Ati radeon 9700 pro geeft geen signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 12:38
Ik heb zondag me pc gekregen, das hartstikke fijn natuurlijk. Maar nu heb ik toch een probleem. Toen ik hem voor de eerste keer opstarte ging alles goed. Ik maakte de Win XP pro voor- installatie af en alles liep op rolletjes.
Even later ging ik eten en ik sluitte de pc even af. Toen ik klaar was met eten deed ik hem weer aan, maar toen zei me monitor "No Signal". IK d8 hmm vast de monitor te laat aangezet ofzo. Dus ff uit en weer aan en nog een keer kreeg ik dit signaal. Ik heb alle kabels aangedrukt en toen weer geprobeerd, weer No Signal.

Toen heb ik nogmaals de kabels aangedrukt en toen deed hij het wel. Ik heb toen ongeveer 2 uur gespeeld. Toen heb ik besloten me bed op te zoeken. Toen ik maandag thuis kwam van school, deed ik me pc aan. En weer deed hij het niet. Toen werd ik toch ff stressed. Ik heb de kabel van de monitor los gehaald en de pinnetjes bekeken. Alles was recht zoals het hoorde. Toch vertrouwde ik het niet en ben naar een pc winkel gegaan waar we het op een andere pc probeerden. Dit werkte perfect :(. Dus ik terug weer aandrukken, en pats No Signal.
Ik heb toen de http://www.nec-online.nl helpdesk gebeld en heb ook de kast open gehaald. Ze zeiden dat ik alles moest aandrukken. Dit heb ik gedaan. Geen resultaat. Toen heb ik de radeon 9700 uit het AGP slot gehaald en toen de kabel aangesloten op de moederbord plug. Dit werkte zonder slag of stoot.

Toen deed ik de radeon 9700 er weer in en hij deed het weer niet. Volgens NEC ligt het aan de r9700 en halen ze op dit moment een kaart uit Frankrijk hierheen. Dit kan nog tot volgende week duren. Nu is mijn vraag, ligt het aan de kaart (als ik in windows kom kan ik alles games spelen (max). Ik heb deze games geprobeerd: ut2k3, battefield, mafia.
Dit draait vloeiend, als mijn pc No Signal zegt komt hij ook niet door de POST heen, je hoort dus geen piepje.

Me specs: AMD Athlon 2200+, 512 DDR, R9700 pro (mobo is van MSI precies weet ik het niet geen boekje gevonden) tevens zit er een sb live en een netwerk kaart in. Ik hoop dat jullie een oplossing vinden, want ik twijfel of de radeon 9700 kapot is, volgens NEC is het een zwak geheugen sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als NEC dit aangeeft zou ik eens proberen om een memtester te laten draaien

www.memtest86.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Ik heb even naar de IRQ gekeken, mijn radeon 9700 shared IRQ 16 met:
"VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Bjk schreef op 29 oktober 2002 @ 15:56:
Ik heb even naar de IRQ gekeken, mijn radeon 9700 shared IRQ 16 met:
"VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller"
ik heb gister ook bij iemand een pc geinstald enzo ook zon nec alleen dan p4 2.2 of p4 2.4 ook met radeon 9700 en die liep continu vast in games....

was pc prive van nederlandse spoorwegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
BIj mij loopt hij niet vast in games, en is ook van zelfde pc prive project (Raillion) Ik heb met Sisoft sandra me mobo ff opgezocht: MSI MS-6367.

Nog iets opvallends, Chipset: nVidia nForce ICP Chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
voor 100 euro meer had je een p4 2.4 had je die niet beter kunnen nemen :)

het is d8 ik geen radeon 9700 pro het is de gewone d8 ik...

heb nieuwste drivers geinstald in windows xp die al voor geinstald was..

zijn namelijk niet te nieuwste die voor geinstaleerd zijn !

maar bij jouw is het meer een hardware probleempje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-12-2024

roush

Trust no 1

IS jouw mobo AGP3.0 ? Het is mogelijk dat je een oude combo mobo/vidoekaart hebt. Die schijnen wel eens problemen te kunnen leveren.

Probleem tussen de 9700 Pro en een AGP 8x-slot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 16:02
start eens zonder de videokaart op met je monitor aan het mobo. Ga de bios in en scakel de onboard videokaart uit.

Klinkt stom maar een nforce bord heeft een onboard vidoekaart. Deze moet eerst worden uit geschakeld wil je een agp video kaart gebruiken.

Mischien lukt het zo wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
roush schreef op 29 oktober 2002 @ 16:13:
IS jouw mobo AGP3.0 ? Het is mogelijk dat je een oude combo mobo/vidoekaart hebt. Die schijnen wel eens problemen te kunnen leveren.

Probleem tussen de 9700 Pro en een AGP 8x-slot :(
Ik heb AGP op 4x NEC heeft de pc samengesteld (het mobo erbij gekozen) dus hij zou het moeten doen.
start eens zonder de videokaart op met je monitor aan het mobo. Ga de bios in en scakel de onboard videokaart uit.

Klinkt stom maar een nforce bord heeft een onboard vidoekaart. Deze moet eerst worden uit geschakeld wil je een agp video kaart gebruiken.

Mischien lukt het zo wel
Hmm maar hij pakt em soms wel? Dus het lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Ik kwam net eindelijk in windows, dus toen heb ik mirc gedownload met een script voor me pc specs te weergeven hij gaf dit weer in mirc:

(18:21:28) (@Bjk) (CPU) 1-AMD , 1795MHz, 256KB (0% Load) .:. (RAM) usage: 116/512MB (22.66%) .:. (GFX) NVIDIA GeForce2 Integrated GPU, (Display) 1280x960/32bit/100Hz
(18:21:28) (@Bjk) (OS) Windows XP Professional (5.1 - 2600), (installed for) 2w 1d 9h 2m, (uptime) 2h 59m 4s .:. (HDDs) 100.65G/109.83G(91.6%) free

Ligt het hier aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 16:02
die gf2 is deonboard videokaart die moet je uitzette en dan doet ie het voor 90% zeker
want nvidia en ati gebruiken heel andere drivers en daar kan het aan ligge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
vaak kun je ze niet uitzetten in de BIOS.
je moet primary display adapter op agp of add-on zetten.
in windows moet je dan de onboard uitschakelen bij apparaatbeheer :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Ik heb in me bios gekeken, het staat op dit moment ingesteld als: onboard/agp
dit kan ik alleen wijzigen in pci, daar heb ik dus niks aan.
Weet iemand waar ik alles exact ik kan stellen wat tweak dude zegt, of is er een andere mogelijkheid om de onboard kaart uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:45

MnM

download ff het boekje van je moederbord

http://www.msi.com.tw

ik denk dat je moet kijken naar de Msi K7n420

je moet de Geforce 2 MX die onboard zit uit schakelen, pas dan zal je ATI goed werken

het is dus niet de k7n420, want dat is de 6373..

de 6367 is een oem, uitgekleede versie

kijk hier eens, hier zou je alles kunnen vinden over dit bord:
http://www.msi-computer.de/produkte/main.php3?Prod_id=206

http://download.msi.com.tw/support/mnu_exe/E6367v1.1.exe

hoor je handleiding van je mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:06

Exigence

dnkroz

Misschien is de monitorkabel ook wel brak, dat hij hem soms niet goed pakt....
Anders dan die andere tips hier zou ik het dan ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een gigabyte 9700 pro rev 1.0
Maar als ik hem in mijn Asus A7V8X stop, dan start mijn pc niet meer op
Bios is nieuwste van asus 1008
voedings kabel van de pro is aangesloten
agp voeding verhogen naar 1.6 volt werkt ook helaas niet
iemand nog raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is het (helaas) bekende cold-boot probleem, dat bij sommige Radeon9700/mobo-combinaties optreedt.

Een bios-update van de mobo-leverancier moet hiervoor uitkomst bieden. Asus schijnt al dergelijke updates te hebben uitgebracht. MSI ook?

Tot die tijd kun je de volgende work-around toepassen:
Indien je de melding "no signal" of iets dergelijks krijgt, dan de reset-toets indrukken van jouw PC.

Je zult zien, dat dan de PC gewoon opstart.

Het schijnt een timing-probleem te zijn, waarbij het bios van de PC de videokaart in eerste instantie bij een koude start niet herkend, maar bij een warme herstart (reset) wel.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
agp voeding verhogen naar 1.6 volt werkt ook helaas niet
iemand nog raad?
Op de pdf van mijn mobo staat dat me maximun agp volt 1.5V is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Claude schreef op 31 oktober 2002 @ 17:01:
Dit is het (helaas) bekende cold-boot probleem, dat bij sommige Radeon9700/mobo-combinaties optreedt.

Een bios-update van de mobo-leverancier moet hiervoor uitkomst bieden. Asus schijnt al dergelijke updates te hebben uitgebracht. MSI ook?

Tot die tijd kun je de volgende work-around toepassen:
Indien je de melding "no signal" of iets dergelijks krijgt, dan de reset-toets indrukken van jouw PC.

Je zult zien, dat dan de PC gewoon opstart.

Het schijnt een timing-probleem te zijn, waarbij het bios van de PC de videokaart in eerste instantie bij een koude start niet herkend, maar bij een warme herstart (reset) wel.
Ik heb alleen een boot-knop op de voorkant van me pc, waar kan de rest knop zitten. En is er een fix voor die timing probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjk schreef op 02 november 2002 @ 20:51:
[...]

Ik heb alleen een boot-knop op de voorkant van me pc, waar kan de rest knop zitten. En is er een fix voor die timing probleem?
Dat timing probleem is niet jou probleem, je nvidia chipset heeft geen AGP 8x In je bios staat de geintegreerde videokaart, die je moet uitzetten om het probleem op te lossen, in het rijtje waar ook de geintegreerde geluidskaart staat en geloof me hij staat er echt. er zijn heel veel mensen die zo'n nvidia bordje hebben, waar een andere videokaart in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Gijsbert, het enigste wat ik kan vinden is, onboard/agp dit kan ik veranderen in pci. Dus ik kan kiezen tussen onboard en agp. Is er een andere optie, zo ja wat is de naam ervan. Ik wil heus zoeken. Maar als ze bij de NEC helpdesk zeggen dat die onboard/agp of pci de enige optie is weet ik het zo niet. (ja ik heb gekeken in de BIOS onboard/agp staat er alleen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobodie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 07:26
Ik heb het zelfde probleem met mijn hercules 3d Prophet 9700 pro

Als ik mijn PC afsluit of opnieuw opstart dat de pc dan geen signaal meer geeft en ik dus via de voeding de stroom eraf moet halen en vandaar uit weer aan moet gaan zetten om mijn computer weer te gebruiken.

ten tweede, Ik krijg allemaal strepen te zien en ghosting images terwijl ik de nieuwste ATI drivers heb geinstalleerd (dit probleem had ik niet bij windows 98. Ik heb het alleen bij Windows XP) Alle drivers zijn de laatste die zijn uitgebracht

als iemand iets weet dan hoor ik het graag
gebruik een mb: Epox 8k3a+ monitor: iiyama ls704 ut, Amd 2200xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al het nieuwste bios erop staan? Misschien dat die optie daar wel in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobodie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 07:26
heb ook de nieuwste bios er opstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Hebbie ook de "grote" molex aangesloten van je Radeon y splitter? bijv aan CD of HDD? Kan wel eens helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 13:48:
heb je al het nieuwste bios erop staan? Misschien dat die optie daar wel in staat.
Ik kan me nieuwste BIOS niet vinden heb nogal een rare mobo: MSI 6367. Mischien weet jij waar ik moet zoeken :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Bjk schreef op 03 november 2002 @ 14:31:
[...]

Ik kan me nieuwste BIOS niet vinden heb nogal een rare mobo: MSI 6367. Mischien weet jij waar ik moet zoeken :(.
http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=290&NAME=MS-6367
:?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey bjk, ff vraagje, ben jij toevallig Akki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Neej, toevallig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Bjk schreef op 30 oktober 2002 @ 15:31:
Ik heb in me bios gekeken, het staat op dit moment ingesteld als: onboard/agp
dit kan ik alleen wijzigen in pci, daar heb ik dus niks aan.
Weet iemand waar ik alles exact ik kan stellen wat tweak dude zegt, of is er een andere mogelijkheid om de onboard kaart uit te schakelen?
omzetten naar pci, heb je wel wat aan wat hier schakel je dat onboard ding uit!

laat iki het zo zeggen, alles kiezen behalve onboard :) dan schakel je hem zeker uit en zal die gf2 zoiezo geen irq toewijzingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Jah maar ik heb toch geen pci kaart :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
Ik heb vandaag een nieuwe kaart ontvangen, en erin geplaatst hij draait nu als een zonnetje. Dus denk toch een brakke kaart :|. Bedankt voor jullie reacties :).
Pagina: 1