Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Euhm, lekker legaal he!!! Ook hier geld, als je wilt dat men software blijft ontwikkelen, KOPEN!!! En gezien de prijs van de meeste software (<10 dollar) moet dat toch niet een al te groot probleem zijnPhoolie schreef op 31 May 2003 @ 00:31:
[...]
No problemo, was ff zoeken, maar is wel makkelijk als het eraf is.
Wat ik trouwens nog zoek is een site waar je spellen die je eigenlijk moet kopen gratis kan downloaden, die moet er vast zijn, want het zijn gewoon simpele cab bestanden die je eerst moet downloaden, dus lijkt me wel dat mensen die willen delen, toch
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
En... is er iets veranderd? En is het de moeite waard om up te daten?Smarron schreef op 31 May 2003 @ 17:43:
Ik heb net de SPV Update gedaan via de telefoon en er was 1 update Keyboard ofzo. Heb hem maar geinstalleerd.
Nu is hij de hele rom-versie aan het updaten enzo! Dikke shit! Duurt echt 5 minuten ofzo. Zometeen ff kijken of er iets veranderd is in het gebruik.
Ik heb niets wezenlijks veranderd zien wordenAtHomer schreef op 31 mei 2003 @ 19:00:
[...]
En... is er iets veranderd? En is het de moeite waard om up te daten?

Het enige probleem dat ik nu nog soms heb is bij het inpluggen van de lader. Het scherm gaat half uit, systeem crasht dus. Hetzelfde effect treedt op bij het verwijderen van de batterij bij een draaiende telefoon, dus echt gezond is het niet echt
[ Voor 3% gewijzigd door LosserNL op 31-05-2003 22:16 ]
Keb 10mb per maand en die krijg ik toch never nooit opAtHomer schreef op 31 May 2003 @ 17:58:
Ik heb nu ook zo'n super cool apparaatje![]()
.
Ik weet niet of het al bekend is, maar als je je verbindingstype instelt op passthrough connection o.i.d. kun je internetten via je internetverbinding op je pc als je de SPV in z'n cradle zet.
Scheelt weer op je databundel. Is wel handig voor als je gaat updaten of ff testen hoe "handig"
het MSN'nen gaat bijvoorbeeld
.
Ik heb inderdaad nog niks noemenswaardigs gezien. Het duurde echt ruim 10 minuten! Ik zou niet weten wat er precies is veranderd. Maar goed, toestelletje blijft het goed doen, dus ik vind het best.AtHomer schreef op 31 May 2003 @ 19:00:
En... is er iets veranderd? En is het de moeite waard om up te daten?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Hoe kom je dan aan 10mb per maand als ik vragen mag? Ik dacht dat iedereen gewoon 2mb kreeg en nix meer? (of je moet er extra voor gaan betalen)..Smarron schreef op 31 May 2003 @ 22:35:
[...]
Keb 10mb per maand en die krijg ik toch never nooit op![]()
[...]
Ik heb inderdaad nog niks noemenswaardigs gezien. Het duurde echt ruim 10 minuten! Ik zou niet weten wat er precies is veranderd. Maar goed, toestelletje blijft het goed doen, dus ik vind het best.
Ben trouwens erg tevreden over m'n SPV.. Heel de avond programmaatjes aan het proberen geweest etc.. echt geweldig!!
Dat is op zich logisch omdat de telefoon van de ontvanger waarschijnlijk niet aan staat op dit moment. Maar de SMS moet toch een bepaalde geldigheid hebben? (Dat ie pas 'afketst' na een bepaalde tijd zegmaar.) Dus zodat ie wordt afgeleverd zodra de ontvanger het toestel weer aanzet.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Dit schreef AtHomer een paar reply's terug:Xanion schreef op 01 June 2003 @ 12:14:
Weet iemand of het op de een of andere manier mogelijk is om op de PC te internetten via de GPRS verbinding van de SPV? En dan vooral als deze via de infrarood poort verbonden is
..'k zou alleen niet weten of 't ook werkt wanneer je via die infrarood poort werkt..AtHomer schreef op 31 May 2003 @ 17:58:
Ik heb nu ook zo'n super cool apparaatje![]()
.
Ik weet niet of het al bekend is, maar als je je verbindingstype instelt op passthrough connection o.i.d. kun je internetten via je internetverbinding op je pc als je de SPV in z'n cradle zet.
Scheelt weer op je databundel. Is wel handig voor als je gaat updaten of ff testen hoe "handig"
het MSN'nen gaat bijvoorbeeld
.
[ Voor 19% gewijzigd door blakez op 01-06-2003 12:22 ]
Orange medewerker... + gratis bellen naar orange nummersblakez schreef op 31 mei 2003 @ 22:41:
[...]
Hoe kom je dan aan 10mb per maand als ik vragen mag? Ik dacht dat iedereen gewoon 2mb kreeg en nix meer? (of je moet er extra voor gaan betalen)..
Ben trouwens erg tevreden over m'n SPV.. Heel de avond programmaatjes aan het proberen geweest etc.. echt geweldig!!
Overigens zit ik elke maand op 30-40 MB bij o2 (@ €1,50 p/MB), maar dat komt omdat ik veel mobiel bezig ben met mijn T|T. 10 MB zou dus nooit genoeg zijn voor mij
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!
Hier ook, hij nu bezigSmarron schreef op 31 May 2003 @ 17:43:
Ik heb net de SPV Update gedaan via de telefoon en er was 1 update Keyboard ofzo. Heb hem maar geinstalleerd.
Nu is hij de hele rom-versie aan het updaten enzo! Dikke shit! Duurt echt 5 minuten ofzo. Zometeen ff kijken of er iets veranderd is in het gebruik.
Update complete!
BTW mensen kijk is wat leuk : nieuws: "Pocket PC 2003 verschijnt 23 juni"
Nieuwe OS voor onze SPV
[ Voor 14% gewijzigd door t3q op 01-06-2003 13:14 ]
Life goes as it goes.
Dit had ik dus ook. Ik liet me phone aan snachts en dus crashLosserNL schreef op 31 mei 2003 @ 20:05:
[...]
Ik heb niets wezenlijks veranderd zien wordenmaar goed iedere update die te krijgen is is meegenomen toch? Misschien een idee voor Orange om de release notes bekend te maken bij het publiek.
Het enige probleem dat ik nu nog soms heb is bij het inpluggen van de lader. Het scherm gaat half uit, systeem crasht dus. Hetzelfde effect treedt op bij het verwijderen van de batterij bij een draaiende telefoon, dus echt gezond is het niet echtAls remedie zet ik nu 's nachts de telefoon uit en laad ik de SPV overdag niet meer...meer mensen met dit probleem?
Life goes as it goes.
[ Voor 16% gewijzigd door t3q op 01-06-2003 13:37 ]
Life goes as it goes.
http://www.iastyle.com/iacapture/login.aspt3q schreef op 01 June 2003 @ 13:27:
Kan iemand mij het progje IA capture mailen. IK heb per ongeluk alles eraf gegooid wat er standaard op die sd card stond.
daar kan je hem legaal downloaden...
(mits je natuurlijk aan de eisen voldoet... dwz ook de andere software/keys hebt)
A wise man's life is based around fuck you
Life goes as it goes.
Life goes as it goes.
IS ook niet wat ik bedoel. Hij bedoelt dat je kunt internetten op je SPV via de internetconnectie van je PC. Ik wil internetten op mijn laptop met de GPRS verbinding van mijn SPV.blakez schreef op 01 juni 2003 @ 12:21:
[...]
Dit schreef AtHomer een paar reply's terug:
[...]
..'k zou alleen niet weten of 't ook werkt wanneer je via die infrarood poort werkt..
Hoe heb je hem unlocked? Ook via de developers site van orange? Want ik heb al van meerdere gelezen dat hun SPV na een dag of 3 ineens weer gelocked is.. Ben je nu ook weer al je programmaatjes etc kwijt?t3q schreef op 01 June 2003 @ 16:48:
Hmm me spv is opeens weer gelocked? Hebben jullie daar ook wel is last van ?
Hmm... Het SMS bericht wat ik opnieuw zou moeten hebben verzonden is nu toch ineens wel aangekomenAtHomer schreef op 01 June 2003 @ 12:08:
Ik heb iets vaags met SMS'sen, als ik een SMS verstuur (en ik heb dan statusrapport aan) krijg ik onmiddelijk een bericht terug met de melding "Het bericht is niet bezorgd. Verzend het bericht opnieuw." of zoiets.
Dat is op zich logisch omdat de telefoon van de ontvanger waarschijnlijk niet aan staat op dit moment. Maar de SMS moet toch een bepaalde geldigheid hebben? (Dat ie pas 'afketst' na een bepaalde tijd zegmaar.) Dus zodat ie wordt afgeleverd zodra de ontvanger het toestel weer aanzet.
Nee die staan er nog op alleen je kan ze niet meer gebruiken. Kwestie van even weer unlocken. Op de developers site staat d8 ik ook dat het maar tijdelijk is om ze proggies te testen.blakez schreef op 01 juni 2003 @ 17:55:
[...]
Hoe heb je hem unlocked? Ook via de developers site van orange? Want ik heb al van meerdere gelezen dat hun SPV na een dag of 3 ineens weer gelocked is.. Ben je nu ook weer al je programmaatjes etc kwijt?
Life goes as it goes.
Dit staat er:t3q schreef op 01 June 2003 @ 19:29:
[...]
Nee die staan er nog op alleen je kan ze niet meer gebruiken. Kwestie van even weer unlocken. Op de developers site staat d8 ik ook dat het maar tijdelijk is om ze proggies te testen.
IF YOUR UNLOCKED SPV SUDDENLY BECOMES LOCKED AGAIN
PLEASE NOTE: While the terms and conditions of unlocking your SPV state that Orange can re-lock or re-certify your SPV by contacting you via SMS or e-mail and then waiting 48 hours - several people have had their SPV mysteriously become re-locked or re-certified.
This is a known bug with the SPV, and we are working on identifying why this happens, how to identify when it happens, and coming up with a fix.
We appreciate your patience with us as we work through this bug!
http://www.developers.ora...ENLY_BECOMES_LOCKED_AGAIN
Anoniem: 84980
Iemand anders al een dooie pixel in ze scherm en weet iemand wat de marge is
qua dooie pixels voordat je een andere krijgt?
Maar ja, zolang je hem bij orange opnieuw kunt unlocken... so what
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Ik heb de telefoon al 2 maanden unlocked ofzo en gisteren dus de update gedaan en nu zit de lock er weer op ... Lijkt me vrij duidelijk.

kewl gadget! wireless headphone (bluetooth)
ik vind em echt vet, want die bijgeleverde dopjes zitten namenlijk niet lekker
(je had gelijk Haas:/)
zijn er ook converters op de markt? van phone jack naar gewone oordopjes?
link naar wireless dopjes
Ben ook van plan iets van een gsm met abo te kopen, dat pre-paid begint me de strot uit te hangen, geen bereik in buitenland, en altijd is je beltegoed op wanneer je wil bellen
[ Voor 10% gewijzigd door Capa op 02-06-2003 01:55 ]
dat is dus totaal afhankelijk van de persoon. Kom je elke keer boven je beltegoed uit, dan neem je voor dat bedrag een abonnement. Zul je voor jezelf moeten beslissen. Graag hier wel ontopic houden....Sauron-XP schreef op 02 June 2003 @ 01:54:
Wat zijn jullie nou kwijt per maand totaal?
Ben ook van plan iets van een gsm met abo te kopen, dat pre-paid begint me de strot uit te hangen, geen bereik in buitenland, en altijd is je beltegoed op wanneer je wil bellen
Ontopic: DEMN! Ik heb dus een kras op m'n schermpje, waar blijven de hoesjes? snik....
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
"Gravitation cannot be held responsible for people falling in love"
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
hoezo is mijn bericht off-topic?Nitai schreef op 02 June 2003 @ 07:48:
[...]
dat is dus totaal afhankelijk van de persoon. Kom je elke keer boven je beltegoed uit, dan neem je voor dat bedrag een abonnement. Zul je voor jezelf moeten beslissen. Graag hier wel ontopic houden....
Ontopic: DEMN! Ik heb dus een kras op m'n schermpje, waar blijven de hoesjes? snik....
ik vraag alleen wat ze kwijt zijn aan die telefoon per maand...
dat het verschilt per persoon snap ik ook wel, ik wil gewoon weten of het niet idioot hoog is. zo groot is mijn maand budget niet
Ja klopt. kreeg opeens een bericht dat de update succesvol was en moest rebooten. Nu niks meer aan de hand.Smarron schreef op 01 juni 2003 @ 23:39:
Ik denk dat die spontane lock komt door die update !!
Ik heb de telefoon al 2 maanden unlocked ofzo en gisteren dus de update gedaan en nu zit de lock er weer op ... Lijkt me vrij duidelijk.
Life goes as it goes.
Anoniem: 5284
Nu nog even mijn nieuwe PC , een 256 geheugenkaartje en wat vrije tijd. En dan kan ik me helemaal op mijn aanwinst gaan storten...
Ok, ik heb het misschien niet helemaal duidelijk gemaakt. Voor mij is het offtopic omdat je vraag relatief is. Omdat de een wat meer en de ander wat minder belt, gprs't etc. waar is de relatie dan met de SPV? Gprs je meer met dit ding? Ik denk het wel, geldt voor mij wel iig. Wat het kost? Ga gewoon de winkels even langs, bekijk de eerste pagina's van dit topic...en je ziet wel ongeveer hoeveel hij kost.Sauron-XP schreef op 02 June 2003 @ 12:07:
[...]
hoezo is mijn bericht off-topic?
ik vraag alleen wat ze kwijt zijn aan die telefoon per maand...
dat het verschilt per persoon snap ik ook wel, ik wil gewoon weten of het niet idioot hoog is. zo groot is mijn maand budget niet
om het kort te houden, nee het is niet idioot hoog, als je er verantwoord mee omgaat zoals veel dingen in het leven.
Ik heb de cradle even weg gedaan en gebruik nu de laadadapter zelf met dat verloopstukje. Deze nacht ging het wel goedt3q schreef op 01 June 2003 @ 13:21:
[...]
Dit had ik dus ook. Ik liet me phone aan snachts en dus crashNu doe ik em gewoon uit. Ding vind het nie zo leuk als ie niet word afgesloten. Denk ook dat je em meer moet zien als pc ipv tel. Dus ook correct afsluiten die handel.
http://www.smart-expert.com/delock.htm
hiermee schijn je de echt simlock van je toestel te kunnen verwijderen...
Ik was ff aan het googlen, en toen kwam ik deze tegen.
Anoniem: 82206
Je hebt het helemaal goed. Alleen het verbruik (dus tekst) kost KB's. Alleen online zijn en niets doen kost niets, net zoals het bekijken van een site niets kost maar het laden van de pagina wel.Anoniem: 5284 schreef op 02 June 2003 @ 15:24:
Nog even een klein vraagje. Ik heb voor 6 euro zo'n Share abbo. Als ik het goed heb kost het open staan van je MSN niks. Alleen het verzenden van tekstjes gaat van je 2 Mb af. Heb ik dat goed begrepen of heb ik straks een dikke rekening omdat mijn MSN een paar uur open staat...
@Sauron-XP, yep staat ook in het begin van deze thread, ik heb het toen ook gedaan, werkt wel hoor.
GRRRRR, had ik die keyboard update maar niet gedaan, nu ben ik al een hele ochtend aan het wachten totdat m'n telefoon geunlocked is... *zucht*
Maar hoe zit het dan met die updates en internet en share?
[ Voor 3% gewijzigd door blakez op 02-06-2003 16:29 ]
Misschien is het handig voor in de openingspost van deel 2 van de Orange SPV. We zitten al bijna aan het einde van dit deel. De topicstarter is zo'n beetje met de noorderzon vertrokken, vandaar.blakez schreef op 02 June 2003 @ 16:29:
Een tijdje terug werd er in dit topic gesproken over een faq.. Die ging dan iemand maken ofzo, maar daar is volgens mij niet veel van gekomen.. Kunnen we niet met z'n allen een soort GoT faq maken voor de SPV? En niet over de standaard dingen die je ook in je SPV manual kan vinden, maar meer over het unlocken van je phone en hoe dat share nu precies in z'n werk gaat.. Welke sites nu wel van de 2mb afgaan en welke nu weer niet.. Ik zelf zit al over de 1 mb van de 2 mb die je gratis krijgt en heb m'n SPV nog maar van vrijdag!En om te zeggen dat ik nu echt al veel geïnternet heb via m'n phone valt echt wel mee, behalve 't share dan.. Misschien een idee dus om een faq op te zetten ofzo?
Ik kreeg na een halve dag al een SMS dat ik over de 1,5 Mb heen wasblakez schreef op 02 June 2003 @ 16:29:
.. Welke sites nu wel van de 2mb afgaan en welke nu weer niet.. Ik zelf zit al over de 1 mb van de 2 mb die je gratis krijgt en heb m'n SPV nog maar van vrijdag!En om te zeggen dat ik nu echt al veel geïnternet heb via m'n phone valt echt wel mee, behalve 't share dan.. Misschien een idee dus om een faq op te zetten ofzo?
Anoniem: 66298
allereerst: Vette Foon!
Ik heb alleen wel een vraagje.
Wat houd dat unlocken (toegestaan door orange enz.) precies in?
Kun je dan zonder het unlocken geen andere software installeren ofzo?
Wat/hoe/wanneer ?
DD
Daar is het dus voorOrange heeft de toestellen voorzien van een soort 'simlock' die moet voorkomen dat gebruikers hun eigen programma's installeren.
Volgens de Britse internetjournalist Guy Kewney kan deze beperking vrij makkelijk verwijderd worden waardoor gebruikers hun eigen programma's op hun telefoon kunnen zetten. Het versturen van programma's naar andere SPV's is niet mogelijk.
Orange probeert met een 'software-simlock' te voorkomen dat allerlei programma's op het toestel geïnstalleerd kunnen worden. Volgens Kewney staat de beschrijving hoe de software-simlock te verwijderen is op de Orange SPV-pagina voor ontwikkelaars.
Bovendien verwijst Kewney ook naar een site waar - met een programmaatje - de gewone simlock verwijderd kan worden. Hierdoor wordt het mogelijk om het toestel te gebruiken met een andere operator dan Orange.
Kijk voor het unlocken ff een paar pagina's terug.
Anoniem: 66298
Bedankt Mate. Het Topic is zo uge dat ik het niet kon vinden. iig bedankt. Het unlocken zal wel lukken. Daar is genoeg over te vinden. Maar die programma's die worden bijgeleverd door Orange zijn dat eigenlijk bruikbare proggie's? En ik neem aan dat die WEL zijn te installeren en daarna bruikbaar blijven. ?Sauron-XP schreef op 02 June 2003 @ 17:20:
[...]
Daar is het dus voor
Kijk voor het unlocken ff een paar pagina's terug.
Omdat jij zo'n luiwammes bent, en ik een vriendelijke medetweaker heb ik het topic door gezocht naar je linkAnoniem: 66298 schreef op 02 June 2003 @ 21:40:
[...]
Bedankt Mate. Het Topic is zo uge dat ik het niet kon vinden. iig bedankt. Het unlocken zal wel lukken. Daar is genoeg over te vinden. Maar die programma's die worden bijgeleverd door Orange zijn dat eigenlijk bruikbare proggie's? En ik neem aan dat die WEL zijn te installeren en daarna bruikbaar blijven. ?
http://www.developers.ora...ith/2003/03/04/Unlocking/
En ja je kan alles kan je nog gebruiken na unlocken, je kan hem ook weer locken namelijk. Soms gebeurt dat vanzelf
Maar er mag wel wat meer bass en minder treble in.
Weet iemand of er een mp3 spelertje is waar een equalizer in zit?
Life goes as it goes.
maar ik ben et zat, ga denk ik een hoesje halen van een telefoon die wel past op m'n spv, en dan mod ik et wel. Had ik veel eerder moeten doen......ik wil niet nog meer krasjes hebbe... *snik, zit nu ook al wat stof achter m'n schermpje..*
Ik had zelf nog een hoesje liggen van mijn oude Nokia3330. IS precies hetzelfde formaat. Schermpje is volledig zichtbaar. Infraroodpoort is vrij, koptelefoonuitgang is vrij. Alleen de onderste 3 toetsen (*, 0, #) zitten net onder het stoffen gedeelte. Maar die weet ik toch wel te vinden. Maar is dus eigenlijk perfect. Zonder hoesje is ie wel veel mooier. Maar tijdens vervoer in mijn jaszak of tas is nou goed beschermd. Heb er nog helemaal geen krassen opNitai schreef op 03 June 2003 @ 11:00:
anyway, eindelijk m'n SPV geunlocked.....
maar ik ben et zat, ga denk ik een hoesje halen van een telefoon die wel past op m'n spv, en dan mod ik et wel. Had ik veel eerder moeten doen......ik wil niet nog meer krasjes hebbe... *snik, zit nu ook al wat stof achter m'n schermpje..*
Welke zaak als ik vragen mag?t3q schreef op 03 juni 2003 @ 10:56:
Kheb mail gehad over me SD-card. Ze zijn dus niet meer op voorraad omdat er een heuse run op isHoe zou dat nou komen

Had vorige week onderstaande mail gestuurd, ze hadden dus nog een paar (waar ik dus 1 van heb nu:) ) maar kregen deze week dus weer binnen
Sent: Tuesday, May 27, 2003 8:20 PM
Subject: Re: SecureDigital Card 256MB
Hallo,
het is niet van een bekend merk maar kwalitatief zijn ze net zo goed.
De chips zelf zijn van Hitachi meende ik
Er is er nog een enkeling op voorraad, volgende week krijgen we een nieuwe zending
Zal ik eens proberen. Ze zeggen daar overigens dat wmv het beste is waarschijnlijk voor videos.LosserNL schreef op 03 juni 2003 @ 10:40:
PocketMVP is een DivX/MP3 speler waar een equalizer inzit, maar verwacht er niet veel van. Je kan pas echt geluid uit de telefoon krijgen door een normale koptelefoon erop aan te sluiten via een pocket-pc splittertje (zie www.coolsmartphone.com)
Iemand ervaring met divx, mpeg en wmv? Kwaliteit, encoding snelheid etc?
Oh en hoe zit het nu met applicaties die voor pocketpc's zijn gemaakt. Zijn die te gebruiken op de spv? Of alleen sommigen of gewoon helemaal niet?
Het zou wel vet zijn als ik in Italië lig in aan het zwembad, dat ik met m'n vrienden in Nederland kan chatten
Volgens mij werkt het share netwerk van orange alleen nog maar in Nederland.. Dus daar bedoel ik mee: wappen, internetten, msn'en, etc.. Dacht dat 't wel al kon in het buitenland alleen het is nog te duur voor Orange op het moment..Sauron-XP schreef op 03 juni 2003 @ 12:50:
Werkt MSN op die telefoon ook in het buitenland? Werkt dat ding zelf wel in het buitenland (behalve gewoon bellen).
Het zou wel vet zijn als ik in Italië lig in aan het zwembad, dat ik met m'n vrienden in Nederland kan chatten
Had trouwens vandaag voor de eerste keer m'n SPV mee naar school en echt iedereen was echt zo aan 't kijken van: "Huh? Speelt daar nu een filmpje op? En wat kan die hard zeg!"
Zijn er trouwens goede magazines te koop m.b.t. smartphones of iets dergelijks?
[ Voor 22% gewijzigd door blakez op 03-06-2003 13:00 ]
@Xanion, thnx man! Goed idee, maar ik ga denk ik een transparante halen bij gsm-shop in Den Haag.....daar had ik al m'n transparante hoesjes ook vandaag
foto's versturen van die damesNitai schreef op 03 juni 2003 @ 13:31:
@Sauron, aan het zwembad, Italie, Italiaanse dames, en jij wilt msn'e??lol
@Xanion, thnx man! Goed idee, maar ik ga denk ik een transparante halen bij gsm-shop in Den Haag.....daar had ik al m'n transparante hoesjes ook vandaag
en dan zeggen "kijk wat jij allemaal mist"
ik heb daar wel wat beters te doen dan hele dag msn-en, maar je vrienden jalours maken is ook een bezigheid
Zit momenteel in Munchen, duitsland. En share werkt perfect, lees iedere avond het nieuws even door. Want in het hotel hier hebben ze alleen maar 28 duitse tv-kanalenSauron-XP schreef op 03 juni 2003 @ 12:50:
Werkt MSN op die telefoon ook in het buitenland? Werkt dat ding zelf wel in het buitenland (behalve gewoon bellen).
Wmv is de slechtste van de 3.admiral schreef op 03 June 2003 @ 12:42:
[...]
Zal ik eens proberen. Ze zeggen daar overigens dat wmv het beste is waarschijnlijk voor videos.
Iemand ervaring met divx, mpeg en wmv? Kwaliteit, encoding snelheid etc?
Oh en hoe zit het nu met applicaties die voor pocketpc's zijn gemaakt. Zijn die te gebruiken op de spv? Of alleen sommigen of gewoon helemaal niet?
Op volgorde van slecht naar goed: wmv - mpg - avi (DivX).
wmv vreet veel resources wat wmv in je media player op je PC ook al doet. De framerate is ontzettend laag en de kwaliteit valt ook een beetje tegen. Mpg is een stuk beter, heeft een erg hoge framerate en is verder niets mis mee. Avi geeft mij toch de voorkeur, vanwege een kleinere bestandsgrootte vergeleken met mpg. Ik had zelf ook veel problemen met omzetten. Ik heb nu Shrek omgezet, deze is 55mb geworden. Loopt perfect! Fullscreen !
Het omzetten gaat redelijk vlug, het ligt natuurlijk wel aan je PC'tje, maar binnen een uurtje heb je wel een complete film omgezet. Ik gebruik Virtualdub voor het omzetten.
Het zal waarschijnlijk gratis zijn omdat het nog een test is... iMode is bijvoorbeeld ook in sommige landen te gebruiken en dat wordt ook (nog) niet in rekening gebracht.Xanion schreef op 03 June 2003 @ 13:40:
Zit momenteel in Munchen, duitsland. En share werkt perfect, lees iedere avond het nieuws even door. Want in het hotel hier hebben ze alleen maar 28 duitse tv-kanalenOok MSN en Internet Explorer werken perfect. Heb alleen geen flauw idee wat het nou kost. Share is normaal gratis, maar ik gebruik het nu via het T-Mobile netwerk in duitsland, dus zal er waarschijnlijk nu wel voor moeten betalen.
Aan bovenstaande tekst kunnen natuurlijk geen rechten worden ontleend
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 82206 op 03-06-2003 13:51 ]
BruutXanion schreef op 03 June 2003 @ 13:40:
[...]
Zit momenteel in Munchen, duitsland. En share werkt perfect, lees iedere avond het nieuws even door. Want in het hotel hier hebben ze alleen maar 28 duitse tv-kanalenOok MSN en Internet Explorer werken perfect. Heb alleen geen flauw idee wat het nou kost. Share is normaal gratis, maar ik gebruik het nu via het T-Mobile netwerk in duitsland, dus zal er waarschijnlijk nu wel voor moeten betalen.
Maar als ik jou was zou ik ff je rekening online bekijken, je weet maar nooit.
Straks kom je thuis en heb je een rekening waar je even van op bed moet gaan liggen

Thanks, Heb nu national security naar spv_divx omgezet en is 90mb geworden.Smarron schreef op 03 juni 2003 @ 13:48:
[...]
Wmv is de slechtste van de 3.
Op volgorde van slecht naar goed: wmv - mpg - avi (DivX).
wmv vreet veel resources wat wmv in je media player op je PC ook al doet. De framerate is ontzettend laag en de kwaliteit valt ook een beetje tegen. Mpg is een stuk beter, heeft een erg hoge framerate en is verder niets mis mee. Avi geeft mij toch de voorkeur, vanwege een kleinere bestandsgrootte vergeleken met mpg. Ik had zelf ook veel problemen met omzetten. Ik heb nu Shrek omgezet, deze is 55mb geworden. Loopt perfect! Fullscreen !
Het omzetten gaat redelijk vlug, het ligt natuurlijk wel aan je PC'tje, maar binnen een uurtje heb je wel een complete film omgezet. Ik gebruik Virtualdub voor het omzetten.
Heb instelling van iemand van modaco forum gebruikt.
Duurde 20 minuten met P4 optimized virtualdub op p4 @ 2.4ghz
Ben nu aan het kopieren naar de SD. Zometeen es ff kijken
edit:
gekeken. Eerst deed ie het niet "Failed to load, no enough memory" oid. ff rebooten, had nog geen task manager installed, en hij deed het.
Best leuk
Trouwens die equalizer werkt best aardig, maar idd die oordopjes die erbij zitten sucken.
[ Voor 15% gewijzigd door admiral866 op 03-06-2003 15:21 ]
Dit wil ik toch even tegenspreken.. Ik heb zojuist even een testje gedaan.. Eerst gekeken op kb ik stond.. Dit was 1157, daarna mezelf op msn aangemeld en mezelf zo'n 5 online laten staan.. In die 5 minuten is er niemand anders online gekomen en heb ik ook niets getyped.. Daarna weer afgemeld en gekeken wat m'n dataverbruik nu was.. En die stond ineens op 1196! Dus 't aanmelden op msn kost wel degelijk kb's..Anoniem: 82206 schreef op 02 juni 2003 @ 15:55:
[...]
Je hebt het helemaal goed. Alleen het verbruik (dus tekst) kost KB's. Alleen online zijn en niets doen kost niets, net zoals het bekijken van een site niets kost maar het laden van de pagina wel.
Misschien dat iemand eens zo'n zelfde testje kan doen.. Dan hebben we iets om te vergelijken..
Staat alleen online, maar er zijn al verschillende programmaatjes in omloop voor de SVP die voor jou je data gebruik bij houden.. Maar om die te installeren moet je SVP natuurlijk wel unlocked zijn.. Zal eens kijken voor zo'n progje..Anoniem: 5284 schreef op 03 June 2003 @ 15:15:
Zal wel een domme vraag zijn maar staat die kostenteller ook ergens op mijn GSM of alleen online ...
Ik zei toch ook niet dat het aanmelden niets kost...blakez schreef op 03 June 2003 @ 14:50:
Dit wil ik toch even tegenspreken.. Ik heb zojuist even een testje gedaan.. Eerst gekeken op kb ik stond.. Dit was 1157, daarna mezelf op msn aangemeld en mezelf zo'n 5 online laten staan.. In die 5 minuten is er niemand anders online gekomen en heb ik ook niets getyped.. Daarna weer afgemeld en gekeken wat m'n dataverbruik nu was.. En die stond ineens op 1196! Dus 't aanmelden op msn kost wel degelijk kb's..
Misschien dat iemand eens zo'n zelfde testje kan doen.. Dan hebben we iets om te vergelijken..
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 82206 op 03-06-2003 15:43 ]
hoe zit het met die smartcard? ik heb 128 mb erbij gestopt maar kan er niks mee... iemand had het over formateren, maar hou dat moet?!?
en ten 2de: zit er een trilstand op? zoja waar vind ik die?
Sara Goldfarb has left the building
Ik vind het nogal verwarrend, want wat is nu share en wat is internet
[ Voor 5% gewijzigd door AtHomer op 03-06-2003 16:13 ]
De trilstand kun je instellen bij profielen, je kunt daar precies instellen of ie moet trillen en welk geluid en hoe hard enzo.eyebite schreef op 03 June 2003 @ 16:13:
na het doorlezen zijn er 2 dingen die ik niet snap:
hoe zit het met die smartcard? ik heb 128 mb erbij gestopt maar kan er niks mee... iemand had het over formateren, maar hou dat moet?!?
en ten 2de: zit er een trilstand op? zoja waar vind ik die?
Die SD/MMC kaartjes weet ik nog niet zoveel van, maar formatteren kan wel met een programma genaamd "SP task manager" (waarvoor de application lock van je SPV uitgeschakeld moet zijn).
Sara Goldfarb has left the building
Staat op de site van orange zelf.Hoe weet ik hoeveel kb's of MB's ik heb verbruikt?
Met Share heb je voor € 6 per maand onbeperkt toegang tot informatie en entertainmant diensten. Het maakt dus voor jou niet uit hoeveel kb's je gebruikt. Maak je gebruik van Internet Access of de e-mail client van je mobiele telefoon, dan betaal je wel per kb.
Wat zijn de tarieven van Share?
Heel eenvoudig. Wanneer je Share activeert op je mobiele telefoon, reserveren wij € 6,- uit je bundel. Met deze € 6,- kun je ongelimiteerd gebruikmaken van de informatie en entertainmentdiensten van Share. Voor sommige diensten betaal je iets extra. Natuurlijk betaal je alleen als je er gebruik van maakt en je akkoord gaat met de kosten. Wij waarschuwen je van tevoren met een berichtje op je telefoon.
Share extra abonnementen worden na 30 dagen automatisch beëindigd
Bekijk ook eens deze link:
http://www.orange.nl/mijn.../free/faq/share_index.php
Ja, ik heb 't gelezen, maar je moet dus wel goed opletten of een site onder share valt of niet. En dat kan soms onduidelijk zijn vind ik.Sauron-XP schreef op 03 June 2003 @ 16:22:
[...]
Staat op de site van orange zelf.
Bekijk ook eens deze link:
http://www.orange.nl/mijn.../free/faq/share_index.php
Als ik 't niet gelijk heb, dan graag ff verbeteren, maar volgens mij steekt 't wel zo ongeveer in elkaar..
/edit
Ik kijk trouwens net weer eens op de tarieven lijst van Orange en nu viel m'n oog op het volgende:

Wat is dan weer het verschil tussen "Wap" en "Share" ? Wap moet je zeker gewoon zien als internetten via de telefoonlijn, dus dat je per minuut betaalt wanneer je online bent.. En Share gaat via het GPRS netwerk en dat kan je eigenlijk vergelijken met internetten via de kabel, waar je gewoon een hele dag online kan zijn zonder data te vebruiken en dus ook niets hoeft te betalen.. Right..
't wordt echt tijd dat er eens een beetje duidelijkheid hier over komt, want met al die verschillende termen zie ik (en de meeste anderen) door de bomen 't bos niet meer..
[ Voor 73% gewijzigd door blakez op 03-06-2003 18:16 ]
Met al het nieuws erin, handige links, wat kleine plaatjes etc. ?
Goed plan, gaan wij ff rustig aan doenSmarron schreef op 03 juni 2003 @ 19:23:
Zal ik alvast proberen om een nieuwe openingspost te maken voor deel 2 van dit topic?
Met al het nieuws erin, handige links, wat kleine plaatjes etc. ?
Verder over het share en gprs en betalen enzo.
met swp:// (share wap ?) ervoor betaal je niets.
Maar maakt het dan nog wat uit wat je bij dataverbindingen (onder instellingen)hebt ingesteld bij internet-verbinding en bij wap-verbinding?
Ik heb ze nu beide op internet-gprs staan.
En wat is nu het verschil tussen internet-verbinding en wap-verbinding eigenlijk, want kan daarover weinig in het boekje vinden?
Maar stel dat ik nu een swp:// pagina bezoek, moet ik daar voor dan betalen?
admiral schreef op 03 juni 2003 @ 19:49:
[...]
Goed plan, gaan wij ff rustig aan doen
Verder over het share en gprs en betalen enzo.
met swp:// (share wap ?) ervoor betaal je niets.
Maar maakt het dan nog wat uit wat je bij dataverbindingen (onder instellingen)hebt ingesteld bij internet-verbinding en bij wap-verbinding?
Ik heb ze nu beide op internet-gprs staan.
En wat is nu het verschil tussen internet-verbinding en wap-verbinding eigenlijk, want kan daarover weinig in het boekje vinden?
Maar stel dat ik nu een swp:// pagina bezoek, moet ik daar voor dan betalen?

Ik ben er vandaag achter gekomen dat als ik bij de verbindingsinstellingen "share" heb ingesteld bij de internet verbinding, dat ik dan niet op MSN Messenger kan inloggen...
Nu dat ik er Internet GPRS heb staan zoals op 't plaatje werkt het ineens wel!
[ Voor 4% gewijzigd door AtHomer op 03-06-2003 20:42 ]
Maar stel nu dat je wap ook op gprs zou zetten en je benadert een website toch via swp:// zou je dan moeten betalen? Want ik neem aan dat internetten via swp:// de wap-verbinding mee wordt bedoeld.
ik hoop met een zeer uitgebreide startpost?Smarron schreef op 03 June 2003 @ 21:58:
Keb al een topic achter de hand mocht deze de 1000 passeren. Of zullen we hem nu maar alvast openen ?
al dat vragen gestel door elkaar heen, 4 keer dezelfde vragen ook enzow

effe doorposten jongens! Onze vriend smarron staat te trappelen om het nieuwe deel te openen..
[ Voor 24% gewijzigd door blakez op 03-06-2003 22:09 ]
Pff, nee nog niet echt eigenlijk. Er zijn ontzettend veel vragen, maar vaak weinig echte antwoorden. Dan zou ik ook even deze 1000 posts opnieuw door moeten spitten. Ik kan het opzich wel doen, maar dan duurt het nog ff.Rebels schreef op 03 June 2003 @ 22:05:
ik hoop met een zeer uitgebreide startpost?
al dat vragen gestel door elkaar heen, 4 keer dezelfde vragen ook enzow
Ik heb algemene info over de phone, wat handige links en wat kleine pics.
hier komt een apart subforum voor!
straks kun je alles met die dingen en heeft iedereen er 1
Ik zoek wel een aantal dingen op en post meteen de oplossingen (als ik die kan vinden dan).Phoolie schreef op 03 June 2003 @ 23:24:
Van mij mag je wel een nieuwe starten, misschien dat er dan eindelijk eens iemand kan uitleggen hoe je een mp3 bestand als beltoon gebruikt
[ Voor 8% gewijzigd door blakez op 03-06-2003 23:46 ]
Je kunt ze altijd toch nog zelf maken ?blakez schreef op 03 June 2003 @ 23:46:
Ik heb ook net even gezocht voor het gebruiken van een mp3 als ringtone, maar dat is tot nu toe volgens mij nog niet mogelijk.. Komt hoogstwaarschijnlijk wel weer een progje voor uit natuurlijk, maar nu zal je het nog met wavjes moeten doen.. of met de polyfonische beltonen natuurlijk..Al vind ik daar niet echt leuke tussen zitten..
Als je die melding krijgt, staat of je resolutie te hoog en/of de compressie te laag. Speel daar nog een beetje mee en dan zul je niet meer opnieuw op te hoeven starten om je film probleemloos te kunnen bekijken.admiral schreef op 03 June 2003 @ 14:44:
Thanks, Heb nu national security naar spv_divx omgezet en is 90mb geworden.
Heb instelling van iemand van modaco forum gebruikt.
Duurde 20 minuten met P4 optimized virtualdub op p4 @ 2.4ghz
Ben nu aan het kopieren naar de SD. Zometeen es ff kijken
edit:
gekeken. Eerst deed ie het niet "Failed to load, no enough memory" oid. ff rebooten, had nog geen task manager installed, en hij deed het.
Best leukMaar mag nog wel wat minder schokkerig, dus nog even door proberen met encoden.
Trouwens die equalizer werkt best aardig, maar idd die oordopjes die erbij zitten sucken.
tweakers shop.
Life goes as it goes.
ok zal van de week weer es verder prutsen.Smarron schreef op 04 June 2003 @ 00:44:
[...]
Als je die melding krijgt, staat of je resolutie te hoog en/of de compressie te laag. Speel daar nog een beetje mee en dan zul je niet meer opnieuw op te hoeven starten om je film probleemloos te kunnen bekijken.
Ik krijg em nu dus vloeiend lopen, maar heb wel dat ie om de zoveel tijd gaat "laden"; dat er zo'n gekleurd rondje in beeld komt die met de klok mee gevuld wordt.
Dat sucked nog wel eigenlijk. Maar misschien als ik wat verder klooi dat ik daar ook vanaf ben.
Dit topic is gesloten.