To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Jeetje!! Dan kan mijn test van een maandje terug niet achterblijven:Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:18:
[...]
LOLLL
Dear member,
Congratulations! You have passed your test.
Here are your test results in detail:
Test results for Kwok, Chi Wai (CID 821310) - generated 31.10.2002, 14:46 Uhr
Question 01: Answer B Score: 1 pts.
Question 02: Answer AD Score: 1 pts.
Question 03: Answer CD Score: 1 pts.
Question 04: Answer D Score: 1 pts.
Question 05: Answer D Score: 1 pts.
Question 06: Answer D Score: 0 pts.
Question 07: Answer A Score: 1 pts.
Question 08: Answer D Score: 1 pts.
Question 09: Answer CD Score: 0 pts.
Question 10: Answer B Score: 1 pts.
Question 11: Answer D Score: 1 pts.
Question 12: Answer D Score: 1 pts.
Question 13: Answer C Score: 1 pts.
Question 14: Answer C Score: 1 pts.
Question 15: Answer B Score: 1 pts.
------------------------------------------------------------
Total score: 13 pts. (86,7 %)
Required score: 11 pts.
P A S S E D.
Test results for Thalen, Sander (CID 832140) - generated 07.10.2002, 14:17 Uhr
Question 01: Answer D Score: 1 pts.
Question 02: Answer CD Score: 1 pts.
Question 03: Answer A Score: 1 pts.
Question 04: Answer A Score: 1 pts.
Question 05: Answer AD Score: 1 pts.
Question 06: Answer AC Score: 0 pts.
Question 07: Answer D Score: 1 pts.
Question 08: Answer A Score: 1 pts.
Question 09: Answer C Score: 1 pts.
Question 11: Answer B Score: 0 pts.
Question 12: Answer B Score: 1 pts.
Question 14: Answer B Score: 1 pts.
Question 15: Answer A Score: 1 pts.
P A S S E D.
3 maal 86,7 %
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
moest je per vraag een week nadenken?Bolk schreef op 31 oktober 2002 @ 20:39:
, dat heb ik best wel niet aangevraagd
d8 ik. Ik had die test al een maand of 4 ofzo
Geintje hoor
sorry guys, bek on toppik
Zeg Fly High, ik heb net ff die Falcon 50 gedownload en ermee geprobeerd te vliegen, maar het ding stuitert als een gek op de runway (zowel bij take-off als roll-out)Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 16:11:
Testvluchtje met me nieuwe aanwinst. Een Falcon 50Vliegt lekker en heeft een mooie virtual cockpit. Je kan als het ware door het gangpad lopen en de flightdeck binnen komen.
![]()
<knip alle quotes>
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Verwijderd
Ik zag dat Rdluca uber veel Finnair en bende heeft, waar heb je deze Flightplans vandaan?
Heb Finnair compleet nodig, niet alleen 320/MD80 traffic
Omg is dan helemaal geen intelligentie meer over op deze wereld!?Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:01:
Tussen alle praatjes door:
Ik zag dat Rdluca uber veel Finnair en bende heeft, waar heb je deze Flightplans vandaan?
Heb Finnair compleet nodig, niet alleen 320/MD80 traffic
The_FrankO schreef op 31 oktober 2002 @ 17:40:
[...]
Nouja laat ik het dan maar zeggen
www.projectai.com de meeste vliegtuigen neem ik aan. De flightplans als ze official uit zijn van PAI en de onofficial er ook nog bij. Waar nog geen flightplans voor zijn gebruikt hij world ai 2
tenminste dat denk ik
Fly high die Falcon is idd erg mooiOok bekend hier
Ik heb er ooit maar 1 keer mee gevlogen
edit:
owjaDit topic bestaat een jaar

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
die meljet vliegt idd gewoon KLOTEND schreef op 31 oktober 2002 @ 17:22:
Gmax MelJet 747 met de ge-update Aircraft.cfg gaat nog steeds niet goedicm met de PSS747
Rdluca, is er nou wel of geen payware (nieuwe) 747 panel?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is het mogelijk om iets aan te passen/toevoegen zodat ik 4 motorige vliegtuigen kan aansturen, terwijl de panel eigenlijk als 2 motoren was gebouwd?
Kan ik van een Posky A330 de flaps gedeelte in aircraft.cfg gewoon vervangen door de originele flaps gedeelte ( [flaps] ) van de PSS Aibus A3xx?

oq ja spotter. ik ben nu alweer weg als je dit leest. mail me even je probleem want ik heb geen tijd vandaag meer, moet weg
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Ik ging d8 ik met 1 flapsetting hoger weg en trok zo rond de 140. Ik wou al rotaten bij de 120 maar dat viel me vies tegenMuyz schreef op 31 oktober 2002 @ 20:55:
[...]
Zeg Fly High, ik heb net ff die Falcon 50 gedownload en ermee geprobeerd te vliegen, maar het ding stuitert als een gek op de runway (zowel bij take-off als roll-out)Heb jij hier ook last van? Zoniet, hoeveel flaps gebruik je bij take-off en wat is je rotation speed ong.?
Tis me ook opgevallen dat er best veel getrokken moet tijdens een goeie bocht. Hij luistert wel nauwkeurig vind ik en vliegt very nice.
De landingspeed lag zo rond de 120 (twas nog vroeg dus pin me er niet op vast
Alle intelligente ILA members kijk even op het ILA forum
[ontopic]niets temelden en geen pic's en ook nog steeds niet gevlogen
Verwijderd
Ik bedoel, waar schraapt Rico al z'n flightplans vandaan en AFCADS voor Vantaa?McFlipp schreef op 31 oktober 2002 @ 21:03:
[...]
Omg is dan helemaal geen intelligentie meer over op deze wereld!?
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Want die repaints van die planes kan ik niet vinden.
Goed gezienVerwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:31:
Zie ik de heer Rexwinkel nou zijn eerste VATSIM vlucht maken?
ILA all the way
Alleen wat die Nederlandse ATC aan het doen was, ik weet het niet, maar dat ging voor geen ene moer. Werd niet overgedragen door EHAA_W_CTR aan EGLL_N_APP om de een of andere dwaze reden. Ben toen zelf maar overgestapt na een bericht ontvangen te hebben van de EGLL controller

Najah, toen zat ik dus nog veels te hoog, maar de landing ging echt perfect
Volgende keer hoop ik dat het wat beter gaat op/rond EHAM...
Yep, normaal is ie volgens mij best goed hoor en ook wel kritisch als piloten iets fout doen.

In het echt komt -6000 v/s zelfs voor overigens, als je de juiste speed gebruikt dan kan dat. Hoorde ik van een piloot (IRL) dat de controller zei: Descend FL060 with at least -6000 v/s and reduce speed 200.. Nah, dat kan dus niet. Toen heeft ie het even uitgelegd met de cynische zin dat ie geen heli was..
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Er zijn genoeg te vinden op PAIVerwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:20:
[...]
Ik bedoel, waar schraapt Rico al z'n flightplans vandaan en AFCADS voor Vantaa?
Want die repaints van die planes kan ik niet vinden.

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/FFG-SAAB_340-1.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/FFG-SAAB_340-2.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/FFG-SAAB_340-3.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/FFG-SAAB_340-4.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/FFG-SAAB_340-5.jpg[/img]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
In de praktijk is het zo dat niet-Nederlandse piloten dat niet weten dus geven de ATC'ers op tower eigenlijk gewoon handoffs naar ground resp. approach tenzij je heel erg Nederlands klinkt. En op IVAO wordt altijd de handoff gegeven.ND schreef op 31 oktober 2002 @ 22:40:
jongens, lees op www.dutchvacc.com de procedure's op Schiphol, en daar staat dat je na take off, ZELFSTANDIG EHAM_DEP/APP contacten, en zo ook als je geland bent, na vacating runway moet je zelfstandig EHAM_GND contacten
Verwijderd
Ik zal al ene ILA staan op vatsim, maar ik wist niet dat jij dat was...Maar was je wel op voice dan?bennierex schreef op 31 oktober 2002 @ 21:30:
[...]
Goed gezien
Alleen wat die Nederlandse ATC aan het doen was, ik weet het niet, maar dat ging voor geen ene moer. Werd niet overgedragen door EHAA_W_CTR aan EGLL_N_APP om de een of andere dwaze reden. Ben toen zelf maar overgestapt na een bericht ontvangen te hebben van de EGLL controller
Najah, toen zat ik dus nog veels te hoog, maar de landing ging echt perfect
Volgende keer hoop ik dat het wat beter gaat op/rond EHAM...

Verwijderd
Ik zal vertellen wat ik net heb meegemaakt op een vlucht EHAM-EGGD (daar was een examen bezig)
Ikke dus rustig toeren naar Bristol. Het weer zat niet echt mee en de visibillity was brak. Na wat radarvectors had ik de kist netjes manueel op de grond gezet op de ILS. Tijdens de uitrol d8 ik: "Hey een examen altijd leuk om te spelen"
"TWR, KLM1055 Go Around due to runway obstacle, runway track to 2000ft"
Toen dus naar de approach waar een SUP/INS zat d8 ik. Omdat er een kist voor me een echte go around had en ik ook, hadden ze de weersomstandigheden aangepast en alles was helder.
Op dat moment zei ik tegen de controller dat ik wel zin had in een nieuwe uitdaging en vroeg om een "ground control approach".
De controller dus gauw de weather gauw op no visibillidinges en "KLM1055 I'll lead you in via a " Surveillance Ground Approach"
Vanaf dat moment schakelde ik me NAV1 en NAV2 uit en kreeg van de controller vectors.
Ik kreeg vectors met hele kleine wijzigingen zoals 5 graden naar links/rechts. Op een gegeven moment aligned met de runway.
"KLM1055, you should be aligned now with the runway, stay on 092 course and wait for my call to descend"
Ondertussen deze beste man, allerlei info geven over elevations enzo van bristol.
"KLM1055, descend now with 3 degrees"
Vanaf dit moment was het zweten.
De controller riep om de 20 seconden om wat mijn afstand was t.o.v. de runway en op welke hoogte ik moest zitten. Very space
"KLM1055, 2 miles 850ft, report rwy in sight and cleared to land.
Was een veilige landing en toen kwam er weer zicht om een Alitalia binnen te loodsen
Was weer een leuke ervaring (controller vond het ook erg leuk) en de desbetreffende controller die examen had was ook geslaagd. Dus top!
Verwijderd
Dat staat ook duidelijk op je chart: "Contact Schiphol departure when passing 2000' and report altitude for identification by ATC, unless otherwise instructed"ND schreef op 31 oktober 2002 @ 22:40:
jongens, lees op www.dutchvacc.com de procedure's op Schiphol, en daar staat dat je na take off, ZELFSTANDIG EHAM_DEP/APP contacten, en zo ook als je geland bent, na vacating runway moet je zelfstandig EHAM_GND contacten
Vaak wordt er na de take off clearance ook "goededag" ofzo gezegd.
Waar ben je geweest? Dit is geen FS neem ik aan?Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 23:22:
DIT WAS SUPERRRRRRR.........
Ik zal vertellen wat ik net heb meegemaakt op een vlucht EHAM-EGGD (daar was een examen bezig)
Ikke dus rustig toeren naar Bristol. Het weer zat niet echt mee en de visibillity was brak. Na wat radarvectors had ik de kist netjes manueel op de grond gezet op de ILS. Tijdens de uitrol d8 ik: "Hey een examen altijd leuk om te spelen"Ikke dus vol gas open en go around.
Toen dus naar de approach waar een SUP/INS zat d8 ik. Omdat er een kist voor me een echte go around had en ik ook, hadden ze de weersomstandigheden aangepast en alles was helder.
Op dat moment zei ik tegen de controller dat ik wel zin had in een nieuwe uitdaging en vroeg om een "ground control approach".
De controller dus gauw de weather gauw op no visibillidinges en "KLM1055 I'll lead you in via a " Surveillance Ground Approach"
Vanaf dat moment schakelde ik me NAV1 en NAV2 uit en kreeg van de controller vectors.
Ik kreeg vectors met hele kleine wijzigingen zoals 5 graden naar links/rechts. Op een gegeven moment aligned met de runway.
"KLM1055, you should be aligned now with the runway, stay on 092 course and wait for my call to descend"
Ondertussen deze beste man, allerlei info geven over elevations enzo van bristol.
Vanaf dit moment was het zweten.![]()
De controller riep om de 20 seconden om wat mijn afstand was t.o.v. de runway en op welke hoogte ik moest zitten. Very space
Was een veilige landing en toen kwam er weer zicht om een Alitalia binnen te loodsen
Was weer een leuke ervaring (controller vond het ook erg leuk) en de desbetreffende controller die examen had was ook geslaagd. Dus top!
jah, dat snap ik ook wel, het punt was dat ik aan het vliegen was @ FL240 onder control van CTR. Ik moest van CTR naar de EGLL controller gegeven worden, maar het enige wat CTR zat te doen was vliegtuigen aan EDDL overhandigen (en proberen de APP controller z'n werk af te nemen). Mjah... als eerste vlucht op VATSIM dacht ik dat dat wel zo zou horen daar ofzo, totdat EGLL steeds dichter bij kwam en die controller me een message stuurde dattie me wel graag op z'n freq zou willen hebbenND schreef op 31 oktober 2002 @ 22:40:
nee ik zat niet op voice, m'n gloednieuwe headset is kapot gegaan tijdens m'n laatste LANparty, moet nog een nieuwe kopen
VNAV speed restrictions PSS panel
--------------------------------------------------------------------------------
i have already used the new aircraft.cfg for my pss panel. But there is another problem:
if i input 250/10000 for speed restrictions on on the VNAV page on the FMC it simply doesn't work
i takeoff switch on LNAV an VNAV an the autopilot but the plane still accelerated to 350 knots for example.
i do nothing wrong because with the original PSS plane there are no problems.
is there a fix for this ?
vandaag antwoord:
Nope, no fix as of yet. It's in Johan's hands now. If he finds the time to update the config, he probably will, but given his work at PSS I doubt that will happen any time soon.
Gisteren de tutorial vlucht gemaakt van Bristol naar Tenerife en die ging gesmeerd. Goede documentatie, zodat er weinig fout kon gaan, hulde!
Ik ben nu zover om mijn 767 PIC de deur uit te doen.
Iemand belangstelling?
[ Voor 0% gewijzigd door weststar op 01-11-2002 08:57 . Reden: typo ]
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Verwijderd
Welcome to the club!weststar schreef op 01 november 2002 @ 08:57:
Man o man, ik ben helemaal verliefd geworden op die PSS Airbus.
Ik vlieg eigenlijk alleen maar de PSS Airbus 320CFM. Super. Ik heb geen ander vliegtuig nodig!
Nou ja, een klein GA ding voor een lekker tussendoorvluchtje met de hand (Cardinal, bij voorkeur), maar voor de rest... PSS Airbus all the way!
Verwijderd
Dit klinkt wel onwijs cool, maar hoe daal je 3 graden, hoe kan ik dat aan me apparatuur zien.Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 23:22:
DIT WAS SUPERRRRRRR.........
Ikke dus rustig toeren naar Bristol. Het weer zat niet echt mee en de visibillity was brak. Na wat radarvectors had ik de kist netjes manueel op de grond gezet op de ILS. Tijdens de uitrol d8 ik: "Hey een examen altijd leuk om te spelen"Ikke dus vol gas open en go around.
Vanaf dit moment was het zweten.![]()
En ik snap dat MSL nog steeds niet, want op zo chart staat dan bijv 9500ft MSL. Maar het was toch in meters, iets van Meters above Sea Level. Dus hoe kan er dan ft staan, ikke niet meer snappe
Dan nog een vraagje, hoe is de volgerde van het installeren van de dreamfleet 737. Eerst gewoon de standaard setup zegmaar, dan die update erover heen, en dan die cold climate fix toch?
Verwijderd
En dat MSL stond voor Mean Sea Level, en volgens mij is dat gewoon in voet hoor
De DF737, eerst gewoon de DF737 installeren, dan de update, en wat de cold climate fix is weet ik niet.
neeeee!!!! PIC rulez ookweststar schreef op 01 november 2002 @ 08:57:
Ik ben nu zover om mijn 767 PIC de deur uit te doen.
Iemand belangstelling?
ik weet het die pss airbus vliegt ook lekker. ik vlieg er zelf sinds kort ook in.
Verwijderd
Op Vatsim zeker? Ik zie namelijk niets op IVAO of ze zijn al wegVerwijderd schreef op 01 november 2002 @ 10:43:
Schiphol toren is wel lache nu, ik heb het idee dat er een paar nieuwe zitten op de toren, want sommigen zeggen het ietsie anders dan wat ik gewend ben naar te luisteren.
Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
Verwijderd
eeeuh, ik bedoelde schiphol toren in het echtairwalker_nl schreef op 01 november 2002 @ 11:03:
Goeie morgen allemaalIk denk dat ik ook maar weer is die airbus onder me bureau vandaan moet gaan halen
Heeft er iemand anders nog leuke planes?
[...]
Op Vatsim zeker? Ik zie namelijk niets op IVAO of ze zijn al weg
haha ok
ennuh trouwens voor mensen die nog FF willen vliegen op de vroege morgen.
EHAM_A_TWR op IVAO is nu online
JAairwalker_nl schreef op 01 november 2002 @ 11:03:
Heeft er iemand anders nog leuke planes?
Is nog freeware ook
Erg leuk en ingewikkeld
Ja die heb ik alThe_FrankO schreef op 01 november 2002 @ 11:34:
[...]
JADe fokker F50
![]()
Is nog freeware ookIs hier tevinden
Erg leuk en ingewikkeld
Verwijderd
Die cold climate fix verhelpt problemen die je anders krijgt in koud weer. Ja, ze denken goed na over de namen van hun patches! Ze adviseren trouwens iedereen die patch te installeren, dus...Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 09:36:
Die -3 graden attitude kan je gewoon zien op je EADI.
En dat MSL stond voor Mean Sea Level, en volgens mij is dat gewoon in voet hoor
De DF737, eerst gewoon de DF737 installeren, dan de update, en wat de cold climate fix is weet ik niet.
En o ja, je moet 'm als laatste installeren. Nou, moet... het lijkt me het meest logische.

tampert, kriminalpolizei
Erg mooi weer ook
Maar even iets anders: Heeft die A330 irl niet heel veel lift? Als je kijkt naar de verhouding vleugel > vliegtuig, vergeleken met andere vliegtuigen dan.
Of loop ik weer wat uit te ratelen
Ratelen, nee joh.The_FrankO schreef op 01 november 2002 @ 15:27:
very nice gilly, as usual
Erg mooi weer ook
Maar even iets anders: Heeft die A330 irl niet heel veel lift? Als je kijkt naar de verhouding vleugel > vliegtuig, vergeleken met andere vliegtuigen dan.
Mooi spul he, die 330
Van vleugel verhoudingen enzo heb ik geen verstand, maar dat ze wat groter zijn, klopt, maar da's zo mooi .
Zal wel iets met aerodynamica te maken hebben idd. Ze zijn namelijk wel heel dun vind ikThe_FrankO schreef op 01 november 2002 @ 15:27:
very nice gilly, as usual
Erg mooi weer ook
tampert, kriminalpolizei
Als ik nou zelf een eigen route ga vliegen, kom ik qua route een heel end, maar bij descend en approach moet ik ook bepaalde gegevens hebben.. waar haal ik die vandaan?
Nu gaat het vliegtuig een rondje maken en keert het weer terug......
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
tampert, kriminalpolizei
Ja voor EHAM wel.Evilernie schreef op 01 november 2002 @ 15:58:
van approach charts. Ik weet niet precies waar ze gratis te halen krijgen zijn, maar ik dacht dat dutchvacc ze wel had
Voor de rest zou je naar www.navdata.at moeten gaan (even reggen en inloggen)
wat voor test is dit dan?-Sander_ schreef op 31 oktober 2002 @ 20:42:
[...]
Jeetje!! Dan kan mijn test van een maandje terug niet achterblijven:
Test results for Thalen, Sander (CID 832140) - generated 07.10.2002, 14:17 Uhr
Question 01: Answer D Score: 1 pts.
Question 02: Answer CD Score: 1 pts.
Question 03: Answer A Score: 1 pts.
Question 04: Answer A Score: 1 pts.
Question 05: Answer AD Score: 1 pts.
Question 06: Answer AC Score: 0 pts.
Question 07: Answer D Score: 1 pts.
Question 08: Answer A Score: 1 pts.
Question 09: Answer C Score: 1 pts.
Question 11: Answer B Score: 0 pts.
Question 12: Answer B Score: 1 pts.
Question 14: Answer B Score: 1 pts.
Question 15: Answer A Score: 1 pts.
P A S S E D.
3 maal 86,7 %
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Er is trouwens ook een nieuwe FDE voor de A330 http://www.avsim.com/posky/files/fde/A330.zip
Nie pics! Maar er is op avsim, hele mooie freeware scenery te vinden voor LSZH! (gewoon zoeken op 'LSZH' of op 'Zurich')Gilly schreef op 01 november 2002 @ 15:18:
Vluchtje LSZH-EHAM Helaas nog geen ILA Liverie voor de 330/.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Ja weet ik, maar je kunt niet ieder airport voorzien hebben van een ad-on.McFlipp schreef op 01 november 2002 @ 17:04:
[...]
Nie pics! Maar er is op avsim, hele mooie freeware scenery te vinden voor LSZH! (gewoon zoeken op 'LSZH' of op 'Zurich')
Toch bedankt natuurlijk
Mooie pics Gilly!Gilly schreef op 01 november 2002 @ 16:34:
Hier de rest van mijn vlucht, met de mooie Airbus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er is trouwens ook een nieuwe FDE voor de A330 http://www.avsim.com/posky/files/fde/A330.zip
Ik gebruik ook de Posky A330 met de geupdate aircraft.cfg versie in combi met de PSS Airbus panel, maar bij mij gaat het egt niet goed
Verwijderd
Heeft onze Gilly niet een zelfgemodificeerde .cfg file?ND schreef op 01 november 2002 @ 17:12:
[...]
Mooie pics Gilly!
Ik gebruik ook de Posky A330 met de geupdate aircraft.cfg versie in combi met de PSS Airbus panel, maar bij mij gaat het egt niet goedNa Take off/aribron te zijn, zit ik meteen ONDER de Alpha floor... Hoe heb jij het werkend gekregen?

Jeppesen heeft eigenlijk een hele berg tutorials, http://www.jeppesen.com/w...ent=publications_aopa.jspweststar schreef op 01 november 2002 @ 17:29:
is er ook een tutorial "charts-lezen"Ik kom er op dit moment een beetje in om
Google heeft er ook veel.
top, ik wacht ff af
Niet doen, gewoon op de URL boven je reactie klikken.
Ik was sneller dan ik dacht, maar jij was nog sneller.
Ja klopt.Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 17:18:
[...]
Heeft onze Gilly niet een zelfgemodificeerde .cfg file?
Ik heb laatst een uitleg geschreven, kiek ff of je hem kunt vinden. Ik moet hem namelijk ook zoekenND schreef op 01 november 2002 @ 17:12:
[...]
Mooie pics Gilly!
Ik gebruik ook de Posky A330 met de geupdate aircraft.cfg versie in combi met de PSS Airbus panel, maar bij mij gaat het egt niet goedNa Take off/aribron te zijn, zit ik meteen ONDER de Alpha floor... Hoe heb jij het werkend gekregen?
Anders contact ik je wel ff via MSN.
OkeND schreef op 01 november 2002 @ 17:12:
[...]
Mooie pics Gilly!
http://www.avsim.com/posky/files/fde/A330.zip
Deze FDE gebruiken.
En deze FLAP settings.
[Flaps.0]
type=1
span-outboard=0.500000
extending-time=20.000000
system_type=1
flaps-position.0=0.000000,0.000000
flaps-position.1=7.998491,0.000000
flaps-position.2=15.996982,0.000000
flaps-position.3=23.995472,0.000000
flaps-position.4=31.993963,0.000000
flaps-position.5=39.992454,0.000000
Verwijder je AUX tanks en Center2 verklein je Center tot 40% van wat het nu is.
Nu kom je trouwens nog de hele wereld rond, dus geen zorgen.
En dan ist genieten
en wel met FS Combat 3
hier zijn een paar leuke foto's
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/CBFS3-0.jpg[/img]
JA kan hem ook in [b]NEDERLAND[/d] neer zetten
Want dit derde deel speeld zich af boven Europa
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/CBFS3-1.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/CBFS3-2.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/CBFS3-3.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/CBFS3-4.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/CBFS3-5.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/CBFS3-6.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/CBFS3-7.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/CBFS3-8.jpg[/img]
Oeps laaste foto kwam ik iets te dicht bij
ps de foto's zijn genomen op de laagste RES
Hij is best wel pittig voor je PC
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Dit heb ik al gedaanGilly schreef op 01 november 2002 @ 17:56:
[...]
Oke
http://www.avsim.com/posky/files/fde/A330.zip
Deze FDE gebruiken.
En deze FLAP settings.
[Flaps.0]
type=1
span-outboard=0.500000
extending-time=20.000000
system_type=1
flaps-position.0=0.000000,0.000000
flaps-position.1=7.998491,0.000000
flaps-position.2=15.996982,0.000000
flaps-position.3=23.995472,0.000000
flaps-position.4=31.993963,0.000000
flaps-position.5=39.992454,0.000000
Verwijder je AUX tanks en Center2 verklein je Center tot 40% van wat het nu is.
Nu kom je trouwens nog de hele wereld rond, dus geen zorgen.
En dan ist genieten
Ik ga zo sporten, ik contact je daarna wel
Nealzie > Server staat aan
Ja contact me maar, want ik weet zeker als je dit gedaan hebt dat het goed werkt.ND schreef op 01 november 2002 @ 18:10:
[...]
Dit heb ik al gedaanEn het werkt nog steeds niet goed
Maar zo kan de Airbus toch de flaps niet goed bedienen (memo : Flaps Take Off, melding blijft blauw)
Ik ga zo sporten, ik contact je daarna wel
Nealzie > Server staat aan
[snel-voordat-ik-weg-ga]Gilly schreef op 01 november 2002 @ 18:11:
[...]
Ja contact me maar, want ik weet zeker als je dit gedaan hebt dat het goed werkt.
Kan ik de inhoud van de center tank in de aicraft.cfg veranderen? (of moet ik alleen 40% minder in mijn tank doen in FS2002?)
[/snel-voordat-ik-weg-ga]
Ik heb de Paint kit al klaar voor het PSS Panel.

Welke winterschilder bied zich aan om deze fantastiche kist om te schilder tot een Inerliner, bij voorkeur ZWART afrekenen en in de 777 steil

Ik vroeg me af hoeveel AI aircraft en fp's degene hebben die daar beetje actief mee bezig zijn. Ter vergelijking zeg maar. Ik zit nu op 463 aircraft's en 22225 fp's. Allemaal PAI repaints en eventueel aangevuld met WorldAI schedules.
Ik moet zeggen dat PAI er uiteindelijk goed in geslaagd is het aantal fps's niet teveel te laten droppen.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
Ja die A330 moet eens nodig een paintbeurt krijgen. Maar wil dat doen???Gilly schreef op 01 november 2002 @ 19:43:
Wanneer komt nou de Interliner Airbus A330-200 RR Trent 772B.
Ik heb de Paint kit al klaar voor het PSS Panel.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke winterschilder bied zich aan om deze fantastiche kist om te schilder tot een Inerliner, bij voorkeur ZWART afrekenen en in de 777 steil
[afbeelding]
Mijn stem heb je iig.
Verwijderd
Hebbie deze al ??achappey schreef op 01 november 2002 @ 20:05:
Ik vroeg me af hoeveel AI aircraft en fp's degene hebben die daar beetje actief mee bezig zijn. Ter vergelijking zeg maar. Ik zit nu op 463 aircraft's en 22225 fp's. Allemaal PAI repaints en eventueel aangevuld met WorldAI schedules.
Ik moet zeggen dat PAI er uiteindelijk goed in geslaagd is het aantal fps's niet teveel te laten droppen.
[img]http://members.ams.chello.nl\h.tilroe\uploads\aegean.jpg[/img]
Ik ben net bezig deze (en z'n broertje 733) te uploaden....naar PAI natuurlijk...
Die van mij heeft het ook lekker na zijn zin buiten, na de hele dag in zijn mandje te hebben gelegen.jos_zwa schreef op 01 november 2002 @ 20:50:
ik denk dat ik straks de a330 ook maar even ga uitlaten. naar manchester
EDDF-EHAM
Zal wel weer genieten zijn danjos_zwa schreef op 01 november 2002 @ 20:58:
mijne ligt al TE lang in het mandje... te veel de boeing uitgelaten
Verwijderd
En Nealzie, ND is sporten geloof ik, heb hem namelijk ook even nodig
Orgineeljos_zwa schreef op 01 november 2002 @ 21:06:
ja idd. mar hoe maak je de centertank 40% kleiner ? en kan ik dan echt nog zo veel vliegen ?
[fuel]
Center1= 0.000, 0.000, -4.000, 11050.000, 0.000
Center2= -83.676, 0.000, 0.000, 1617.000, 3.000
LeftMain= -7.000, -37.983, 0.000, 11147.000, 3.000
RightMain= -7.000, 37.983, 0.000, 11147.000, 3.000
LeftAux= -13.000, -70.269, 0.000, 974.000, 3.000
RightAux= -13.000, 70.269, 0.000, 974.000, 3.000
Dit heb ik:
[fuel]
Center1= 0.000, 0.000, -4.000, 5000.000, 0.000
LeftMain= -7.000, -37.983, 0.000, 12000.000, 3.000
RightMain= -7.000, 37.983, 0.000, 12000.000, 3.000
Dan heb je dat A/P probleem niet, met meer werkt het PSS panel niet. En de afstand die je kan afleggen is ruim zat, je kan met GEMAK naar KLAX ofzo komen.
Dit verhaal is voor de A330-200
hij sport lekker lang danVerwijderd schreef op 01 november 2002 @ 21:08:
Hehe, Mooie pics! Ik ga weer aan m*n AI werken!
En Nealzie, ND is sporten geloof ik, heb hem namelijk ook even nodig
mijn hondje is met zijn nieuwe fuel tanks net uit de mand:
maar hij zal zo wel wakker worden met Vrotate van 144 knots
PAk 140 voor het beste resultaat. Hij is zwaarder maar dan is de approach speed 140kts en dat moet je hebben.jos_zwa schreef op 01 november 2002 @ 21:22:
ùuuhhh wat is nu de ZFW van de airbus a330 dan ?
Meer kan de MCDU niet aan
Nee hebbie nog nie.Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 20:35:
[...]
Hebbie deze al ??
[[url=http://members.ams.chello.nl\h.tilroe\uploads\aegean.jpg]afbeelding[/url]]
Ik ben net bezig deze (en z'n broertje 733) te uploaden....naar PAI natuurlijk...
Maar PAI update hun unofficial site maar 1x per 2 dagen ofzo.
Dit topic is gesloten.