Toon posts:

De Grote GoT Digifoto Contest [November]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

mja, ik ben ook gedeeltelijk tegen nightshots.
Ik heb al heel wat geëxperimenteerd met m'n Sony P1 op nachtforografie maar dat zuigt als een publieke dame uit de Haagse Geleenstraat...
De sluitertijd is niet instelbaar, en de gevoeligheid ook al niet ;(
Wat overblijft wordt dus nachtfotografie van helder verlichte objecten oid.
Damn, ik wou dat ik die Fuji F602 al had...maar ja die VW Passat ging voor :)
Kan hoogstens nog wat op celluloid zetten en inscannen :P

www.jurgroessen.nl

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 22:16

KrL

Doe maar duurzaam..

Tja, zoals Dredge al zei hebben we het er al even over gehad.. Sindsdien niet meer gesproken en krijg Kheperi ook niet te pakken op ICQ dus het blijft denk ik nog even onduidelijk :)

Zelf vind ik Nightshot wel erg leuk om te doen maar zoals een aantal mensen hierboven al aangeeft is dit niet echt eerlijk omdat sommigen hier geen geschikte cam voor hebben.. Wij hadden eigenlijk het idee om een een beetje abstract thema te kiezen.. Zodat jullie er de nodige creativiteit op los kunnen laten.. En liefst iets niet alledaags.. Maarja, verzin maar iets abstracts en niet alledaags :)

Kerst / Oud&Nieuw is op zich ook wel leuk maar ik vind het idee om de contest dan tot half januari te laten duren persoonlijk minder: Ik vind een maand al lang.. Wellicht zou het een idee kunnen zijn om de komende contest iets te verkorten en direct daarna (vanaf 20 december ofzo) een kerst/oud&nieuw contest te doen..

Just my 2cts..

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er wel hoor. Probeer nog eens via icq. Mischien is er iets fout gegaan.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kerst en oud/nieuw vind ik ook weer zo'n raar onderwerp. Misschien dat 'de dierenwereld' (hoezo cliché? :P) iets is?

Verwijderd

Mij lijkt wat met natuurobjecten wel tof zoals watervallen, gijzers etc

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 10:56:
Mij lijkt wat met natuurobjecten wel tof zoals watervallen, gijzers etc
ja erg leuk die heb je ook zoveel hier in NL :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

salutem schreef op 28 November 2002 @ 11:01:
[...]

Tja, er schijnt een waterval van 5 meter te zijn in Limburg :P

maar vinden jullie dit wat??

• salutem
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 11:07:
[...]

Tja, er schijnt een waterval van 5 meter te zijn in Limburg :P

maar vinden jullie dit wat??
ik vindt et helemaal nix :P

Ik ga niet naar limbabwe om water te fotogravere :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

salutem schreef op 28 November 2002 @ 11:01:
[...]

Vulkanen toch wel? :P

• salutem
ja w8 ff ik buk wel ff je wil niet weten wat voor een uitbarsting ik kan veroorzaken eheheh :P

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 22:02

vanDaal

-ismeereentje

Andere thema's

Alledaags:
- architectuur
- flora&fauna
- water

Non-alledaags: :)
- disillusie
- stilleven
- erotiek :P

Je kunt bijvoorbeeld ook denken aan het meegeven van een opdracht. Bv:
- maak een foto waarin je creatief gebruik maakt van een spiegel
- maak een foto waarin per se een persoon moet staan

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Aangezien we toch allemaal met PC's werken lijkt mij hardware wel een leuk onderwerp (ook macro's)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
GeFke schreef op 28 november 2002 @ 11:33:
Aangezien we toch allemaal met PC's werken lijkt mij hardware wel een leuk onderwerp (ook macro's)
Dan krijg je dingen als gebroken AMD's.

Mischien een leuk thema "gebeurtenis" dan wordt het al weer een wat meer toevalstreffer wat betreft de foto en is de kans op recente foto's een stuk groter.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

vanDaal schreef op 28 November 2002 @ 11:31:
Andere thema's

Alledaags:
- architectuur
- flora&fauna
- water

Non-alledaags: :)
- disillusie
- stilleven
- erotiek :P

Je kunt bijvoorbeeld ook denken aan het meegeven van een opdracht. Bv:
- maak een foto waarin je creatief gebruik maakt van een spiegel
- maak een foto waarin per se een persoon moet staan
Architectuur lijkt me leuk ivm met mn studie :P, maar mag je dan ook foto's maken van bouwdetails?!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 12:01 ]

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

Ik denk dat we al een leuk onderwerp verzonnen hebben.. Het is hier in ieder geval nog niet voorbij gekomen ;)

Het is vrij abstract en het zal de nodige creativiteit vereisen.. Ik ben nog bezig met het onderwerp af te bakenen en zelfs dat is al moeilijk :)
Het zal dus iig een uitdaging zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door KrL op 28-11-2002 12:33 ]

Verwijderd

KrL schreef op 28 november 2002 @ 12:33:
Ik denk dat we al een leuk onderwerp verzonnen hebben.. Het is hier in ieder geval nog niet voorbij gekomen ;)

Het is vrij abstract en het zal de nodige creativiteit vereisen.. Ik ben nog bezig met het onderwerp af te bakenen en zelfs dat is al moeilijk :)
Het zal dus iig een uitdaging zijn..
Cool!, ben erg benieuwd wat het gaat worden

Verwijderd

waarom niet iets abstracts als symmetrie bijvoorbeeld.

• Super Snackman
  • Laatst online: 01-03 07:55

Super Snackman

Snekgek

Symetrie rulez :-)
Maar probeer wel de grenzen goed af te bakenen van het onderwerp dat je gaat kiezen, want anders krijg je weer van die foto's die al dan niet aan het onderwerp voldoen.

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 08:29

spacy

+++

symetrie lijkt me ook erg leuk,
dat wordt ten 1e al zoeken naar een mooi onderwerp ;)

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

Tja, dat hou je eigenlijk toch altijd wel.. It's in the eye (of in dit geval lens :)) of the beholder..
Daarom zijn de omschrijvingen ook zo belangrijk.. Maargoed, ik heb een thema met uitleg en voorbeelden op papier staan.. Eens kijken wat Dredge en Kheperi r van vinden..

Verwijderd

Super Snackman schreef op 28 November 2002 @ 15:11:
Symetrie rulez :-)
Maar probeer wel de grenzen goed af te bakenen van het onderwerp dat je gaat kiezen, want anders krijg je weer van die foto's die al dan niet aan het onderwerp voldoen.
Ik vind symetrie eigenlijk nog te algemeen. Overal is namelijk symetrie....

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag avond om 24:00 sluit de contest van deze maand. Wie nog stemmen wil, doe dat dan nog even. Hoe meer stemmen hoe meer vreugde! En het gevecht tussen de nummer 1 en 2 is behoorlijk spannend!

Ik heb al ongeveer een idee hoe het thema er volgende maand er uit gaat zien, maar ik vertel niks als de mogelijke winnaars dat ook niet doen :)

Het lijkt erop dat velen het thema 'december feesten' toch ook niet aan hun camera voorbij willen laten gaan. Aangezien het thema volgende maand niets met de december feesten te maken heeft (wat ook wel logisch is) lijkt het me een leuk idee om een extra contestje in te lassen. Die kan eventueel parallel lopen aan de gewone contests, omdat volgens mij er meerdere contests tegelijk kunnen lopen op Norjee's site (laat even horen of dat kan Norjee).

Dat zou dus betekenen dat deze contest gewoon tot 31 december loopt en we per 1 januari van start kunnen met een gewone nieuwe contest. De extra editie loopt dan bijv vanaf ergens half december tot 1 januari of zo voor inzenden en dan kan er tot 5 of 10 januari worden gestemd (in de gewone contest wordt gestemd van 21 tot 31 dec, dus dat sluit mooi aan).

Andere optie is de extra contest in turbo mode te draaien, maar dat wordt wel wat krap aan allemaal.

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27

bipo

TomV

ik zou niet kiezen voor 2 contests. Open gewoon een kersttopic met kerstfoto's, maar hou de contest gewoon an sich. Winnaar bepaalt onderwerp, wij bepalen winnaar (alleen dan andersom :) )

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

Verwijderd

Vulkanen zou leuk geweest kunnen zijn... als mijn vorige camera niet gejat zou zijn (danhad ik nu hele mooie plaatjes van de derde grootste vulkaan ter wereld gehad). Nu echter alleen Analoog materiaal :(

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Trouwens, wel opvallend dat er 46 inzendingen zijn en dat er 47 keer is gestemd. Dan kun je eigenlijk zeggen dat er maar 1 'externe' heeft gestemd. Oftewel blijft deze contest een soort van onderonsje.
Ik zag net dat je geen scores kan bekijken als je niet ingelogd bent. Misschien is het een idee om de scores altijd te laten zien, dat werkt misschien drempelverlagend.

• Arfman
  • Laatst online: 10:02

Arfman

Drome!

Graag een beetje een duidelijke contest dit keer .. grijs/grauw is me veel te vaag, kun je alle kanten mee op.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:49

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

vanDaal schreef op 29 November 2002 @ 09:49:
Ik zag net dat je geen scores kan bekijken als je niet ingelogd bent. Misschien is het een idee om de scores altijd te laten zien, dat werkt misschien drempelverlagend.
Dat is juist gedaan om te zorgen dat je je niet laat beinvloeden door het stemgedrag van andere.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Ja, maar als je wilt stemmen en dan inlogt, dan zie je alsnog de scores die anderen gegeven hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door vanDaal op 29-11-2002 13:08 ]

Verwijderd

Wat wordt het nieuwe thema nou, kan ik eindelijk ook eens mee gaan doen en me er op voorbereiden en ideetjes opdoen.

Verwijderd

Topicstarter
Het thema kan feitelijk niet eerder worden bekend gemaakt dan wanneer de winnaar bekend is. Dat is dus na 24:00 zaterdagavond.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:49

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

vanDaal schreef op 29 November 2002 @ 13:08:
Ja, maar als je wilt stemmen en dan inlogt, dan zie je alsnog de scores die anderen gegeven hebben.
Als het goed is zie je dat alleen als je al gestemd hebt.

Zo was het tenminste bij mij :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Oh... ok, dat zou kunnen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 13:20:
Het thema kan feitelijk niet eerder worden bekend gemaakt dan wanneer de winnaar bekend is. Dat is dus na 24:00 zaterdagavond.
Ook al mocht ik winnaar worden blijft het onderwerp gewoon staan (ik had begrepen dat dat een van jouw vragen nog was)

zal wel niet maar wie weet :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hehe lol :) ik heb dit al een tijdje niet meer gevolgd, maar mn simpele fotootje staat ondertussen toch wel ff op plaats 7 (van de 46) :) kben er trots op ;)

De volgende keer doe ik weer mee :) ik heb niet echt een voorkeur voor een thema, maar het thema 'Kerst' oid vind ik een beetje afgezaagd.. valt ook niet echt veel over te fotograferen op het moment, dat gedoe begint pas een beetje over een week of 2.

• bipo

bipo

TomV

Okee, hier is die dan. Mijn beoordeling. Helaas heb ik zelf niet meegedaan. Te weinig tijd en ik had m'n camera niet bij me op de juiste momenten :/

Eerst even algemeen. Het thema was grijs en grauw. Dat moet ergens uit blijken. Naar mijn mening uit de sfeer die een foto uitstraalt. Sfeer kun je niet maken. Zelfs niet door een foto (gedeeltelijk) zwart-wit te maken. Als de sfeer er al was, kan het zwart-wit maken de sfeer zelfs totaal weghalen. Erg jammer, want er zaten heel wat kandidaten tussen die met de kleurenversie wellicht een mooiere foto conform het thema zouden hebben gehad en die nu, voor mij althans, afvallen.

Ik heb ook gekeken naar de uitleg, en daarbij stond dat er geen close-ups mochten zijn. Die vielen wat mij betreft dan ook meteen af.

Wat ik ook een aantal keer zag, zelfs in de uitleg bij een van de foto's, was dat de maker door het scherpe contrast tussen licht en donker de foto grauw en grijs vond. Grijs is bij mij een egale weergave van lichtintensiteit. Dus ook scherpe contrasten vielen bij mij af.

Toch nog even wat potentiële kandidaten:
- Rainy Night: mooie foto, duidelijke sfeer, maar meer grauw & donker, dan grauw & grijs. Helaas.
- Ground Zero en Ontgrauwing: lijkt mij juist geen grauw & grijs. Wederopbouw. Dat is juist kleurrijk, ondanks het eventuele vele aanwezige grijs.
- Watertorens: Sfeer goed gepakt door grijzige gebouwen met lelijke graffiti uit te kiezen. Echter, te harde lichtovergang. Sorry.

En dan nu de winnaars!!!

Nah :X O-) , kijk maar op de site na het inloggen. Bij elke winnende foto heb ik mijn redenatie gegeven. Op verzoek zal ik na sluiting de redenatie ook hier geven.

BTW, Norjee, erg mooie module. Vooral dat bij het stemmen de desbetreffende foto wordt getoond is een mooie optie. Bedankt en gefeliciteerd _/-\o_

BTW2, vergeet niet: de beste stuurlui staan aan wal! ;)

• bipo

bipo

TomV

Ik zie nu ook de scores die anderen hebben gegeven en de motivaties die daarbij zijn gegeven. Ik moet zeggen dat er veel mensen de foto's hebben gekeurd n.a.v. een ander thema. Ik bedoel bijvoorbeeld de volgende opmerkingen:

1. Grijs en grauw doet deze foto te kort; de dood past hier beter bij.. (is het dan conform het thema?)
2. Alleen grijs en grauw.. voor mijn gevoel wat minder... (waarom stem je hier dan op?)
3. maar nu zit er alweer veel beweging, kleur en opbouw in de foto, (dus is het niet conform het thema?)

Daarnaast zie ik ook dat veel mensen stemmen, zonder daarbij te zeggen waarom ze op die foto hebben gestemd. Je moet toch een reden hebben om er 4 foto's uit te zoeken die je mooier/beter vindt dan de rest? Ik stel voor dat bij de volgende contest de reden/motivatie verplicht is om in te vullen.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mooi woordje bipo,
ik heb zelf nog steeds geen (digi)cam maar zou toch graag m'n mening willen geven nu ik alle foto's heb gezien (niet dat 't iemand interreseerd maar goed)
Aangezien ik zelf dus niets fotografeer kan ik ook niet echt iets zeggen over de foto's maar ik vind deze echt gaaf:

Rainy Night
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/21.jpg
dit vind ik een hele mooie foto, doordat deze foto een hele 'donkere' is blijft alles een beetje mysterieus. Je weet niet echt wat er achter het hek afspeeld. Je ziet vaag een huis, of misschien wel een fabriek. En dat licht? is dat een lamp? of een auto? Er 'leeft' een speciale sfeer in deze 'dode' foto. Dat vind ik er zo mooi aan. En dan die regen d'r bij; dat maakt de foto 'af' vooral door die druppels aan 't hek, het hek waar vanalles achter gebeurd :?.
Het enigste 'min' puntje aan deze foto vind ik dat de belichting van boven iets minder had gemogen, maar dat zorgt wel weer voor t' gave effect op 't gras etc.

Middag
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/27.jpg
Thema grijs en grauw :) - dat vind ik 't mooie aan deze foto, deze is niet grijs en grauw en toch ziet ie d'r grijs en grauw uit. Je ziet het graan zo goed als recht staan, maar aan de wolken is te zien dat 't weer nog wel eens snel zou kunnen omslaan. Dus je ziet het 'stille' graan onder met daar boven de grauwe lucht die zo 'sterk en krachtig' is met een mooi landschap. Ik vind dit een mooie foto omdat de verschillen in de natuur zo zijn afgebeeld. En dan die grauwe lucht die alles kan doen veranderen. Een levendige-grauwe foto, mooi werk.

Belfast onderhuids
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/80.jpg
Ook dit is een foto met een verhaal vind ik, en dat vond / vind de schieter ook. Ik vind 't jammer dat zoals je zelf al zegt; met ps heb gewerkt om het 'bord' eruit te laten springen. Maar wel een mooie foto, deze zou me pas 'super' lijken met de lucht van onweer / storm op de achtergrond tijdens de schemering uit de zelfde hoek als deze nu is genomen. Maar goed, ik vind dit zeker een goede foto, het grijs / grauw :: katholiek / protestants, opzich verschillen ze niet zo veel van elkaar maar toch ook enorm. En dat 'zie' je op de foto, het dode niet vrolijke stadje om 't zo maar te zeggen.

Nu ik alle foto's heb gezien en bestudeerd heb ik voor mezelf een persoonlijke favoriet;

late summer in france
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/31.jpg
deze foto straalt emotie uit door de 'dood' en 'levenloos' uitziende (zonnebloemen?). Bij het 'commentaar' van de foto stond zo iets dat 't hard regende, toch zie je geen druppel echt op de foto, toch weet je dat 't regen of net heeft geregend. Mooie vind ik de 3 (zonnebloemen?) op de voorgrond, ze zijn niet 100% scherp wat de kracht is van de foto vind ik, op een een of andere manier is het hele landschap betrokken bij de 3 bloemen op de voorgrond. Sommige zullen deze foto afkeuren en 't een close-up oid vinden maar ik vind 't niet echt; 't is een soort van close-up maar die wel de helefoto z'n kracht houdt.

Dus zo ver de mening van iemand die geen foto toestel heeft, en dus eigenlijk niet echt een recht heeft van spreken. Maar ik vind dat er zeker hele mooie foto's tussen zitten, sommige foto's missen net dat beetje '+' dat beetje extra dat de bovenstaande 4 foto's wel hebben (vind ik).
ik kijk met smacht uit naar de volgende serie, om mijn mening daarover te geven, als dat mag?

//edit
ik zie net deze digicam op m'n werk liggen. Ik als beginner heb natuurlijk niet veel nodig, zou dit misschien iets voor mij zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 30-11-2002 13:54 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo 'geen recht van spreken'? Dat vind ik echt onzin. Je bekijkt de foto's misschien op een andere manier dan een ervaren fotograaf dat doet, okee. Maar dat maakt je visie toch niet minder waard? Ik zou het juist leuk vinden als *ook* heel veel niet-deelnemers aan de contest stemmen en hun mening geven!

Dank voor je bijdrage dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 13:40 ]

Verwijderd

Scarecrow schreef op 30 november 2002 @ 11:19:
mooi woordje bipo,
ik heb zelf nog steeds geen (digi)cam maar zou toch graag m'n mening willen geven nu ik alle foto's heb gezien (niet dat 't iemand interreseerd maar goed)
Aangezien ik zelf dus niets fotografeer kan ik ook niet echt iets zeggen over de foto's maar ik vind deze echt gaaf:

Rainy Night
[afbeelding]
dit vind ik een hele mooie foto, doordat deze foto een hele 'donkere' is blijft alles een beetje mysterieus. Je weet niet echt wat er achter het hek afspeeld. Je ziet vaag een huis, of misschien wel een fabriek. En dat licht? is dat een lamp? of een auto? Er 'leeft' een speciale sfeer in deze 'dode' foto. Dat vind ik er zo mooi aan. En dan die regen d'r bij; dat maakt de foto 'af' vooral door die druppels aan 't hek, het hek waar vanalles achter gebeurd :?.
Het enigste 'min' puntje aan deze foto vind ik dat de belichting van boven iets minder had gemogen, maar dat zorgt wel weer voor t' gave effect op 't gras etc.

Middag
[afbeelding]
Thema grijs en grauw :) - dat vind ik 't mooie aan deze foto, deze is niet grijs en grauw en toch ziet ie d'r grijs en grauw uit. Je ziet het graan zo goed als recht staan, maar aan de wolken is te zien dat 't weer nog wel eens snel zou kunnen omslaan. Dus je ziet het 'stille' graan onder met daar boven de grauwe lucht die zo 'sterk en krachtig' is met een mooi landschap. Ik vind dit een mooie foto omdat de verschillen in de natuur zo zijn afgebeeld. En dan die grauwe lucht die alles kan doen veranderen. Een levendige-grauwe foto, mooi werk.

Belfast onderhuids
[afbeelding]
Ook dit is een foto met een verhaal vind ik, en dat vond / vind de schieter ook. Ik vind 't jammer dat zoals je zelf al zegt; met ps heb gewerkt om het 'bord' eruit te laten springen. Maar wel een mooie foto, deze zou me pas 'super' lijken met de lucht van onweer / storm op de achtergrond tijdens de schemering uit de zelfde hoek als deze nu is genomen. Maar goed, ik vind dit zeker een goede foto, het grijs / grauw :: katholiek / protestants, opzich verschillen ze niet zo veel van elkaar maar toch ook enorm. En dat 'zie' je op de foto, het dode niet vrolijke stadje om 't zo maar te zeggen.

Nu ik alle foto's heb gezien en bestudeerd heb ik voor mezelf een persoonlijke favoriet;

late summer in france
[afbeelding]
deze foto straalt emotie uit door de 'dood' en 'levenloos' uitziende (zonnebloemen?). Bij het 'commentaar' van de foto stond zo iets dat 't hard regende, toch zie je geen druppel echt op de foto, toch weet je dat 't regen of net heeft geregend. Mooie vind ik de 3 (zonnebloemen?) op de voorgrond, ze zijn niet 100% scherp wat de kracht is van de foto vind ik, op een een of andere manier is het hele landschap betrokken bij de 3 bloemen op de voorgrond. Sommige zullen deze foto afkeuren en 't een close-up oid vinden maar ik vind 't niet echt; 't is een soort van close-up maar die wel de helefoto z'n kracht houdt.

Dus zo ver de mening van iemand die geen foto toestel heeft, en dus eigenlijk niet echt een recht heeft van spreken. Maar ik vind dat er zeker hele mooie foto's tussen zitten, sommige foto's missen net dat beetje '+' dat beetje extra dat de bovenstaande 4 foto's wel hebben (vind ik).
ik kijk met smacht uit naar de volgende serie, om mijn mening daarover te geven, als dat mag?

//edit
ik zie net deze digicam op m'n werk liggen. Ik als beginner heb natuurlijk niet veel nodig, zou dit misschien iets voor mij zijn?
Inderdaad wel interesant om te zien waarom bepaalde foto's nu uitgekozen zijn. Volgende keer zal ik ook een motivering bij mn stemmen zetten, dat geeft de stemming toch wat meer diepgang. En waarom zou een "niet-fotograaf" zijn mening niet mogen geven?! ;)

• Ashen
  • Laatst online: 26-02 21:23
Ook nog even gestemd, lastig kiezen dit trouwens zeg!! Wel leuk dat je na stemmen pas kan zien wat de anderen gezegd/gestemd hebben :D

Benieuwd wat het volgende thema wordt...

Verwijderd

Topicstarter
Wie nog stemmen wil:
Vanacht om 12 uur sluit de stembus. Dan gaat ook de nieuwe contest kort daarna van start

Verwijderd

Topicstarter
De contest van de maand november is beeindigd. De winnaar is......:
KrL met de foto 'Ondergronds'
Van harte gefeliciteerd met de overwinning in de contest met deze keer een moeilijk thema :)

Dan is hier de einduitslag:

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif
1 - 63OndergrondsKrL_Sony - DSC-F717
2 - 53Late summer in FrancedredgeHewlett-Packard - C912
3 - 41Fabriek...JeroenMinolta - Dimage 7
4 - 29Lange lege gangknutselsmurfSony - Geen idee
5 - 27Belfast OnderhuidsvanDaalCanon - Powershot G2
6 - 24Dampende brugzzoemieMinolta - Dimage7
7 - 22Stainless steelT.T.Fuji - S602Zoom
8 - 20misty day_FMS_Minolta - Dimage F100
9 - 20SteegjepalomarFuji - Finepix 1300
10 - 19Station in de mistSnepjeCanon - PowerShot A10
11 - 18SintelskheperiCanon - ps a40
12 - 18Tropische regenbuiMekMekCanon - Powershot S30
13 - 15Oost DuitslandJoppie4everSony - DSC-F505V
14 - 15WatertorensSalutemOlympus - C-2100 UZ
15 - 15KraanspoorGizzCanon - ps a40
16 - 14NDSMRemc0Minolta - Dimage 7i
17 - 13Lost in GermanyMcVirusSNikon - Coolpix 880
18 - 13Golfbrekersred_bullCanon - ps a40
19 - 12Alcatrazenter.nuSony - DSC-75
20 - 12LeegteclowntjeOlympus - C900Z
21 - 12Ground ZeroasiceFuji - S602Zoom
22 - 11kut weererikieCanon - ps a40
23 - 10Danger BayTripleMFuji - Finepix 2600 Zoom
24 - 9Brakke grondDarkSideSony - DSC-F707
25 - 8MisteryLoneGunmanOlympus - 3020Z
26 - 8WiredE-MileSony - DSC-P5
27 - 7Bridge over the river kwaieth0Canon - ps a40
28 - 6ZwaveldamprellehenkCanon - Powershot S30
29 - 5Industrieel kantoorgebouwGeFkeFuji - S602Zoom
30 - 5Haagse grauwheidAerodynamicOlympus - C-4000
31 - 5CourseuillesAnticipation_AJTHewlett Packard - C315
32 - 4WaterwegTom S.Konica - KD-400Z
33 - 3Meer wolkenheavy3canon - powershot a30
34 - 3Brooklyn BridgeTomatomanSony - DSC-P1
35 - 3Paard in de kouScapaflowCanon - Powershot A20
36 - 2MiddagwebwatcherSony - DSC-F707
37 - 2SteenfabriekRedlegMinolta - Dimage F100
38 - 2Verlaten stationWceendHewlett Packard - 715c
39 - 1Sokkel ontmanteldSuper SnackmanCanon - ps a40
40 - 1Meer van GeneveyalhambraNikon & Canon - Coolpix 995 & Powershot A40
41 - 1High...GorefestCanon - Powershot A40
42 - 1Bolwerk in de schemeringReinoOlympus - C-4000
43 - 0Rainy NightDaRuLeCanon - ps a40
44 - 0OntgrauwingTD-erFuji - Finepix 2400 Zoom
45 - 0Grijze containersspacyKodak - DC3400
46 - 0Akzo nobelfirecowFuji - S602Zoom

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
And the winner is ....... KrL_!

Gefeliciteerd!

En gelijk complimenten aan de organisatoren van dit contest :)

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Dan de uitreiking van de gouden digicam van de maand november. Ik heb weer geprobeerd de trofee een beetje aan te passen aan het thema, maar er zal ongetwijfeld een diskussie losbarsten over de mate van on-themaheid van de contesttrofee :)

Hier istie dan. KrL mag'm gebruiken zolang hij wil als GoT-ikoontje. Nogmaals gefeliciteerd KrL.

Afbeeldingslocatie: http://62.238.33.3/picturebook/trophynov.jpg

Ik geef toe: het is geen kunstwerk, maar ik ben nu eenmaal geen photoshopguru. Mocht er iemand zijn die voor de contest een pracht van een trofee weet te maken, dan houdt ik me aanbevolen! Misschien moet ik daar ook maar een contest van maken :)

Nou het was een contestje wel hoor! Dit is het 543-ste (edit: oops 544-ste) bericht in 1 topic, binnen 1 maand. Niet mis! Grootste probleem was wel de interpretatie van het thema. Verschillende mensen vonden dat verschillende foto's wel of juist totaal niet voldeden aan het thema. Als je de opmerkingen van de stemmers leest blijkt dat ook weer. Ik ben dan ook blij dat ik wat voorzichtig ben geweest met het verwijderen van foto's die ik niet aan het thema vond voldoen. Ik had zelfs mijn twijfels over de foto van KrL... *duikt weg voor een gegooide tomaat*
Anyway, De nieuwe contest gaat zo open en daar zal dan ook meteen het thema worden geopenbaard!
Hier wil ik graag iedereen bedanken voor de deelname en het stemmen etc, voor alles dat het een leuke contest heeft gemaakt de afgelopen maand!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 00:22 ]

Verwijderd

en wat wordt nu het nieuwe thema?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 00:29:
en wat wordt nu het nieuwe thema?
lol wordt er net een nieuwe contest geopend :>

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
Nou het was spannend tot het eind, maar ik heb net niet gewonnen :)
Maar gefeliciteerd KrL.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Errug spannend ja :)

Gefeliciteerd KrL :)

• spacy
  • Laatst online: 03-03 08:29

spacy

+++

KrL gefeliciteerd!! :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~p.nooijen/picus3.JPG

Ik ben wel te laat, maar wilde em toch ff laten zien.

• Joppie4ever
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
KrL van harte gefeliciteerd _/-\o_

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Feli KrL_ :)

* vanDaal gaat proberen om deze maand zijn 5de plaats te overtreffen :7

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

bipo schreef op 30 November 2002 @ 10:05:
Ik zie nu ook de scores die anderen hebben gegeven en de motivaties die daarbij zijn gegeven. Ik moet zeggen dat er veel mensen de foto's hebben gekeurd n.a.v. een ander thema. Ik bedoel bijvoorbeeld de volgende opmerkingen:

1. Grijs en grauw doet deze foto te kort; de dood past hier beter bij.. (is het dan conform het thema?)
okee, dude, je valt een opmerking van mij aan en dat laat ik niet over z'n kant gaan.
Even een toelichting op die opmerking:
het feit dat ik het woord dod noem wil niet zeggen dat ik het thema dan wil verleggen naar dood.
Met m'n opmerking wil ik aangeven dat de term 'grauw en grijs'bijna te zwak is om de treurigheid uit te drukken.
De foto is zo grauw en met zo weinig leven dat de dood een passende betiteling is.
Neemt dat weg dat de foto goed aansluit bij grijs en grauw? you tell me...

edit:
Klr: gefeliciteerd, je hebt gewonnen met een foto die mijnsinziens niet aansluit bij het thema, maar dan ben ik in een flinke minderheid; anders had je niet gewonnen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Hangloozz op 01-12-2002 16:23 ]

www.jurgroessen.nl

• bipo

bipo

TomV

okee, dude, je valt een opmerking van mij aan en dat laat ik niet over z'n kant gaan.
groot gelijk heb je :) Ik wilde ook met name aangeven dat er naar mijn mening nogal eens (zie ook de overige opmerkingen) niet conform het thema is gestemd. Dit blijkt uit diverse opmerkingen, die ik als zodanig heb geïnterpreteerd. Dat ik jouw opmerking verkeerd heb geïnterpreteerd spijt me.

Iedereen heeft een ander idee bij het thema grauw & grijs. Ik denk dan ook dat het geven van een redenatie ervoor zorgt dat mensen snappen wat je heeft doen besluiten om op die foto te stemmen. Daar kan dan evt. een discussie over komen (zoals nu). Het is niet aan mij om te zeggen dat jouw redenatie niet klopt. Het is wel aan mij (en andere GOTters) om door te vragen als ik niet begrijp waarom je vindt dat je redenatie klopt.

Afijn, om een lang verhaal niet nog langer te maken. Ik ben blij dat je extra uitleg geeft over je redenatie (en dat je uberhaupt uitleg hebt gegeven). Nu snap ik je gedachtengang ook.

En KrL: Van harte! :)

• KrL

KrL

Doe maar duurzaam..

Tnx all :)
Was inderdaad erg spannend.. Gezien de reacties van velen hier dacht ik niet dat mijn foto het zo ver zou schoppen: veel vonden 'm niet binnen het thema passen.. Gelukkig ook een aantal weer wel, anders had ik nu niet zo'n mooi icoontje gehad ;)

Op naar een nieuw contest, een die hopelijk weer een flink aantal mooie foto's oplevert..

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik zal de volgende contest weer met smart volgen heren, ik heb dan wel de balle verstand van fotografie, maar ik vind het wel een leuk idee en er zitten altijd wat mooie plaatjes tussen :)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

bipo schreef op 02 December 2002 @ 08:43:
[...]
groot gelijk heb je :) Ik wilde ook met name aangeven dat er naar mijn mening nogal eens (zie ook de overige opmerkingen) niet conform het thema is gestemd. Dit blijkt uit diverse opmerkingen, die ik als zodanig heb geïnterpreteerd. Dat ik jouw opmerking verkeerd heb geïnterpreteerd spijt me.
mja, ik kwam wat opgefokt over, was ook weer niet de bedoeling :)
ik had m'n motivatie op de contestsite al scherper moeten formuleren.
De term dood gebruikte ik als overtreffende trap van grijs en grauw...

Achteraf had ik er ook meer punten voormoeten geven; naar mate ik de foto meer zie vindt ik um steeds beter worden :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

maar wat wordt het nieuwe onderwerp nou?

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03

Midas

Thunderbirds are go!

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 12:48:
maar wat wordt het nieuwe onderwerp nou?
Zie topic contest [December] :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 16:52

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
ThrillSeeka schreef op 02 December 2002 @ 10:34:
Ik zal de volgende contest weer met smart volgen heren (...)
En minimaal 1 dame!
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste