-= Radeon Topic - Deel 62 =-

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.882 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

ER zijn weer (nieuwere ?) drivers, zie ATI.

IK heb geen haperingen met openGL, tenminste SOF2 is nog de enige openGL game die ik op dit moment erop heb staan.

Voor RavenShield spelers, zet reduce mouselag aan (true) in de config.ini

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Catalyst 2.4

ATI brengt weer nieuwe DirectX 8 Driver uit.
Het is een driver met enkele interresante verbeteringen
- meer daarover in de Releas Note.

Performance gains:

~ CodeCreatures score is improved by 20% at 4X AA for 9700 series products

~ NASCAR 2002 framerate is up as much as 18% across the entire RADEON products line

~ NHL 2002 performance is up as much as 35% across the entire product line
(largest gains on RADEON 7500/8500)

~ Performance on legacy (dx6 and dx7) apps is improved by as much as 15%
for RADEON 9700 Series products

Features Added:

~ CATALYST 02.4 gives provides users with a new level of stability using SMARTGART 2. SMARTGART 2 gives users access to both the basic and advanced functionality through two control panel pages

~ DX Override Refresh Rate - Users can easily override refresh rate limitation imposed by both Windows 2000 and Windows XP, which limits the default refresh rate to 60 HZ when applications are run at a different resolution than the resolution of your desktop. Currently users are only able to override the refresh rate for DirectX applications, a future driver release will allow users to override the refresh rate for OPEN GL applications as well

~ The Catalyst 02.4 driver also offers customer-setting options for formats supported by YPrPb monitors/TVs. Televisions are typically over scanned (i.e., the actual image goes marginally outside of the normal viewing area of the display). Selecting an Optimized Format will compensate for this over scanning, for the chosen format, and allow the entire desktop to fit the viewing area

Downloads

ATI Control Panel
Vesion: 6.13.10.3041
Filesize: 5.63MB

Windows XP/2K Driver
Vesion: 6.13.10.6200C
Filesize: 5.63MB

Windows ME/98 Driver
Vesion: 4.13.01.9069
Filesize: 6.36MB

WDM Capture Driver
Version: 6.13.10.6168 v1
File size: 3.40 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Hardstikke leuk maar ik heb een club3d ati radeon 9700 pro dvi tv out en een MSI kt4ULTRA en die combinatie werkt niet. In de nieuwe driver release notes reppen ze met geen woord over de infinite loop die je met zon combinatie krijgt. Ik ga morgen mijn asus a7m266 weer terug inbouwen. Als je dus een nieuw moederbordje gaat kopen en je hebt een 9700 koop GEEN MSI kt4ultra tot er een fix voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

WIE KAN ER EVEN EEN NIEUW TOPIC MAKEN, WE ZIJN AL VEEEEEEEEEEEEEEEEL TE VER!!!!!!!!!

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:34

Hero

Duck power!

The_PyroPath schreef op 15 November 2002 @ 07:28:
WIE KAN ER EVEN EEN NIEUW TOPIC MAKEN, WE ZIJN AL VEEEEEEEEEEEEEEEEL TE VER!!!!!!!!!
We zijn niet veel te ver. Als je het topic had gelezen, had je geweten dat Pollewob heeft gezegd dat we vanaf dit topic doorgaan tot 1000 posts.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

naja daar zal ik dan nu even een traan om laten :'(, want das echt een traditie waar ik waarde aan hecht. Beetje vreemd dat er nooit problemen van gemaakt zijn en dat dat nu ineens moet. Beetje jammer. En bovendien wordt het er niet overzichtelijker op. Maarja ik zal wel een van de weinige zijn die er zo over denkt. Los van edward zie ik toch weinig mensen meer van het begin dus zullen jullie er geen probleem van maken. Ik vind het heel jammer :(((

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 25-09 12:14
Ik heb hier een powercolor radeon 8500. T is een half-sized plankje (knap >:))
gewoon simpele dood wel retail, Ati Radeon 8500, issie nou 250/250 of 275/275 :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

The_PyroPath schreef op 15 November 2002 @ 08:23:
naja daar zal ik dan nu even een traan om laten :'(, want das echt een traditie waar ik waarde aan hecht. Beetje vreemd dat er nooit problemen van gemaakt zijn en dat dat nu ineens moet. Beetje jammer. En bovendien wordt het er niet overzichtelijker op. Maarja ik zal wel een van de weinige zijn die er zo over denkt. Los van edward zie ik toch weinig mensen meer van het begin dus zullen jullie er geen probleem van maken. Ik vind het heel jammer :(((
Ja waar zijn ze gebleven, stelletje afvalligen ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 16:16
Wie weet hoe je de temparatuur van een Gigabity Radeon 9700Pro uit kunt lezen?
Ik kan dat (klote) videokaart nog niet eens overcloken. Heb ik meteen last van vast lopers. Ik zou dan wel eens willen weten hoe warm deze wordt _/-\o_

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 18:39
KaMiKaZe schreef op 14 november 2002 @ 21:27:
woei ga zo ook DX9 RC0 en radeon dx 9.0 drivers erop pleuren en demotje draaien 8)

/edit 2

de demos liepen perfect maar ik heb last van haperingen in vrijwel elke opengl game :( (2 seconde pauze)
ff uitzoeken waar dat probleem in zit want de doom III alpha loopt als een tiet op deze drivers.

/edit 3

schijnt dus een bug te zijn met opengl en dx9 in windowed mode (:r) draait alles wel goed

op de manier op te lossen (atioglxx.dll van een ander driver versie pakken):

1). You need to unzip the atioglxx.dl_ to a path (i.e. Desktop).
2). Then you need to drop to a command line (Start, Run, cmd).
3). Switch to the directory where you put atioglxx.dl_
4). Type 'expand atioglxx.dl_ atioglxx.dll'
5). The file is now expanded and you can copy that file to C:\Windows\System32.
Kamikaze, was dit succesvol bij jou? Ik heb namelijk PRECIES hetzelfde probleem met OpenGL. Heb de atioglxx.dl_ uit de 6193 driver op de hierbovenstaande manier uitgepakt en naar de System32 dir gekopieerd, daarbij de versie van de 6228 driver overschrijvende, maar er helemaal NIKS veranderd! Alle OpenGL games draaien nog steeds net zo klote. Als ik niet snel een oplossing hiervoor vind ga ik terug naar m'n laatste Restore Point en installeer ik de nieuwe 6200c drivers van ATI. Dan voorlopig nog maar ff geen DX9....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Vaagheit schreef op 15 November 2002 @ 09:38:
Ik heb hier een powercolor radeon 8500. T is een half-sized plankje (knap >:))
gewoon simpele dood wel retail, Ati Radeon 8500, issie nou 250/250 of 275/275 :)
in powerstrip ging hij standaard op 230/185 staan (na scan) ???
:|

hmmz in rivatuner ook al ??? vaaaag, wat is dit??
kun je ook zoals bij nvidia coolbits een tweakpaneeltje krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28

charrel

Cortisol4life..

die 6200 draaien niet op me radeon 8500le, net zoals elke driver boven 6166, dan heb ik geen 3d meer erg vaag. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
kan iemand me helpen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:46

Wildfire

Joy to the world!

Als je de mensen nou eerst eens de tijd geeft om jouw vraag te lezen en te reageren, ipv al na enkele minuten het topic omhoog te schoppen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

probeer radeonator of rage3dtweak ook is. Springen die ook omlaag dan kan je zelf een conclusie trekken (en dat is wsl dat ie niet lekker loopt, met zulke lage mhz-jes)
Dan zal er wel iets fout zitten of je hebt echt een trage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 16-09 12:32
Haay schreef op 15 november 2002 @ 11:55:
[...]

Kamikaze, was dit succesvol bij jou? Ik heb namelijk PRECIES hetzelfde probleem met OpenGL. Heb de atioglxx.dl_ uit de 6193 driver op de hierbovenstaande manier uitgepakt en naar de System32 dir gekopieerd, daarbij de versie van de 6228 driver overschrijvende, maar er helemaal NIKS veranderd! Alle OpenGL games draaien nog steeds net zo klote. Als ik niet snel een oplossing hiervoor vind ga ik terug naar m'n laatste Restore Point en installeer ik de nieuwe 6200c drivers van ATI. Dan voorlopig nog maar ff geen DX9....
zorg ook dat je zo min mogelijk appz in de background hebt draaien
en windowed mode helpt dus ook anders -> terug naar DX 8.2 + catalyst 6193

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
The_PyroPath schreef op 15 november 2002 @ 08:23:
same for me! :'(

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja installeerd de Rage3D Tweak... www.rage3d.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_PyroPath schreef op 15 november 2002 @ 08:23:
Nieuwe bezems vegen schoon.
Aan al het goede komt een end.
En meer van die toepasselijke spreekwoorden en gezegden ;) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 14:05

star-saber

Ryzen

zoishet
kheb ook al aardig wat radeons versleten
radeon 64,8500 en nu de 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werken de nieuwe catalysts niet (2.4) :/
als ik alles keurig uninstall (zoals op rade3d staat) en dan de drivers install dan 'ververst' het beeld heel langzaam. Als je dus scrollt dan gaat het scherm heel schokkerig naar beneden (terwijl de refreshrate gewoon 85hz is).
ik heb al geformateerd en win xp overnieuw geinstald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
ik ben van plan om volgende week tijdens de HCC dagen een radeon 9700 pro aan te schaffen, nou heb ik de radeon topic doorgelezen maar iedereen heeft een andere mening over het merk van de video kaart
-Wat is nou de beste plank die ik kan kopen prijs/kwaliteit
-zijn er nog problemen met agp 8x moederborden zoals de eerste revisies van de 9700 ?

graag jullie mening hierover
bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taz3d_nl schreef op 15 november 2002 @ 20:29:
ik ben van plan om volgende week tijdens de HCC dagen een radeon 9700 pro aan te schaffen, nou heb ik de radeon topic doorgelezen maar iedereen heeft een andere mening over het merk van de video kaart
-zijn er nog problemen met agp 8x moederborden zoals de eerste revisies van de 9700 ?

Hercules , ik heb totaal geen problemen met drivers en hij kan ook nog eens lekker OC`n 415/365 met wc en op lucht zeker 390/350. Deze kaart is van een massief koperen koeler voorzien en ook al memsinks. TOPPER :)

Oja 3Dmark score 19286, zit wel ook een lekker systeem achter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taz3d_nl schreef op 15 november 2002 @ 20:29:

De 9700 van Tyan is ook erg goed, heeft wel een bericht op T.net erover gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
cool ! ze zien er veel belovend uit maar hoe zit nu met de revisies van die videokaarten ?
moet ik rekening houden met een bepaald revisie nummer om geen probs te krijgen met een agp 8x moederbord ( gigabyte ga-7vaxp )
want dat is wel het laatste wat ik mezelf kan wensen na het investeren van ruim 400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he die 9700 van Crucial is dat nou de snelste of is dat gewoon crap??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 21:31:
gewoon een normale kaart met alles het zelfde als de BBA versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Snelste lijkt mij die Tyan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 21:31:
beter geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, niet waar. alle kaarten hebben 2,8ns(2,86....) mem( op de crucial zit gewoon samsung mem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Heeft er al iemand goede ervaringen met DX9 beta en die DX9 drivers van ATi?

DX9Pre
http://www.microsoft.com/...160&area=search&ordinal=1

DX9 Catalyst
http://mirror.ati.com/products/pc/catalyst/dx9demos.html

Ik heb helaas geen Radeon meer in bedrijf om te testen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Laatst online: 31-08 00:40
Wat zal er gaan gebeuren als je het onderstaande toepast,
als je eigenaar bent van een Radeon 8500 64MB 275/275 ?

Ben opzoek naar nieuwe drivers aangezien ik deze week even een format ga doen aangezien ik nieuwe Audigy en Via4in1 Drivers moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Morph666 schreef op 16 november 2002 @ 00:46:
Wat zal er gaan gebeuren als je het onderstaande toepast,
als je eigenaar bent van een Radeon 8500 64MB 275/275 ?

Ben opzoek naar nieuwe drivers aangezien ik deze week even een format ga doen aangezien ik nieuwe Audigy en Via4in1 Drivers moet installeren.

Niks, want dat meuk is alleen voor kaarten bedoeld die dx9 aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Laatst online: 31-08 00:40
er gebeurt niks?

hij start niet meer op?
hij geeft geen beeld meer?

wat versta jij onder niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Laatst online: 26-09 10:36
Morph666 schreef op 16 November 2002 @ 00:55:
er gebeurt niks?

hij start niet meer op?
hij geeft geen beeld meer?

wat versta jij onder niks?
je krijgt een error met iets over de "Sushi engine" waarin ze zijn gemaakt

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft dit zelfde probleem:

Heb dus ook een 9700pro en een Asus A7V333 mobo.
Na install laatste drivers (6200c) staat bij display opties de AGP speed op UIT.
Voorheen stond deze dus aan en op 4x (vorige drivers). Snel schrijven (fastwrite) stond toen ook al uit en kon ik ook niet aan zetten(reageerde software gwoonweg niet op)
NU kan ik die settings wel veranderen maar na reboot staat alles weer uit.

In de bios (niets veranderd) staat alles AAN en AGP speed op 4x.

Is dit een driver bug soms? Draait die AGP nu wel of niet op 4x, hoe is dit te controleren buiten de ATI software om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

De drivers kan je gewoon gebruiken en ze doen het zoals andere drivers, hebben wat extra's maar er zitten ook bugs in. Het is dus niet zo dat je DX9 features gaat ondersteunen ofzo als je geen DX9 kaart hebt, maar dat lijkt me duidelijk

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 15 november 2002 @ 23:48:
Heeft er al iemand goede ervaringen met DX9 beta en die DX9 drivers van ATi?

DX9Pre
http://www.microsoft.com/...160&area=search&ordinal=1

DX9 Catalyst

Ik heb helaas geen Radeon meer in bedrijf om te testen.. :P
Ik heb de DX9 , de driver en de demo`s op een verse instal gezet en ik moet zeggen dat de demo`s er super uitzien.
Maaaaaaar er is 1 probleem en misschien weet iemand de oplossing, 3Dmark2001 SE draait niet met DX9. Na het opstarten van 3Dmark krijg ik de melding dat er DX8.1 geinstalleerd moet worden, en vervolgens ben ik weer terug op een leeg bureaublad. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 18:39
Maaaaaaar er is 1 probleem en misschien weet iemand de oplossing, 3Dmark2001 SE draait niet met DX9. Na het opstarten van 3Dmark krijg ik de melding dat er DX8.1 geinstalleerd moet worden, en vervolgens ben ik weer terug op een leeg bureaublad.
Komt omdat je een oudere versie van 3D Mark 2001 SE hebt. Op de site van Madonion kun je een patch downloaden om je versie van 3D Mark 2001 te upgraden naar build 330. Die draait wel met DX9 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Ik heb gisteren mijn PoV Radeon 8500 binnen. Maar na testen blijkt dat core en memory op 250 MHz loopt en de ramdac op 350 MHz. Volgens mij heb ik nu gewoon een LE gekregen of niet :'( ?
Want een normale/pro 8500 draait op 275 en de ramdac op 400 MHz dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.D.Smolik schreef op 16 November 2002 @ 10:07:
Ik heb gisteren mijn PoV Radeon 8500 binnen. Maar na testen blijkt dat core en memory op 250 MHz loopt en de ramdac op 350 MHz. Volgens mij heb ik nu gewoon een LE gekregen of niet :'( ?
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (29/09/02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
dx9 en de dx9 drivers zijn heel goed, so far no crashes al draai al 2 dagen non stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

iemand anders ook overlay problemen met 6200c drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 07:54

Bjk

Ik heb een vraag, ik heb nu een radeon 9700 met het onderstaand systeem. Toch haal ik altijd ronde de 12500 3dmarks. Ik d8 dat ik wel 14000 of iniedergeval 13000 zou kunnen halen. Is 3dmark 2001 nu opengl of direct 3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
ik heb een opgevoerde xp1800+@2200+ en 512ddr en een radeon9700pro hetzelfde dus als jij en ik haal ook 12500-12900 punten. Ut schommelt een beetje. Prima score dus. ps niets is overklokt aan de kaart.

Enne staar jeniet zo blind op die scores, de helft zijn cheaters, zware overklokkers, watergekoelde kaarten etc etc etc. Het gaat erom dat je games 10x beter lopen met deze kaart dan een gf4tixxxx+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Maar is 3dmark nu direct 3d of opengl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 16-09 12:32
Bjk schreef op 16 november 2002 @ 13:05:
Maar is 3dmark nu direct 3d of opengl?
direct3d natuurlijk

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Laatst online: 05-06 15:59
Wees blij dat je geen kt4ultra moederbordje hebt anders had je niet eens 3d mark kunnen draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Vreemd dat sommigen last hebben van een zuigende openGL, hebben jullie wel je oude drivers goed verwijderd? ook de reg cleanen onder softw. en sys (localmachine/system/currentcontrolset/control/video{xxxxx}in de 0 sleutels ati extensies cleanen.

win/system32 nalopen op ati(oxxx)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

6193 hebben geen overlay problemen.
beeld zag er niet uit op 6200c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
da_siren schreef op 15 November 2002 @ 01:58:
Hardstikke leuk maar ik heb een club3d ati radeon 9700 pro dvi tv out en een MSI kt4ULTRA en die combinatie werkt niet. In de nieuwe driver release notes reppen ze met geen woord over de infinite loop die je met zon combinatie krijgt. Ik ga morgen mijn asus a7m266 weer terug inbouwen. Als je dus een nieuw moederbordje gaat kopen en je hebt een 9700 koop GEEN MSI kt4ultra tot er een fix voor is.
Je moet de VIA 4in1 AGP-driver niet installeren, die zorgt voor de nodige problemen bij KT400 moederbords i.c.m. een radeon 9700 pro. En met ATI driver 6193 werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

O.D.Smolik schreef op 16 november 2002 @ 10:07:
De RAMDAC is adaptief, en veranderd zijn snelheid aan de hand van de resolutie en refreshrate. Het maximum is inderdaad gewoon 400, waarom en hoe dat overal op 350 geshowed wordt mag joost weten, maar niet op letten. ALLE radeon 8500 kaarten hebben een 400 MHz RAMDAC.

Het enige wat een LE van een PRO/retail BBA verschilt is de 250/250 core/mem ipv 275/275 maar das met een simpele voltmod zo verholpen, potlood streepies neerkalken en gaan met die banaan.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er over na te denken om mijn radeon 8500le (hercules) te voltage-mod'en
met een mooit potlood streepje
nu had ik ff gezocht en vond ik deze guide/howto/etc: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=953
maar wat is op het moment de beste cooler die ik kan kopen?

heeft iemand verder nog advizen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Die scores bij die kaart zijn wel erg laag moet ik zeggen voor zover als het systeem overgeclocked is, en de videokaart ook. Ik heb de 10.000 gehaald met een 148 FSB en de kaart op 290 290 dus hecht aan de scores niet te veel waarde.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

The_PyroPath schreef op 16 November 2002 @ 17:27:
[...]

De RAMDAC is adaptief, en veranderd zijn snelheid aan de hand van de resolutie en refreshrate. Het maximum is inderdaad gewoon 400, waarom en hoe dat overal op 350 geshowed wordt mag joost weten, maar niet op letten. ALLE radeon 8500 kaarten hebben een 400 MHz RAMDAC.

Het enige wat een LE van een PRO/retail BBA verschilt is de 250/250 core/mem ipv 275/275 maar das met een simpele voltmod zo verholpen, potlood streepies neerkalken en gaan met die banaan.
Sommige Le's hebben ook toch maar 1 ramdac ipv 2 :?

edit/
Okeej de die PoV 8500 LE die ik nu heb, kan rond de 290.
Zal ik hem inruilen voor een normale 8500? Want eigenlijk heb ik geen zin opsturen enzo (heb namelijk een LE gekregen ipv een normale).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een hercules heeft 1 ramdac
ennuh ik zou em terug sturen als je een normale had besteld, ik zou me niet laten 'naaien'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ontiegelijk veel grafische fouten met Rainbow Six: Raven Shield (3)
Op me GeForce4 heb ik dat niet.... helemaal niets, geen fouten.
Heeft iemand een oplossing? Ik heb de laatste 2.4 drivers al, op DirectX 8.2 (DX9 ook geprobeerd, maar helpt nix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 23:54:
Heeft iemand een oplossing? Ik heb de laatste 2.4 drivers al, op DirectX 8.2 (DX9 ook geprobeerd, maar helpt nix)
Zijn er misschien al patches voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 23:54:
vreemd bij mij draait ie smooth met de laaste drivers en directx 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Hmm, ik heb dus die 6200c geinstalleerd, maar nu loopt rallisport challenge op willekeurige momenten vast:( Ik zal morgen weer eens 6166 proberen want daar liep deze game toch het beste mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook anders om, van de week MOHAA SpearHead geinstalleerd, deze draait geweldig en perfect op mijn Radeon9700 echter 2 kennissen van mij (1 heeft een GF4 ti4600 en de andere een GF2)hebben in dat zelfde spel witte vlakken erin. Dus met MOHAA SH heeft Nvidia blijkbaar weer een driver probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:46

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 01:32:
Het kan ook anders om, van de week MOHAA SpearHead geinstalleerd, deze draait geweldig en perfect op mijn Radeon9700 echter 2 kennissen van mij (1 heeft een GF4 ti4600 en de andere een GF2)hebben in dat zelfde spel witte vlakken erin. Dus met MOHAA SH heeft Nvidia blijkbaar weer een driver probleem!
MoH:AA draaide anders probleemloos op mijn vorige videokaart, een GF4 Ti4400...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jeej. Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan maar ik heb plots geen ondertiteling meer in PowerDVD XP 4 (build 1811 (PATCH!!) als ik hardware support aanzet.
Ik heb een Radeon 9700pro en het heeft wel gewerkt, vorige week nog, dat was met DirectX9 beta 3 en de 6193 drivers.
Nu heb ik DirectX 8.2 erop en Catalyst 2.4 drivers, maar hij doet het plots niet meer. Overigens deed ie het ook niet meer onder DirectX 9 RC0 met bijbehorende drivers.
Q: After "Hardware Acceleration" function is enabled, PowerDVD program cannot work normally. What can I do ?

A: If "Hardware Acceleration" is enabled, on some systems you might notice
subtitles in interesting colors. This is because the display driver
only supports an old format of Microsoft DirectX VA interface. It is
recommended that you install the latest driver from the original
card/chip maker in order for this function to work flawlessly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Nu online
Nu ffe de andere toer op:
Heeft er iemand een guide om een Radeon 9000 te voltmodden? Vind namelijk niet echt veel relevants.. thnx :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Evil_Homer schreef op 17 november 2002 @ 11:52:
Nu ffe de andere toer op:
Heeft er iemand een guide om een Radeon 9000 te voltmodden? Vind namelijk niet echt veel relevants.. thnx :)
heb jij al een 9500.

wie heeft er al een 9700 non pro of 9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh er staat 9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Ik heb een radeon 9700 kan ik bij smargart het beste fastwrites aan of uit zetten. En wat is de functie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjk schreef op 17 november 2002 @ 14:02:
Ik heb een radeon 9700 kan ik bij smargart het beste fastwrites aan of uit zetten. En wat is de functie hiervan?
Als je een redelijk goede processor hebt kun je het kwa performance het beste aanzetten, de functie ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Weet iemand of dit bord: asus a7v8x problemen op gaat leveren met een ati radeon9700 van hercules? Zit te denken om die aan te schaffen en erop te knallen. Maar het schijnt dat die ati niet zo goed samenwerkt met een kt400 chipset. Heb ooit is ergens gelezen dat de ati 9700kaarten vanaf revisie 1.03 dit wel goed doen. Waar kan ik op die vidkaart vinden welke revisie het is? En kan iemand dit verhaal bevestigen ...................uhhhhmmm liever dus juist niet bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 17 november 2002 @ 10:05:
[...]

MoH:AA draaide anders probleemloos op mijn vorige videokaart, een GF4 Ti4400...
Ik schreef mohaa SPEAR HEAD (full versie niet demo)dus de uitbreidings van mohaa, niet mohaa zelf!!
Mohaa zelf werkt bij hun ook goed alleen de uitbreiding niet dus

Op een server waar spear head draait heb ik dit ook aan andere gamers gevraagt en wat bleek dat iedereen die een nvidia chipset had had deze witte blokken erin, alle gamers die een andere chipste hadden dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 26-09 19:16
ik heb een vraagje, met welke GF4 is de ati 9000 ongeveer te vergelijken?? en is de 9000 is goede keuze?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T7D_Sneezy schreef op 17 November 2002 @ 19:09:
ik heb een vraagje, met welke GF4 is de ati 9000 ongeveer te vergelijken?? en is de 9000 is goede keuze?'
Met de Geforce 3 Ti 500 of Geforce 4 Ti 4200. Als direct X 9 uitkomt zal hij wel net wat sneller dan de Geforce 4 Ti 4200 zijn.

Of het een goede keuze is weet ik eigenlijk nog niet nu direct x 9 nog niet uit is, hij presteert op het moment in de meeste benchmarks lager dan de 8500 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
charrel schreef op 17 November 2002 @ 15:44:
Weet iemand of dit bord: asus a7v8x problemen op gaat leveren met een ati radeon9700 van hercules? Zit te denken om die aan te schaffen en erop te knallen. Maar het schijnt dat die ati niet zo goed samenwerkt met een kt400 chipset. Heb ooit is ergens gelezen dat de ati 9700kaarten vanaf revisie 1.03 dit wel goed doen. Waar kan ik op die vidkaart vinden welke revisie het is? En kan iemand dit verhaal bevestigen ...................uhhhhmmm liever dus juist niet bevestigen
ja inderdaad, dit wil ik dus ook weten voordat ik volgend week op de hcc een 9700 pro aanschaf
iemand moet het toch weten of ooit ergens iets van gelezen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
hmm, als ik die demo (de DX9) wil draaien krijg ik de melding dat ik geen pixel/vertex 2.0 shaders heb en dat ik een 9700 moet hebben voor deze demo's.

vraag ik me toch af watvoor chip ze bij hercules op mijn kaartje hebben geplakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 17:15:
[...]

Ik schreef mohaa SPEAR HEAD (full versie niet demo)dus de uitbreidings van mohaa, niet mohaa zelf!!
Mohaa zelf werkt bij hun ook goed alleen de uitbreiding niet dus

Op een server waar spear head draait heb ik dit ook aan andere gamers gevraagt en wat bleek dat iedereen die een nvidia chipset had had deze witte blokken erin, alle gamers die een andere chipste hadden dit niet.
Xabre 400 128 Mb, zelfde probleem met Spearhead ;) Zie je wel makkelijk waar guns en pickups liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6200 drivers in de versie DX9 en DX8 draaien goed en mooi op een verse install bij mijn 9700pro.
Maar de 6100 versie is sneller in 3Dmark2001SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 19:20:
[...]

Met de Geforce 3 Ti 500 of Geforce 4 Ti 4200. Als direct X 9 uitkomt zal hij wel net wat sneller dan de Geforce 4 Ti 4200 zijn.

Of het een goede keuze is weet ik eigenlijk nog niet nu direct x 9 nog niet uit is, hij presteert op het moment in de meeste benchmarks lager dan de 8500 versie.
Maar in principe is zon 9000 dus een goede kaarT?
Ik hecht weinig waarde aan 3dmark gebeurtenissen enzo,
ik wil gewoon op een leuke resolutie een spelletje kunnen spelen,
En hij moet een tijdje meegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

HoHoHo, ik denk dat dat even te kort door de bocht is! De 9000 Pro is niet eens zo snel als een 8500, een Ti 4200 zal hij helaas nooit inhalen vrees ik. Even wachten op de 9500, kan elk moment komen, en anders op zoek naar een 8500, de 9000 is helaas langzamer.

Misschien klinkt dat wat negatief over de 9000 pro, het is wel een goede kaart, maar ik wil niet dat je straks hier komt en daarover gaat zeuren ofzo, dat zou kunnen en daar wil ik je voor behoeden :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
T7D_Sneezy schreef op 17 November 2002 @ 22:34:
[...]

Maar in principe is zon 9000 dus een goede kaarT?
Ik hecht weinig waarde aan 3dmark gebeurtenissen enzo,
ik wil gewoon op een leuke resolutie een spelletje kunnen spelen,
En hij moet een tijdje meegaan
Ik zou als ik jou was even wachten op de 9500 (Pro), deze is een stuk sneller dan de 9000. en daarmee kun je nog wel even vooruit... ikzelf heb nu een Geforce 2 MX en ik wacht dus zelf ook op de 9500 Pro.. ik twijfelde ook tussen deze en een Ti4200 maar deze ondersteunt geen DirectX 9.... en met het oog op de toekomst zou de 9500 dan in het voordeel zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Canard schreef op 18 november 2002 @ 07:53:
[...]

Ik zou als ik jou was even wachten op de 9500 (Pro), deze is een stuk sneller dan de 9000. en daarmee kun je nog wel even vooruit... ikzelf heb nu een Geforce 2 MX en ik wacht dus zelf ook op de 9500 Pro.. ik twijfelde ook tussen deze en een Ti4200 maar deze ondersteunt geen DirectX 9.... en met het oog op de toekomst zou de 9500 dan in het voordeel zijn....
hoelang gaat het nog duren dan voordat die er is?
Want ik moet zeer binnenkort een pc samenstellen, een Dell of een Sky, en nu zag ik dat er in die Dell een 9700 geleverd kan worden voor maar 170 euro meer (geen pro) dat leek me ook wel leuk, maar voor het geval het een sky word zal ik dus wat anders moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
T7D_Sneezy schreef op 18 november 2002 @ 09:24:
[...]

Want ik moet zeer binnenkort een pc samenstellen, een Dell of een Sky, en nu zag ik dat er in die Dell een 9700 geleverd kan worden voor maar 170 euro meer (geen pro) dat leek me ook wel leuk, maar voor het geval het een sky word zal ik dus wat anders moeten doen.
Waarschijnlijk deze week of anders volgende week... zie ook Het Grote Radeon9500 Nieuws (en later ook ervaringen) Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb een hercules 9700 pro in m'n ga-vaxp rev 1.1 gestoken en dat leverde aanvankelijk wel wat problemen op. Ik kon geen applications starten die iets met directx deden. Dit is wat voor mij werkte......

1) installeren van via 4.43 driver

2)directx 9

3)nieuwe drivers van ati

links :

http://www.ati.com/products/pc/catalyst/dx9demos.html

http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_4in1_443v.zip

Alle games op max. settings werken nu probleemloos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

ik heb een hercules 9700 pro, en die deed het gewoon in een keer op mijn asus p4t533-c. no problemo, directx erop, oude drivers eraf, nieuwe van ati erop en draaien. demo's zijn mooi overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een radeon 9700 pro, maar een gaar probleem:
als ik in een spel de resolutie op 1280*1024 zet en op aply druk knalt ie em terug in de default resolutie, onegacht de huidige resolutie. eerst dacht ik "et zal wel aan et spel liggen", maar toen et in alle spellen gebeurde snapte ik er geen hol meer. Enige uitzondering is UT2k3 geloof ik(weet niet zeker meer, tijdje terug alweer), maar raven-shield hij heeft et probleem wel weer maar de et is de zelfde engine. rara hoe kan dit |:( :? :'(

en nog iets, ik speel veel raven shield, en die zou et toch retevet moeten doen op m'n systeempie, maar dat doet ie niet, en dan zeggen ze dat raven shield geoptimaliseerd is voor radeon9700. vrienden van me met met mindere systemen draaien beter(athlon xp1500+, gf3). ik moet zelfs alle antialising en antistrophic filtering uitzetten in ati control panel wil ik knappe frame rate krijgen op 1024*768 resolutie

sys specs:
AMD Athlon xp 1.8+@1533Mhz
512MB PC2700(eerst 1024MB, 2x 256 PC2100 1x512 PC2700, vanwege slechte framerate in Raven shield 512MB PC2100 eruit gehaald)
PBA club3d radeon 9700 pro128MB DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 23:34
Ik heb nog nooit zo'n crappie driver gezien 8)7 voor de 9700

Ik heb de nieuwe DX9 driver geinstalleerd + directX9 en constant kreeg is vastlopers en Windows XP ging weer terug naar 8 kleuren ...
Met veel gezeik heb ik weer de oude drivers kunnen installeren en nu gaat het weer goed.

Iemand dit ook mee gemaakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Als je die 9700 zo goedkoop kan krijgen zou ik het zeker doen, daar is geen twijfel over mogelijk!

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
DOEN DOEN DOEN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik hoor juist hele positieve geluiden over die DX 9 drivers in samenwerking met RC0 van DX9, appart dat jij er zoiets raars mee hebt, maarja dat kan ook een one time thing wezen, heb je ook vast wel eens met andere software meegemaakt? Dat het een keer raar doet, maar de 2e keer wel gewoon werkt. Een frisse install zou ook geen gek idee zijn.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 23-09 07:50
Canard schreef op 18 November 2002 @ 07:53:
[...]
ik zelf heb nu een Geforce 2 MX en ik wacht dus zelf ook op de 9500 Pro
doe ik nu ook :) de 3dmark score dieik zag bij enkele becnhies waren goed (rond de 11 k 3dmarks) . De game bencmarks waren ook aardig maar het gat met de 9700/pro is er natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
Is er hier iemand met een radeo 9700 bba en een asus a7v8x moederbord? Ik ben namelijk van plan deze aan te schaffen maar aangezien sommige mensen helemaal geen problemen hebben met deze kaart, en andere wel, zou ik graag willen weten hoe dit moederbord met deze kaart omgaat. Met mijn huidige moederbord draaid namelijk maar 1/3 spellen zonder dat mn systeem steeds vast zit :( (alles al geprobeerd, reinstall, 892794923 drivers, 4in1 etc etc.) Ik wil er een AMD XP 2700 bij zetten en 2x256 DDR pc3200.

bedankt!

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand toevallig een beschrijving hoe ik oude radeon 8500 drivers kan verwijderen ? Heb nu nog (redelijk) oude : 6.13.10.1058 (3/31/2002).
Ben van plan de nieuwste ATI drivers te installeren (die tenminste wel fatsoenlijk te de-installeren zijn) maar daarvoor wil ik eerst de oude zooi netjes verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 19:03:
Heeft er iemand toevallig een beschrijving hoe ik oude radeon 8500 drivers kan verwijderen ? Heb nu nog (redelijk) oude : 6.13.10.1058 (3/31/2002).
Ben van plan de nieuwste ATI drivers te installeren (die tenminste wel fatsoenlijk te de-installeren zijn) maar daarvoor wil ik eerst de oude zooi netjes verwijderen.
ff zoeken op het forum van http://www.rage3d.com Daar staat hoe je alles op de juiste wijze uninstalled en uit je register gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

OK ff snel:

-Download en installeer Regcleaner
-gebruik uninstall feature by software in het controlpanel/configuratie scherm
-reboot
-ga in veilige modus
-zoek op bestanden ati*.* in de mappen %root%\system en %root%\sytem32\inf en %root%\system32\inf\other verwijder deze allemaal
-run regcleaner, aangezien in veilige modus het icon verdwijnt van de desktop moet je het ff handmatig opstarten door naar programfiles te gaan en regcleaner mapje enzo
-verwijder alles wat maar te maken heeft met ATi, zowel met als titel dingetje ATi technologies en dingen met ATi erin in de unknown categorie
-als je die verwijderd hebt, kijk je nogmaals of je echt alles gehad hebt, hij wil ineens wel eens nieuwe keys vinden namelijk
-reboot
-install de nieuwe drivers

Als ik iets verkeerds gezegd heb corrigeer me AUB

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 26-09 16:16
1337 nice screenies[page 11]! Ik zie het nog wel zitten met Direct X 9.0
Helaas zal het ook nog wel ff duren dat spellen dat gaan ondersteunen.
Zo gaan we nog ff genieten van de demo's

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
T7D_Sneezy schreef op 18 November 2002 @ 09:24:
[...]

zekers doen ook al is het geen pro is die zekers nog snel zat :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks,

heb nu de 6.13.10.6200C (ATI) drivers voor mijn radeon 8500 geinstalleerd en loopt zo te zien goed (ben nog aan het benchmarken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op 19 November 2002 @ 18:57:
Is er hier iemand met een radeo 9700 bba en een asus a7v8x moederbord? Ik ben namelijk van plan deze aan te schaffen maar aangezien sommige mensen helemaal geen problemen hebben met deze kaart, en andere wel, zou ik graag willen weten hoe dit moederbord met deze kaart omgaat. Met mijn huidige moederbord draaid namelijk maar 1/3 spellen zonder dat mn systeem steeds vast zit :( (alles al geprobeerd, reinstall, 892794923 drivers, 4in1 etc etc.) Ik wil er een AMD XP 2700 bij zetten en 2x256 DDR pc3200.

bedankt!
geen problemen hier :)

bba r9700 op 8x agp fastwrite aan dat alles in een a7v8x rev 1.03 met 333mhz sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Het heeft dys goed gewerkt? mooi Ik heb het ff uit het blote hoofd gedaan dus ik hoop dat ik niets vergeten/verkeerd heb, maar dat kan ik me haast niet voorstellen na de hoeveelheid keren dat ik het zelf gedaan heb :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
weet iemand waar je kan zien welke revisie kaart je hebt? Ik heb net ff mn 9700 pro bekeken maar kan niet echt veel vinden dat op 1.0,1.1,1.2 of 1.3 lijk :?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.