Het grote dMSN topic *

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62131

Topicstarter
hoewel nog niemand dit prog kent toch maar vast een 'het grote... topic :) '

dMSN is een java msn versie met enorm veel opties meer boven msn5.0
het prog is op dit moment nog in bèta 0.98b (werkt al bijna perfect overigens)
(te downloaden op www.dmsn.tk)

toch zou ik graag ervaringen van mensen horen hier, nieuwste patches,
problemen & oplossingen e.d, aangezien het prog nogal extreem uitgebreid is wat opties betreft, dus ervaringen hier plz :)

ik denk dat dit programma een groot succes kan worden als de puntjes op de i worden gezet

kortom: fire away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik ga het es ff proberen, klinkt geinig

edit:
het werkt niet echt prettig, log, doet rare dingen met de kleur van het font, ik kan de namen van de mensen op mn contact list niet zien (er staan alleen een rits spaties met daarachter de status). Het schijnt naar iedereen op mn lijst een message te hebben gestuurd met de tekst "Hi im using dMSN version blabla"... Kortom, het doen van alles dat ik niet wil dat het doet en dat vind ik een heel vervelende eigenschap bij software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26487

m-m schreef op 26 oktober 2002 @ 23:48:

edit:
het werkt niet echt prettig, log, doet rare dingen met de kleur van het font, ik kan de namen van de mensen op mn contact list niet zien (er staan alleen een rits spaties met daarachter de status). Het schijnt naar iedereen op mn lijst een message te hebben gestuurd met de tekst "Hi im using dMSN version blabla"... Kortom, het doen van alles dat ik niet wil dat het doet en dat vind ik een heel vervelende eigenschap bij software.
thnx m-m ik wilde bijna al gaan downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Doe maar geen 'groot topic', daar is het nog iets te klein voor :+

Verder: wat heb je er zelf over te zeggen? Als ik het zo lees start je dit topic omdat je zelf hebt meegedaan aan het maken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 19:46
Sinds het in Java is geschreven... Waarom maken ze geen linux versie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasicQ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 11:15
Er is een linuxversie!

zie: www.dmsn.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Spem :X

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 19:46
Ja ik zie het nu ook |:(
Ik klikte meteen op downloads en ik zag alleen Windows staan :P
edit:
Wel vervelend dat je dan de maker moet mailen als je de linuxversie wil hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-07 22:24
Die namen kan je instellen (ergens een optie namen weergave ofzow)

Die kleur kan je ook instellen. Bij lettertype en dan random kleuren uitzetten (of iets in die richting)

Heb al eens getest maar er zitten imo nog veel bugs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62273

m-m schreef op 26 oktober 2002 @ 23:48:

edit:
Je heb gelijk, eerste fout dat je lijst nie zag komt alleen voor bij eerste login, net ff gefixed, 2de van dat je dMSN gebruikt, dat hoorde er eigenlijk nie meer in |:(. die dus ook meteen eruit gehaald, iemand anders nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

DMSN RULED...
Werk er al vanaf v0.1 mee :-D
Huidige versie is sinds een uurtje 0.98D _/-\o_

Xit ook niet voor nix in het Dmsn ProMo TeaM 8)

Ervaringen: Cewl... Inmiddels Bugvrij... Geweldig... 1337 etc :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58011

:O, der zijn al zoveel Messenger klonen (voor linux en windows), maar als je wilt dat mensen je progsol beta-testen kun je dat ook gewoon vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Ziet er leuk uit, maar wat is JVM precies??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

JavaVirtualMachine...

Maare...
* Dionisus19 zoekt geen betatesters..

Maar heb je weleens een msn client gezien met ingebakken translator?
Of reflect Text? Duzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
jammer dat ie fullscreen opent, dat vind ik altijd irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

:s
Die url? of Dmsn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb er totaal niets mee te maken, hij werd op tweakers.net hier een keer gepost, en zo kom ik eraan.

en over dat 'hi ... i am using..' dat slaat nergens op dat is aleen de allereerste keer dat je aanmeld omdat het prog nog geen username van je heeft. zodra je die erin hebt gezet zie je dat nooit meer terug.

ik heb er op een ander forum ook al een topic over geopend daar heb ik alle voordelen t.o.v. msn 47 gepost, ff copy paste :P:

-----------------------
voordelen dMSN t.o.v. MSN
-inloggen op andere dan msn chatservers, dus ook een eigen chatserver smile.gif
-contactpersonen tonen op msn naam/msn naam+email/ECHTE NAAM/echte naam + email
-mogelijkheid offline vrienden niet weer te geven
-tabbed chatscreen: alle chats in 1 tab ipv je hele traybar vol met openstaande chatsessies smile.gif
-volledig skinnable, bijv Mozilla stijl tong.gif , winxp stijl, macOS stijl, Metal e.v.a.
-buddy icons skinnable
-taal vh programma in het prog zelf te wijzigen ipv eerst een ENG versie te moeten downloaden als je de engelse MSN wilt angry(rv).gif
-event window 'die en die is online' veel geavanceerder:
1waar je hem wilt weergeven
2om wat voor redenen je hem wil weergeven (alleen bij iemand die online gaat
of ook bij afmelden, naamswijziging, blokkeren, status wijzigen e.d.
-je status op offline zetten en toch nog kunnen chatten smile.gif
-sneltoetsen voor 10 standaardberichten, bijv CTRL+1 voor 'ff geen tijd. mzl!'
-achtergrondfoto in het base chat screen
-kleur & lettertype veranderen van je buddylist
-auto away functie ingebouwd, dus zonder MSN Plus! smile.gif
-controleren van meerdere emailaccounts ipv alleen je msn email adres
-alle geluiden, van eigen login tot het afmelden van anderen, te wijzigen naar elk geluid dat je wil
-je kan je IP en/of je Nedstat ID wijzigen in dit prog smile.gif
-BBCode in de chatsessie's, dus niet meer 1 lettergrootte in een scherm,
je kan een ander nu ook 'verassen' met een lettertype 40 in zijn scherm smile.gif
-automatische chatlog per user binnen het prog, dus niet meer in een laf txt bestand smile.gif
-overall viewer voor alle chatlogs die er zijn of gewoon tijdens een chatsessie met iemand kijken wat ie de vorige keer ook al weer zei
-overall viewer binnen het programma van al je ontvangen bestanden
-illegale dingen in je username nu mogelijk:
1namen als 'fuck microsoft'
2namen met websites erin, bijv. 'Marco - www.decramy.cjb.net'
-zaken als het actuele nieuws, het nummer dat je in winamp aan het luisteren bent (!), de datum, de tijd e.d. in je username te adden via codes als %nu.nl (headlines nu.nl per 10 seconden refreshed)
-blokkeren dat een ander kan zien dat je een tekst naar hem/haar aan het typen bent
-praten in 64bit encryptie sleutel, voor de gevoelige gesprekken smile.gif
-zien of iemand echt offline is of dat ie je geblokkeert heeft of alleen op offline weergeven staat
-de geheime vraag van je mede chatter (die hij nodig heeft als ie ze msn inlog vergeten is) aflezen smile.gif
-een screenshot van je desktop versturen naar een ander met 1 klik: er wordt een screenshot gemaakt die meteen wordt verzonden, dus zonder tussenkomst van Paint e.d. smile.gif
-stuk of 15 nieuwe MSN alike smilies
-alle bestanden van alle formaten verzenden
-speciale geluiden als bijv je vriendinnetje zich aanmeldt (pr0mpt smile.gif)
-ingebouwde vertaler die alles wat jij typt in het engels vertaalt voor de andere chatter naar Duits/Frans/Spaans/Mexicaans/Portugees smile.gif
-aantal toekomstige functies als ICQ support? smile.gif

nadelen
-het is nog een beetje buggy, echter zodra de final uitkomt laat ik het hier natuurlijk weten!
-het gebruikt een kleine 28mb ram geheugen

overalle gezien denk ik dat dit programma in een Final Version best een groot succes kan worden; alle functies die erin zitten zijn handig of leuk, het enige waar je je aan ergert zijn de kleine bugs die er nog in zitten, maar dat moet te verhelpen zijn

ik meld het hier wel als er een final is
overall gezien denk ik echt dat dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Final is in zicht.... :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
Als ik naar www.dmsn.tk ga dan komt er een popup die zich over het hele scherm opent, dat vind ik niet zo prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Mjah.... Tis wel een grappige site... Het idee erachter was om een soort van msn scherm te creeeren... Wat aardig gelukt is moet ik zeggen... :D
Anywayz (no flame intended) als hij bij jou op een volledige schermgrootte opent, raad ik je aan om een hogere resolutie te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
Dionisus19 schreef op 27 oktober 2002 @ 17:06:
Mjah.... Tis wel een grappige site... Het idee erachter was om een soort van msn scherm te creeeren... Wat aardig gelukt is moet ik zeggen... :D
Anywayz (no flame intended) als hij bij jou op een volledige schermgrootte opent, raad ik je aan om een hogere resolutie te nemen ;)
ik heb hem op de resolutie 1280x1024 dat is toch groot zat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Laatst online: 11-07 13:45

The_Duke

ho gek!

BBCode in de chatsessie's, dus niet meer 1 lettergrootte in een scherm,
je kan een ander nu ook 'verassen' met een lettertype 40 in zijn scherm.
nah lekker is dat......dat moet iemand niet bij mij flikken want dan trap ik m toch gelijk uit me lijst :(
gelukkig hek trillian, die heb gin last van dit soort onzin :)

Ik zie dit programma gewoon als trijter programma voor mede chatters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 11:10
Gaat het ook als java webstart applicatie worden uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The_Duke schreef op 27 oktober 2002 @ 17:10:
[...]

nah lekker is dat......dat moet iemand niet bij mij flikken want dan trap ik m toch gelijk uit me lijst :(
gelukkig hek trillian, die heb gin last van dit soort onzin :)

Ik zie dit programma gewoon als trijter programma voor mede chatters.
alleen omdat dat kan??
nou dan baseer je je mening wel op iets heel onbelangrijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
het fullscreen probleem is al opgelost, na een reboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59687

Ben hem an het downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

LoL@Dextor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59687

Het enige nadeel is nu dat je bij die nieuwe gezichtjes namen gebruikt.
(maar ben opzoek naar meer nadelen :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Das geen naadeel... Gwoon een naamgeving (kirby) <= Tjah... Wat moet je er anders van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59687 schreef op 27 oktober 2002 @ 17:35:
Het enige nadeel is nu dat je bij die nieuwe gezichtjes namen gebruikt.
(maar ben opzoek naar meer nadelen :D )
rechtermuis op de smiley knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Anoniem: 62131 schreef op 27 oktober 2002 @ 17:27:
[...]

alleen omdat dat kan??
nou dan baseer je je mening wel op iets heel onbelangrijks
ohh je wil nog meer:
-illegale dingen in je username nu mogelijk:
1namen als 'fuck microsoft'
2namen met websites erin, bijv. 'Marco - www.decramy.cjb.net'
-zaken als het actuele nieuws, het nummer dat je in winamp aan het luisteren bent (!), de datum, de tijd e.d. in je username te adden via codes als %nu.nl (headlines nu.nl per 10 seconden refreshed)
-blokkeren dat een ander kan zien dat je een tekst naar hem/haar aan het typen bent
iedereen heb een tiefus hekel aan lange irri msn namen en hier in dit prog word het ff aangemoedigd. heb je straks een lijst vol met mp3 nummers die steeds veranderen, leuk man echt wel vet !! :( :( :(
Je vind het ook "leuk" om teksten met lettertype 40 te krijgen?? ben je toch een zeldzaam figuur moet ik zeggen. nah goed, als je dit allemaal "leuk" vind moet je dit prog vooral gebruiken maar ik denk niet dat je nog in veel msn lijsten zal verschijnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Dan pas je dat bij de Triggersettings aan... Je kan per actie alles wijzigen: Logon, Logoff, Name Change etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Duke schreef op 27 oktober 2002 @ 17:42:
[...]

ohh je wil nog meer:

[...]

iedereen heb een tiefus hekel aan lange irri msn namen en hier in dit prog word het ff aangemoedigd. heb je straks een lijst vol met mp3 nummers die steeds veranderen, leuk man echt wel vet !! :( :( :(
Je vind het ook "leuk" om teksten met lettertype 40 te krijgen?? ben je toch een zeldzaam figuur moet ik zeggen. nah goed, als je dit allemaal "leuk" vind moet je dit prog vooral gebruiken maar ik denk niet dat je nog in veel msn lijsten zal verschijnen. :P
mp3 nummers: kan met nog meer programma's, kep zelf lading mensen in me lijst die het doen, moeten ze zelf weten, lekker boeiend, en ik heb het ook in me naam soms, niemand die zeurt....
lettertype 40: tis een extra mogelijkheid, als je mensen in je lijst heb die irri willen zijn, kan ik nie veel aan doen, zal wel iets maken om die BB code uit te zetten, maar ik heb nooit iemand gehad die irri zat te doen met die bb code,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Dionisus19 schreef op 27 oktober 2002 @ 17:44:
Dan pas je dat bij de Triggersettings aan... Je kan per actie alles wijzigen: Logon, Logoff, Name Change etc...
gaat het niet om.
Het programma heeft functies die niet moeten kunnen, heel veel mensen ervaren dit als zwaar irritant !!
Ik zie het nut van deze asosiale functies niet in, schrap ze ofzow, word het geheugengebruik ook minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
als je het niet een handig proggie vind, dan gebruik je het toch gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

DeXToR_122 schreef op 27 oktober 2002 @ 17:48:
[...]

als je het niet een handig proggie vind, dan gebruik je het toch gewoon niet.
*zucht*
je snapt het niet he?
ookal gebruik je het NIET, je hebt er nog last van als iemand anders in je lijst het WEL gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Mjah.... Of je gebruikt geen MessagingApp... Dan kunnen mensen ook niet irri doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Dionisus19 schreef op 27 oktober 2002 @ 17:53:
Mjah.... Of je gebruikt geen MessagingApp... Dan kunnen mensen ook niet irri doen...
jah dat zit er wel dik in als mensne dit soort proggies gaan gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
The_Duke schreef op 27 oktober 2002 @ 17:50:
[...]

*zucht*
je snapt het niet he?
ookal gebruik je het NIET, je hebt er nog last van als iemand anders in je lijst het WEL gebruikt.
als je er last van hebt dan gooi je die gene toch gewoon weg :) En anders er zijn zat proggies voor msn om anderen mee te irriteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

DeXToR_122 schreef op 27 oktober 2002 @ 18:00:
[...]

als je er last van hebt dan gooi je die gene toch gewoon weg :) En anders er zijn zat proggies voor msn om anderen mee te irriteren
De opzet van msn is toch niet om mensen te irriteren?? want dat zeg je.

Met de functies in dit prog los je toch het probleem niet op van irri mensen met irri msn add ons? het word er alleen erger op!!

Het is toch veel verstandiger een programma te maken dat juist anti irri zooi is?

Ik heb verder trouwens nog geen goeie reden gekregen waarom deze functies in dit programma moeten zitten. een reden als: om andere irri eikels nog meer te irriteren is natuurlijk geen reden maar een kinderachtige domme uitspraak.
dus...wie geeft me een reden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:( moeilijk doen om niks, sommige mensen vinden deze optie leuk, waarom, geen idee, daarom heet zoiets een mening, heb je er zoveel last van: gooi die persoon uit je lijst, deze discussie heeft geen zin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
precies
ga gewoon door met waarmee we (ik :p) begonnen waren: dMSN ervaringen, bugs, fixes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The_Duke schreef op 27 oktober 2002 @ 17:42:

om daar dan ook nog maar ff op in te gaan; als je kon lezen, was je er al achter dat dMSN je ook de functie biedt om bepaalde mensen alleen op mailadres weer te geven, je kan zelfs mensen zelf een eigen naam geven ipv de msn naam die ze zichzelf geven

dan heb je nergens last van als je lange namen niet op prijs stelt
net alsof die lange namen al veroorzaakt werden door die dingen als het nieuws e.d. maargoed...

tevens kan je bb code ook gewoon disablen net als wat in msn zelf al standaard gebeurt. daar hoef je dus ook geen last van te hebben.

volgende keer ff ogen gebruiken plz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
The_Duke schreef op 27 oktober 2002 @ 18:06:
[...]

De opzet van msn is toch niet om mensen te irriteren?? want dat zeg je.

Met de functies in dit prog los je toch het probleem niet op van irri mensen met irri msn add ons? het word er alleen erger op!!

Het is toch veel verstandiger een programma te maken dat juist anti irri zooi is?

Ik heb verder trouwens nog geen goeie reden gekregen waarom deze functies in dit programma moeten zitten. een reden als: om andere irri eikels nog meer te irriteren is natuurlijk geen reden maar een kinderachtige domme uitspraak.
dus...wie geeft me een reden :?
Waar maar maak je je druk om zeg :? Veel MSN Messenger gebruikers (bijvoorbeeld m'n zusje) vinden dat nou eenmaal leuk al die extra opties. Met die opties is het niet de bedoeling mensen te gaan irriteren. Ze vinden dat gewoon mooi ook al zijn er wel msn gebruikers die de bedoeling hebben om mensen te gaan irriteren, nouja die gooi je dan toch gewoon weg? Gewoon niet zo'n probleem van maken.

Dionisus19 ga gewoon door met het proggie, het werkt tot nu toe prima :) Het heeft wel handige opties :) zoals inplaats van msn nickname weergeven gewoon het email adres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

DankU DankU Ik voel me zeer gevleid _/-\o_
Maare....... * Dionisus19 = niet de maker...
Slechts een simpele gebruiker sinds v.0.0
Alle *kuch*Uche*Proest* Ahum.... "eer" gaat uit naar Danny aKa Danver...

Enne... (kirby) (L)'s 2 :p Shaved (@) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Anoniem: 62131 schreef op 27 oktober 2002 @ 18:30:
[...]

om daar dan ook nog maar ff op in te gaan; als je kon lezen, was je er al achter dat dMSN je ook de functie biedt om bepaalde mensen alleen op mailadres weer te geven, je kan zelfs mensen zelf een eigen naam geven ipv de msn naam die ze zichzelf geven

dan heb je nergens last van als je lange namen niet op prijs stelt
net alsof die lange namen al veroorzaakt werden door die dingen als het nieuws e.d. maargoed...

tevens kan je bb code ook gewoon disablen net als wat in msn zelf al standaard gebeurt. daar hoef je dus ook geen last van te hebben.

volgende keer ff ogen gebruiken plz ;)
Ja wist ik heus wel hur, wees maar niet bang. Je begrijpt me gewoon niet, het interesseert me geen f*ck da je die functies uit kan zetten, Er zitten stomme zinloze achterlijke functies in.
maar goed, ik hou er maar over op, jullie (de makers) horen waarschijnlijk zelf ook tot die irri (breezer drinkende) ettertjes die het leuk vinden andere msn gebruikers het bloed onder de nagels vandaan te halen.

Ik hoop echt dat dit programma met deze functies nooit maar dan ook nooit bij het grote publiek terecht komt want dan vrees ik het ergste ;(

Mochten jullie (de maker) tot de conclusie komen dat het programma inderdaad functies bevat die volslagen nutteloos en irri zijn, dan moedig ik jullie van harte aan verder te werken aan dit programma want begrijp me goed, ik vind het wel een goed initiatief.

over en uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Hmmz... Ikke drink geen Breezers... Johny Walker Blue Label... Best There Is!!!
Maar ja.... Volgens mij bel jij gewoon met een Tel uit het jaar 0 waarmee je ALLEEN kan bellen.... Gebruik je MS-Dos 2.11... Of misschien wel Windows 3.1... Mjah... Je moet toch 'ergens mee' op GoT komen :D

(alvast om een comment te voorkomen: Ikke heb naar je Sig gekeken en boeit me eigenlijk >0< )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Adem in
.
.
.
Adem uit

Zo, iedereen weer rustig en lief tegen elkaar :*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, ik drink geen breezer, ik irriteer niemand, ben benieuwd hoe je op dit idee komt? jezelf....
en wrom bloed onder de nagels vandaan halen, tis gewoon een optie in een programma, als je het zo verschrikkelijk vin dat een persoon uit je lijst zijn naam veranderd, gooi hem eruit, je zegt zelf dat je ze irritant vin :-S
ik snap het nie hoor, vin het aardig van KKeunen dat ie topic hier opent, maar jij ben precies de reden waarom ik op tweakers nooit een topic zou willen posten, al dat gezeur over niks, lees het topic onderwerp is, je ervaringen over dMSN, niet je klachten waarom je het nie zou willen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30036

Ik vind puur en alleen het 28MB geheugengebruik wat hier in het topic aan staat gegeven al genoeg om het never nooit niet te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61832

Vind het eerlijk gezegd een stom programma! Ik krijg op de UT java en daar heb ik altijd al een schurft hekel aan nullpointer exceptions en dan wil ik ze niet ook nog eens thuis krijgen omdat blijkbaar steeds mijn verbinding verbroken wordt! :S
IK vind het idee achter het programma trouwens wel heel goed! Waarom zou iedereen hetzelfde stomme chatprogramma (voor msn dan!) moeten gebruiken! En dan heeft MS nog wel het alleen recht voor de reclame eronder, zeer stom dus! Maar goed het idee is goed, nu nog de goede uitwerking! Oh je de extra opties zijn ook heel koel! ;-)
Misschien is het btw handiger als je iedere keer een nieuwe verbinding opent met een gebruiker ipv hele tijd de verbinding te moeten houden (waardoor dus die nullpointers komen, denk ik!). Maar goed wie ben ik?! ;-)
Mzzl en succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Hij opent telkens een nieuwe connectie... Dat zie je ook als je een sessie opent, dan zijn alle iconen (behalve van Font) nog gedisabled alvorens er een connectie met de tegenpartij is geopend.

Verder: De 28 mb valt op zich nog wel mee... Als je kijkt naar de goodies die het programma bevat. Neem een simpele GraffixEditor... Die gaat er al gauw 60 mb boven zitten... Dus til niet zo zwaar aan die 28mb. Mochten nou echt die 28mb een probleem zijn........ Dan lijkt het mij een mooi moment om het geheugen uit te breiden.... Maar ja, Wie ben ik? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorixxx
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-03 16:09
Ik ben op zich wel voorstander van dMSN. Die 28 mb red ik net an :p
Aangezien ik verplicht up-2-date word gehouden door Dionisus19 ben ik wel op de hoogte ;)
Verder ist een leuk programma om andere mensjes te pesten met vreemde talen etc :D

Bow down for the dMSN creator _/-\o_

Jorixxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarc.oh
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Ik vind puur en alleen het 28MB geheugengebruik wat hier in het topic aan staat gegeven al genoeg om het never nooit niet te proberen...
Mee eens. Ik gebruik nu Miranda. Het heeft op het moment 1560 kB in gebruik, soms nog wel veel minder, iets van 700 a 800 kB (edit: net buddyscreen gesloten, en nog maar 428 kB in gebruik :*)). Dit zal oplopen als je meer plugin installeert.

Zoek wat je niet eerder vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zarc.oh schreef op 28 oktober 2002 @ 11:01:
[...]

Mee eens. Ik gebruik nu Miranda. Het heeft op het moment 1560 kB in gebruik, soms nog wel veel minder, iets van 700 a 800 kB. Dit zal oplopen als je meer plugin installeert.
En als je zoveel plugins hebt geinstalleerd dat je dMSN qua mogelijkheden evenaart (wat al niet eens kan, omdat simpelweg niet al die plugins er zijn, maar dat terzijde) zit je op 60mb mem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarc.oh
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Anoniem: 62131 schreef op 28 oktober 2002 @ 11:05:
[...]

En als je zoveel plugins hebt geinstalleerd dat je dMSN qua mogelijkheden evenaart (wat al niet eens kan, omdat simpelweg niet al die plugins er zijn, maar dat terzijde) zit je op 60mb mem :)
Ik weet niet hoe je jij aan dat getal komt, maar ik denk dat het een stuk lager uitkomt.
Als iemand iemand het leuk vindt om veel onzin features te gebruiken, moeten ze vooral hun gang gaan. Ik weet van mezelf en dat er genoeg anderen zijn die daar dus geen trek in hebben.

Zoek wat je niet eerder vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Wil dmsn wel eens proberen maar:

<ERROR>
PAGINA IS NIET TOEGANKELIJK
De door u opgevraagde pagina bestaat wel, maar is niet voor iedereen toegankelijk. Als het hier om een redactionele pagina van Planet Internet gaat, kunt u een bericht sturen naar redactie@planet.nl.
U belt kennelijk niet in via het Planet Internet netwerk. Daarom kunt u niet doorklikken naar de opgevraagde pagina. Als u abonnee wordt bij Planet Internet kunt u binnenkort wel doorklikken naar de gewenste pagina. Klik hier voor meer informatie.

403 - FORBIDDEN

</ERROR>

Ik mag nie downloaden van planet.... omdat ik @home heb...
iemand een mirror'tje met nieuwste versie?
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Setup with JVM [Mirror 1]
Setup with JVM [Mirror 2]

Setup without JVM [Mirror 1]
Setup without JVM [Mirror 2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 08:16

phizzie

always look on the bright side

Dit zijn exact dezelfde links, allen niet toegankelijk voor ons. Misschien overbelast?

aw snap, was dat het alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62099

Tsja ook ik ben zwaar tevreden over dMSN.

Met een kleine tussenpauze van een paar weken (vanwege het toen onbruikbare programma) gebruik ik dMSN al sinds versie 0, sinds de ideeen dus.

Niet voor niets ben ik beta-tester nummer 1.

Zitten wat kleine nadelen soms aan het programma, de gein is dan je ga naar de ontwikkelaar van dit programma, legt het voor en de versie erna is het verbeterd (en ja ik spreek uit ervaring hiermee VAAK zelfs)

Dus niets dan lof over dMSN bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Hmmz

Beetje teveel traffic @ Planet
Zal vanavond 2 of 3 extra mirrors regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klinkt leuk. Mag ik het ook downen? Site verbiedt het me.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Kan nu ff hier testen voor ik hem thuis install.... Maar moet ik hem wel ergens kunnen downen... niemand ff een tijdelijk mirror'tje.... stuur anders ff naar mijn mail... mirror ik hemzelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoppie schreef op 28 oktober 2002 @ 12:23:
Klinkt leuk. Mag ik het ook downen? Site verbiedt het me.... :(
Zoals gezegt heeft de server op dit moment een beetje te lijden.
Heel veel nieuwe gebruikers waardoor de downloads nu even niet kunnen.

Zoals Dionisus al zei, zullen we vanavond voor nieuwe servers zorgen.
Tot die tijd zal ik de downloads wel effe offline halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Laatst online: 20:01

DatraxZ

TrueCrypts Everything

heb hier telenet en kan ook dmsn niet downen :( schijnt enkel voor abonnees van PI te zijn :s
als iemand een oplossing heeft , bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DatraxZ schreef op 28 oktober 2002 @ 12:42:
heb hier telenet en kan ook dmsn niet downen :( schijnt enkel voor abonnees van PI te zijn :s
als iemand een oplossing heeft , bedankt
Zoals hierboven al gezegt, server heeft het lastig na een zware overload.
de nedstat te bekijken zie ik

Normaal per dag : 40
Gisteren : 280
vandaag al : 180

We hadden met servers niet rekening gehouden dat het zon vaart zou krijgen.
Vanavond zulen er wat extra servers gezocht worden hier en daar.
Tot die tijd zullen jullie even moeten wachten en begrijpen dat we niet zoals BV tweakers 4 (of zelfs nog meer) servers hebben, we zijn al blij met een klein beetje webspace die we nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Het is niet alleen voor members van PI.... Er is alleen een Traffic Limiet van volgens mij 5GB...
En die limiet is overschreven... Maar zoals eerder gemeld zullen er vanaf vanavond meerdere servers beschikbaar zijn.
Ik wil ook best op me eigen srv hosten maar me upstream is maar 16kbps :(
Dit zou op zich wel een oplossing kunnen zijn voor de Linux Versie.
Deze versie staat namelijk niet online omdat het hele zaakie zo'n 35 mb is...
En 35 mb mag nou net weer niet met een Planet Accountje :'(

Ik hoop rond een uurtje of 2 de nieuwste versie Met & Zonder JVM te hebben...
Eventueel kan ik de Versie ZONDER Jvm wel rondmailen...
Als er nog andere mensen zijn die eventueel 'tijdelijk' als hoster willen dienen :*)
Let me know!!!!! => D A V A B 1 6 @ H O T M A I L . C O M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 14:11
Mja wat is het doel van een messenger: andere mensen even iets laten weten. Dus misschien leuk om eens een programma te schrijven waarbij je berichten kan achterlaten, lijkt me nuttiger voor de gebruiker, en hoef je al die opties er ook niet in te gooien ;)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67941

Leuk, ik kan zo ook op school MSN`en. Ja, ik ga hier gebruik van maken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Ik weet niet of je zo ook op je school kan msn'en.....
Op je school zal alles waarschijnlijk op poorten geblokkeerd zijn...
Wat dus inhoudt dat je het wel KAN doen... Maar dan moet je verbonden zijn met een 'andere' DMSN server en zie je alleen de mensen die DMSN hebben... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Justice schreef op 28 oktober 2002 @ 12:58:
Dus misschien leuk om eens een programma te schrijven waarbij je berichten kan achterlaten,
Hmmz
Dat is ook wel een mooie optie... Dat als iemand offline is dat er toch nog berichten achter blijven... We'll keep it in mind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanuden
  • Laatst online: 08-05-2024
Kan er dan niet ff een WERKENDE Mirror geplaatst worden??? Meneer "sinds beta 0" heeft de nieuwe versie vast wel??? misschien ff uploade naar pub server??? _/-\o_

Owkay Chillin........ :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Ik gebruik Miranda met erg veel plugins, a.k.a. Miranda 2002b gebruikt nu 4mb van me geheugen.

De "handige" opties die dMSN heeft interesseren me geen van allen en met Miranda/Trillian kan ik tenminste m'n icq en yahoo id's ook gebruiken.
Valt me op dat de voorstanders erg fel zijn in deze discussie, waarom?

Voor de maker: ga vooral door met dit leuke initiatief, is de source van je programma beschikbaar? Misschien valt er wel wat aan het geheugen(mis)gebruik te doen!

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

SvanUden schreef op 28 oktober 2002 @ 13:25:
Kan er dan niet ff een WERKENDE Mirror geplaatst worden??? Meneer "sinds beta 0" heeft de nieuwe versie vast wel??? misschien ff uploade naar pub server??? _/-\o_
Komt er aan... Rustig en Relaxed.... Vanmiddag is er een GOEIE en Nieuwe Versie beschikbaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

LightYears schreef op 28 oktober 2002 @ 13:31:
Ik gebruik Miranda...Knip...
:9 ASL van Miranda A.U.B. ;)
Anywayz...
Tis gewoon de keuze die je maakt...
Als je voor iets kiest dat geen geheugen gebruikt en alleen functioneel is voor de dingen die je doet... Prima!!!
Maar als je echt alles wilt doen met je app dan kan het zo zijn / is het zo dat het wat meer geheugen kost... Maar om nou te zeggen van: "Hmmz las ergens dat het 28 mb geheugen gebruikt, dus ik ga het maar niet eens bekijken!!!" dat vind ik dan ook weer aan de 'vage' kant :?
Dat is ongeveer net zoiets als een Paard kopen en dan zeggen: 'Hmm Stom beest!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanuden
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb nog wel webspace over op @home. dus als je nog ruimte nodig hebt. ze zijn niet super snel maar iets is beter dan niets!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:22

Jimbolino

troep.com

een grafisch progje in java gebruikt meer geheugen dan een progje in vb, of in c++

ik blijf bij miranda

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

SvanUden schreef op 28 oktober 2002 @ 13:43:
Heb nog wel webspace over op @home. dus als je nog ruimte nodig hebt. ze zijn niet super snel maar iets is beter dan niets!!! :P
Talk 2 me.... D A V A B 1 6 @ H O T M A I L . C O M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We zijn met zn 3én hard bezig. Downloads zijn snel weer beschikbaar.

Correctie, hoor dat er weer links terug zijn.
Komen er snel meer aan dus mensen niet allemaal meteen tegelijk die server weer neerhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ff op mijn lycos het install prog gezet om aan de hoogste nood te kunnen voldoen; de server houdt het echter niet lang vol dus snel zijn als je wil DL-en :)
(hij is nu nog aan het uploaden vanaf 15.45 beschikbaar!)

File: http://members.lycos.nl/randomniets/bestanden/setup.exe
Filename: dMSN bèta 0.98e Setup
Filesize: 13.442 kilobytes

succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanaf nu hebben we ook een server gevonden voor de linux installs.
De links staan op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LightYears schreef op 28 oktober 2002 @ 13:31:
Valt me op dat de voorstanders erg fel zijn in deze discussie, waarom?
ik zie mezelf als voorstander ;) en ben echt nie tegen een discussie waarin je meld dat je liever trillian gebruikt, ik vin trillian zelf ook heel handig, en ICQ support zal ook zeker in me prog komen, tis inderdaad zonde dat me prog zoveel mem gebruikt, zo'n 80% ervan komt door java die de grafische dingen laat zien, dat gaat nie zo lekker, als ik me prog in de tray zet dus niks grafisch is het ook 2 MB mem verbruik, dus hopen dat sun er iets op verzint, want overgaan op sharp zit er nie in _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

offtopic:
Is het al genoeg om er 'Het Grote DMSN Topic' van te maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Vooruit dan, maar titel aangepast :P

(Ik lees hier niet erg actief mee trouwens. Ben erg tevreden met m'n huidige IM. SeM had ook gekund, maar echt haast had het natuurlijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha mijn oude topictiteltje terug :)

in ieder geval is de nieuwste versie nu vanaf mijn mirror te downloaden, zie mijn bovenstaande post :)

kijk bij een error gewoon in de map en DL setup.exe :)
http://members.lycos.nl/randomniets/bestanden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Vanaf vanavond zullen er ca 8 diverse download locaties zijn voor diverse Install Versies...
Dit zijn dus:
Windows MET JVM
Windows ZONDER JVM
Linux MET JVM
Linux ZONDER JVM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Anoniem: 62131 schreef op 28 oktober 2002 @ 15:51:
haha mijn oude topictiteltje terug :)

in ieder geval is de nieuwste versie nu vanaf mijn mirror te downloaden, zie mijn bovenstaande post :)

kijk bij een error gewoon in de map en DL setup.exe :)
http://members.lycos.nl/randomniets/bestanden/
dMSN promoten en zelf msn normaal gebruiken in je screenshots :)
http://members.lycos.nl/randomniets/plaatjes/desktop1.jpg
http://members.lycos.nl/randomniets/plaatjes/back1.JPG

ik hou van sites zonder index.htm(l) :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

En index.aspx??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-07 22:24
LightYears schreef op 28 oktober 2002 @ 20:18:
[...]

dMSN promoten en zelf msn normaal gebruiken in je screenshots :)
http://members.lycos.nl/randomniets/plaatjes/desktop1.jpg
http://members.lycos.nl/randomniets/plaatjes/back1.JPG

ik hou van sites zonder index.htm(l) :)
Misschien heeft die die gemaakt toen hij dMSN nog niet had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ontopic aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ook :)
ik gebruik het ook alleen als data opslag schat
maar die pics zijn afkomstig van een paar maanden terug toen ik nog geen msn kende
tevens: waar zie jij dat ik msn heb op die pics??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defl8te
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

Anoniem: 62131 schreef op 28 oktober 2002 @ 21:01:
ik ook :)
ik gebruik het ook alleen als data opslag schat
maar die pics zijn afkomstig van een paar maanden terug toen ik nog geen msn kende
tevens: waar zie jij dat ik msn heb op die pics??
[hint]
rechtsonderin
[/hint]

;)

Chriet Titulaer is de man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[hint]
oeps
[/hint]

maargoed: tijd voor wat meer gebruikersreacties!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3751

Hmz, ik blijf bij MSN Plus en de Realstatus plugin. Heb ik logs, en ik kan zien of iemand me geblocked heeft.

MSN is stabiel, neemt weinig geheugen, en ben er aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Laatst online: 02-11-2021
Interessant deze Java MSN client, ga ik zeker eens proberen. Maarreh, een Windows versie of een Linux versie downloaden :? Dat druist toch wel tegen een van de beginselen van Java in als ik eerlijk moet zijn. Ook 28 MB is fors aan de maat (maar heb hier zelf af en toe IExplorers van ver boven de 50...).

En ik snap niet waar The-Duke zich druk om maakt, die opties zijn ten eerste uit te zetten en qua software vind ik des te meer opties, des te beter. In elk programma zit wel een functie waar ik niet direct van snap wat ik ermee moet, maar ja, dat druk ik gewoon niet op dat knopje / type ik gewoon dat commando niet (voordat iedereen me als GUIdo gaat bestempelen! :D ).

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je heb gelijk, het zit hem alleen in het feit dat niet iedereen java op ze pc heeft staan, daarom een windows versie en een linux versie, mijn prog zit gewoon in een meegegeven zip file, het enigste verschil tussen de 2 setups is de JVM die erin zit, 1 voor windows, 1 voor linux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
k, ik zie net dat er weer een nieuwe versie uit is, 0.98f
weer wat kleine verbeteringetjes

nu nog ff geduld en hij is dan eindelijk af :) :) :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
omg dit is erg cool proggeltje :o
op offline weergeven aanmelden :o
mischien kan je nog een optie inbouwen dat ie dat automatisch doet :)
dan hoef je em niet telkens op offline weergeven te zetten...
maar erg cool proggeltje... keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
hmm op deze pc heb ik problemen met de site.
op mijn andere pc popte hij gewoon netjes up, nu krijg ik een groot wit scherm en het doet niks :S
hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je moet ook mozilla gebruiken :P
dan heb je nergens last van :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste