-= Radeon Topic - Deel 62 =-

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.882 views sinds 30-01-2008

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Inderdaad het zal alleen je videoram wezen, anders ging je PC blauwe schermen naar je hoofd gooien.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Meyotch,

Ik gebruik de 613.10.6200/7.79 en haal 13994pnt. Het is wel ff wennen met die drivers maar werken prima. Was ook vergeten 4xagp in te stellen (driver) had ik nog nooit gezien. Nu zegt die 3dmaark me eigenlijk helemaal niets maar is leuk ver de vergelijking. Als de games maar goed en stabiel lopen.
Oh ja en die kabel hoort er niet bij (boekje gelezen lol) maar bij Ome tommy hadden ze het over die korte kabel. Voor de rest ben ik echt een ATI newbie dus moet nog wel ff wennen aan al de kreten en moet ik nieuwe forums zoeken over ATI kaarten. Ben echt super tevreden met die kaart.

Verwijderd

En voor de rest moet ik leren typen, sorry

{edit waar zit je}

Verwijderd

Okay omdat CJ er om vroeg:

Asus P4PE met P4 2,53 Ghz (@2,53 Ghz)
512 MB Corsair DDR400 2-2-2 (@2-2-2-6)
Hercules 9700pro (@standaard)
Highpoint 133 RAID controller (Onboard RAID zuigt zwaar !!)

Verder WinXp met SP 1 en Directx 9.0 RC0 en de 2.4 Catalyst drivers speciaal voor
die Dx 9.0.

Mijn systeem (clean) draait echt het lekkerst met Directx 9.0.

Niets speciaals dus :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 23:45
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1756 review van de 9500 PRO

Zwaar wazige dingen aan de hand. Het final design van de 9500 PRO met nieuwe drivers fietst in sommige benchmarks de 9700 PRO met gemak voorbij.

Zie deze pagina's: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1756&p=5
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1756&p=6

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
The Source schreef op 28 november 2002 @ 22:14:
Zwaar wazige dingen aan de hand. Het final design van de 9500 PRO met nieuwe drivers fietst in sommige benchmarks de 9700 PRO met gemak voorbij.
Anand schijnt altijd veel meer moeite te doen bij NV reviews dan voor ATi reviews... :/ Zo heeft hij in deze test voor de Radeon9500Pro gebruik gemaakt van Catalyst 2.4 en voor de Radeon9700Pro heeft hij gebruik gemaakt van Catalyst 2.3.

En hij gaf zelf al aan dat Catalyst 2.4 voor een enorme performance boost zorgde op de Radeon9500Pro. Aangezien Cat 2.4 al een tijd uit was, vraag ik me af waarom hij deze drivers ook niet gewoon voor de 9700Pro heeft gebruikt... :?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
The Source schreef op 28 november 2002 @ 22:14:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1756 review van de 9500 PRO

Zie deze pagina's: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1756&p=5
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1756&p=6
raar ja. superdrivers zeker.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• The Source
Dit is hier een verklaring voor:

The majority of the performance differences come from a new driver that is shipping with the card. The driver improves performance across the board on the 9500 Pro and also works on the 9700 Pro. Performance isn't really enhanced on the 9700 Pro however, in some cases it's faster in others it's slower.

ATI Radeon 9700 (128MB) - CATALYST 2.3
ATI RAdeon 9500 Pro (Final) - CATALYST 2.4
NVIDIA GeForce4 Ti 4600 (128MB) - v40.72

Maar dit zou natuurlijk wel betekenen dat er na wat sleutelen aan de drivers nog heel wat potentieel in de 9700 PRO zit.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

TSJA dan is er nog het feit dat de 9700 tegen het CPU plafond aanfiets, natuurlijk moet hij IIG sneller zijn, maar dat hoeft niet eens zo gek veel te zijn, als de 9500 PRO precies zn potentieel kwijt kan en de 9700 pro niet, dan zullen ze ongeveer dezelfde resultaten noteren...

Breek je nek voorzichtig

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:45

KneoK

Not in a million lightyears

The Source schreef op 28 november 2002 @ 22:25:
Dit is hier een verklaring voor:

The majority of the performance differences come from a new driver that is shipping with the card. The driver improves performance across the board on the 9500 Pro and also works on the 9700 Pro. Performance isn't really enhanced on the 9700 Pro however, in some cases it's faster in others it's slower.

ATI Radeon 9700 (128MB) - CATALYST 2.3
ATI RAdeon 9500 Pro (Final) - CATALYST 2.4
NVIDIA GeForce4 Ti 4600 (128MB) - v40.72

Maar dit zou natuurlijk wel betekenen dat er na wat sleutelen aan de drivers nog heel wat potentieel in de 9700 PRO zit.
Hoopvol gerucht... Hopelijk ga je gelijk krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig die override voor de refreshrate .. alleen .. ik kan nu sinds de nieuwste drivers niet meer in OpenGL boven de 60 Hz uitkomen. De nieuwste Rage3DTweaker .. voor alle catalyst drivers .. werkt ineens ook niet meer voor OpenGL. Wel voor DirectX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 02:18:
Prachtig die override voor de refreshrate .. alleen .. ik kan nu sinds de nieuwste drivers niet meer in OpenGL boven de 60 Hz uitkomen. De nieuwste Rage3DTweaker .. voor alle catalyst drivers .. werkt ineens ook niet meer voor OpenGL. Wel voor DirectX.
http://users.skynet.be/bk265512/LockDown.htm werkt bij mij altijd en zowel OGL als D3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Een vraagje, die refresh-rate fix, heb je die ook nodig als je XP SP1 hebt geinstalleerd. Ik kan het namelijk niet goed bepalen (slechte ogen ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
XP SP1 fixt alleen DirectX. Microsoft geeft niet om OpenGL aangezien ze DirectX willen promoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Dus dan hoef ik hem niet te installeren, aangezien ik mijn spelletjes allemaal in directx speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Vraagje: Ik heb nu een R8500LE. Als ik nu DX9 + DX9 drivers installeer, ga ik dan een fps-boost krijgen of niet? heb ik, naast de features van DX9 natuurlijk, nog een betere performance of niet? Kan imand daar (uit ervaring) antwoord op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee je zal geen performance merken, sterker nog je zal denk ik een performance verlaging krijgen.

Jou kaart (8500) is Directx 8.1 compatible, en tot nu toe alleen nog maar de Ati 9xxx kaarten zijn Directx 9 compatible.

helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 20:37:
Nee je zal geen performance merken, sterker nog je zal denk ik een performance verlaging krijgen.

Jou kaart (8500) is Directx 8.1 compatible, en tot nu toe alleen nog maar de Ati 9xxx kaarten zijn Directx 9 compatible.

helaas.
De 9000 is ook direct x 8.1, alleen de 9500 en 9700 kunnen goed met direct x 9 omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 20:37:

helaas.
koekoek, dat heeft er dus geen fuck mee te maken. de vraag is of mijn performance omhoog gaan met dx9 (een TNT kaart presteerd ook beter met DX8 dan DX4 hoor). ik zeg nog zo, dat ik de compatibiliteit buiten beschouwing wil laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Breepee schreef op 30 November 2002 @ 19:34:
Vraagje: Ik heb nu een R8500LE. Als ik nu DX9 + DX9 drivers installeer, ga ik dan een fps-boost krijgen of niet? heb ik, naast de features van DX9 natuurlijk, nog een betere performance of niet? Kan imand daar (uit ervaring) antwoord op geven?
De features die kunnen worden gebruikt worden bepaald door de kaart. Als deze de features niet support dan kunnen ze ook niet gebruikt worden. Daarnaast moet om alle features van je kaart aan te spreken ook de software (DirectX) het supporten. Dus:

Dx8 kaart + Dx8 drivers = Dx8
Dx9 kaart + Dx8 drivers = Dx8
Dx9 kaart + Dx9 drivers = Dx9
Dx8 kaart + Dx9 drivers = Dx8

De performance van je videokaart kan verbeteren als je bv van Dx8 naar Dx9 upgrade. Dat zou betekenen dan er dan bepaalde routines in DirextX geoptimaliseerd zijn. Echter is deze snelheidswinst meestal minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
The Source schreef op 01 december 2002 @ 01:05:
[...]

De features die kunnen worden gebruikt worden bepaald door de kaart. Als deze de features niet support dan kunnen ze ook niet gebruikt worden. Daarnaast moet om alle features van je kaart aan te spreken ook de software (DirectX) het supporten. Dus:

Dx8 kaart + Dx8 drivers = Dx8
Dx9 kaart + Dx8 drivers = Dx8
Dx9 kaart + Dx9 drivers = Dx9
Dx8 kaart + Dx9 drivers = Dx8
ik zeg nog zo, dat verhaal hoef je niet te vertellen want dat weet ik (natuurlijk) ook wel :)
The Source schreef op 01 december 2002 @ 01:05:
De performance van je videokaart kan verbeteren als je bv van Dx8 naar Dx9 upgrade. Dat zou betekenen dan er dan bepaalde routines in DirextX geoptimaliseerd zijn. Echter is deze snelheidswinst meestal minimaal.
Dat wilde ik dus weten, maar nu nog het liefst van iemand die uit ervaring kan spreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

WAKKER WORDEN :D

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Breepee schreef op 30 november 2002 @ 20:42:
[...]

koekoek, dat heeft er dus geen fuck mee te maken. de vraag is of mijn performance omhoog gaan met dx9 (een TNT kaart presteerd ook beter met DX8 dan DX4 hoor). ik zeg nog zo, dat ik de compatibiliteit buiten beschouwing wil laten
Koekoek... Hij geeft EXACT antwoord op je vraag EN geeft de reden daarvoor...

Hij zegt: GEEN PERFORMANCE WINST
Hij zegt: OMDAT DX8.1 KAART

Volgens mij wil jij alleen maar antwoorden die positief zijn...

Mijn mening (voor zover je die wilt): Nee, je zult geen tot weinig winst verkrijgen door DX9 te gebruiken... Dit komt gewoon omdat alle nieuwe routines van DX9 niet van toepassing zijn op jouw kaart...

Je zou dus alleen performance krijgen van geoptimaliseerde DX8.1 routines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 18:33

Scighera

swim-bike-run

En dat is gering, met mijn 8500 Retail merk ik het nauwelijks in 3D Mark 2001SE-330; Hij scoort nagenoeg even hoog als onder DX8.1 .

Dus als de antwoorden niet naar je zin zijn, dan zit er niets anders op dan E400 uit je poreomonnaie te halen en een 9700 Pro te halen, (of een 9500 natuurlijk voor zo'n E225) |:(

Aan jou de keus :Y)

[ Voor 46% gewijzigd door Scighera op 03-12-2002 13:02 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Weet iemand waar ik die DirectX 9.0 RC1 kan downen?
Die links van meuktracker zijn dood namelijk...
En die mooie Ati demo's waar kan ik die halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RC1 zou ik niet nemen als ik jou was, ik vond hem erg slecht presteren!
Uiteindelijk windows opnieuw kunnen installeren omdat de uninstall patch niet werkte. Neem aub de RC0 versie, echt merkbaar beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

De RC1 versie lijkt mij beter... Maar blijkbaar niet... Waar kan je die RC0 dan downen / ATI demos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Demo's + link naar DX9.0 Beta RC0
http://mirror.ati.com/developer/demos/r9700.html

Ik weet niet of de demo's het ook doen met RC1. Heb ze alleen getest met RC0. Ik heb berichten gelezen op Rage3D dat de demo's het alleen met RC0 deden, aangezien de DX9.0 drivers ook puur op RC0 gericht waren.

Kon trouwens geen verwijzing vinden naar RC1 op de site van MS.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
BioWEB schreef op 03 December 2002 @ 12:28:
[...]

en dat is dus onzin :) net zoals nieuwe driver, kan een nieuwe DX versie voor een performance boost zorgen :) en dat is dus de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Volgens mij is er wel een performance winst te halen, maar dan vooral bij bijvoorbeeld intensied gebruik van de laatste DX versie in dit geval 8.1. Over het algemeen krijgt de laatste versie die voor de nieuwe werd gemaakt nog een grote schoonmaakbeurt en word hij geoptimaliseerd. was ook toen DX 8.1 uitkwam en DX 8 een beetje beter ging presteren. verwacht geen wonderen, en je zal ook niet echt verschil gaan zien, omdat er nu gewoon geen echte zware DX 8.1 aps zijn.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Breepee schreef op 03 December 2002 @ 20:54:
[...]

en dat is dus onzin :) net zoals nieuwe driver, kan een nieuwe DX versie voor een performance boost zorgen :) en dat is dus de vraag.
En hier NOGMAALS het antwoord op je vraag:

GEEN TOT WEINIG SNELHEIDSWINST !!!

Begrijp je me nu ? Het antwoord op je vraag is al meerdere malen langsgekomen en niet alleen door mij...

Je kan ALLEEN MAAR een kleine winst krijgen doordat microsoft misschien zo aardig is om de DX8.1/DX8.2 code wat te optimaliseren.

Neem nou 's ff wat aan van een ander... Eigenwijs ! Wat is het nut van een vraag stellen als je het antwoord niet accepteert/begrijpt...

[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 04-12-2002 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
Nvidia's demo's laten hun eigen troetelkindje (de nieuwe fx) (radeon9700pro eigenaar hier)crashen MUHAHAHAHAHAHA:
http://www.giga.de/help/helpnite/grafik2.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioWEB schreef op 04 december 2002 @ 12:36:
[...]

Begrijp je me nu ? Het antwoord op je vraag is al meerdere malen langsgekomen en niet alleen door mij...

Je kan ALLEEN MAAR een kleine winst krijgen doordat microsoft misschien zo aardig is om de DX8.1/DX8.2 code wat te optimaliseren.

Neem nou 's ff wat aan van een ander... Eigenwijs ! Wat is het nut van een vraag stellen als je het antwoord niet accepteert/begrijpt...
Misschien wilde de persoon in kwestie het geduld van jou meten :P, ipv een antwoord te krijgen >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 12:59:
[...]

Misschien wilde de persoon in kwestie het geduld van jou meten :P, ipv een antwoord te krijgen >:).
Ghehehe... Ik kom geloof ik wel een beetje ongeduldig over he... :*)
Maar ja, hij (zij?) kan in ieder geval niet meer om het antwoord heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Wat kan ik het beste nemen als ik voor 2d kwaliteit ga? De Parhelia of de R9700? Is het verschil tussen de Parhelia en de R9700 merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48

star-saber

Ryzen

denk het niet echt.
ik zou voor de R9700 gaan
vooral als je nog games wilt gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
BioWEB schreef op 04 December 2002 @ 12:36:
[...]

Wel, er zijn anderen die het tegendeel beweren, en aangezien jij hier een beetje ononderbouwd loopt te brullen, denk ik toch dat ik jou niet geloof. En het heeft niets met accepteren te maken, ik mis bij jouw de onderbouwing, ik zie je alleen maar brullen. Uit ervaring weet ik dat bijvoobeeld een TNT veel sneller is met DX8 dan DX5. En niet alleen de extra dingen maar ook in de dingen waar de TNT op gemaakt is. Bovendien heb ik geleerd niet naar brulapen te luisteren maar naar onderbouwde meningen zoals The_PyroPath doet. Neem er een voorbeeld aan, zou ik zeggen.

Brulaap is nergens voor nodig, zoals blijkt lok je er alleen maar flames mee uit. Hou dit soort opmerkingen voortaan ajb voor je.

[ Voor 7% gewijzigd door Pollewob op 04-12-2002 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Breepee schreef op 04 december 2002 @ 17:08:
[...]

Wel, er zijn anderen die het tegendeel beweren, en aangezien jij hier een beetje ononderbouwd loopt te brullen, denk ik toch dat ik jou niet geloof. En het heeft niets met accepteren te maken, ik mis bij jouw de onderbouwing, ik zie je alleen maar brullen. Uit ervaring weet ik dat bijvoobeeld een TNT veel sneller is met DX8 dan DX5. En niet alleen de extra dingen maar ook in de dingen waar de TNT op gemaakt is. Bovendien heb ik geleerd niet naar brulapen te luisteren maar naar onderbouwde meningen zoals The_PyroPath doet. Neem er een voorbeeld aan, zou ik zeggen.
Allereerst even een verzoek: noem mij geen brulaap, ben ik niet van gediend.

Oke, laat ik nu HEEL rustig blijven en je dit op een, voor jou, duidelijke manier uitleggen:

Je hebt een stukje hardware. Voor dat stukje hardware zijn verschillende stukjes software geschreven om de functionaliteit zo goed mogelijk te optimaliseren.
Als je wat routines toevoegt of aanpast (dus het optimaliseren van de code) dan heb je dus kans dat een kaart daar sneller van gaat lopen. Het is niet de kaart zelf die nu sneller loopt, nee, het is de functionaliteit en interactiviteit tussen de hardware en software die versoepeld is en waardoor er dus snelheidswinst optreedt.
In dit geval hebben we te maken met een multifunctioneel stukje software, want veel verschillende soorten kaarten die gebruik maken van dezelfde technieken hebben profijt van het stukje software.
Een stukje hardware moet dus aan een aantal eisen voldoen om de volledige functionaliteit van de software te benutten.

Nu heb je een verouderde kaart die dus alleen profijt heeft van stukjes code die geoptimaliseerd zijn voor de functionaliteit van de kaart.
Als er een nieuwe versie van de software uitkomt betekent dat de eisen die gesteld worden weer hoger worden (in het geval van DirectX).
Je kaart is niet gebouwd voor die nieuwe functionaliteit dus zal er in de "oude" code wat moeten worden veranderd om ook JOUW kaart te versnellen.

Nu wilde ik nog even kwijt dat ik hetgeen wat ik op jouw vraag heb geantwoord volledig heb onderbouwd. Als je even terugleest dan zul je zien dat alles wat in dit grote verhaal staat ook in de andere verhaaltjes van mij stond.

Dan wil ik je ook nog even op het volgende wijzen:
Scighera schreef op 03 december 2002 @ 12:59:
En dat is gering, met mijn 8500 Retail merk ik het nauwelijks in 3D Mark 2001SE-330; Hij scoort nagenoeg even hoog als onder DX8.1 .

Dus als de antwoorden niet naar je zin zijn, dan zit er niets anders op dan E400 uit je poreomonnaie te halen en een 9700 Pro te halen, (of een 9500 natuurlijk voor zo'n E225) |:(

Aan jou de keus :Y)
Hij zegt dus uit ervaring dat het niets tot weinig scheelt. Maar daar heb jij met je stomme kop overheen gelezen omdat je zo gefocused bent op het vinden van een antwoord dat JOU aanstaat.

Je hebt nu dus:

• Een op waarheden gebaseerde mening
• Onderbouwing van die mening met meerdere malen dezelfde uitleg
• Bewijs van iemand die het zelf geprobeerd heeft

Wat wil je nou nog meer hebben ? Dat we allemaal gaan roepen dat je vreselijk veel sneller gaat lopen ??? En dan kom jij vervolgens weer zeiken dat iedereen heeft gelogen omdat het simpelweg niet waar is.

Nu rest mij de vraag nog: je wil een antwoord hebben op een vraag. Dat antwoord is er en je gelooft het niet. WAAROM HEB JE DAN [delete] ZELF NIET EVEN DX9 GEINSTALLEERD ??? Dan had je gezien dat mijn antwoorden WEL klopten...

Edit: ging voor de lol eens in je profiel kijken, kleuter... Je bent [delete] bijna 8 jaar jonger dan ik... Beetje brutaal om mij dan een brulaap te noemen he, kindje...

Edit2: voor de mods, ik neem volledige verantwoordelijkheid voor alles wat ik hier gezegd heb. Geen enkele NOFI of wat dan ook...

Ajb niet meer met scheldworden strooien. Het laatste stuk is een pure flame richting Breepee, en dat dat niet mag lijkt me wel duidelijk, NOW voor jou.

[ Voor 11% gewijzigd door Pollewob op 04-12-2002 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
BioWEB schreef op 04 december 2002 @ 18:21:Dan wil ik je ook nog even op het volgende wijzen:

[...]

Hij zegt dus uit ervaring dat het niets tot weinig scheelt. Maar daar heb jij met je stomme kop overheen gelezen omdat je zo gefocused bent op het vinden van een antwoord dat JOU aanstaat.
dat heb ik allang gelezen :) , en ik heb allang mijn antwoord :) , maar aangezien je hier nogal staat te brullen (en nu zelfs beledigen), wilde ik daar toch even op reargeren. Ik wilde alleen duidelijk maken (aangezien jij in eerste instantie zij dat een performance-gain absoluut ondenkbaar was) dat het op zijn minst mogelijk zou zijn dat ik een performace-gain zou hebben.

De reden waarom ik het niet geprobeerd heb is overigens dat ik geen zin heb om zo'n DX9-beta te instaleren die na zoveel maanden afloopt tot de conclusie te komen dat het niets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Breepee schreef op 04 december 2002 @ 18:44:
[...]

dat heb ik allang gelezen :) , en ik heb allang mijn antwoord :) , maar aangezien je hier nogal staat te brullen (en nu zelfs beledigen), wilde ik daar toch even op reargeren. Ik wilde alleen duidelijk maken (aangezien jij in eerste instantie zij dat een performance-gain absoluut ondenkbaar was) dat het op zijn minst mogelijk zou zijn dat ik een performace-gain zou hebben.

De reden waarom ik het niet geprobeerd heb is overigens dat ik geen zin heb om zo'n DX9-beta te instaleren die na zoveel maanden afloopt tot de conclusie te komen dat het niets uitmaakt.
Precies, brulaap is inderdaad GEEN belediging...

Maar goed, dan quote ik nog even mijn ALLEREERSTE antwoord op je vraag:
BioWEB schreef op 03 december 2002 @ 12:28:
[...]

Volgens mij wil jij alleen maar antwoorden die positief zijn...

Mijn mening (voor zover je die wilt): Nee, je zult geen tot weinig winst verkrijgen door DX9 te gebruiken... Dit komt gewoon omdat alle nieuwe routines van DX9 niet van toepassing zijn op jouw kaart...

Je zou dus alleen performance krijgen van geoptimaliseerde DX8.1 routines...
Zelfs in dit eerste antwoord van mij heb ik NOOIT beweerd dat het absoluut ondenkelijk is... Ik heb ZELFS in dit eerste antwoord de mogelijkheid open gehouden.

Er staat geen tot weinig wat dus betekent dat ik denk dat je in het meest positieve geval WEINIG (het staat er niet voor niets) snelheidswinst krijgt...
Er staat ook bij waarom, namelijk omdat de oude routines van DX8.1 geoptimaliseerd moeten worden wil jij er wat van merken...

• Antwoord dat klopt
• Onderbouwing

Wat is in godsnaam je probleem ? Mijn eerste antwoord was al afdoende en als je goed had gelezen in plaats van het eigenwijze mannetje uithangen, was je tot dezelfde conclusie gekomen als ik, namelijk: ik had en heb nog steeds gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Uhm... jongens... moet dit nou in dit topic? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
BioWEB schreef op 04 december 2002 @ 18:52:
Precies, brulaap is inderdaad GEEN belediging...
OK, point taken, mnijn excuses maar dat neemt niet weg dat je schreeuwd en terugbeledigd. Je bent er toch zo trots op dat je 8 jaar ouder bent? gedraag je dan ook zo. Bovendien zeg je nadrukkelijk geen NOFI, en dat zou ik toch als onaardig willen bestempelen.
Zelfs in dit eerste antwoord van mij heb ik NOOIT beweerd dat het absoluut ondenkelijk is... Ik heb ZELFS in dit eerste antwoord de mogelijkheid open gehouden.

Er staat geen tot weinig wat dus betekent dat ik denk dat je in het meest positieve geval WEINIG (het staat er niet voor niets) snelheidswinst krijgt...
Er staat ook bij waarom, namelijk omdat de oude routines van DX8.1 geoptimaliseerd moeten worden wil jij er wat van merken...
Klopt, maar je sluit het toch vrijwel uit. Je concentreerd je namelijk op de DX9 ondersteuning (welke mijn kaart dus niet heeft). Ik wilde gewoon even van iemand met ervaring horen of de theorie (dat er weinig tot geen performace-gain zo zijn) klopte met de waarheid. Daar is toch niets mis mee?
Wat is in godsnaam je probleem ? Mijn eerste antwoord was al afdoende en als je goed had gelezen in plaats van het eigenwijze mannetje uithangen, was je tot dezelfde conclusie gekomen als ik, namelijk: ik had en heb nog steeds gelijk...
En jij zegt dat ik een kleuter ben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En nu is het afgelopen. Eventueel vechten jullie dit maar via mail/icq/msn uit maar iig niet hier.

Terug ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Breepee schreef op 04 December 2002 @ 19:07:
[...]

1 OK, point taken, mnijn excuses maar dat neemt niet weg dat je schreeuwd en terugbeledigd. Je bent er toch zo trots op dat je 8 jaar ouder bent? gedraag je dan ook zo. Bovendien zeg je nadrukkelijk geen NOFI, en dat zou ik toch als onaardig willen bestempelen.

[...]

2/3 Klopt, maar je sluit het toch vrijwel uit. Je concentreerd je namelijk op de DX9 ondersteuning (welke mijn kaart dus niet heeft). Ik wilde gewoon even van iemand met ervaring horen of de theorie (dat er weinig tot geen performace-gain zo zijn) klopte met de waarheid. Daar is toch niets mis mee?

[...]

4 En jij zegt dat ik een kleuter ben :/
Oke, ik wilde nog even volwassen reageren op je post en dan hoef je van mijn kant geen reactie meer te verwachten (niet omdat je het niet waard bent, niet omdat ik bang ben of egoistisch, alleen om het topic weer te laten voor wat het is, een Radeon topic).

1. Die "geen NOFI" was gemeend en een reactie op jouw post.
2. Ik heb nooit iets uitgesloten. Ik heb wel beweerd dat het maximaal een beetje is wat je zult merken.
3. Is niets mis mee om het van iemand te horen die er ervaring mee heeft maar de eerste post na mijn eerste reactie was van iemand met ervaring. Waarom ging je dan toch nog door ?
4. Actie = reactie.

Maar een verzoeningsactie van mijn kant: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/usericons/32106/gk.gif :>

Heren dames, mijn excuses voor het offtopic geblaat, zal niet meer gebeuren.

Edit: ik zal er nog maar even bij vermelden voor Pollewob dat dit bericht is getiept in de tijd dat hij zijn bericht postte, voordat 'ie weer met allerlei NOW's gaat smijten (dit moet worden opgevat als humor, haha, geen flame, geen gescheld).

[ Voor 17% gewijzigd door KneoK op 04-12-2002 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Om maar even weer een positieve inbreng te hebben ;)

nieuws: ATi plant R350 in voorjaar, R400 eind zomer 2003

Voorjaar 2003: R350
Zomer/Herfst 2003: R400
Nieuwe DX9 mobile chip
Nieuwe mobo-chipsets: over enkele maanden en vanaf dan elk half jaar.

[edit] Afbeeldingslocatie: http://www.bomberhardcore.nl/lonsdalenew.jpg :>
Zand erover, BioWEB :)

[ Voor 18% gewijzigd door Brent op 04-12-2002 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
R400 in de zomer/herfst al?
Met DX 10 ondersteuning?
nVidia komt pas met de NV35 in de herfst 2003 en NV40 in 2004. Wat een achterstand.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Om het even af te sluiten: nieuwe DX en nieuwe DX drivers kunnen voor een performance stijging zorgen, maar deze zal uiterst miniem zijn :)

Tussen de R350 en R400 zullen ongeveer 6 maanden zitten als het goed is, en ik denk nog steeds DX 9 cq 9.1 want 10 is nog te verweg denk ik

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

The_PyroPath schreef op 05 december 2002 @ 01:08:
Om het even af te sluiten: nieuwe DX en nieuwe DX drivers kunnen voor een performance stijging zorgen, maar deze zal uiterst miniem zijn :)

Tussen de R350 en R400 zullen ongeveer 6 maanden zitten als het goed is, en ik denk nog steeds DX 9 cq 9.1 want 10 is nog te verweg denk ik
Zoiets vermoedt ik ook... DirectX9 is nog niet eens uit en Ati zou dan theoretisch al over driekwart jaar met een DX10 kaart komen ? Ik denk niet dat Microsoft dan versie 10 al heeft klaarliggen (oke, een Radeon9700 oid. moet het ook nog doen met releasecandidates van versie 9). Ze moeten eerst bepalen wat de eisen gaan worden die ze stellen aan DX10 kaarten. Dan de functies implementeren, optimaliseren, alphatesten, betatesten enz. enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
FF een vraagie!

Heb een CLub3d ATI9500 (NON pro) en ben aan het overclocken maar......

het loopt nu zonder enig probleem op 360/650 met een tweak programma van Rage3d. Het probleem is nu alleen dat dat programmatje niet hoger kan!!!! Heeft iemand een oplossing hiervoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
ff vraagje ik ben op zoek naar een gigabyte radeon 8500 128mb, maar geen enkele winkel kan hem voor ca. €150,- meer leveren, weet een van jullie buiten de pricewatch om nog nederlandse winkels die hem onder rembours kunnen leveren?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
KAN er eens een nieuw topic komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
gp500 schreef op 05 December 2002 @ 17:36:
KAN er eens een nieuw topic komen.
We zitten nog niet op de 1000 posts. Zie ook:

Pollewob in "-= Radeon Topic - Deel 62 =-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 22-09 22:54

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik ga binnenkort waarscheinlijk een club-3d ati 9500pro kopen maar kan hier ook de passiefe cooler van zalman op? (die 80 dus)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
mmmm ik vind het ander wel behoorlijk saai worden een verse start na 255 post is wel zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Weet iemand wat je eigenlijk van de R350 kan verwachten? DX9.1 is de Radeon 9500/9700 al, dus is het enige nieuwe .13 micron en DDR2-geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ze willen de R350 de specificaties van 9.1 laten overtreffen en gewoon sneller, efficienter enzovoorts...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
AMD lover schreef op 05 December 2002 @ 14:34:
het loopt nu zonder enig probleem op 360/650 met een tweak programma van Rage3d. Het probleem is nu alleen dat dat programmatje niet hoger kan!!!! Heeft iemand een oplossing hiervoor!!!
Radonator gebruiken, die heeft geen beperking. Is m.i. stukken beter ook ;)
Is ook freeware en hier te downloaden: http://users.skynet.be/bk265512/RadScr.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik heb 2 monitors aan me r9700 hangen plus een tv. monitor 1 1600x1200 monitor 2 1280x960 plus een tv. Als ik tvout wil gebruiken moet me 2e monitor op 1024x768..... nu kan ik dat allemaal handmatig doen natuurlijk maar liever zou ik daarvoor die shortcut keys gebruiken. Alleen werkt dat dus niet.

Ik gebruik die dx9 drivers... heeft iemand het wel voor elkaar gekregen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Ati heeft nu ook een shop met mousepads enzo, jammergenoeg alleen noord-amerika :(

https://apps.ati.com/naorder/store_gear.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Breepee schreef op 05 December 2002 @ 19:47:
Weet iemand wat je eigenlijk van de R350 kan verwachten? DX9.1 is de Radeon 9500/9700 al, dus is het enige nieuwe .13 micron en DDR2-geheugen?
Volgens mij is de R9500/9700 alleen DX9 voor de volle 100%. Ik dacht dat DX9.1 iets nieuwere vertex en pixel shaders zou gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Tele schreef op 05 December 2002 @ 21:37:
Ati heeft nu ook een shop met mousepads enzo, jammergenoeg alleen noord-amerika :(

https://apps.ati.com/naorder/store_gear.asp
Leveren ook in Europa !!!!! http://www.ati.com/shopati/accessorieseuro.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
VinnieWeiss schreef op 05 december 2002 @ 22:34:
[...]

Volgens mij is de R9500/9700 alleen DX9 voor de volle 100%. Ik dacht dat DX9.1 iets nieuwere vertex en pixel shaders zou gaan gebruiken.
DX9.1 brengt inderdaad nieuwe shaders, maar die hoeven dus voor de verandering NIET hardwarematig te worden ondersteunt. Pixelshader 3.0 is waarschijnlijk zo zwaar dat zelfs R350 en NV35 dit niet eens hardwarematig zullen ondersteunen.

Door deze omschakeling van beleid zullen alle DX9.0 kaarten ook volledige ondersteuning bieden voor DX9.1. Dus zowel een Radeon9700Pro als een GeForceFX zullen ook DX9.1 compliant zijn.

Microsoft brengt PS 3.0 uit voordat er ook maar kaarten zijn die het ondersteunen, omdat ze hopen dat programmeurs dan genoeg tijd hebben om het onder controle te krijgen. Op deze manier kunnen er dus games uit komen die PS3.0 ondersteunen op hetzelfde moment (of op een eerder moment) dat er kaarten van bv ATi en nVidia uit komen die ook daadwerkelijk PS3.0 hardwarematig ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

_/-\o_ https://apps.ati.com/naorder/store_gear.asp _/-\o_

ATi T'shirt, mok :9~ , muismat, koelkast :P, Tas :Y) en poster

[ Voor 4% gewijzigd door Scighera op 06-12-2002 06:32 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 24-09 08:46

Masselink

Voor de dorst

Ik heb gisteren een Hercules 9700 Pro opgehaald, en toen ik de doos in de auto open trok, (ik kon niet wachten en mijn zus die reed) viel mij op dat hij zwaar was ingepakt met roze folie omringt met plakband en daaronder een anti-static-bag. Vol trots hield ik hem iets omhoog, en "floep".......de koeler viel eraf, en bungelde aan de stroomdraadjes...... ;( Ik had het gezicht op mijn eigen gezicht wel willen zien.

We zijn maar snel omgedraaid en ik heb van de heren van Perfect-Systems een nieuwe gekregen. Gelukkig.....vanmiddag ga ik ermee aan de gang... >:)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers!!!

Een Crucial Radeon 9700pro 128mb

als je effe gaat kijken naar de crucial site op www.crucial.com
dan zal je zien dat hij daar maar 367.11 eurootjes all-in is, toch een groot
verschil met onze prijzen.

en wie een beetje voorzichtig is met buitenlandse bestellingen
Ik heb al diverse malen iets besteld bij crucial en ben nog nooit teleurgesteld.
drie of twee dagen leverings tijd van dat uit de u.s.a
En je bestelling wordt verzonden via federal express.

ik dacht ik laat het de medetweakers effe weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Masselink schreef op 06 December 2002 @ 08:34:
Ik heb gisteren een Hercules 9700 Pro opgehaald, en toen ik de doos in de auto open trok, (ik kon niet wachten en mijn zus die reed) viel mij op dat hij zwaar was ingepakt met roze folie omringt met plakband en daaronder een anti-static-bag. Vol trots hield ik hem iets omhoog, en "floep".......de koeler viel eraf, en bungelde aan de stroomdraadjes...... ;( Ik had het gezicht op mijn eigen gezicht wel willen zien.
:D Da's lullig. :P Gelukkig viel-ie er nu af ipv na het installeren.

Maar ja, productiefouten kunnen voorkomen. Je had waarschijnlijk gewoon pech. Ik neem aan dat de nieuwe wel goed was? Welke versie had je (rood/blauw)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 24-09 08:46

Masselink

Voor de dorst

CJ schreef op 06 December 2002 @ 12:10:
[...]

:D Da's lullig. :P Gelukkig viel-ie er nu af ipv na het installeren.

Maar ja, productiefouten kunnen voorkomen. Je had waarschijnlijk gewoon pech. Ik neem aan dat de nieuwe wel goed was? Welke versie had je (rood/blauw)?
Zit er verschil in dan ?? Ik heb een rooie......(die vloekt mooi bij het blauwe moederbord.....

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 12:06:
als je effe gaat kijken naar de crucial site op www.crucial.com
dan zal je zien dat hij daar maar 367.11 eurootjes all-in is, toch een groot
verschil met onze prijzen.
Inderdaad groot verschil, ware het niet dat er nog verzendkosten bij komen en over dat totaal bedrag VAT (Value Added Taxes, BTW dus) en dan issie ineens net zo duur als hier, zo niet duurder

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neen neen neen all-in heb ik toch getiept

effe goed lezen ga dan zelf maar naar die site en doe een fake bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
The_PyroPath schreef op 06 december 2002 @ 19:18:
[...]

Inderdaad groot verschil, ware het niet dat er nog verzendkosten bij komen en over dat totaal bedrag VAT (Value Added Taxes, BTW dus) en dan issie ineens net zo duur als hier, zo niet duurder
hij zei in het andere topic ook ALL-in dat is dus met 15$ verzendkosten.
btw krijg je als het onder een bedrijfsnaam wordt opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het al een wat ouder kaartje is waar ik een vraag over heb,
het gaat over de 8500.
Maargoed het blijft een Radeon ;) en het is tenslotte het Radeon-topic.

het betreft de Gigabyte Maya AP128DG-H Radeon 8500 275/275 128MB DDR.

Deze kaart heeft standaard geen vivo-mogelijkheden.

Nu heb ik gehoord dat door middel van een bios-update van de kaart en een adapter-splitter wel vivo mogelijk is.

Het schijnt een marketingtruukje van ATI te zijn om die video-in uit te schakelen,
omdat ze bang zouden zijn dat dat ten koste zou gaan van de verkoop van all-in-wonder 8500DV kaarten.

Kan iemand mij vertellen ofdat dit verhaaltje op waarheid berust? Heeft iemand
dit weleens geprobeerd? Of is dit allemaal complete onzin?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
Waar kan ik een "ATI Mobility Radeon" met 64MB mee vergelijken die in mijn laptop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:41
Ik denk met een radeon 7500 of 9000, afhankelijk van het type Mobility Radeon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam via warp2search.net op deze site met BIOS updates voor de Radeon kaarten.
Haalt dat nou nog iets uit wat het risico waard is?

http://www.omegacorner.com/ati_bios.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Omegacorner is al enkele dagen plat ivm serverwissel naar ik meen.

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

BioWEB schreef op 04 December 2002 @ 18:21:
[...]

Je hebt een stukje hardware. Voor dat stukje hardware zijn verschillende stukjes software geschreven om de functionaliteit zo goed mogelijk te optimaliseren.
Als je wat routines toevoegt of aanpast (dus het optimaliseren van de code) dan heb je dus kans dat een kaart daar sneller van gaat lopen.....(lang verhaal) .
Je hele verhaal kan ik het mee eens zijn. Da's ook precies waarom ik begrippen als DX9-kaart en DX8-kaart fout vind. Er bestaan helemaal geen DX-kaarten !

Wel VGA kaarten (en geen video-kaarten, ook al fout maar ow zo makkelijk ;+)
met 2D en 3D Functies. Waarvoor in Windows ooit eens Direct-X is ontwikkelt om de performance van spellen op te schroeven onder een grafisch OS. DOS had bijv. geen DX-nodig, hier wer de hardware direct aangestuurt.

Vandaar dat er VGA-kaarten zijn waar DX-8 features maar ook deels DX-9 features op zitten. Of DX-7 en deels DX-8 etc.etc.

M.a.w. je VGA-kaart heeft 3D-functies die door Ms DirextX* ondersteunt word.
En dus niet andersom, wat je al gauw gaat denken met zulke begrippen als DX8-compatible kaart of DX8 / DX9 kaart....

Weleens bedacht dat een chip-bakker er 3D features bij doet die pas met DX10/11 ondersteunt word :? Nou zeg ik niet dat dat gebeurt/ gebeurt is maar het is mogelijk . . . ..

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scighera schreef op 07 December 2002 @ 05:51:
Omegacorner is al enkele dagen plat ivm serverwissel naar ik meen.
waarom kom ik er gewoon op dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 07:54:
[...]

waarom kom ik er gewoon op dan :+
Ik nu ook, alleen gisteren en enkele dagen daarvoor niet :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier bennu zu http://www.area3d.net/

Zelf nog niet getest. (korte zin :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Laatst online: 18-09 10:16
heb ze er nu op staan , ff stukkie gegamed. Doen ut wel goed (zie eigelijk geen verschil) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Astennu schreef op 25 November 2002 @ 17:52:
[...]

Jah dat klopt wel maar met mijn Epox 8K3A+ had ik 15841 op 160 mhz fsb cpu @ 2375 dus dit is dan wel vaag 8)7
Hij is gefixt nu op 189 fsb cpu @ 2275 mhz 16379 3dmarks gpu @ 430-330. maar dis nog steeds laag :'( ik heb de 6200 drivers gebruikt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 21:19:
Hmmm ik heb 2 monitors aan me r9700 hangen plus een tv. monitor 1 1600x1200 monitor 2 1280x960 plus een tv. Als ik tvout wil gebruiken moet me 2e monitor op 1024x768..... nu kan ik dat allemaal handmatig doen natuurlijk maar liever zou ik daarvoor die shortcut keys gebruiken. Alleen werkt dat dus niet.

Ik gebruik die dx9 drivers... heeft iemand het wel voor elkaar gekregen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
FYI, er zijn nieuwe Catalyst drivers uit, te downen op de Sapphire website :)

Directe download link: http://www.sapphiretech.c...0-021107a-006759C-ATI.zip
Info: http://www.sapphiretech.com/downloads/downloads.asp

Voor discussies e.d. over deze drivers zie het Rage3D forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_PyroPath schreef op 06 December 2002 @ 19:18:
[...]

Das niet helemaal waar want ik heb een crucial raedon 9700 pro en ik was 367 euro kwijt en had em binnen 2 dagen in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
warp schreef op 07 December 2002 @ 13:55:
FYI, er zijn nieuwe Catalyst drivers uit, te downen op de Sapphire website :)

Directe download link: http://www.sapphiretech.c...0-021107a-006759C-ATI.zip
Info: http://www.sapphiretech.com/downloads/downloads.asp

Voor discussies e.d. over deze drivers zie het Rage3D forum.
hiero dus : http://www.rage3d.com/board/showthread.php?threadid=33651693

en het is btw versie 6218.

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 07-12-2002 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54

Bjk

Werken deze drivers als je dirextx 9 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Bjk schreef op 07 December 2002 @ 14:20:
Werken deze drivers als je dirextx 9 hebt?
Geen idee, het zijn iig DirectX 8.1 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54

Bjk

Ze werken naar mijn idee goed op directx 9 heb zelfs me score omhoog gehaald (3dmax) van 12634 ( http://service.madonion.com/compare?2k1=4965890 ) naar 12755 ( http://service.madonion.com/compare?2k1=5261491 ) Maar presteren ze nog beter op directx 8.1 zo ja uninstall ik directx 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
CU2morO schreef op 07 december 2002 @ 00:41:
Waar kan ik een "ATI Mobility Radeon" met 64MB mee vergelijken die in mijn laptop zit?
LosserNL schreef op 07 december 2002 @ 02:08:
Ik denk met een radeon 7500 of 9000, afhankelijk van het type Mobility Radeon....
en hoe kan ik dat zien? mijn nieuwe laptop (compaq presario 922UK met de volgende specs:
amd 2000+
512ram
Ati Mobility Radeon U1 64MB)
haalt maar 1400 puntjes @ 3dmark 2001SE :?

dat moet beter kunnen toch? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik weet niet of het al gemeld is (beetje te lui om het topic helemaal door te spitten)... maar...

De Radeon8500 wordt opnieuw uitgebracht, maar dan als Radeon9100 :7
The RADEON 9100 is a high performance mainstream graphics processor for desktop PCs. Products based on the RADEON 9100 GPU will provide the outstanding 3D gaming performance, image quality and support for the latest game-enhancing features like DirectX 8.1 shaders. Its powerful architecture, including four parallel rendering pipelines and two geometry engines, is designed for optimal performance in the mainstream segment.

If this sounds reminiscent of the RADEON 8500 products, you are correct! Our partners continue to see strong demand for products based on our R200 architecture, so we are re-introducing it as a part of our 9000-family of products.
Bron: www.hardocp.com

Heel slim van ATi, want de 8500 presteerde beter dan de 9000, en nu vullen ze het gat op tussen de 9000 en 9500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Hoe ben je dan aan de VAT ontkomen, of als je hem uit america hebt, hoe ze het daar ook noemen, wnat ik heb een keer ram bessteld bij crucial en dan kwam er altijd een shitload VAT overheen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
The_PyroPath schreef op 07 december 2002 @ 18:47:
Hoe ben je dan aan de VAT ontkomen, of als je hem uit america hebt, hoe ze het daar ook noemen, wnat ik heb een keer ram bessteld bij crucial en dan kwam er altijd een shitload VAT overheen
niet via een bedrijfsnaam en een beetje geluk, denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook nog even op de engelse site van crucial gekeken

daar staat die 9700pro ook en nog iets goedkoper
en nog beter je hoeft er dan zeker geen invoer en btw over te betalen

367 all-in dus ook met verzendkosten je hebt alleen wel een creditkaart nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48

star-saber

Ryzen

invoer rechten waarschijnlijk niet
misschien wel btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 04:24:
Ik kwam via warp2search.net op deze site met BIOS updates voor de Radeon kaarten.
Haalt dat nou nog iets uit wat het risico waard is?

http://www.omegacorner.com/ati_bios.htm
Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Even wat anders. Ben ik de enige die hier last van heeft :? :

-Het beeld stoort als ik me beweeg in bijv. Mohaa (medal of honor -Allied Assault)

Daar bedoel ik dus de pixelbrij mee. Mijn poppetje gaat smooth, de framerate is constant 40+ t/m 80 ofzo..
Het lijkt wel alsof de textures op muren enzo in blokken verplaatst worden ipv. vloeiend. Je krijgt dan van die lelijke glitches over je scherm. Dit gebeurt dus IN de beweging van je muis en dan vooral de ronddraai rotatie. Het gaat sim-pelweg niet vloeiend en daar had ik met mijn ouwe Matrox G400 bijv. geen last van. Wat is dit ?

-Iig krijg ik het niet beter. Heb al wat lopen stoeien met de OpenGL/DirectX settings maar tot nu toe nada

Word er soms een beetje gecheat door ATi om de performance wat op te krikken ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Nee er zitten cheats in de kaart ingebouwd.
Als ik CS en m'n MSN komt voor de eerste keer omhoog kan ik meteen door muren kijken.
Daarom zet ik altijd maar m'n MSN uit voordat mensen me ergens van kunnen beschuldigen.
Liever heb ik natuurlijk dat er niets gebeurd, maar om een of andere reden gaat er wat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 23-09 07:50
VinnieWeiss schreef op 08 december 2002 @ 10:46:
Nee er zitten cheats in de kaart ingebouwd.
Als ik CS en m'n MSN komt voor de eerste keer omhoog kan ik meteen door muren kijken.
Daarom zet ik altijd maar m'n MSN uit voordat mensen me ergens van kunnen beschuldigen.
Als bij moi msn omhoog komt gaat het beeld kniperrren en blijft het vak gewoon staan :|
Gewoon ff in msn opties die gare pop up shit uitzetten, daar heeft toch niemand wat aan :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:55
Ik heb nu een athlon 1000 mhz met 256mb ddr op een msi K7T266 pro. Als videokaart heb ik een hercules 3d profeet 4500 (kyro II). Met 3dmark 2001 haal ik 2009 punten op standaart instellingen. Nu heb ik er een keer een nvdea gf4 ti4200 in gestopt en mijn score was 6600. Die kaart is er nu weer uit en mijn kyro II is nu de huidige kaart. Ik ga nu misschien een radeon 9700 kopen voor mijn athlon 1000 mhz. Ik weet dat die kaart het best werkt met snellere cpu's maar stel als ik die kaart koop, wat kan ik dan voor fps verwachten met o.a. gta3, quake3, ut2003?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 08 december 2002 @ 11:32:
Ik heb nu een athlon 1000 mhz met 256mb ddr op een msi K7T266 pro. Als videokaart heb ik een hercules 3d profeet 4500 (kyro II). Met 3dmark 2001 haal ik 2009 punten op standaart instellingen. Nu heb ik er een keer een nvdea gf4 ti4200 in gestopt en mijn score was 6600. Die kaart is er nu weer uit en mijn kyro II is nu de huidige kaart. Ik ga nu misschien een radeon 9700 kopen voor mijn athlon 1000 mhz. Ik weet dat die kaart het best werkt met snellere cpu's maar stel als ik die kaart koop, wat kan ik dan voor fps verwachten met o.a. gta3, quake3, ut2003?
GTA 3 zal goed spelen, vloeiend dus, FPS weet ik niet.

Quake 3 zal je wel constant met meer dan 100 kunnen spelen, perfect dus.

UT2003, zal ongeveer 35-40 fps halen in 1024 details high.

Waarom heb je eigenlijk de 4200 eruit gehaald?
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.