Toon posts:

Geen beeld met Marmitek GigaVideo 40

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hola :)

Dit heb ik laatst gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.marmitek.com/nl_site/pictures/9377.gif

Het is de wireless DVD set van Marmitek. Daar kun je dus draadloos DVD kijken door het hele huis. Je kunt bv. de GigaVideo 40 aansluiten op je PC en de DVD vervolgens afkijken op je TV. Om deze kaart aan te sluiten op je videokaart dien je te beschikken over een composiet uit of een verloopstekker naar s-vhs naar composiet. Dit laatste is bij mij het geval....

Nu heb ik thuis een PC met een Radeon 8500 retail waarbij zo'n stekker is geleverd, s-vhs -> composiet. Alleen nu is het probleem dat wanneer ik alles aanzet de grafische kaart waarschijnlijk geen signaal krijgt dat hij de s-vhs-uit moet activeren. De optie om de tv-out te configureren blijft grijs, hetgeen betekent dat hij dus geen apparaat detecteerd. Het geluid doet het wel, MP3's kan ik nu laten beluisteren via de TV.

Maar hoe krijg ik die tv-out aan de praat zodat hij ook een videosignaal gaat verzenden? Daar heb ik hem wel voor gekocht....

edit:
dit topic had ook in VB gekunt, als ie niet goed staat hoor ik het wel en vraag ik een move aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATI heeft daar meestal wel een controlpanel voor waar je TVuit moet aanschakelen, je dient danwel de monitor uit te zetten omdat die door de 50Hz interlaced signalen de pijp uit kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:36

TdV

Ik heb een marmitek 30 set met een radeon7500 en dat werkte prima. Hij detecteerd dat er een apparaat aanhangt en dan kan je de tv-out inderdaad pas aanzetten. De enige work-around is een video eraanhangen en dan de marmitek.

Het enige andere advies dat ik je kan geven is vraag het eens in V&B bij het radeontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

eeeuh bij mij werkt het prima.. ik heb dan wel geen Radeon.. maar matrox en ik heb de gigavideo 40 set .
De tweede monitor hoeft niet per se gedetecteerd te worden (in dit geval een tv.. af en toe zet ik er ook een monitor op), om een signaal uit het tweede poortje te versturen bij mij hoor...
Trouwens het is meer een probleem van die radeon dan dat marmitek ding (dat werkt prima)... dus het is meer een topic idd voor V&B...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ATI heeft daar meestal wel een controlpanel voor waar je TVuit moet aanschakelen, je dient danwel de monitor uit te zetten omdat die door de 50Hz interlaced signalen de pijp uit kan gaan
En die console blijft dus grijs... dus kan ik hem niet configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

laatste drivers geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste, de orginele en ook de middelste versie. De optie voor voor de video-uit blijft grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Toch is het Radeon probleem.. en eigenlijk weet ik daar niks van (van welke specifieke driver settings je zou moeten toepassen).. DIe video kaart moet gewoon niet zeuren en een signaal naar die twwede tv poort sturen.... ;)
Dat Marmitek ding is het niet..lijkt me zo...
Pagina: 1