[Ervaringen] Western Digital 800JB, WOW!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier net achter een PC met een WD400JB. Volledig onhoorbaar. Die hele PC is compleet stil. (Een P4 2.0 GHz, 256 MB, WD400JB. Het is een Compaq EVO.) Deze stilte heeft me overtuigd om voor een WD schijf te gaan. Mijn huidige IBM 120GXP zoemt (vibreert/resoneert) aardig hard, iets wat de 60GXP niet doet. Deze WD doet dat blijkbaar ook niet...

Ik heb het volgende systeem in bestelling:

Asus P4PE
Pentium4 2.40 GHz (+ Coolermaster IHC-L71, 25 dB, +AS3)
Corsair XMS 3200 Cas 2 :P
Western Digital 1200JB: 120 GB, 8 MB cache :P

Overname uit mijn huidige systeem:
Asus 8460, GeForce Ti-4600 (Heel stil, volgens reviews de stilste GF4 Ti-4600) :P
Plextor 40Tsi cd-rom
Plextor 4012A brander
SoundBlaster Live!
Netwerk- en SCSI kaartje
Edit: Enermax 350W met regelbare fan (1200-2500 RPM)

Dit systeem moet toch echt wel stil worden; er zit zelfs nog spul in mijn kast dat geluid dempt.

Als alles goed gaat, heb ik de onderdelen vandaag om 19:00 uur 8)
Jullie horen er nog van. >:)

(En ja, de smilies zijn goedkoop vandaag :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

[flauwe-modus] Horen er nog van? Hij zou toch stil worden? dat zeg je zelf... [/flauwe-modus]

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik de WD 800JB nu ook enkele maanden geleden gekocht op aanraden van Storagereview.com!
En ik kan alleen maar met de meerderheid hier meegaan... hij is echt SUPER!!! :)
Mijn Maxtor 740DX van 40GB is mijn server ingegaan en die schijf was al vrij stil, maar deze WD met open kast hoor ik niet eens en de Maxtor een heel klein beetje terwijl die kast gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:30
en nu ikke :)
vandaag m'n promise 100tx2 erin gehangen
eraan 2 WD's 800
sandra sisoft zegt: 52635kB/s

en da's best wel snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 08:53
Ik wacht nog op de ibm 180GXP deze schijf zal ook dik 50mb/s doen met veel betere toegangstijden..

bovendien eindelijk een ibm met van die fluid bearrings (stil dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vehpol schreef op 04 november 2002 @ 16:25:
[...]

[flauwe-modus] Horen er nog van? Hij zou toch stil worden? dat zeg je zelf... [/flauwe-modus]
[Donder-modus]

Van de prestaties natuurlijk :(

[/Donder-modus]

Tevens, ik heb die winkel in DL niet kunnen bereiken. Moet vandaag weer proberen. Heb nog geen spullen :'(

Edit: En die spullen zal ik ook niet krijgen tot vrijgdag, of zelfs maandag :( , omdat alle P4 2.4's al weg zijn naar klanten die nog eerder hebben gereserveerd als ik. En mijn reservering staat al sinds maandag vorige week. :( :r

In Nederland zijn die 2.4's 65 euro duurder dan in Duitsland. Dat is me nogal een bedrag.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met beide schijven gewerkt zowel los als in raid 0.

Mijn resultaten :

Los (Enkel):

Wd is iets sneller dan ibm, de acces tijden van ibm liggen wel iets lager.

Raid 0 :

IBM, wint nu toch van wd acces tijd van ibm blijft beter.

Heb helaas geen wd in de buurt, maar wel 2ibm 120gxp's 80gb.

Ze staan wel in raid :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hdtachbench.jpg

Forumisdown upload gaat ongelovelijk traag dus screenie van sandra laat ik maar even zitten.

Score van hdisk test sandra : 62429kB/s

Hdisk is niet gedragmenteerd, na een schone winxp instalatie kunnen er betere resultaten worden behaald. Ik heb dit dus nu niet gedaan

Atto ook nog even gedraaid onder win2000(multiboot), zou geen verschil uit moeten maken met winxp,
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/naamloos.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2002 09:35 . Reden: Atto bench toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:34
Ik heb deze schijf in RAID0 en niets dan lof, alleen vind ik m voor een RAID setup wat aan te trage kant :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net ook ff zo'n wd800jb gehaald, en idd lekker snel,
maar toch ff een vraagie:
Op het moment dat windows moet gaan starten, blijft ie met een zwart scherm ff stil staan (ong 6sec :O ) en dan gaat ie met een vaart door. Is dit een bekend probleem??

zie comp spec onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janpietklaas: Het kan zijn dat je je RAID controller nog hebt aanstaan. Dan probeert het mainboard schijven te vinden die daarop zijn aangesloten, en dat duurt 6-8 seconden voordat er wordt doorgestart als niets wordt gedetecteerd. Als dit het niet is, dan weet ik het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik heb geen raid op dit mobo, voordat hij windows gaat starten wacht hij zo'n 6 sec, kweet niet of dit normaal is bij wd, is dit misschien voor z'n DMA in te stellen?
kheb het bij me maxtor niet, veder doet ie het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb ik 2 WD 800JB 80gb's in raid-0 draaien en 1 losse wd 800jb 80gb ergens in me kast bungelen.
Heerlijke schijven en zijn goed stil! en de performance is geweldig. :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb een 120GXP 80GIG en hij werkt perfect hoor.
Lekker snel ook, en vergeleken deze schijf is er niet zo veel verschil. Een keer een review gelezen :D

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 14:39

AJ

AJ krijgt 'm na 3 weken levertijd ook eindelijk (WD800JB). :P
Iemand nog bijzondere ervaringen met die opstart/partitiesoftware van WD?

[ Voor 0% gewijzigd door AJ op 08-11-2002 09:02 . Reden: typevout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke opstart/partitiesoftware van WD?

Ik ga 's naar de site van WD straks... zal daar wel staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 22:11

Termy

valt er nog wat te fragge?

ik heb de 120GB 8MB WD en die is ook wel dik sneller dan m'n andere 100GB 2MB WD. vooral het unrarren van de wd100BB naar de wd1200jb gaat dik snel. 55x15MB in +-33 secs. ook het unrarren van en naar de wd1200JB gaat een stuk sneller. zelfde geld voor het het checken van de files met quicksfv. ipv 1 per seconde bijna 2 per seconde. in sisoft sandra haalt ie nu 28000+ en de wd1000BB "maar" 21000+.

maar, dit is beide gedaan toen de partities die getest werden zowat leeg waren (+-95% leeg). toen ik echter een paar dagen geleden testte stonden ze zowat vol (heb laatst ff 70GB weggefikt, vandaar :)) en toen lagen de scores toch beduidend lager.

conclusie, geil niet op snelheden van zowat lege schijven want 100% gegarandeerd worden ze significant trager naarmate ze voller raken, gedefragmenteerd of niet.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Yep ik ben al een maandje of 2 geleden overgestapt van Seagate 60 gig 5400 rpm naar de WD 80 gig 7200 rpm 8Mb buffer. De seagate heb ik nog steeds erin zitten maar niet meer als primairy. Ik merk dat de WD sneller is doordat hij m'n anime divx-sjes veel sneller opent.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 01:25:
[...]

Schijven van 10 jaar geleden tellen niet... Ik zou zeggen luister eens naar een ata IV en ata V van seagate en dan weet je wat stil is....
Dan moet je maar specifieker zijn. Zoals ik al eerder gezegt heb heb ik een seagate cheetah x15. En die is ongeveer 5 maanden oud

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:48

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 31 October 2002 @ 18:13:
[...]

/me wacht ook nog op zijn hd die opgestuurd is... was na 11 maanden kaduuk, dus precies op tijd >:)
Hoezo precies op tijd? Je hebt nog zeker een jaar garantie op dat ding.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 14:39

AJ

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 10:33:
Welke opstart/partitiesoftware van WD?

Ik ga 's naar de site van WD straks... zal daar wel staan dan?
ja kan je een diskette voor downloaden maar heb het al met fdisk geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
weet iemand toevallig waneer WD met een vergelijkbare schijf komt alleen dan met SATA II ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 22:58
Had een HDTach van een IBM 75 GXP willen posten, maar ook zo lekker dat dat gare programma geen Windows NT/2000/XP ondersteunt, alleen in de geregistreerde versie. En dat doen we dus ff niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:44
AlPha.BeYoNdeR schreef op 10 november 2002 @ 12:11:
Had een HDTach van een IBM 75 GXP willen posten, maar ook zo lekker dat dat gare programma geen Windows NT/2000/XP ondersteunt, alleen in de geregistreerde versie. En dat doen we dus ff niet
En kan je van Atto wel een pic laten zien?
Zelf vind ik atto wel fijner :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester P
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 09:46
ik zou toch eerder gaan voor de WD aangezien die een lagere cpu util heeft en een hogere overdrachtssnelheid

a7n8x deluxe | xp2500+@2400Mhz | 2*256 BH5 | 2xDM10 200gig@raid 0 + dm9 120gig | Radeon 9600 Pro | Nec3520 | Enermax 420 | WaterCooled(cpu+nb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 20:49
nou, hier maar weer een bench van een deskstar 120 GXP:

Afbeeldingslocatie: http://www.infoplace.nl/got/up/index.php?action=download&name=hdtach.gif

ja, k ben ook aan t photoshoppen, dus daarom is die util zo hoog, denk ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Stil durf ik em niet te noemen(Ben een Barracuda 4 gewoon) , maar echt luid is ie niet nee . Wel fokkin snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb zojuist wat off-topic V&A aanbod/replies getrasht.. Daar is GoT namelijk niet voor bedoeld, je bent beter af op www.tweakers.net/aanbod ;)

Ontopic weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nu twee inzitten maar het naelkaar schrijven is toch wel uhm zeer fijn. Alleen moet je windows xp niet volledig automatiseren en dan perongeluk je schijf met al je data wegflikkeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD Tach 2.61:

Burst Rate 80 MB/s (kan HD Tach niet hoger of zo?)
Gemiddelde doorvoer: 42 MB/s
Processor Utilisation: 4.0 %
Seek Times: 14 mS (!)

Die 14 mS bevalt me niet zo. De schijf is met zoeken zeer stil. Staat hij in Silent Mode (aka Acoustic Management), en zo ja, hoe krijg ik hem er dan uit? Ik heb op de WD site geen progje gevonden dat zoiets kan. (Ik weet zelfs niet of deze schijf een AM kent...) Het programma van IBM wil ik uiteraard niet gebruiken.

Hij voelt echter wel een stuk sneller aan dan mijn vorige IBM 60GXP RAID-0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik zie de Maxtor 80 GB DiamondMax Plus 9 met 8 MB cache in de T.net pricewatch staan voor €137. Ik kan alleen geen enkele vergelijkende benchmark vinden met google, behalve deze van xbitlabs. Een tijdje terug had iemand hier een topic over geopend dacht ik, maar ik kan niks vinden in de search. Heeft iemand een link naar een topic op GoT of eoa artikel ergens anders, of zelf een Maxtor DM9+ schijf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

theXE schreef op 11 november 2002 @ 00:16:
nou, hier maar weer een bench van een deskstar 120 GXP:

ja, k ben ook aan t photoshoppen, dus daarom is die util zo hoog, denk ik... :)
Test het nog es zonder Photoshop dan. Op zich ziet het er redelijk goed uit, vooral niet te veel pieken (die naar benedenen dan) maar je cpu-load mag best 6 a 10% omlaag.....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Laatst online: 14-09 21:54
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 23:11:
HD Tach 2.61:

Burst Rate 80 MB/s (kan HD Tach niet hoger of zo?)
Gemiddelde doorvoer: 42 MB/s
Processor Utilisation: 4.0 %
Seek Times: 14 mS (!)

Die 14 mS bevalt me niet zo.
HDTach geeft onder w98 bij mij een seektime van 7 ms en bij w2k 12 ms (voor 2 wd800jb's in raid0).

Weet niet of het nou aan het tooltje ligt, aan het filesystem (fat32 vs ntfs) of aan de drivers van het OS zelf.

Onder welk os heb jij getest? En filesystem?

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC-Medic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03
Er wordt altijd gepromoot met FDB en Liquid baring maar heeft iemand hier al ervaring mee???
Tot op heden dacht ik n.l. ook dat zal wel erg stil zijn etc.
Maar ik heb gehoord dat het erg irri kan zijn en het moet klinken als "knikkers in een waterbak" (die tegen elkaar aan ketsen).
iemand met ervaring :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

mmm ik heb gehoord dat zeer snelle schijven in RAID 0 hangen problemen kan geven omdat de schijven sneller zijn dan de RAID shipset aankan. Dit was iig het geval bij de Highpoint370 en de destijd zeer snelle Baracuda serie.
Zal ik hier problemen mee ondervinden als ik ze in RAID0 hang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Buggle schreef op 20 november 2002 @ 20:02:
mmm ik heb gehoord dat zeer snelle schijven in RAID 0 hangen problemen kan geven omdat de schijven sneller zijn dan de RAID shipset aankan.
Nou, mijn D740x's deden het niet zo goed op de promise onboard (ook 133!) controller.

Maar nu hanger er WD800JB's aan, en dat is toch gewoon 100.

Dat zou de chipset dus wel moeten trekken. Daarbij zit ik met max read's van even boven de 90 Mb nog niet aan de max van de PCI bus ook.

Anyway, ik vind alles nog steeds super snel reageren (hoewel de benches wel slechter worden naar mate er meer op de HD staat) en ben zeer tevreden :-)

Zou weleens SCSI Raid willen proberen, met twee 10 of 15k schijfjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb 2 WD800BB's binnen kort in raid 0 zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
ik heb in me linux doos ook 4 van zulke jongens inhangen als de topic starter die draaien supersnel.

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
ik wil zelf ook die wd 1200jb hebben veel zeggen dat het een super schijfje is ..

is die nieuwe maxtor netzo snel met 8 mb cache btw ?

[ Voor 6% gewijzigd door _MaLa_ op 21-11-2002 18:49 ]

• Escrimador
B-BRAIN schreef op 20 November 2002 @ 23:16:
ik heb in me linux doos ook 4 van zulke jongens inhangen als de topic starter die draaien supersnel.
Misschien had dit in software gemoeten, maar aangezien B-Brain er ervaring mee schijnt te hebben vraag ik het toch ff snel :)

Welke RAID chip en welke distro draai je?

Linux schijnt uberhaupt problemen te geven met onboard RAID en ik heb het nog niet gewaagd Gentoo te bakken op m'n nieuwe PC (met promise).

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-09 09:45

Markao2000

it's all about the beats

Check gewoon de OM FAQ :z

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 21-11-2002 21:23 ]

Oerbrood!

• _MaLa_
Thermo man schreef op 20 november 2002 @ 13:19:
Ik zie de Maxtor 80 GB DiamondMax Plus 9 met 8 MB cache in de T.net pricewatch staan voor €137. Ik kan alleen geen enkele vergelijkende benchmark vinden met google, behalve deze van xbitlabs. Een tijdje terug had iemand hier een topic over geopend dacht ik, maar ik kan niks vinden in de search. Heeft iemand een link naar een topic op GoT of eoa artikel ergens anders, of zelf een Maxtor DM9+ schijf??
ik wil zelf ook wel eens zien of de maxor 8mb cache de wd 8 mn cache bij kan houden .... niemand een topicje/benchmarkje ?

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik las een testje in de Computer Totaal over deze schijf en z'n kleine broer de WD800BB. Deze laatste zou er beter uit komen dan de 8MB cache versie..

Ik ben van plan 1 van deze 2 te gaan kopen, maar welke is nu het beste aan te raden??

• _MaLa_
Rekkie schreef op 21 november 2002 @ 21:54:
Ik las een testje in de Computer Totaal over deze schijf en z'n kleine broer de WD800BB. Deze laatste zou er beter uit komen dan de 8MB cache versie..

Ik ben van plan 1 van deze 2 te gaan kopen, maar welke is nu het beste aan te raden??
ik ga zelf voor 1200jb versie omdat die veel beter presteert op een normale desktop pc begreep ik uit verschillende testjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
iemand al enig id waneer de SATA variant hier in NL te verkrijgen is? Het zou ergens in december zijn. Maar wanneer in december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze drive al in een "Silent Drive" gestopt?

De harrdisk is aardig stil, maar hij is op dit moment de grootste geluidsbron in mijn computer. Als ik hem laat booten zonder harde schijf (opstartdiskette), dan hoor ik bijna helemaal niets. Als de harde schijf is aangesloten, dan hoor ik die wel.

De Silent Drive stelt dat een drive maximaal 6.8 watt warmte mag afgeven. Deze WD zit op 7.5 watt; zie deze specpagina.

code:
1
2
3
Idle (E1H) 370 mA 625 mA 7.5 W 
Standby (E0H) 15 mA 170 mA 1.0 W 
Sleep (E6H) 15 mA 60 mA 0.5 W

Heeft iemand dit toch al geprobeerd? Ik gebruik mijn harddisk niet zwaar, hij loopt zelden voor langere tijd onder full load. Eigenlijk ben ik er alleen bang voor dat de temperatuur door de extra 0.7 Watt heel langzaam gaat oplopen. Misschien duurt het dan wel 8 uur voordat hij een kritiek punt bereikt, maar ik wil niet dat dit ooit gabeurt.

Is de Silent Drive misschien te modden: een kleine traag draaiende 40 mm fan zou al genoeg zijn denk ik. Het zal zeker nog stiller zijn dan nu.

Ik heb de Seagate Barracuda IV / V overwogen voordat ik deze WD schijf kocht, maar de SG Barra kon ik alleen maar krijgen in 60 GB grootte bij mijn winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Ik ben eigenlijk niet te vreden over WD >:(
2 WD schijven binnen het anderhalf jaar stuk (op 2verschillende pc's).. en m'n IBM'tje blijft lekker draaien...

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Sorki schreef op 22 November 2002 @ 11:24:
Ik ben eigenlijk niet te vreden over WD >:(
2 WD schijven binnen het anderhalf jaar stuk (op 2verschillende pc's).. en m'n IBM'tje blijft lekker draaien...
Ach, iedereen heeft zo zijn ervaringen met schijven die kapot gaan. Sommigen hebben juist IBM schijven die snel kapot gegaan zijn. Er is weinig zinnigs over te zeggen. Snelheid en geluidsproductie zijn interessantere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

edit: was een reply op Intoxicated van 1e page (31 okt) maar die werd op page 2 al beantwoord. Modjes, plies deze post verwijderen. Ben een sufhoofd :z

[ Voor 84% gewijzigd door Remy op 22-11-2002 12:20 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even offtopic:

Heeft "KAASIE" niet kortgeleden een huiszoeking gehad? >:) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Escrimador schreef op 20 november 2002 @ 16:47:
[...]

HDTach geeft onder w98 bij mij een seektime van 7 ms en bij w2k 12 ms (voor 2 wd800jb's in raid0).

Weet niet of het nou aan het tooltje ligt, aan het filesystem (fat32 vs ntfs) of aan de drivers van het OS zelf.

Onder welk os heb jij getest? En filesystem?
\\

Windows 2000 SP3, alle hotfixes
NTFS filesysteem
Intel Application Accelerator geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al iets bekend over sata versies van deze schijven? Wanneer deze komen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 20:49
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 12:26:
Even offtopic:

Heeft "KAASIE" niet kortgeleden een huiszoeking gehad? >:) 8)7
Ja, volgens mij wel, maar kwam hij hier ook dan..? Nou is het nog de vraag of tie uit geleverd wordt, zou jammer zijn hoor....

zie net ze message, maar zou dat em zijn..? :Z

[ Voor 12% gewijzigd door theXE op 23-11-2002 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We'll never know theXE.. als het hem is iig, want dan zal ie vast ietsjes minder vaak reageren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:00

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Toevalig dat ik deze draad net tegen kom. Ik heb gezien de prettige testuitslagen op storagereview net deze schijf besteld omdat mijn in juli 2002 aangeschafte 40 GB IBM (120GXP serie) overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik blijf nog eventjes van Western Digital af tot dat deze een goede indruk op mij maakt. Heb namelijk vreselijke ervaringen met die schijven ...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermo man schreef op 20 november 2002 @ 13:19:
Dit vind ik zelf ook een intressante vraag, misschien iemand die hier overheen heeft gelezen en nog meer info heeft over deze schijf?

Het bericht op de frontpage met de uitslagen van die test van 27 hd's door de fransen, doet me een beetje twijfelen over de aanschaf van de WD 800JB namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd: zelfs als ik op exacte topictitel zoek van je eerste link; vind ik hem niet. (No matches on word 'DMplus9' (no_wordmatch))

Wat doe jij anders in de search? Geloof me, ik zoek eerst voor dat ik ga vragen, omdat het sneller is oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gweoon de topichistorie laten weergeven op 2 maanden en daarna CTRL+F'en ;)
Overigens kun je DMPlus9 wél met de roelerende Externe omega search terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voortaan gebruik ik de "roelerende Externe omega search" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Laatst online: 26-09 13:26
ik heb de wd800jb vandaag ook aangeschaft, eens kijken hoe hij het doet in vergelijking met mijn 2x wd600bb in raid 0

[ Voor 3% gewijzigd door kleefding op 04-12-2002 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me WD800JB doet het PRIMA. Ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

kleefding schreef op 04 December 2002 @ 13:08:
ik heb de wd800jb vandaag ook aangeschaft, eens kijken hoe hij het doet in vergelijking met mijn 2x wd600bb in raid 0
Ben ook zeer geinteresseerd in je raid 0 ervaringen en scores!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, toch maar eens overwegen om zo'n disk als bootdisk te pakken (nu een Maxtor 40gb 2 mb cache, maar ik heb t gevoel dat die disk gewoon een bottleneck is bij t booten/compilen :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
Beun_de_Haas schreef op 04 December 2002 @ 18:22:
[...]

Ben ook zeer geinteresseerd in je raid 0 ervaringen en scores!
Met 2x wd600bb had ik rond de 52000 onder sisoft, jammer dat mn cpu use uit het dak knalde bij 16k.
Bij 64k had ik 48000 en bleef mn cpu use acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:50
M'n wd 800 jb deed het prima, qua snelheid nogsteeds, alleen sinds ik eventjes een maxtor erbij had hangen is het kreng meer herrie gaan maken. Nu is die maxtor eruit en maakt ie nog steeds (vergeleken met het geluid toen ik hem net had) een pest herrie, ik hoor hem boven m'n fans uit (nou is dat niet gek, als ik alles op 5 volt laat lopen) maar het is zo'n irri geluid.

Heeft western digital soms ook acoustic management wat misschien uit is gegaan ofzo? want ik hoor nu ook veel meer de lees/schrijf acties dan voorheen.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hccer schreef op 05 december 2002 @ 16:44:
M'n wd 800 jb deed het prima, qua snelheid nogsteeds, alleen sinds ik eventjes een maxtor erbij had hangen is het kreng meer herrie gaan maken. Nu is die maxtor eruit en maakt ie nog steeds (vergeleken met het geluid toen ik hem net had) een pest herrie, ik hoor hem boven m'n fans uit (nou is dat niet gek, als ik alles op 5 volt laat lopen) maar het is zo'n irri geluid.

Heeft western digital soms ook acoustic management wat misschien uit is gegaan ofzo? want ik hoor nu ook veel meer de lees/schrijf acties dan voorheen.
Ja, WD heeft ook acoustic management. Met de IAA (Intel Application Accellerator) kun de acoustic management van IBM, Maxtor, en WD aan en uitzetten. (Voor Seagate en andere weet ik het niet.) Ik heb echter geen ander programma op internet of op de WD site gezien wat dit kan voor WD schijven. (Of ik heb er op de WD site overheen gekeken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 17-07 13:08
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 18:50:
[...]

Ja, WD heeft ook acoustic management. Met de IAA (Intel Application Accellerator) kun de acoustic management van IBM, Maxtor, en WD aan en uitzetten. (Voor Seagate en andere weet ik het niet.) Ik heb echter geen ander programma op internet of op de WD site gezien wat dit kan voor WD schijven. (Of ik heb er op de WD site overheen gekeken.)
Volgesmij moet t met de Data Lifeguard tools kunnen. Maar ben niet zeker, mijn WD schijfje ondersteund geen Acoustic Management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjanscholl schreef op 05 December 2002 @ 19:09:
[...]

Volgesmij moet t met de Data Lifeguard tools kunnen. Maar ben niet zeker, mijn WD schijfje ondersteund geen Acoustic Management.
De mijne, 1200JB, zeker wel.

Ik kan in de IAA acoustic management aan- en uitzetten. Het is zeker een verschil is zoeklawaai. De schijf ratelt minder, als AM aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Het schijnt dat WD schijfen niet goed werken in raid.
Draadje : http://www.hardwareforum.nl/viewtopic.php?p=295180#295180

Wil de WD ook aan schaffen, maar ben wel van plan ze in raid te draaien, maar als ze dit probleem hebben toch maar wachten op de IBM's.

[ Voor 14% gewijzigd door euro op 06-12-2002 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
doen het hier perfect in RAID.

2 WD800JB's.

Sandra >55000 en ATTO max read/write 90/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik overweeg ook om deze WD aan te schaffen. Ik begrijp alleen niet hoe dat ding met 8MB cache nog sneller is dan een ATA-133 schijf. Met een ATA-133 heb je toch veel meer 'bandbreedte' (133 MB/sec) dan welke ATA-100 dan ook (inclusief deze WD)?

Wat is het dat deze HDD zo snel maakt t.o.v. een Maxtor/IBM/Seagate/etc.. ? Ik lees de laatste tijd veel reviews en dit soort topics en iedereen is helemaal idolaat over deze schijf. Kan iemand mij wat wijsheid verschaffen?

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
ik heb hier met en enkele wd800jb een lees en schrijfsnelheid van 45 MB/s, is wel redelijk normaal dacht ik.

de 2xwd600bb in raid haalt met beide ongeveer 65MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 16:44
mboots schreef op 06 december 2002 @ 15:10:
Ik overweeg ook om deze WD aan te schaffen. Ik begrijp alleen niet hoe dat ding met 8MB cache nog sneller is dan een ATA-133 schijf. Met een ATA-133 heb je toch veel meer 'bandbreedte' (133 MB/sec) dan welke ATA-100 dan ook (inclusief deze WD)?

Wat is het dat deze HDD zo snel maakt t.o.v. een Maxtor/IBM/Seagate/etc.. ? Ik lees de laatste tijd veel reviews en dit soort topics en iedereen is helemaal idolaat over deze schijf. Kan iemand mij wat wijsheid verschaffen?
ATA133 haalt theoretisch 133MB/S, maar geen1 schijf haalt dat tot nu toe (SCSI misschien wel, maar daar hebbe nwe het nu niet over).
ATA100 is dus nog wel zat.

Deze schijf is zo snel, omdat het een redelijk nieuw type is (de D740X van maxtor is wel wat ouder). 8mb cache wordt die ook wel wat sneller op en tja...hij zit goed in elkaar.

Trouwens: ik heb um nu ook, maar nog niet ingebouwd, is voor nieuwe pc

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook ff mijn 2 wd800jb in raid 0 gehad maar dat werkte niet fijn.
Ik had zo'n goedkoop Q-tec raid kaartje gekocht. (Kan zijn dat het daar aan ligt)

Tijdens het installeren van alle software(enz) kreeg ik al wat vastlopers.
Ik heb daarna de laatste drivers en bios uitgeprobeerd maar dat hielp verder niets.

Na zo'n crash gaf mijn raid kaartje aan dat ik de kabels of de hd's moest omwisselen.
Ik ff de pc helemaal uitgezet en daarna weer opnieuw opgestart. En toen startte alles weer mooi door naar Windows XP.

Ik heb nu toch maar zo'n S-ata converter besteld zodat ik mijn onboard promise chip kan gebruiken. (pdc 20376)
Ik kan nl. geen raid config maken tussen 2 ide hd's
Alleen maar ide<->s-ata en s-ata<->s-ata.
En een converter bij de mobo leveren ho maar. Abit doet dat wel :X.

Ik krijg deze volgende week binnen en zal mijn scores hier wel ff neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
mboots schreef op 06 December 2002 @ 15:10:
Ik overweeg ook om deze WD aan te schaffen. Ik begrijp alleen niet hoe dat ding met 8MB cache nog sneller is dan een ATA-133 schijf.

...

8 MB cache maakt een schijf sneller dan een schijf met 2 MB cache. Hoe het precies werkt, weet ik ook niet, maar de schijf zal meer data 'paraat' met een grotere cache en dus over het algemeen sneller zijn. Wat de schijf afgezien van de grotere cache sneller maakt dan de schijven van andere merken, is moeilijk te zeggen. Het ontwerp van de schijf zorgt er gewoon voor dat deze beter presteert dan schijven van andere fabrikanten die een even grote datadichtheid op de platters hebben.

De JB-serie van WD gebruikt door z'n grotere cache trouwens gewoon meer van de 133 MB/s die maximaal gehaald kunnen worden. ATA-133 geeft alleen aan wat er maximaal over het IDE-kanaal aan data getransporteerd kan worden. Als je bij WD op de website kijkt, kun je bij de specs van de schijven wel zien wat de maximale _interne_ transferrate is, in Mbit/s. Die getallen geven wel een indicatie van de snelheidsverschillen (tussen de BB- en JB-schijven, en ook de verschillende capaciteiten). Helaas heeft bv. Maxtor deze getallen niet bij de specs staan, ook niet in de white papers.

• Tinto
  • Laatst online: 10-10-2024
Thermo man schreef op 11 december 2002 @ 16:43:
[...]

De JB-serie van WD gebruikt door z'n grotere cache trouwens gewoon meer van de 133 MB/s die maximaal gehaald kunnen worden. ATA-133 geeft alleen aan wat er maximaal over het IDE-kanaal aan data getransporteerd kan worden.
Ik was in de veronderstelling dat die 133MB/sec van ATA-133 juist de bottleneck was. Daarom vond ik het dus ook vreemd dat de WD het snelst was, ondanks dat ie slechts ATA-100 ondersteunt in tegenstelling tot een vergelijkbare Maxtor/Seagate/IBM.

Bedankt voor de opheldering in elk geval.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
mboots schreef op 12 December 2002 @ 18:52:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat die 133MB/sec van ATA-133 juist de bottleneck was. ...
Die 133 MB/sec is zeker niet de bottleneck! Moet je de benchmarks van de ATA100- en ATA133-schijven (zoals de WD 800JB) maar eens bekijken (zijn in dit topic ook wel gepost enkele pagina's terug). De hoogste constante transfer rate die gehaald wordt is meestal 50 MB/s oid!! 133 wordt LANG niet gehaald, 100 dus al niet. Alleen in RAID stripe arrays van 4 schijven ofzo kom je misschien aan een peak performance van 133 MB/s.

[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-12-2002 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:30
Ikzelf heb ook een Western Digital , een WD300BB (30 gig, 7200, Ata133) , en ik moet zeggen dat het idd hele lekkere schijfjes zijn, lekker stil, en echt heel erg snel. die van mij heeft dan welliswaar "maar" 2 MB cache aan boord, maar naast deze schijf zit een Maxtor D740x , en die WD trekt 'm er makkelijk uit. en hij is nog stiller ook.

Voorlopig blijf ik lekker bij Western Digital m'n hd's kopen, goed spul!

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gebruiken jullie nou ook een koeler op deze HD of is dat met een beetje airflow in de kast niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd:

Mijn raid0 scores: 2xwd800JB (promise pdc20376 chip)

Sisoft Sandra 2003

C: 44250kb/s
D: 46117kb/s
E: 47033kb/s

Voor details en atto scores:

http://www.sandrakalk.nl/html/files/Raid0scores.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Laatst online: 08-05-2024
Vandaag begon 1 van mijn 2 WD800JB's flink te loeien...
Leek wel een elektrische grasmaaier :(

HDD losgekoppelt en toen was het geluid weg....
Even later weer ingeplugged en het geluid was weg
(Allebei uiteraard gedaan toen de pc uitstond ;))

meteen S.M.A.R.T. geinstalleerd en zie hier de resultaten:

04 April 2003 14:13:58 :: ALERT
[WDC WD800JB-00CRA1] - SMART attribute changed:
Attribute : 03 - Spin Up Time
Last checked value : 108
New value : 109

04 April 2003 17:12:22 :: ALERT
Attribute : 07 - Seek Error Rate
Last checked value : 200
New value : 100

04 April 2003 21:12:22 :: ALERT
Last checked value : 100
New value : 200

04 April 2003 23:22:12 :: ALERT
Last checked value : 100
New value : 200

Dus maar meteen even gemailed met Bora waar ik de schijven heb gekocht en gevraagd om een vervanging...

Ben benieuwd...

Ben al maar vast aan het back-uppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Afgelopen zaterdag een WD800JB opgehaald voor €111,00. :Y) Lekker prijsje. :) En drie jaar garantie! _/-\o_ Ik heb 'm nog niet kunnen testen, maar heb 'm wel even aangesloten... stil is dat ding joh!! Ik kan niet wachten om de snelheid van dit WD schijfje te kunnen proeven... 'k zit helaas alleen nu op stage... tot juli zelfs. ;( Gewoon 8 uur p/dag werken en ook nog eens zo'n 4 uur reizen. Blijft er weinig 'tweaktijd' over. :/ 'k Heb nota bene net ook een lekker XP 1700+ JUIHB 0308 DLT OC-beest gekocht, die ik nog niet heb kunnen proberen. :X 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-04-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 08 April 2003 @ 17:09:
Afgelopen zaterdag een WD800JB opgehaald voor €111,00. :Y) Lekker prijsje. :) En drie jaar garantie! _/-\o_ Ik heb 'm nog niet kunnen testen, maar heb 'm wel even aangesloten... stil is dat ding joh!! Ik kan niet wachten om de snelheid van dit WD schijfje te kunnen proeven... 'k zit helaas alleen nu op stage... tot juli zelfs. ;( Gewoon 8 uur p/dag werken en ook nog eens zo'n 4 uur reizen. Blijft er weinig 'tweaktijd' over. :/ 'k Heb nota bene net ook een lekker XP 1700+ JUIHB 0308 DLT OC-beest gekocht, die ik nog niet heb kunnen proberen. :X 8)7
Het zijn inderdaad mooie schijven. Waar haal je echter vandaan dat er nog 3 jaar garantie op zit? Ik dacht dat allen, behalve IBM, nu nog maar 1 jaar garantie boden...

Wat betreft de stilte: ik heb mijn 120JB zelfs in een SilentDrive gestopt, omdat ik ook deze niet stil genoeg vond. Hij wordt warm (45 graden na een paar uur full load), maar hij zit nog net binnen de specs van zo'n 55-60 graden.

Betreffende je stage: ik heb hetzelfde gehad, het verleden half jaar. Het was wel een leuke stage (ik heb een webinterface geschreven om een database/login/rechtensysteem te beheren), maar ook ik had een reistijd van 4 uur. We begonnen om half acht, en ik moest al om half zes 's morgens de bus hebben -> 5:15 thuis weg. Om 16:00 uur klaar, 16:20 de bus, en thuis om 18:20, als alles goed ging met de verbindingen, anders werd het mooi 19:00-19:30. Een lange reistijd is nooit grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Bedankt voor het medeleven. ;) Vandaag toevallig 2x supergeluk gehad 2x net de bus trein gehaald waar ik de aansluiting normaal nooit voor heb. :)

Was zo'n SilentDrive nou gewoon een soort aluminium koellichaam met gedeeltelijk rubber aan de binnenkant en twee fannetjes, dat het je harddisk voor geluid afschermt? Ik heb laatst wel iets gelezen over zo'n speciale ontkoppelde ophanging voor een hd, die je in een 5,25" bay kunt zetten. Je hd hangt dan een soort schokbrekertjes (4 stuks), maar schijnt wel een graad of 5 warmer te worden aangezien de trillingen niet doorgegeven worden aan het chassis (de kast). De trillingsenergie wordt dan omgezet in warmte dus.
55/60 graden vind ik wel erg warm trouwens. Mijn broer die had ook twee 7200 rpm hd's OP elkaar liggen (te weinig schroefjes), en het chassis was op de plek van die hd's echt niet meer aan te raken met je vingers!! Gloeiend heet dus. Dan vraag je ook om een vroegtijdige harddiskcrash lijkt mij...
Ik zet m'n WD800JB binnenkort in m'n Chieftec case, waarin dus (in de removable hd-bay) een 80x80 mm fan zit (@ 7 V). :P Ik zie wel of ik 'm stil genoeg vind... waarschijnlijk wel; 'k heb toch geen waterkoeling of stille Zalman koeler.

Over die garantie: in Europa (NL in ieder geval) heb je altijd recht op 2 jaar garantie voor consumentenelektronica zoals harddisks. Van een harddisk (van over de 100 euro) mag verwacht worden dat hij minstens 2 jaar functioneert; dit is in het consumentenrecht vastgelegd. In Amerika geldt de garantietermijn van 1 jaar wel. Maar als je van een computerwinkel maar 1 jaar garantie krijgt, is dit in principe onwettig. Computerwinkels proberen je vaak een oor aan te naaien door te zeggen dat ja na een jaar of half jaar alleen nog maar fabrieksgarantie hebt (als die langer dan een half of heel jaar is). Maar als WD weigert meer dan 1 jaar garantie te geven, dan moet de winkel je toch een nieuwe HD geven omdat je in NL nou eenmaal recht op 2 jaar garantie hebt.
Zo heb ik mij ook in de luren laten leggen door Alternate, die mij na een periode van minder dan een jaar verwees naar de fabrikant van mijn kapotte hd, Quantum, die op zijn beurt zij dat ze op dat specifieke model slechts een half jaar garantie gaven. :( Ik heb mij daar dus door laten afwimpelen, omdat ik niet wist dat ik gewoon recht op een nieuwe hd had van Alternate. Als ik dat toen geweten had, had ik (eerst op internet gezocht over consumentenrecht) nog eens gebeld naar Alternate en een nette zakelijke brief geschreven waarin in zou benadrukken dat ik in volledig in mijn recht sta met de bewering dat ik recht op 2 jaar garantie heb. Dreigen met rechtszaken zou ik niet doen, aangezien de meeste mensen dat toch niet waar kunnen maken; een goede brief waarin je duidelijk maakt dat je op de hoogte bent van je eigen rechten en de plichten van de winkel, moet echter voldoende indruk maken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 21:00
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 15:26:
Ik zit hier net achter een PC met een WD400JB. Volledig onhoorbaar. Die hele PC is compleet stil. (Een P4 2.0 GHz, 256 MB, WD400JB. Het is een Compaq EVO.) Deze stilte heeft me overtuigd om voor een WD schijf te gaan. Mijn huidige IBM 120GXP zoemt (vibreert/resoneert) aardig hard, iets wat de 60GXP niet doet. Deze WD doet dat blijkbaar ook niet...

Ik heb het volgende systeem in bestelling:

Asus P4PE
Pentium4 2.40 GHz (+ Coolermaster IHC-L71, 25 dB, +AS3)
Corsair XMS 3200 Cas 2 :P
Western Digital 1200JB: 120 GB, 8 MB cache :P

Overname uit mijn huidige systeem:
Asus 8460, GeForce Ti-4600 (Heel stil, volgens reviews de stilste GF4 Ti-4600) :P
Plextor 40Tsi cd-rom
Plextor 4012A brander
SoundBlaster Live!
Netwerk- en SCSI kaartje
Edit: Enermax 350W met regelbare fan (1200-2500 RPM)

Dit systeem moet toch echt wel stil worden; er zit zelfs nog spul in mijn kast dat geluid dempt.

Als alles goed gaat, heb ik de onderdelen vandaag om 19:00 uur 8)
Jullie horen er nog van. >:)

(En ja, de smilies zijn goedkoop vandaag :+)
Ehm, ik heb deze week mijn WD400BB verkocht omdat deze lawaai maakte en 2x 40 IBM 120gxp terug gekocht maar :O die IBM zijn veel stiller man :| Ik snap niet hoe jij erbij komt dat WD stiller is!!! Die IBM zijn veeel stiller, kan geen DB opnemen maar het is echt overduidelijk hoor. Zaten deze discs allebei in dezelfde PC? Lijkt mij niet, of er is iets mis met het gehoor van 1 van ons beiden.
BTW, kheb ook die corsair xms 3200 cas2 :D
EN ik heb ook 2400 alleen dan AMD @ 3000 :D

Volgende week een WB raptor erbij, benieuwd wat een lawaai die zal maken :D 10.000 rpm >:)
WEL rete-snel !!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaflic schreef op 09 April 2003 @ 20:55:
[...]

Ehm, ik heb deze week mijn WD400BB verkocht omdat deze lawaai maakte en 2x 40 IBM 120gxp terug gekocht maar :O die IBM zijn veel stiller man :| Ik snap niet hoe jij erbij komt dat WD stiller is!!! Die IBM zijn veeel stiller, kan geen DB opnemen maar het is echt overduidelijk hoor. Zaten deze discs allebei in dezelfde PC? Lijkt mij niet, of er is iets mis met het gehoor van 1 van ons beiden.
BTW, kheb ook die corsair xms 3200 cas2 :D
EN ik heb ook 2400 alleen dan AMD @ 3000 :D

Volgende week een WB raptor erbij, benieuwd wat een lawaai die zal maken :D 10.000 rpm >:)
WEL rete-snel !!! _/-\o_
Ik heb een IBM 60GXP gehad. Deze was stil, maar hij maakte een hoog fluitend geluid. Daarna kreeg ik er een 120GXP bij, en die resoneerde. Hij had een hele lage bromtoon. De WD400JB op mijn werk was echt heel stil.

Deze 1200JB die ik nu heb, is VEEL stiller in mijn PC dan de IBM's wat betreft IDLE noise, maar het zoekgeluid is beduidend harder. Nu zit de drive in een SilentDrive, en hij is nu stiller dan welke drive dan ook. Het hardste geluid wordt veroorzaakt door mijn (gemodde) GF4 heatsink/fan, met een ventilator op 2200 toeren. Ik begin me eraan te ergeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou ik heb ook de W800JB, en ik vind hem wel snel, maar tegenvallen voor wat ik verwacht had van de 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn W800JB maakte in het begin (2 maanden geleden) en gisteren erg harde zoekgeluiden. Na de HD even vertikaal te houden (pc aanzetten) en weer horizontaal monteren, zijn deze geluiden weer weg. Wie weet wat dit kan zijn?

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die acces time valt ook tegen.
met HDtach rond de 13.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Tsja, dat hangt natuurlijk met de rest van je systeem samen. Alhoewel je specs niet bepaald slechts zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Hoe zit het met de warmte afgifte van de Western Digital schijven ?
Warmer of kouder dan andere merken ij dezelfde prestaties ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De warmte afgifte van de schijf valt aardig mee. Mijn WD1200JB zit hier in ee SilentDrive (!), en de thermal probe die ik erin heb gestoken haalt maximaal 42 graden na zwaar gebruik.

Voor het geval van plotseling overlijden heb ik nog steeds garantie en backups... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vwb de garantie:
ik heb sinds 3 weken een 1200JB. Als ik op de site van WD het serienummer ingeef, krijg ik te zien dat er nog 3 jaar garantie op zit. Een collega van mij heeft bij een andere zaak (voor 15euro minder) dezelfde schijf gekocht. Na intypen van dat serienummer blijkt hij maar 1 jaar garantie te hebben. Wij vermoeden dat dat een schijf was die niet voor de Europese markt bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:33
Ik heb ook zo'n opslagbeestje sinds een maand of twee. Ben zeer te spreken over se transferspeed, het geluid en de geproduceerde warmte. De IBM's die ik heb gezien/gehad dubbelden altijd fraai als bak oven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag op m'n werk 2x een WD Raptor 360GD 36GB 10k RPM schijf getest in RAID-0.
Daar kwam een lekkere score uit van van 68.000 in Sandra 2002, geen tijd om andere testen te draaien.
Single score was 38.000 :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 19:05
@firepower, dus deze hardeschijven kunnen wel gewoon in de silentdrive

draait jouw pc ook 24/7 ?

* Bossie zat te denken om ook een silentdrive te kopen, maar heeft ook de warschuwing op de site gezien

[ Voor 4% gewijzigd door Bossie op 22-04-2003 21:44 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TLRnZ schreef op 22 april 2003 @ 21:42:
@firepower, dus deze hardeschijven kunnen wel gewoon in de silentdrive

draait jouw pc ook 24/7 ?

/me zat te denken om ook een silentdrive te kopen, maar heeft ook de warschuwing op de site gezien
Hij draait niet altijd 24/7. Momenteel heeft hij een uptime van bijna 5 dagen en nachten, maar dat komt omdat ik een aantal downloads heb lopen.

De schijf blijft binnen de voorgeschreven temperatuurgrenzen, maar hij wordt wel aardig warm, zoals ik hierboven heb gezegd. Als hij stuk gaat binnen een jaar, dan gaat hij terug onder de garantie... gaat hij later stuk, dan heb ik pech.

(Het lijkt er trouwens op dat apparatuur in een Chieftec kast niet stil te krijgen is! Die "schroefloze" kast is gemakkelijk, maar alles trilt. Ik heb al PC's gebouwd die stiller waren dan de mijne, omdat alles zat vastgeschroefd. Voor mij geen Chieftec kast meer...)
Pagina: 1 2 Laatste