[HD probleem] geen toegang tot HD ?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 13:17
Wat ik nu weer heb meegemaakt...... (zal het ff allemaal uitleggen..)

Was enkele dagen terug wat muziek aan het luisterin (winamp) en het viel op dat ik erg weinig geluid kreeg uit de rear-speakers. Dus ik kijken welke speakers zijn ingesteld, stereo dus. Ik veranderen naar 4 speakers en hoppa, het geluid keldert naar beneden (waar dat aan ligt :?). Alles staat open en nog steeds is het geluid zacht... ik d8 ik reboot ff....

... na de bios check krijg ik opeens de melding dat er in 'windows/system32/nogwat' het bestand 'system' niet gevonden kan worden of beschadigd is :? Via de orginele cd ;) kon je met misschien fixen door op de 'R' te drukken. Ik die cd erin en nergens een 'R' te bekennen. Dus ik HD eruit gesloopt, aan anders pc gehangen, wat docs overgooien en HD terug bouwen.

Via FDisk meerdere partities aanmaken (dat was al lang van plan). 1 primairy(c), 2 extended partitions(d,e). Dan krijg je zo'n mooi bericht (wat altijd voor de helft buiten je scherm staat) dat je eerst moet rebooten en_dan_pas formateren. Doe ik normaal nooit maar dacht zal het nu eens doen...

..nadat ik weer via een w98 boot flop erop zat zag ik staan "ramdrive loaded in E" :? Dat zou een partitie moeten zijn..... Dus ik FDisk opstarten, krijg ik de melding "FDisk heeft geen toegang tot de HD" :|
Ook de XP setup heeft geen toegang tot de HD :(

Nu kan ik dus niets op die HD zetten, wie weet misschien waar dit door komt en hoe ik ervoor zorg dat ik er weer op kom... Baal echt, ik heb dat ding nodig... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 15:30
Even lezen :+

Modbreak
*checkt posthistorie* hmm.. dit is een techforum en géén HK hoor!
Hierbij het verzoek om in de toekomst niet meer zulke onzinposts te plaatsen, dank :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 01-11-2002 09:45 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Sorry, is misschien een lap tekst maar dat weten julli eprecies wat ik allemaal heb gedaan. Ik heb nl gene idee waar het aan ligt dus ik heb alles maar ff verteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zoek eens op wat een RAM-drive is :)

Dat is dus een "disc" die in je geheugen zit geladen en dus virtueel is. Deze kun je natuurlijk niet formateren of met fdisk weghalen e.d.

Als het goed is zie je dus ook schijf F en schijf G. Als je die formateert werkt dat gewoon. Schijf C formateer je met de optie /s.

Boorflop eruit halen en voila, de PC start op vanaf C en schijf D (CD) E en F zijn dan de twee partities op je HD.

Aanvulling.
Je gebruikt nu een rescuedisk. Je kunt beter de originele opstartdiskette gebruiken die bij de originele CD zit. Die maakt geen RAM-drive aan

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Dick schreef op 01 november 2002 @ 09:38:
Zoek eens op wat een RAM-drive is :)

Dat is dus een "disc" die in je geheugen zit geladen en dus virtueel is. Deze kun je natuurlijk niet formateren of met fdisk weghalen e.d.

Als het goed is zie je dus ook schijf F en schijf G. Als je die formateert werkt dat gewoon. Schijf C formateer je met de optie /s.

Boorflop eruit halen en voila, de PC start op vanaf C en schijf D (CD) E en F zijn dan de twee partities op je HD
Nee hij kan niet spocifiek die ram drive benaderen maar zijn hele harddisk mag hij niet bekijken :?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

reskobon schreef op 01 november 2002 @ 09:42:
[...]
Nee hij kan niet spocifiek die ram drive benaderen maar zijn hele harddisk mag hij niet bekijken :?
Schijf C enz. KAN hij niet bekijken want die is NIET geformatteerd.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Dick schreef op 01 november 2002 @ 09:43:
[...]

Schijf C enz. KAN hij niet bekijken want die is NIET geformatteerd.
Dat klopt maar hij kan zijn partities ook niet zien in fdisk en dan maakt het nuiet uit of ze geformateerd zijn of wel.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Nee ik kan FDisk al gelemaal niet gebruiken. Ook als ze niet geformat zijn kan dat altijd wel en nu dus niet.
En vaak komt zo'n ramdrive NA al je partities ipv na de eerste 2 en dan de 3e eropeens na ofzo :?

probleem is nu ook dat ook de XP Setup hem niet kan benaderen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

TheRebell schreef op 01 november 2002 @ 09:48:
Nee ik kan FDisk al gelemaal niet gebruiken. Ook als ze niet geformat zijn kan dat altijd wel en nu dus niet.
En vaak komt zo'n ramdrive NA al je partities ipv na de eerste 2 en dan de 3e eropeens na ofzo :?
probleem is nu ook dat ook de XP Setup hem niet kan benaderen... :(
Gebruik een normale bootable diskette (met Fdisk en format erop uiteraard) verwijder alle partities. Reboot, start Fdisk opnieuw op, maak 1 nieuwe partitie REBOOT formatteer de schijf met format /s en ga dan naderhand met Partition Magic of een soortgelijk programma aan de slag

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Dick schreef op 01 november 2002 @ 10:30:
[...]

Gebruik een normale bootable diskette (met Fdisk en format erop uiteraard) verwijder alle partities. Reboot, start Fdisk opnieuw op, maak 1 nieuwe partitie REBOOT formatteer de schijf met format /s en ga dan naderhand met Partition Magic of een soortgelijk programma aan de slag
Maar hoe moet ik dan die partities verwijderen??? k kom niet in FDisk enzo... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:51

Kleintje81

Blaat

Heb je ook partition magic al geprobeerd?

Er bestaat ook een programma genaamd killhdd, waarmee je alles in een keer eraf kan gooien. >:)

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Kleintje81 schreef op 01 november 2002 @ 12:32:

Er bestaat ook een programma genaamd killhdd, waarmee je alles in een keer eraf kan gooien. >:)
Ook partities dan of alleen data?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Kleintje81 schreef op 01 november 2002 @ 12:32:

Dus opstarten via Partition Magic bedoel je? Hmmm, zit nu niet thuis dus kan het niet ff testen. Maar zit een grote kans in dat ie hetzelfde zegt als FDisk of XP Setup vrees ik.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Oke, na jullie reacties te hebben gelezen (en na een dagje werken) heb ik Partition Magic eens er oplos gelaten. Die deed verder niet echt veel (geloof dat het versie 5 is), maar ik vond wel een tooltje 'partinfo'. Die heb ik eens ff gerund en die kwam met het volgende: Warning: logical drive chain points to sector without partition table.

Lijkt dus alsof mn disk niet de verwijzing heeft naar mn partition table....(heb verder geen id wat het betekend :? )
Pagina: 1