Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:41

t3q

Say yes to teq

blakez schreef op 01 juni 2003 @ 17:55:
[...]

Hoe heb je hem unlocked? Ook via de developers site van orange? Want ik heb al van meerdere gelezen dat hun SPV na een dag of 3 ineens weer gelocked is.. Ben je nu ook weer al je programmaatjes etc kwijt?
Nee die staan er nog op alleen je kan ze niet meer gebruiken. Kwestie van even weer unlocken. Op de developers site staat d8 ik ook dat het maar tijdelijk is om ze proggies te testen.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
t3q schreef op 01 June 2003 @ 19:29:
[...]

Nee die staan er nog op alleen je kan ze niet meer gebruiken. Kwestie van even weer unlocken. Op de developers site staat d8 ik ook dat het maar tijdelijk is om ze proggies te testen.
Dit staat er:

IF YOUR UNLOCKED SPV SUDDENLY BECOMES LOCKED AGAIN

PLEASE NOTE: While the terms and conditions of unlocking your SPV state that Orange can re-lock or re-certify your SPV by contacting you via SMS or e-mail and then waiting 48 hours - several people have had their SPV mysteriously become re-locked or re-certified.

This is a known bug with the SPV, and we are working on identifying why this happens, how to identify when it happens, and coming up with a fix.

We appreciate your patience with us as we work through this bug!

http://www.developers.ora...ENLY_BECOMES_LOCKED_AGAIN

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84980

Ik heb me SPV nu 2 weken en heb :( GVD :( een dooie pixel!!!

Iemand anders al een dooie pixel in ze scherm en weet iemand wat de marge is
qua dooie pixels voordat je een andere krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 12:43

404error

Page Not Found

Dat opnieuw locken gebeurt dus ook als je die software update via Orange doet. De reden van die update zijn de drivers voor dat opvouwbare toetsenbordje wat op de markt is/ gaat komen...

Maar ja, zolang je hem bij orange opnieuw kunt unlocken... so what

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53

Smarron

The bend

Ik denk dat die spontane lock komt door die update !!

Ik heb de telefoon al 2 maanden unlocked ofzo en gisteren dus de update gedaan en nu zit de lock er weer op ... Lijkt me vrij duidelijk.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-06 14:10

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Afbeeldingslocatie: http://www.jabra.com/products/media/FreeSpeak_Small_wText.gif
kewl gadget! wireless headphone (bluetooth)

ik vind em echt vet, want die bijgeleverde dopjes zitten namenlijk niet lekker
(je had gelijk Haas:/)

zijn er ook converters op de markt? van phone jack naar gewone oordopjes?

link naar wireless dopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 11:37
Wat zijn jullie nou kwijt per maand totaal?
Ben ook van plan iets van een gsm met abo te kopen, dat pre-paid begint me de strot uit te hangen, geen bereik in buitenland, en altijd is je beltegoed op wanneer je wil bellen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Capa op 02-06-2003 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:26

Nitai

Live the life you love.

Sauron-XP schreef op 02 June 2003 @ 01:54:
Wat zijn jullie nou kwijt per maand totaal?
Ben ook van plan iets van een gsm met abo te kopen, dat pre-paid begint me de strot uit te hangen, geen bereik in buitenland, en altijd is je beltegoed op wanneer je wil bellen :)
dat is dus totaal afhankelijk van de persoon. Kom je elke keer boven je beltegoed uit, dan neem je voor dat bedrag een abonnement. Zul je voor jezelf moeten beslissen. Graag hier wel ontopic houden....

Ontopic: DEMN! Ik heb dus een kras op m'n schermpje, waar blijven de hoesjes? snik....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

megter

Ik zeg maar zo....

Sinds donderdag heb ik ook een SPV, geruild zonder bijbetalen tegen mijn S300 >:) (nee, hij is niet kapot). Die mensen hadden een deel van Windows Media Player op de storage card gezet. Door onbekende redenen waren al m'n mp3'tjes en dat deel van Windows Media Player deleted. Het gaat hier om de map(pen) waar onder andere de skin in zit. Kheb op de Microsoft site gekeken om opnieuw te downloaden, maar bij het installeren krijg ik een foutmelding dat mijn telefoon het progje niet ondersteunt. Wie heeft de link voor mij, of kan mij de bestanden mailen?

"Gravitation cannot be held responsible for people falling in love"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

megter, waar heb je het gehaald, doe geen moeite en ga gewoon even terug voor een andere of laat hun het maar oplossen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

ik heb 'm in Hoorn gehaald, bij een particulier. Toestel zelf is gekocht bij BelCompany in Den Haag (bonnetje in bezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 12:43

404error

Page Not Found

Megter, probeer gewoon een hardreset! Wordt alles weer naar de fabrieksinstellingen teruggezet en moet als het goed is alles weer werken! Handleiding voor een hardreset staat in dit forum en op www.coolsmartphone.com....

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

Hardreset vind ik een beetje ver gaan. Waarschijnlijk weet ik welke bestanden ik mis (die van de skin). Deze staan wel in Windows maar niet op de storage card. Als ik thuis kom probeer ik ff een map te maken met die bestanden erin. Hardreset kan ik altijd nog doen, maar bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Nitai schreef op 02 June 2003 @ 07:48:
[...]

dat is dus totaal afhankelijk van de persoon. Kom je elke keer boven je beltegoed uit, dan neem je voor dat bedrag een abonnement. Zul je voor jezelf moeten beslissen. Graag hier wel ontopic houden....

Ontopic: DEMN! Ik heb dus een kras op m'n schermpje, waar blijven de hoesjes? snik....
hoezo is mijn bericht off-topic?
ik vraag alleen wat ze kwijt zijn aan die telefoon per maand...
dat het verschilt per persoon snap ik ook wel, ik wil gewoon weten of het niet idioot hoog is. zo groot is mijn maand budget niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Smarron schreef op 01 juni 2003 @ 23:39:
Ik denk dat die spontane lock komt door die update !!

Ik heb de telefoon al 2 maanden unlocked ofzo en gisteren dus de update gedaan en nu zit de lock er weer op ... Lijkt me vrij duidelijk.
Ja klopt. kreeg opeens een bericht dat de update succesvol was en moest rebooten. Nu niks meer aan de hand.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284

Ik heb hem sinds een paar dagen ook in mijn bezit. Superding, alleen 1 minpuntje : de camera . Als je namelijk op vastleggen drukt is, houdt hij het beeld vast maar geeft hij pas later een klik. Dus de foto is niet datgene wat hij op het beeld eerst vasthield.
Nu nog even mijn nieuwe PC , een 256 geheugenkaartje en wat vrije tijd. En dan kan ik me helemaal op mijn aanwinst gaan storten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Sauron-XP schreef op 02 June 2003 @ 12:07:
[...]

hoezo is mijn bericht off-topic?
ik vraag alleen wat ze kwijt zijn aan die telefoon per maand...
dat het verschilt per persoon snap ik ook wel, ik wil gewoon weten of het niet idioot hoog is. zo groot is mijn maand budget niet :)
Ok, ik heb het misschien niet helemaal duidelijk gemaakt. Voor mij is het offtopic omdat je vraag relatief is. Omdat de een wat meer en de ander wat minder belt, gprs't etc. waar is de relatie dan met de SPV? Gprs je meer met dit ding? Ik denk het wel, geldt voor mij wel iig. Wat het kost? Ga gewoon de winkels even langs, bekijk de eerste pagina's van dit topic...en je ziet wel ongeveer hoeveel hij kost.

om het kort te houden, nee het is niet idioot hoog, als je er verantwoord mee omgaat zoals veel dingen in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04
t3q schreef op 01 June 2003 @ 13:21:
[...]

Dit had ik dus ook. Ik liet me phone aan snachts en dus crash :( Nu doe ik em gewoon uit. Ding vind het nie zo leuk als ie niet word afgesloten. Denk ook dat je em meer moet zien als pc ipv tel. Dus ook correct afsluiten die handel.
Ik heb de cradle even weg gedaan en gebruik nu de laadadapter zelf met dat verloopstukje. Deze nacht ging het wel goed :? . Als dit deze nacht ook zo is dan sluit ik m thuis voortaan op deze manier wel aan als ik de USB niet nodig heb. Ik zou zeggen : probeer het zelf ook even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een klein vraagje. Ik heb voor 6 euro zo'n Share abbo. Als ik het goed heb kost het open staan van je MSN niks. Alleen het verzenden van tekstjes gaat van je 2 Mb af. Heb ik dat goed begrepen of heb ik straks een dikke rekening omdat mijn MSN een paar uur open staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Misschien wel handig deze link:
http://www.smart-expert.com/delock.htm

hiermee schijn je de echt simlock van je toestel te kunnen verwijderen... :D
Ik was ff aan het googlen, en toen kwam ik deze tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Anoniem: 5284 schreef op 02 June 2003 @ 15:24:
Nog even een klein vraagje. Ik heb voor 6 euro zo'n Share abbo. Als ik het goed heb kost het open staan van je MSN niks. Alleen het verzenden van tekstjes gaat van je 2 Mb af. Heb ik dat goed begrepen of heb ik straks een dikke rekening omdat mijn MSN een paar uur open staat...
Je hebt het helemaal goed. Alleen het verbruik (dus tekst) kost KB's. Alleen online zijn en niets doen kost niets, net zoals het bekijken van een site niets kost maar het laden van de pagina wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

@Kruimeltje, nee kost niets, maar als iemand van nick of status verandert dan gaat dat natuurlijk er wel weer van af. Wat ik persoonlijk irri vind, zijn mensen met een superlange nick, kost allemaal kb's als je met ze spreekt.

@Sauron-XP, yep staat ook in het begin van deze thread, ik heb het toen ook gedaan, werkt wel hoor.

GRRRRR, had ik die keyboard update maar niet gedaan, nu ben ik al een hele ochtend aan het wachten totdat m'n telefoon geunlocked is... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je maakt er behoorlijk de blits mee :9 :9 :9 , en dan benut ik nog maar een klein gedeelte van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 16:02

admiral866

The King Personality Disorder

Hoe zit het eigenlijk als je de foon unlocked hebt? Dan kun je er bijvoorbeeld een andere provider op zetten.
Maar hoe zit het dan met die updates en internet en share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 00:34
Een tijdje terug werd er in dit topic gesproken over een faq.. Die ging dan iemand maken ofzo, maar daar is volgens mij niet veel van gekomen.. Kunnen we niet met z'n allen een soort GoT faq maken voor de SPV? En niet over de standaard dingen die je ook in je SPV manual kan vinden, maar meer over het unlocken van je phone en hoe dat share nu precies in z'n werk gaat.. Welke sites nu wel van de 2mb afgaan en welke nu weer niet.. Ik zelf zit al over de 1 mb van de 2 mb die je gratis krijgt en heb m'n SPV nog maar van vrijdag! :( En om te zeggen dat ik nu echt al veel geïnternet heb via m'n phone valt echt wel mee, behalve 't share dan.. Misschien een idee dus om een faq op te zetten ofzo? :?

[ Voor 3% gewijzigd door blakez op 02-06-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

blakez schreef op 02 June 2003 @ 16:29:
Een tijdje terug werd er in dit topic gesproken over een faq.. Die ging dan iemand maken ofzo, maar daar is volgens mij niet veel van gekomen.. Kunnen we niet met z'n allen een soort GoT faq maken voor de SPV? En niet over de standaard dingen die je ook in je SPV manual kan vinden, maar meer over het unlocken van je phone en hoe dat share nu precies in z'n werk gaat.. Welke sites nu wel van de 2mb afgaan en welke nu weer niet.. Ik zelf zit al over de 1 mb van de 2 mb die je gratis krijgt en heb m'n SPV nog maar van vrijdag! :( En om te zeggen dat ik nu echt al veel geïnternet heb via m'n phone valt echt wel mee, behalve 't share dan.. Misschien een idee dus om een faq op te zetten ofzo? :?
Misschien is het handig voor in de openingspost van deel 2 van de Orange SPV. We zitten al bijna aan het einde van dit deel. De topicstarter is zo'n beetje met de noorderzon vertrokken, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blakez schreef op 02 June 2003 @ 16:29:
.. Welke sites nu wel van de 2mb afgaan en welke nu weer niet.. Ik zelf zit al over de 1 mb van de 2 mb die je gratis krijgt en heb m'n SPV nog maar van vrijdag! :( En om te zeggen dat ik nu echt al veel geïnternet heb via m'n phone valt echt wel mee, behalve 't share dan.. Misschien een idee dus om een faq op te zetten ofzo? :?
Ik kreeg na een halve dag al een SMS dat ik over de 1,5 Mb heen was ;( ;( ;( . Ik heb eventjes geen PC dus ik had even wat trailers zitten downloaden. Maar goed ik ben superblij met mijn SPV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66298

Hey mensen,
allereerst: Vette Foon!

Ik heb alleen wel een vraagje.
Wat houd dat unlocken (toegestaan door orange enz.) precies in?
Kun je dan zonder het unlocken geen andere software installeren ofzo?
Wat/hoe/wanneer ? 8) Er wordt genoeg gepraat over unlocken, maar waar is het voor?

DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Orange heeft de toestellen voorzien van een soort 'simlock' die moet voorkomen dat gebruikers hun eigen programma's installeren.

Volgens de Britse internetjournalist Guy Kewney kan deze beperking vrij makkelijk verwijderd worden waardoor gebruikers hun eigen programma's op hun telefoon kunnen zetten. Het versturen van programma's naar andere SPV's is niet mogelijk.

Orange probeert met een 'software-simlock' te voorkomen dat allerlei programma's op het toestel geïnstalleerd kunnen worden. Volgens Kewney staat de beschrijving hoe de software-simlock te verwijderen is op de Orange SPV-pagina voor ontwikkelaars.

Bovendien verwijst Kewney ook naar een site waar - met een programmaatje - de gewone simlock verwijderd kan worden. Hierdoor wordt het mogelijk om het toestel te gebruiken met een andere operator dan Orange.
Daar is het dus voor :)
Kijk voor het unlocken ff een paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Faq zou inderdaad handig zijn, maar als je ff de thread door leest dan kom je ook wel op je antwoorden, CTRL+F en dan 'unlock'. Zo heb ik het gedaan destijds....dus :) it ain't that difficult...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66298

Sauron-XP schreef op 02 June 2003 @ 17:20:
[...]

Daar is het dus voor :)
Kijk voor het unlocken ff een paar pagina's terug.
Bedankt Mate. Het Topic is zo uge dat ik het niet kon vinden. iig bedankt. Het unlocken zal wel lukken. Daar is genoeg over te vinden. Maar die programma's die worden bijgeleverd door Orange zijn dat eigenlijk bruikbare proggie's? En ik neem aan dat die WEL zijn te installeren en daarna bruikbaar blijven. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Anoniem: 66298 schreef op 02 June 2003 @ 21:40:
[...]

Bedankt Mate. Het Topic is zo uge dat ik het niet kon vinden. iig bedankt. Het unlocken zal wel lukken. Daar is genoeg over te vinden. Maar die programma's die worden bijgeleverd door Orange zijn dat eigenlijk bruikbare proggie's? En ik neem aan dat die WEL zijn te installeren en daarna bruikbaar blijven. ?
Omdat jij zo'n luiwammes bent, en ik een vriendelijke medetweaker heb ik het topic door gezocht naar je link :)
http://www.developers.ora...ith/2003/03/04/Unlocking/

En ja je kan alles kan je nog gebruiken na unlocken, je kan hem ook weer locken namelijk. Soms gebeurt dat vanzelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

zo, zonet een paar mp3's erop gezet. Dat ding kan nog best hard eigenlijk.
Maar er mag wel wat meer bass en minder treble in.
Weet iemand of er een mp3 spelertje is waar een equalizer in zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
PocketMVP is een DivX/MP3 speler waar een equalizer inzit, maar verwacht er niet veel van. Je kan pas echt geluid uit de telefoon krijgen door een normale koptelefoon erop aan te sluiten via een pocket-pc splittertje (zie www.coolsmartphone.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Kheb mail gehad over me SD-card. Ze zijn dus niet meer op voorraad omdat er een heuse run op is :P Hoe zou dat nou komen :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

anyway, eindelijk m'n SPV geunlocked.....
maar ik ben et zat, ga denk ik een hoesje halen van een telefoon die wel past op m'n spv, en dan mod ik et wel. Had ik veel eerder moeten doen......ik wil niet nog meer krasjes hebbe... *snik, zit nu ook al wat stof achter m'n schermpje..*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Nitai schreef op 03 June 2003 @ 11:00:
anyway, eindelijk m'n SPV geunlocked.....
maar ik ben et zat, ga denk ik een hoesje halen van een telefoon die wel past op m'n spv, en dan mod ik et wel. Had ik veel eerder moeten doen......ik wil niet nog meer krasjes hebbe... *snik, zit nu ook al wat stof achter m'n schermpje..*
Ik had zelf nog een hoesje liggen van mijn oude Nokia3330. IS precies hetzelfde formaat. Schermpje is volledig zichtbaar. Infraroodpoort is vrij, koptelefoonuitgang is vrij. Alleen de onderste 3 toetsen (*, 0, #) zitten net onder het stoffen gedeelte. Maar die weet ik toch wel te vinden. Maar is dus eigenlijk perfect. Zonder hoesje is ie wel veel mooier. Maar tijdens vervoer in mijn jaszak of tas is nou goed beschermd. Heb er nog helemaal geen krassen op :)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
t3q schreef op 03 juni 2003 @ 10:56:
Kheb mail gehad over me SD-card. Ze zijn dus niet meer op voorraad omdat er een heuse run op is :P Hoe zou dat nou komen :)
Welke zaak als ik vragen mag? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

heb laatst ontvangen van www.stuntprijzen.net Die zijn echt goedkoop, 83 euro. En dan zit je boven een bepaald bedrag waardoor je geen verzendkosten betaald. Ideaal. Hopelijk hebben ze ze weer op voorraad.

Had vorige week onderstaande mail gestuurd, ze hadden dus nog een paar (waar ik dus 1 van heb nu:) ) maar kregen deze week dus weer binnen
Sent: Tuesday, May 27, 2003 8:20 PM
Subject: Re: SecureDigital Card 256MB
Hallo,
het is niet van een bekend merk maar kwalitatief zijn ze net zo goed.
De chips zelf zijn van Hitachi meende ik
Er is er nog een enkeling op voorraad, volgende week krijgen we een nieuwe zending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

LosserNL schreef op 03 juni 2003 @ 10:40:
PocketMVP is een DivX/MP3 speler waar een equalizer inzit, maar verwacht er niet veel van. Je kan pas echt geluid uit de telefoon krijgen door een normale koptelefoon erop aan te sluiten via een pocket-pc splittertje (zie www.coolsmartphone.com)
Zal ik eens proberen. Ze zeggen daar overigens dat wmv het beste is waarschijnlijk voor videos.
Iemand ervaring met divx, mpeg en wmv? Kwaliteit, encoding snelheid etc?

Oh en hoe zit het nu met applicaties die voor pocketpc's zijn gemaakt. Zijn die te gebruiken op de spv? Of alleen sommigen of gewoon helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Werkt MSN op die telefoon ook in het buitenland? Werkt dat ding zelf wel in het buitenland (behalve gewoon bellen).
Het zou wel vet zijn als ik in Italië lig in aan het zwembad, dat ik met m'n vrienden in Nederland kan chatten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Sauron-XP schreef op 03 juni 2003 @ 12:50:
Werkt MSN op die telefoon ook in het buitenland? Werkt dat ding zelf wel in het buitenland (behalve gewoon bellen).
Het zou wel vet zijn als ik in Italië lig in aan het zwembad, dat ik met m'n vrienden in Nederland kan chatten :D
Volgens mij werkt het share netwerk van orange alleen nog maar in Nederland.. Dus daar bedoel ik mee: wappen, internetten, msn'en, etc.. Dacht dat 't wel al kon in het buitenland alleen het is nog te duur voor Orange op het moment..

Had trouwens vandaag voor de eerste keer m'n SPV mee naar school en echt iedereen was echt zo aan 't kijken van: "Huh? Speelt daar nu een filmpje op? En wat kan die hard zeg!" :) En toen ik liet zien dat ik er ook op kon msn'en snapten ze 't helemaal niet meer.. :D Toch wel vet, dat je ongeveer (of gewoon) de enigste bent met zo'n SPV! :P

Zijn er trouwens goede magazines te koop m.b.t. smartphones of iets dergelijks? :?

[ Voor 22% gewijzigd door blakez op 03-06-2003 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Jammer, had zeker wel vet geweest dan. Hopen dat ze voor 19 juli het geregeld hebben, want dan zin in (hopelijk) in de zon in Italië :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

@Sauron, aan het zwembad, Italie, Italiaanse dames, en jij wilt msn'e?? :D lol
@Xanion, thnx man! Goed idee, maar ik ga denk ik een transparante halen bij gsm-shop in Den Haag.....daar had ik al m'n transparante hoesjes ook vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Nitai schreef op 03 juni 2003 @ 13:31:
@Sauron, aan het zwembad, Italie, Italiaanse dames, en jij wilt msn'e?? :D lol
@Xanion, thnx man! Goed idee, maar ik ga denk ik een transparante halen bij gsm-shop in Den Haag.....daar had ik al m'n transparante hoesjes ook vandaag :)
foto's versturen van die dames :)
en dan zeggen "kijk wat jij allemaal mist" :P
ik heb daar wel wat beters te doen dan hele dag msn-en, maar je vrienden jalours maken is ook een bezigheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Sauron-XP schreef op 03 juni 2003 @ 12:50:
Zit momenteel in Munchen, duitsland. En share werkt perfect, lees iedere avond het nieuws even door. Want in het hotel hier hebben ze alleen maar 28 duitse tv-kanalen :( Ook MSN en Internet Explorer werken perfect. Heb alleen geen flauw idee wat het nou kost. Share is normaal gratis, maar ik gebruik het nu via het T-Mobile netwerk in duitsland, dus zal er waarschijnlijk nu wel voor moeten betalen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

admiral schreef op 03 June 2003 @ 12:42:
[...]

Zal ik eens proberen. Ze zeggen daar overigens dat wmv het beste is waarschijnlijk voor videos.
Iemand ervaring met divx, mpeg en wmv? Kwaliteit, encoding snelheid etc?

Oh en hoe zit het nu met applicaties die voor pocketpc's zijn gemaakt. Zijn die te gebruiken op de spv? Of alleen sommigen of gewoon helemaal niet?
Wmv is de slechtste van de 3.

Op volgorde van slecht naar goed: wmv - mpg - avi (DivX).

wmv vreet veel resources wat wmv in je media player op je PC ook al doet. De framerate is ontzettend laag en de kwaliteit valt ook een beetje tegen. Mpg is een stuk beter, heeft een erg hoge framerate en is verder niets mis mee. Avi geeft mij toch de voorkeur, vanwege een kleinere bestandsgrootte vergeleken met mpg. Ik had zelf ook veel problemen met omzetten. Ik heb nu Shrek omgezet, deze is 55mb geworden. Loopt perfect! Fullscreen !

Het omzetten gaat redelijk vlug, het ligt natuurlijk wel aan je PC'tje, maar binnen een uurtje heb je wel een complete film omgezet. Ik gebruik Virtualdub voor het omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xanion schreef op 03 June 2003 @ 13:40:
Zit momenteel in Munchen, duitsland. En share werkt perfect, lees iedere avond het nieuws even door. Want in het hotel hier hebben ze alleen maar 28 duitse tv-kanalen :( Ook MSN en Internet Explorer werken perfect. Heb alleen geen flauw idee wat het nou kost. Share is normaal gratis, maar ik gebruik het nu via het T-Mobile netwerk in duitsland, dus zal er waarschijnlijk nu wel voor moeten betalen.
Het zal waarschijnlijk gratis zijn omdat het nog een test is... iMode is bijvoorbeeld ook in sommige landen te gebruiken en dat wordt ook (nog) niet in rekening gebracht.

offtopic:
Aan bovenstaande tekst kunnen natuurlijk geen rechten worden ontleend ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 82206 op 03-06-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Xanion schreef op 03 June 2003 @ 13:40:
[...]

Bruut :P
Maar als ik jou was zou ik ff je rekening online bekijken, je weet maar nooit.
Straks kom je thuis en heb je een rekening waar je even van op bed moet gaan liggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Smarron schreef op 03 juni 2003 @ 13:48:
[...]
Wmv is de slechtste van de 3.

Op volgorde van slecht naar goed: wmv - mpg - avi (DivX).

wmv vreet veel resources wat wmv in je media player op je PC ook al doet. De framerate is ontzettend laag en de kwaliteit valt ook een beetje tegen. Mpg is een stuk beter, heeft een erg hoge framerate en is verder niets mis mee. Avi geeft mij toch de voorkeur, vanwege een kleinere bestandsgrootte vergeleken met mpg. Ik had zelf ook veel problemen met omzetten. Ik heb nu Shrek omgezet, deze is 55mb geworden. Loopt perfect! Fullscreen !

Het omzetten gaat redelijk vlug, het ligt natuurlijk wel aan je PC'tje, maar binnen een uurtje heb je wel een complete film omgezet. Ik gebruik Virtualdub voor het omzetten.
Thanks, Heb nu national security naar spv_divx omgezet en is 90mb geworden.
Heb instelling van iemand van modaco forum gebruikt.
Duurde 20 minuten met P4 optimized virtualdub op p4 @ 2.4ghz

Ben nu aan het kopieren naar de SD. Zometeen es ff kijken :)

edit:
gekeken. Eerst deed ie het niet "Failed to load, no enough memory" oid. ff rebooten, had nog geen task manager installed, en hij deed het.
Best leuk :) Maar mag nog wel wat minder schokkerig, dus nog even door proberen met encoden.

Trouwens die equalizer werkt best aardig, maar idd die oordopjes die erbij zitten sucken.

[ Voor 15% gewijzigd door admiral866 op 03-06-2003 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Anoniem: 82206 schreef op 02 juni 2003 @ 15:55:
[...]

Je hebt het helemaal goed. Alleen het verbruik (dus tekst) kost KB's. Alleen online zijn en niets doen kost niets, net zoals het bekijken van een site niets kost maar het laden van de pagina wel. :)
Dit wil ik toch even tegenspreken.. Ik heb zojuist even een testje gedaan.. Eerst gekeken op kb ik stond.. Dit was 1157, daarna mezelf op msn aangemeld en mezelf zo'n 5 online laten staan.. In die 5 minuten is er niemand anders online gekomen en heb ik ook niets getyped.. Daarna weer afgemeld en gekeken wat m'n dataverbruik nu was.. En die stond ineens op 1196! Dus 't aanmelden op msn kost wel degelijk kb's..

Misschien dat iemand eens zo'n zelfde testje kan doen.. Dan hebben we iets om te vergelijken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Internet Access kost je geld, ook bij het aanmelden wordt data verstuurd en ontvangen, je contact personen lijst wordt volgens mij gedownload enzo. Online zijn kost volgens mij nix tot heel weinig, alleen het aanmelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal wel een domme vraag zijn maar staat die kostenteller ook ergens op mijn GSM of alleen online ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Anoniem: 5284 schreef op 03 June 2003 @ 15:15:
Zal wel een domme vraag zijn maar staat die kostenteller ook ergens op mijn GSM of alleen online ...
Staat alleen online, maar er zijn al verschillende programmaatjes in omloop voor de SVP die voor jou je data gebruik bij houden.. Maar om die te installeren moet je SVP natuurlijk wel unlocked zijn.. Zal eens kijken voor zo'n progje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blakez schreef op 03 June 2003 @ 14:50:
Dit wil ik toch even tegenspreken.. Ik heb zojuist even een testje gedaan.. Eerst gekeken op kb ik stond.. Dit was 1157, daarna mezelf op msn aangemeld en mezelf zo'n 5 online laten staan.. In die 5 minuten is er niemand anders online gekomen en heb ik ook niets getyped.. Daarna weer afgemeld en gekeken wat m'n dataverbruik nu was.. En die stond ineens op 1196! Dus 't aanmelden op msn kost wel degelijk kb's..

Misschien dat iemand eens zo'n zelfde testje kan doen.. Dan hebben we iets om te vergelijken.. :)
Ik zei toch ook niet dat het aanmelden niets kost... :) Aanmelden (en afmelden) kost inderdaad wel KB's, want je toestel maakt verbinding en wanneer dat gebeurt kost 't iets. Het aanmelden is te vergelijken met het laden van een pagina.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 82206 op 03-06-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyebite
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-11-2020

eyebite

na het doorlezen zijn er 2 dingen die ik niet snap:
hoe zit het met die smartcard? ik heb 128 mb erbij gestopt maar kan er niks mee... iemand had het over formateren, maar hou dat moet?!?

en ten 2de: zit er een trilstand op? zoja waar vind ik die?

Sara Goldfarb has left the building

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Wat ik nou niet snap is wat dat share nou eigenlijk is... Je kunt er onbeperkt gebruik van maken en kost dus geen MB's. Maar voor zover ik kan zien is het grootste share gedeelte een verzameling links naar externe internetsites die wel MB's kosten :?

Ik vind het nogal verwarrend, want wat is nu share en wat is internet :?

[ Voor 5% gewijzigd door AtHomer op 03-06-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
eyebite schreef op 03 June 2003 @ 16:13:
na het doorlezen zijn er 2 dingen die ik niet snap:
hoe zit het met die smartcard? ik heb 128 mb erbij gestopt maar kan er niks mee... iemand had het over formateren, maar hou dat moet?!?

en ten 2de: zit er een trilstand op? zoja waar vind ik die?
De trilstand kun je instellen bij profielen, je kunt daar precies instellen of ie moet trillen en welk geluid en hoe hard enzo.

Die SD/MMC kaartjes weet ik nog niet zoveel van, maar formatteren kan wel met een programma genaamd "SP task manager" (waarvoor de application lock van je SPV uitgeschakeld moet zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyebite
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-11-2020

eyebite

toppie! je bent een <wat je graag wilt horen>!

Sara Goldfarb has left the building

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Hoe weet ik hoeveel kb's of MB's ik heb verbruikt?
Met Share heb je voor € 6 per maand onbeperkt toegang tot informatie en entertainmant diensten. Het maakt dus voor jou niet uit hoeveel kb's je gebruikt. Maak je gebruik van Internet Access of de e-mail client van je mobiele telefoon, dan betaal je wel per kb.

Wat zijn de tarieven van Share?
Heel eenvoudig. Wanneer je Share activeert op je mobiele telefoon, reserveren wij € 6,- uit je bundel. Met deze € 6,- kun je ongelimiteerd gebruikmaken van de informatie en entertainmentdiensten van Share. Voor sommige diensten betaal je iets extra. Natuurlijk betaal je alleen als je er gebruik van maakt en je akkoord gaat met de kosten. Wij waarschuwen je van tevoren met een berichtje op je telefoon.

Share extra abonnementen worden na 30 dagen automatisch beëindigd
Staat op de site van orange zelf.
Bekijk ook eens deze link:
http://www.orange.nl/mijn.../free/faq/share_index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Sauron-XP schreef op 03 June 2003 @ 16:22:
[...]

Staat op de site van orange zelf.
Bekijk ook eens deze link:
http://www.orange.nl/mijn.../free/faq/share_index.php
Ja, ik heb 't gelezen, maar je moet dus wel goed opletten of een site onder share valt of niet. En dat kan soms onduidelijk zijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Wanneer je de url's bekijkt van de favorieten die standaard op de SPV zitten, zie je dat alleen de eerste url (Orange Share) een wap adres heeft.. Dit begint met: "wsp://" Zo'n adres valt dus gewoon onder Share en is gratis! Als je echter naar de rest van al die favorieten ga kijken zie dat ze beginnen met "http://" En dat gaat dus wel van je 2 MB af!

Als ik 't niet gelijk heb, dan graag ff verbeteren, maar volgens mij steekt 't wel zo ongeveer in elkaar.. :)

/edit

Ik kijk trouwens net weer eens op de tarieven lijst van Orange en nu viel m'n oog op het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stevelen/share.jpg

Wat is dan weer het verschil tussen "Wap" en "Share" ? Wap moet je zeker gewoon zien als internetten via de telefoonlijn, dus dat je per minuut betaalt wanneer je online bent.. En Share gaat via het GPRS netwerk en dat kan je eigenlijk vergelijken met internetten via de kabel, waar je gewoon een hele dag online kan zijn zonder data te vebruiken en dus ook niets hoeft te betalen.. Right.. :?

't wordt echt tijd dat er eens een beetje duidelijkheid hier over komt, want met al die verschillende termen zie ik (en de meeste anderen) door de bomen 't bos niet meer.. :)

[ Voor 73% gewijzigd door blakez op 03-06-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zal ik alvast proberen om een nieuwe openingspost te maken voor deel 2 van dit topic?

Met al het nieuws erin, handige links, wat kleine plaatjes etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Smarron schreef op 03 juni 2003 @ 19:23:
Zal ik alvast proberen om een nieuwe openingspost te maken voor deel 2 van dit topic?

Met al het nieuws erin, handige links, wat kleine plaatjes etc. ?
Goed plan, gaan wij ff rustig aan doen :)

Verder over het share en gprs en betalen enzo.
met swp:// (share wap ?) ervoor betaal je niets.
Maar maakt het dan nog wat uit wat je bij dataverbindingen (onder instellingen)hebt ingesteld bij internet-verbinding en bij wap-verbinding?
Ik heb ze nu beide op internet-gprs staan.
En wat is nu het verschil tussen internet-verbinding en wap-verbinding eigenlijk, want kan daarover weinig in het boekje vinden?

Maar stel dat ik nu een swp:// pagina bezoek, moet ik daar voor dan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
admiral schreef op 03 juni 2003 @ 19:49:
[...]

Goed plan, gaan wij ff rustig aan doen :)

Verder over het share en gprs en betalen enzo.
met swp:// (share wap ?) ervoor betaal je niets.
Maar maakt het dan nog wat uit wat je bij dataverbindingen (onder instellingen)hebt ingesteld bij internet-verbinding en bij wap-verbinding?
Ik heb ze nu beide op internet-gprs staan.
En wat is nu het verschil tussen internet-verbinding en wap-verbinding eigenlijk, want kan daarover weinig in het boekje vinden?

Maar stel dat ik nu een swp:// pagina bezoek, moet ik daar voor dan betalen?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mbraams/temp/verbindingen.gif
Ik ben er vandaag achter gekomen dat als ik bij de verbindingsinstellingen "share" heb ingesteld bij de internet verbinding, dat ik dan niet op MSN Messenger kan inloggen...

Nu dat ik er Internet GPRS heb staan zoals op 't plaatje werkt het ineens wel!

[ Voor 4% gewijzigd door AtHomer op 03-06-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

juistem dat probleem had ik ook, had alleen nog niet wap en internet-verbinding apart geconfigureerd.
Maar stel nu dat je wap ook op gprs zou zetten en je benadert een website toch via swp:// zou je dan moeten betalen? Want ik neem aan dat internetten via swp:// de wap-verbinding mee wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

iemand al een ftp erop draaien?, ik wil me phone leechen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Keb al een topic achter de hand mocht deze de 1000 passeren. Of zullen we hem nu maar alvast openen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Smarron schreef op 03 June 2003 @ 21:58:
Keb al een topic achter de hand mocht deze de 1000 passeren. Of zullen we hem nu maar alvast openen ?
ik hoop met een zeer uitgebreide startpost?

al dat vragen gestel door elkaar heen, 4 keer dezelfde vragen ook enzow :/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Hebben jullie je programma's ook in aparte mapjes bij elkaar gezet? Ik vind het in ieder geval een stuk overzichtelijker.. En in hoeverre hebben jullie je SPV al geperfectioneerd aan je eigen eisen? :) Want je kan er zowat ongeveer alles aan veranderen wat je zelf wilt.. :)

offtopic:
effe doorposten jongens! Onze vriend smarron staat te trappelen om het nieuwe deel te openen.. :p

[ Voor 24% gewijzigd door blakez op 03-06-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Rebels schreef op 03 June 2003 @ 22:05:
ik hoop met een zeer uitgebreide startpost?

al dat vragen gestel door elkaar heen, 4 keer dezelfde vragen ook enzow :/

:)
Pff, nee nog niet echt eigenlijk. Er zijn ontzettend veel vragen, maar vaak weinig echte antwoorden. Dan zou ik ook even deze 1000 posts opnieuw door moeten spitten. Ik kan het opzich wel doen, maar dan duurt het nog ff.

Ik heb algemene info over de phone, wat handige links en wat kleine pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 16:13
Van mij mag je wel een nieuwe starten, misschien dat er dan eindelijk eens iemand kan uitleggen hoe je een mp3 bestand als beltoon gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

let op mijn woorden:

hier komt een apart subforum voor! :P

straks kun je alles met die dingen en heeft iedereen er 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Phoolie schreef op 03 June 2003 @ 23:24:
Van mij mag je wel een nieuwe starten, misschien dat er dan eindelijk eens iemand kan uitleggen hoe je een mp3 bestand als beltoon gebruikt
Ik zoek wel een aantal dingen op en post meteen de oplossingen (als ik die kan vinden dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
Ik heb ook net even gezocht voor het gebruiken van een mp3 als ringtone, maar dat is tot nu toe volgens mij nog niet mogelijk.. Komt hoogstwaarschijnlijk wel weer een progje voor uit natuurlijk, maar nu zal je het nog met wavjes moeten doen.. of met de polyfonische beltonen natuurlijk.. :) Al vind ik daar niet echt leuke tussen zitten..

[ Voor 8% gewijzigd door blakez op 03-06-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

blakez schreef op 03 June 2003 @ 23:46:
Ik heb ook net even gezocht voor het gebruiken van een mp3 als ringtone, maar dat is tot nu toe volgens mij nog niet mogelijk.. Komt hoogstwaarschijnlijk wel weer een progje voor uit natuurlijk, maar nu zal je het nog met wavjes moeten doen.. of met de polyfonische beltonen natuurlijk.. :) Al vind ik daar niet echt leuke tussen zitten..
Je kunt ze altijd toch nog zelf maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

admiral schreef op 03 June 2003 @ 14:44:
Thanks, Heb nu national security naar spv_divx omgezet en is 90mb geworden.
Heb instelling van iemand van modaco forum gebruikt.
Duurde 20 minuten met P4 optimized virtualdub op p4 @ 2.4ghz

Ben nu aan het kopieren naar de SD. Zometeen es ff kijken :)

edit:
gekeken. Eerst deed ie het niet "Failed to load, no enough memory" oid. ff rebooten, had nog geen task manager installed, en hij deed het.
Best leuk :) Maar mag nog wel wat minder schokkerig, dus nog even door proberen met encoden.

Trouwens die equalizer werkt best aardig, maar idd die oordopjes die erbij zitten sucken.
Als je die melding krijgt, staat of je resolutie te hoog en/of de compressie te laag. Speel daar nog een beetje mee en dan zul je niet meer opnieuw op te hoeven starten om je film probleemloos te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

LosserNL schreef op 03 June 2003 @ 12:30:
[...]

Welke zaak als ik vragen mag? O-)
tweakers shop.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Smarron schreef op 04 June 2003 @ 00:44:
[...]
Als je die melding krijgt, staat of je resolutie te hoog en/of de compressie te laag. Speel daar nog een beetje mee en dan zul je niet meer opnieuw op te hoeven starten om je film probleemloos te kunnen bekijken.
ok zal van de week weer es verder prutsen.
Ik krijg em nu dus vloeiend lopen, maar heb wel dat ie om de zoveel tijd gaat "laden"; dat er zo'n gekleurd rondje in beeld komt die met de klok mee gevuld wordt.
Dat sucked nog wel eigenlijk. Maar misschien als ik wat verder klooi dat ik daar ook vanaf ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios