een export 600DPI layout zou ook wel mooi zijnSlinkingAnt schreef op 16 November 2002 @ 14:38:
Kheb nu m'n printplaatje klaar om te laten ontwikkelen
Heb meteen de schema's van de Max 724 en het bovenste stukje voor de lcd met reset en contrast er meteen maar bijgezet. Leek me wel t makkelijkst.
[afbeelding]
[afbeelding]
Tis gemaakt in Eagle Tis freeware en je kan er kleine printplaatjes mee maken. Als mensen ook de file's willen hebben, moeten ze maar ff een m@iltje sturen
offtopic:
Ik maak straks de plaatjes ff kleiner, heb ff niks beterz bij de hand
Ik zal ff kijken of dat tot de mogelijkheden behoort
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Helaas kan dat progje helemaal niet exporterenSlinkingAnt schreef op 17 November 2002 @ 21:33:
Ik zal ff kijken of dat tot de mogelijkheden behoort
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
en zijn er nog mensen die hun lcd werkend hebben gekregen..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
same hereVerwijderd schreef op 28 december 2002 @ 20:58:
weet je dat ik er nog steeds niet aan toe gekomen ben
ik moet me helemaal dood schame, ik heb t georganiseerd en daarna niets meer mee gedaan.Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 20:58:
weet je dat ik er nog steeds niet aan toe gekomen ben
tot nu toe heb ik er 6 zelf gesoldeerd, 1 heeft iemand zelf gesoldeerd en ik ben voor me zelf nog niet verder gekomen dan het raamwerk voor de behuizing te zagen. Ik zat eigenlijk te wachten op de 3500 mcd LED's uit een andere inkoopactie om met achtergrondverlichting te spelen.
Ik denk dat ik het dan nu maar eens ga proberen met een ccfl-etje ofzo.
Nu ik er over nadenk is het eigenlijk wel vreemd dat oa. mijn broertje nog niet is komen zeuren om zijn LCD's.
Ik zal 'm morgen eens ff mailen, zodat ik zelf ook weer verder ga. Ik heb d'r eigenlijk best wel weer zin in om wat te prutsen.
Ik denk dat ik het dan nu maar eens ga proberen met een ccfl-etje ofzo.
Nu ik er over nadenk is het eigenlijk wel vreemd dat oa. mijn broertje nog niet is komen zeuren om zijn LCD's.
Ik zal 'm morgen eens ff mailen, zodat ik zelf ook weer verder ga. Ik heb d'r eigenlijk best wel weer zin in om wat te prutsen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
SlinkingAnt zou voor mij het printje makenVerwijderd schreef op 28 december 2002 @ 20:06:
Jahoor! Ziehier:
[afbeelding]
Maar hoezo vraag je dat? Waren er zulke grote problemen mee dan?
nou Mr_x007 (of andere tweakers) als je hem dan toch niet gebruikt......... wil ik er nog wel 1 hebben mijne is nu afgevoerd en definitief niet te redden verklaard (heb namelijk geprobeerd backlight te maken)
en ik had hem perfect werkend hoor.. (zie www.haller.nl/ruud )
en mochten er mensen zijn die een max 629 schemaatje gebouwd willen hebben,
stuur de onderdelen maar op, op een gaatjesboard net zo makkelijk als op een geëtst printje ......
en ik had hem perfect werkend hoor.. (zie www.haller.nl/ruud )
en mochten er mensen zijn die een max 629 schemaatje gebouwd willen hebben,
stuur de onderdelen maar op, op een gaatjesboard net zo makkelijk als op een geëtst printje ......
[ Voor 4% gewijzigd door Der_Rudy op 29-12-2002 08:17 ]
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
er wordt aan gewerkt hoorReseTTim schreef op 29 December 2002 @ 01:55:
[...]
SlinkingAnt zou voor mij het printje makenmaar ik heb nu nog niet meer vernomen..
Verwijderd
zijn er nog lcd displays te koop ? 
jammer dat ik te laat ben, maar ja, volgende keer beter
ik denk veeeeeeeeels te laatVerwijderd schreef op 30 december 2002 @ 04:01:
zijn er nog lcd displays te koop ?
In de elektuur van deze maand staat een stukje over DC-DC converters.
Daarin staat ook een schakelingetje met vrij weinig onderdelen (2 torren, een spoeltje, wat weerstanden en condensatoren) die van +5V -12V maakt met een belasting van max 30 mA.
Als ik mijn scanner aan de praat krijg, zonder dat keyboard en muis het niet meer doen, post ik het scema wel even.
Desnoods teken ik het nog wel even na.
Daarin staat ook een schakelingetje met vrij weinig onderdelen (2 torren, een spoeltje, wat weerstanden en condensatoren) die van +5V -12V maakt met een belasting van max 30 mA.
Als ik mijn scanner aan de praat krijg, zonder dat keyboard en muis het niet meer doen, post ik het scema wel even.
Desnoods teken ik het nog wel even na.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
And here
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Schema is al gescanned, kan alleen even niet uploaden. Eerst ffff boodschappen doen.... Be right back!
Ik zou t ook nie gaan uploaden, zit copyright op. Lees de faq maarDr.Roelski schreef op 30 december 2002 @ 19:29:
Schema is al gescanned, kan alleen even niet uploaden. Eerst ffff boodschappen doen.... Be right back!
Volgens de text is het een algemene schakeling die makkelijk aan te passen is.
Dat klopt ook: iedere electronicus had dit zelf kunnen verzinnen (o.k., ik schaam me diep dat ik het niet verzonnen heb
.
Bij deze heb ik hem aangepast: alleen het -12 V gedeelte zit in het schema, het is dus niet meer het originele schema, maar een aangepast basisontwerp.
Link: Electuur vind dat niet echt tof; wij daarom ook niet
Dat klopt ook: iedere electronicus had dit zelf kunnen verzinnen (o.k., ik schaam me diep dat ik het niet verzonnen heb
Bij deze heb ik hem aangepast: alleen het -12 V gedeelte zit in het schema, het is dus niet meer het originele schema, maar een aangepast basisontwerp.
Link: Electuur vind dat niet echt tof; wij daarom ook niet
[ Voor 48% gewijzigd door Jaymz op 31-12-2002 10:09 . Reden: link veranderd ]
en nou moet ik het snappen?Dr.Roelski schreef op 30 december 2002 @ 22:01:
Volgens de text is het een algemene schakeling die makkelijk aan te passen is.
Dat klopt ook: iedere electronicus had dit zelf kunnen verzinnen (o.k., ik schaam me diep dat ik het niet verzonnen heb.
Link: *************
[ Voor 7% gewijzigd door Jaymz op 31-12-2002 10:10 ]
Ik vind dit een beetje kinderachtig, jongens.
Het gaat hier om een dusdanig simpel schema, dat het op een bierviltje is te krabbelen.
Voor zover ik weet valt dat dan niet onder copyright. Zie ook de perl-implementatie van DeCSS.
Verder valt dit onder het kopje informatief en daar worden ook geregeld referencedesigns van fabrikanten geplaatst worden.
Het schema hier gepost in de elektuur heeft dan ook alleen maar als doel om informatie te geven over de principiële werking van een DC-DC converter.
Maar goed, ik teken vanmiddag wel een vergelijkbaar schema en zet er wel "(c) TD-er" onder, al is dat dan niet helemaal correct.
Een goed voornemen voor '03 zou dus kunnen zijn, dat jullie de FAQ baseren op de officiele copyright regels en dus ook voorbeelden plaatsen van wat blijkbaar niet onder copyright valt. Dit in het kader van praktijk situaties.
Het gaat hier om een dusdanig simpel schema, dat het op een bierviltje is te krabbelen.
Voor zover ik weet valt dat dan niet onder copyright. Zie ook de perl-implementatie van DeCSS.
Verder valt dit onder het kopje informatief en daar worden ook geregeld referencedesigns van fabrikanten geplaatst worden.
Het schema hier gepost in de elektuur heeft dan ook alleen maar als doel om informatie te geven over de principiële werking van een DC-DC converter.
Maar goed, ik teken vanmiddag wel een vergelijkbaar schema en zet er wel "(c) TD-er" onder, al is dat dan niet helemaal correct.
Een goed voornemen voor '03 zou dus kunnen zijn, dat jullie de FAQ baseren op de officiele copyright regels en dus ook voorbeelden plaatsen van wat blijkbaar niet onder copyright valt. Dit in het kader van praktijk situaties.
precies als je het zelf opnieuw maakt en het net iets anders is valt het toch niet onder de copyrights.
Shit, hee, ik kom er ineens achter dat de electuur nu blijkbaar ook copyright heeft op alle gsm laders, laptop laders en schakelende voedingen in computers omdat dat allemaal afgeleide zijn van dit artikel!!!
Inleveren dus, die computers!
Het bewuste artikel komt inderdaad uit de informatief sectie, waarop (volgens mij) nooit copyright kan zitten, simpelweg omdat het basiskennis/basis informatie is.
De bewuste schakelingen zijn overigens niet eens van elektuur zelf, maar komen uit de volgende boeken/tijdschriften (volgens literatuurlijst elektuur):
[1] J.S. Rohrer, LED Switching driver Cuts Current Draw to 3 mA, Electronic Design, August 7th 2000, page 130
[2] Eugene E. Mayle, Low-Cost Step-Down Regulator, Electronic Design, Februari 6th 1995, page118
[3] Professionelle Schaltungstechnik, Band 9, pag 583, Franzis Verlag.
Maar dit kunnen de moderators natuurlijk niet weten.
Het bewuste artikel komt inderdaad uit de informatief sectie, waarop (volgens mij) nooit copyright kan zitten, simpelweg omdat het basiskennis/basis informatie is.
De bewuste schakelingen zijn overigens niet eens van elektuur zelf, maar komen uit de volgende boeken/tijdschriften (volgens literatuurlijst elektuur):
[1] J.S. Rohrer, LED Switching driver Cuts Current Draw to 3 mA, Electronic Design, August 7th 2000, page 130
[2] Eugene E. Mayle, Low-Cost Step-Down Regulator, Electronic Design, Februari 6th 1995, page118
Goed dat je me eraan herinnert, dan ding ligt nog steeds in een la. Deze week maar es de benodigde componenten gana kopen.ReseTTim schreef op 28 December 2002 @ 18:24:
en zijn er nog mensen die hun lcd werkend hebben gekregen..
Verwijderd
Dan zul je die schakelingen dus uit die boeken moeten publiceren. En daar eerst toestemming voor moeten vragen.Dr.Roelski schreef op 31 december 2002 @ 16:13:
Shit, hee, ik kom er ineens achter dat de electuur nu blijkbaar ook copyright heeft op alle gsm laders, laptop laders en schakelende voedingen in computers omdat dat allemaal afgeleide zijn van dit artikel!!!
Ik heb de vraag neergelegd bij de elektuur.
Ben benieuwd.
Dit lijkt me zoiezo wel handig om te weten, omdat die informatieve artikelen zo veel toegepast worden, dat je bijna niets meer kan publiceren.
Dan mogen alleen nog application notes van chipfabrikanten.
Ben benieuwd.
Dit lijkt me zoiezo wel handig om te weten, omdat die informatieve artikelen zo veel toegepast worden, dat je bijna niets meer kan publiceren.
Dan mogen alleen nog application notes van chipfabrikanten.
Okee, hier het uitsluitsel van elektuur:
/Quote:
Geachte,
Nee, helaas! Daar geven wij geen toestemming voor. Misschien kunt u de schakeling omschrijven in het forum en vervolgens verwijzen naar het desbetreffende nummer van Elektuur.
M.v.g.
redactie Elektuur
/unquote
Oftewel: de forum moderators hadden het (helaas) bij het rechte eind.
Blijft voor mij natuurlijk de vraag in hoeverre je een informatieve schakeling aan moet passen voordat hij genoeg veranderd is om als nieuw te kunnen plaatsen, maar dat is een andere discussie.
Bij deze de verwijzing naar het artikel:
Elektuur januari 2003, sectie informatief "Kleine DC/DC-converters" vanaf pagina 32, figuur 10 (p. 35) waarbij onderste helft (+12) weggelaten kan worden.
Omschrijving: tweetransistor up-down (buck-boost) geschakelde voeding; van +5V naar -12V, max 30mA.
Totaal aantal onderdelen (zonder +12V): 11
Tijd dus om een bibliotheek te bezoeken, en 20 eurocent (zoveel?) uit te geven aan een fotokopie.
/Quote:
Geachte,
Nee, helaas! Daar geven wij geen toestemming voor. Misschien kunt u de schakeling omschrijven in het forum en vervolgens verwijzen naar het desbetreffende nummer van Elektuur.
M.v.g.
redactie Elektuur
/unquote
Oftewel: de forum moderators hadden het (helaas) bij het rechte eind.
Blijft voor mij natuurlijk de vraag in hoeverre je een informatieve schakeling aan moet passen voordat hij genoeg veranderd is om als nieuw te kunnen plaatsen, maar dat is een andere discussie.
Bij deze de verwijzing naar het artikel:
Elektuur januari 2003, sectie informatief "Kleine DC/DC-converters" vanaf pagina 32, figuur 10 (p. 35) waarbij onderste helft (+12) weggelaten kan worden.
Omschrijving: tweetransistor up-down (buck-boost) geschakelde voeding; van +5V naar -12V, max 30mA.
Totaal aantal onderdelen (zonder +12V): 11
Tijd dus om een bibliotheek te bezoeken, en 20 eurocent (zoveel?) uit te geven aan een fotokopie.
Ik kan dus wel een korte omschrijving geven van de werking van de betreffende schakeling...
Zodoende kunnen mensen die het betreffende artikel in de winkel of bieb opzoeken, het mogelijk iets beter begrijpen en er zelf aanpassingen op maken.
Er wordt een Oscillatie circuitje opgezet, die met een redelijke frequentie over een spoeltje de voedingsspanning zet (meest practische in dit geval is +5V)
Wanneer de spanning over de spoel ineens wordt weggenomen (als T1 sluit), zal de spoel proberen om het aanwezige magnetische veld gelijk te houden, door zelf een spanning op te wekken, maar dan van tegenover gestelde polariteit.
Deze dan negatieve spanning wordt dan via een snel schakelende diode (bijv type BAT43) door gegeven aan de uitgang.
Omdat een spoel nogal een opzwepende spanning kan leveren wordt deze afgeknepen door een zener-diode van 13V (bijv ZPD13)
Zo ontstaat er een wissel-spanning op de uitgang. Deze kan gestabiliseerd worden door een condensator.
Tevens is het aan te raden om zo dicht mogelijk bij het oscillatie circuit een condensator te plaatsen, om sterk wisselende belasting van de ingangsspanning te voorkomen.
Eventueel kan de uitgangsspanning dus nog iets verhoogd worden, door een andere zener-diode te nemen.
Indien de belastbaarheid iets groter moet worden, dan kan een grotere spoel genomen worden (bijv > 330 micro-H) Let er wel op dat dit een spoel moet zijn met een lage interne weerstand. De transistor die de spoel aanstuurt moet dan wel iets zwaarder genomen worden, dan een 2n2905. Dit is eigenlijk al een vrij zwaar type (mag 3Watt verstoken en max 60 V verwerken.)
Zodoende kunnen mensen die het betreffende artikel in de winkel of bieb opzoeken, het mogelijk iets beter begrijpen en er zelf aanpassingen op maken.
Er wordt een Oscillatie circuitje opgezet, die met een redelijke frequentie over een spoeltje de voedingsspanning zet (meest practische in dit geval is +5V)
Wanneer de spanning over de spoel ineens wordt weggenomen (als T1 sluit), zal de spoel proberen om het aanwezige magnetische veld gelijk te houden, door zelf een spanning op te wekken, maar dan van tegenover gestelde polariteit.
Deze dan negatieve spanning wordt dan via een snel schakelende diode (bijv type BAT43) door gegeven aan de uitgang.
Omdat een spoel nogal een opzwepende spanning kan leveren wordt deze afgeknepen door een zener-diode van 13V (bijv ZPD13)
Zo ontstaat er een wissel-spanning op de uitgang. Deze kan gestabiliseerd worden door een condensator.
Tevens is het aan te raden om zo dicht mogelijk bij het oscillatie circuit een condensator te plaatsen, om sterk wisselende belasting van de ingangsspanning te voorkomen.
Eventueel kan de uitgangsspanning dus nog iets verhoogd worden, door een andere zener-diode te nemen.
Indien de belastbaarheid iets groter moet worden, dan kan een grotere spoel genomen worden (bijv > 330 micro-H) Let er wel op dat dit een spoel moet zijn met een lage interne weerstand. De transistor die de spoel aanstuurt moet dan wel iets zwaarder genomen worden, dan een 2n2905. Dit is eigenlijk al een vrij zwaar type (mag 3Watt verstoken en max 60 V verwerken.)
Verwijderd
Ow goed zeg, mijn transformator heeft het laatst begeven, omdat we met een zelfgebouwde ventilator een paasvuur gingen aanwakkeren.==> Na een tijdje is er sluiting in de 24 volt spoel van de trafo gekomen. Er kwam haast geen vermogen meer uit en de trafo werd heel warm.
Maar dat was dezelfde die ik ook tijdelijk voor men display gebruikte, dus nu kan ik em niet gebruiken.
Ik wist niet dat je op die manier een hogere spanning kon opwekken, maar het klinkt alsof het of het goed te doen is
Misschien nog een leuk stukje software: screen2lcd, http://members.chello.nl/h.plieger/screen2lcd.zip
Het bewaart zijn settings (nog) niet, dus je moet de controller wel steeds op sed1330 zetten
BTW: Ik wist niet dat dit topic nog steeds actief was, die IA was nog van de zomer!!!
Maar dat was dezelfde die ik ook tijdelijk voor men display gebruikte, dus nu kan ik em niet gebruiken.
Ik wist niet dat je op die manier een hogere spanning kon opwekken, maar het klinkt alsof het of het goed te doen is
Misschien nog een leuk stukje software: screen2lcd, http://members.chello.nl/h.plieger/screen2lcd.zip
Het bewaart zijn settings (nog) niet, dus je moet de controller wel steeds op sed1330 zetten
BTW: Ik wist niet dat dit topic nog steeds actief was, die IA was nog van de zomer!!!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 14:02 ]
Ik heb vandaag nog even wat lopen zoeken naar schema's voor knopjes voor op 't LCD.
Helaas heb ik nog niet iets passends gevonden.
Is er een "universeel" schema voor het gebruik van Knopjes?
Ik heb een vrij basic schema gezien met 4 knopjes ((c) LAuWe)

Ik begreep eigenlijk uit zijn posts en Zotty's reacties dat dit een niet echt handige oplossing is, omdat het nogal veel pollen vanuit de software vereist en dus lastig proggen is.
(zie: 4x40 LCD met 4 buttons via LPT... schema inside!!! )
Zotty heeft al een paar ideeen geopperd voor >4 knopjes. (max 15)
Is daar al een schema uit voort gekomen?
In een topic leek het er op dat iemand een mooi schema in elkaar geknutseld had, maar dat gaf bij mij een mooi kruisje.
Zotty, jij hebt er onderanderen op gereageerd, heb jij dat schema nog ergens liggen?
Oftewel is er al iets?
Helaas heb ik nog niet iets passends gevonden.
Is er een "universeel" schema voor het gebruik van Knopjes?
Ik heb een vrij basic schema gezien met 4 knopjes ((c) LAuWe)

Ik begreep eigenlijk uit zijn posts en Zotty's reacties dat dit een niet echt handige oplossing is, omdat het nogal veel pollen vanuit de software vereist en dus lastig proggen is.
(zie: 4x40 LCD met 4 buttons via LPT... schema inside!!! )
In een topic leek het er op dat iemand een mooi schema in elkaar geknutseld had, maar dat gaf bij mij een mooi kruisje.
Zotty, jij hebt er onderanderen op gereageerd, heb jij dat schema nog ergens liggen?
Oftewel is er al iets?
Kun je niet met interrupts werken dan of gaat dat niet onder Windows? Heb op school wel eens een library moeten maken voor communicatie via de comm poort op basis van interrupts. Was niet moeilijk, hoewel het niet onder Windows was, maar onder QNX. Maar als je in Windows ook interrupts kunt gebruiken hoef je toch niet te pollen?
Nee, dat lijkt me niet, maar ik vraag me af in hoeverre je ervanuit mag gaan dat 'ie een interupt genereerd bij elk van de inkomende signalen op de LPT, wanneer die niet in een ISA-slot zit gestoken. Een hoop PCI-kaartjes die ik gezien heb krijgen onder windows geen IRQ.
Ik denk dat 'ie alleen reageert op de busy-ingang en dat mischien ook nog wel hardware matig ook. (alleen uit te lezen dus)
Ik denk dat 'ie alleen reageert op de busy-ingang en dat mischien ook nog wel hardware matig ook. (alleen uit te lezen dus)
Nu heb ik er niet zoveel verstand van, maar er zijn toch registers waar je kunt instellen welke IRQ ie moet genereren bij een verandering op de poort. Mischien kun je hier eens kijken. Daar staat veel uitgelegd over het interfacen van ports en het gebruik van interrupts.
en inmidels is het alweer 2 weken verder ofzow..
Verwijderd
Maar deze kan ik dus bij jouw kopen of waar kan ik die krengen dan halen maar mist er geen voedingsmodule??
Heb m net aangesloten met een oude pc voeding en de -12, maar t wil nog niet echt lukken. Als ik in powerlcd test lcd doe, dan zie ik ff t scherm blauw worden, en meteen weer weg. Als ik geen output heb, dan zie ik steeds een balkje over het scherm rollen. Iemand een id?? pix indien gewenst
WOEI, hij werkt gewoon! Had pin 17 & 18 omgedraaid
WOEI
pics
Zal zo ff pics scieten en uploaden, heb alleen nog veel last van ruis. Zie je erg goed als je liquid mp3 op inverse zet!

LCD ligt voor aquarium op dat bakje, naast t voer!
edit:
Hierzo de pics
Hierzo de pics

[ Voor 48% gewijzigd door SlinkingAnt op 20-01-2003 22:12 ]
gans geilSlinkingAnt schreef op 20 januari 2003 @ 20:46:
Zal zo ff pics scieten en uploaden, heb alleen nog veel last van ruis. Zie je erg goed als je liquid mp3 op inverse zet!
edit:
Hierzo de pics
[afbeelding]
[afbeelding]
hoe komt het dat SlinkingAnt de gfx lcd werkend krijgt zonder die max chips en de rest ze wel gebruikt?
zie hier..ReseTTim schreef op 31 januari 2003 @ 01:09:
hoe komt het dat SlinkingAnt de gfx lcd werkend krijgt zonder die max chips en de rest ze wel gebruikt?
Heb m net aangesloten met een oude pc voeding en de -12
Uhm bah ik heb t weer gemist, iemand nog id waar ik (cheapo-)grafische lcd's kan krijgen
Hulde aan mezelf dat ik met dit idee ben gekomen
k leuk dat jij erop gekomen bent. maar voor mijn lcd wil ik dit niet zow doen. dus ik zit nogsteeds dan dat ik die max chip nodig heb. dus gaarna zou ik hem weer trug zien via de post..SlinkingAnt schreef op 31 januari 2003 @ 16:17:
[...]
hulde aan mezelf dat ik met dit idee ben gekomen![]()
![]()
iig kan iemand dan voor mij die voeding fixen? evt totaal..
Verwijderd
He guyz, ik las op een gegeven moment dit topic weer en kwam erachter dat een heleboel van jullie hem niet werkend hebben. Dat is vreemd, want ik heb hem al vrij lang aan de praat. hieronder ff een paar pics:
zo zat ie eerst:

was nog met PowerLCD 1.1
Nu met PowerLCD 2.0 (wel een alpha versie, maar vanaf 10 februari met de release versie
Ik behoor tot 1 van de gelukkigen die PowerLCD 2.0 voor €14,99 kan kopen 
Nu zit hij zo, is wel wat mooier en makkelijker voor de gamestats etc.

zo zat ie eerst:

was nog met PowerLCD 1.1
Nu met PowerLCD 2.0 (wel een alpha versie, maar vanaf 10 februari met de release versie

edit:
shit, pics doen het niet meer, zal ze ff ergens anders nee planten, moment
edit:
ze doen het weer, ff op een snellere server gezet
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 10:48 ]
Verwijderd
Ik zie dat de INIT op jouw scherm niet goed is, immers het beeld verschuift nu iets naar recht, waardoor je links een strookje ziet.Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 10:30:
He guyz, ik las op een gegeven moment dit topic weer en kwam erachter dat een heleboel van jullie hem niet werkend hebben. Dat is vreemd, want ik heb hem al vrij lang aan de praat. hieronder ff een paar pics:
zo zat ie eerst:
[afbeelding]
was nog met PowerLCD 1.1
Nu met PowerLCD 2.0 (wel een alpha versie, maar vanaf 10 februari met de release versieIk behoor tot 1 van de gelukkigen die PowerLCD 2.0 voor €14,99 kan kopen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
edit:
edit:
Dit kun je voorkomen door alvorens PowerLcd op te starten eerst het pollin proggie op te starten, deze init je scherm gelijk goed, waardoor PowerLcd keurig op je scherm wordt weergegeven...
Heb je het pollin proggie nodig, dan kun je me mailen...
Verwijderd
Ok mail.eve, bedankt! Nu geeft hij de skin idd wel goed weer, maar ik houd nog steeds het balkje aan de rechterkant. zal straks ff rebooten, misschien dan niet meer. Zal zo nog wel ff een pic posten met wat ik bedoel.Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 12:12:
[...]
Ik zie dat de INIT op jouw scherm niet goed is, immers het beeld verschuift nu iets naar recht, waardoor je links een strookje ziet.
Dit kun je voorkomen door alvorens PowerLcd op te starten eerst het pollin proggie op te starten, deze init je scherm gelijk goed, waardoor PowerLcd keurig op je scherm wordt weergegeven...![]()
Heb je het pollin proggie nodig, dan kun je me mailen...
@ Slinkingant en resettim
mmm vindt het alleen wat overdreven om een -12 volt uit je voeding te pakken als het met een simpele schakeling ook kan, heb het niet zo op mijn atx aansluiting te gaan zitten prutsen... heb zelf nu alleen een molexje nodig en daar mag je een hele berg stroom uit trekken zonder dat het problemen oplevert.....
verder gerust een goed idee hoor daar niet van....
mmm vindt het alleen wat overdreven om een -12 volt uit je voeding te pakken als het met een simpele schakeling ook kan, heb het niet zo op mijn atx aansluiting te gaan zitten prutsen... heb zelf nu alleen een molexje nodig en daar mag je een hele berg stroom uit trekken zonder dat het problemen oplevert.....
[ Voor 8% gewijzigd door Der_Rudy op 01-02-2003 14:31 ]
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
ik wil het ook niet doen met mijn voeding. Slinkingant gaat dit denk ik doen. ik wil het gewoon via die max chip. dus als iemand het voor mij wil fixen zou ik erg blij zijn...Der_Rudy schreef op 01 februari 2003 @ 14:29:
@ Slinkingant en resettim
Slinkingant : mail me ffies..
@ReseTTim
nou ik ga voor een niels ook een printje bouwen dus wil ik er voor joou ook wel 1 in elkaar fietsen hoor.....
nou ik ga voor een niels ook een printje bouwen dus wil ik er voor joou ook wel 1 in elkaar fietsen hoor.....
AAAAAAA idd deze niels..... die zonder botjes......
ja plz. is dat voor die grote versie chip? moet ik die van mij wel eerst weer trug hebben silikingant heeft hem nu..Der_Rudy schreef op 01 februari 2003 @ 18:11:
@ReseTTim
als je ff via icq je adres stuurt, zal ik m morgen wel posten
zitten alleen (al) wel draadjes aan
zitten alleen (al) wel draadjes aan
Verwijderd
Dat klopt idd. maar als het goed is en je init je gehele display dan is dat balkje namelijk ook weer wegVerwijderd schreef op 01 February 2003 @ 12:50:
[...]
Ok mail.eve, bedankt! Nu geeft hij de skin idd wel goed weer, maar ik houd nog steeds het balkje aan de rechterkant. zal straks ff rebooten, misschien dan niet meer. Zal zo nog wel ff een pic posten met wat ik bedoel.
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 13:22:
[...]
LCD just find it your own way...... follow this link.....
offtopic:
Zou dit een link moeten zijn? zoja, bij mij werkttie nie
Ik zit momenteel nog te twijfelen hoe ik de voeding van het LCD zal gaan regelen. Aangezien ik het LCD extern wil maken (leuk plexihuisje er omheen enzo) ga ik het niet regelen met een molex die mijn pc in moet, aangezien dat niet zo makkelijk en mooi aan te sluiten is. Ik vond toevallig net een USB-laadkabel voor mijn (inmiddels verkochte) Nokia. Deze geeft een nette 5V, dus lijkt het mij mogelijk om hiermee een MAX724 aan te sturen, of zie ik wat over het hoofd?
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
ik kan ook wel dat schema bouwen met die grote chip hoor helegaar geen probleem
geef maar aan hoe en wat je het wilt hebben, dan bouw ik het wel voor je .......
geef maar aan hoe en wat je het wilt hebben, dan bouw ik het wel voor je .......
Verwijderd
en je had het zow druk?? haha. wil van alles doen, maar ja, tijd he................Der_Rudy schreef op 02 February 2003 @ 19:00:
ik kan ook wel dat schema bouwen met die grote chip hoor helegaar geen probleem
Verwijderd
[offtopic]SlinkingAnt schreef op 02 februari 2003 @ 13:59:
[...]
offtopic:
Nee het is geen link, afspraak is dat ik geen modwarehouse
Maar nu vraag je erom dan mag het weer wel..... www.modwarehouse.com
zet die link dan als je homepage.. dat is toch niet zow moeilijk..Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 15:55:
[...]
[offtopic]
Nee het is geen link, afspraak is dat ik geen modwarehousezou noemen... dus vandaar....
Maar nu vraag je erom dan mag het weer wel..... link
Verwijderd
In LiQuiD-MP3 zit (alpha) support voor het COM-Control schema dat 15 knopjes ondersteund. En het werkt zonder contiu pollen oidTD-er schreef op 12 January 2003 @ 22:37:
Oftewel is er al iets?
Verwijderd
ik weet niet of ik het hier goed post, maar zit met het volgende "probleem".
Ik heb ook dit schermpie, bevalt prima hoor, maar nu het volgende. Ik heb van het weekend een gehele format gedaan. Maar wanneer ik mijn pc opstart is mijn lcd helemaal zwart, alle pixels zijn donker. Normaal had ik flikkerend beeld. Echter, wanneer ik in windows (XP) pollin lcd opstart of PowerLCD 2.0 dan heb ik wel goed beeld, maar ik ben bang, als ik mijn scherm lang op dat zwarte houd, dat ie eraan begeeft, of is dat niet zow? Ik druk wel eens de pc aan en ga dan eerst ff wat anders doen. En trouwens, de klok in powerlcd 2.0 blijft nu ook heel vaak hangen, de seconden tikken niet verder. Dit was voor de format ook niet. Wat nu verder??
Ik heb mijn printerpoort als ECP poort ingesteld, is dit wel goed??
OS dus Win XP (met SP1)
Proc AMD 1600+ @(1424 mhz, fsb op 135, maar dat moet toch niet uitmaken?)
512 mb ddr geheugen
Trouwens, contrast is wel goed, want als pwlcd 2.0 draaid dan is het goed, zonder dat ik aan de potmeter heb gedraaid.
Ik heb ook dit schermpie, bevalt prima hoor, maar nu het volgende. Ik heb van het weekend een gehele format gedaan. Maar wanneer ik mijn pc opstart is mijn lcd helemaal zwart, alle pixels zijn donker. Normaal had ik flikkerend beeld. Echter, wanneer ik in windows (XP) pollin lcd opstart of PowerLCD 2.0 dan heb ik wel goed beeld, maar ik ben bang, als ik mijn scherm lang op dat zwarte houd, dat ie eraan begeeft, of is dat niet zow? Ik druk wel eens de pc aan en ga dan eerst ff wat anders doen. En trouwens, de klok in powerlcd 2.0 blijft nu ook heel vaak hangen, de seconden tikken niet verder. Dit was voor de format ook niet. Wat nu verder??
Ik heb mijn printerpoort als ECP poort ingesteld, is dit wel goed??
OS dus Win XP (met SP1)
Proc AMD 1600+ @(1424 mhz, fsb op 135, maar dat moet toch niet uitmaken?)
512 mb ddr geheugen
Trouwens, contrast is wel goed, want als pwlcd 2.0 draaid dan is het goed, zonder dat ik aan de potmeter heb gedraaid.
edit:
het is me al gelukt. heb ff andere instellingen in mijn bios gedaan:
378
ECP EPP
DMA 3
EPP 1.9
nu doet ie het weer goed
het is me al gelukt. heb ff andere instellingen in mijn bios gedaan:
378
ECP EPP
DMA 3
EPP 1.9
nu doet ie het weer goed
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2003 19:44 ]
Mmmm, ik moet die dingen van mij ook maar eens aan de praat krijgen.
Weet iemand een goed adres voor die spoeltjes ?
Conrad heeft ze niet, wel ?
Weet iemand een goed adres voor die spoeltjes ?
Conrad heeft ze niet, wel ?
If you don’t have enough time, stop watching TV.
Der_Rudy, jij kan ze compleet gesoldeert en al voor me fixen? of alleen het printje ? contact me anders ffies via mail / icq..
Verwijderd
waarom mis ik altijd dit soort inkoopacties 
als iemand het zat is dat zijn lcd niet werkt, en hem wil verkopen kan mij roepen.
als iemand het zat is dat zijn lcd niet werkt, en hem wil verkopen kan mij roepen.
deze inkoop actie is alweer bijna een half jaar oudVerwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 20:51:
waarom mis ik altijd dit soort inkoopacties
Ik heb geroepen, maar er kwam geen antwoord
2E is 2 Ohm....
Verwijderd
ow, dan heb ik de goede weerstandDer_Rudy schreef op 14 February 2003 @ 19:40:
2E is 2 Ohm....
op die contrast aansluiting 2x niks en op de 5Volt aansluiting iets van 120mA
Verwijderd
hehe , hoe moet ik nou dan het aantal ohm voor een potmeter uitrekenen als contrast geen A trektDer_Rudy schreef op 14 February 2003 @ 19:58:
op die contrast aansluiting 2x niks en op de 5Volt aansluiting iets van 120mA
De Contrast aansluiting trekt ongeveer 7.5 - 10 mA
Het LCD zelf trok volgens mij een stuk minder dan 120 mA hoor, ik meende eerder iets in de buurt van de 25 mA.
Het LCD zelf trok volgens mij een stuk minder dan 120 mA hoor, ik meende eerder iets in de buurt van de 25 mA.
sorry dat ik het weer omhoog schop, maar heeft er nog niemand toevallig een displaytje over waar het scherm van kapot is?
Want ik heb een chip in de mijne opgeblazen (beetje verkeerd aangesloten)
Want ik heb een chip in de mijne opgeblazen (beetje verkeerd aangesloten)
nu hij toch gekicked is..
SlinkingAnt, heb je me mailtje gehad met adres en opgestuurd ernaar?
Omdat deze al een paar maanden oud isblup schreef op 11 april 2003 @ 18:45:
Shit zooi waarom ben ik altijd te laat bij goede inkoop acties..
Heeft iemand z'n schermpje aan een linuxbak kunnen hangen als beeldscherm ?
Ik heb wel wat sites gevonden van mensen die dat hebben gedaan, maar echt duidelijk zijn die niet.
Ik heb wel wat sites gevonden van mensen die dat hebben gedaan, maar echt duidelijk zijn die niet.
hmm, neeReseTTim schreef op 11 april 2003 @ 17:45:
nu hij toch gekicked is..
kan je t nog 1x tje opsturen??
doe ik m maandag op de post
email -> profiel
Wat moet een printje kosten ?
Verwijderd
Der_Rudy had volgens mij zijn schermpje verneukt door er op een of andere manier EL folie achter te maken ofzo, misschien heeft hij die kapotte nog.
Verwijderd
Ja, ik heb ook een schermpje daarmee opgeblazen. Kwam gewoon een barst in een van de chipjes toen ik em weer in elkaar had gezet. Het komt dus behoorlijk nauw hoe je je lcd scherm weer terug legt op de print
maar ik had er toch 3, dus nu 2
Ohh, heb je dat kapot schermpje nog? zou ik dat mogen hebben? Ik betaal wel vezendkosten enzo.Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 01:23:
Ja, ik heb ook een schermpje daarmee opgeblazen. Kwam gewoon een barst in een van de chipjes toen ik em weer in elkaar had gezet. Het komt dus behoorlijk nauw hoe je je lcd scherm weer terug legt op de print
neem anders even contact via mail met me op. (kan jou email adres nergens vinden)
Verwijderd
Nou, ik heb alles weggegooid
sorry, ik dacht daar kan niemand meer wat mee...
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 01:21 ]
Verwijderd
*schopt
nouem, ik heb 't stof 1 van m'n 3 schermpjes maar weer eens afgeklopt, en 'm aangesloten volgens 't schema van de 2e post...
maar...
krijg ik dus (afhankelijk van op welke computer ik 'm aansluit), of ruis, of niets, of alleenmaar zo'n scrollende balk
ik heb 't schema wel 3x gecontroleerd, voedingsspanningen zijn stabiel (iig zo stabiel als de compu ze leverd.) en of ik de voeding nu uit de compu haal of uit een externe voeding, maakt ook niets uit
ik heb ook alle paralelle poort instellingen geprobeerd..
ik weet 't dus niet meer
iemand help ? ajb
nouem, ik heb 't stof 1 van m'n 3 schermpjes maar weer eens afgeklopt, en 'm aangesloten volgens 't schema van de 2e post...
maar...
krijg ik dus (afhankelijk van op welke computer ik 'm aansluit), of ruis, of niets, of alleenmaar zo'n scrollende balk
ik heb 't schema wel 3x gecontroleerd, voedingsspanningen zijn stabiel (iig zo stabiel als de compu ze leverd.) en of ik de voeding nu uit de compu haal of uit een externe voeding, maakt ook niets uit
ik heb ook alle paralelle poort instellingen geprobeerd..
ik weet 't dus niet meer
iemand help ? ajb
Als je een scrollende balk krijgt heb je de voeding en het contrast in elk geval goed.
Dat doet 'ie als 'ie nog niet is geinitialiseerd. Die ruis kan komen door een niet volledige reset.
Zet je printerpoort anders eens op een andere instelling in de BIOS (ECP/EPP/etc.)
heb je DLportIO wel geinstalleerd onder windows?
Dat doet 'ie als 'ie nog niet is geinitialiseerd. Die ruis kan komen door een niet volledige reset.
Zet je printerpoort anders eens op een andere instelling in de BIOS (ECP/EPP/etc.)
heb je DLportIO wel geinstalleerd onder windows?
Welke software gebruik je? Pollin schijnt ook een goede initialisatie te hebben. Bij mij geeft het schermpje ook een scrollende balk totdat ik de software start (polling / powerlcd).
Verwijderd
zowel pollin, als lcd studio geprobeerd ... alle met hetzelfde resultaat...
of niets (al1 scrollende balk, of scrollende ruis... (meer een scrollend patroon)
of niets (al1 scrollende balk, of scrollende ruis... (meer een scrollend patroon)
Verwijderd
offtopic:
Ik neem aan dat zo'n goedkope IA niet meer zo snel zal opdagen?want ik zit mezelf echt helemaal op te vreten
.anyway veel plezier met jullie lcd'tjes , als iemand er 1 weg wil doen hoor ik dat graag 
Ik neem aan dat zo'n goedkope IA niet meer zo snel zal opdagen?want ik zit mezelf echt helemaal op te vreten
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 15:53 ]
on-topic:
Ik krijg als het goed is binnenkort de spullen binnen om de boel aan m'n PC te hangen, dus dan kan ik eindelijk zelf een keer de boel aansluiten.
Ik krijg als het goed is binnenkort de spullen binnen om de boel aan m'n PC te hangen, dus dan kan ik eindelijk zelf een keer de boel aansluiten.
Ik ook, is een beetje lullig als ik er 4 niet aan de praat zou krijgen.
Maar als het is gelukt zal ik wel een keer een website ervan in elkaar fabrieken, dan heb ik tenminste alle info netjes bij elkaar.
Maar als het is gelukt zal ik wel een keer een website ervan in elkaar fabrieken, dan heb ik tenminste alle info netjes bij elkaar.
[ Voor 3% gewijzigd door jvhaarst op 20-04-2003 17:54 ]
Nope, it was me who did itVerwijderd schreef op 12 April 2003 @ 01:00:
Der_Rudy had volgens mij zijn schermpje verneukt door er op een of andere manier EL folie achter te maken ofzo, misschien heeft hij die kapotte nog.
Maar ik heb het printje zelf al weer gebruikt om een opgeblazen printje te vervangen... Had er eentje terug gekregen van iemand die hem schijnbaar verkeerd had aangesloten...
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Zo, meer dan een half jaar na levering heb ik em eindelijk in elkaar gesoldeerd. (en hij werkt
)
Maar ik heb nog een vraagje over de voeding met de max724. Bij mij wordt dat IC namelijk wel heel warm. Hoort dit zo en kan ik em zonder koeling in een behuizing zetten? Mij lijkt namelijk van niet. Zijn er hier meer problemen mee geweest?
Maar ik heb nog een vraagje over de voeding met de max724. Bij mij wordt dat IC namelijk wel heel warm. Hoort dit zo en kan ik em zonder koeling in een behuizing zetten? Mij lijkt namelijk van niet. Zijn er hier meer problemen mee geweest?
Beetje vreemd dat ie zo warm wordt, zoveel stroom heeft dat schermpje toch niet nodig ?
Dat dacht ik dus ook. Ik geloof dat ik hier ergens las dat ie 120 mA gebruikte. Ik heb trouwens dit schema gebruikt. De SB160 is anders want die had de electroboer niet liggen, dus gaf hij me een alternatief wat ie had opgezocht in de computer. Ook is dat spoeltje van 47 uH anders, want ik had em door een kennis laten controleren (omdat ie het niet deed) en die zei dat bij dit ic een high capacity spoel moest gebruiken. Die had ie vervolgens uit een oude video-recorder gesloopt en erop gesoldeerd.
Iemand anders mischien een idee?
Iemand anders mischien een idee?
Ik krijg binnenkort (eindelijk) ook m'n onderdelen, dus dan kan ik het ok bouwen.
Ik zal wel melden of ie warm wordt.
Ik zal wel melden of ie warm wordt.
Het klopt wel dat hij warm wordt, heb ik ook. Ik heb gewoon alles op een koelblokje gesoldeerd.
Dit topic is gesloten.
![]()