[quote]Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 10:15:
Als er maar 10 pics overblijven dan is het een perfekt onderwerp/thema aangezien dan de echte foto's van de kiekjes gefiltert zijn en dus hou je een veel spannende eindstrijd over.Norjee schreef op 22 November 2002 @ 14:36:
[...]
Ben ik ook tegen. Fotobewerking is een essetieel onderdeel van fotografie. De éen doet dat om een onzichtbare verbetering te bereiken de ander om een artistiek effect te bereiken.
[...]
Wat een gedoe. En dat alleen omdat er verschil bestaat over de invulling van het thema.
De oorzaak is simpel denk ik. Grijsheid en grauwheid heeft iets triests. Bij de 'grauwheid van het bestaan' moet ik bijvoorbeeld denken aan een bejaarde in een lege kale tehuis gang. Dát is grauwheid. Een fabriekshal is kleurloos, maar niet noodzakelijk grauw. Zelfde geldt voor een bunker etc. Dus inderdaad was het thema niet helemaal goed omschreven.
[...]
Er is tot nu toe niets van gebleken dat daar behoefte aan is. Ik heb een paar maal voorgesteld om de thema bedenker te laten meeoordelen over de ingezonden foto's maar daar kwam niet veel uit. Dus doe ik dat. En daarbij hanteer ik mijn mogelijk ietwat ruimhartige oordeelIk wil voorkomen dat er maar 10 foto's overblijven. Dit hoort ook weer bij een publiekscontest. Iedereen kiest uiteindelijk. dus géén jury en géén zeer strenge voorselectie.
.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"