[Ervaringen] Western Digital 800JB, WOW!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Dag mensen,

net een nieuwe harddisk in m`n systeem geplaatst, de Western Digital WD800JB, wat een loei snel en superstil ding is dat zeg. Ik heb ook een IBM Deskstar 30 GB erin maar die echt bagger traag in tegenstelling tot die WD.

Voorbeeldje, uitpakken van 55x15mb rar file:
- IBM : 3 minuten en 50 seconden
- WD : 1 minuut en 19 seconden!!!!!!!!!

noem ik nogal verschil, plus dan nog dat je hem echt niet hoort, kortom een lekker schijffie voor iedereen die nog een IBM Deskstar heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 07:17
Ja super he, ik heb hem twee weekjes geleden ingebouwd. Getest met Atto: read en write 50 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Hoe groot is die HD van jou? (WD800JB) <- 80 GB? :?

Is nogal een verschil ja, zou dat door die 8MB (?) cache kunnen komen?
Is het een ATA 100 schijf?
En nog gefeliciteerd he! ;)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mijn eerste zelfbouw peeceetje heb ik ook voor WD gekozen en dat ding draait nu nog steeds perfect bij mijn kleine nichtje in haar pctje...

Niets anders dan positief nieuws over Western Digital... ik zal er voorlopig voor blijven kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wat voor disk is die 30GB dan? Kijk, als je het over een Deskstar 40GV of een 75GXP hebt is het geen kunst natuurlijk. :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

nou maar hopen dat deze schijf wel goed is, IBM was in eerste instantie ook 'reeeete' snel..maar bleek later wel tres gaar te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

ErwinvA schreef op 31 oktober 2002 @ 18:02:
nou maar hopen dat deze schijf wel goed is, IBM was in eerste instantie ook 'reeeete' snel..maar bleek later wel tres gaar te zijn :)
Mjah, IBM heeft een paar slechte modellen gehad, maar overall maakt IBM gewoon goede disks. Dus om dat nou altijd te noemen vind ik wat onzinnig :/
* intoxicated heeft net een 100GB IBM diskje gekocht :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is die IBM niet echt lekker meer... 3x zo lang, vette bullshit man... I mean, kan nooit. Of heb je een grote duim? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:05:
Dan is die IBM niet echt lekker meer... 3x zo lang, vette bullshit man... I mean, kan nooit. Of heb je een grote duim? :+
denk ook het laatste :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Effe een benchje met HDTach van een WD800JB:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.braak/PerfWDHDTach.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Jah, maar gooi dan de test van die IBM er ook bij als vergelijking, of ben je er achter gekomen dat die nagenoeg gelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik weet ut een lekker schijf je ja, aleen die van mij was na 3 maandjes kaduuk :( hij is nu al sinds maandag weg snik.

zit nu op een hele trage 4.3 GB HDD :( snik

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
ja is een 80 gigabyte met 8 mb buffer maar hij is echt lekker, zeker een aanrader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik ga hem denk op hcc halen lijkt me leuk schijfje hoor je hem echt niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
nee ik hoor m`n videokaart koeler erboven uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohan-san schreef op 31 oktober 2002 @ 18:11:
ik weet ut een lekker schijf je ja, aleen die van mij was na 3 maandjes kaduuk :( hij is nu al sinds maandag weg snik.

zit nu op een hele trage 4.3 GB HDD :( snik
/me wacht ook nog op zijn hd die opgestuurd is... was na 11 maanden kaduuk, dus precies op tijd >:) ... gelijk nieuwe gekocht en oude wordt later ingeleverd.. en krijg ik weer centjes voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
die kapotte wd`s... zelfde type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ik heb geen mening over de IBM, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Maar in vergelijking met de Maxtors 740, is de WD800JB echt lekker snel.

Misschien kan iemand een HDTach bench van een IBM schijf plaatsen?

Maar deze schijf heeft wel 8mb cache en dat kun je wel merken (bijvoorbeeld met programma's opstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het nog wel ff met seagate baracuda IV en w8 ff af wat de verschillende bedrijven gaan bieden op sata gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ja, super man!

Ik ga de 80 GB versie (ook) halen binnenkort, super ding, vooral nu jij zei dat hij ook lekker stil is, is dat voor mij doorslaggevend ;)

Heb nu ff 25 CD-R's gehaald zodat ik ff wat spul op CD kan fikken en dan format C: - G: :7

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Stil is hij inderdaad, ik kan hem niet horen. Ik heb totaal vier hd's in mijn computer, 3x wd en 1x maxtor. Maar die WD's zijn muisstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
geluid verhouding IBM / WD is iets van 10 / 1.. die IBM kraakt echt meer, die IBM is trouwens ook ATA 100 met 2 MB buffer... ook weer niet zo brak dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:15:
Ik doe het nog wel ff met seagate baracuda IV en w8 ff af wat de verschillende bedrijven gaan bieden op sata gebied :)
ik dl hdtach ofzo nu om die hdd te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 09:03
Ik heb ook al een tijdje een wd800jb en ben er zeer tevreden mee, ik heb mijn pc helemaal stilgemod en hoor alleen nog iets waarvan ik denk dat het de videokaart is :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bramvrzt/bullshit/hdtach.PNG
IBM 120GXP 100GB. Overall toch echt beter. Dus ik weet niet wat voor IBM modelletje jij hebt zitten checken hoor :/

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
intoxicated schreef op 31 oktober 2002 @ 18:33:
[afbeelding]
IBM 120GXP 100GB. Overall toch echt beter. Dus ik weet niet wat voor IBM modelletje jij hebt zitten checken hoor :/
Beter? meer cpu tijd, minder avarage, minder maximum. Wat is beter dan?

(niet dat ik zeg dat ibm slechter is of zo, ik heb geen mening erover omdat ik geen ervaring met ibm heb; maar ik zie hdtach van ibm toch echt geen betere score dan de wd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Brakius schreef op 31 oktober 2002 @ 18:14:
Ik heb geen mening over de IBM, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Maar in vergelijking met de Maxtors 740, is de WD800JB echt lekker snel.

Misschien kan iemand een HDTach bench van een IBM schijf plaatsen?

Maar deze schijf heeft wel 8mb cache en dat kun je wel merken (bijvoorbeeld met programma's opstarten).
De 8 mb cache is toch alleen nuttig voor het schrijven naar de disc? |:( Voor het lezen zal het niets uitmaken. (of is de cache van mijn hersenen nu stuk?)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Volgensmij is 8 mb cache ook nuttig voor het lezen, omdat hij data in cache houdt. Wanneer de WD zelfde sector leest, dan gaat dit vanuit de cache.

Daar ga ik ervan uit. Mijn oude windows ME, welke eerst op maxtor stond en nu op wd, start nu 25 seconden sneller op. Ik kan dit niet alleen maar verklaren dat wd 15 mb sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 08:24

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik weet ut type niet maar ik heb/had een WD80GB 8 mb cache 7200 RPM, en ja hij is wel superstil, maar ik had hem ook in een koeler(die koeler maaktte meer herrie dan die HDD :D)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Brakius schreef op 31 oktober 2002 @ 18:35:
Beter? meer cpu tijd, minder avarage, minder maximum. Wat is beter dan?
Beter dan hoe jij IBM afschildert door een harddisk van een jaar of 2 geleden te vergelijken met een recente WD |:(

Owja, deze test is gedaan zonder VIA drivers etc. onder een kale WinXP, dus vandaar de lagere score. 'k Gebruik WinXP sowieso nooit, alleen ff voor deze test :)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee wanneer ze met een 10k IDE schijf op de markt komen, of zijn er daar limieten bij dat ze voorlopig nie omkunnen? Of moeten wij eerst verder doen met serial ata en serial ata II ?

groeten,
lao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 23:40
Dick schreef op 31 oktober 2002 @ 18:46:
[...]

De 8 mb cache is toch alleen nuttig voor het schrijven naar de disc? |:( Voor het lezen zal het niets uitmaken. (of is de cache van mijn hersenen nu stuk?)
Nee hoor, vooral wat betreft het lezen van relatief kleine bestanden zal de cache zeker wel verschil uit kunnen maken. Er kan direct uit de buffer gelezen worden ipv weer een leesactie op de schijf. Het lijkt mij dat het juist andersom is en je er meer aan hebt bij het lezen ipv bij het schrijven (toch?)

Ik heb zelf nu ook een tijdje de wd800jb, en het is tot dusverre een van de beste aankopen die ik ooit gedaan heb voor m'n putertje. Ik heb er ook nog een Maxtor inzitten en wanneer ik wat grotere bestanden opvraag op de Maxtor merk ik dat meteen, ik hoor namelijk weer schijfactiviteit :)

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb er nu ook 1 in hangen, en ik moet zeggen hij is inderdaad erg stil :)
alleen bij mij met atto komt ie niet boven max. 47 mb uit :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:51:
iemand een idee wanneer ze met een 10k IDE schijf op de markt komen, of zijn er daar limieten bij dat ze voorlopig nie omkunnen? Of moeten wij eerst verder doen met serial ata en serial ata II ?

groeten,
lao
10K schijven hebben momenteel voor IDE niet veel nut. Vooral de seektimes zijn lager dan bij 7200rpm schijven, maar de hitte- en geluidsproductie zijn een stuk hoger. Ze zijn ook nog eens een stuk duurder en gaan korter mee. De data-density is nog een stuk lager, dus erg groot zijn ze ook niet te krijgen.

De interface is momenteel de bottleneck niet. Ultra ATA 133 en S-ATA 150 hebben allebei een praktische transferrate die ver boven die van de huidige schijven komt, ook 10.000rpm schijven.

Ik denk dat je het meer moet gaan zoeken in de hoek van grotere cache-geheugens. Ik heb zelf inmiddels ook de WD800JB aangeschaft. Bijna net zo snel als m'n 2 Maxtor D740X'en in RAID-0. Wel een stuk stiller en betrouwbaarder.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

jeuj heb er daarstraks 2 besteld :D

worden zaterdag geleverd kan al niet meer wachten!

heb mijn aankoop op deze review gebaseerd:
http://www.storagereview....05/20020529WD800JB_1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx dimension,

ik zat al een tijdje uit te kijken om een nieuwe schijf aan te schaffen, maar eerlijk gezegd wist ik niet waar ik naartoe moest zien, wachten tot serial ata / serial ata II uitkwam, en mij dus een nieuwe MB'ke aan te schaffen, of een schijf te kopen met 8mb cache..

nu, die WD800JB is dat de snelste schijf die er is? want ik ben niet echt van plan om binnen een half jaar weer achter te bengelen, ik zou graag een jaar of twee toch op mijn gemak zijn.

alvast bedankt voor de raad.
lao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hebben er hier meer ATTO bench gedraaid :?
en wat geeft ie dan bij jullie als hoogste aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Hier een review van de WD800JB, wordt vergeleken met de IBM 120GXP en Maxtor D740X: http://www.storagereview....05/20020529WD800JB_1.html

De service time is wat lager dan de concurrentie, maar de doorvoersnelheid ligt wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak
Puberaal geblaat weggehaald.. Omdat je dit veel te vaak doet en je hierop al eerder bent gewezen krijg je hiervoor een OW + weekban. Check je mail.

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 01-11-2002 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje ben jij een Cloon van mij of zo?

Ik heb net mijn IBM deskstar 30 GB weggedaan, en een WD800JB gekocht.

:)

Wat een heerlijke harddisk zeg, op aanraden van tweakers gekocht natuurlijk.
Het systeem start waanzinnig snel op. Alle TSR's zijn veel sneller geladen, terwijl die ibm ook geen misselijke disk was.

Zeer de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 19:03:
thanx dimension,

ik zat al een tijdje uit te kijken om een nieuwe schijf aan te schaffen, maar eerlijk gezegd wist ik niet waar ik naartoe moest zien, wachten tot serial ata / serial ata II uitkwam, en mij dus een nieuwe MB'ke aan te schaffen, of een schijf te kopen met 8mb cache..

nu, die WD800JB is dat de snelste schijf die er is? want ik ben niet echt van plan om binnen een half jaar weer achter te bengelen, ik zou graag een jaar of twee toch op mijn gemak zijn.

alvast bedankt voor de raad.
lao
offtopic:
Zou je geen begroetingen meer onderaan je posts willen zetten? Dank u.

Serial ATA biedt niet veel meer dan Ultra ATA 100 of 133 in termen van doorvoer. De snelste ATA-schijf van het moment is inderdaad die WD800JB. Misschien is het wel handig om een grotere aan te schaffen als je twee jaar data op dat ding kwijt wil.

Een nieuw mobo aanschaffen zou ik op dit moment sowieso niet doen als je nog even kan wachten. De AMD Hammer-serie komt er begin volgend jaar namelijk aan.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou wachten ...heel ff op de ibm 180GXP
heeft op de 80,120 en 180Gb modellen ook 8mb cache optioneel

platters van 60gb

snelle seeks

en als je wilt : 8mb cache maar met 2 mb even snel / of iets sneller dan de wd800jb

de maxtors krijgen/hebben 80 gieg platters en daardoor slowe seeks...de ibm heeft een perfecte mix...snel maar ook hoge density en daardoor hoge sustained transfer

ze zijn nu nog nergens echt op voorraad
maar komen wel de komende weken /maanden
tot die tijd zing ik het wel uit met een 40gb tussenoplossing oid

ook maxtor heeft al de 80 gb met 8mb cache...staat in de pricewatch...maar die lijkt me niet zo snel door de hoge dichtheid van 80gb per platter

de ibm lijkt me ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al 2a3 weken zo'n hd.
Echt een lekker snel en stil schijffie.

Sisoft drive benchmark:
ibm 60gxp 40 gig : 21000
Western Digital 800jb: 27000 _/-\o_

Met een paar weken maar ff een wd800jb erbij halen en dan over naar raid 0 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 19:12:
ik zou wachten ...heel ff op de ibm 180GXP
heeft op de 80,120 en 180Gb modellen ook 8mb cache optioneel

platters van 60gb

snelle seeks

en als je wilt : 8mb cache maar met 2 mb even snel / of iets sneller dan de wd800jb

de maxtors krijgen/hebben 80 gieg platters en daardoor slowe seeks...de ibm heeft een perfecte mix...snel maar ook hoge density en daardoor hoge sustained transfer

ze zijn nu nog nergens echt op voorraad
maar komen wel de komende weken /maanden
tot die tijd zing ik het wel uit met een 40gb tussenoplossing oid

ook maxtor heeft al de 80 gb met 8mb cache...staat in de pricewatch...maar die lijkt me niet zo snel door de hoge dichtheid van 80gb per platter

de ibm lijkt me ideaal
Helemaal eens! Hopelijk komt de 180 GXP ook met SATA >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Maar die WD heeft geen liquid bearings of wel? Dat heeft de Maxtor iig wel, en dat vind ik ook wel belangrijk.

Ik ga denk ik voor de Maxtor DiamondMax Plus met 8MB cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Waarom heb ik dan zo'n hoge CPU gebruik? En mijn burst speed is ook ronduit waardeloos.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ovhum/bench.gif

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
·°|(V)ayDay|°· schreef op 31 oktober 2002 @ 19:10:
Jeetje ben jij een Cloon van mij of zo?

Ik heb net mijn IBM deskstar 30 GB weggedaan, en een WD800JB gekocht.

Wat een heerlijke harddisk zeg, op aanraden van tweakers gekocht natuurlijk.
Het systeem start waanzinnig snel op. Alle TSR's zijn veel sneller geladen, terwijl die ibm ook geen misselijke disk was.

Zeer de moeite waard
hahaha, je weet wat ze zeggen he... great minds..... juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een IBM 120GXP 60 Gb en een WD800JB naast elkaar in mijn systeem hangen, en de IBM is toch zéker wel stiller bij het lezen/schrijven...
De cache van de WD interpreteert wat de volgende opdracht van de gebruiker is en aan de hand daarvan slaat hij die gegevens op in de cache.

Ik ben dus heel erg tevreden met beide schijven, de WD heeft wel mijn voorkeur, mooie schijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Nou, als het aan mij ligt heb ik over een paar weekjes ook een WD800JB in mijn pc zitten. :) Zeker nadat ik de reacties hier allemaal gelezen heb. Ik zat nl eerst te denken aan een Seagate Barracuda, en daarna aan een Maxtor DM+9, maar ben nu helemaal overtuigd dat de WD800JB alle kwaliteiten heeft die je je kunt wensen. Deze WD zal trouwens wel geen Fluid Dynamic Bearings hebben, maar wat maakt het uit? Hij is toch stil. Hij zal ook wel niet sneller slijten door de 'gewone' kogellagers. De meeste scsi schijven hebben toch ook geen FDB motoren? Toch zijn ze op duurzaamheid ontworpen.

Zou de WD800JB idd op de HCC-dagen voordelig te krijgen zijn?? Zou wel leuk zijn... :)

Wel een vage benchmark van The Dolf, trouwens. 6.1 ms access time :? . Heb jenun skoezie ofzo (of is't raid?)? D'r staat in de Halloween editie van de Alternate aanbiedingenmail een Quantum Atlas V 9,1 GB U160-SCSI met 6,2 ms access time en 7200 RPM. Voor €89. Wel een lekker bootschijfje. Alleen kun je voor een U160-SCSI controller al twee 80 GB IDE schijven kopen. :(
Edit: 'kzat nog even in de prijswots op t.net te kijken naar scsi controllers... ik had ergens gelezen dat LSI-Logic relatief goedkope controllers had, maar die staan niet eens in de lijst :? . Ook het merk Qlogic zie ik er niet bijstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dat zou ik dan niet doen, want die 80 gig is met zn cache wel een rap schijfje, in raid 2 van die krengen en je hebt een verademing aan snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:28
'k heb maar een WD400BB.. maar jullie scores vallen me vies tegen eigenlijk.
Tis wel sneller.. maar niet zooo veel sneller. Ook is jullie cpu tijd nogal hoog.

Magoed.. mijn lullige score ;) Vooral die burst is merkwaardig :D

Afbeeldingslocatie: http://nigelator.dyndns.org:5080/Wd400bb.jpg

Btw: Hoge cpu load komt ook van raid controllers, die zijn namelijk softwarematig.

Ahh.. de bench van Brakius spoort wel redelijk :)
Beetje zelfde als m'n WD800BB.
Es kijken of ik die benchen kan (zit in een domeincontroller.. niet echt handig om te benchen).

Nah.. hij hangt op de DMA controller.. dies DMA33 in me beestje. Dus tjah.. hij haalt 33Mb/s .. en een access time van 10,1ms .. das wel laag.

[ Voor 0% gewijzigd door NiGeLaToR op 31-10-2002 20:03 . Reden: Ahh ahha ja oke hehe ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Thermo man schreef op 31 oktober 2002 @ 19:42:
Wel een vage benchmark van The Dolf, trouwens. 6.1 ms access time :? . Heb jenun skoezie ofzo (of is't raid?)?
idd. Een 15K schijfje met 8MB cache draaiend op een Adaptec 19160. En die 6.1ms is best hoog en de cpu load is veel te hoog

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick Brands
  • Laatst online: 17-09 22:57
Maakt het trouwens uit wat voor schijf je koopt ?
En dan bedoel ik kwa grootte want ik vind 80GB een beetje te groot :)
Want ik weet dat je ook de WD400JB hebt dat is neem ik aan de 40GB versie met 8 mb cache is die dan net zo snel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Thermo man schreef op 31 oktober 2002 @ 19:42:
D'r staat in de Halloween editie van de Alternate aanbiedingenmail een Quantum Atlas V 9,1 GB U160-SCSI met 6,2 ms access time en 7200 RPM. Voor €89. Wel een lekker bootschijfje. Alleen kun je voor een U160-SCSI controller al twee 80 GB IDE schijven kopen. :(
Edit: 'kzat nog even in de prijswots op t.net te kijken naar scsi controllers... ik had ergens gelezen dat LSI-Logic relatief goedkope controllers had, maar die staan niet eens in de lijst :? . Ook het merk Qlogic zie ik er niet bijstaan.
Zoek even op Tekram, daar zitten die LSI chipsets op. Is goed spul voor een redelijke prijs. Vooral fijn dat er veel extra's bij zitten, anders ben je voor een kabel en terminator ook nog eens €100 kwijt.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
Rick Brands schreef op 31 oktober 2002 @ 20:33:
Maakt het trouwens uit wat voor schijf je koopt ?
En dan bedoel ik kwa grootte want ik vind 80GB een beetje te groot :)
Want ik weet dat je ook de WD400JB hebt dat is neem ik aan de 40GB versie met 8 mb cache is die dan net zo snel ?
Kleinere zijn meestal zelfs sneller.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
verschil van tijd met uitpakken kan ook met TEMP te maken hebben
het maakt wel degelijk uit waar je de temp dir zet

en de ibm is van een andere generatie dan die wd
die 30gb ibm heeft "waarschijnlijk" platters van 15GB en die wd van 40GB

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade181
  • Laatst online: 26-09 09:35

blade181

Cra-cra-cracker?

Brakius schreef op 31 oktober 2002 @ 18:18:
Stil is hij inderdaad, ik kan hem niet horen. Ik heb totaal vier hd's in mijn computer, 3x wd en 1x maxtor. Maar die WD's zijn muisstil.
De enige schijven die sneller zijn en stiller zijn de samsungs...

Another white boy in this movie? Damn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
blade181 schreef op 31 oktober 2002 @ 20:59:
[...]

Waar haal je die info nou ineens weer vandaan?

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gotties heeft er twee van 80 gig in zijn systeem zitten ja de WD jah >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 18:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Dolf schreef op 31 oktober 2002 @ 19:20:
Waarom heb ik dan zo'n hoge CPU gebruik? En mijn burst speed is ook ronduit waardeloos.
[afbeelding]
zo te zien is het een ata66 kabel of controller
dus die bursten niet harder (boeit ook niet echt)

cpu is niet echt extreem hoog geloof ik. misschien omdat je tragere proc hebt ?
maar hoe je in hemelsnaam aan zo'n geile acces-time komt :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 08:41
blade181 schreef op 31 oktober 2002 @ 20:59:
[...]

Samsung is wel stiller, maar wel trager!! Chk de reviews maar. Op pagina 1 of 2 van dit topic staat een review met de 800JB en dies toch echt wel sneller dan de samsung

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heuvel, das een 15k scsi schijf :)

En Dolf, de waardes zijn toch niet zo slecht. Als het je windows schijf is, en je had sjit open dan is alles wat lager, maar je doorvoer is goed en de acces time ietsje hoog dacht ik...

alleen die utilization is wel erg hoog. Speel es wat met je scsi kaart qua drivers etc.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 12:12

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

de WD-schijven zitten (volgens hun eigen site) op 35 dB (in idle mode).
De IBM-schijven zitten (ook volgens ibm.com) op 26 dB (idle mode).1
De Maxtor schijven zitten (maxtor.com) op 25 dB (idle mode).
Dit zijn dus allemaal de nieuwste schijven (dus geen Maxtor D740X ofzo).
Helaas heb ik nog niet van alle schijven tests gevonden, dus ik weet niet precies welke sneller is enz. De WD-schijven waren een tijdje terug bij Storagereview te vinden en die waren er zeer tevreden over. Ik zelf wacht liever even op de 8 Mb Cache versie van de Maxtor Diamondmax Plus 9 (120 gb, 7200 rpm)

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
De specs wat betreft geluid stellen meestal weinig voor. Er zijn honderdduizenden manieren om een geluidsniveau in dB vast te stellen. Het opgegeven niveau is in geen geval te vergelijken met dat van dezelfde schijf in jouw systeem.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Worden ze niet zo warm of hebben ze actieve koeling nodig?

BTW vind ut wel jammer dat er zo lang gewacht wordt met SATA hdd's. Alles is er al behalve de schijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn systeem draait met 1 CPU fan van 80 MM fan op 3 volt en 1 80 MM PSU fan op 3 volt. Die HD (800JB) hoor je er dus duidelijk bovenuit. Als je op storagereview ook gaat kijken naar geluidsniveau's merk je dat de Seagate HD's veel stiller zijn (tot 2 keer stiller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CK schreef op 31 oktober 2002 @ 18:20:
geluid verhouding IBM / WD is iets van 10 / 1.. die IBM kraakt echt meer, die IBM is trouwens ook ATA 100 met 2 MB buffer... ook weer niet zo brak dus :)
oooooops wilde ook nog effe wat schrijfen hier. 8)7 |:(

maar voor die ibm disks heb je tools om hem bijna onhoorbaar te maken,
de gebruikte techniek in een ibm disk is zeer vooruitstrevend, ik heb meer mogelijkheden met een ibm disk als met een wd.
ik heb ze beide dus ik weet waarover ik praat.
mijn ibm 40 gig is nu 1.5 jaar en werkt nog steeds erg goed.
hij werd alleen te klein voor mijn gebruik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Ik heb de WD800 JB ook, maarrr... hiervoor had ik een seagate baracuda IV. Die was toch echt veel stiller. Deze hoor ik heel duidelijk (in 'n HQ08). Hij maakt soms ook een heel vreemd geluid. Net of de koppen over de schijf krassen. Is niks ernstigs want hij doet het nog steeds. Weet iemand wat dit is??? Je schrikt er namelijk toch best wel van. (ik heb namelijk 1 keer meegemaakt dat m'n (toen nog) quantum schijf crashte. was 't zelfde geluid).
De WD is trouwens wel errug snel. Nix over te klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Jongens, ik heb deze HD ook gekocht voor mn nieuwe systeem (ben aan het bouwen, heb nog niet alles dus kan nog niet testdraaien)

Nou heb ik de HD niet in een doos gehad, alleen de HD, dus ook geen diskette, ide kabel, hadleiding erbij, maar ook geen schroefjes.

Nou moet ik dus schroefjes die bij de kast zaten gebruiken, maar die gaan er niet helemaal in, dus de HD kan ik een beetje heen en weer bewegen in de drive cage.

Enig idee wat (of) ik hier (iets) aan kan doen?

Gaat de schijf rammelen als hij niet helemaal vast zit, weet iemand dat?

En gaan de schroefjes die bij de doos versie geleverd worden wel helemaal erin of steken die ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Laatst online: 23-02 03:45
nou ik heb te vroeg geblaat

na het posten liep ik er weer heen, probeerde het nog eens, pakte een ander schroefje en, weliswaar met moeite, gingen ze er helemaal in. schrovendraier eigenlijk niet helemaal goed ervoor denk ik. nou ja iig lukt het dus toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-09 01:48

Orac

Ik mis je papa.

Iedereen zegt dat de WD 800JB snel en stil is. Dit klopt en bovendien niet onbelangrijk: hij wordt minder warm!!! Kortom, een mooie balans van eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 08:41
voxx schreef op 02 november 2002 @ 11:14:
Iedereen zegt dat de WD 800JB snel en stil is. Dit klopt en bovendien niet onbelangrijk: hij wordt minder warm!!! Kortom, een mooie balans van eigenschappen.
Snel: ja (toch eigenlijk wel snelste schijf)
Stil: Ja, maar seagate schijfie toch stiller
Hitte: Erg koel

Balans: erg goed.

Wordt mijn komende nieuwe schijf!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Ik ga em ook sowieso halen.....is toch wel weer veel centjes maar ja zo gaan die dingen. Ik heb nu WD 20gb 7200, ben er ook erg tevreden over behalve met 1 ding niet; hij is veel te klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Laatst online: 16-08-2024
De WD 80GB 8MB is HEER-LIJK! Hulde aan WD :D

Ik haal 85MB/sec buffered read en write en 45 MB/sec sequential read en write in SiSoft Sandra 2002 Prof. met de mijne (zie ook mijn specs in mijn signature voor meer)
Noemt allen ook eens wat SiSoft getallen met deze schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je bij deze schijf Acoustic Management uit/aan kan zetten? Volgens mij zou de performance nog beter zijn als dit uit staat, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 21:46:
Iemand een idee hoe je bij deze schijf Acoustic Management uit/aan kan zetten? Volgens mij zou de performance nog beter zijn als dit uit staat, of niet?
Ik denk dat je in de war bent met Maxtors. De WD heeft geen inschakelbare acoustic management.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Laatst online: 26-09 13:17
oei oei, ik hoor nu zulke leuke berichten over die WD _/-\o_

ik ga hem ook bestellen, hopelijk heb ik hem een beetje snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmm... waarom geeft sisoft sandra eigenlijk aan dat de cache uitstaat :?
windows zegt dat ie aanstaat.
sandra dat ie uitstaat, en als je hem aanzet in sandra stort je score gelijk een heel eind in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
DiMension schreef op 03 november 2002 @ 13:21:
[...]

Ik denk dat je in de war bent met Maxtors. De WD heeft geen inschakelbare acoustic management.
Is niet helemaal waar, je kan dat proggie van IBM ook op je WD gebruiken om de accoustic management aan te zetten (staat standaard uit). :Y) En dat scheelt behoorlijk in geluid! :7

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caerbannog schreef op 01 november 2002 @ 20:52:
Ik heb de WD800 JB ook, maarrr... hiervoor had ik een seagate baracuda IV. Die was toch echt veel stiller. Deze hoor ik heel duidelijk (in 'n HQ08). Hij maakt soms ook een heel vreemd geluid. Net of de koppen over de schijf krassen. Is niks ernstigs want hij doet het nog steeds. Weet iemand wat dit is??? Je schrikt er namelijk toch best wel van. (ik heb namelijk 1 keer meegemaakt dat m'n (toen nog) quantum schijf crashte. was 't zelfde geluid).
De WD is trouwens wel errug snel. Nix over te klagen!
Harde schijf die in "standby" gaat ;)
Ik schok me de eerste keer ook de ****** :/ :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

En die WD600JB (ook 8 MB cache en 7200 rpm, maar dan 60 GB) ? Is die ook lekker snel en stil?
En als je 2 WD600JB's hebt in combinatie met een SATA RAID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Goku333 schreef op 03 november 2002 @ 16:33:
En die WD600JB (ook 8 MB cache en 7200 rpm, maar dan 60 GB) ? Is die ook lekker snel en stil?
En als je 2 WD600JB's hebt in combinatie met een SATA RAID?
Als je naar de site van WD kijkt http://www.westerndigital...s/products.asp?DriveID=39
zul je zien dat die ongeveer net zo snel en stil is als de WD800JB :7

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
qua snelheid moet dat idd niet veel schelen, die 600JB en die 800JB.
Ben benieuwd hoe ie in het eggie klinkt, ik heb hem ook besteld dus :) , mijn IBM had een beetje kuren dusja ([HD probleem] geen toegang tot HD ?!)

hopelijk gaat het bij deze wel allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Laatst online: 07-01-2023
Heb 2 IBM 180GXP's van 60GB besteld. Volgens de mensen van Gistron die hun informatie direct van IBM krijgen (zeggen ze) zit er 8 MB cache op. Ik ben benieuwd hoe snel ze nou eigenlijk zijn, want de specs klinken iig erg mooi :9
Ik zal de resultaten hier ook ff posten als ik ze heb.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 19:14:
Ik heb ook al 2a3 weken zo'n hd.
Echt een lekker snel en stil schijffie.

Sisoft drive benchmark:
ibm 60gxp 40 gig : 21000
Western Digital 800jb: 27000 _/-\o_

Met een paar weken maar ff een wd800jb erbij halen en dan over naar raid 0 :9~
Wat doen jullie toch met die IBM's??? Ik haal 29000 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow btw, iedereen zit te lullen over stil.. als je stil wil, koop dan seagate.. het is nl een feit dat die het stilste zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
wat maakt het eigenlijk uit dat je hoort dat je pc aanstaat :?
Ik heb dr fans in zitten die ook loeien, wat maakt dat uit. Oke moet natuurlijk geen Boeing 757 geluid hebben natuurlijk :+

Maar ik zet hem uit als ik ga slapen hoor dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

weet iemand nu hoe het zit met die cache :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is inderdaad stil schijfje heb er 2 in RAID 0 heb helaas slechts 60MB/s datatransfer en 35 000 Sandra puntjes voor de rest zijn ze heerlijk snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

35000?? Das echt FOCKING langzaam voor een raid config :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is Advance Hardwarematige controller, neem aan dat hij prima inelkaar zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:30
jaaaaa hoor mijn score is vet poep ik zal zo screenshot posten

ok hier screenshot:

mn primaire schijf: Quantum 40 gig 7200 rpm:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Quantum40gig.JPG

mn secundaire schijf: Maxtor 80 gig 5400 puur allene data erop hij is wel bijna vol nog maar 5/6 gig vrij weet niet of dat wat uitmaakt..:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Maxtor80gig.JPG

wat is dit voor kutscore... :/

kzal zo ook ff mn maxtor 40 gig 7200 en mn maxtor 20 gig flat 5400 testen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook deze schijf (WD800JB) en ik heb in Sisoft 2002 Pro een bufferead van 2789 mb/s en een sequential read van 31 mb/s.

Verder heb ik een P4 2.4 Ghz, een P4S533 (moederbord) en 512 Mb Samsung PC 2700 cas 2.5.

Waarom heb ik zo'n lage score??

Bij drive index geeft sandra aan: 28077 kb/s

Help please

PS cache staat aan. Maar moet je ook DMA aanzetten in XP, via een of andere tweak of zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:30
en dit is mn Maxtor 40 gig 7200...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Maxtor40gig.JPG

hoe kan dat???

alle 3 zijn vet verschillend en zien er niet zo best uit hey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 19:36:
Ow btw, iedereen zit te lullen over stil.. als je stil wil, koop dan seagate.. het is nl een feit dat die het stilste zijn :)
hahaha

Ik heb zelf een seagate. En dat is de grootste lawaaimaker in mijn systeem.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je veel van nieuwsgroepen/distro's download, want 55x15mb rar klinkt verdacht veel als een svcd ofzo ;). Anyways, dat betekent dus ook dat je IBM hd waarschijnlijk heel erg gefragmenteerd is.. veel downloaden (en dan nog is rar jobs erbij ook) zorgt heel snel voor erg gefragmenteerde schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Om het rijtje maar even compleet te maken, bij deze mijn scores.

Schijf: Maxtor 740DX 80GB 7200RPM Liquid Bearing

Afbeeldingslocatie: http://roma2002.150m.com/HD_Tech.jpg

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier die van mij

Schijf: Maxtor 740DX 60 GB 7200rpm

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ExTrEmE23/got/maxtor.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Dolf schreef op 04 november 2002 @ 00:47:
[...]

hahaha

Schijven van 10 jaar geleden tellen niet... Ik zou zeggen luister eens naar een ata IV en ata V van seagate en dan weet je wat stil is....

Ik ga iig een seagate barracuda sata V halen :) begin met 120gb en als ie bevalt haal ik een 2e erbij voor raid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Dolf schreef op 04 november 2002 @ 00:47:
[...]

hahaha

Dan is het geen barra 4 :)
Pagina: 1 2 Laatste