-= Radeon Topic - Deel 62 =-

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.882 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 14:23

NaWA

Hai, I Copy desu!

eens de catalyst 2.4 drivers toch maar eens geinstalleerd voor mijn R9700pro..

even UT2K3 banch gedraaid:

Flyby: 109 fps
botmatch 44 fps

op 1600x1200

naja blah

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand enige ervaring met ATI's linux drivers?
ik had gehoord dat 2d wel ok was, maar 3d niet. is hier ondertussen verandering in gekomen of zijn er misschien 3th party drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Er zijn Linux drivers voor de FireGL lijn, en die kan je ook op gewone 8500's draaien enzo, maar of dat goed werkt in games, daar heb ik geen verstand van.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

The_PyroPath schreef op 20 november 2002 @ 23:26:
Er zijn Linux drivers voor de FireGL lijn, en die kan je ook op gewone 8500's draaien enzo, maar of dat goed werkt in games, daar heb ik geen verstand van.
En jouw ondertitel is: "Go tweak your ass off" :P ...

Nee, er zijn nog geen goede D3D drivers (imo ook geen OpenGL) voor de Radeon9700Pro onder Linux ;(

Ik neem aan dat ze er hard mee bezig zijn!

De meeste mensen deugen!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

hehe, tsja ben niet het losbandige rpogrameer typje dus houd ik het bij het brave Windows, sorry:)

Breek je nek voorzichtig

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 18:33

Scighera

swim-bike-run

Ik heb een "Test-Qualification Sample" Van de R8500 in mijn pc zitten O-) .

Specifications:

-64mb DDR 3,6ns van Hyundai
-Kaart is default geclocked op 275/275MHz

Ik heb het bios nooit geflashed dus dit is het origineel. Dit zijn de resultaten van ATi Inspector, versie July2002:

-ASIC Type: ATI R200 AGP
-Rom Version: 0.109
-Bios Part Number: 113-85701-100

Waneer ik dit biosnummer in type op www.ati.com voor part-number-lookup, krijg ik de volgende resultaten:

Results On: 11385701100

Product Description BIOS Part Number 102 Part Number
Radeon 8500 64MB AGP VGA DVI-I TVOUT MAC 8)7 11385701103 ADODB.Recordset error '800a0cc1'

Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name or ordinal.

/102lookup/results.asp, line 189

Heeft iemand meer informatie over dit biosnummer of weet een plek waar ik het kan vinden?

Kaart Info:
System Vendor ID: 013A 1002
SubSystem Vendor ID: 1002
Device ID: 514C

www.triathlete.nl

• Mooya
  • Laatst online: 26-08 23:34
Kep nog een probleempje :(
Ik k an mijn Radeon 9700 niet op AGP FAST WRITE krijgen.
In de BIOS staat dit wél aan. Maar als ik in het tabblad "SmartGuard"kijk zie ik dat Fast write uit staat.
Als ik op "retest" klik springt hij wel naar ON. Maar na de reboot staat hij weer uit....

En eerder met mijn oude GF2 GTS heeft dit wel gewerkt.
En ook als ik kijk met WCPUID staat het ook uit terwijl er wél bijstaat dat het supported is..

Hoe krijg ik dit aan?

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Welke driver draai jij?
Ik heb dat ook bij alle drivers behalve de DX 9 RC0 drivers gehad.
Maar het heeft wel altijd aangestaan bij mij. Hij laat het soms alleen niet goed zien. Vanaf de nieuwe officiele drivers zou het wel goed moeten gaan.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Fast Writes heeft geen enkel nut / levert geen voordeel/ verbetert :P niet de prestaties bij een AMD processor. Alleen pc's met een Intel CPU hebben er baat bij (P4 iig). Vandaar dat Smartguard hem bij AMD systemen uitschakeld, daar het alleen maar extra instabiliteit genereert.

www.triathlete.nl

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54

Bjk

Nadat ik windows xp opnieuw geinstalleerd heb, en daarna meteen de nieuwste drivers + ati control panel gedownload heb van rage3d.com
Op mijn eerste installatie had ik 12000 3d mark punten. Nu heb ik er nog maar 9600 :( Ik snap niet waarom. Ook heb ik bij mijn video kaart tab bladen geen smartgart enzo meer. Terwijl ik die eerst wel had. Wat moet ik doen? (zie me systeem in sig)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:12

DDX

voor de linux mensen, ati heeft vandaag nieuwe drivers uitgebracht voor linux

http://mirror.ati.com/support/driver.html

http://slashdot.org/artic...23202&mode=thread&tid=104

"Today, ATI has released all new 2D/3D drivers for Linux/XFree86. The drivers will work on any "Built by ATI" Radeon 8500 or higher card (up to the 9700). Unlike the previous drivers from ATI, these support both the XVideo extension and S3TC (making UT2003 playable with these drivers)."

https://www.strava.com/athletes/2323035

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik wilde die ook net posten maar forum deed nogal vaag

Breek je nek voorzichtig

• Mooya
  • Laatst online: 26-08 23:34
Kep nu de nieuwe drivers (2.4).
Maar ik heb met 3dmark 9880 punten terwijl ik met de originele Hercules drivers ongeveer 10500 punten had. (Processor= AMD 1700+)
Maar een vriend van me neemt misschien een AMD2000+ mee van de HCC.. eens kijken of het dan beter gaat...

Maar dat van "BJK" is ook een vaag verhaal.. ik heb nog meer punten terwijl zijn processor 500+ mhz meer is (??)

En ik heb net vorige week Windows XP opnieuw geinstalleerd dus daar licht het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:45

KneoK

Not in a million lightyears

Vanmiddag de gigabyte maya II radeon 9700pro gekocht tesaampjes met een Athlon XP 2400+. Omdat mijn oude moederbord (Asus a7m266) de 2400+ niet ondersteunt heb ik papa maar lief aangekeken en geruild met zijn moederbord (hij heeft een 1800+ en had een MSI KT3 Ultra 2 :) ).

JEZUS !!! Wat een prachtcombinatie zeg !!! Niet te geloven zo mooi loopt het... Gelijk DirectX 9 en DX9 drivers geinstalleerd. 3dmark 2001 is nog niet denderend hoog, maar toch een mooie 12705 puntjes...

Alleen geheugen draait op 166 (hostclock + 33). Voor de rest nog niets overgeclockt. Me processor wordt na flink wat Ati Techdemo's en een aantal 3dmarks in de bios rond de 34 graden. Morgen dus tijd om het geheel iets te overclocken (alhoewel, iets... >:) ).
3dmarks na de overclocks volgen morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
DDX schreef op 21 November 2002 @ 21:18:
voor de linux mensen, ati heeft vandaag nieuwe drivers uitgebracht voor linux

http://mirror.ati.com/support/driver.html

http://slashdot.org/artic...23202&mode=thread&tid=104

"Today, ATI has released all new 2D/3D drivers for Linux/XFree86. The drivers will work on any "Built by ATI" Radeon 8500 or higher card (up to the 9700). Unlike the previous drivers from ATI, these support both the XVideo extension and S3TC (making UT2003 playable with these drivers)."
Jihaa, eindelijk linux met goed beeld met mijn 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zoals de meeste weten op zondag 24-11-02 op de HCC bij Tweakers met mijn Prometeia-Li-Pro de hele dag.
Nou lijkt het me wel leuk om voor een aantal mensen die interresse hebben een GPUvolt mod op hun radeon te doen op de beurs.
Kan iedereen mee kijken hoe het moet en er misschien wat van leren.

Als je interresse hebt laat het hier dan even weten , zodat ik weet of het zin heeft om mijn soldeerbout mee te nemen.

De manier zoals ik het doe is de volt mod binnen 1sec. te plaatsen of te verwijderen. Zodat je niet altijd met de volt.mod moet draaien , en bv dit alleen doet bij benchen.

Wat je zelf mee moet nemen is een:
1. 9700pro(lijkt mij wel noodzakenlijk)
2. een klein fan stekkertje, driepolig, het mannetje en het vrouwtje(vrouwtje met ongv. 15cm draat eraan)
3. een 8K weerstandje of een 10K VR(potmetertje)
4. en het besef dat het uiteraard op eigen risico gebeurd.

Het resultaat was bij mij met deze spullen een gpuVolt van ongv 1.725volt (standaard bij een hercules meet ik al 1.6v)@430/380(760)

Ook wil ik eventueel de ring op de core verwijderen en als je AS3 meeneemt dit dan ertussen doen zodat je in iedergeval de max koeling hebt van je koeler.

Ik zal er die dag natuurlijk maar een bepaald aantal kunnen doen, dus vol is vol.
Je kan niet vooraf inschrijven, dus gewoon meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2024

TWolf

www.AniWay.nl

Hoi allemaal,
Ik ben nog vrij nieuw hier, dus beetje kalm aan als ik een domme vraag stel ^_^

Ik heb altijd al een ATI gebruikt en wil nu een nieuwe gaan kopen. Ik hoef niet het snelste beestje te hebben, maar zo'n Radeon 9500 Pro is toch wel erg aantrekkelijk. Nu weet ik wel dat deze nog lang niet overal en van alle merken verkrijgbaar is, maar ik wil graag het volgende weten:

Wat is het verschil in kwaliteit/performance van de verschillende producten?

Ik bedoel de volgende producten:
Ati zelf, Club3d, Hercules, Gigabyte, Point of View, Powercolor, Atlantis, Connect3d.

Heeft iemand goede/slechte ervaringen met bepaalde producten? (vast wel)
Kan iemand mij een bepaalde producent aanraden?

Ik zie wel dat er verschil in prijs zit tussen de genoemden. Is dat redelijk t.o.v. de kwaliteit/inhoud?

Alvast bedankt!

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 12:04

Metzie

Nyaano !

TWolf schreef op 22 november 2002 @ 11:42:
Wat is het verschil in kwaliteit/performance van de verschillende producten?Ik zie wel dat er verschil in prijs zit tussen de genoemden. Is dat redelijk t.o.v. de kwaliteit/inhoud?
Alle 9500 zullen net als de radeon 9700 op het reference design gebaseerd zijn, dus verschilen in performance zullen miniem zijn. Kies dus gewoon een merk wat goedkoop is.

Lees dit artikel maar: http://www6.tomshardware.com/graphic/02q4/021104/index.html

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWolf
  • Laatst online: 24-01-2024

TWolf

www.AniWay.nl

Metzie schreef op 22 November 2002 @ 12:59:
[...]
Alle 9500 zullen net als de radeon 9700 op het reference design gebaseerd zijn, dus verschilen in performance zullen miniem zijn. Kies dus gewoon een merk wat goedkoop is.
Ik heb een artikel gelezen over de Radeon 9000 (en Pro) in de C't. Daar stond in dat de verschillende producenten wel een verschil in kwaliteit hadden, voornamelijk als je 2 monitoren of een TV aansluit. Ik vroeg me af of dit ook zo was voor de 9500. Ook is het mogelijk dat sommige producenten ander RAM erin zetten. Tja, ik weet niet of het uitmaakt, dus vraag ik het maar ^_^

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ATI Radeon 9700 TX aangeschaft (Via Dell) ik kan er alleen nergens iets over deze kaart vinden...?

Weet iemand of deze kaart ook bekend is onder een andere naam...?
Wat is het verschil met de 9700 Pro...? Hij is wel flink goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Ik zie alleen een 9000Pro op de site van Dell staan, heb je misschien een linkje?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Als ik kijk naar het prijsverschil lijkt het me eerder een 9500

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net Dell gebeld en het gelijk even gevraagd maar die konden mij ook niet uitleggen waar het verschil precies in zat (Niet verwonderlijk overigens).

De specs gaven bij hun precies hetzelfde aan... Het wordt afwachten totdat ik hem binnen heb. Dan maar even kijken wat er precies inzit. Laat ik het nog wel eens weten.

Bedankt in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 10:45

guanpedro

Live forever or die trying

ernst schreef op 20 November 2002 @ 17:00:
Ik las laatst dat iemand een half grote Radeon 8500 zou hebben !
stond d8 ik ergens in het laatste deel v/h grote radeon topic :)
Iemand een idee welke kaart dit is en van wie? Ik heb search gebruikt maar deze topic is een beetje groot...

EDIT: ik heb deze al gevonden alleen kan ik het type alleen op japanse sites vinden:

RADEON9000 CRT/DVI/TV 64M DDR PCI(250/200(400))
http://www.askselect.jp/r9-cdt-p64d.htm

of

RADEON8500LE64MBDDRDVI/TV
http://www.askselect.jp/ap64dl.htm

[ Voor 43% gewijzigd door guanpedro op 22-11-2002 16:18 ]

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 09:33:
Ik ben zoals de meeste weten op zondag 24-11-02 op de HCC bij Tweakers met mijn Prometeia-Li-Pro de hele dag.
Nou lijkt het me wel leuk om voor een aantal mensen die interresse hebben een GPUvolt mod op hun radeon te doen op de beurs.
Kan iedereen mee kijken hoe het moet en er misschien wat van leren.

Als je interresse hebt laat het hier dan even weten , zodat ik weet of het zin heeft om mijn soldeerbout mee te nemen.

De manier zoals ik het doe is de volt mod binnen 1sec. te plaatsen of te verwijderen. Zodat je niet altijd met de volt.mod moet draaien , en bv dit alleen doet bij benchen.

Wat je zelf mee moet nemen is een:
1. 9700pro(lijkt mij wel noodzakenlijk)
2. een klein fan stekkertje, driepolig, het mannetje en het vrouwtje(vrouwtje met ongv. 15cm draat eraan)
3. een 8K weerstandje of een 10K VR(potmetertje)
4. en het besef dat het uiteraard op eigen risico gebeurd.

Het resultaat was bij mij met deze spullen een gpuVolt van ongv 1.725volt (standaard bij een hercules meet ik al 1.6v)@430/380(760)

Ook wil ik eventueel de ring op de core verwijderen en als je AS3 meeneemt dit dan ertussen doen zodat je in iedergeval de max koeling hebt van je koeler.

Ik zal er die dag natuurlijk maar een bepaald aantal kunnen doen, dus vol is vol.
Je kan niet vooraf inschrijven, dus gewoon meenemen
Nou waar blijven de echte tweakers ??
Ik ga er in iedergeval al 1 doen op de beurs, wie volgt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-09 22:36

Ankh

|true

Ik heb vandaag een point of view radeon 9700pro gekocht wh00t (hccdagen jah). ut2k3 ziet er echt brilliant uit.

Maar nu wilde ik de nieuwste drivers downlaoden.. en download ik de drivers van de p.o.v website (--> doorgelust naar ati) maar deze wanneer ik hem opstart geeft een foutmelding, dat deze display driver niet compatible is met deze display adapters...
iemand id waarom hij dit geeft.. ik draai winXP en heb deze dan ook gedownload..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaMMSTeiN schreef op 22 november 2002 @ 22:25:
Ik heb vandaag een point of view radeon 9700pro gekocht wh00t (hccdagen jah). ut2k3 ziet er echt brilliant uit.

Maar nu wilde ik de nieuwste drivers downlaoden.. en download ik de drivers van de p.o.v website (--> doorgelust naar ati) maar deze wanneer ik hem opstart geeft een foutmelding, dat deze display driver niet compatible is met deze display adapters...
iemand id waarom hij dit geeft.. ik draai winXP en heb deze dan ook gedownload..
Heb je een verse install gedaan? nee. Dan even in veilige modus opstarten, alle grafische kaarten verwijderen bij apparaat beheer. Dan weer opstarten en overnieuw proberen te installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

K heb op de HCC nog even gekeken of ik de 9700 non pro kon spotten, maar helaas niet gezien, wel 9500 en 9500 pro... Als iemand hem wel gezien heeft, ff melden met prijs aub, kan misschien mn broer hem halen, die is er alle dagen als medeworker, mits betaalbaar uiteraard

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
taz3d_nl schreef op 17 November 2002 @ 19:35:

[..Weet iemand of dit bord: asus a7v8x problemen op gaat leveren met een ati radeon9700 van hercules?..]

ja inderdaad, dit wil ik dus ook weten voordat ik volgend week op de hcc een 9700 pro aanschaf
iemand moet het toch weten of ooit ergens iets van gelezen hebben ?
Wat ik al eerder schreef is dat de AGP driver uit het VIA 4in1 pakket de problemen veroorzaakte.

Een maandje geleden heb ik onderstaand systeem in elkaar gezet en gelijk na het installeren van WinXP en de ATI-drivers heb ik de 3DMark2001 gedraaid. Toen liep alles perfect. Maar een paar uur later na o.a. het installeren van de 4in1 drivers liep de boel steeds vast tijdens 3DMark.

Na wat zoeken las ik dat de 4in1 AGP driver waarschijnlijk niet goed is en dat je daar ook zonder kunt. En na het de-installeren daarvan draait 3DMark weer zoals het hoort.

Verder hou je natuurlijk nog de problemen en bugs in de ATI-driver. Ik vindt de 6193 toch beter werken dan de nieuwe 6200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
The_PyroPath schreef op 23 November 2002 @ 02:20:
K heb op de HCC nog even gekeken of ik de 9700 non pro kon spotten, maar helaas niet gezien, wel 9500 en 9500 pro... Als iemand hem wel gezien heeft, ff melden met prijs aub, kan misschien mn broer hem halen, die is er alle dagen als medeworker, mits betaalbaar uiteraard
raar !!
volgens mij heb ik non pro versies gezien in hal 12

[ Voor 34% gewijzigd door taz3d_nl op 23-11-2002 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik zal mn broer er ff op af sturen, ik wilde zondag nog een keer gaan, maar ik heb mn vriendin al een week niet gezien en dat gaat zo niet helemaal goed, aangezien we het net voor de 2e kaar aan het proberen zijn :S

Goed, dat terzijde, is me trouwens opgevallen dat ATi marketing schijnt te gaan snappen, je ziet op ZEER veel plekken demo PC's staan met een Radeon 9700 erin, posters ervan en weet ik niet wat.

Bah wat had ik graag geld gehad voor zo'n kaart, maarja je kan niet alles hebben zeggen ze dan. Ik kan nog wel even voort met mn 8500, maar tis toch beetje jammer dat je niet mee kan babbelen over de nieuwste shit, heb ik tot nog tyoe gekunt hier in het topic, nu moet ik dat even laten varen, R350 misschien weer? >:)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Zijn er misschien ook programeurs in de zaal? want het leek mij wel handig als er iemand een RadeonTopicSearch kan maken, dus een search dat je niet alleen RadeonTOpic zoveel te zien krijgt, maar ook het bladzijde nummer, lijkt me een must nu we tot de 1000 posts door "moeten".

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Ik heb een radeo 9700 pro en met powerstrip zie ik dat ik bij AGP appature 512 mb heb, wat kan ik daar het beste instellen, wat is het snelst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Laatst online: 20-07 11:40
Ik heb een pIV 2.0 overgeklokt naar 2.4 op zich geen probleem, maar nu heb ik vanmiddag een pov 9700 pro gekocht en de nieuwste driver 2.4 en directx9 er in gezet. Maar als ik 3dmark laat draaien loopt hij na een paar seconden reeds vast. Ik heb vervolgens mijn cpu lager gezet naar 2.2 en nu loopt hij wel stabiel. Heeft iemand een idee hoe dit kan. Wat heeft de cpu met de videokaart nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De R350 komt in februari en heet Radeon 9900:

nieuws: ATi's R350 komt in februari uit als Radeon 9900

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

charrel

Cortisol4life..

bmwman schreef op 23 november 2002 @ 20:16:
Ik heb een pIV 2.0 overgeklokt naar 2.4 op zich geen probleem, maar nu heb ik vanmiddag een pov 9700 pro gekocht en de nieuwste driver 2.4 en directx9 er in gezet. Maar als ik 3dmark laat draaien loopt hij na een paar seconden reeds vast. Ik heb vervolgens mijn cpu lager gezet naar 2.2 en nu loopt hij wel stabiel. Heeft iemand een idee hoe dit kan. Wat heeft de cpu met de videokaart nodig?
Wsl komt dat door je divider, bij het overclocken gaat dan de snelheid van je agp-bus, pci en ide ook omhoog. En het is algemeen bekend dat die radeon9700 niet tegen hoge agp bus snelheden kan. Dus je maximale agp overclock bereik jij wsl al bij 2.2ghz. Dus dat is gewoon kwestie van pech hebben. Ik weer verder niet wat voor mobo je hebt en of je die divider nog kan veranderen zodat je agp-bussnelheid weer zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Bjk schreef op 23 november 2002 @ 19:56:
Ik heb een radeo 9700 pro en met powerstrip zie ik dat ik bij AGP appature 512 mb heb, wat kan ik daar het beste instellen, wat is het snelst?
anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:16

Hero

Duck power!

Bjk schreef op 23 november 2002 @ 19:56:
Je aperture size is de hoeveelheid geheugen die je kaart mag gebruiken van het systeemgeheugen. 512 MB lijkt mij erg veel. De 9700Pro heeft zelf 128 MB, iets van 64 of 128 MB aperture lijkt mij ruimschoots voldoende.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
Freshbie schreef op 24 november 2002 @ 13:01:
[...]

Je aperture size is de hoeveelheid geheugen die je kaart mag gebruiken van het systeemgeheugen. 512 MB lijkt mij erg veel. De 9700Pro heeft zelf 128 MB, iets van 64 of 128 MB aperture lijkt mij ruimschoots voldoende.
Bijna goed.

De aperturesize is de hoeveelheid geheugen die de grafische kaart gebruikt met het geheugen op de kaart en je intern samen. Stel je hebt 128MB geheugen op je grafische kaart, en 512MB intern geheugen, en je aperturesize staat op 192MB, dan gebruikt je grafische chip de 128MB van de grafische geheugen, en 64 MB van je intern geheugen. Stel je het op 64MB in gebruikt hij 64MB van de grafische geheugen en die overige 64MB wordt dan niet gebruikt.

Je moet je aperturesize meestal gewoon instellen op hoeveel gehuegen er op je kaart zit, in jouw geval dus op 128MB.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Laatst online: 15-03-2024
ik denk erover om mijn systeem te upgraden met een radeon 8500,
om ook ut2003 etc. lekker te kunnen spelen, radeon 9500 of 9700 heeft geen zin met mijn systeem denk ik....
mijn systeem:
Athlon 1Ghz
Ga-7zx
384mb
3DFX Voodoo 5 5500
80gb hd
etc.

nou zit ik toch te twijfelen of ik 64 of 128 mb moet nemen, voor doom3 is het wel handig enzo, maar zal doom3 nog wel op mijn systeem draaien???????????????
ook zit ik ermee dat i kdan veel meer moet neertellen, omdat ik wel een goed merk wil (Build by ATI, of Gigabyte....)??!?!?!?!??!?!?!
heeft het zin om in dit systeem een 8500 te zetten?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 22:49:
[...]

Heb je een verse install gedaan? nee. Dan even in veilige modus opstarten, alle grafische kaarten verwijderen bij apparaat beheer. Dan weer opstarten en overnieuw proberen te installen.
en dat werkt ook niet

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Painxiom schreef op 24 november 2002 @ 15:02:
ik denk erover om mijn systeem te upgraden met een radeon 8500,
om ook ut2003 etc. lekker te kunnen spelen, radeon 9500 of 9700 heeft geen zin met mijn systeem denk ik....
mijn systeem:
Athlon 1Ghz
Ga-7zx
384mb
3DFX Voodoo 5 5500
80gb hd
etc.

nou zit ik toch te twijfelen of ik 64 of 128 mb moet nemen, voor doom3 is het wel handig enzo, maar zal doom3 nog wel op mijn systeem draaien???????????????
ook zit ik ermee dat i kdan veel meer moet neertellen, omdat ik wel een goed merk wil (Build by ATI, of Gigabyte....)??!?!?!?!??!?!?!
heeft het zin om in dit systeem een 8500 te zetten?
doom 3 zal daar hoogst waarschijnlijk niet op draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
RaMMSTeiN schreef op 24 november 2002 @ 15:18:
[...]

doom 3 zal daar hoogst waarschijnlijk niet op draaien
jawel hoor, alleen met weinig frames ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Laatst online: 15-03-2024
taz3d_nl schreef op 24 November 2002 @ 15:59:
[...]

jawel hoor, alleen met weinig frames ;)
oftewel, koop die van 64mb maar 128 heeft voor jou toch geen zin meer.....????

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Naja het is net wat je wilt, als er games komen die die 128 wel benutten moet het anders over de AGP bus en das nog steeds erg traag. Maar je moet ook aan de toekomst denken, stel dat je strax de rest van je systeem wit upgraden en heb je "helaas" maar een 64 MB model genomen. Wil je dat voorkomen dan zou ik voor die paar euro een 128 MB model nemen, kan je iig nooit mis gaan, lijkt mij.

Als je tegen de tijd dat je de rest upgrade ook nog een nieuwe videokaart gaat kopen kan je het bij een 64 MB kaart houden omdat dat nu toch je bottleneck niet is, zou je upgraden en geen nieuwe videokaart nemen wordt hij dat ineens wel en kan je beter de 128nemen, das mij visie daarop tenminste.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic/
Wanneer komt doom3 eigelijk uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 19:21:
offtopic/
Wanneer komt doom3 eigelijk uit??
Sommige zeggen in de zomer van 2003, andere eind 2003.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Laatst online: 20-07 11:40
Hoe wordt een divider aagegeven in de bios? ofis er iemand die weet welk pIV moederbord dit wel onderteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

guanpedro schreef op 22 November 2002 @ 15:29:
[...]

Iemand een idee welke kaart dit is en van wie? Ik heb search gebruikt maar deze topic is een beetje groot...

EDIT: ik heb deze al gevonden alleen kan ik het type alleen op japanse sites vinden:

of

helaas, beide niet kunnen vinden op hcc
iemand anders idee waar ze te bestellen zijn ?

ik ben er zelf ook naar op zoek
is bedoeld voor pc die bij tv komt te staan
(dell optiplex)

en daar past alleen lowprofile in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik heb vandaag een Hercules Radeon9700Pro gekocht op de HCC. Dus ik pak doos uit in de verwachting er zo'n mooi blauw kaartje met blauwe koelelementen er op te vinden... zit er een rood kaartje in met roodachtige koelelementen. 8)7 Dus ik op de doos kijken. Staat er op "3D Prophet: Red edition". Ik wist helemaal niet dat ze die dingen ook in het rood hadden? :? Nou ja, staat in ieder geval mooi bij m'n MSI mobo. :)

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 24-11-2002 22:24 . Reden: Van "Profphet effe Prophet gemaakt ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 26-09 20:28
CJ schreef op 24 November 2002 @ 20:43:
Ik heb vandaag een Hercules Radeon9700Pro gekocht op de HCC. Dus ik pak doos uit in de verwachting er zo'n mooi blauw kaartje met blauwe koelelementen er op te vinden... zit er een rood kaartje in met roodachtige koelelementen. 8)7 Dus ik op de doos kijken. Staat er op "3D Profphet: Red edition". Ik wist helemaal niet dat ze die dingen ook in het rood hadden? :? Nou ja, staat in ieder geval mooi bij m'n MSI mobo. :)
PICS!!!

Lijkt me ook wel kewl, rooie koelblokken. Is weer eens wat anders. Zeker als het mooi bij je mobo past.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Breepee schreef op 24 november 2002 @ 21:26:
[...]

PICS!!!

Lijkt me ook wel kewl, rooie koelblokken. Is weer eens wat anders. Zeker als het mooi bij je mobo past.
Ik heb helaas geen digi. :'( Maar ik zal eens kijken of ik er morgen eentje kan regelen. :) Zijn er hier nog meer mensen die de "Red Edition" hebben?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 20:44
ben er nogsteeds niet uit, dus zal m'n tvout probleem maar herhalen.

als ik boot, werkt m'n tv-out niet. dus ik sleep pc naar tv, aanzetten, beeld in bios, beeld van opstartscherm xp, daarna zwart.

zelfde als ik tv naar pc sleep. monitor beeld, tv zwart. tvout staat dan gewoon op groen=aan!!!

zet ik tv-out uit en dan weer aan, doet ie het wel ? :?

ik snap er echt niks van! herinstall gedaan, winxp, win2k niks...

vroeger heeft het wel gewerkt...

is er geen tvtool voor ati waarmee ik met een toetscombo tv-out aan/uit kan gooien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

sharkzor, ik snap werkelijk geen hout van je post, kan je het misschien in volledige zinnen uitschrijven, desnoods met een tekeningtje erbij hoe je het aangesloten hebt. Ik heb veel rare dingen meegemaakt met mn TV-out dus misschien kan ik je helpen, maar dan moet ik wel exact weten wat het probleem is.

-Heb je een 2e monitor aan je PC hangen?
-Heb je de kabel al een omgedraaid?
-Heb je al eens andere kabel gebruikt
-Werkt het met andere drivers wel?
-Heb je de bios in de tussentijd geflashed?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 26-09 20:44
The_PyroPath schreef op 25 november 2002 @ 00:24:
sharkzor, ik snap werkelijk geen hout van je post, kan je het misschien in volledige zinnen uitschrijven, desnoods met een tekeningtje erbij hoe je het aangesloten hebt. Ik heb veel rare dingen meegemaakt met mn TV-out dus misschien kan ik je helpen, maar dan moet ik wel exact weten wat het probleem is.

-Heb je een 2e monitor aan je PC hangen?
-Heb je de kabel al een omgedraaid?
-Heb je al eens andere kabel gebruikt
-Werkt het met andere drivers wel?
-Heb je de bios in de tussentijd geflashed?
ok, ik zal proberen de situatie te schetsen.

ik heb dus een 2e pc. dat is een duron1200, radeon 8500 pro (club3d) etc..
die pc staat normaal op m'n bureau met een 17" monitor. alles loopt goed, niks aan de hand...

nu wil ik af en toe divx'en kijken op de tv. om dit te doen, sleep ik die pc naar de tv toe, plug hem in de scart ingang.
vroeger kon ik de pc dan gewoon aanzetten en kreeg ik gewoon beeld op de tv. kon ik lekker een film gaan kijken....

echter, nu blijft het beeld gewoon zwart! geen ruis, static, gewoon zwart...

ik ben eens gaan rommelen: ik heb de tv naar die pc gesleept.
pc aangezet, gewoon weer beeld op m'n monitor, maar de tv blijft nog zwart..
ga ik naar de control panel, dan zie ik daar gewoon de tv-out aanstaan. het beeld is echter nogsteeds zwart!
zet ik de tv-out nu uit en weer aan, dan verschijnt er wel opeens beeld.

nu dacht ik, ik zet alleen de tv-out aan, en zet de monitor uit.
zo gedaan en ben toen eens gaan rebooten. wat denk je? zwart!

conclusie: ik kan niet meer met de tv-out aan opstarten. het beeld op de tv blijft dan gewoon zwart. ik moet eerst de tv-out uit en dan weer aanzetten voordat het werkt...

nu heb ik al verschillende dingen geprobeert: windows opnieuw installeren, zowel win2k als winxp. andere kabels, met de instellingen lopen rommelen, niks blijkt te helpen.
ik vermoed dat het in de drivers zit aangezien we alweer een aantal driver versies verder zijn. nu kan je zeggen installeer oude drivers, maar dan krijg ik problemen met sommige spellen. niet echt handig.

ik hoop het zo duidelijk te hebben gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

hmm heb het probleem gevonden.. de link die op de PoV site stond was een verkeerde.. bij de ati site stond een goeie nieuwe.. nu werken veel meer spellen (ik speel toch enkel ut2k3 =) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eightValve
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

CJ schreef op 24 november 2002 @ 20:43:
Ik heb vandaag een Hercules Radeon9700Pro gekocht op de HCC. Dus ik pak doos uit in de verwachting er zo'n mooi blauw kaartje met blauwe koelelementen er op te vinden... zit er een rood kaartje in met roodachtige koelelementen. 8)7 Dus ik op de doos kijken. Staat er op "3D Prophet: Red edition". Ik wist helemaal niet dat ze die dingen ook in het rood hadden? :? Nou ja, staat in ieder geval mooi bij m'n MSI mobo. :)
Hmz... vaag he, ik was gister ook een beetje teleurgesteld toen ik mijn Hercules 9700 Pro voor het eerst zag, maar dat werd ruimschoots goed gemaakt toen ik de eerste beelden zag. Wat wil je touwens als je je Matrox G550 net aan de kant hebt geflikkerd en er zo'n dikke kaart voor terug krijgt.

Maar toch niet alleen goeds, mijn Raid controller van mijn Asus P4B533-E is er namelijk mee genokt na het inbouwen van de kaart.

Het probleem is als volgt; Ik heb een systeem op basis van een Asus P4B533-E moederbord, voorzien van de 1011e Fullraid bios van http://www.lumberjacker.de.
Ik heb hieraan 2x60Gb hangen in een Raid1. Ik boot vanaf een U160 schijf op een Adaptec 29160. Na het inbouwen van de 9700 kwam de schijf detectie van de raid-controller niet meer voorbij tijdens de post. Wel werd deze zonder problemen weergegeven in WinXP.
Ik boot dus van een 29160 deze staat dus als primary boot device ingesteld, als ik in de bios nu mijn Raid-controller voorrang geef op de 29160 komt de detectie van de schijven wel netjes naar voren. Maarrrr 1 schijf wordt als 8gb gedetecteerd, dit is de schijf waarvan de (rounded) ide kabel vlak langs de 9700 loopt. Dus schijfjes naar de pc gelegd en de detectie gaat goed (raid functional). Dit laatste is een praktisch probleem wat zo verholpen is maar zodra ik mijn Adaptec weer als primary boot device opgeef is het weer gedonder.

Heeft iemand mischien suggesties omtrend dit probleem?? Of is het mischien al eerder voorgekomen??

Uiteraard ga ik het vanmiddag nog even proberen met de nieuwe Beta bios van Asus en met de oorspronkelijke (niet fullraid) 1011e bios.

Desondanks kan ik toch wel wat tips gebruiken denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

refreshrate problemen heeft ati daar ook last van? want ik heb me monitor nu op 75Hz staan .. maar mijn monitor zelf zegt 60Hz.. :/ dat is best wel irr vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
eightValve schreef op 25 november 2002 @ 11:58:
[...]

Hmz... vaag he, ik was gister ook een beetje teleurgesteld toen ik mijn Hercules 9700 Pro voor het eerst zag, maar dat werd ruimschoots goed gemaakt toen ik de eerste beelden zag.
Inderdaad. Topkaartje. Maar uhm... Dus jij had ook een "red edition" van die Hercules 3D Prophet? :)

Ik wist echt niet dat die krengen ook in het rood voor kwamen. Kon er ook niets van terug vinden op het internet. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eightValve
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

CJ schreef op 25 November 2002 @ 12:58:
[...]

Inderdaad. Topkaartje. Maar uhm... Dus jij had ook een "red edition" van die Hercules 3D Prophet? :)

Ik wist echt niet dat die krengen ook in het rood voor kwamen. Kon er ook niets van terug vinden op het internet. :7
Er is een megaleverings probleem geweest van die Hercules kaarten, die dingen zijn bijna een maand niet leverbaar geweest. Na een grote zoektoch kwam kwamen we erachter dat alleen ECL in Hoofddorp en Alternate in Ridderkerk deze kaarten distribueerde. En die zaten al ruim twee weken op die kaarten te wachten. Volgens mij hebben ze nu een partij pcb's gekocht bij Ati en deze van hun eigen onderdelen voorzien. Mischien dat er iets mis was met hun eigen pcb's of de levering ervan.

Kijk maar op de achter kant van je (rooie) kaart, er zit een Ati logo op en daaroverheen zit een sticker met een barcode en typenummer van hercules. Ook op de doos zit een sticker over de barcode en daarop staat dat van die 'Red Edition'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

RaMMSTeiN schreef op 25 November 2002 @ 12:38:
refreshrate problemen heeft ati daar ook last van? want ik heb me monitor nu op 75Hz staan .. maar mijn monitor zelf zegt 60Hz.. :/ dat is best wel irr vind ik
ook al gevonden .. moest control panel van ati ook downloaden :) toen handmatig ingestelt.. maar nu lijkt het alsof ik allemaal bewegende lijnen heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

RaMMSTeiN schreef op 25 november 2002 @ 13:51:
[...]

ook al gevonden .. moest control panel van ati ook downloaden :) toen handmatig ingestelt.. maar nu lijkt het alsof ik allemaal bewegende lijnen heb ...
Getallen, getallen; wat maakt het uit:

Ik draai 1600x1200x60Hz op mijn 19", ik kan hem zonder meer op 75Hz maar dan worst het beeld niet 100% scherp. Op 60HZ is ie haarscherp en stil; geen flikkeringen, strepen en geen hofdpijn.

Dus gewoon lekker op 60Hz laten :Y)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 21-09 20:34

Paladin

Play Ball!

Ik heb sinds gister trouwen ook de gigabyte radeon 9700 pro gekocht als vervanging voor mijn radeon 8500 maar wat mij opviel is dat het 2d beeld gewoon nog veel scherper is. dat had ik echt niet verwacht zo'n groot verschil. en het verschil tussen mijn radeon en mijn broetjes gekracht was al groot.

ben ook erg benieuwd naar wat het 3d beeld gaat worden nog geen tijd gehad omdat te testen moet eerst mijn raid0 config goed hebben draaien.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Scighera schreef op 25 november 2002 @ 14:31:
[...]

Getallen, getallen; wat maakt het uit:

Ik draai 1600x1200x60Hz op mijn 19", ik kan hem zonder meer op 75Hz maar dan worst het beeld niet 100% scherp. Op 60HZ is ie haarscherp en stil; geen flikkeringen, strepen en geen hofdpijn.

Dus gewoon lekker op 60Hz laten :Y)
ik draai 1280x960 =) heb een 17'no name ding.. :/ hij staat nugewoon op zijn max :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Sharkzor: Probeer toch eens oude drivers, dan weet je zeker of het daar aan ligt of niet. Ik heb ook een tijd een dergelijk probleem gehad, ik moest de kabel steeds in en uit mn PC doen om beeld te krijgen en TV-out aan en uit om het werkend te krijgen.

-Installeer je de drivers met TV-out kabel erin?
-Antwoorden op vorige vragen :P
-Andere TV proberen?
-Kaart er eens uit trekken, en er weer indoen, wil soms helpen tegen vage problemen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Okeey dit hebben jullie vaak gehoord maar goed nog maar een keer.

Ik heb een Club3D Radeon 9700 PRO nu heb ik een Epox 8K9A2+ gehaald en jah hoor 8x agp probleem. Nu heb ik het ff opgelost door de standaart win drivers te gebruiken ( die hebben geen 8x agp suport ) maar zodra ik drivers instaleer met 8x agp wordt beeld zwart in 3dgames :'(.

3Dmarks zijn 15431 @ 2300 mhz Athlon 200 FSB en Radeon @ 425-320 :?

Dus ik wil die 4.43 drivers graag kunnen bgbruiken voor normale 3dmarks scores iemand ff een oplossing voor mij ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Astennu schreef op 25 november 2002 @ 17:30:
Dus ik wil die 4.43 drivers graag kunnen bgbruiken voor normale 3dmarks scores iemand ff een oplossing voor mij ?
Draaien in AGP 8x mode levert echt 0% winst op.

Zie ook alle grote hardware sites voor AGP 4x vs AGP 8x reviews.

Het verschil tussen AGP 2x en 4x is al verwaarloosbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door warp op 25-11-2002 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warp schreef op 25 november 2002 @ 17:37:
[...]

Het levert wel degelijk winst op, misschien maar 2-5 % maar het is zo ie zo meer dan 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
warp schreef op 25 November 2002 @ 17:37:
[...]

Zie ook alle grote hardware sites voor AGP 4x vs AGP 8x reviews.

Het verschil tussen AGP 2x en 4x is al verwaarloosbaar.
Jah dat klopt wel maar met mijn Epox 8K3A+ had ik 15841 op 160 mhz fsb cpu @ 2375 dus dit is dan wel vaag 8)7

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb gister een Club 3d Radeon 9500 (non pro) gekocht op de hcc bij computech, heb er 189 voor betaald. Ik wilde jullie graag even mededelen dat de prestaties tot nu toe prima zijn, in ieder geval beter als van een TI 4200 die ik hiervoor had. Hij draait stabiel op 300/300 mhz. Ik heb op mijn amd 1 ghz'je met 256 mb sdram zo'n 6900 3dmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 22:37:
Hey, ik heb gister een Club 3d Radeon 9500 (non pro) gekocht op de hcc bij computech, heb er 189 voor betaald. Ik wilde jullie graag even mededelen dat de prestaties tot nu toe prima zijn, in ieder geval beter als van een TI 4200 die ik hiervoor had. Hij draait stabiel op 300/300 mhz. Ik heb op mijn amd 1 ghz'je met 256 mb sdram zo'n 6900 3dmarks.
Heel Nice :P Echt niet slecht en dat voor 190 euro. Mooie vervanging voor de 8500 nu allen de pro vers nog vergelijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb gisteren ook een Hercules 9700Pro gekocht deze is ook rood.
Dit had ik ook niet verwacht hij was te goed ingepakt met extra foam om de kaart dus in de winkel had ik er geen zin om dat er af te halen.Nu maakt het mij niet veel uit wat voor kleur die heeft als hij maar goed werkt. Gisterenavond evengestest na het verwijderen van mijn G-Force4 4200. Ati 779 gedownload en zonder problemen 3dmark 2001 (13800) , UT2003 en UT en Morrowind draait super, geen enkel vreemd ding meegemaakt. Dit alles draait op een Ga-8pe667U, p4 2,53 en 512 pc2700 samsung.Ik weet dat een 350 watt voeding aan te bevelen is maar deze of groter waren uitverkocht in de winkel, nu loopt alles vlekkeloos op een enermax 300watt voeding hoe kan dat nou?. Is het wel aan te bevelen om een betere voeding te kopen want kan ik toch een keer problemen verwachten?.
Nu ben jaren Nvidia kaarten gewend zonder problemen overigens, maar ben blij ondanks de doom verhalen de overstap naar ATI te hebben gemaakt.. echt een superkaart (mag ook wel voor dat geld). Wat ik wel vreemd vind dat er geen video kabel bij geleverd was in de doos (1.40m), deze moet er toch bijzitten?.Het is wel even wennen aan de drivers maar ik vind ze wel goed, enorm veel tabbladen zeg.
Kortom goede koop, verlopig geen nvidia meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
eightValve schreef op 25 November 2002 @ 13:12:
[...]

Er is een megaleverings probleem geweest van die Hercules kaarten, die dingen zijn bijna een maand niet leverbaar geweest. Na een grote zoektoch kwam kwamen we erachter dat alleen ECL in Hoofddorp en Alternate in Ridderkerk deze kaarten distribueerde. En die zaten al ruim twee weken op die kaarten te wachten. Volgens mij hebben ze nu een partij pcb's gekocht bij Ati en deze van hun eigen onderdelen voorzien. Mischien dat er iets mis was met hun eigen pcb's of de levering ervan.

Kijk maar op de achter kant van je (rooie) kaart, er zit een Ati logo op en daaroverheen zit een sticker met een barcode en typenummer van hercules. Ook op de doos zit een sticker over de barcode en daarop staat dat van die 'Red Edition'
Ah, dat verklaart een hoop. :) Ik ben er in ieder geval wel blij mee. 8)

Bij deze nog even wat pics van de Red Edition van de Hercules Prophet 9700 Pro:

Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/redprophet9700-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/redprophet9700-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/redprophet9700-3.jpg
de kwaliteit van de foto's is niet super, maar dat komt door de brakke digicam van m'n werk :P

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 26-11-2002 13:04 . Reden: defecte link weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 16:23

GF

CJ schreef op 24 November 2002 @ 20:43:
Staat er op "3D Prophet: Red edition". Ik wist helemaal niet dat ze die dingen ook in het rood hadden? :? Nou ja, staat in ieder geval mooi bij m'n MSI mobo. :)
Dat heb ik van meer mensen gehoord die 9700 op hcc gekocht hebben. Weet niet meer welke stand maar het was iig de zelfde. Is weer eens wat anders dan blauw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 16:23

GF

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 09:44:
Dit alles draait op een Ga-8pe667U, p4 2,53 en 512 pc2700 samsung.Ik weet dat een 350 watt voeding aan te bevelen is maar deze of groter waren uitverkocht in de winkel, nu loopt alles vlekkeloos op een enermax 300watt voeding hoe kan dat nou?. Is het wel aan te bevelen om een betere voeding te kopen want kan ik toch een keer problemen verwachten
Bij mij zit mijn 9700 + mobo + 4hds op een 300w voeding en dan nog wel van een vaag merk :D. Draait gewoon goed. Heb wel nog andere voeding waar ik 4 atapi app. op heb aangesloten maar tja gemiddel systeem heeft dan ook geen 4hds +4cd drives :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus zondag op de HCC een Club3D radeon9000pro 128mb gekocht. Over het algemeen presteert de kaart in alle games, BF1942 GTA3 UT AoM Hitman2 etc., goed. Maar in CS haal ik nadat ik de nieuwste drivers heb geinstalleerd maar rond de 40 fps (oude drivers 20-), terwijl ik met mijn geforce2mx400 plankje een fps van rond de 60 haalde op hetzelfde systeem. Kheb al lopen zoeken hier op het forum maar kon eerlijk gezegd niks nuttigs vinden (of ik heb het over het hoofd gezien). Kan iemand mij ajb helpen.

Systeem:
Intel celeron 700mhz
Soltek SL-65KV2-T mobo.
256mb sdram.
80 gig HD.
Creative Soundblaster Audigy Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort dit systeem en het loopt allemaal aardig goed: Fifa 2003 gaf eerst een zwart beeld en een vastlopend systeem en doet het nu goed na installatie van de 2.40 drivers.

Wat kan ik doen aan het feit dat Morrowind vast loopt op het hoofdmenu na een tijdje weggeweest te zijn? Ik draai het full screen op 1600x1200 en het is zeker een heel verschil met mijn ouwe duron 700 met radeon 7500. Verder heb ik tot nu toe geen vastlopers gehad tijdens het spel (6 uur spelen).

Verder: is +- 12800 punten niet wat laag voor mijn systeem in 3d mark 2001 (1024x768@32 bit)?

En op 1920 X 1440 haal ik rond de 7900 punten? (altijd nog ruim 2x zo goed als mijn radeon 7500).

Systeem:

Athlon xp 2000+ (1666 MHz),
512 MB pc2700,
80 GB WD (8mb cache),
epox 8k9a,
Club3d radeon 9700 pro.

En klopt het dat de videokaart wordt gezien als een radeon 9700 (rev0) ofzo (dus zonder PRO) bij beeldschermadapters? (ik neem aan dat ik niet ben opgelicht ofzo?; doos zat nog in het plastic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke drivers gebruiken jullie bij battlefield want ik kan het spel niet opstarten met een ati9700pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik voor mijn radeon9000pro gewoon de nieuwste "built by ati" die te krijgen zijn op de ati site.. 6.13.10.6200 ofzow..

Mjah weet niemand hoe ik dat probleem met cs kan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar uh, hoe zit dat met die videokabel wordt die er nou bijgeleverd (hercules 9700 pro) of niet?. Er zat alleen dvi-adapter en tv out adaptertje bij dus zonder kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 12:48

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 13:44:
Ik heb dus zondag op de HCC een Club3D radeon9000pro 128mb gekocht. Over het algemeen presteert de kaart in alle games, BF1942 GTA3 UT AoM Hitman2 etc., goed. Maar in CS haal ik nadat ik de nieuwste drivers heb geinstalleerd maar rond de 40 fps (oude drivers 20-), terwijl ik met mijn geforce2mx400 plankje een fps van rond de 60 haalde op hetzelfde systeem. Kheb al lopen zoeken hier op het forum maar kon eerlijk gezegd niks nuttigs vinden (of ik heb het over het hoofd gezien). Kan iemand mij ajb helpen.

Systeem:
Intel celeron 700mhz
Soltek SL-65KV2-T mobo.
256mb sdram.
80 gig HD.
Creative Soundblaster Audigy Player.
Ik meen me te herinneren dat dit probleem aan Truform te wijten is. Schakel het eens uit in je drivers en kijk of dat verschil maakt...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

uitschakelen in CS:
Console oproepen,
ATi_npatch 0
of
ati_subdiv 0

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat heb ik gedaan.. maar dat zorgde niet voor een fps verschil.. dat schakelt die ronde vormen uit d8 ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ja, en aangezien die in software berekend worden op dit moment zorgd dat voor een enorme FPS drop bij de meeste mensen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:45

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 09:44:
Hoi,

Ik heb gisteren ook een Hercules 9700Pro gekocht deze is ook rood.
Dit had ik ook niet verwacht hij was te goed ingepakt met extra foam om de kaart dus in de winkel had ik er geen zin om dat er af te halen.Nu maakt het mij niet veel uit wat voor kleur die heeft als hij maar goed werkt. Gisterenavond evengestest na het verwijderen van mijn G-Force4 4200. Ati 779 gedownload en zonder problemen 3dmark 2001 (13800) , UT2003 en UT en Morrowind draait super, geen enkel vreemd ding meegemaakt. Dit alles draait op een Ga-8pe667U, p4 2,53 en 512 pc2700 samsung.Ik weet dat een 350 watt voeding aan te bevelen is maar deze of groter waren uitverkocht in de winkel, nu loopt alles vlekkeloos op een enermax 300watt voeding hoe kan dat nou?. Is het wel aan te bevelen om een betere voeding te kopen want kan ik toch een keer problemen verwachten?.
Nu ben jaren Nvidia kaarten gewend zonder problemen overigens, maar ben blij ondanks de doom verhalen de overstap naar ATI te hebben gemaakt.. echt een superkaart (mag ook wel voor dat geld). Wat ik wel vreemd vind dat er geen video kabel bij geleverd was in de doos (1.40m), deze moet er toch bijzitten?.Het is wel even wennen aan de drivers maar ik vind ze wel goed, enorm veel tabbladen zeg.
Kortom goede koop, verlopig geen nvidia meer.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Same here... De eerste overstap was ooit van Intel naar AMD wat een goede keuze bleek, en nu de overstap van jarenlang NVidia gebruik (TNT2, GeForce 2MX Classic, GeForce 3 Ti4200, GeForce 4Ti4200) naar een Ati kaart... En nog geen moment spijt gehad !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me af te vragen of die Rode versie niet veel langzamer is...
Ik heb de mijne nu anderhalve week en tegelijkertijd aangeschaft met een vriend, beide hebben dus de "rode" versie.

We halen de zelfde aantal 3dmarks, nogal logisch met 2 identieke systemen. Dacht eerst dat het veel was (tja ruilde mijn Gforce 2 GTS ervoor in.....) maar nu blijkt hij toch flink wat lager te scoren dan mensen met een ander merk of de "blauwe" versie.

Hebben meerdere mensen dit verschijnsel ?

Ik haal echt maar max 12.500 punten, terwijl ik mensen met PRECIES hetzelfde systeem, ongetweaked, met gemak op de 14 à 15.000 zitten, op 32bit dan nog wel, op 32 bit zit ik vaak nog eens 1000 punten eronder !

Zouden ze echt langzamer kunnen zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

download eens een tweaker en kijk op wat voor snelheid de clocks staan, zijn die hetzelfde dan lijkt het me stug dat hij zoveel trager is.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke videokaart hiermee bedoeld word?

ATI M7-P/M7-D 32 Mb DDR

Radeon 7000 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom meteen met 2 dingen

1) MIjn huidige ati videokaart em is in coma ... et was een oude 32 ddr, maarja dat raadselachtige probleem lijkt onoplosbaar.
een paar screens
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vhooren/rozestreepjes2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vhooren/groenestreepjes.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vhooren/roze%20streepjes1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vhooren/rtcw.BARTSMIT.SOEP.bmp

maar nu was ik toch van plan een nieuwe te kopen, en raad eens :P de 9700 pro hercules. diit is echter een hele inverstering, en nu heb ik zo wat rond gelezen en gehoord dat er aardig wat mensen zijn met problemen met bepaalde spellen. Hoeverre zijn deze oplosbaar, want ati en drivers ... wat ik me nog kan herinneren is dat niet zoon feest.

Maar i.v.m. cpu scaling .... ik heb een amd 1200 en 256 mb is dat niet een beetje overcil ?
Op anandtech is te lezen van niet (bij ut2k3) maar nu ook eens graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

je huidige probleem is kaduuk ram :) heb ik zelf ook gehad

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 19:09:
ja dat heb ik gedaan.. maar dat zorgde niet voor een fps verschil.. dat schakelt die ronde vormen uit d8 ik..
down rage3D en zet in profile het op 3Dmark2001. Loopt een stuk beter dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer ergens een Radeon 8500XT te krijgen (zo'n die loopt op 300/300) maar negens te vinden! :( Iemand al ergens een gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

AL? AL? die dingen zijn alweer uit de line gehaald van die gasten die ze maakte volgens mij, nooit echt leverbaar geweest

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

zeg nozem, welke drivers heb jij geinstalleerd? ik heb bijna dezelfde config alleen dan de gigabyte GA-8sg667, ik heb de 'speciale' ati rivers van gigabyte gebruikt anders reboote het systeem zich automatisch, heb jij ook van die probelemen gehad? en wat voor score haalde je in 3d mark (mijne was iets onder de 14000)

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 23:10:
Ik begin me af te vragen of die Rode versie niet veel langzamer is...
Ik heb de mijne nu anderhalve week en tegelijkertijd aangeschaft met een vriend, beide hebben dus de "rode" versie.

We halen de zelfde aantal 3dmarks, nogal logisch met 2 identieke systemen. Dacht eerst dat het veel was (tja ruilde mijn Gforce 2 GTS ervoor in.....) maar nu blijkt hij toch flink wat lager te scoren dan mensen met een ander merk of de "blauwe" versie.

Hebben meerdere mensen dit verschijnsel ?

Ik haal echt maar max 12.500 punten, terwijl ik mensen met PRECIES hetzelfde systeem, ongetweaked, met gemak op de 14 à 15.000 zitten, op 32bit dan nog wel, op 32 bit zit ik vaak nog eens 1000 punten eronder !

Zouden ze echt langzamer kunnen zijn ??
Volgens mij valt het wel mee toch?

Okay, ik geef toe dat ik op dit moment ook niet echt super scores haal in 3DMark, namelijk ook iets meer dan 12000 op een XP2400+. Maar ik denk dat dat komt doordat ik 1. veel troep op m'n schijven heb staan en nog een clean install moet doen van Windows + defrag van schijven, en 2. mijn harde schijven (5200 RPM) de vertragende factoren zijn. :/

Of kan een tragere harde schijf niet van invloed zijn op je 3dM score? Want als dat zo is, dan zou er misschien echt wat mis mee kunnen zijn :X of heb ik m'n settings niet goed staan... :|

• DDX

DDX

guanpedro schreef op 22 November 2002 @ 15:29:
[...]

of

niemand ?

http://www.challengecompu...ault.asp?shop.asp?id=3665

4e kaart van onder zou je zeggen dat is de kaart
maar helaas leveren ze die niet

Verwijderd

CJ, een hardeschijf moet geen invloed hebben op de prestaties, of tenminste nauwelijks waarneembaar.

Probleem is nu inmiddels opgelost. We hadden allebij nog niet stil gestaan bij intel chipset drivers. Normaliter had ik altijd een AMD en daar krijg je automatisch error messages dat je de via 4-in-1 moet installeren. die kwamen nu niet, vandaar.

Maar eenmaal geiinstalleerd, haal ik i.p.v 12.000 --> 14.200. En dat zonder tweaks.
Dus I'm so Gappy now :*)

Probleem opgelost en de Rode versie doet dus niet onder aan de "Blue-version" ;)

Groeten.

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 11:39:
Probleem opgelost en de Rode versie doet dus niet onder aan de "Blue-version" ;)
Ah okay, ben blij om het te horen. :)
Wat zijn trouwens je specs? Want dan kan ik even vergelijken en zien of ik iets verkeerds heb gedaan. :7 Als ik bij de Madonion ORB kijk dan zie ik dat mensen met vergelijkbare systemen stukken hoger zitten dan ik zelf. :/ Ik ga zo even een clean install doen van Windows. Misschien dat dit iets oplost.

Trouwens wat wel grappig was. Na installatie van de nieuwste Via 4in1 drivers gingen mijn scores wel omhoog, terwijl bij m'n Radeon8500 de score met 1000 punten omlaag ging! Heel vaag. En gisteren ook even DX9.0 RC0 geinstalleerd omdat ik de demo's wilde zien... en toen gelijk even 3DMark gedraaid... Waren mijn scores ook weer omhoog gegaan! :)

Verwijderd

je huidige probleem is kaduuk ram
Ik mag hopen alleen het ram op mijn gpu, en niet mijn 'gewone' ram ....
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.