mooi woordje bipo,
ik heb zelf nog steeds geen (digi)cam maar zou toch graag m'n mening willen geven nu ik alle foto's heb gezien (niet dat 't iemand interreseerd maar goed)
Aangezien ik zelf dus niets fotografeer kan ik ook niet
echt iets zeggen over de foto's maar ik vind deze echt gaaf:
Rainy Night

dit vind ik een hele mooie foto, doordat deze foto een hele 'donkere' is blijft alles een beetje mysterieus. Je weet niet echt wat er achter het hek afspeeld. Je ziet vaag een huis, of misschien wel een fabriek. En dat licht? is dat een lamp? of een auto? Er 'leeft' een speciale sfeer in deze 'dode' foto. Dat vind ik er zo mooi aan. En dan die regen d'r bij; dat maakt de foto 'af' vooral door die druppels aan 't hek, het hek waar vanalles achter gebeurd

.
Het enigste 'min' puntje aan deze foto vind ik dat de belichting van boven iets minder had gemogen, maar dat zorgt wel weer voor t' gave effect op 't gras etc.
Middag

Thema grijs en grauw

- dat vind ik 't mooie aan deze foto, deze is niet grijs en grauw en toch ziet ie d'r
grijs en grauw uit. Je ziet het graan zo goed als recht staan, maar aan de wolken is te zien dat 't weer nog wel eens snel zou kunnen omslaan. Dus je ziet het 'stille' graan onder met daar boven de grauwe lucht die zo 'sterk en krachtig' is met een mooi landschap. Ik vind dit een mooie foto omdat de verschillen in de natuur zo zijn afgebeeld. En dan die grauwe lucht die alles kan doen veranderen. Een levendige-grauwe foto, mooi werk.
Belfast onderhuids

Ook dit is een foto met een verhaal vind ik, en dat vond / vind de schieter ook. Ik vind 't jammer dat zoals je zelf al zegt; met ps heb gewerkt om het 'bord' eruit te laten springen. Maar wel een mooie foto, deze zou me pas 'super' lijken met de lucht van onweer / storm op de achtergrond tijdens de schemering uit de zelfde hoek als deze nu is genomen. Maar goed, ik vind dit zeker een goede foto, het grijs / grauw :: katholiek / protestants, opzich verschillen ze niet zo veel van elkaar maar toch ook enorm. En dat 'zie' je op de foto, het dode niet vrolijke stadje om 't zo maar te zeggen.
Nu ik alle foto's heb gezien en bestudeerd heb ik voor mezelf een persoonlijke favoriet;
late summer in france

deze foto straalt emotie uit door de 'dood' en 'levenloos' uitziende (zonnebloemen?). Bij het 'commentaar' van de foto stond zo iets dat 't hard regende, toch zie je geen druppel echt op de foto, toch weet je dat 't regen of net heeft geregend. Mooie vind ik de 3 (zonnebloemen?) op de voorgrond, ze zijn niet 100% scherp wat de kracht is van de foto vind ik, op een een of andere manier is het hele landschap betrokken bij de 3 bloemen op de voorgrond. Sommige zullen deze foto afkeuren en 't een close-up oid vinden maar ik vind 't niet echt; 't is een soort van close-up maar die wel de helefoto z'n kracht houdt.
Dus zo ver de mening van iemand die geen foto toestel heeft, en dus eigenlijk niet echt een recht heeft van spreken. Maar ik vind dat er zeker hele mooie foto's tussen zitten, sommige foto's missen net dat beetje '+' dat beetje extra dat de bovenstaande 4 foto's wel hebben (vind ik).
ik kijk met smacht uit naar de volgende serie, om mijn mening daarover te geven, als dat mag?
//edit
ik zie net
deze digicam op m'n werk liggen. Ik als
beginner heb natuurlijk niet veel nodig, zou dit misschien iets voor mij zijn?
[
Voor 8% gewijzigd door
himlims_ op 30-11-2002 13:54
]