-= Radeon Topic - Deel 62 =-

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.830 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
-= Radeon Topic - Deel 61 =- <-- Hier staat deel 61 van ons vertrouwde topic!

Voor je een vraag gaat stellen, eerst even de nodige links doorkijken he? Ben je vast wel even zoet mee :+

Fabrikanten:Drivers:
  • BBA Drivers
    Officiële drivers voor Built By ATi (BBA) producten.
  • PBA Drivers
    Reference drivers voor Powered By ATi (PBA) producten.
  • Omega drivers
    Gemodde drivers voor een betere beeldkwaliteit en meer functies. Ook fixen ze sommige bugs zelf. Niet voor 3DMark-freaks!
  • Driverheaven.net
    Het thuisfront van Cyborg en Redsoft. Ze geven daar feedback over hun drivers en ook kun je aanvraagjes doen voor nieuwe samenstellingen.
Belangrijke sites:
  • Rage 3D
    Grote ATi fansite, met uitgebreid forum en het laatste ATi nieuws.
  • Anandtech
    Bron van voor Hardware nieuws, analyse en (p)reviews
  • Uninstall Guide
    Een handleiding om Ati-drivers te deïnstalleren.
  • FileConnect
    Een site waar veel geleakte drivers als eerste te vinden zijn
  • MaxReboot
    Een site als hierboven.
TruForm patches voor spellen:Tools:Waar zijn de volgende kaarten te koop in Nederland ( Via Pricewatch ):En nog een paar naar de 'oude' Radeon 8500 :) :En het is Built By Ati, niet Build By Ati. Built is het voltooid deelwoord van To Build, net zoals Powered het voltooid deelwoord is van To Power. Leer Engels :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
En laat ik maar meteen beginnen met een eigen vraag:
Heeft iemand enig idee wanneer de non-pro Radeon 9700's uit zullen komen? 100 dollar minder voor gemiddeld zo'n 10 fps minder dan de Pro versie (zie benchmarks op Anandtech enzo) klinkt wel erg aantrekkelijk, dus daar ben ik wel geinteresseerd in. Maar dan moet ie natuurlijk wel eerst te koop zijn :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 01:22

Wildfire

Joy to the world!

In het vorige topic is m'n vraag niet beantwoord, dus bij deze dan maar een herkansing...

Om m'n TV-out probleem toe te lichten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bad/tv.jpg

Ik heb dus altijd twee smalle horizontale balken boven- en onderaan het scherm, ongeacht welke resolutie ik gebruik en ongeacht of de TV-output een onafhankelijke of clone-output is.

Ik heb middels Rage3D Tweak een Overscan-knopje bij de drivers, maar die functie doet niets...

Ik gebruik trouwens de SVHS-output. En de laatste officiële ATI Catalyst-drivers.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
die artifect tester uit het vorig topic waat staat die kan hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
gp500 schreef op 28 oktober 2002 @ 11:41:
Zit bij de Omega Drivers inbegrepen. Check www.omegacorner.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 20:44
Devil N schreef op 28 oktober 2002 @ 11:18:
En laat ik maar meteen beginnen met een eigen vraag:
Heeft iemand enig idee wanneer de non-pro Radeon 9700's uit zullen komen? 100 dollar minder voor gemiddeld zo'n 10 fps minder dan de Pro versie (zie benchmarks op Anandtech enzo) klinkt wel erg aantrekkelijk, dus daar ben ik wel geinteresseerd in. Maar dan moet ie natuurlijk wel eerst te koop zijn :|.
De 9700 in november, de 9500 in december, de exacte datum is nog niet bekend.

Dit ging over de Hercules kaarten, mijn Duits in bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Noppie59 schreef op 28 oktober 2002 @ 12:30:
[...]

De 9700 in november, de 9500 in december, de exacte datum is nog niet bekend.

Dit ging over de Hercules kaarten, mijn Duits in bedroevend.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:44

charrel

Cortisol4life..

gp500 schreef op 28 oktober 2002 @ 11:41:
google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Dank.
En voor degenen die niet zo goed zijn in Duits, is dit het verhaal vertaald in Nederlands:

Met de 3D Prophet Radeon 9700 en 9500 Pro presenteert Hercules twee nieuwe DirectX9 videokaarten.
Terwijl de variant op de 9700 tussen 300 en 330 euro moet kosten, is de Radeon 9500 Pro voor ongeveer 230 tot 350 euro verkrijgbaar. De 3D Prophet Radeon 9700 moet in November en de 3D Prophet 9500 Pro pas in December in de handel zijn. De verpakkingsinhoud is dezelfde als die van de 3D Prophet 9700 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
Devil N schreef op 28 oktober 2002 @ 12:45:
[...]

Dank.
En voor degenen die niet zo goed zijn in Duits, is dit het verhaal vertaald in Nederlands:

Met de 3D Prophet Radeon 9700 en 9500 Pro presenteert Hercules twee nieuwe DirectX9 videokaarten.
Terwijl de variant op de 9700 tussen 300 en 330 euro moet kosten, is de Radeon 9500 Pro voor ongeveer 230 tot 350 euro verkrijgbaar. De 3D Prophet Radeon 9700 moet in November en de 3D Prophet 9500 Pro pas in December in de handel zijn. De verpakkingsinhoud is dezelfde als die van de 3D Prophet 9700 Pro.
Voortaan stuur ik alle Duitse verhalen naar jou toe oké ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
ben niet dom :(

kan iemand mij BTW alleen die artifact tester geven.
ik wil die omega drivers niet installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
gp500 schreef op 28 oktober 2002 @ 13:16:
[...]

Je hoeft die Omega Drivers niet te installeren, je hoeft ze alleen te downloaden. In de directory waarin je de inhoud van 't pakketje uitpakt staat een directory genaamd Artifact Tester, waar het progje dus instaat. Dat die drivers erbij staan boeit niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Laatst online: 19-06 19:33

Ryceck

Constants and Variables

Werken die Omega drivers ook goed of creeer ik hier alleen maar problemen meej???
En hoe zit het met de ATI control panel?? blijft dat wel gewoon bestaan of zit dat meegpakt in die omegas?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
Devil N schreef op 28 oktober 2002 @ 13:21:
[...]

Je hoeft die Omega Drivers niet te installeren, je hoeft ze alleen te downloaden. In de directory waarin je de inhoud van 't pakketje uitpakt staat een directory genaamd Artifact Tester, waar het progje dus instaat. Dat die drivers erbij staan boeit niet zoveel.
Hier:
http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=201&cat=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Devil N schreef op 28 oktober 2002 @ 13:21:
Wel jammer dat je zo een dikke download krijgt, als je het met een modem moet binnentrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Ik heb dus geprobeerd de potloodmod uit te voeren om mijn Vmem en Vcore op te schroeven... Blijkt dus (hoe kan t ook anders) dat mijn Powercolor Radeon 8500 LE(LELELELELE) 230/185 niet is afgeleid van het reference board! |:(

Ik kijken of er iets op lijkt op mijn pcb'tje had één weerstandje met 2431 erop gevonden die weleens voor Vmem of Vcore kon dienen... ff mijn potlood gepakt, streepie gezet langs de zijkant. Nou kaart er weer in en maar kijken wat ie doet.
Start gewoon op, no probs whatsoever (pheww altijd een opluchting!). Dus ik denk laat ik met Radeonator 2.0b de mem s iets opschroeven naar 200. hmm geen tik van mijn monitor beeld blijft hetzelfde, ok zal wel goed zijn... Artifacttester: 0 artifacts! :) Das mooi dacht ik, dus ff 3Dmarken maar. Blijkt de score 25 omlaag te zijn gegaan :?
Ik dacht toch echt dat ik het geheugen sneller had gezet. Toen dacht ik is het mem wel echt hoger? Dus ik pak powerstrip er maar s bij. Tja hij geeft 200 aan, hmmm laat ik m nog iets hoger doen... apply en tik beeld stelt opnieuw in. Hey nu doet ie dat wel :/ Artifacttester maar weer en ja hoor 1500 artifacts ofzo :( Terugzetten op default 185 met powerstrip... artifacts: 1500 nogwat GRMLBL#!%FGLB :(
Opnieuw opstarten maar.

Mijn vraag is nu: weet iemand hoe ik met mijn boardlayout de voltages hoger kan krijgen?

Er moet echt meer in zitten, vooral het geheugen natuurlijk, want t is gewoon 4ns samsung, moet de 250 iig kunnen halen, toch?

BTW: 3dmark van 5800 is toch nog wel redelijk voor mijn specs (zie sig) he?

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 09:44

charrel

Cortisol4life..

gp500 schreef op 28 oktober 2002 @ 13:16:
[...]

nee? nou op google kan ik hem zo wel 20x downen :P
Dan heb ik het over de losse artifact tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dope-E schreef op 28 oktober 2002 @ 13:45:

[..]

Das mooi dacht ik, dus ff 3Dmarken maar. Blijkt de score 25 omlaag te zijn gegaan :?

[..]
Je weet toch wel dat dat gewoon onder de natuurlijke variatie in testresultaten valt? (maw niet gerelateerd aan je nep-overklok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

iemand enig id hoe ik het crashen van counterstrike 1.5 op mn Hercules 3D Prophet 9000 128 mb kan verhelpen? de search helpt me ook niet echt verder... en om nou 12 x 250 messages te lezen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hoe klinkt een score van 9700 in 3D Mark 2002 SE 330?
Dat met een Radeon9700pro en een Athlon thunderbird 1400, 512 MB SDRam (PC133 Cas2).
Naar mijn mening klinkt dat laag, maar dat kan ook aan mij liggen.
Maar ja is dit nou normaal? Ik had toch wel een score van over de 10k verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
charrel schreef op 28 oktober 2002 @ 13:59:
[...]

nee? nou op google kan ik hem zo wel 20x downen :P
Dan heb ik het over de losse artifact tester.
kreeg er maar 3 en die verwezen naar plaatjse op tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

VinnieWeiss schreef op 28 oktober 2002 @ 20:01:
Hoe klinkt een score van 9700 in 3D Mark 2002 SE 330?
Dat met een Radeon9700pro en een Athlon thunderbird 1400, 512 MB SDRam (PC133 Cas2).
Naar mijn mening klinkt dat laag, maar dat kan ook aan mij liggen.
Maar ja is dit nou normaal? Ik had toch wel een score van over de 10k verwacht.
Vooral je SDRam, is zeer remmend voor je 3D Mark score! Zet er DDR in, en je gaat denk ik 500 - 1000 punten omhoog, en dat zou nog meer kunnen, maar je processor word ook al snel de remmende factor, een 1400mhz is toch niet snel genoeg om een 9700Pro te voeden :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wildfire schreef op 28 oktober 2002 @ 11:39:
In het vorige topic is m'n vraag niet beantwoord, dus bij deze dan maar een herkansing...

[afbeelding]

Ik heb dus altijd twee smalle horizontale balken boven- en onderaan het scherm, ongeacht welke resolutie ik gebruik en ongeacht of de TV-output een onafhankelijke of clone-output is.

Ik heb middels Rage3D Tweak een Overscan-knopje bij de drivers, maar die functie doet niets...

Ik gebruik trouwens de SVHS-output. En de laatste officiële ATI Catalyst-drivers.
probeer eens de omega drivers, of bekijk eens de drivers op driverheaven.net (zie begin van topic voor links etc)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
makkelijk gezegd DDR Ram erin. Dan gaat me KT7a v1.2 moederbord me slaan aangezien er dan 184 pins in 168 plekken moeten. Maar ik las op GoT dat er toch een XP in kan dus effe rondspitten op de HCC Dagen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonZeal
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 18:39
OK mensen ik heb volgend probleem.
Terwijl ik WarCraft 3 aan het spelen ben gaat mijn scherm ineens in stand-by.
Ik gebruik de Built by ATI drivers 6166 en VIA 4.43.
Ik heb een Hercules 8500LE 128MB.
Ik draai Win2k en gebruik geen refreshrate fix.
Weet iemand waaraan het kan liggen dat mijn beeld wegvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DragonZeal schreef op 28 oktober 2002 @ 21:53:
OK mensen ik heb volgend probleem.
Terwijl ik WarCraft 3 aan het spelen ben gaat mijn scherm ineens in stand-by.
Ik gebruik de Built by ATI drivers 6166 en VIA 4.43.
Ik heb een Hercules 8500LE 128MB.
Ik draai Win2k en gebruik geen refreshrate fix.
Weet iemand waaraan het kan liggen dat mijn beeld wegvalt?
zet je energiebesparing etc eens uit :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

tweakduke schreef op 28 oktober 2002 @ 20:32:
[...]

probeer eens de omega drivers, of bekijk eens de drivers op driverheaven.net (zie begin van topic voor links etc)
Ik zal vandaag eerst eens de nieuwste bèta-drivers gebruiken die op Rage3D staan. Daarna nog eens de Plutonium (niet Omega) drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Zou het trouwens ook een goed idee zijn om een oude voeding (250 Watt ofzoiets) erbij te pakken en te gebruiken om alleen de Radeon 9700 op aan te sluiten? Dan zou de videokaart 250 Watt helemaal voor zichzelf hebben, terwijl de rest van de computer de normale 350 Watt kan opslorpen. Het lijkt mijzelf wel een aardig idee, maar misschien is het om wat voor redenen dan ook niet praktisch mogelijk. Weet iemand dat misschien? Of heeft iemand het misschien al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

kan iemand mij mischien vertellen wat de verschillen (voordelen/nadelen) zijn tussen:

9700pro van:

ATi
Hercules
Club3d
GigaByte
Powercolor

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Devil N schreef op 29 oktober 2002 @ 12:29:
Zou het trouwens ook een goed idee zijn om een oude voeding (250 Watt ofzoiets) erbij te pakken en te gebruiken om alleen de Radeon 9700 op aan te sluiten? Dan zou de videokaart 250 Watt helemaal voor zichzelf hebben, terwijl de rest van de computer de normale 350 Watt kan opslorpen. Het lijkt mijzelf wel een aardig idee, maar misschien is het om wat voor redenen dan ook niet praktisch mogelijk. Weet iemand dat misschien? Of heeft iemand het misschien al eens geprobeerd?
wat ook wil helpen, is je beeldschermstoom niet achterop je voeding te prikken, maar rechtstreeks op het stoomnet, scheelt je vaak al meer dan 100wat!!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

kan iemand benchmarks geven of een link ofzo, voor de verschileln tussen de merken van de 9700??
er zijn vast voor en nadelen, weet iemand ze?? en wat is het verschil tussen Pro en de exreme versie??
kan iemand dit vertellen???
[edit] o ja: geld speelt geen rol [edit/]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

enige verschil tussen normaal en extreme is dat de extreme door een winkel wordt uitgekozen op overclockbaarheid, dat ze daar wat koelprut op mikken en een betere HSF, ik geloof ook ramsinks maar verer is het een standaart kaart, De koeling is dus gewoon verbeterd

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mud starrr schreef op 29 oktober 2002 @ 12:59:
kan iemand mij mischien vertellen wat de verschillen (voordelen/nadelen) zijn tussen:

9700pro van:

ATi
Hercules
Club3d
GigaByte
Powercolor
volgens mij zijn al die kaarten hetzelfde, alleen de hercules heeft echt wat aan de koeling gedaan, door een heatsing op alle mem-chips te plakken en op de achterkant van de VPU (gigabyte vergeet volgens mij de achterkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op 28 oktober 2002 @ 11:39:

[afbeelding]

Ik heb zojuist eens de Omega-drivers geprobeerd, maar die hadden nog precies hetzelfde probleem...

Damn... die zwarte balken onder- en bovenaan het beeld bij TV-out zijn echt mega-irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Wildfire schreef op 29 oktober 2002 @ 14:48:
[...]

Ik heb zojuist eens de Omega-drivers geprobeerd, maar die hadden nog precies hetzelfde probleem...

Damn... die zwarte balken onder- en bovenaan het beeld bij TV-out zijn echt mega-irritant...
Switch eens naar NTSC (als je TV dat ondersteunt). Kijk eens of de balken dan weg zijn. Zo ja, dan is het PAL beeld dat je normaal gesproken krijgt waarschijnlijk geen volwaardig PAL beeld, maar eerder NTSC beeld verzonden als een PAL signaal. Een BIOS flash voor je videokaart zou in dat geval misschien uitkomst kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Devil N schreef op 29 oktober 2002 @ 14:56:
[...]

Switch eens naar NTSC (als je TV dat ondersteunt). Kijk eens of de balken dan weg zijn. Zo ja, dan is het PAL beeld dat je normaal gesproken krijgt waarschijnlijk geen volwaardig PAL beeld, maar eerder NTSC beeld verzonden als een PAL signaal. Een BIOS flash voor je videokaart zou in dat geval misschien uitkomst kunnen bieden.
Aha! Exit balken! Maar ja, wel de mindere beeldkwaliteit van NTSC...

Waar slaat het trouwens op? Koop ik een Hercules Radeon 9700 Pro, blijkt het geen echt PAL-signaal te leveren... :( :(

Ik zal eens gaan rondneuzen voor een BIOS-update voor m'n kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Voor een vergelijking tussen 5 9700 pro's verwijs ik u graag HIER naartoe

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Wildfire schreef op 29 oktober 2002 @ 15:07:
[...]

Aha! Exit balken! Maar ja, wel de mindere beeldkwaliteit van NTSC...

Waar slaat het trouwens op? Koop ik een Hercules Radeon 9700 Pro, blijkt het geen echt PAL-signaal te leveren... :( :(

Ik zal eens gaan rondneuzen voor een BIOS-update voor m'n kaart...
Tja, dat is iets waar consolegamers al langer last van hebben. PAL heeft 675 beeldlijnen, terwijl NTSC er maar 575 heeft. Vandaar ook de mindere beeldkwaliteit van NTSC. Als nu de omzetting van NTSC naar PAL ongeoptimaliseerd (of liever: met grote laksheid) wordt uitgevoerd, dan worden er in het PAL beeld maar 575 van de 675 beeldlijnen gebruikt, waardoor er 100 lijnen ongebruikt overblijven, die dus zwart gelaten worden. En daar heb je je zwarte balken.

De enige manieren om van die zwarte balken af te komen zijn dus of NTSC gebruiken, wat dus zorgt voor slechtere beeldkwaliteit, of door een (BIOS) update voor je videokaart te vinden die wel een optimaal PAL signaal naar je TV stuurt.

Het is gewoon ronduit klote dat wij Europeanen met ons superieure PAL systeem continu moeten lijden omdat de Amerikanen het vertikken om zich aan te passen aan de rest van de wereld. En laat het nou ook zo zijn dat Japan na de tweede wereldoorlog het NTSC systeem van Amerika heeft overgenomen, wat ervoor zorgt dat in de electronicawereld NTSC het meest populaire systeem is (terwijl het grootste deel van de wereld overigens PAL heeft). Het blijft een continue bron van frustratie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Devil N schreef op 29 oktober 2002 @ 15:21:
[...]

Tja, dat is iets waar consolegamers al langer last van hebben. PAL heeft 675 beeldlijnen, terwijl NTSC er maar 575 heeft. Vandaar ook de mindere beeldkwaliteit van NTSC. Als nu de omzetting van NTSC naar PAL ongeoptimaliseerd (of liever: met grote laksheid) wordt uitgevoerd, dan worden er in het PAL beeld maar 575 van de 675 beeldlijnen gebruikt, waardoor er 100 lijnen ongebruikt overblijven, die dus zwart gelaten worden. En daar heb je je zwarte balken.

De enige manieren om van die zwarte balken af te komen zijn dus of NTSC gebruiken, wat dus zorgt voor slechtere beeldkwaliteit, of door een (BIOS) update voor je videokaart te vinden die wel een optimaal PAL signaal naar je TV stuurt.

Het is gewoon ronduit klote dat wij Europeanen met ons superieure PAL systeem continu moeten lijden omdat de Amerikanen het vertikken om zich aan te passen aan de rest van de wereld. En laat het nou ook zo zijn dat Japan na de tweede wereldoorlog het NTSC systeem van Amerika heeft overgenomen, wat ervoor zorgt dat in de electronicawereld NTSC het meest populaire systeem is (terwijl het grootste deel van de wereld overigens PAL heeft). Het blijft een continue bron van frustratie. :(
Arghhh!!!! We zitten hier in Europa, laat ze dan ook kaarten leveren die ook daadwerkelijk 100% PAL-compliant zijn...

Ik zou nog zin krijgen m'n GeForce4 terug te zetten, die kon ik met TV-Tool perfect tweaken naar volledig beeld...

Ik zou nu wel een BIOS-update willen proberen, maar ja dan moet ik wel eerst ergens een BIOS-update vandaan zien te halen voor m'n Hercules 3D Prophet 9700 Pro... (niet te vinden op Hercules website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61946

Devil N schreef op 29 oktober 2002 @ 15:21:
[...]

Toch vreemd :?

Zoals eerder vermeld in de vorige aflevering van deze topic heb ik met een Point of View (=BBA) R9700 Pro dit probleem niet. Ik heb via de overscan functien als ook via het vegroten van n'n beeldscherm via de properties van de TV-out geen last van balken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 15:32

Bjk

Als ik mijn pc opstart met de radeon 9700 komt hij niet door de POST, de monitor zegt no signal. Ik las op ati.com dat je de AGP rate op 8x moet zetten. Dan zal het goed gaan. Maar mijne is al 4x, hier vind je het het probleem, maar dan uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67918

Hola...

Ik heb een Marmitek GigaVideo 40 gekocht. Maar ik krijg geen beeld. Ik heb hem aangesloten op de video-uit van mijn Radeon 8500, maar de optie van de s-video uit blijft grijs. Het lijkt wel of hij de GigaVideo 40 niet detecteerd. Hoe kan ik de s-video uit activeren?

Ik had al een topic aangemaakt in GT over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69348

Is geen probleem, maar wel een vraag......

Ik zit er over te denken om een Radeon 9700 (pro?) te gaan kopen, mede omdat ik deze ietwat goedkoper kan krijgen dan via de winkel.....:)
Maar m'n vraag is nu, ga ik een groot verschil merken (dus echt super zichtbaar) met spelletjes zoals Battlefield 1942, Soldier of Fortune II e.d.?? Ik draai nu met een ELSA Gladiac 721 (Geforce 3 TI 200, 64MB)
Zeker bij Battlefield merk ik met Bots vrij vaak dat ie wat schokkerig loopt als er teveel gebeurt....(erg irri als je in zo'n vliegtuig zit, en ineens loopt je beeld rond de 15 FPS, gevolg is tot nu toe altijd neerstorten geweest..... :( )
Als het verschil niet zo heel erg opmerkelijk is, wacht ik waarschijnlijk nog wel een tijdje...

edit:
andere spielerij dat ik heb:
-quake III
-MOHAA:AA
-Mafia
-de complete Half-life rattaplan, ook Counter strike, en Day of defeat....
-Close Combat II: A bridge to far (maar daar heeft men geen radeon 9700pro voor nodig :Y)

[edit2]
19" (ADI M900)
ben ik overigens vergeten te vermelden in m'n siggie.......dom dom dom, meteen ff regelen...
[/edit2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Battlefield is mijns inziens redelijk cpu afhankelijk.... Upgrade naar R9700 zul je bij dat spel minder merken dan bij spellen als SOF II.
Ook al die andere games die je opnoemt, zullen er zeker van profiteren... Echter als je een 15"" monitor hebt, heeft het weinig zin....

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop

farmacop

Mits de financiele middelen goed voorhanden zijn, is een Radeon 9700 (pro) een zeer mooie aanschaf... Kun je zeker de details en resolutie flink verhogen in de spellen

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

farmacop schreef op 30 oktober 2002 @ 16:27:
Battlefield is mijns inziens redelijk cpu afhankelijk.... Upgrade naar R9700 zul je bij dat spel minder merken dan bij spellen als SOF II.
Ook al die andere games die je opnoemt, zullen er zeker van profiteren... Echter als je een 15"" monitor hebt, heeft het weinig zin....
Euhmm die Xp1800+ trekt Battlefield 1942 makkelijk hoor!
Ik denk dat ie zeker veel performance winst zal halen. Je 3D Mark score zal nu ergens tussen de 7000 en 8000 liggen neem ik aan. Met die R9700 zal je wel zoiets van 12000 halen omdat dan je CPU de bottleneck word. MAAR in spellen kan je wel zonder al te veel performance verlies AntiAliasing, Anisotropic filtering aanzetten en dan ziet het er echt een stuk mooier uit! En ik denk dat je FPS nog meer is dan op je GF3 Ti200 zonder AA en AF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop

farmacop

Ik zag idd pas na mijn reaktie (soz) dat hij al een xp1800 had... schoonheidsfoutje... En ik zei ook niet dat hij zijn cpu moest upgraden, ik stelde dat BF1942 nogal cpu-afhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

farmacop schreef op 30 oktober 2002 @ 19:08:
Ik zag idd pas na mijn reaktie (soz) dat hij al een xp1800 had... schoonheidsfoutje... En ik zei ook niet dat hij zijn cpu moest upgraden, ik stelde dat BF1942 nogal cpu-afhankelijk is.
Ja en je bedoelde dus dat zijn cpu waarschijnlijk niet snel genoeg was, en dat ie dus in BF1942 niet veel aan een R9700 zou hebben, en daar was ik het niet mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Heej ik heb voor de verandering eens een vraagje ipv dat ik probeer te helpen. Zijn er hier mensen met een Radeon 8500 die NFS HP2 spelen? (hot pursuit2) want mijn PC blijft vastlopen op ATi2dvag.dll, ik heb al diverse drivers geprobeerd en mn PC helemaal leeg gehaalt, al mn broers spullen er ingeduwd. En mijn spullen in zijn PC. Hij heeft ook een 8500 en op beide PC's houden we het probleem, heeft er iemand een idee hoe ik dat op kan lossen want zo is het vervelend, ik loop vast op de tweede baan van hot pursuit als ik de linkerboom neem in het menu. Iemand een ideetje? door het wisselen weten we inmiddels dat het niet ligt aan:

-Videokaart
-geheugen
-moederbord
-processor
-geluidskaarten
-netwerkkaarten

Ik ga ondertussen maar eens HEEEEEEEEEEEEle oude drivers proberen. :)

precatalyst 6071, nogo

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62046

I hbe met nfshp2 geen problemen
Ik heb wel alle details een setting naar benden (wel gewoon 1152*864*32)
en dan loopt ie goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 16:40
The_PyroPath schreef op 30 oktober 2002 @ 19:59:
Heej ik heb voor de verandering eens een vraagje ipv dat ik probeer te helpen. Zijn er hier mensen met een Radeon 8500 die NFS HP2 spelen
ja, en dat gaat prima. bij de grafix alles op max -1 zetten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ja ik heb dus alles maximaal staan, 1 tandje terug moet dus goed gaan?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 16:40
The_PyroPath schreef op 30 oktober 2002 @ 21:35:
ja ik heb dus alles maximaal staan, 1 tandje terug moet dus goed gaan?
bij mij werkt het dan perfect. het hangt ook een beetje van je systeem af: ik hoef enkel bij detail een tandje terug; sommige bij alle onderdelen, maar het werkt uitstekend bij mij.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32168

The_PyroPath schreef op 30 oktober 2002 @ 19:59:
Heej ik heb voor de verandering eens een vraagje ipv dat ik probeer te helpen. Zijn er hier mensen met een Radeon 8500 die NFS HP2 spelen? (hot pursuit2) want mijn PC blijft vastlopen op ATi2dvag.dll, ik heb al diverse drivers geprobeerd en mn PC helemaal leeg gehaalt, al mn broers spullen er ingeduwd. En mijn spullen in zijn PC. Hij heeft ook een 8500 en op beide PC's houden we het probleem, heeft er iemand een idee hoe ik dat op kan lossen want zo is het vervelend, ik loop vast op de tweede baan van hot pursuit als ik de linkerboom neem in het menu. Iemand een ideetje? door het wisselen weten we inmiddels dat het niet ligt aan:

-Videokaart
-geheugen
-moederbord
-processor
-geluidskaarten
-netwerkkaarten

Ik ga ondertussen maar eens HEEEEEEEEEEEEle oude drivers proberen. :)

precatalyst 6071, nogo
Aha heb ik ook gehad (maar dan met bf1942) mijn radeon 8500 liep echter niet vast als ik het in een p4 systeem drukte of een amd 800 mhz met abit bordje op een eck7s5a xp1700 en een asus kt333 met xp 1800 liep hij vast, verder alles getest andere kaarten ander geheugen maar mijn amd'tje met ecsk7s5a wou het nie slikke. Ook 3 voedingen geprobeerd. Bij mij was het het dus waarschijnlijk het moederbord, of de amd xp die gewoon niet met de radeon wilde samenwerken zonder regelmatig te crashen (of heel misschien de voeding) Toen maar een ti4600 gekocht en geen problemen meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32147

Kan iemand mij hier vertellen hoe ik mijn 8500 weer kan overclocken?

Heb rage 3d tweak gebruikt,maar na een update kan ik hem niet meer
overklokken.
Heb alles verwijderd(zelfs mijn ATI drivers),geprobeerd alles uit het register
te verwijderen,maar ik krijg hem niet hersteld.
Heb zelfs XP naar eerder herstelpunt gebracht,ook zonder succes
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

naja mobo en proc kan ik uitrulen want die heb ik verwisseld, kan nog via drivers proberen, maar weinig kans, ik ga eens spelen met details enzo

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64407

Hele stomme vraag misschien,
Maar heeft er iemand de biosfile van de apollo radeon 8500 en die mij kunnen toe sturen. Ik heb een verkeerde biosflash |:( gedaan en nu blijkt mijn backup corrupt te zijn... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69477

wellicht een beetje domme vraag, maar ik ben niet echt thuis in ati spulletjes
op mn ibm laptop, a30, met naar eigen zeggen ati radeon 16 mb videokaart, heb ik een extra monitor aangesloten, en die doet het verder goed, ik kan dingen over 2 schermen zetten enzo, maar het probleem is dat als ik dan een film in media player wil spelen op full screen op mn extra monitor dattie dan schakelt naar mn laptopscherm en hem daar full screen afspeelt
ik heb geprobeerd om het antwoord in eerdere posts te vinden, maar of ik kijk niet goed, of het staat er niet in...

zou iemand me kunnen helpen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Beetje offtopic... maar uhm toch leuk om te vermelden..

Ik zag net trouwens op de ATi site dat ze nu een levensgrote Mario (die van Nintendo) op de frontpage geplaatst hebben inclusief Gamecube met heel groot de woorden "ATi Flipper Chip". :) Leuk om te zien, vooral omdat nV er zo trots op was dat ze de grafische chip voor de X-Box mochten leveren. Nu doet ATi precies hetzelfde als nV in het verleden deed. :D

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67918

Iemand al een idee hoe ik handmatig de tv-out kan activeren? Hij detecteerd mijn marmitek apparaat niet automatisch. De optie van tv-out in het instellingenveld blijft grijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Anoniem: 67918 schreef op 31 oktober 2002 @ 08:32:
Iemand al een idee hoe ik handmatig de tv-out kan activeren? Hij detecteerd mijn marmitek apparaat niet automatisch. De optie van tv-out in het instellingenveld blijft grijs...
TVTool, zie ook de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Da's alleen voor NVidia kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
speed24 schreef op 31 oktober 2002 @ 08:41:
[...]

Da's alleen voor NVidia kaarten...
Oh ja, dat ziet ik nu ook pas :|. Hmm, dan weet ik 't zo snel ook niet. Staat er niet iets bruikbaars op www.rage3d.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Anoniem: 67918 schreef op 31 oktober 2002 @ 08:32:
Heb je hem wel aanstaan?

Toevallig heb ik gisteren (bij de Lidl) het Welltech audio/video draadloze zender/ontvanger systeem gekocht, en dat werkt prima bij mij. Verloopje van S-Video naar composiet in m'n Radeon 9700 Pro, zender geval met die drie tulpstekkers op m'n PC aangesloten, ontvanger met de drie tulpstekkers op TV beneden aangesloten, allebei aangezet, en vervolgens in de display properties kon ik ineens de TV bij het Displays tabblad activeren. Daarna had ik beeld op mijn TV beneden. Nog ff de desktop op 800x600 gezet zodat ik op m'n TV ook volledig beeld had, et voila, ik kan DivX films beneden kijken vanaf m'n PC boven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 19:58
Ik heb een gigabyte maya radeon 8500 64mb met zo'n grote heatsink erop.

Als ik in v-tuner kijk word de temp van de core 53/54 graden en memory 48 graden.

Kan iemand met zo'n kaart kijken of die temps kloppen.
Ik vind ze namelijk erg hoog voor een kaart met zo'n grote heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

-Inderdaad, terug zetten van detail werkt, ik kan dan wel alles uitrijden waar hij eerder ging hangen, maar waar dat nu aan ligt :?

-wat kosten dat video ding van de liddle en is dat een tijdelijk product of iets wat ze altijd hebben?

-wat voor ATi zit er in je laptop? als je een radeon hebt, kan je proberen primary en secondary om te draaien.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
The_PyroPath schreef op 31 oktober 2002 @ 13:38:
-wat kosten dat video ding van de liddle en is dat een tijdelijk product of iets wat ze altijd hebben?
Dat ding van de Lidl kostte mij € 50 wat ik wel een leuk prijsje vind voor zo'n draadloos audio/video transmitter geval. Bij de Lidl zijn dit soort non-food dingen altijd tijdelijke akties. Dan hebben ze een grote voorraad die ze voor een goeie prijs van de hand doen. Enkele maanden geleden hadden ze dit ding ook, maar toen had ik het misgelopen. Als het een populair ding is dan zijn ze meestal rond de middag uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

aha, ik heb even geen poen, net mn nieuwe toetsenborjde binnen, een BTC 5100C mini keyboard, voor de LAN collectie, heb namelijk al meerder KB's gesloopt door ze mee te nemen :( maar dit is wel een geinig apparaatje. Dus even geen bestedingsruimte voor dat a/v ding, komt andere keer wel weer :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65761

ik heb ook geen poen maar ik heb een ti 4200 gekocht; die vind ik sneller dan de radadeon 9000 pro maar toch had ik erover gedacht om een gigabyte radeon 8500 te kopen. maar die zag er zo onbetrouwbaar uit :D (nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69348

McFlipp schreef op 30 oktober 2002 @ 18:18:
[...]

Euhmm die Xp1800+ trekt Battlefield 1942 makkelijk hoor!
Ik denk dat ie zeker veel performance winst zal halen. Je 3D Mark score zal nu ergens tussen de 7000 en 8000 liggen neem ik aan. Met die R9700 zal je wel zoiets van 12000 halen omdat dan je CPU de bottleneck word. MAAR in spellen kan je wel zonder al te veel performance verlies AntiAliasing, Anisotropic filtering aanzetten en dan ziet het er echt een stuk mooier uit! En ik denk dat je FPS nog meer is dan op je GF3 Ti200 zonder AA en AF :)
Ik heb die benchmark gedownload (eerste keer :) ) heb hem op 1024 staan met 32 kleurtjes en kreeg (maar?) een score van
6414....ik weet niet of dit normaal is, of dat ik ergens een optie fout had ofzo... Maar om nou te zeggen "WOW, wat een score, nee :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat is een redelijk normale score hoor voor jouw systeem, zeker als alles op de standaardinstellingen draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Voordat je 3DMark 2001SE draait wel even de bij de driver-settings alles op maximale performance zetten... zo testen de meeste mensen hun videokaart met 3DMark... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 19-06 16:35
* LordMithril vraagt zich toch af..
mij sys is t volgende
1.4Ghz Tbird
512MB DDR pc 2100 (133Mhz)
Gigabyte GA-7DXR
Gigabyte Maya2 (9700Pro) @ 342/342

en bij UT2k3 haal ik gemiddeld maar 40 en minder frames per seconde..
en dat op low detail.. is mn proc nou echt zo langzaam dat hij UT2k3 niet aankan of heb ik gewoon een klote versie van de 9700 pro?
gta3 draaid btw wel beter als op een Gf2 ;)
oh en ik haal wel 10437 met 3dmark2k1se
http://service.madonion.com/compare?2k1=4878197

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 61946 schreef op 29 oktober 2002 @ 17:39:
[...]

Toch vreemd :?

Zoals eerder vermeld in de vorige aflevering van deze topic heb ik met een Point of View (=BBA) R9700 Pro dit probleem niet. Ik heb via de overscan functien als ook via het vegroten van n'n beeldscherm via de properties van de TV-out geen last van balken :9
Uiteindelijk!!! Ik heb nu fullscreen TV-output!!

Wat was nou de clou... als ik via de drivers m'n desktop clone dan werkt overscan niet. Breid ik de desktop uit naar een tweede monitor, dan werkt overscan wel!

Jippie! :P

Nu ben ik pas echt 200% tevreden over m'n Radeon 9700 Pro!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 18:59

l3p

www.^.nl

Wildfire schreef op 31 oktober 2002 @ 23:24:
[...]

Uiteindelijk!!! Ik heb nu fullscreen TV-output!!

Wat was nou de clou... als ik via de drivers m'n desktop clone dan werkt overscan niet. Breid ik de desktop uit naar een tweede monitor, dan werkt overscan wel!

Jippie! :P

Nu ben ik pas echt 200% tevreden over m'n Radeon 9700 Pro!!! :)
ik zie dat je tegen de 12000 3dmarks aanzit , ik haal alles geoced met zelfde cpu 14200 3dmarks, kan ik nog hoger komen ?

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

L3PrAcHauN schreef op 31 oktober 2002 @ 23:36:
[...]

ik zie dat je tegen de 12000 3dmarks aanzit , ik haal alles geoced met zelfde cpu 14200 3dmarks, kan ik nog hoger komen ?
Ik denk het niet, volgens mij zit je echt tegen de maximale score voor jouw systeem aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65921

Net de sales manager van guillemot nederland gebeld. Hij verwacht dat de hercules 9700 pas eind november, begin december in nederland te koop zal zijn. Duurt dus nog wel even.....

Iemand info over de andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Funprice had 't erover dat ze nog geen aankondiging hadden gehad van de komst van de non-pro Radeon 9700, en dat ze 'm dus niet binnen 2 weken verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65921

welk merk hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Ik vroeg gewoon in het algemeen wanneer 'de' non-pro Radeon 9700 verwacht werd. Geen aankondigingen blijkbaar van welk merk dan ook. Maar goed, ik weet niet hoe zeer Funprice altijd bij is met de feiten, wie weet zijn er andere winkels die al wel aankondigingen hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Lord_Mithril schreef op 31 oktober 2002 @ 23:13:
* LordMithril vraagt zich toch af..
mij sys is t volgende
1.4Ghz Tbird
512MB DDR pc 2100 (133Mhz)
Gigabyte GA-7DXR
Gigabyte Maya2 (9700Pro) @ 342/342

en bij UT2k3 haal ik gemiddeld maar 40 en minder frames per seconde..
en dat op low detail.. is mn proc nou echt zo langzaam dat hij UT2k3 niet aankan of heb ik gewoon een klote versie van de 9700 pro?
gta3 draaid btw wel beter als op een Gf2 ;)
oh en ik haal wel 10437 met 3dmark2k1se
http://service.madonion.com/compare?2k1=4878197
niemand?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
't Lijkt me verstandig dat je de CPU-intensieve onderdelen van UT2003 zo laag mogelijk zet, zoals World Detail en Physics Detail. Verder zou 't prima moeten kunnen draaien, aangezien de GPU-intensieve onderdelen meer dan genoeg kracht ter beschikking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Devil N schreef op 01 november 2002 @ 11:02:
[...]

't Lijkt me verstandig dat je de CPU-intensieve onderdelen van UT2003 zo laag mogelijk zet, zoals World Detail en Physics Detail. Verder zou 't prima moeten kunnen draaien, aangezien de GPU-intensieve onderdelen meer dan genoeg kracht ter beschikking hebben.
world staat atm op normal en physics op high.
vind ik wel mooi als je ziet hoe ze vallen :D
zal t morgen ff proberen

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, Need for Speed: Hot Pursuit 2 zou moeten crashen met een Radeon 9700 Pro, maar ik heb gisteren een uur lang zitten spelen zonder problemen. Misschien dankzij de bèta-drivers die ik bij Rage3D heb opgepikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

PoweRoy

funky!

HELP

mijn pc zie sig nu met ati radeon 9700 pro

als ik wil bv hitman 2 wil spelen loopt ie in slowmotion zeer irritant.
bij battlefield krijg ik een zeer grote framedrop als ik beweeg met muis
bij fifa 2003 crasht ie en gaat pc booten :?
bij need for speed hot pursuit 2 crasht ie en gaat alweer de pc booten :(

IEMAND EEN OPLOSSING

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

PoweRoy schreef op 01 november 2002 @ 15:39:
HELP

mijn pc zie sig nu met ati radeon 9700 pro

als ik wil bv hitman 2 wil spelen loopt ie in slowmotion zeer irritant.
bij battlefield krijg ik een zeer grote framedrop als ik beweeg met muis
bij fifa 2003 crasht ie en gaat pc booten :?
bij need for speed hot pursuit 2 crasht ie en gaat alweer de pc booten :(

IEMAND EEN OPLOSSING
NFS:HP2 Heeft grote problemen met R9700 Pro kaarten, staat ook in de readme. Alhoewel ik met de nieuwste bèta-drivers van Rage3D nog geen problemen heb ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Nu online

PoweRoy

funky!

als ik de nieuwste driver wil installeren geeft ie een fout melding van vid driver.......kheb de vorige chatalyst geuninstalled
HELP ;(

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
PoweRoy schreef op 01 november 2002 @ 15:58:
als ik de nieuwste driver wil installeren geeft ie een fout melding van vid driver.......kheb de vorige chatalyst geuninstalled
HELP ;(
Lees je post nog eens... denk je dat je ons nu genoeg informatie gegeven hebt om jouw probleem op te lossen ?
Nee dus...

Drivers verwijderen uit device manager (XP) en ff rebooten, dan automatische driver install van Windows cancellen en dan de .exe starten van de gewenste driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 10:26
Iedereen die niet weet of zijn radeon9700pro doomI3II draait, het loopt op een xp2200+ met een radeon9700pro op 65+fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

PoweRoy schreef op 01 november 2002 @ 15:58:
HELP ;(
Ik weet wat je bedoelt... als je volgens de regels eerst je huidige drivers uninstalled en dan pas de nieuwe bèta's installeert dan gaat het idd fout. Mijn oplossing was gewoon de oude drivers te laten staan en dan gewoon er overheen te installeren. Hier werkte dat probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

OcNewB schreef op 01 november 2002 @ 16:18:
Iedereen die niet weet of zijn radeon9700pro doomI3II draait, het loopt op een xp2200+ met een radeon9700pro op 65+fps.
Duh, in de rustige stukjes ja. Wacht maar tot het wat drukker op je scherm wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Nu online

PoweRoy

funky!

Wildfire schreef op 01 november 2002 @ 16:23:
[...]

Ik weet wat je bedoelt... als je volgens de regels eerst je huidige drivers uninstalled en dan pas de nieuwe bèta's installeert dan gaat het idd fout. Mijn oplossing was gewoon de oude drivers te laten staan en dan gewoon er overheen te installeren. Hier werkte dat probleemloos.
deed ik ook zelfde probleem ;(

misschien helpt et als ik mijn bios flash :? heeft iemand een faq hoe dat moet :?
spelen is zeer irritant :X

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Nu online

PoweRoy

funky!

ok ff info geven

ik download wme-r9700-4-13-01-9068-efg

oude verwijderen en nieuwe installe helpt niet ook niet als ik de oude laat staan :(

krijg ik deze 2 errors als ik wil installeren
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ati-error.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ati-error2.JPG

het vreemde is als ik de oude verwijder en reboot heeft ie toch al de standaard vga driver geinstalled :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Je kan proberen de drivers handmatig te installeren, dan moet je naar configuratie scherm gaan, dan naar systeem, hardware,apparaatbeheer. Klik de videokaart aan en zeg, stuurprogramma vernieuwe, dan kies je dat je zelf wilt kiezen en niet windows wil laten zoeken. vervolgens verken je jezelf naar de folder met de temp ATi files, die hij uitpakt als je de install probeert te runnen. Daar kies je de driver en klaar is koos.

na rebooten niet vergeten het controlpanel te installeren, deze vind je in een subfolder van de temp map waar hij de install files dropt, standaart iets van c:\ati\support\drivernummer of c:\ati\drivernummer

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

The_PyroPath schreef op 01 november 2002 @ 18:18:

[..]

na rebooten niet vergeten het controlpanel te installeren, deze vind je in een subfolder van de temp map waar hij de install files dropt, standaart iets van c:\ati\support\drivernummer of c:\ati\drivernummer
Bij de nieuwe bèta's zit het controlpanel al bij, wordt automatisch meegeïnstalleerd.

Ik had trouwens XP en daar werkte het "trucje" van het laten staan van de oude drivers wel. Deed ik dat niet, dan kreeg ik continu hetzelfde gezeik dat 'ie geen compatible adapter kon vinden.

En de oude drivers uninstallen en rebooten betekent bij de Radeon 9700 Pro niet dat je dan automagisch weer op de standaard VGA drivers draait. Integendeel, voor Windows is het dan een onbekende videocontroller die dus niet goed geïnstalleerd staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 20:07
Mensen, ik weet het niet meer, ik heb zowat elke driver geinstalleerd, die ati had en nog steeds krijg ik lockups in unreal 2003 (demo). De batlefield 1942 loopt daarentegen perfect. Hoe kan dit nu. Op dit moment heb ik de nieuwste (beta)driver van rage3d geinstalleerd en nog loopt unreal 2003 vast. Aan mijn hardware kan het niet liggen, dat is ati radeon 9700 pro, asus a7v333, 512 Mb ram, 2 x 80 Gb in RAID 0, en Athlon XP 2200. Win xp home en SP1

Dus HOE installeer je nu het beste die 9700. Welke driver is het beste, moet je nog een aparte 3d patch installeren? Moet je die via 4 in 1 drivers nog erbij installeren? (Alles loopt anders goed).

Dus welke drivers/bestanden?
In welke volgorde?

Ik heb zoveel gezien, gelezen en gehoord. Ik zie door de bomen het bos niet meer, zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
PoweRoy schreef op 01 november 2002 @ 16:51:
ok ff info geven

ik download wme-r9700-4-13-01-9068-efg

oude verwijderen en nieuwe installe helpt niet ook niet als ik de oude laat staan :(

krijg ik deze 2 errors als ik wil installeren
[afbeelding]
[afbeelding]

het vreemde is als ik de oude verwijder en reboot heeft ie toch al de standaard vga driver geinstalled :?
Na uninstall heb je gereboot ? Bij mij lag daar een keer zo'n zelfde probleem, dan was de driver wel weg uit het hardware-overzicht.. maar bleek er toch nog wat actief te zijn van de oude Radeon driver.
En dus dacht de install dat de oude Radeon drivers nog geinstalleerd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Trunksmd schreef op 01 november 2002 @ 19:43:
Mensen, ik weet het niet meer, ik heb zowat elke driver geinstalleerd, die ati had en nog steeds krijg ik lockups in unreal 2003 (demo). De batlefield 1942 loopt daarentegen perfect. Hoe kan dit nu. Op dit moment heb ik de nieuwste (beta)driver van rage3d geinstalleerd en nog loopt unreal 2003 vast. Aan mijn hardware kan het niet liggen, dat is ati radeon 9700 pro, asus a7v333, 512 Mb ram, 2 x 80 Gb in RAID 0, en Athlon XP 2200. Win xp home en SP1

Dus HOE installeer je nu het beste die 9700. Welke driver is het beste, moet je nog een aparte 3d patch installeren? Moet je die via 4 in 1 drivers nog erbij installeren? (Alles loopt anders goed).

Dus welke drivers/bestanden?
In welke volgorde?

Ik heb zoveel gezien, gelezen en gehoord. Ik zie door de bomen het bos niet meer, zucht
Tsja, raar dat UT2003 niet draait. Het _zou_ kunnen liggen aan het feit dat de jouwe slechts een demo is, de retail draait hier iig probleemloos (zowel met de officiële als bèta Catalyst-drivers).

Ik heb trouwens nog wel recentelijk de nieuwste Via 4-in-1 drivers geïnstalleerd, misschien dat je dat nog kunt proberen.

En installeer eerst de officiële Catalystjes en dan daar overheen de bèta-drivers. Helpt misschien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobodie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 15:16
Ik heb een probleem met mijn Prophet 9700.

ten eersteÇ Ik krijg allemaal strepen te zien en ghosting images terwijl ik de nieuwste ATI drivers heb geinstalleerd Ç( dit probleem had ik niet bij windows 98. Ik heb het alleen bij Windows XP.

Een ander probleem is dat als ik mijn PC afsluit of opnieuw opstart dat de pc dan geen signaal meer geeft en ik dus via de voeding de stroom eraf moet halen en vandaar uit weer aan moet gaan zetten om mijn computer weer te gebruiken.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.