• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 08:29

spacy

+++

gestemd,
ik zag weinig argumentatie waarom men voor sommige foto's heeft gestemd,
ook vindt ik het jammer te zien dat veel (ooit vrolijke kleuren foto's) nu zwart wit gemaakt er met de punten voor een grauwe foto ervan door gaan :(

mensen denk even na hoe het onderwerp/samenhang er uit zou hebben gezien gewoon overdag

Verwijderd

Topicstarter
Ahh zo werkt dat :- )
Sja, Norjee, ik heb het probleempje dat ik de site niet als gebruiker kan zien. En ik heb nog niet gestemd dus ik wist niet dat je de punten kon zien nadat je gestemd hebt. Ik dacht ook al.... Maar dat vind ik prima zo. Ik moet die nieuwe overzichtjes nog even proberen.

Ik vraag me af of ik weer elke dag ofzo een overzichtje zal plaatsen. Vind ik zelf wel heel spannend eigenlijk dus dat ga ik maar doen.

Verwijderd

Topicstarter
Sja spacy, men stemt, lijkt me, zoals men dat goed acht. Ik heb er al op gewezen dat men op het themagehalte moet letten bij het stemmen. Meer kan ik niet doen. It's up to the ppl now.

Verwijderd

Moeilijk zeg :o

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
spacy schreef op 21 November 2002 @ 19:18:
gestemd,
ik zag weinig argumentatie waarom men voor sommige foto's heeft gestemd,
ook vindt ik het jammer te zien dat veel (ooit vrolijke kleuren foto's) nu zwart wit gemaakt er met de punten voor een grauwe foto ervan door gaan :(

mensen denk even na hoe het onderwerp/samenhang er uit zou hebben gezien gewoon overdag
Jij hebt nu gestemd, en je ziet wel hoe verschillend mensen or over denken nu je de scores ziet :) Maar goed, op de eerste pagina in dit topic staat duidelijk het thema :)
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 19:22:
Ahh zo werkt dat :- )
Sja, Norjee, ik heb het probleempje dat ik de site niet als gebruiker kan zien. En ik heb nog niet gestemd dus ik wist niet dat je de punten kon zien nadat je gestemd hebt. Ik dacht ook al.... Maar dat vind ik prima zo. Ik moet die nieuwe overzichtjes nog even proberen.

Ik vraag me af of ik weer elke dag ofzo een overzichtje zal plaatsen. Vind ik zelf wel heel spannend eigenlijk dus dat ga ik maar doen.
Gewoon uitloggen en je ziet wat de normale bezoeker ziet :) Behalve dat je niet kan stemmen :)
Als je tussenstanden wil posten, gebruik dan als je wilt het laatste lijstje, dit zijn de beste tien foto's gesorteerd op naam.. Hier kan niemand dus aan afleiden welke op 1 staat, en kan je ook niet zien wat voor score een foto heeft.. Dat kan bij de andere twee wel.. En dat vind ik jammer, vooral om dat het nu toch al zo mooi blind gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
ahhh ja da's wel een aardig idee. Hmm maar eigenlijk vind ik dat je dan weer de foto's tekort doet die (net) niet in de toptien staan. Dat heeft dus imo een groot versterkend effect op die 10 foto's. Dan liever helemaal niet posten. In principe ben ik wel vóór open stemming. Ieder moet zelf maar uitmaken of hij/zij zich wil laten beinvloeden door het stemgedrag van anderen. Het maakt de laatste 10 dagen van de contest ook interessanter en verder kunnen de mogelijke winnaars dan alvast gaan nadenken over het thema van de volgende maand.

Ik heb net ook gestemd :) Moeilijk hoor! maar ik vind achteraf nog eens bekijkend dat ik een afgewogen keuze heb gemaakt. En ik heb grauwheid (zoals ik het zag) zwaar laten meewegen in mijn oordeel.

Ik denk dat door al die moeilijkheden met het thema dit een heel boeiende editie aan het worden is! :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 16:52
Ik ben het volledig met Spacy eens dat er niet echt gestemd word naar het onderwerp.
Goed, de foto's zijn allemaal mooi op zich. Maar....
Gezien het onderwerp blijven er maar een paar over. (mijn mening ;) )

Misschien moet de "upload-selectie" wat strenger ? Ik heb gezien in de vorige pagina's dat menig foto weer verwijdert is, maar imho staan er toch nog wel een paar tussen, die naar mij dunkt absoluut niet thuis horen.

Maar goed, vrijheid blijheid......

Ik heb in ieder geval gevote naar de contest regels.
En ik vond (whoami O-) ) dat er maar 6 foto's in aanmerking kwamen, en heb de punten hierover verdeelt. (nee, niet over 6......)

jammer dat we nu 10 lange dagen moeten wachten

[ Voor 23% gewijzigd door Remco op 21-11-2002 20:16 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Norjee
  • Niet online
spacy schreef op 21 November 2002 @ 19:18:
blah blah.. stem volgens thema
Remc0 schreef op 21 november 2002 @ 20:14:
blah blah.. stem volgens thema
Beide zeggen jullie dat je moet kijken of een foto aan het thema voldoet. En het kenmerkende is dat jullie beide op totaal verschillende foto's hebben gestemd... Dus tjaaa... kennelijk heb ik gewoon een errug onduidelijk gedefinieerd thema bedacht.. teerwijli k het toch vrij duidelijk vond :)

• Remco
Norjee schreef op 21 november 2002 @ 20:24:
[...]

[...]

Beide zeggen jullie dat je moet kijken of een foto aan het thema voldoet. En het kenmerkende is dat jullie beide op totaal verschillende foto's hebben gestemd... Dus tjaaa... kennelijk heb ik gewoon een errug onduidelijk gedefinieerd thema bedacht.. teerwijli k het toch vrij duidelijk vond :)
Ik zie het, we verschillen dus toch van mening :P

Ik moet toegeven dat het een heel moeilijk thema was, maar er is toch meegegeven als voorbeelden:
Industrie (gebied), saaie gebouwen, een bunker met prikkeldraad...
Beton / Asfalt
"Interieur" van kale (fabrieks) hallen
Lijkt me dan wel dat je niet iets anders moet aankomen, effe black and whiten en hop, klaar....
Dan had ik mijn kat (die uit eerdere postings) ook wel mee kunnen laten doen.
Maar goed, ieder zijn eigen interpetatie :? aan het onderwerp.

[ Voor 5% gewijzigd door Remco op 21-11-2002 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Norjee schreef op 21 november 2002 @ 20:24:
[...]

Nee ik denk eerder dat het thema erg vatbaar is voor verschillende interpretaties. Ieder ziet wat anders in grijs en grauw. Dat maakt het thema juist interessant, maar inderdaad ook wel moeilijk.

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

iemand had het erover dat je de stemmen kon zien wie er op welke foto gestemd heeft ??
waar kan je dat zien dan ? of moet je zelf eerst stemmen voordat je je dat te zien krijgt

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 08:48

Gorefest

serial killer.

Je moet inderdaad eerst stemmen. Dan zie je de scores + wie er wie hoeveel punten gegeven heeft.

Verwijderd

Hmm, ik heb net ook gestemd, helaas gaat het met mijn foto niet zo goed, maar hij past wel redelijk bij het thema, behoorlijk grijs en behoorlijk grauw.. Maarja, het is nog vroeg :+

Verwijderd

Ik heb ook gestemd.
Het werkt wel mooi ,zit goed inelkaar Norjee klasse.

• Remco
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 22:39:
Ik heb ook gestemd.
Het werkt wel mooi ,zit goed inelkaar Norjee klasse.
Helemaal vergeten te zeggen, maar inderdaad.
De site is echt klasse.
perfect gedaan met die foto formaten en de tekst "achter" de foto.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• spacy

spacy

+++

Norjee daar heb je gelijk in,
misschien maakt dat de contest ook juist wel weer leuk voor de meesten dat de preciese grensen van het onderwerp grauw grijs zijn zijn ;)

Maar ik vind de organisatie van deze nieuwe site helemaal top!

edit: dat waren wel heel veel tiepfouten van mezelf :(

[ Voor 14% gewijzigd door spacy op 21-11-2002 23:48 ]

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Ook gestemd, ik zie nu pas hoe netjes die site in elkaar zit, complimenten!

• T.T.
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

@Snepje: "jammer dat deze foto toch grijzer aan doet dan het echte origineel waarschijnlijk was."

Hij was echt zo grauw, het enige wat ik heb gedaan is wat minder blauw gemaakt. Ik denk dat ik de verkeerde witbalans had gekozen. Het was al een beetje aan het schemeren, dus misschien daarom :?

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 22:02

vanDaal

-ismeereentje

Trouwens vind ik ook dat dit concept zeer voor leven vatbaar is. Misschien is het een idee om dit ooit verder uit te breiden (dus buiten GoT).

• T.T.

T.T.

Sowieso

vanDaal schreef op 22 November 2002 @ 10:21:
Trouwens vind ik ook dat dit concept zeer voor leven vatbaar is. Misschien is het een idee om dit ooit verder uit te breiden (dus buiten GoT).
woei, GoT goes America ;)

maar ff serieus, er bestaan ook al andere foto-wedstrijden op internet, bijvoorbeeld http://dc.netadmin.be/challenge/start.asp
Als je de wedstrijd wilt uitbreiden, dan moeten er waarschijnlijk ook prijzen aan gekoppeld worden (oude demo-artikelen van tweakers.net :+ ?)

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Het is idd zeer leuk gedaan zo tot nu toe, alleen vind ik het heel erg jammer dat er niet strenger is gecontroleerd op de fotos.

Als je ziet wat de omschrijving is van het thema en als je ziet welke foto's veel stemmen krijgen dan vind ik het gewoon dom dat er niet een jury is die de winnende foto kiest !

Grijs en Grauw

Toelichting op het thema
Zowel het onderwerp als de sfeer moet grijsheid en grauwheid uiitstralen.
Denk bijvoorbeeld aan:

Beton / Asfalt

Dit is het thema, naar mijn inzien is de foto genaamd "fabriek" de enige die in de huidige top 3 past de andere zijn of te helder en vrolijk of hebben absoluut nix met het thema te maken.

Dus ik stel voor dat de winnaars van de 3 contests een 4e jury en misschien wel een 5e jurylid kiezen om de foto contest van december "eerlijker" te laten verlopen....

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Remco
Deze discussie is al eerder gevoerd, zie hierboven en voorgaande pagina's.
Ik denk niet dat het een oplossing is om met een jury te werken.
Ik vind het juist zelf leuk om te stemmen.

Echter, we zijn mensen. En hebben dus allemaal een eigen idee over het onderwerp.
Je kan veel problemen voorkomen door het onderwerp wat verder te specificeren. Dan is het precies duidelijk wat er bedoelt word.

Ook zou je kunnen denken aan een strakkere policy m.b.t. het insturen van de foto's.
Dit kan je echter alleen doen als het ondewerp 100 % duidelijk is.

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Ja, lastige discussie... :/

Je ziet inderdaad goed dat er een grote verscheidenheid in interpretatie van het thema is. Als je je strikt houdt aan de omschrijving van het thema, dan blijven er inderdaad niet veel foto's over. Maar ik denk dat je dit thema veel breder moet nemen dan de genoemde omschrijvingen. De huidige omschrijvingen (in de eerste post) staan daar slechts als voorbeeld.

Misschien is het voor de volgende keer een beter idee om gewoon alleen de naam van het thema te geven. Aan dat thema kan iedereen zijn eigen interpretatie geven. Deze interpretatie moet dan echter wel goed terug te vinden zijn in de omschrijving van de foto, zodat iedereen weet wat de achterliggende gedachte achter de foto is.

• salutem
Remc0 schreef op 22 november 2002 @ 13:55:
Deze discussie is al eerder gevoerd, zie hierboven en voorgaande pagina's.
Ik denk niet dat het een oplossing is om met een jury te werken.
Ik vind het juist zelf leuk om te stemmen.

Echter, we zijn mensen. En hebben dus allemaal een eigen idee over het onderwerp.
Je kan veel problemen voorkomen door het onderwerp wat verder te specificeren. Dan is het precies duidelijk wat er bedoelt word.

Ook zou je kunnen denken aan een strakkere policy m.b.t. het insturen van de foto's.
Dit kan je echter alleen doen als het ondewerp 100 % duidelijk is.
Hoe duidelijk wil je het hebben ???????

Grijs en Grauw

Toelichting op het thema
Denk bijvoorbeeld aan:

Beton / Asfalt

Sorry hoor maar natuur pics doen mij niet denken aan beton en asfalt...

En een sephia foto van whatever vind ik al helmaal niet passen bij grijs en grauw de naam zegt het al SEPHIA !

In de omschrijving staat toch echt duidelijk dat het om beton / fabriek oid gaat en niet over felle kleuren of heldere lichten dat is gewoon niet grijs en grauw ! en ja als iederen zijn eigen interpretatie (oid) gaat geven dan kan je nooit een echte contest houden omdat iedereen dan maar wat inzend.

Dit feit heeft maar een conclusie en das een jury ! En er is nix eerlijkers dan te vragen of de ex-winnaars dat kunnen waarnemen.

Je moet gewoon paal en perk stellen aan de inzendingen doe je dat niet dan krijg je ee top 3 zoals nu met prima foto's dar niet van maar waar er maar een daadwerkelijk aan het thema voldoet en dat is dus een mislukking.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• salutem
vanDaal schreef op 22 november 2002 @ 13:57:
Ja, lastige discussie... :/

Je ziet inderdaad goed dat er een grote verscheidenheid in interpretatie van het thema is. Als je je strikt houdt aan de omschrijving van het thema, dan blijven er inderdaad niet veel foto's over. Maar ik denk dat je dit thema veel breder moet nemen dan de genoemde omschrijvingen. De huidige omschrijvingen (in de eerste post) staan daar slechts als voorbeeld.

Misschien is het voor de volgende keer een beter idee om gewoon alleen de naam van het thema te geven. Aan dat thema kan iedereen zijn eigen interpretatie geven. Deze interpretatie moet dan echter wel goed terug te vinden zijn in de omschrijving van de foto, zodat iedereen weet wat de achterliggende gedachte achter de foto is.
Als ze er slechts als voorbeeld staan dan staan ze er dus niet voor nix en behoor je er aan te houden anders is het toch geen contest meer ??

Een contest is een contest omdat je bep. richtlijnen moet volgen en niet omdat je zelf vind dat iets er aan voldoet Duhhhh !! :P

Volgens mij is het tamelijk SiMpeL als er op eigen manier het thema mag worden benaderd dan had dat in de first post moeten staan en daar ga je achteraf niet aan tornen anders blijf je bezig !

[ Voor 9% gewijzigd door salutem op 22-11-2002 14:21 . Reden: Tornen ? Ja Tornen !! ]

Verwijderd

T.T. schreef op 22 November 2002 @ 10:09:
@Snepje: "jammer dat deze foto toch grijzer aan doet dan het echte origineel waarschijnlijk was."
correctie:
@Snepje = @spacy :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 14:26 ]

• Remco
salutem schreef op 22 november 2002 @ 14:17:
[...]

Hoe duidelijk wil je het hebben ???????

Grijs en Grauw

Toelichting op het thema
Denk bijvoorbeeld aan:

Beton / Asfalt

[knip]
.
Neem even 2 tellen rust voordat je begint te SCHREEUWEN.....
Er kan altijd gediscusseerd worden maar..... soms
e.o.d.

• Norjee
  • Niet online
Het is nu te laat om te discuseren.. :) Laat het stemmen nu maar lekker zn gang gaan, en mensen die nog moeten stemmen niet teveel beinvloeden :)

Ik sta ook een beetje verbaasd dat bij foto's die volgens mij best buiten het thema vallen als commentaar staat "dit is precies volgens het thema" het zal wel onduidelijk zijn :/

Komt ook een beetje door het lastige thema (al moet ik eerlijk zeggen dat ik duidelijk zat vind,).. omdat je toch een redelijk aantal deelnemers wilt denk je al snel laat die foto maar meedoen, een contest m et maar 10 foto's is ook niks..

Dan is er nog het probleem van fotoshop.. wat mij betrefd wordt dat ook verboden.. tot nu toe vond ik het nog best leuk.. maar als je dan foto's gesubmit ziet worden die waar alles behalve een bordje zwart-wit gemaakt is dan vind ik het geen filter meer.. Dus wat mij betrefd wordt de volgende regel geen zichtbare fotoshop acties.. Waarom niet gewoon geen fotoshop vraag je je af, wel.. domweg omdat dit niet te controleren is..

En een jury is misschien wat overdreven.. maar wat wel zou kunnen is dat een jury de tien beste foto's uitkiest en daar over laat stemmen.. Dit moet wel een GOT contest blijven.. wa dus inhoud enige interactie met GOT.. hier hoort zeker ook bij discuseren over foto's, en het later er op stemmen..
Of misschien dat de bedenker van een thema zelf geen foto mag toevoegen, maar voor een maand modje mag spelen voor zijn contest, en dus foto's die niet voldoen verwijderen.. Ik heb me deze contest maar stil gehouden, omdat ik het not done vind me te bemoeien met iets wat me niet aangaat (organisatie van de contest.. dat moet een persoon doen.. anders krijg je deze discussies, maar wat mij betereft zijn er slechts +/- 15 foto's die in mijn idee van het thema passen) Alleen dat doet er NU niet meer toe.. nu wordt er gestemd en laat het maar zo gaan..
En dat er zo weinig in het thema past komt ook door dat mensen hun beste pic uit hun collectie zoeken en die laten meedoen.. vind ik ook jammer.. maar wat doe je er tegen.. er is geen enkele manier dat je kan controleren of een foto nieuw is.. Ik dacht dat ik het slim gedaan door een thema te pakken waar niet veel mensen normaal gesproken direct foto's van maken.. Maar het resultaat is dus dat het thema "opgerekt" wordt om toch de vakantie kiekjes maar toe te laten :/

Maat ach.. het is niet van de laatste contest.. vorige zaten ook al twijfelachtige inzendingen tussen.. (wat werd maca's blaadje naar beneden gehaald) alleen toen deden deze pics niet mee voor de nr 1 pos.. nu wel.. dus nu komt het klagen, alleen het is te laat om te klagen, over deze contest dan bedoel ik, want de ingezonden foto's zijn allemaal goed genoeg bevonden om mee te doen.. Dan moeten ze ook goed genoeg zijn om punten te krijgen vind ik (Hoe het mij ook tegenstaat)

[ Voor 11% gewijzigd door Norjee op 22-11-2002 14:42 ]

Verwijderd

salutem schreef op 22 november 2002 @ 14:17:
[...]
En een sephia foto van whatever vind ik al helmaal niet passen bij grijs en grauw de naam zegt het al SEPHIA !

In de omschrijving staat toch echt duidelijk dat het om beton / fabriek oid gaat en niet over felle kleuren of heldere lichten dat is gewoon niet grijs en grauw ! en ja als iederen zijn eigen interpretatie (oid) gaat geven dan kan je nooit een echte contest houden omdat iedereen dan maar wat inzend.

[...] doe je dat niet dan krijg je ee top 3 zoals nu met prima foto's dar niet van maar waar er maar een daadwerkelijk aan het thema voldoet en dat is dus een mislukking.
Ik neem aan dat je hier dus bedoelt dat 'fabriek' als enige in de top 3 aan het thema voldoet. En wat is er dan mis met 'Ondergronds'? Hij is weliswaar z/w gemaakt, maar het lijkt me in die tunnel, hoewel ik het nog nooit in het echt gezien heb, van nature al behoorlijk grijs...

Z/w gemaakte foto's waarbij ik denk dat dat niet zo is heb ik ook geen punten gegeven. Wat dat betreft ben ik het eens met je commentaar op 'Late summer in France'. Niet alleen omdat sephia niet grijs is, maar ook omdat ik me niet kan voorstellen dat die zonnebloemen en het landschap in het echt grijs o.i.d. geweest zijn (ondanks dat ze er nogal slap uitzien :)). Dat wil dus niet zeggen dat ik het niet een erg mooie foto vind, maar hij wijkt gewoon iets teveel af van het thema naar mijn idee.

edit:
Sorry ik ben altijd een beetje langzaam (zie het bericht hierboven). Ik zal mijn mond houden vanaf nu :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 14:43 ]

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik moet volledig bijtreden met de opmerkingen hierboven, buiten het feit dat het een mooie foto is, hoort het eigenlijkniet dan een dergelijke foto binnen deze contest zoveel punten scoort.
Ik heb het niet uitgetest maar verdwijnt de exif informatie van de foto niet als je deze bewerkt hebt in PS :?

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Er zitten zelfs foto's tussen die mensen niet zelf gemaakt hebben.
Onder andere "paard in de kou" ik vind dat dit ook niet mag, anders kan ik een beetje op internet zoeken en als ik een mooie vind deze submitten.

• salutem
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 14:39:
[...]

Ik neem aan dat je hier dus bedoelt dat 'fabriek' als enige in de top 3 aan het thema voldoet. En wat is er dan mis met 'Ondergronds'? Hij is weliswaar z/w gemaakt, maar het lijkt me in die tunnel, hoewel ik het nog nooit in het echt gezien heb, van nature al behoorlijk grijs...

Z/w gemaakte foto's waarbij ik denk dat dat niet zo is heb ik ook geen punten gegeven. Wat dat betreft ben ik het eens met je commentaar op 'Late summer in France'. Niet alleen omdat sephia niet grijs is, maar ook omdat ik me niet kan voorstellen dat die zonnebloemen en het landschap in het echt grijs o.i.d. geweest zijn (ondanks dat ze er nogal slap uitzien :)). Dat wil dus niet zeggen dat ik het niet een erg mooie foto vind, maar hij wijkt gewoon iets teveel af van het thema naar mijn idee.

edit:
Sorry ik ben altijd een beetje langzaam (zie het bericht hierboven). Ik zal mijn mond houden vanaf nu :)
By the way voor iedereen ik schreeuw niet maar uit mijn ongenoegen :P

Erm die ondergronds vinnik niet passen omdat het een zwart wit gemaakte foto is en ik vind hem niet passen omdat hij volgens mij geen grauwheid of grijs uitstraalt maar meer iets vrolijks met al die mooie lampjes ik heb dit al veel eerder geschreven in dit topic.

Verwijderd

Laten we nou niet de oorzaak van de verkeerde foto's zoeken bij de fotografen, maar bij het thema. Gewoon volgende keer een duidelijk thema nemen, en niet eentje waar alleen maar foto's van fabrieken in passen, dat is dan misschien wel het geval, maar dan klopt er toch iets niet aan het thema :/

• salutem
[quote]Norjee schreef op 22 November 2002 @ 14:36:
Het is nu te laat om te discuseren.. :) Laat het stemmen nu maar lekker zn gang gaan, en mensen die nog moeten stemmen niet teveel beinvloeden :)

Ik sta ook een beetje verbaasd dat bij foto's die volgens mij best buiten het thema vallen als commentaar staat "dit is precies volgens het thema" het zal wel onduidelijk zijn :/

Komt ook een beetje door het lastige thema (al moet ik eerlijk zeggen dat ik duidelijk zat vind,).. omdat je toch een redelijk aantal deelnemers wilt denk je al snel laat die foto maar meedoen, een contest m et maar 10 foto's is ook niks..
Enzowwww etc
quote]

THEMA is NIET lastig !!!! gewoon lezen en moeite doen om een juiste pic te maken.

Nou schreeuw ik alweer :P

[ Voor 4% gewijzigd door salutem op 22-11-2002 15:48 . Reden: blaataap ]

• salutem
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 15:46:
Laten we nou niet de oorzaak van de verkeerde foto's zoeken bij de fotografen, maar bij het thema. Gewoon volgende keer een duidelijk thema nemen, en niet eentje waar alleen maar foto's van fabrieken in passen, dat is dan misschien wel het geval, maar dan klopt er toch iets niet aan het thema :/
Thema is prima je moet alleen meer moeite doen !

Verwijderd

salutem schreef op 22 november 2002 @ 15:48:
[...]

Thema is prima je moet alleen meer moeite doen !
Als het thema prima zou zijn, zou er nu deze discussie niet zijn. Was die discussie er bij herfstkleuren?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 15:46:
Niet om lullig te doen maar ik vind jou foto ook niet echt passen in dit thema, hij lijkt ook gewoon "grijgemaakt". (verder wel een zeer mooie foto! nofi ofzo :) )
Heb je er ook een kleurenvariant van?

[ Voor 5% gewijzigd door fetcher op 22-11-2002 15:50 ]

Verwijderd

fetcher schreef op 22 November 2002 @ 15:50:
[...]

Niet om lullig te doen maar ik vind jou foto ook niet echt passen in dit thema, hij lijkt ook gewoon "grijgemaakt". (verder wel een zeer mooie foto! nofi ofzo :) )
Heb je er ook een kleurenvariant van?
Ja, die heb ik :) Ik vond em wél bij het thema passen, maar het feit dat we daarover van mening verschillen, geeft aan dat het gewoon geen duidelijk thema is.

Niet lullig bedoel naar Norjee ofzo, daar kan hij ook niets aan doen, ik kan me voorstellen hoe moeilijk het is om een thema te verzinnen, maar wel iets om de volgende keer rekening mee te houden...

• salutem
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 15:49:
[...]

Als het thema prima zou zijn, zou er nu deze discussie niet zijn. Was die discussie er bij herfstkleuren?
nee omdat je het daar over kleuren heb t en niet GRIJS en grauw :P

Verwijderd

salutem schreef op 22 November 2002 @ 16:01:
[...]

nee omdat je het daar over kleuren heb t en niet GRIJS en grauw :P
:?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:07
Hmmz zie dat ik alweer te laat ben. Nahja ff wachten tot december.

Over photoshop: verbieden (een topic eerder ook al aangegeven).

Verwijderd

MetHod schreef op 22 November 2002 @ 16:07:
Hmmz zie dat ik alweer te laat ben. Nahja ff wachten tot december.

Over photoshop: verbieden (een topic eerder ook al aangegeven).
fijn dat je het ff onderbouwt

Verwijderd

Er is nog steeds een hoop gediscussieer over het thema en ik wil dan ook nog maar even iets kwijt:
Waarom doen sommigen hier nu net alsof iedere foto waar géén fabriek o.i.d. op staat, niet aan het thema voldoet? En dan te bedenken dat Norjee zélf nog een tijdje in de lijst stond met een foto van een begraafplaats (als ik me niet vergis). Het onderwerp is grijs en grauw en daar worden wat voorbeelden bij gegeven om aan te geven dat het om een soort industriele grauwheid zou moeten gaan. Dat laat toch nog wel wat ruimte over voor een vrije interpretatie lijkt me. Dat sommige mensen hier wel erg ver in gaan is natuurlijk niet zo'n goede zaak, maar dat zal over het algemeen wel aan het stemgedrag te zien zijn.
Als je nu echt alleen grijs en grauwe fabrieksgebouwen (van buiten of van binnen) en andere industriële constructies had willen zien had dit ook letterlijk zo omschreven moeten worden in het thema denk ik.

• salutem
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 16:18:
Er is nog steeds een hoop gediscussieer over het thema en ik wil dan ook nog maar even iets kwijt:
Waarom doen sommigen hier nu net alsof iedere foto waar géén fabriek o.i.d. op staat, niet aan het thema voldoet? En dan te bedenken dat Norjee zélf nog een tijdje in de lijst stond met een foto van een begraafplaats (als ik me niet vergis). Het onderwerp is grijs en grauw en daar worden wat voorbeelden bij gegeven om aan te geven dat het om een soort industriele grauwheid zou moeten gaan. Dat laat toch nog wel wat ruimte over voor een vrije interpretatie lijkt me. Dat sommige mensen hier wel erg ver in gaan is natuurlijk niet zo'n goede zaak, maar dat zal over het algemeen wel aan het stemgedrag te zien zijn.
Als je nu echt alleen grijs en grauwe fabrieksgebouwen (van buiten of van binnen) en andere industriële constructies had willen zien had dit ook letterlijk zo omschreven moeten worden in het thema denk ik.
helemaal mee eens het gaat ook niet over wat je plaatst voor onderwerp maar het gaat meer om het feit dat er kleuren worden gebruikt en dat rijmt niet met grijs en grauw.

En nogmaals norjee is zelf gekomen met de voorbeelden van beton, fabriek etc en dat past gewoon niet bij natuur pics of een zonsondergang bv.

• salutem
Er is nu juist wel een discussie omdat er mensen zijn die zelf het thema naar hun verbeelding uitdrukken ipv te kijken/lezen en begrijpen wat de richtlijnen van het thema zijn, en daarom pleit ik voor een jury die veeeel strenger moet optreden bij het plaatsen van de pics.

Dit probleem had je vorige maand niet omdat het om Kleuren ging ipv een KLEUR !

Thema is GRIJS en grauw een kleur dus, dus alle pics die niet overheersend grijs zijn passen niet bij het thema/contest.

Verwijderd

salutem schreef op 22 November 2002 @ 17:16:
[...]

Er is nu juist wel een discussie omdat er mensen zijn die zelf het thema naar hun verbeelding uitdrukken ipv te kijken/lezen en begrijpen wat de richtlijnen van het thema zijn, en daarom pleit ik voor een jury die veeeel strenger moet optreden bij het plaatsen van de pics.

Dit probleem had je vorige maand niet omdat het om Kleuren ging ipv een KLEUR !

Thema is GRIJS en grauw een kleur dus, dus alle pics die niet overheersend grijs zijn passen niet bij het thema/contest.
ooh sooow :D, ok, nee wat je zegt lijkt me redelijk: een jury die eerst alle foto's scant op geldigheid voordat ze geupload mogen worden.

• Remco
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 17:26:
[...]

ooh sooow :D, ok, nee wat je zegt lijkt me redelijk: een jury die eerst alle foto's scant op geldigheid voordat ze geupload mogen worden.
me too.
Plus daar nog bij een duidelijke/strikte omschrijving van het onderwerp.

Mocht deze niet strikt zijn (b.v. alleen grijs en grauw) in plaats van (grijs en grauw, in de vorm van industrie/gebouwen/hallen), dan moet er ook niet gezeurd worden over de inzendingen.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 15:54:
[...]

Ja, die heb ik :) Ik vond em wél bij het thema passen, maar het feit dat we daarover van mening verschillen, geeft aan dat het gewoon geen duidelijk thema is.

Niet lullig bedoel naar Norjee ofzo, daar kan hij ook niets aan doen, ik kan me voorstellen hoe moeilijk het is om een thema te verzinnen, maar wel iets om de volgende keer rekening mee te houden...
clear :)

• Norjee
  • Niet online
Zucht... hoe duidelijk wil je het hebben???
Norjee schreef op 01 november 2002 @ 12:51:

Grijs en grauw Zowel het onderwerp als de sfeer moet hieraan voldoen.
Bijvoorbeeld:
• Industrie (gebied)
• Beton / Asfalt
• "Interieur" van kale (fabrieks) hallen
• Geen macro's of close-ups..
Dat er vervolgens foto's mee doen die maar twijfelachtig zijn qua thema.. okee.. das rot.. dat er vervolgens gezegd word hoe mooi ze zijn (hier) is dan jammer.. MAAR GA DAAR DAN REAGEREN DAT HET NIET KLOPT QUA THEMA.. NIET ALS ER GESTEMD WORD..

Ik snap het best wel dat er zo gereageerd word... Maar feit is dat de meerderheid bepaalde foto's het beste vinden.. Waarschijnlijk vind deze meerderheid ook dat ze bei het thema passen.. Dat er dan foto's zijn van mensen die wel de moeite hebben genomen een foto volgens thema te maken, en dat deze min of meer genegeerd worden.. dat is jammer.. En daarmee kun je deze contest mislukt noemen.. Maar het enige wat daaraan helpt is een strengere, en onpartijdige jury.. Dus de winnaar(s) die kan/kunnen zeggen welke foto's goed zijn qua thema, en welke niet.. Maar dan vind ik dat de jury niet mag meedoen.. dat is niet gewloofwaardig..
Ander punt is dan dat ik vind dat er tijdens het stemmen vanuit moet worden gegaan dat alle foto's evengoed zijn qua thema.. (had ik ook verwacht eigenlijk) En ja.. dat licht wel deels aan de omschrijving van het thema.. Misschien had ik beter kunnen zeggen "grijs en grauwe objecten in een grijs en grauwe omgeving, geen macro's en closeups" dan was je meteen van de kul af dat er als argument gebruikt wordt Dit straalt grauwheid uit.. veel ptn

[ Voor 64% gewijzigd door Norjee op 22-11-2002 19:45 ]

• Pluto
  • Laatst online: 31-05-2023

Pluto

MyDigitalPictures.TK

hmmm kom er vandaag achter dat deze contest er is, jammer dat je maar tot de 20ste kan uploaden
:
http://home.planet.nl/~hamer524/beta/woodsBW.jpg

deze had ik nog wel willen toevoegen :P

P.s. wat wordt het thema van december?

[ Voor 11% gewijzigd door Pluto op 22-11-2002 22:53 ]

AOpen HQ-45A | MSI K7T 266 Pro | AMD Thunderbird 1400 (FSB 266) | 512MB DDR | Asus V8200 Deluxe | SBlive 5.1 | Maxtor 60GB 7200rpm | 16x40 Pioneer 106S Slot-in | 16x PlexWriter | Iiyama 19" A902MT | FinePix S602z | Archos Jukeboxe Multimedia 20GB

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Pluto schreef op 22 november 2002 @ 22:51:
P.s. wat wordt het thema van december?
"Het Bos" ;)

Verwijderd

_/-\o_ whahaha

pluto : de winnaar van deze maand maakt uit wat het volgende onderwerp wordt

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:07
Aerodynamic: hierbij de onderbouwing waarom ik vind dat photshop niet toegestaan moet worden.

Een foto moet vanuit zichzelf al mooi zijn. Tuurlijk kan je met PS best de foto nét dat ene beetje meer geven, maar waar is het einde? Je hebt er dan mensen tussen zitten die compleet doorslaan. Je kunt moeilijk met ze in discussie gaan, immers 'PS was toegestaan'.

Standaard pas ik zelf vrijwel altijd sharpening toe (dit omdat resizen de foto nooit scherper zal maken). Dit wil ik best achterwege laten, 't maakt niet zo heel veel uit.

Owja, nog m'n complimenten voor de erg mooie site. Perfect! :)

Verwijderd

Topicstarter
salutem schreef op 22 November 2002 @ 13:43:
Het is idd zeer leuk gedaan zo tot nu toe, alleen vind ik het heel erg jammer dat er niet strenger is gecontroleerd op de fotos.

Als je ziet wat de omschrijving is van het thema en als je ziet welke foto's veel stemmen krijgen dan vind ik het gewoon dom dat er niet een jury is die de winnende foto kiest !
Jury zijn ook maar mensen en persoonlijk ben ik falikant tegen een jury-vote. Is toch belachelijk dat een jury voor mij en jou gaat uitmaken wat een goede foto is? Wij zijn allemaal een jury. En dat we verschillend over het thema denken mag toch onderhand wel duidelijk zijn. Er IS geen juiste beoordeling of een foto geheel on-thema is of niet. Ik heb het sterke vermoeden dat over het geheel genomen alle foto's écht on-thema gevonden worden door meerdere mensen. Jouw mening is er gewoon maar 1 van.
(...)Dus ik stel voor dat de winnaars van de 3 contests een 4e jury en misschien wel een 5e jurylid kiezen om de foto contest van december "eerlijker" te laten verlopen....
Ik veto dit voorstel. Ik wil niet dat de persoonlijke voorkeur van een klein groepje tot wet wordt verheven voor allen.

Verwijderd

Topicstarter
vanDaal schreef op 22 November 2002 @ 13:57:
Ja, lastige discussie... :/ (...)

Ik denk dat dit weer teveel de andere kant uit schiet. Dan wordt het allemaal weer veel te vaag. Een goede toelichting vind ik ook heel belangrijk

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Norjee schreef op 22 November 2002 @ 14:36:
Dan is er nog het probleem van fotoshop.. wat mij betrefd wordt dat ook verboden.. tot nu toe vond ik het nog best leuk.. maar als je dan foto's gesubmit ziet worden die waar alles behalve een bordje zwart-wit gemaakt is dan vind ik het geen filter meer.. Dus wat mij betrefd wordt de volgende regel geen zichtbare fotoshop acties.. Waarom niet gewoon geen fotoshop vraag je je af, wel.. domweg omdat dit niet te controleren is..
Ben ik ook tegen. Fotobewerking is een essetieel onderdeel van fotografie. De éen doet dat om een onzichtbare verbetering te bereiken de ander om een artistiek effect te bereiken.
(...) maar wat wel zou kunnen is dat een jury de tien beste foto's uitkiest en daar over laat stemmen..
Wat een gedoe. En dat alleen omdat er verschil bestaat over de invulling van het thema.
De oorzaak is simpel denk ik. Grijsheid en grauwheid heeft iets triests. Bij de 'grauwheid van het bestaan' moet ik bijvoorbeeld denken aan een bejaarde in een lege kale tehuis gang. Dát is grauwheid. Een fabriekshal is kleurloos, maar niet noodzakelijk grauw. Zelfde geldt voor een bunker etc. Dus inderdaad was het thema niet helemaal goed omschreven.
Of misschien dat de bedenker van een thema zelf geen foto mag toevoegen, maar voor een maand modje mag spelen voor zijn contest, en dus foto's die niet voldoen verwijderen..
Er is tot nu toe niets van gebleken dat daar behoefte aan is. Ik heb een paar maal voorgesteld om de thema bedenker te laten meeoordelen over de ingezonden foto's maar daar kwam niet veel uit. Dus doe ik dat. En daarbij hanteer ik mijn mogelijk ietwat ruimhartige oordeel :) Ik wil voorkomen dat er maar 10 foto's overblijven. Dit hoort ook weer bij een publiekscontest. Iedereen kiest uiteindelijk. dus géén jury en géén zeer strenge voorselectie.
want de ingezonden foto's zijn allemaal goed genoeg bevonden om mee te doen.. Dan moeten ze ook goed genoeg zijn om punten te krijgen vind ik (Hoe het mij ook tegenstaat)
Nounou... is het zo erg? Als een foto stemmen krijgt dan vind men die foto kennelijk goed. Jullie moeten niet zo twijfelen aan het beoordelingsvermogen van anderen. Dat vind ik nogal hoogmoedig eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
salutem schreef op 22 November 2002 @ 17:16:
[...]

Dat is onzin.
Zowel grijs als grauw hebben ook een figuurlijke betekenis.

Verwijderd

YES, één iemand heeft op mijn foto gestemd :P :) hehe

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-03 16:18
Waarom kan ik niet slechts één stem uitbrengen. Ik kan niet genoeg goeie foto's vinden om alle stemmen uit te brengen.
Zoals eerder al gezegd door anderen, zwart/wit kan grijs en grauw zijn maar grijs en grauw is niet persé zwart/wit. Ik kon slechts één foto een punt geven, en die stem kan ik nu niet uitbrengen. Misschien beter als je de volgende contest niet alle velden verplicht moet invullen.

• salutem
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 10:26:
[...]

Dat is onzin.
Zowel grijs als grauw hebben ook een figuurlijke betekenis.
Als dat de bedoeling is was dan had dat in de first - post moeten staaan voor de duidelijkheid dunkt mij...

• salutem
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 09:42:
[...]

Jury zijn ook maar mensen en persoonlijk ben ik falikant tegen een jury-vote. Is toch belachelijk dat een jury voor mij en jou gaat uitmaken wat een goede foto is? Wij zijn allemaal een jury. En dat we verschillend over het thema denken mag toch onderhand wel duidelijk zijn. Er IS geen juiste beoordeling of een foto geheel on-thema is of niet. Ik heb het sterke vermoeden dat over het geheel genomen alle foto's écht on-thema gevonden worden door meerdere mensen. Jouw mening is er gewoon maar 1 van.

[...]

Ik veto dit voorstel. Ik wil niet dat de persoonlijke voorkeur van een klein groepje tot wet wordt verheven voor allen.
Het is ook geen klein groepje aangezien het winnaaars zijn !! Dus ze hebben zich al bewezen op het gebied van hun kunnen en dan moet je maar vertouwen hebben altijd beter dan nu, nu word er gewoon niet streng genoeg gecheckt op de inzendingen.

• salutem
[quote]Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 10:15:
Norjee schreef op 22 November 2002 @ 14:36:

[...]

Ben ik ook tegen. Fotobewerking is een essetieel onderdeel van fotografie. De éen doet dat om een onzichtbare verbetering te bereiken de ander om een artistiek effect te bereiken.

[...]

Wat een gedoe. En dat alleen omdat er verschil bestaat over de invulling van het thema.
De oorzaak is simpel denk ik. Grijsheid en grauwheid heeft iets triests. Bij de 'grauwheid van het bestaan' moet ik bijvoorbeeld denken aan een bejaarde in een lege kale tehuis gang. Dát is grauwheid. Een fabriekshal is kleurloos, maar niet noodzakelijk grauw. Zelfde geldt voor een bunker etc. Dus inderdaad was het thema niet helemaal goed omschreven.

[...]

Er is tot nu toe niets van gebleken dat daar behoefte aan is. Ik heb een paar maal voorgesteld om de thema bedenker te laten meeoordelen over de ingezonden foto's maar daar kwam niet veel uit. Dus doe ik dat. En daarbij hanteer ik mijn mogelijk ietwat ruimhartige oordeel :) Ik wil voorkomen dat er maar 10 foto's overblijven. Dit hoort ook weer bij een publiekscontest. Iedereen kiest uiteindelijk. dus géén jury en géén zeer strenge voorselectie.

.
Als er maar 10 pics overblijven dan is het een perfekt onderwerp/thema aangezien dan de echte foto's van de kiekjes gefiltert zijn en dus hou je een veel spannende eindstrijd over.

• Remco
Al met al draait deze hele discussie uiteindelijk om het punt heen, of het wel of niet aan het thema voldoet.
Als het volgende thema nou eens heel gespecificeerd word aangegeven, dan is iedereen overal vanaf. En kunnen off-thema foto's verwijdert worden.
Als het niet zo gespecificeerd word aangegeven, dan mag iedereen zijn eigen invulling eraan geven, en doen dus alle foto's mee.

Het zou jammer zijn als er geen maandelijkse contests meer zijn.
Ik vind het leuk om te doen (doe dan wel voor de 1e keer mee), maar het trekt me eens weg achter mijn pc.

Voor de winnaar van deze maand:
Kies iets met zon of zo....
Ga namelijk 10 december voor een maandje naar de Antillen :*) ;)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

heb ook gestemd...

ik doe deze maand (en waarschijnlijk volgende maand) niet mee, omdat ik geen cam heb ;(

...maar in januari zal ik werderkeren :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

MetHod schreef op 23 november 2002 @ 09:13:
Aerodynamic: hierbij de onderbouwing waarom ik vind dat photshop niet toegestaan moet worden.

Een foto moet vanuit zichzelf al mooi zijn. Tuurlijk kan je met PS best de foto nét dat ene beetje meer geven, maar waar is het einde? Je hebt er dan mensen tussen zitten die compleet doorslaan. Je kunt moeilijk met ze in discussie gaan, immers 'PS was toegestaan'.

Standaard pas ik zelf vrijwel altijd sharpening toe (dit omdat resizen de foto nooit scherper zal maken). Dit wil ik best achterwege laten, 't maakt niet zo heel veel uit.

Ik heb nog geen "doorgeschoten" bewerkte foto's gezien hoor.....
Misschien die met het bordje, maar die heeft van mij 5 punten gekregen, omdat ik dat verruit de sterkste foto vond

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

een goeden dag,
ik loop al een tijdje rond op got maar GadgetTalk is voor mij 100% onbekend terrein.
Maar m'n oog viel direct op dit topic, na 't doorpluizen van dit topic en de vele pagina's moet ik zeggen ... iek liek thies :D
D'r zijn hier hele mooie foto's gepost, waarvan enkele toch zeker met een professionele aanleg.
Ik zelf loop al een tijdje rond met de gedachte om foto's te schieten, foto's met een emotie, die iets zeggen.
Echter een groot probleem; ik heb (nog) geen camera, welke zouden jullie mij aanraden? Voor een beginnende foto-shooter met nog nix aan ervaring.
Mail me maar of zo, anders wordt 't te veel offtopic gelul.
Verder mooi werk allemaal, en 'k hoop da'k jullie een beetje leer kennen.

//edit
zijn er nog speciale site speciaal gericht op 'mij' als doelgroep? liefst nederlands ...

//edit2
Late summer in France mijn persoonlijke favoriet

[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 23-11-2002 13:08 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Norjee
  • Niet online
Anticipation_AJT schreef op 23 November 2002 @ 11:10:
Waarom kan ik niet slechts één stem uitbrengen. Ik kan niet genoeg goeie foto's vinden om alle stemmen uit te brengen.
Zoals eerder al gezegd door anderen, zwart/wit kan grijs en grauw zijn maar grijs en grauw is niet persé zwart/wit. Ik kon slechts één foto een punt geven, en die stem kan ik nu niet uitbrengen. Misschien beter als je de volgende contest niet alle velden verplicht moet invullen.
Het gaat er niet om wat jij goede foto's vind, het gaat erom wat jij de beste foro's vind.. En of dat nu goede foto's zijn, of de minst slechte van de toch al slechte, dat maakt niet uit.. Dus je kan best 4 foto's punten geven :)

Verwijderd

Scarecrow schreef op 23 november 2002 @ 13:03:
een goeden dag,
ik loop al een tijdje rond op got maar GadgetTalk is voor mij 100% onbekend terrein.
Maar m'n oog viel direct op dit topic, na 't doorpluizen van dit topic en de vele pagina's moet ik zeggen ... iek liek thies :D
D'r zijn hier hele mooie foto's gepost, waarvan enkele toch zeker met een professionele aanleg.
Ik zelf loop al een tijdje rond met de gedachte om foto's te schieten, foto's met een emotie, die iets zeggen.
Echter een groot probleem; ik heb (nog) geen camera, welke zouden jullie mij aanraden? Voor een beginnende foto-shooter met nog nix aan ervaring.
Mail me maar of zo, anders wordt 't te veel offtopic gelul.
Verder mooi werk allemaal, en 'k hoop da'k jullie een beetje leer kennen.

//edit
zijn er nog speciale site speciaal gericht op 'mij' als doelgroep? liefst nederlands ...

//edit2
Late summer in France mijn persoonlijke favoriet
Daar zijn speciale topics voor, gebruik ff de search ofzo

of kijk hier Digicams, koopadviezen, foto's faq en policy

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 13:58 ]

Verwijderd

Het maakt volgens mij niet uit of een foto wel of niet voldoet.
Als hij niet voldoet zie je dat in de puntentelling terug,en moet je dus zorgen dat je de volgende keer een betere instuurd.(moet ik dus ook doen de volgende keer, dus)
Ik denk ook dat het nu ook een keuze van de stemmer is, omdat je de score pas nadat je gestemd hebt kan zien, en dus gewoon eerlijk verloopt

Verwijderd

Tjah, je moet ook gewoon een beetje tegen je verlies kunnen vinnik :) (no flame)

Verwijderd

Ik vind het jammer dat er mensen zijn die het nu niet eerlijk vinden verlopen, terwijl dat wel zo is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 15:25:
Ik vind het jammer dat er mensen zijn die het nu niet eerlijk vinden verlopen, terwijl dat wel zo is.
Idd, helemaal mee eens. Het feit dat mijn foto zo weinig stemmen heeft gekregen geeft mij het signaal dat ie blijkbaar (volgens de stemmers) toch niet helemaal bij het thema past. Volgende keer toch een betere foto maken, die nog beter bij het thema past :P

Verwijderd

Topicstarter
salutem schreef op 23 november 2002 @ 11:28:
[...]

Als dat de bedoeling is was dan had dat in de first - post moeten staaan voor de duidelijkheid dunkt mij...
Er stond 'zowel onderwerp als in sfeer' Feitelijk was dus beide verplicht.
Ik ben alleen niet zo heel streng :)
Het is ook geen klein groepje aangezien het winnaaars zijn !! Dus ze hebben zich al bewezen op het gebied van hun kunnen en dan moet je maar vertouwen hebben altijd beter dan nu, nu word er gewoon niet streng genoeg gecheckt op de inzendingen.
Daar zijn we het dan over oneens. Ik vind jury-systeem waardeloos slecht. Krijg je van die ivoren toren oordelen. Dat zie je al veel te veel in de kunst, mode etc dat een kliekje bepaalt wat wij mooi en goed moeten vinden. Maar geen hond die die kunst koopt. Maar ik heb geen zin om hiet een diskussie te houden over wat 'mooi' en 'goed' is en wie dat bepaald.
Als er maar 10 pics overblijven dan is het een perfekt onderwerp/thema aangezien dan de echte foto's van de kiekjes gefiltert zijn en dus hou je een veel spannende eindstrijd over.
Daar zijn we het dan ook over oneens.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 16:13:
[...]

Daar zijn we het dan over oneens.

[...]

Helemaal mee eens. :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• salutem
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 16:13:
[...]

Er stond 'zowel onderwerp als in sfeer' Feitelijk was dus beide verplicht.
Ik ben alleen niet zo heel streng :)

[...]

Daar zijn we het dan over oneens. Ik vind jury-systeem waardeloos slecht. Krijg je van die ivoren toren oordelen. Dat zie je al veel te veel in de kunst, mode etc dat een kliekje bepaalt wat wij mooi en goed moeten vinden. Maar geen hond die die kunst koopt. Maar ik heb geen zin om hiet een diskussie te houden over wat 'mooi' en 'goed' is en wie dat bepaald.

[...]

Getver wat zijn we het eens ! :P

:r ik haat klef :P

• -Stef-
  • Laatst online: 01-03 20:42

-Stef-

Slainthe!

MetHod schreef op 23 November 2002 @ 09:13:

Mee eens.

Ik vind dat een foto het produkt moet zijn van je fotografische kunnen. Je bepaalt een compositie met de daarbij behorende sluitertijd en diafragma. Wacht op de juiste lichtinval en maakt de foto. Resultaat slecht? Leer daarvan, dan is het de volgende keer beter. Ga dan niet de foto opleuken met kleurtjes/compositie/etc. zoals het had moeten zijn want wie hou je dan voor de gek?

Ik heb niets tegen fotobewerking trouwens maar het voorgaande slaat op foto's die getoond worden in exposities als deze hier. Immers, het heeft dan niet zozeer met fotografie te maken als wel met je PS-vaardigheid.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

edit
/me moet beter lezen |:(

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 18:38 ]

Verwijderd

-Stef- schreef op 23 November 2002 @ 17:18:
[...]

Mee eens.

Ik vind dat een foto het produkt moet zijn van je fotografische kunnen. Je bepaalt een compositie met de daarbij behorende sluitertijd en diafragma. Wacht op de juiste lichtinval en maakt de foto. Resultaat slecht? Leer daarvan, dan is het de volgende keer beter. Ga dan niet de foto opleuken met kleurtjes/compositie/etc. zoals het had moeten zijn want wie hou je dan voor de gek?

Ik heb niets tegen fotobewerking trouwens maar het voorgaande slaat op foto's die getoond worden in exposities als deze hier. Immers, het heeft dan niet zozeer met fotografie te maken als wel met je PS-vaardigheid.
Dat is waar, maar hoe ga je controleren of iemand PS ofzo heeft gebruikt om zn foto net even wat mooier te maken??

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 22:16

KrL

Doe maar duurzaam..

Tot wanneer wordt er eigenlijk gestemd ?

Verwijderd

Tot het eind van de maand dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Nog 6 dagen dus.
Omdat de meerderheid ondertussen al gestemd heeft zal ik de beste 10 foto's nu bekend maken. Dan kunnen dezen al vast over het thema van de volgende maand gaan nadenken.

Oh, en vergeet niet: ze staan NIET op volgorde van klassering!

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif
De tien beste foto's tot nu toe, gesorteerd op naam.
Er hebben tot nu toe 43 mensen gestemd
1Belfast OnderhuidsvanDaalCanon - Powershot G2
2Dampende brugzzoemieMinolta - Dimage7
3Fabriek...JeroenMinolta - Dimage 7
4Lange lege gangknutselsmurfSony - Geen idee
5Late summer in FrancedredgeHewlett-Packard - C912
6OndergrondsKrL_Sony - DSC-F717
7Oost DuitslandJoppie4everSony - DSC-F505V
8SintelskheperiCanon - ps a40
9Stainless steelT.T.Fuji - S602Zoom
10Tropische regenbuiMekMekCanon - Powershot S30

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verdorie, nou gaat het stemmen ineens veel te vlug :) Volgens mij heeft iedereen al zo'nbeetje gestemd! 43 votes in 3 dagen (vandaag heeft volgens mij niemand meer gestemd)!

• Joppie4ever
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Jawel, ik heb net gestemd :) Het gaat inderdaad wel erg hard! Ik had weinig tijd en was hier al een tijdje niet geweest. Een aantal foto's voldoen niet helemaal vind ik, maar ik denk dat dit wel duidelijk gaat worden uit het aantal verkregen stemmen. Grijs en grauw is naar mijn mening niet de kleur van de foto, maar vooral het gevoel wat je hebt als je naar de foto kijkt: somber, vergane glorie etc.

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Ok zijn er al ideeen voor het volgende thema?
- Sinterklaas
- Kerst
- Vuurwerk
Of wat ik zelf altijd een mooi thema vind
- Nightshots
Daar kan ook niet zoveel verwarring ontstaan of een foto wel of niet in het thema past.

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
ik ga nog wel stemmen .. misschien vanavond.. mn internet hier doet erg raar waardoor ik het niet nu kan doen.

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 07:55

Super Snackman

Snekgek

Ajb niet sinterklaas/kerst, dat vind ik zo ontzettend afgezaagd. Oh jah mijn hartelijke dank gaat uit naar degene die mijn brok beton OOK grau en gries vind :)

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• T.T.

T.T.

Sowieso

Super Snackman schreef op 25 november 2002 @ 16:19:
Ajb niet sinterklaas/kerst, dat vind ik zo ontzettend afgezaagd.
Ben ik niet met je eens. De meeste sinterklaas/kerst foto's zijn inderdaad afgezaagd, maar je moet juist een orginele foto maken. Er is niets mis met het onderwerp op zich.
Probleem is echter dat je meestal kerst niet voor 20 december viert.... (daarom mijn vraag eeder of de december-ronde langer zou duren ;))
Idem voor vuurwerk, bovendien kun je dat maar 1 dag afsteken. Toch lastig om dan precies een leuke foto te maken, zeker als je in de polder woont :/

Verwijderd

Topicstarter
zou aardig zijn als Dredge en Krl wat van zich lieten horen hierover. Het ziet er naar uit dat een van beiden winnaar gaat worden. Misschien aardig om al een beetje een idee te krijgen welke kant we op moeten denken of om misschien wat ideeën uitwerken.

Overigens: indien gewenst kunnen ben ik via icq bereikbaar, voor het geval ze het als een verrassing willen houden.

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 14:27

red bull

Keeps me awake !

De originele versie wilde ik jullie toch niet onthouden:
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s657395/got/novk.jpg

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
hopelijk kanik in december meedoen... met een beetje geluk krijg ik namelijk volgende week een Canon Powershot G3... at last...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

last summer in france van dredge vind ik persoonlijk toch echt de mooiste

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 22:05:
zou aardig zijn als Dredge en Krl wat van zich lieten horen hierover. Het ziet er naar uit dat een van beiden winnaar gaat worden. Misschien aardig om al een beetje een idee te krijgen welke kant we op moeten denken of om misschien wat ideeën uitwerken.

Overigens: indien gewenst kunnen ben ik via icq bereikbaar, voor het geval ze het als een verrassing willen houden.
KrL en ik hebben het er al een beetje over gehad.

we wilden het eigenlijk nog ff niet eerder op het forum gooien totdat de nieuwe contest ook daadwerkelijk begint (het moet een verre van alledaags onderwerp worden, daar waren we het al over eens)

ik heb je autorization aangevraagd op je icq ik hoor je morgen wel

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-03 15:54

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik ben tegen nightshots, omdat mijn camera dan zo goed als afvalt (Fuji Finepix 2600Z).
Veel, zo niet alle Fuji's hebben maar een ISO waarde van 100... dus low light situaties zijn bijzonder shitty :\

Dus.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind nightshots best een leuk idee, maar dan valt inderdaad een groot deel aan mogelijke deelnemers af. jammer...

• spacy

spacy

+++

DynaMikeY schreef op 26 November 2002 @ 18:35:
Ik ben tegen nightshots, omdat mijn camera dan zo goed als afvalt (Fuji Finepix 2600Z).
Veel, zo niet alle Fuji's hebben maar een ISO waarde van 100... dus low light situaties zijn bijzonder shitty :\

Dus.
Mijn kodak is ook maar iso100, maar ja dat zou dan helaas de eerste contest zijn waarbij ik waarschijnlijk noodgedwongen wat fotosoep helderheids trucs nodig ga hebben, om een beetje resultaat te krijgen.
tot nu toe heb ik soepen iig nog niet nodig gehad

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

hoezo voldoet iso100 niet? dan zet je toch gwoon je belichtingstijd superlang?! toevallig heb ik zelf de a40, die op iso50 met sluitertijd max 15 sec , maar met iso 100 lukt t ook wel! maar opzich zijn nightshots best leuk, maar het moet dan wel een thema hebben.. kermis ofzo (niet dat er 1 in de buurt is). of uitgaansgebieden / winkel straatjes @ night.

--edit

ps, net ff op iso 100 / 15 sec nightshot vanuit me raam natuurlijk.. iso 200 moet volgens mij ook kunnen

Afbeeldingslocatie: http://www.zhca.nl/nightshot.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Erikie op 26-11-2002 19:00 ]

traktor scratch!

• Norjee
  • Niet online
Doe toch gewoon december maand.. dus oud & nieuw, kerst en sinterklaas.. Dat is voor iedereen te doen, en ook duidelijk :) En dan laat je de contest tot 5 januari doorlopen ofzo.. who carse :)

[ Voor 5% gewijzigd door Norjee op 26-11-2002 19:10 ]

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Die contest kun je beter in januarie doen, heeft vast en zeker iedereen foto's kunenn maken.
Maar om de tussentijd te doden.
Voordeel van Nightshots is dat ik 's avonds dan ook foto's kan maken. Nu ga ik 's morgens naar mij werk en is het donker en als ik 's avonds terug kom is het weer donker.

• Remco
Vind kerst/oud & nieuw, ook leuk.
Maar dan inderdaad pas in Januari.
Ben namelijk vanaf 10 dec. weg tot begin januari, en ik wil graag meedoen....
Kan ik pics posten van kerst in de tropen 8) 8)

Maar goed, de winnaar zal het uitwijzen........ toch :7

[ Voor 6% gewijzigd door Remco op 26-11-2002 20:23 ]

• salutem
Ik ben et helemaal eens met kheperi, Nightshots is et leukst ! en mooist
Anders maak je er december verlichting van is ook leuk en mooi :P

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste