebruik ik :
bind w "_forward"
bind a "_moveleft"
bind s "_back"
bind d "_moveright"
bind c "_movedown"
bind r "reload"
bind SHIFT "_movedown"
bind F11 "screenshot"
bind MOUSE1 "_attack"
bind MOUSE2 "_speed"
bind SPACE "_moveup"
bind MWHEELDOWN "weapnext"
bind MWHEELUP "weapprev"
bind ctrl "_zoom"
bind f "_drawFPS"
bind p "pause"
bind g "flashlight"
bind s "spawn monster_zombie_fat_ragdoll"

//monsters toevoegen
bind 1 "testmodel monster_zombie_fat"
bind 2 "testmodel monster_zombie_commando"
bind 3 "testmodel char_scientist1"

bind F9 "god"
bind F10 ""
bind F12 "spawn char_zombie_fat"

//Allerlei

seta sensitivity "10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:10
dat het id is weet ik ook wel maar als je ID tikt dan valt het meer op in een lap tekst en lijkt het bedrijf machtiger :7 8) ;)

_/-\o_ id _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Is die doom3 launcher al legaal verklaard door de mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Wekkel schreef op 07 November 2002 @ 23:12:
lijkt me wel, want anders was ie al wel weg, bij een topic als dit letten ze meestal erg goed op. ( en terecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

seamus21 schreef op 07 November 2002 @ 21:57:

nee, de pinky demon is dat grote monster met het metalen achterlijf (equivalent van dat roze beest in DOOM I en II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wekkel schreef op 07 november 2002 @ 23:12:

hoe kan een programmaatje wat iemand heeft gemaakt en wat door hem gewoon vrij gereleased is nou illegaal zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
.oisyn schreef op 07 November 2002 @ 23:17:

[...]

hoe kan een programmaatje wat iemand heeft gemaakt en wat door hem gewoon vrij gereleased is nou illegaal zijn :?
ik zag het doom iii logo staan in het launch programma, ik denk niet dat je dat mag gebruiken zonder toestemming in een programma en dat publiceren.

sorry tis mierenneuken maar dat maakt het programma al illegaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

daar heb ik idd niet aan gedacht :)

maar ik denk niet dat gamefabrikanten daar nou bepaald moeilijk over gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon reclame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

ik wee tniet wat jullie je druk maken hoor maar hier draaid hij perfect op 1024 medium

zo'n 30-40fps nooit lager

doom3 here i come :) :) :)

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Grappig ook dat die wireframe en portal functies er nog in zitten.... Zo kun je duidelijk zien dat het een Portal Clip Engine is! :)

Voor de onwetenden onder ons ff uitleg wat een Portal Clip Engine is: er zijn in een level een aantal portals ingebouwd. Zo loop je zeg maar van hokje naar hokje. De engine kijkt of een bepaalde portal zichtbaar is. Zo ja, dan wordt getekend wat erachter ligt, behalve als het een deur is en deze dicht zit. Als de portal niet zichtbaar is of als het een dichte deur is (dit zijn de rode portals in de screenshot), dan wordt niet getekend wat erachter ligt. Als je bij die shot hieronder de deur links zou openen, verandert hij op het moment dat de deur open gaat dus in een groene portal en begint de engine te tekenen wat er achter de deur zit! :) ...en dropt je framerate :X

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/tech/2002-11/d3-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/tech/2002-11/d3-2.jpg

Het draait op m'n XP 1600+ met Geforce 2 MX 400 trouwens voor geen meter :P Was te verwachten, maarja... Toch jammer. Tijd voor een upgrade... zucht... Best vaag dat ik met dit systeem Quake 3 in 1280x960 übervloeiend kan spelen en dat de 'opvolger' maar een paar FPS haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb het spel sinds gister, het filmpje zag er veel belovend uit :). Het spel was niet helemaal fullscreen maar daar schijnt ook alweer een patch voor te wezen.

Ik denk dat het niet echt soepel gaat lopen (specs zie onder) vooral als ik naar de kaarten kijk die sommige mensen gebruiken.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

BrEeZeR schreef op 08 november 2002 @ 06:10:
Heb het spel sinds gister, het filmpje zag er veel belovend uit :). Het spel was niet helemaal fullscreen maar daar schijnt ook alweer een patch voor te wezen.
ALT+ENTER :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
eta r_fullscreen "1" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als laatste toevoeging om het gezeur hierover te sluiten. Het is "id software" niet alleen id :).

Maar goed. Ben nu al een stuk verder met de editor. Met bewegende lampen en animated textures komt er echt een creepy sfeer in je map. Geluid in de editor is ideaal, je kunt gelijk horen hoe het geluid op een bepaalde plaats klinkt en wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
alt+enter?????, en ik maar steeds het schermpje zo veel mogelijk oprekken |:(

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
GerbenW schreef op 08 november 2002 @ 05:31:
Het draait op m'n XP 1600+ met Geforce 2 MX 400 trouwens voor geen meter :P Was te verwachten, maarja... Toch jammer. Tijd voor een upgrade... zucht... Best vaag dat ik met dit systeem Quake 3 in 1280x960 übervloeiend kan spelen en dat de 'opvolger' maar een paar FPS haalt.
Doom 3 is de opvolger van Doom 2 (logisch) en niet van Quake 3. Quake 4 is de opvolger van Quake 3 (ook logisch :P). Doom 3 en Quake 3 hebben niks met elkaar te maken. Trouwens, Quake 3 gaat véél sneller dan Doom 3 (niet alleen qua framerate, maar ook het spel zelf)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Laatst online: 05-09 20:08
GerbenW schreef op 08 november 2002 @ 05:31:
Grappig ook dat die wireframe en portal functies er nog in zitten.... Zo kun je duidelijk zien dat het een Portal Clip Engine is! :)

Voor de onwetenden onder ons ff uitleg wat een Portal Clip Engine is: er zijn in een level een aantal portals ingebouwd. Zo loop je zeg maar van hokje naar hokje. De engine kijkt of een bepaalde portal zichtbaar is. Zo ja, dan wordt getekend wat erachter ligt, behalve als het een deur is en deze dicht zit. Als de portal niet zichtbaar is of als het een dichte deur is (dit zijn de rode portals in de screenshot), dan wordt niet getekend wat erachter ligt. Als je bij die shot hieronder de deur links zou openen, verandert hij op het moment dat de deur open gaat dus in een groene portal en begint de engine te tekenen wat er achter de deur zit! :) ...en dropt je framerate :X

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is dus hetzelfde systeem dat de Serious Sam engine 2 jaar geleden al gebruikte. 't Is iets minder efficient wat betreft HSR dan het BSP systeem, maar het grote voordeel is wel dat er geen compile tijden zijn. Dat was ook machtig bij de Serious editor, je kon gewoon in real-time zien hoe het resultaat eruit zou komen te zien, inclusief belichting, en met een druk op de knop zat je in het level en kon je het gewoon spelen.
Dus ook in dit opzicht is Doom 3 eigenlijk alles behalve revolutionair :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:26
MaRc0 schreef op 08 november 2002 @ 10:21:
[...]

Doom 3 is de opvolger van Doom 2 (logisch) en niet van Quake 3. Quake 4 is de opvolger van Quake 3 (ook logisch :P). Doom 3 en Quake 3 hebben niks met elkaar te maken. Trouwens, Quake 3 gaat véél sneller dan Doom 3 (niet alleen qua framerate, maar ook het spel zelf)
qua chronologische volgorde is het wel in die zin de opvolger van Quake3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
[...]

Je hebt wel gelijk MAAR, de meeste commandos uit quake 3 lijken wel heel erg veel op deze commandos. Dus in die zin .....
Je zou ook kunnen zeggen dat id (< jAAAAAAAAAAA! in 1 keer goed :p) deze CLI gebruikt omdat het een beproevde methode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Glorix Jim schreef op 08 november 2002 @ 11:00:
[...]

qua chronologische volgorde is het wel in die zin de opvolger van Quake3 :)
Ja, als je het zo bekijkt is het zo. Maar als je moeder jou krijgt en je tante een paar weken daarna ook een kind krijgt, dan is dat toch niet jouw opvolger ;)
(Krom, ik weet het, maar daar had ik ff zin in :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

duh.. natuurlijk draait de NEXT game van id klote op jou uber pc.. tis maar een pre-apha.. tis alleen geoptimaliseerd voor dat specefieke pc dat ze op de e3 hebben gebruikt.. niet voor andere pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Laatst online: 05-09 20:08
MaRc0 schreef op 08 november 2002 @ 12:33:
[...]

Ja, als je het zo bekijkt is het zo. Maar als je moeder jou krijgt en je tante een paar weken daarna ook een kind krijgt, dan is dat toch niet jouw opvolger ;)
(Krom, ik weet het, maar daar had ik ff zin in :+)
Binnenin de familie wel :)
En de familie is in dit geval een metafoor voor id :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Devil N schreef op 08 November 2002 @ 12:47:
[...]

Binnenin de familie wel :)
En de familie is in dit geval een metafoor voor id :)
Laten we maar ophouden :+
Maar iemand zei ook dat het spel met een paar frames per seconde liep terwijl Q3 op 1280x1024 vloeiend liep, maar dat komt natuurlijk ook omdat het spel nog totaal niet geoptimaliseerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom 3 is de opvolger van Doom 2 (logisch) en niet van Quake 3
Eigenlijk is het geen opvolger maar een 3e titel in het Doom rijtje. DoomIII is namelijk een re-telling zoals ze dat in het engels noemen.

Verder Jongens Carmack heeft een keer gezegd dat de richtlijn kwa sys Specs is:

- Gigahertz processor
- Geforce 3
- 512 Mb (dit weet ik niet zeker)

En misschien weten jullie wel wat id vind van de resolutie die je draait met gamen.. het maakt hen niet ui welke resolutie je draait omdat het er op 640 x 480 het zelfde uitziet als 1280 x 1024 , je zit niet minder of meer! Maar het detail level is wel belangrijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
MaRc0 schreef op 08 November 2002 @ 12:50:
[...]

Laten we maar ophouden :+
Maar iemand zei ook dat het spel met een paar frames per seconde liep terwijl Q3 op 1280x1024 vloeiend liep, maar dat komt natuurlijk ook omdat het spel nog totaal niet geoptimaliseerd is :)
Nee nog niet ophouden :+
Doom III werkt met de Q3 engine. Ook al is die zeer sterk verbeterd en de lighting geheel opnieuw geschreven. Dus in die zin is het weer wel de opvolger.

Maar Q3 is ook al erg oud, dat werkt nog op een Cel466 met 128MB. En toen Q3 uitkwam had je ook een uber systeem nodig, terwijl Quake2 super goed liep.
Kvind die systeem eisen niet meer dan normaal. Door het nu zo ongelovelijk mooi te maken kan de engine tenminste nog ff mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:58

Maxow

Hidden Sound System

khad op pczone site gelezen over wat Carmack (oid) had gezegd over die leaked versie. zegtie dat het helemaal niet op de full lijkt enzo :? , ik snap er nix van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MaxOW schreef op 08 november 2002 @ 13:20:
khad op pczone site gelezen over wat Carmack (oid) had gezegd over die leaked versie. zegtie dat het helemaal niet op de full lijkt enzo :? , ik snap er nix van :/
Stond er ook qua wat voor dingen het totaal niet op de full version zou lijken? Dus graphics, gameplay, snelheid?
En het duurt nog wel even voordat ie uit komt dus er zal nog wel veel veranderen, maar dat kan je zelf ook wel verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook een bron? dan kunnen we het allemaal lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Vervolgens benadrukt iD dat de code op geen enkele manier laat zien hoe het spel er uiteindelijk zal uitzien of zal draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op 08 november 2002 @ 13:19:
[...]

Doom III werkt met de Q3 engine. Ook al is die zeer sterk verbeterd en de lighting geheel opnieuw geschreven. Dus in die zin is het weer wel de opvolger.

Maar Q3 is ook al erg oud, dat werkt nog op een Cel466 met 128MB. En toen Q3 uitkwam had je ook een uber systeem nodig, terwijl Quake2 super goed liep.
Kvind die systeem eisen niet meer dan normaal. Door het nu zo ongelovelijk mooi te maken kan de engine tenminste nog ff mee :)
leuk zo dat ping pongen, wel niet, wel niet, wel niet. Ik zal je uit de droom helpen. D3 heeft een nieuwe engine waarin de rendering en belichtings technieken compleet opnieuw zijn geschreven door J. Carmack. Ze hebben kennelijk het menu en command systeem van quake3 intact gehouden en in deze versie gezet . Vandaar dat het net lijkt of DoomIII op de q3 engine draait maar niets is minder waar.

Als je meer info wilt, lees dan het 10 pagina's grote artikel in de PCgamer (amerikaanse versie) van deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
idd in de folder base\guis\ kun je een aantal .gui files vinden die verantwoordelijk zijn voor het menu(net als de team arena engine met zijn .menu files) dus je kunt gewoon ff je eigen menu coden als je zou willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

pas gister de demo binnen kunnen halen en hij ziet er coooool uit.. qua spel een soort resident evil maar dan beter, ik schrok me af en toe rot :D Hij draait goed (XP2000+) totdat er bloed vloeit, dan wordt ie traaaaag. Zal es met die configurator en console commands gaan klooien, kon het gister maar heel even draaien want ik had em om 1 uur (gaap) binnen. leuk speelgoed dit in ieder geval

btw dacht eerst dat ie niet goed gedownload was, omdat bij opstarten (in main menu op "singelplayer" klikken) vast liep.. |:( read the fucking manual enzo :P

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[nohtml]
Aikon schreef op 08 November 2002 @ 13:19:
[...]

uhm, JC had al aangegeven dat ie from scratch is geschreven. Desalniettemin zit het ongeveer hetzelfde in elkaar, maar ja, dat krijg je natuurlijk als je al meerdere engines hebt geschreven. De engine van DOOM III natuurlijk wel de opvolger van de engine van Q3

Maar er zit ook nogal een verschil in, zoals bumpmapping, specular reflections, view-through mirrors (die vereisen een render naar texture... kun je ook zien, het gespiegelde gedeelte van een mirror zit er ook vrij pixelig uit), een from scratch gescreven physics engine (eindelijk niet meer van die saaie boundingboxes >:)) en natuurlijk het geluid. De rest is ongeveer hetzelfde... bsp trees, portal engine (eeuwenoude technieken die nog altijd niet outdated zijn omdat er nog niets beters is gevonden), console systeem, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
De meesten kennen het waarschijnlijk al, maar.

alsje in die peekamer zit (level3 :? )

meot je voor de gein es je geluid en bass lekker open draaien.

vervolgens schite je na de cut cene die zonbie dood.

Ga vervolgens tussen de 3 wasbakken zo dicht mogelijk voor de spiegel staan.
kijk nu gedurende een seconde of 2,3 via de piegel naar het veel te donkere ruimtetje rechts 8er je.

veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

[...]

Ik schreef 'opvolger' daarom ook tussen aanhalingstekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Fuzzems schreef op 08 november 2002 @ 15:12:

kijk nu gedurende een seconde of 2,3 via de piegel naar het veel te donkere ruimtetje rechts 8er je.

veel plezier
ik hoef volgens mij nieteens te raden hoe scary dat zal zijn >:)

/edit: dat was niet grappig, schrok me dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Denk het niet dude.. is niet voor niets een patch voor ;)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
BrEeZeR schreef op 08 november 2002 @ 15:37:
[...]

dacht het wel dude, dat werkt perfect.

/EDIT: Ik zag dat er al geedit werd aan de maps, zijn er al ergens creaties te zien/verkrijgen? of ben ik daar wel een beetje erg vroeg mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Maverick schreef op 08 November 2002 @ 15:26:
[...]

ik hoef volgens mij nieteens te raden hoe scary dat zal zijn >:)

/edit: dat was niet grappig, schrok me dood :(
dies al oud man ;)
als je die plee binnenloopt via de rechterkant kun je eerst nog dat beest dood maken voor de cut-scene, de cut-scene bekijken en het daarna nog een keer doen :D
heb je dus 2 van die grote lijken plus die van die fat_zombie daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
.oisyn schreef op 08 november 2002 @ 14:50:
[nohtml]
[...]

uhm, JC had al aangegeven dat ie from scratch is geschreven. Desalniettemin zit het ongeveer hetzelfde in elkaar, maar ja, dat krijg je natuurlijk als je al meerdere engines hebt geschreven. De engine van DOOM III natuurlijk wel de opvolger van de engine van Q3

Maar er zit ook nogal een verschil in, zoals bumpmapping, specular reflections, view-through mirrors (die vereisen een render naar texture... kun je ook zien, het gespiegelde gedeelte van een mirror zit er ook vrij pixelig uit), een from scratch gescreven physics engine (eindelijk niet meer van die saaie boundingboxes >:)) en natuurlijk het geluid. De rest is ongeveer hetzelfde... bsp trees, portal engine (eeuwenoude technieken die nog altijd niet outdated zijn omdat er nog niets beters is gevonden), console systeem, ...
Oh, dacht dat alleen bepaalde dingen from scratch waren opgebouwd maar dat voor de rest de Q3 engine was gebruikt. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

BrEeZeR schreef op 08 november 2002 @ 15:37:
[...]

Verklaar jij dan eens waarom dat bij mij wel werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aikon schreef op 08 November 2002 @ 16:21:
[...]

Oh, dacht dat alleen bepaalde dingen from scratch waren opgebouwd maar dat voor de rest de Q3 engine was gebruikt. Weer wat geleerd :)

draai dat maar om. Er zijn bepaalde dingen van Q3 gebruikt en de rest is from scratch opgebouwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, ik heb ook niet stilgezeten. Nadat ik die launcher had gebruikt van OldPhart, irriteerde ik me aan het feit dat de settings enzo niet werden opgeslagen en dat je iedere keer dat commando voor de controls moest intikken. Daarom mijn opstartvariant:

http://members.home.nl/edschouten/d3launch.rar

Noot 1: Ja, dat plaatje is gejat ;)

Noot 2: Hier de bediening als je WASD kiest:

WASD lopen
R herladen
SPATIE springen
C bukken
F1 t/m F3 keuze level 1 t/m 3
F4 dat vage demotje
F5 lege ruimte
F9 noclip
F10 god
F11 screenshot
F12 nokken

Noot 3: Ja, het editen van custom werkt nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

btw is er nergens een FAQ :? als ik iets zoek blader steeds dit topic door maar staat er niet ergens alle info bij elkaar?

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Heerlijk. Eindelijk redelijk doom3 (in een window) met de launcher. Het fulscreen commando doet geen ene moer, maar ik heb wel eindelijk textures, dat scheelt. Mijn performance blijft niet achter op de anderen hier (1,2 Ghz, Xabre), dus ik ben allang happy. Laat het origineel maar komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, grappig aan deze tread is dat je kunt zien welke mensen erg ver in de illigale wereld zitten, pas sinds zondag is het grote publiek toegekomen, maar sommigen hadden hem vorige week woensdag al.....

Dit soort mensen zitten echt zwaar op illigale top-sites.....

Werkelijk.... toch wel stupide dat jullie je allemaal gek laten maken door een aantal zwaar illigalen. Anyways zulke activiteiten moedig ik verder echt niet aan ofzow.... maar ow wat zijn wij tweakertjes altijd nieuwschierig. Vooral alles als eerste hebben :p en ervaringen delen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
hehe >:)

ik had hem ook al op de dag dat ie was geleaked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Trancentral schreef op 09 november 2002 @ 13:32:
hehe >:)

ik had hem ook al op de dag dat ie was geleaked ;)
dus? wat wil je hiermee zeggen? dat je "diep" in de warez shit zit ofzo? Boeiend! :O
De mensen die het diepst erin zitten patsen vaak het minst ermee.

Wel jammer dat het bloed na een tijdje weer verdwijnt.
Het stuk in de derde map dat je in de speigel kijkt en dat monster dan zo aanvalt is echt tof gedaan, kan niet wachten totdat de full uitkomt. :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Homedisc schreef op 09 november 2002 @ 13:47:
[...]

dus? wat wil je hiermee zeggen? dat je "diep" in de warez shit zit ofzo? Boeiend! :O

Het stuk in de derde map dat je in de speigel kijkt en dat monster dan zo aanvalt is echt tof gedaan, kan niet wachten totdat de full uitkomt. :)
dat het bloed verdwijnt is minder maargoed anders krijg je zoooo enorm veel transparante zooi, dat kost veel rekenkracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homedisc schreef op 09 November 2002 @ 13:47:
[...]

Dat had ik ook 1 keer, maar daarna niet meer! Hoe roep ik dat weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 13:49:
[...]

Dat had ik ook 1 keer, maar daarna niet meer! Hoe roep ik dat weer op?
level opnieuw spelen? :+
khad al uitgelegd hoe je het 2 keer kunt hebben in 1x het level spelen, ga die badkamer in, maar niet via het licht, maar via die donkere weg, dan voor die spiegel staan, mol dat beest, dan stukje naar de deur zodat de cut-scene start en daarna weer voor de spiegel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzems schreef op 08 November 2002 @ 15:12:

veel plezier
DUDE!! ik had de bas vol open staan en ik schrok me DOOD!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
s heheh bij mij schokte het als de nete, en heb een amd 1333 128mb gf4 ti 4400 256mb ddr, en fifa2003 schokte ook ontzettend

hehee bleek dat ik na mijn schone installatie ( pas gedaan ) de detonater drivers vergeten was :D hahaha dombo :) maar loopt standaard erg lekker :)

/edit hehe 1024x768 alles high mmm dat vind ie niet echt grappig, maar 5 of 4 frames :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
nooouuuuu op medium bevalt het al wel :) 15 frames :) woei ff met FSAA proberen

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/markwolfswinkel/doom3/shot0001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/markwolfswinkel/doom3/shot0000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/markwolfswinkel/doom3/shot0004.jpg

nu nog ff MET fsaa dus

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/markwolfswinkel/doom3/shot0015.jpg

zo te zien lever je behoorlijk in met 4x fsaa hehe 16 frames :) maja zonder fsaa is et ook nog heel goed te spelen en ziet het er ook geweldig uit, en na mijn hcc avontuur zal het allemaal wel wat beter lopen, ook Met fsaa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:39
jeeh, *edit* ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
zou maar ff editten als ik jou was, want klinkt misschien gek, maar dit mag dus niet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Maverick schreef op 09 november 2002 @ 16:08:
[...]

zou maar ff editten als ik jou was, want klinkt misschien gek, maar dit mag dus niet :{
Dit meen je serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Aikon schreef op 09 november 2002 @ 16:09:
[...]

Dit meen je serieus?
mja, klinkt idd krom maar lijkt mij toch een downloadsnelheid (zij het net wat anders).
wil alleen maar helpen hoor, er zijn er ook die zodra ze dit zien naar SM gaan omdat ze je er graag bij zouden naaien :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
el1zer schreef op 09 november 2002 @ 15:59:
nooouuuuu op medium bevalt het al wel :) 15 frames :) woei ff met FSAA proberen

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

nu nog ff MET fsaa dus

[afbeelding]

zo te zien lever je behoorlijk in met 4x fsaa hehe 16 frames :) maja zonder fsaa is et ook nog heel goed te spelen en ziet het er ook geweldig uit, en na mijn hcc avontuur zal het allemaal wel wat beter lopen, ook Met fsaa :)
wel of geen FSAA maakt hier ook geen donder uit, ja mischien 2-3fps per seconde(4x 9tap guassian FSAA opmn geforce 3 classic)

kdraai hier verder een celeron tualatin 1200@1380(fsb 115)
dus ik ben ervan overtuigt dat de cpu bij vrijwel iedereen hier de limit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Maverick schreef op 09 november 2002 @ 16:16:
[...]

mja, klinkt idd krom maar lijkt mij toch een downloadsnelheid (zij het net wat anders).
mag je geen dl snelheid vermelden dan :?
dacht dat je geen warezrequest enzo mocht doen maja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
tuurlijk mag je dat wel posten maar de post kan zowiezo verwijdert worden op grond dat het niet ontopic is/niets nuttigs toevoegt aan het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
bolleh schreef op 09 November 2002 @ 16:22:
tuurlijk mag je dat wel posten maar de post kan zowiezo verwijdert worden op grond dat het niet ontopic is/niets nuttigs toevoegt aan het topic :)
blij zijn ze er iig niet mee.

ligt het nu aan mij of is er werkelijk geen verschil te zien tussen de AA en de niet AA screen? of komt dat misschien door de resize :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Maverick schreef op 09 November 2002 @ 16:27:
[...]

blij zijn ze er iig niet mee.

ligt het nu aan mij of is er werkelijk geen verschil te zien tussen de AA en de niet AA screen? of komt dat misschien door de resize :?
goed, weer wat geleerd.

K zie ook weinig verschil ertussen. Ziet er misschien net een stukje gelikter uit denk k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Maverick schreef op 09 november 2002 @ 16:16:
wil alleen maar helpen hoor, er zijn er ook die zodra ze dit zien naar SM gaan omdat ze je er graag bij zouden naaien :{
Je mag niet patsen met je downloadsnelheid nee. Dat is iets totaal anders als wat hij deed. Hij zegt: nog 51 uur en ik heb hem ook :+
Dat noem jij patsen :?
Kom op zeg, alsof een mod daar ooit een probleem van gaat maken :{ Stel je niet zo aan man...
bolleh schreef op 09 november 2002 @ 16:22:
Kvond het wel lachu eigenlijk. Niet alles hoeft 100% ontopic of nuttig te zijn hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Aikon schreef op 09 November 2002 @ 16:46:
[...]

Je mag niet patsen met je downloadsnelheid nee. Dat is iets totaal anders als wat hij deed. Hij zegt: nog 51 uur en ik heb hem ook :+
Kom op zeg, alsof een mod daar ooit een probleem van gaat maken :{ Stel je niet zo aan man...

[...]

Kvond het wel lachu eigenlijk. Niet alles hoeft 100% ontopic of nuttig te zijn hoor ;)
ik zeg alleen dat ze offtopic posts kunnen trashen ;)

whoops ff een stukkie ontopic: doom iii ruled(straks trashen ze mijn post ook :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
Check http://www.idsoftware.com/business/home/friends/ eens..... hehehe.... wie hoort er niet in dit rijtje thuis (om maar eens even de quizmaster uit te hangen) LOL. :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
p.habo schreef op 09 november 2002 @ 17:14:
Check http://www.idsoftware.com/business/home/friends/ eens..... hehehe.... wie hoort er niet in dit rijtje thuis (om maar eens even de quizmaster uit te hangen) LOL. :-P
ehhhh ati? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Aikon schreef op 09 november 2002 @ 16:46:
[...]

[...]

waar gebruik ik het woord patsen :? mij maakt het niet uit hoor, voor mijn part zet iedereen hier zijn download snelheid en remaining times neer, denk je dat ik daar mee zit 8)7 Waarschuw hem alleen dat dat op het randje is, doek niet voor mezelf hoor :O

heeft er al iemand een serieuze map edit poging gedaan? daar zit ik nog steeds op te wachten eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Die dicussie kunnen jullie beter ergens anders gaan voeren over download snelheden en omtrent, via irc, msn, icq, of in een aparte topic ofzo.

ONTOPIC:
Het scheelt idd niet zo heel veel frames of je fsaa aanzet, best wel vreemd.

Valt er eigenlijk nog wat met die laserkanon in level 3 te doen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Laatst online: 29-12-2018
ik heb eigenlijk een geluidprobleempje met doom 3... Het hapert constant, word er gewoonweg gek van
Gebruik geen audigy meer zoals hieronder staat, maar on board intel geluid, intel mobo, P4 2.53, Kingston RIMM.

iemand?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Maverick schreef op 09 november 2002 @ 18:18:
waar gebruik ik het woord patsen :? mij maakt het niet uit hoor, voor mijn part zet iedereen hier zijn download snelheid en remaining times neer, denk je dat ik daar mee zit 8)7 Waarschuw hem alleen dat dat op het randje is, doek niet voor mezelf hoor :O

heeft er al iemand een serieuze map edit poging gedaan? daar zit ik nog steeds op te wachten eigenlijk :)
Nergens. Maar de regels is: niet patsen met je dl-snelheid. Maar zo'n opmerking dat het nog 51uur duurt is geen patsen. Is wel lollig imo.
Snap wel dat je hem wilt waarschuwen maar niemand geeft hem daar een ow ofzo voor hoor :)
Homedisc schreef op 09 november 2002 @ 18:28:
Ligt aan de videokaart toch? 9700 enzo kan FSAA zonder veel snelheidsverlies toepassen bijv.
Robbeke schreef op 09 november 2002 @ 18:34:
ik heb eigenlijk een geluidprobleempje met doom 3... Het hapert constant, word er gewoonweg gek van
Gebruik geen audigy meer zoals hieronder staat, maar on board intel geluid, intel mobo, P4 2.53, Kingston RIMM.

iemand?
Komt dat niet gewoon omdat het sowieso kut draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Onder het motto 'beter laat dan nooit' heb ik nu ook de Alpha van Doom3, en ik moet zeggen, het ziet er best leuk uit :P Maar, ik zit met iets raars en ik heb het hier nog niet gelezen. Gelijk in de eerste map (e3/3d_1). Ik loop door die eerste deur, dan moet je links en gelijk rechts, en in dat stukje begint 'ie gelijk met het spawnen van 6 of 7 van die dikke gasten ! En dan wordt 'ie dus onbeheersbaar traag, niks meer mee te beginnen... na effe wachten gaat 'ie wel weer maar dan gebeurt het nog 'es en dan is het echt over !

Ben ik de enige hiermee ?!

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Laatst online: 29-12-2018
Komt dat niet gewoon omdat het sowieso kut draait?
euh... neen op mijn systeempje zou dat nogal moeten meevallen dacht ik?
het is alleszins speelbaar.

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Homedisc schreef op 09 november 2002 @ 18:28:
ONTOPIC:
daar is nix vreemds aan hoor, t betekent gewoon dat de fillrate niet de limiter is, maar vooral de cpu en de pixel/vertexshader snelheid en natuurlijk de onvolwassenheid van de engine, want hijs al een half jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLunatic schreef op 09 november 2002 @ 18:48:
Onder het motto 'beter laat dan nooit' heb ik nu ook de Alpha van Doom3
Oh, stoute jongen! Je krijgt voor straf een bats op je hoofd! 7(8)7 !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Nergens. Maar de regels is: niet patsen met je dl-snelheid. Maar zo'n opmerking dat het nog 51uur duurt is geen patsen
Edonkey installeren en kijken naar doom3.e3-demo.ShareReactor.rar.
BIj mij duurde het maar een 3tal uur op één of andere Turkse server :P .
51uur wachten is eigenlijk gewoon belachelijk, imo de moeite niet waard dan, w8 gewoon op de real deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
corpseflayer schreef op 09 November 2002 @ 20:08:
[...]

Edonkey installeren en kijken naar doom3.e3-demo.ShareReactor.rar.
BIj mij duurde het maar een 3tal uur op één of andere Turkse server :P .
51uur wachten is eigenlijk gewoon belachelijk, imo de moeite niet waard dan, w8 gewoon op de real deal.
www.packetnews.com search on doom iii ;)
dis niet illegaal, met de website zelf kun je niet downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Bij mij doet het eindelijk goed na de verse Xabre drivers. Loopt met gemiddeld 6 fps, all eye candy aan. Het spelen zelf is ruk, aangezien de fps niet overhoudt. Een goede indruk van wat het gaat worden, ik ben zeer onder de indruk van het geluid, dat overigens bij mij ook nog wel eens aan en uit knippert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Wekkel schreef op 09 November 2002 @ 20:15:
Bij mij doet het eindelijk goed na de verse Xabre drivers. Loopt met gemiddeld 6 fps, all eye candy aan. Het spelen zelf is ruk, aangezien de fps niet overhoudt. Een goede indruk van wat het gaat worden, ik ben zeer onder de indruk van het geluid, dat overigens bij mij ook nog wel eens aan en uit knippert.
tip:
recorddemo 1
dan maakt ie een demo maar dat boeit niet, het gaat nu in slow motion met meer fps, is wel slomer maar goed wel makkelijker te spelen dan met een gare fps

edit:
als je een demo record gaat de tijd in de game wat langzamer, iig hier wel, probeer het dus maar eens en het spelen is een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat gaat me even wat te snel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
TheLunatic schreef op 09 november 2002 @ 18:48:
Onder het motto 'beter laat dan nooit' heb ik nu ook de Alpha van Doom3, en ik moet zeggen, het ziet er best leuk uit :P Maar, ik zit met iets raars en ik heb het hier nog niet gelezen. Gelijk in de eerste map (e3/3d_1). Ik loop door die eerste deur, dan moet je links en gelijk rechts, en in dat stukje begint 'ie gelijk met het spawnen van 6 of 7 van die dikke gasten ! En dan wordt 'ie dus onbeheersbaar traag, niks meer mee te beginnen... na effe wachten gaat 'ie wel weer maar dan gebeurt het nog 'es en dan is het echt over !

Ben ik de enige hiermee ?!
Heb je toevallig de toetsen cfg van mij gebruik die ik hier had neergezet ?
Deze was namelijk FOUT en spawnde telkens je op S drukte (= achteruit) zo een fatty_ragdoll |:( Mijn excuses hiervoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Nu dat ik eindelijk weet hoe ik goede divx-jes kan maken van DOOM ]I[ , zal ik er enkele leuke neerposten.

Video 1 : De lamp...
http://users.skynet.be/executer/doom/1_delamp.avi (3.5 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

hoe heb je dat filmpje gemaakt? :? ik krijg bij het omzetten (ingame) naar screenshots zeg maar, niet meer dan 3 fps :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
MaxOW schreef op 09 November 2002 @ 21:58:
hoe heb je dat filmpje gemaakt? :? ik krijg bij het omzetten (ingame) naar screenshots zeg maar, niet meer dan 3 fps :/
Ik heb mijn doom 3 gewoon zo getweaked,dat die zaaaalig bolt,aan een zeer goede qualiteit

---->"recorddemo testvideo"
---->"recorddemo" om te stoppen met opnemen
---->"com_skipdemoframes 0" zodat die geen frames overslaat (zeer belangrijk)
---->"avidemo testvideo" nu staan die tga's in de map /demo/testvideo

---->Met "Videomach" de tga's instellen en bij "output" de codec divx kiezen

(het maken van de divx duurde 5 a 7 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.