Toon posts:

Windows start niet op met Hercules Geforce 2 MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net bij Funprice een Hercules Geforce 2 MX 32 Mb videokaartje in de aanbieding gekocht (150 piek), maar ik krijg hem niet aan de praat. Het probleem is dat windows niet meer opgestart wordt. Je ziet het opstartscherm met het balkje dat onderin 'loopt'. Op een gegeven moment stopt hij met lopen, de HD ratelt nog even door en dan doet hij niets meer.

Ik heb de bijgeleverde drivers geprobeerd, ik heb de nieuwste hercules drivers gedownload en geprobeerd, ik heb de 'standaard' nVidia drivers geprobeerd (detonator). Telkens hetzelfde probleem.

Verder heb ik directx 8 geïnstalleerd. Ook heb ik hier al gezocht op vergelijkbare topics, maar niemand had dit probleem.

Mijn systeem (o.a.):
PII 333@400
BX moederbord
Windows 98 SE NL

Wie kan me helpen?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

In je BIOS ff de default settings laden helpt 7/10 keer :)

webOS all the way!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Gek, Probeer eens in je BIOS wat dingen aan/uit te zetten m.b.t. AGP

Sideband Adressing UIT
Fast AGP Writes UIT

doet hij het dan?

Verwijderd

Ik denk dat dit een probleem AGP4x - AGP2x is. Je mobo ondersteund max. AGP2x, terwijl je kaart op AGP4x staat ingesteld via de drivers. Dit is waarschijnlijk op te lossen door het uiterst rechtse pinnetje van de kaart helemaal goed af te tapen.

Maar, niet gevreesd, zo kan het misschien ook : ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met een ASUS7100 GF2MX. Ik heb een softwarematige oplossing gevonden door getunede drivers (detonators 10.80) van Brandon Mol te downloaden die dus softwarematig hetzelfde doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het default zetten van mijn Mobo hielp helaas niet.

De settings m.b.t. het AGP-slot die genoemd worden heb ik niet.

Volgens mij ondersteunt mijn mobo 'slechts' 1x AGP.

Die softwarematige instelling ga ik zodadelijk gebruiken.

Over een maand koop ik een nieuw mobo met AMD 1500+ oid, maar ik wil die videokaart nu al wel gebruiken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 12:47 schreef Courage het volgende:
Ik heb een softwarematige oplossing gevonden door getunede drivers (detonators 10.80) van Brandon Mol te downloaden die dus softwarematig hetzelfde doen. :)
Ik kan die drivers nergens vinden. Weet jij waar ik ze kan vinden? (ik heb op google gezocht, maar niets gevonden :( )

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Op zaterdag 15 december 2001 12:47 schreef Courage het volgende:
Ik denk dat dit een probleem AGP4x - AGP2x is. Je mobo ondersteund max. AGP2x, terwijl je kaart op AGP4x staat ingesteld via de drivers. Dit is waarschijnlijk op te lossen door het uiterst rechtse pinnetje van de kaart helemaal goed af te tapen.
Bovenstaande werkt inderdaad, heb ik ook gedaan. Met het uiterst rechtse pinnetje wordt het pinnetje bedoeld dat zo ver mogelijk van de VGA connector verwijderd zit.

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 13:30 schreef Topje het volgende:

[..]

Ik kan die drivers nergens vinden. Weet jij waar ik ze kan vinden? (ik heb op google gezocht, maar niets gevonden :( )
Ik kan ze wel ff onlijn gooien. Ik heb twee smaken : win98 en win2k. Welke had u zoal gehad willen hebben ? :)

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
als ie het nog niet zou doen heb ik misschien een oplossing die bij mij iig werkte. Doe er een standaard pci videokaartje in (S3 kaartje of zo). Dus echt nog een oud kaartje. Daarna geraak je in windows. Installeer de AGP driver die je kan vinden op www.viatech.com en daarna reboot je. Als windows daarna is opgestart, windows afsluiten, geforce erin doen en dan hoort ie te werken.
Veel succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Win98. Zet die maar on-line. Alvast bedankt!! :)

Verwijderd

Brandon Mol's detonators 10.80 voor windows 98 :)

Hij is aan het uppen, maar de kabel is druk bezig dus om 15:00 staat ie er wel. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben voor de rest van vandaag en morgen bij mijn ouders. Maandag ga ik het even proberen.

THANX!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die drivers gedownload en de Asus 7100 SDRAM drivers ingesteld (volgens mij komen die overeen met de Hercules 3D Prophet 2 MX). Hiermee doet hij het al, ik hoef dus zelf niet meer te klooien met 1x, 2x of 4x AGP. Klopt dit?

Dat programmaatje dat erbij zit (anvsetup) kan ik niet draaien, omdat hij zegt dat het geen asus is (klopt natuurlijk ook).

Ik ben in ieder geval blij dat hij het doet (spelletjes zien er stukken beter uit :9~ ). Verder kan ik geen 32-bits kleuren gebruiken in windows (dan klapt hij terug naar 640x480 ofzo. resolutie = 1152x864). 16-bits lukt wel.

TNX anyway en misschien kan het nog wat beter worden met antwoord op de bovenstaande vragen.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 10:47 schreef Topje het volgende:
Ik heb die drivers gedownload en de Asus 7100 SDRAM drivers ingesteld (volgens mij komen die overeen met de Hercules 3D Prophet 2 MX). Hiermee doet hij het al, ik hoef dus zelf niet meer te klooien met 1x, 2x of 4x AGP. Klopt dit?
Dit klopt, je hebt nu een softwarematige oplossing, dit maakt die drivers zo uniek :)
Dat programmaatje dat erbij zit (anvsetup) kan ik niet draaien, omdat hij zegt dat het geen asus is (klopt natuurlijk ook).
Idd. :)
Ik ben in ieder geval blij dat hij het doet (spelletjes zien er stukken beter uit :9~ ). Verder kan ik geen 32-bits kleuren gebruiken in windows (dan klapt hij terug naar 640x480 ofzo. resolutie = 1152x864). 16-bits lukt wel.
Dat kan, ik gebruik ze voor windows 2000 dus dat weet ikniet precies. Nou moet ik zeggen, ik zie toch niet veel verschil tussen 16 en 32 bits hoor :)
TNX anyway en misschien kan het nog wat beter worden met antwoord op de bovenstaande vragen.
You're welcome, misschien dat iemand anders nog iets over die kleuren kan zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, maar op zich wel te verwachten: ik heb de computer een paar keer opnieuw opgestart en nu doet hij wel 32-bits :?

In ieder geval draait het nu perfect!

Verwijderd

Topicstarter
Werken die drivers (van win2k) ook met Windows XP? Want die ga ik nu zo installeren (tenzij het niet gaat werken natuurlijk).
Pagina: 1