Toon posts:

Installatie van de videokaart lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het aan de gang krijgen van mijn computer.
Ik heb een Chaintech MBT0 mainboard i440BX chipset met een P3 500 CPU en 128 MB sdram
Nou wil ik dit systeem uitrusten met een geforce2 mx400 alleen ik krijg windows niet opgestart/geinstalleerd als deze kaart in de computer zit.
Ik heb geprobeerd windows xp pro te installeren hierbij loopt hij tijdens de setup vast met het installeren van de hardware (de laatste entry in de setup log is de installatie van de geforce)
Kan dan wel opnieuw opstarten en weer doorgaan maar als hij dan klaar is en om de eerste keer op te starten met de geinstalleerde geforce drivers crasht hij (zwart scherm met knipper ding bovenin)
veilige modus werkt wel en als ik de geforce uitschakel werkt het systeem ook (heb verschillende detonators gebruikt)
Met windows 2000 heb ik het zelfde probleem.
Windows 98 installeerd wel goed maar crasht na het installeren van de detonator drivers (meerdere versies geprobeert)
Ik heb na de mislukte installatie de vga kaart vervangen door een viper v550 en een asus v8200 allebij de keren werkt het systeem gewoon goed windows 98 en xp
De geforce 2 mx400 heb ik daarna ook in andere systemen getest en daar werkt hij gewoon.

ik heb de nieuwste bios geinstalleerd voor het moederbord (datum 18-07-2000)
Alle andere hardware is uit de computer gehaald behalve een cdrom speler, floppy en de HD

Nou is mijn vraag ligt dit aan de geforce 2 of is er iets anders aan de hand.
Ik was namelijk van plan om een geforce4 MX440 te halen alleen weet ik niet of dit wel werkt.

Weet iemand een oplossing, op het internet heb ik niets kunnen vinden.

Verwijderd

Het probleem is op te lossen door 2 pinnetjes van de videokaart zorgvuldig af te tapen. Gebruik de search voor exacte oplossing :

[search=AGP4x chaintech]
[search=AGP4x AHP2x]

Verwijderd

Topicstarter
Als agp4x het probleem is waarom werkt die Asus 8200 dan wel. Die trekt volgens mij ook meer stroom dan de gf2 ?

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook met m'n Asus V7100pro (gf2mx400) op zo'n board. Best vaag, ik zou dus ook wel graag een oplossing willen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga niet meer zitten kloten met die gf2, heeft me al een heel weekend gekost.
Maar zou iemand mij kunnen vertellen of een geforce4 mx440 wel zonder problemen wil werken?

O ja waar zijn die speciale detonators (brandon mol) waar over gepraat wordt te downloaden.

Verwijderd

je kan ook gewoon ff simpele pci kaart erin steken en je GF eruit halen en daarmee xp installen en de eerste keer als ie reboot gooi je je GF er weer in, dat werkt bij mij ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp een keer met de asus 8200 geinstalleerd en dan gewisseld met de gf2 en in windows 98 heb ik het zelfde gedaan met de viper V550.
Dat werkt een keer maar dan laad hij drivers voor de nieuwe kaart en is het afgelopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de genoemde postings doorgelezen maar heb toch nog een aantal vragen.
de gf2 heeft problemen met deze chipset mijn gf3 doet het wel doet een gf4 het dan waarschijnlijk ook?
Wat doet die tape precies en waar zijn die speciale drivers te downloaden?

• Vincentio
  • Niet online
Die tape zorgt zoals ik het zie dat hij niet op AGP 4x wil draaien en daardoor alles in de soep draait. Ik ga het straks ook even uittesten, ik post de resultaten wel.

• Vincentio
  • Niet online
Oi, wat bedoelt men eigenlijk met Tape? Ik denk dan altijd aan dat Zwarte Tape en dat lijkt me toch wel iets te dik of voldoet plakband ook al?

Verwijderd

Je kunt het beste isolatietape gebruiken :)

• Vincentio
  • Niet online
ja en dat heb ik ook zo maar even thuis staan.
Zou plakband theoretisch werken?

O en ik ben vandaag beetje moeilijk sorry, maar hoe krijg je het in hemelsnaam voor mekaar om alleen dat allerlaatste goude stripje op de derde reep af te plakken? dat is nog geen mm.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ook enig idee of een gf4 wel werkt ik wou er namelijk straks een gaan halen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die pinnetjes afgeplakt en het lijkt nu te werken. Idioot maar waar.

Verwijderd

Is het met gewone plakband gelukt ? :)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 16:57:
Heeft iemand ook enig idee of een gf4 wel werkt ik wou er namelijk straks een gaan halen
geforce4 en i440BX werkt wel, maar overklokken ho maar
op standaard snelheid gaat het prima, ook zonder plakband
ik zit nou op 750@825 :'( , meer durf ik voorlopig niet aan want dan loopt die PCI bus flink op, en dat geeft vast ook problemen, en 124 mhz (de eerste met lagere PCI) is teveel, dan gaat ie vasthangen.
mijn geforce2 pro ging wel vrij goed met 750@1000 op 89mhz AGP, alhoewel die wel stevig kon hangen met SOF en MOHAA (maar niet met UT2K3)
denken jullie dat dat plakband geintje mijn overklok mogelijkheden kan verbeteren?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Pagina: 1