-= Radeon Topic - Deel 62 =-

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.882 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 12:38

Bjk

Ik haal op dit moment met 3dmark een score van 12646 opzich aardig, maar ik wil graag de 13000 halen zonder over clocken. Weet iemand welke driver settings ik het best kan tweaken. Me specs staan in me sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 15:00

LegacyCode

De crack van de division

Ik hoor hier dat sommigen dat tooltje smartgart gebruiken.
Ik probeer dit tooltje te starten, maar het floept steeds terug weg in de taskmanager.
Is dit normaal ?

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 14:05

star-saber

Ryzen

starten ?
het staat gewoon onder eigenschappen beeldscherm.
athans gewoon bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode

LegacyCode

De crack van de division

Bij mij dus niet, heb geen tabblad of knop
of eender wat voor smartgart.
BTW Keb laatste officiele catalyst drivers.

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:37
JUNKIE_XL schreef op 10 November 2002 @ 20:04:
Bij mij dus niet, heb geen tabblad of knop
of eender wat voor smartgart.
BTW Keb laatste officiele catalyst drivers.
ATIPRBXX /g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 00:52:een ander probleem:
als ik vroeger (volgens mij bij pre-catalyst drivers) een film opende dan ging die op mijn TV meteen fullscreen en dan kon ik op mijn mijn monitor gewoon andere dingen doen, dat doet ie nu ook niet meer. iemand een idee
Tabblad "Overlay", "Theater Mode" inschakelen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow dude! bedankt man :)
beetje laat ( net nu het weekend voorbij is), mara ik heb weer wat geleerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode

LegacyCode

De crack van de division

Mmmh er gebeurd niets :?

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
nog ff 3d mark downen en ik laat mijn 3d mark scrore weten :)

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 09:36

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

:-) Yeah heb afgelopen zaterdag een Hercules 9700 Pro gehaald :D
Moet zeggen draait als een zonnetje..

Alleen nu heb ik liggen testen met 3dmakr2001...
En ik haal maar 9820 punten...

Ik Denk dat het aan mijn systeem ligt.

asus a7v
768 mb geheuden
Tb1330 @ 1400
Hercules 9700 pro 371 / 344

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 21:54

Smarron

The bend

stalker_90909 schreef op 11 november 2002 @ 11:47:
:-) Yeah heb afgelopen zaterdag een Hercules 9700 Pro gehaald :D
Moet zeggen draait als een zonnetje..

Alleen nu heb ik liggen testen met 3dmakr2001...
En ik haal maar 9820 punten...

Ik Denk dat het aan mijn systeem ligt.

asus a7v
768 mb geheuden
Tb1330 @ 1400
Hercules 9700 pro 371 / 344
Yep, je CPU-tje en je geheugen. Maar dikke score hoor voor die config!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Er is weer een nieuw demo uit voor De Radeon 9700 kaarten, gemaakt door NitroGL.

http://area3d.net/story.php?id=445
This is my first Radeon 9700 demo that REALLY pushes the chip. This demo is a real fillrate hog (as you can see by the screen shot, ~30FPS). I can get the framerate up some, but the current drivers have a bug with the render-to-texture extension, so I have to do it a somewhat slow way.

Note:
EVERYTHING is being done PER-PIXEL, there is hardly ANYTHING the vertex program (vertex shader) is doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kheb met me 8500LE bij zowel Direct3D als OpenGL Smoothvision op 4x gezet en anisotropic filtering op 8x. Alleen kzie geen verschil in bijv. GTA3, aangezien het een beetje schokkerig loopt op 1024x786x32 dacht ik het in 640x480x32 met al die zooi aan te spelen, zodat het er toch mooi uitziet.
Iemand enig idee hoezo die het niet pakt? Vergeet ik een optie oid?

Uiteraard werkt het nadat ik dit post dus gelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 11:27
Ok, what's the difference:

Ik heb nu de volgende kaarten gezien, wat is nu het verschil:
8500 LE 64
8500 LE 128

(dat verschil is wel te doen)

Maar nu is er voor dezelfde prijs ook:
Connect-3D Radeon 9000 128 MB DDR/TV-DVI

So what's the difference?
Is deze 9000 serie beter? (let op geen Pro)

gaat met name om te gamen

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
die demo is crap die doet niets dan foutmeldingen geven over "invalid headers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
OcNewB schreef op 11 November 2002 @ 13:19:
die demo is crap die doet niets dan foutmeldingen geven over "invalid headers"
Heb je een Radeon9700?

Zo crap zal het demo niet zijn, want NitroGL is officieel developer van ATI voor demo's te maken. Als iets niet werkt ligt het aan drivers, en dan brengt hij het demo nog niet uit. Als je echt problemen hebt post dan je system specs en je driver versie en dan kunnen we kijken of er ergens een bug zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 10 November 2002 @ 21:26:
[...]

Tabblad "Overlay", "Theater Mode" inschakelen.
waarom heb ik dat niet :(

6193 winxp.... r9700. Of moet je daar soms hydravision voor geinstalleerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zosas schreef op 11 November 2002 @ 13:17:
Ok, what's the difference:

Ik heb nu de volgende kaarten gezien, wat is nu het verschil:
8500 LE 64
8500 LE 128

(dat verschil is wel te doen)

Maar nu is er voor dezelfde prijs ook:
Connect-3D Radeon 9000 128 MB DDR/TV-DVI

So what's the difference?
Is deze 9000 serie beter? (let op geen Pro)

gaat met name om te gamen
Het verschil tussen de LE 64 en LE 128 lijkt me duidelijk, hoeveelheid videogeheugen. Ik zou 128MB nemen ivm DoomIII die >64MB gebruikt.

En of je de 9000 of 8500 moet nemen is geen makkelijke vraag. De ene keer is de 8500 sneller, de andere keer de 9000. Zoek eens voor wat reviews op T.net oid. Ze zijn er genoeg te vinden en maak dan je keuze.
Ik heb zelf voor de 8500 gekozen. :)
Let er op dat niet elke 8500 gaten heeft voor koeling, misschien vind je dat wel belangrijk. En de Hercules heeft als enige 1ramdac ipv 2 ramdacs. Dan weet je dat ook ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Start ff een filmpje, en als iets magisch heb je daar ineens die optie, of als dat nog niet werkt even met rage3dtweak enablen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het zal misschien een hele schok zijn voor de vaste Radeon Topic bezoekers, maar dit is het eerste deel van de Radeon Topics die niet bij 255 replies dicht zal gaan. Dus gewoon doorposten tot ongeveer 1000 posts, en dan pas een nieuwe openen (er wordt vanzelf wel aangegeven wanneer het topic 'vol' is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:37
Pollewob schreef op 11 November 2002 @ 18:11:
Het zal misschien een hele schok zijn voor de vaste Radeon Topic bezoekers, maar dit is het eerste deel van de Radeon Topics die niet bij 255 replies dicht zal gaan. Dus gewoon doorposten tot ongeveer 1000 posts, en dan pas een nieuwe openen (er wordt vanzelf wel aangegeven wanneer het topic 'vol' is) :)
Tsja, wat maakt het eigenlijk uit, alleen het gaat hier toch grotendeels over ik haal maar zoveel 3dmarks wat doe ik fout...als dat soort posts er een tussenuit gehaald zouden kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 14:43:
[...]

waarom heb ik dat niet :(

6193 winxp.... r9700. Of moet je daar soms hydravision voor geinstalleerd hebben?
Ik heb ook 6193 onder Windows XP. Zonder Hydravision...

Download en installeer Rage3D tweak. Onder "DVD and MMC" zit de optie "Overlay Theater Mode"

Blijkbaar is die optie niet standaard meer beschikbaar in de drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is mijn vraag al weleens langsgekomen, maar ik ga niet alle 62 topics helemaal doorpluizen.
Ik heb een hercules radeon 8500 LE 64 MB
Tot nu toe haalde ik de drivers van hercules site, daar staan nummers als 7.76 (winXP). Maar bij stuurprogrammas onder "beeldschermadapters" staat dan een ander nummer (nu: 6.13.10.6166). Is dit nou het hercules nummer "vertaald" naar de gewone ATI?

En kan ik (zonder flashen) ook andere ati drivers erop gooien (van rage3d ofzo) en heeft dat ook nog nut ( met sneller bugfixes (fifa 2003 doorzichtige poppies :S en NFS-HP2 kan niet op hoge detail) en 3dmark :P).

En blijft dat ati-pictogram dan wel in taakbalk staan (mel mooi daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 25-09 12:14
Vraagje...

Ik heb een vraagje,
Een radeon 8500 128MB LE kost evenveel als een radeon 8500 64MB pro (club3D)

Nou is mijn vraag, waar doe ik beter aan. Vooral omdat ik denk dat die 128MB me voordeel doet in de toekomst, heb ik gelijk?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 19:26:
Misschien is mijn vraag al weleens langsgekomen, maar ik ga niet alle 62 topics helemaal doorpluizen.
Ik heb een hercules radeon 8500 LE 64 MB
Tot nu toe haalde ik de drivers van hercules site, daar staan nummers als 7.76 (winXP). Maar bij stuurprogrammas onder "beeldschermadapters" staat dan een ander nummer (nu: 6.13.10.6166). Is dit nou het hercules nummer "vertaald" naar de gewone ATI?

En kan ik (zonder flashen) ook andere ati drivers erop gooien (van rage3d ofzo) en heeft dat ook nog nut ( met sneller bugfixes (fifa 2003 doorzichtige poppies :S en NFS-HP2 kan niet op hoge detail) en 3dmark :P).

En blijft dat ati-pictogram dan wel in taakbalk staan (mel mooi daar).
Als het goed is kan dit allemaal. Je kunt gewoon de laatste drivers installeren van ATI. Sinds de catalyst drivers zijn de drivers voor alle merken hetzelfde. Alleen als een kaart bijvoorbeeld extra opties bevat (wat trouwens niet echt veel voorkomt), dan kun je deze misschien niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:26

KneoK

Not in a million lightyears

Ben van plan volgende maand wat aan mijn setje te gaan doen (traditie getrouw moet het eerste salaris bij nieuwe baas op...).

Ik zat te denken aan een 2400+ (op zich niet boeiend) en een Hercules Radeon 9700 PRO (BOEIEND !!!).
Na wat reviews te hebben gelezen is mijn keuze gevallen op de Hercules vanwege de koeling op de core, de ramsinks (voor èn achter) en zelfs op de achterkant ter hoogte van de core nog een extra heatsink, dus qua merk is er geen discussie mogelijk.

Omdat ik altijd een NVidia gebruiker ben geweest wilde ik graag een aantal dingetjes weten.
Ik wilde ik allereerst weten wat nou waar is van alle stabiliteitsproblemen die ik overal lees. Ik lees toch wel regelmatig dat mensen problemen hebben met games. Veroorzaken de drivers deze problemen of zijn het echt nog foutjes in de kaarten zelf ?
Hoe zit het met de drivers ? Begint Ati al meer richting de stabiliteit en compatibiliteit van bv. Detonators te gaan ?

Kan de combinatie Asus A7M266 + Radeon 9700 problemen opleveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
BioWEB schreef op 12 November 2002 @ 09:15:
Ben van plan volgende maand wat aan mijn setje te gaan doen (traditie getrouw moet het eerste salaris bij nieuwe baas op...).

Ik zat te denken aan een 2400+ (op zich niet boeiend) en een Hercules Radeon 9700 PRO (BOEIEND !!!).
Na wat reviews te hebben gelezen is mijn keuze gevallen op de Hercules vanwege de koeling op de core, de ramsinks (voor èn achter) en zelfs op de achterkant ter hoogte van de core nog een extra heatsink, dus qua merk is er geen discussie mogelijk.

Omdat ik altijd een NVidia gebruiker ben geweest wilde ik graag een aantal dingetjes weten.
Ik wilde ik allereerst weten wat nou waar is van alle stabiliteitsproblemen die ik overal lees. Ik lees toch wel regelmatig dat mensen problemen hebben met games. Veroorzaken de drivers deze problemen of zijn het echt nog foutjes in de kaarten zelf ?
Hoe zit het met de drivers ? Begint Ati al meer richting de stabiliteit en compatibiliteit van bv. Detonators te gaan ?

Kan de combinatie Asus A7M266 + Radeon 9700 problemen opleveren ?
Persoonlijk vind ik gewoon dat je het moet doen. De meeste problemen doen zich alleen voor rond het agp op 8x gebeuren en SiS moederborden. Daarnaast is het ook zeer verstandig om daadwerkelijk de oude nvidia drivers helemaal te verwijderen, met Detonator destroyer bijvoorbeeld. Ook even opnieuw de via 4-1 drivers erop gooien zou ook verstandig zijn.
Ik heb hier zelf nu een radeon 8500 maar over een weekje ook een 9700Pro. Die 8500 heeft mij tot nu toe nog geen problemen gegeven met de huidige catalist drivers van ATi. Ik speel voornamelijk warcraft3 en UT2003 en tot nu geen rare zaken gezien.
Qua beeldkwaliteit in 2d ga je in iedergeval met grote sprongen vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Laatst online: 22-06 12:17
Smarron schreef op 08 November 2002 @ 14:36:
[...]
Is inderdaad weinig. Ik haal 11299 puntjes met een XP1800+ en een Ti4400.

Heb je FSAA aanstaan? Hoe staan verder je settings van je drivers? Daar wil het ook nog weleens aan liggen.
Is idd weinig. Met dezelfde combinatie haal ik 12700 punten makkelijk. Ik gebruik wel de laatste officiele drivers van Ati. 6166. En dan heb ik nog zelfs de service pack van xp erbij geinstalleerd (is bekend dat de servicepack de score omlaag haalt) Dus zonder xp SP1 kun je zelfs aan de 13000 komen. Zet alle achtergrond programma's eens uit (dus ook msn en kazaa etc etc) Zet de timings van je RAM geheugen hoger (van cas2.5 naar cas2) als je dat nog niet gedaan had. 3D mark 2001 is namelijk heel erg afhankelijk van proc en geheugen qua score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Dan komt nu de hamvraag van het forum: wie weet waar ik drivers van Linux voor de r9700 pro kan vinden? Ik heb internet afgezocht, maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Ik ben wel ergens (weet niet meer waar) tegengekomen, dat ze einde van het jaar er zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

DDX

DDX schreef op 03 November 2002 @ 01:46:
probleempje:

als ik mijn dvi kabel uit mijn kaart haal (ati 9700 pro)
dan valt beelt uit (ok logisch)
maar als ik hem er weer in blijft het 'no signal detected'
iemand enig idee ?

(moet helemaal rebooten om weer beeld te krijgen via dvi)
iemand ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij iets vertellen over het capturen met de (Hercules) Radeon 9700pro ?
(zet nogal vaak video's over naar SVCD)

Kan dat uberhoud en wat kan ik (beter??) verwachten dan mijn Asus v7700 deluxe?

Alvast bedankt voor het antwoord, kan er op de site van Hercules namelijk niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 11:21:
Wie kan mij iets vertellen over het capturen met de (Hercules) Radeon 9700pro ?
(zet nogal vaak video's over naar SVCD)

Kan dat uberhoud en wat kan ik (beter??) verwachten dan mijn Asus v7700 deluxe?

Alvast bedankt voor het antwoord, kan er op de site van Hercules namelijk niets over vinden.
Alleen de All-in-Wonder kaarten kunnen capturen, momenteel zijn die nog niet op de markt als ik het goed heb. De Hercules 9700 Pro heeft iig geen TV-input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Trailseaker-
  • Laatst online: 17-08-2024
:9 Een kennis van mij zit nu in Mexico en kan daar een originele BBA radeon 9700 meenemen voor $380. Nu zag ik in pricewatch de Hercules 3D Prophet 9700 Pro voor 390 Euro. Ik zit nu dus te twijfelen welke kaart ik moet nemen. BBA is wel gaaf, maar ik las dat die van Hercules minder warm word. Kan iemand mij helpen met goede argumenten over welke kaart ik moet kiezen?

Trailseaker @ GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 12 november 2002 @ 11:24:
Alleen de All-in-Wonder kaarten kunnen capturen, momenteel zijn die nog niet op de markt als ik het goed heb. De Hercules 9700 Pro heeft iig geen TV-input.
Dus dan zou ik een loskaartje moeten nemen, dus... Hercules verkoopt smart-tv. Zal dat wat zijn?

anyway, bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand mij helpen hier..
Ik heb een Club3D Radeon 9700 PRO gekocht toen de kaart nog maar net uit was. Er werdt destijds gezegd dat dit BBA`s zijn. Maar het zit wel in een Club3D doosje... hoe kan ik dat eigenlijk voor de zekerheid nog checken?
Want welke drivers moet ik nou pakken? BBA drivers of PBA drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag op www.roas-computers.nl de ati saphire 9500 pro met 128mb voor 225,- is dit wat voor die prijs. hij is vanaf volgende week leverbaar
deze wil ik dan gebruiken samen met een p4 2.53 en 512 mb ddr

irencus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is het normaal dat als je truform bij oude spellen aanzet dat je framerate heel erg dropt?
In Counter-Strike heb ik normaal 100fps, maar als ik truform aanzet dan heb ik nog maar maximaal 30 fps zodra er ventjes getekend moeten worden.

Ik heb het al met de laatste officiele catalyst drivers geprobeerd en met de beta drivers 6193 en 6200.

Ik draai XP en natuurlijk met een (Connect3D) Radeon 9700pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 16:01:
Ik heb een Club3D Radeon 9700 PRO gekocht toen de kaart nog maar net uit was. Er werdt destijds gezegd dat dit BBA`s zijn. Maar het zit wel in een Club3D doosje... hoe kan ik dat eigenlijk voor de zekerheid nog checken?
ik heb een radeon 9700 van club3d en die is BBA.
en gewoon de drivers van ati gedownload en geinstalled
bios versie van kaart al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 16:01:
BBA Drivers zijn gelijk aan de PBA drivers. Gewoon de BBA-drivers pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Zoals ik al eerder zei op die Truform vraag: De 9700 doet momenteel Truform in software, volgens de laatste roddels zou dit zijn omdat het truform deel van de kaart DX9 nodig heeft om gebruikt te worden( Truform 1 is heel anders dan Truform 2 en kan niet aangezet worden zonder de rest aan te zetten) dus moeten jullie helaas wachten tot dx 9 en bijbehorende drivers uitkomen. ATi had hier ook niet op gerekend, want DX9 stond veel eerder op program

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 21-09 20:34

Paladin

Play Ball!

Beste mede tweakers :)
Ik heb ff een vraagje is het toevallig ook een radeon 9700 die 2 dvi uitgangen heeft ipv 1 analoog en 1 dvi? aangezien ik op dit moment nog 1 tft en een conventionele monitor heb maar later over wil gaan op 2 tft en aangezien dvi toch wel een beter beeld geeft was ik benieuwd of er ook radeons bestaan die dus 2 dvi uitgangen hebben.

Ik zelf kon ze helaas nog niet vinden maar misschien zie ik wat over het hoofd.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag over de Radeon 9700... Ik hoor veel verhalen van slechte compatibiliteit met games (NFS HP2, Asherons Call, FIFA 2003, etc)... Zijn deze problemen echt zo erg of niet? Als dat zo is dan wacht ik wel op de Omen van nVidia namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

star-saber schreef op 12 November 2002 @ 19:03:
[...]

Nee... hoe? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

eigenschappen van beeldscherm
daar staat het ergens tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

de nV30 zal geen Omen heten, tenzij die naam van ATi kopen :) ATi heeft die naam namelijk geregistreerd staan :D En compatibliteits problemen van nieuwe spellen zijn vaak opgelost met de eerst volgende driver release, zoals het hoort.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

ik ben nog geen problemen tegen gekomen wat betreft compatibiliteit met spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 01:46:
Ik heb even een vraag over de Radeon 9700... Ik hoor veel verhalen van slechte compatibiliteit met games (NFS HP2, Asherons Call, FIFA 2003, etc)... Zijn deze problemen echt zo erg of niet? Als dat zo is dan wacht ik wel op de Omen van nVidia namelijk.
is gelul, met 6193 drivers draait alles, soepeltjes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

Dx9 RCo uit, dx9 R9700 drivers en demos vandaag!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

DDX

star-saber schreef op 12 november 2002 @ 19:03:
[...]

is er dan bios update voor 9700 ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39
edward2 schreef op 13 november 2002 @ 11:13:
Dx9 RCo uit, dx9 R9700 drivers en demos vandaag!
Edward, waar haal je dat nieuws vandaan? Ik zie het niet staan op Rage3D ....
Zou wel HEEL vet zijn, DX9 + nieuwe DX9 compliant R9700 drivers + demos die eindelijk laten zien hoe DX9 in actie eruit ziet! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik heb nu ook een 9700pro gekocht en draai die met die 6200 drivers...
Hij draait wel lekker :)
Met 2001Se draai ik nu 13.813 punten, is dat een beetje redelijk met mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Haay schreef op 13 november 2002 @ 11:50:
[...]

Edward, waar haal je dat nieuws vandaan? Ik zie het niet staan op Rage3D ....
Zou wel HEEL vet zijn, DX9 + nieuwe DX9 compliant R9700 drivers + demos die eindelijk laten zien hoe DX9 in actie eruit ziet! :9~
Thread is geclosed, maar hier stond hij:
http://www.rage3d.com/boa...a65f600&threadid=33646958

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Oke, doorgelezen. Blijkbaar had MrB doorgekregen dat een DX9 release eraan stond te komen, en dat ATI klaar stond om erin te springen, maar stelde Microsoft de release toch weer uit en moeten we nog wat langer geduld hebben.

Nou ja, heel misschien later deze week? Maar ff duimen he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 16-09 12:32
ik heb alles nu redelijk aan de praat om mijn masjien
6193 drivers en alle games draaien, alleen heb ik nog last van die irritante triple screen Iiyama bug. mja stap binnenkort toch over op een Sony 21 of 24"scherm :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

star-saber schreef op 13 november 2002 @ 07:37:
eigenschappen van beeldscherm
daar staat het ergens tussen
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gamm/BIOS-R9700.jpg

Ditte? :)
En is dat goed zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gister een hercules 9700 pro. Alles leek prima te werken......maar zodra ik een game opstart loopt ie vast popt terug naar de desktop. Alles wat 2d is verloopt feilloos.

giga-byte ga-vaxp
ddr333 512 mb samsung
os. winxp pro
drivers:
-via 4_43
-hercules 7.78

Iemand enig idee wat dit kan zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hier zijn ze! shit nog een uur werken :(

http://www.3dchipset.com/index.php#849

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

klik nu op options
en dan op details
daar staat de informatie over bios versie etc.

btw
Je hebt dezelfde bios versie als ik.

[ Voor 0% gewijzigd door star-saber op 13-11-2002 17:33 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Trailseaker-
  • Laatst online: 17-08-2024
:P

http://www.muropaketti.co...ooling/r300_ln2/20372.gif

:9~

Kan iemand mij vertellen welke radeon 9700 ik het beste kan kopen, die van Hercules of die BBA? (zie mijn vorige bericht)

Trailseaker @ GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

iemand al geprobeerd ?
kheb namelijk nie veel zin om alles opnieuw eropte gooien als het fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Ik was vandaag al langs www.neowin.net gegaan om netjes bij Microsoft DX 9 RC0 te halen. Deze draait lekker en werkt hier al goed. (Beter dan Beta 3). Net weer langsgegaan en nu stond er een mooi linkje naar Ati bij, dus even binnenhalen.

Ik post de results wel over een uurtje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb iig geen problemen met spellen :)

Demos zien er erg goed uit jammer dat er nog niet zon soort spel te koop is :)

Smartgard werkt nu bij mij wel goed. agp8x en fastwrite aan..... Kan het ook instellen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
WOEI!!!!!!!!! Ik heb DX9 RC 0 geinstalleerd, en de nieuwe beta drivers van ATI voor m'n 9700 Pro, en de 4 DX9 demo's van ATI gedraaid. WOW!!!!! ECHT MAJOR :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Hier heb ik m'n Radeon 9700 Pro voor gekocht! Major eye-candy...... _/-\o_

Alles draait goed, maar volgens mij kunnen we nog wel een hoop optimalisaties verwachten. NFSHP2 voelde net wat minder smooth dan met de 6193 drivers. Ga nu maar eens een 3D Mark 2001 SE benchmark draaien. Kijken hoeveel punten ik moet inleveren. Ik las op Rage 3D forum al dat iemand met DX9 RC0 en nieuwe drivers zo'n 1000 punten omlaag gegaan was...

Oke, 3D Mark 2001 SE gedraaid. Vorige score was 10.259 met 6193 drivers toen m'n Athlon 1200MHz op 1280 MHz draaide. Nu 10.404 met 6228 drivers nu m'n Athlon op 1300MHz draait. Geen significant verschil dus, gezien de iets verhoogde CPU snelheid en iets hogere FSB. Maar gelukkig ook niet lager.

De URL: http://service.madonion.com/compare?2k1=5040555

[ Voor 0% gewijzigd door Haay op 13-11-2002 20:29 . Reden: 3D Mark 2001 SE score toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
waarom is deze 9700 non-pro maar heel weinig goedkoper dan de pro

http://www.tweakers.net/pricewatch/42866?Landfilter=Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op 13 November 2002 @ 19:42:
Oke, 3D Mark 2001 SE gedraaid. Vorige score was 10.259 met 6193 drivers toen m'n Athlon 1200MHz op 1280 MHz draaide. Nu 10.404 met 6228 drivers nu m'n Athlon op 1300MHz draait. Geen significant verschil dus, gezien de iets verhoogde CPU snelheid en iets hogere FSB. Maar gelukkig ook niet lager.

De URL: http://service.madonion.com/compare?2k1=5040555
Bla nu weer ik dus zeker dat er wat fout is! Ik haal ook 10k punten alleen dan met 600mhz meer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ut2003 heeft een hogere min fps bij mij met deze drivers(niet de timedemo's, want daar klopt geen bout van ) maar gewoon met fraps en de ervaring in het algemeen.
De dx demo's zijn mooi, maar eigenlijk moet ATI eens iets in elkaar zetten zoals X-Isle bv.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

star-saber schreef op 13 november 2002 @ 17:00:
[...]

klik nu op options
en dan op details
daar staat de informatie over bios versie etc.

btw
Je hebt dezelfde bios versie als ik.
Daar staat:

BIOS Version: 8.003
BIOS Part Number: 11394206101
BIOS Date: 2002/08/02

Ik ga nu ook DirectX 9.0 beta stuff proberen met die drivers :D

• Haay
FUCK !!!!!! OpenGL is verneukt! Weet nog niet of het aan de beta DX9 ligt of aan de nieuwe ATI drivers, maar iedereen met een 9700 die beiden geinstalleerd heeft meldt dat OpenGL games onspeelbaar zijn!

Zelf heb ik getest:
Quake 1 op 1280*960 op 32 bit kleur ..... onspeelbaar. 1 tot 2 fps met flinke freezes om de seconde. Op 16 bit kleur nog net wel speelbaar, maar niet 'smooth'.
Serious Sam Idem. Onspeelbaar.
MOHAA Idem. Onspeelbaar.

Alle D3D werkt prima, zoals ik al eerder melde. Heel vaag dit!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Haay schreef op 14 november 2002 @ 00:03:
FUCK !!!!!! OpenGL is verneukt! Weet nog niet of het aan de beta DX9 ligt of aan de nieuwe ATI drivers, maar iedereen met een 9700 die beiden geinstalleerd heeft meldt dat OpenGL games onspeelbaar zijn!

Zelf heb ik getest:
Quake 1 op 1280*960 op 32 bit kleur ..... onspeelbaar. 1 tot 2 fps met flinke freezes om de seconde. Op 16 bit kleur nog net wel speelbaar, maar niet 'smooth'.
Serious Sam Idem. Onspeelbaar.
MOHAA Idem. Onspeelbaar.

Alle D3D werkt prima, zoals ik al eerder melde. Heel vaag dit!
*Schok*
Zou 't toeval zijn... of een complot van Microsoft?

Geen van beide zou me verbazen...

• DinX
  • Laatst online: 20:08

DinX

Motormuis

Iemand interesse in screenshots van de dx9 demo's ? :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Damn die demos zijn echt de moeite waard te bekijken :)

• DinX

DinX

Motormuis

Hier wat screenshots voor de mensen die twijfelen of dx9 rc wel de moeite is om te installeren.
Deze demo's zijn allemaal real-time gerenderd. Je kan tijdens de demo's (sommigen) dus kiezen wat je wil zien, inzoomen, bewegen terwijl de animatie verder gaat.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/cristal1t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/cristal2t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/car1t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/car2t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/pipe1t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/pipe2t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/bear1t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/bear2t.jpg

zo, nu zijn ze wat meer modem-vriendelijk.

• Cougar
  • Laatst online: 18-09 10:16
ja , post ze maar :P
DinX schreef op 14 November 2002 @ 00:15:
Iemand interesse in screenshots van de dx9 demo's ? :)

Verwijderd

Ben blij dat ik DirectX 9 beta en die drivers geinstalleerd heb zeg...

-Mijn beeldscherm wilt nou tenminste op 100Hz 1280 x 960 draaien (eerst wou tie maar 75 ofzo)
-Beeld ziet er beter uit, betere kleuren iig
-Unreal Tournament getest, deed het prima, had nog rond de 40 fps met 32 adept bots op Deck16][ :)

Zal zo ook ff een benchmark draaien en UT2003

**UPDATE**
UT2003 bechmarken ging ook prima

Ben eindelijk echt tevreden over mijn keus om voor ATI te gaan.

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, 276 posts... Heb ik wat gemist? ;)

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, ik heb m'n post wat aangepast

• Smarron
  • Laatst online: 21:54

Smarron

The bend

Wat ziet dat er asociaal uit zeg !! DAMN !!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Wekkel schreef op 14 november 2002 @ 00:36:
Hmm, 276 posts... Heb ik wat gemist? ;)
Pollewob in "-= Radeon Topic - Deel 62 =-"

Nog ruim 700 posts te gaan voordat deze dicht gaat. :P

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Trunksmd
Ik heb mijn vraag een paar dagen geleden en ik stel hem opnieuw:

wie weet waar ik drivers van Linux voor de r9700 pro kan vinden? Ik heb internet afgezocht, maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Ik ben wel ergens (weet niet meer waar) tegengekomen, dat ze einde van het jaar er zouden zijn.

Ik stel hem net zolang totdat iemand kan antwoorden 8)

• Devil N
  • Laatst online: 05-09 20:08
CJ schreef op 14 November 2002 @ 01:56:
[...]

Pollewob in "-= Radeon Topic - Deel 62 =-"

Nog ruim 700 posts te gaan voordat deze dicht gaat. :P
W00t, dan heb ik de eer om het eerste Radeon topic geopend te hebben die verder zal gaan dan 255 posts :)

• shuogg
Waar haal ik die directx 9 beta + drivers?

• DinX

DinX

Motormuis

• Haay
Trunksmd schreef op 14 November 2002 @ 09:12:
Ik heb mijn vraag een paar dagen geleden en ik stel hem opnieuw:

wie weet waar ik drivers van Linux voor de r9700 pro kan vinden? Ik heb internet afgezocht, maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Ik ben wel ergens (weet niet meer waar) tegengekomen, dat ze einde van het jaar er zouden zijn.

Ik stel hem net zolang totdat iemand kan antwoorden 8)
Oke, antwoord: ze zijn er nog niet! Linux drivers hebben geen prioriteit voor ATI. Dus hou maar op met vragen hier, want dat is zinloos. Tot dusverre heeft ATI alleen Linux drivers voor de 8500 gereleased. Ook de 9000 moet het zonder doen.

• gp500
  • Niet online
je ziet op steeds meer plaatsen al dat de 9700 non-pro en de 9500 te bestellen is.

• pagani
  • Niet online
Al gezocht maar niet gevonden (ook tv-outfaq doorgespit):
Ik sluit m'n 9700 pro met svhs aan op de tv (via zo'n scart blokje). Nu heb ik het probleem dat het beeld erg onrustig is. Er lopen strepen (geen witte, maar beetje storende schuine strepen) van rechts naar links over het scherm. Het is nog wel te kijken,maar wel zonde van de beeldkwaliteit. Wat hier aan te doen?

• OcNewB
DOom 3 loopt stukken beter met de nieuwe dx9.0 drivers. Ook de demo's zijn diepe zucht..

• Haay
johnnyv.nl schreef op 14 November 2002 @ 13:34:
Al gezocht maar niet gevonden (ook tv-outfaq doorgespit):
Ik sluit m'n 9700 pro met svhs aan op de tv (via zo'n scart blokje). Nu heb ik het probleem dat het beeld erg onrustig is. Er lopen strepen (geen witte, maar beetje storende schuine strepen) van rechts naar links over het scherm. Het is nog wel te kijken,maar wel zonde van de beeldkwaliteit. Wat hier aan te doen?
Heb je al geprobeerd de TV-out op andere refreshrates te zetten?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bij mij draait openGL gewoon goed, (SOF2) alleen zou het leuk zijn als die smerige smoke en fog banding (strepen=slechte overgangen door niet overlopen) weg zou gaan.

Heerlijk he 1280x960 op 100Hz, loopt draait stukken strakker en UT2003 loopt met deze drivers zo ie zo super! niet veel sneller maar veel smoother en met minder tearing (v-sync uit geeft (mouse)lag met ATI kaarten en UT2003)

Niet op voorraad.

• OcNewB
yup heb ik ook. Ook nolfII loopt smoother en nfshpII ook!

• pagani
  • Niet online
Haay schreef op 14 november 2002 @ 14:59:
[...]

Heb je al geprobeerd de TV-out op andere refreshrates te zetten?
Zal dat nogeens gaan proberen morgen...

Verwijderd

Zo al m'n hercules 9700 pro problemen opgelost. Er was een probleem met agp 8* en directx 8.1. Directx 9.0 en de nieuwe ati driver geinstalleerd en alles werkt zowel met opengl als directx.

link : http://www.ati.com/products/pc/catalyst/dx9demos.html

• star-saber

star-saber

Ryzen

dx9 drivers vindt ik nie zo super
battlefield vertoont allerlei texture erros en veel tearing
ook veel last van zaagtanden aan de randen
leek alsof het in 16 bit draaide maar draaide echt in 32 bit
ben weer op dx8.2

Verwijderd

edward2 schreef op 14 november 2002 @ 15:05:
UT2003 loopt met deze drivers zo ie zo super! niet veel sneller maar veel smoother en met minder tearing (v-sync uit geeft (mouse)lag met ATI kaarten en UT2003)
Wat is tearing en bedoel je het niet zo..
V-sync AAN geeft mouselag in UT2003? Of zal het weer een combi zijn van de driver instelling en UT2003 instelling (te vinden in je UT2003.ini)
Anyways... je kan aan je fps zien of V-sync aan is of niet. In UT en andere games was het altijd zo dat als V-sync aan is, je die lag krijgt.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 19:40:
[...]

Wat is tearing en bedoel je het niet zo..
V-sync AAN geeft mouselag in UT2003? Of zal het weer een combi zijn van de driver instelling en UT2003 instelling (te vinden in je UT2003.ini)
Anyways... je kan aan je fps zien of V-sync aan is of niet. In UT en andere games was het altijd zo dat als V-sync aan is, je die lag krijgt.
Ja mijn fout, ik bedoel v-syn aan geeft lag , ik had nog "want aan " tussen dat zinnetje moeten zetten.

Tearing is dat je beeld als het ware gaat scheuren/verschuiven over een horizontale rand tijdens het omdraaien bv.

Niet op voorraad.

• DinX

DinX

Motormuis

star-saber schreef op 14 november 2002 @ 16:49:
dx9 drivers vindt ik nie zo super
battlefield vertoont allerlei texture erros en veel tearing
ook veel last van zaagtanden aan de randen
leek alsof het in 16 bit draaide maar draaide echt in 32 bit
ben weer op dx8.2
Niet vergeten: directx 9 is BETA
Dus nog een hoop wat moet gedebugged worden enzo

• star-saber

star-saber

Ryzen

ja dat weet ik maar voor mij is het nog niet te gebruiken

• llevering
  • Laatst online: 22:51
Ik heb net 2 dagen mogen genieten van een dual monitor setup met een Ati Radeon 9000, maar echt super hoor! :~

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 16-09 12:32
woei ga zo ook DX9 RC0 en radeon dx 9.0 drivers erop pleuren en demotje draaien 8)

/edit 1

OMG wat een demos :o :o

DX9 loopt heerlijk _/-\o_ _/-\o_

/edit 2

de demos liepen perfect maar ik heb last van haperingen in vrijwel elke opengl game :( (2 seconde pauze)
ff uitzoeken waar dat probleem in zit want de doom III alpha loopt als een tiet op deze drivers.

/edit 3

schijnt dus een bug te zijn met opengl en dx9 in windowed mode (:r) draait alles wel goed

op de manier op te lossen (atioglxx.dll van een ander driver versie pakken):

1). You need to unzip the atioglxx.dl_ to a path (i.e. Desktop).
2). Then you need to drop to a command line (Start, Run, cmd).
3). Switch to the directory where you put atioglxx.dl_
4). Type 'expand atioglxx.dl_ atioglxx.dll'
5). The file is now expanded and you can copy that file to C:\Windows\System32.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.