linkje werkt niet bij mij..?
De GMax 747-400 van MelJet is uit...
http://www.meljet.com/Project747/index.htm
Ik weet niet of he wat is
Uitproberen maar 
Ik weet niet of he wat is

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Eindelijk een GMAX 747 met flexing wings. Vliegt goed en FPS vriendelijk.Tourniquet schreef op 23 oktober 2002 @ 07:40:
Ik weet niet of he wat isUitproberen maar
[afbeelding]

woohoooo die is vet!!! ook die bewegende vleugels zijn cool!
die ga ik dus allemaal ff downloaden
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Tourniquet schreef op 23 oktober 2002 @ 07:40:
[afbeelding]
YES YES YES!!!!
EIN_DE_LIJK!!! TSJAKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Eindelijk, ik als Boeing 747 fanaat heb hier laaaaaaaaaaaaaaaaaang op zitten wachten YES!!!!
Straks ff een vluchtje maken
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
ja dat wil ik ook wel eens weten.
die 747 vloog echt GEIL gewoon
die vleugels bewogen gewoon helemaal tijdens de landing
ND --> wat word je volgende vlucht ? 747 gmax ?
die 747 vloog echt GEIL gewoon
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Heh? Je kan mijn gedachte lezen!jos_zwa schreef op 23 oktober 2002 @ 13:03:
ja dat wil ik ook wel eens weten.
die 747 vloog echt GEIL gewoondie vleugels bewogen gewoon helemaal tijdens de landing
![]()
Maarruh Ik nog meer goed nieuws
IK KAN WEER OP VATSIM!!!!
mijn pa had alle poorten opengezet en 8609TCP alleen, 6809 UDP moest ook open maar was ie vergeten

duzz mijn volgende vlucht word in een GMAX 747, EN op VATSIM
Heeft iemand al de vleugels gechecked tijdens een harde landing?? (want dat komt bij mij frequent voor
zoek bij avsim naar "simubuild".
scroll wat naar beneej en daar staan ze
file:vapourtrails_-_the_full_package
Maar IRL komen deze vapour trailes toch ook niet ALTIJD tussen de 150 en 175 kts?
correct, is afhankelijk van de weersomstandigheden.ND schreef op 23 oktober 2002 @ 13:39:
Maar IRL komen deze vapour trailes toch ook niet ALTIJD tussen de 150 en 175 kts?
Weet iemand misschien of men bezig is om een payware MD11/DC10 panel te maken?

Ik zie allemaal Airbus en Boeing panels, maar geen ene McDouglas ofzo
Ik zie allemaal Airbus en Boeing panels, maar geen ene McDouglas ofzo
Ik vind het persoonlijke echt een lelijke livery.rdluca schreef op 22 oktober 2002 @ 22:43:
[...]
[afbeelding]
Martinair wil met dit vrolijke vliegtuig vooral haar unieke service voor gezinnen onderstrepen. Fox Kids wil overal zijn waar kinderen plezier hebben en nu kunnen kids dus zelfs samen met hun favoriete figuren op vakantie!
Kinderen hoeven zich aan boord van Martinair geen moment te vervelen. In het afgelopen jaar heeft de maatschappij hard gewerkt om het Familie Service pakket aanzienlijk uit te breiden. Bij vertrek vanaf Amsterdam ontvangen kids een rugzakje met leuke verrassingen.
Op aanvraag zijn échte kindermaaltijden verkrijgbaar, waaronder een poffertjesontbijt en een hamburger met friet voor het diner. Aan boord is een speciaal Fox Kids cartoon programma op TV te zien en er is een speciaal Fox Kids-muziekkanaal aan boord. Alles vanuit de gedachte;als de kinderen het naar hun zin hebben, hebben de ouders het ook.
Fox Kids is de eerste kinderzender die zich op deze wijze boven het wolkendek begeeft.
Wisten jullie al dat Martinair een Airbus A320 heeft besteld?
Mooie pic fly high,
kan ik jou NU (moet zo me kamer opruimen
) op MSN spreken?
kan ik jou NU (moet zo me kamer opruimen
Dank u!!Tourniquet schreef op 23 oktober 2002 @ 07:40:
[afbeelding]
Echt SUPER!! Ga ik direct downloaden!
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
en voordat we weer alleen maar 747's voorbij zien komen, ff weer iets kleiners
's Morgens op Milano LIMC

taxi to 35L

holding point 35L

caution, traffic crossing 35L, confirm visual on the 737

eerst wachten tot er twee kisten zijn geland. tis nogal mistig en ivm met een missed approach mogen we nog niet vertrekken.

eindelijk hebben we dan clearance gekregen.

en we laten Milano achter ons.

In de daling naar Napoli

aproaching runway 24

nog niet veel te zien..

flaps 30

Flare

Touchdown

reverse...

Napoli
's Morgens op Milano LIMC

taxi to 35L

holding point 35L

caution, traffic crossing 35L, confirm visual on the 737

eerst wachten tot er twee kisten zijn geland. tis nogal mistig en ivm met een missed approach mogen we nog niet vertrekken.

eindelijk hebben we dan clearance gekregen.

en we laten Milano achter ons.

In de daling naar Napoli

aproaching runway 24

nog niet veel te zien..

flaps 30

Flare

Touchdown

reverse...

Napoli

Verwijderd
Ik heb de PAI auto-installers gedownload (base, klm, ba & air france) maar als ik op schiphol sta zie ik enkel zo 3 klm-jumbo's niets meer... Is dat normaal???
Koen
Koen
Je hebt waarschijnlijk geen addon-scenery. Bij de standaard scenery zijn er op EHAM weinig plaatsen voor vliegtuigen beschikbaar.Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 15:11:
Ik heb de PAI auto-installers gedownload (base, klm, ba & air france) maar als ik op schiphol sta zie ik enkel zo 3 klm-jumbo's niets meer... Is dat normaal???
Koen
Waar is te vinden wat je ZWF is?
Voor standaar PSS-planes kan je het vinden met de load-editor, maar als ik gebruik maak van een ander vliegtuig icm Airbus A320, waar kan ik dan m'n ZWF vinden?
En ik snap nog steeds niet goed wat ik bij BLOCK FUEL moet invullen.
Ik vind het sowieso allemaal een beetje irritant, omdat eenheden niet met elkaar kloppen. Mijn fuel calculator werkt met Gallons, FS2002 met Lbs
.
Hoe plannen jullie je fuel?
Voor standaar PSS-planes kan je het vinden met de load-editor, maar als ik gebruik maak van een ander vliegtuig icm Airbus A320, waar kan ik dan m'n ZWF vinden?
En ik snap nog steeds niet goed wat ik bij BLOCK FUEL moet invullen.
Ik vind het sowieso allemaal een beetje irritant, omdat eenheden niet met elkaar kloppen. Mijn fuel calculator werkt met Gallons, FS2002 met Lbs
Verwijderd
Ja, die Rico pics ownen 
Hoe krijg je die trap op je Ariane?
En heb jij nog een manier om de add-on textures op de Ariane te zetten want ik heb een hoop geklooi.
EDIT:
Koen, download een AFCAD file van www.avsim.com
Installeer met bv AFCAD en je hebt veel meer vliegtuigen opeens
Hoe krijg je die trap op je Ariane?
En heb jij nog een manier om de add-on textures op de Ariane te zetten want ik heb een hoop geklooi.
EDIT:
Koen, download een AFCAD file van www.avsim.com
Installeer met bv AFCAD en je hebt veel meer vliegtuigen opeens
Verwijderd
Twee zelfs...rellehenk schreef op 23 oktober 2002 @ 14:27:
[...]
Ik vind het persoonlijke echt een lelijke livery.
Wisten jullie al dat Martinair een Airbus A320 heeft besteld?
Kijk eens op de eerste pagina van dit topic. Daar kan je de meeste info vinden.Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 15:51:
Waar kan ik die addon-scenery halen & die coole vliegtuigen?
Koen
(en je hoeft niet steeds je naam onder het bericht te zetten)
Verwijderd
ok, zal ik doen.
BTW de add-ons die jullie gebruiken zijn die vooral freeware of betalend?
wat payware (vooral panels en scenery) gecombineerd met freewareVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 16:00:
ok, zal ik doen.BTW de add-ons die jullie gebruiken zijn die vooral freeware of betalend?
sander, ik wil even met je praten, als je ff online kan komen? (sorry dat het zo moet, maar het is belangrijk!)
Verwijderd
Wat zijn de belangrijkste/beste payware paketten. Ik heb thuis aiport 2000 vol ISpotter schreef op 23 oktober 2002 @ 16:18:
[...]
wat payware (vooral panels en scenery) gecombineerd met freeware
Ik ben nu trouwens bezig met nl-2000 te installeren, was er al een tijdje naar op zoek maar hun site werkt niet meer

Als je een beetje leert vliegen, is het na een tijdje erg leuk om de Dreamfleet 737 te kopen, dat panel hebben ze gemaakt door foto's van de cockpit te maken, zeer realistisch dus, zo ook de Pilot in Command 767, maar ze zijn wel voor de wat gevorderde hoor!
qua scenery... tsja, de meshes van Lago zijn leuk, en Lago EHAM is echt een must have als je veel op schiphol vliegt.
qua scenery... tsja, de meshes van Lago zijn leuk, en Lago EHAM is echt een must have als je veel op schiphol vliegt.
Koen, de meest gebruikte payware add-ons (die iedereen hier zo'n beetje heeft, al dan niet via het informele circuit verkregen) zijn:
(als ik panel zeg bedoel ik een heel vliegtuig, maar het gaat om het panel met de navigatiecomputer erin)
(als ik panel zeg bedoel ik een heel vliegtuig, maar het gaat om het panel met de navigatiecomputer erin)
- PSS (Phoenix Simulation Software) panels, 747, 777 en A320
- Dreamfleet 737 panel
- Wilco PIC (Pilot in command) 767 panel
- Ariane 737 vliegtuig (gaat om de buitenkant, boeiee overflakkee wat mij betreft)
- LAGO EHAM, dat is een Schiphol-scenery
- Er is nog een stapel scenery, dat is een reeks met de naam Simflyers
- Lago terrain meshes maken het terrein heel mooi en kost bijna geen drol
- Het vliegveld KEWL van LAGO is ook heel erg mooi.
[ Voor 0% gewijzigd door rollebol op 23-10-2002 17:30 . Reden: even mijn foutjes gefixt ;) ]
Hebben we het niet aan het eind van het vorige deel (deel 38) het hierover gehad? Laatste paar pagina's moet het ergens staan.rellehenk schreef op 23 oktober 2002 @ 15:37:
Mijn fuel calculator werkt met Gallons, FS2002 met Lbs.
de pss 737?rollebol schreef op 23 oktober 2002 @ 16:45:
Koen, de meest gebruikte payware add-ons (die iedereen hier zo'n beetje heeft, al dan niet via het informele circuit verkregen) zijn:
(als ik panel zeg bedoel ik een heel vliegtuig, maar het gaat om het panel met de navigatiecomputer erin)De rest is freeware. Zo'n beetje. Of zie ik nog iets over het hoofd?
- PSS (Phoenix Simulation Software) panels, 737, 747 en A320
- Dreamfleet 737 panel
- Ariane 737 vliegtuig (gaat om de buitenkant, boeiee overflakkee wat mij betreft)
- Er is nog een stapel scenery, dat is een reeks waarvan ik de naam even kwijt ben.
rollebol schreef op 23 oktober 2002 @ 16:45:
(als ik panel zeg bedoel ik een heel vliegtuig, maar het gaat om het panel met de navigatiecomputer erin)De rest is freeware. Zo'n beetje. Of zie ik nog iets over het hoofd?
- PSS (Phoenix Simulation Software) panels, 737, 747 en A320
- Dreamfleet 737 panel
- Er is nog een stapel scenery, dat is een reeks waarvan ik de naam even kwijt ben.
- PSS heeft geen 737 uitgebracht, moet de 777 zijn
- Simflyers scenery uiteraard
- ik vin uk2000 london airports ook de moeite waard
Verwijderd
Ik flightsim al sinds FlightSimulator 95, maar veel add-ons en zo heb ik nooit gehadnealzie schreef op 23 oktober 2002 @ 16:36:
Als je een beetje leert vliegen, is het na een tijdje erg leuk om de Dreamfleet 737 te kopen, dat panel hebben ze gemaakt door foto's van de cockpit te maken, zeer realistisch dus, zo ook de Pilot in Command 767, maar ze zijn wel voor de wat gevorderde hoor!
Als je dan wat langere vluchten wil maken met een Boeing of Airbus wil je toch al snel eentje met een FMC, dat maakt het weer een stuk realistischer. Dat zit wel weer alleen in de payware add-ons.Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 17:02:
[...]
Ik flightsim al sinds FlightSimulator 95, maar veel add-ons en zo heb ik nooit gehad
Goede freeware planes, scenery en wat dan ook is op flightsim.com en avsim.com te vinden.
goh, was je 7 jaarVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 17:02:
[...]
Ik flightsim al sinds FlightSimulator 95, maar veel add-ons en zo heb ik nooit gehad
ik heb nog met FS3 gevlogen toen ik 5 was, zal eens kijken of ik em weer kan instaleren, das gewoon gaaf
LIMJ-EBBR.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Ik heb net weer even een klein vluchtje gedaan met Edelweiss van LSZH-EDDF
Hier de pics

Perfecte superzachte landing zonder rook

Koen, dit is PSS A32x-panel (payware) icm Project Airbus (freeware)
Hier de pics

Perfecte superzachte landing zonder rook

het valt mij op dat vooral airbussers pics met hun panel laten zien.
zou dat zijn omdat het nogal moeilijk is veel fout te doen?
Zijn mensen die in een Boeing vliegen bang om fouten te tonen?nealzie schreef op 23 oktober 2002 @ 17:29:
Als ik boeing vlieg dan laat ik ook graag het panel zien, je bent ten slotte de captain, dus mag je ook wel wat panelshots laten zien.
En ik vind het er altijd wel leuk uitzien vanuit de cockpit
Ehhrmm....fouten tonen?rellehenk schreef op 23 oktober 2002 @ 17:33:
[...]
Zijn mensen die in een Boeing vliegen bang om fouten te tonen?
Als ik boeing vlieg dan laat ik ook graag het panel zien, je bent ten slotte de captain, dus mag je ook wel wat panelshots laten zien.
En ik vind het er altijd wel leuk uitzien vanuit de cockpit
[agree mode]nealzie schreef op 23 oktober 2002 @ 17:29:
LOL
[/agree mode]
het was maar een opmerkingkje hoor, ik moedig iedereen aan cockpit pics te maken
ach, helemaal vergeten
De pilootjes in dit forum maken geen fouten
En goedkoop.
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
welke GEK pleurt er een goed panel (neej geen discussie aub) in een (vergeef me mensen die er mee vliegen) K*T K*T K*T kist als de PA A320???? PSS bak is veel mooier (en voor de zeikerds hierrellehenk schreef op 23 oktober 2002 @ 17:27:
En fly high, we weten het, jij maakt geen fouten
je zeggut zelf.......PSS bak is mooier, mar vliegt als een dikke drolSpotter schreef op 23 oktober 2002 @ 17:39:
[...]
welke GEK pleurt er een goed panel (neej geen discussie aub) in een (vergeef me mensen die er mee vliegen) K*T K*T K*T kist als de PA A320???? PSS bak is veel mooier
Ik wilde wat andere Livery's, en geen zin om daarvoor te dokken.Spotter schreef op 23 oktober 2002 @ 17:39:
[...]
welke GEK pleurt er een goed panel (neej geen discussie aub) in een (vergeef me mensen die er mee vliegen) K*T K*T K*T kist als de PA A320???? PSS bak is veel mooier
Kon je toch ook wel bedenken.
En ik vind het trouwens helemaal geen lelijke kist, maar PSS is idd wel mooier
idd, hoe pleur ik de FDE's van de PA erin?? (als die beter zijn)Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 17:40:
[...]
je zeggut zelf.......PSS bak is mooier, mar vliegt als een dikke drol

EHAM 231625Z 27020KT 9999 FEW022CB 10/03 Q1000 TEMPO 7000
-SHRAGS=
wat is nou
TEMPO en SHRAGS?
-SHRAGS=
wat is nou
TEMPO en SHRAGS?
BKN is als ik het goed heb "broken'@3500ftnealzie schreef op 23 oktober 2002 @ 18:48:
en bij die van vanochtend:
EHAM 230755Z 27017KT 9999 -DZ FEW020 SCT025 BKN035 09/07
ICAO code Schiphol, datum + tijd, wind 270, 17 kts, vis >10km, Few clouds @ FL 020, scattered @ FL 025, wat is BKN? en dan 09°C en dewpoint 07 °C
kannut mis hebben.
edit:
weet het nu wel zeker, gezien FEW, SCATTERED, dan past BROKEN er ook wel tussen
Verwijderd
Klopt, en ik denk dat de meeste ook niet weten wat dewpoint betekent, dat weet ik nu ook pas netVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 18:51:
[...]
BKN is als ik het goed heb "broken'@3500ft
kannut mis hebben.
edit:
ahhh ik dacht wel zoiets, maar nu weet ik het dus zekerVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:01:
[...]
Klopt, en ik denk dat de meeste ook niet weten wat dewpoint betekent, dat weet ik nu ook pas net, bijv een dewpoint van 6 wil zeggen dat bij een temperatuur van 6 er mist optreedt. Dus als de temperuur dicht bij het dewpoint ligt, dan heb je grote kans dat er mistvorming optreedt.
en die eerste metar die ik postte?
Verwijderd
Oh, das wel weer leuk om te weten moet ik zeggen, iets wat niet zoveel mensen wetenVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:01:
[...]
Klopt, en ik denk dat de meeste ook niet weten wat dewpoint betekent, dat weet ik nu ook pas net, bijv een dewpoint van 6 wil zeggen dat bij een temperatuur van 6 er mist optreedt. Dus als de temperuur dicht bij het dewpoint ligt, dan heb je grote kans dat er mistvorming optreedt.
Verwijderd
TEMPO en SHRAGS zou ik ook wel willen weten jah, maar waar staat die CB voor achter de bewolking, net als bij een andere post van je waar staat -DZ.nealzie schreef op 23 oktober 2002 @ 18:46:
EHAM 231625Z 27020KT 9999 FEW022CB 10/03 Q1000 TEMPO 7000
-SHRAGS=
wat is nou
TEMPO en SHRAGS?
TEMPO= snel, dat het snel veranderd ofzoVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:21:
[...]
TEMPO en SHRAGS zou ik ook wel willen weten jah, maar waar staat die CB voor achter de bewolking, net als bij een andere post van je waar staat -DZ.
CB=wolkentype, Cumulonimbus
Verwijderd
Ha, meteo, mijn favoriet..!
Dew point is de natte bol temperatuur....(nederlands is zo leuk!!) (De natte boltemp is de laagste temp waar lucht tot kan worden afgekoeld bij een constante druk, op dat moment is de lucht dus verzadigd met vocht)
DZ is drizzle (motregen)...TEMPO tijdelijk (met een tijdsaanduiding) en SHRAGS, SH is shower (zelf raden!) en RA = rain en GS hail (kleine hagel)
Zag ook nog dat sommige niet het vershil weten tussen FSBO Few Scattered Broken en Overcast
Few 1/8-2/8
Scattered 3/8-4/8
Broken 5/8-7/8
Overcast 8/8
Bij 8/8 zie je dus niks geen blauwe lucht meer...en de rest kan je dan wel invullen...
EDIT het minnetje voor DZ betekent dat het lichtelijk motregent...bij -SHRA zou het dus licht regenen
EDIT2: ehh...spotter, dat tempo heb je helemaal mis hoor...
EDIT3 : KWISVRAAG : waar staat het = teken voor ??
Iedereen die meteo gedaan heeft mag niet raden..LOL...alsof ik weet of je meteo gedaan hebt..!!
Dew point is de natte bol temperatuur....(nederlands is zo leuk!!) (De natte boltemp is de laagste temp waar lucht tot kan worden afgekoeld bij een constante druk, op dat moment is de lucht dus verzadigd met vocht)
DZ is drizzle (motregen)...TEMPO tijdelijk (met een tijdsaanduiding) en SHRAGS, SH is shower (zelf raden!) en RA = rain en GS hail (kleine hagel)
Zag ook nog dat sommige niet het vershil weten tussen FSBO Few Scattered Broken en Overcast
Few 1/8-2/8
Scattered 3/8-4/8
Broken 5/8-7/8
Overcast 8/8
Bij 8/8 zie je dus niks geen blauwe lucht meer...en de rest kan je dan wel invullen...
EDIT het minnetje voor DZ betekent dat het lichtelijk motregent...bij -SHRA zou het dus licht regenen
Iedereen die meteo gedaan heeft mag niet raden..LOL...alsof ik weet of je meteo gedaan hebt..!!
ahh bedanktVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:35:toon volledige bericht
Ha, meteo, mijn favoriet..!
Few 1/8-2/8
Scattered 3/8-4/8
Broken 5/8-7/8
Overcast 8/8
Verwijderd
Vind ik ook....nealzie schreef op 23 oktober 2002 @ 19:42:
[...]
ahh bedanktmeteo is niet mijn favoriet, maar ik vind het wel iets wat je moet weten...
Staat wel handig als je voor je PPL gaat en de examinator vraagt je om een aantal metar en taf berichten te lezen...en dan dus niet zeggen scattered, maar 3/8e tot 4/8e bewolking...
EDIT : trouwens de overklokkers hier moeten dat rijtje bewolking toch wel kunnen onthouden?? FSB = Front Side Bus...?? ezelsbruggetje??
toch m'n pa is effe met ze neus in de boeke dowen dan :P:P:P (hij zei dat tegen mij)Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:35:
Verwijderd
Laat hem dan wel een goed boek pakken, Mosbach of zo..!! ik wed nooit maar deze durf ik wel aan...
Verwijderd
Ik vind het wel cool dit hoor, niet iets om zomaar te weten, gewoon leuk omdat zeg maar te 'ontcijferen'
Verwijderd
Bij iedere vlucht voorbereiding (al is het een rondje Deelen CTR, of laagvlieggebied Deventer) effen op internet kijken naar de huidige metar en taf berichten...
zijn die van knmi.nl zo goed dan?Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:53:
Bij iedere vlucht voorbereiding (al is het een rondje Deelen CTR, of laagvlieggebied Deventer) effen op internet kijken naar de huidige metar en taf berichten...
Verwijderd
Ja, bijna altijd sneller dan teletekst, en dezelfde die je bij de meteo op de 'groene'<kleine velden krijgt...
ow das wel beterz.Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:56:
Ja, bijna altijd sneller dan teletekst, en dezelfde die je bij de meteo op de 'groene'<kleine velden krijgt...
Verwijderd
yep...
EDIT: gadver wat klink ik jong.!
EDIT2: NU zijn de metar berichten bij KNMI ververst...TT weet nog van niks...
EDIT3:
Kijk maar hier wanneer ze geupdate worden :
http://www.knmi.nl/product/luchtv/nedactbe.htm
Een metar wordt in NL vijf minuten voor het hele en halve uur doorgezonden, er kan wel eens een veld wat later zijn natuurlijk en daar komt die vertraging van, tis nu bijna 20.00 binnen vijf minuten de nieuwe metars...hoop ik...dan op teletekst kijken (tt707) en de opmaaktijd vergelijken, tis wel UTC tijd natuurlijk)...
EDIT: gadver wat klink ik jong.!
EDIT2: NU zijn de metar berichten bij KNMI ververst...TT weet nog van niks...
EDIT3:
Kijk maar hier wanneer ze geupdate worden :
http://www.knmi.nl/product/luchtv/nedactbe.htm
Een metar wordt in NL vijf minuten voor het hele en halve uur doorgezonden, er kan wel eens een veld wat later zijn natuurlijk en daar komt die vertraging van, tis nu bijna 20.00 binnen vijf minuten de nieuwe metars...hoop ik...dan op teletekst kijken (tt707) en de opmaaktijd vergelijken, tis wel UTC tijd natuurlijk)...
Deeeeeeeelen rulezzzzzzzzzzzzVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:53:
Verwijderd
Nou die rulezzzzz heb ik nooit gezien in de lucht, maar de CTR is de laatste tijd wel vaak actief midden in de week, ze zouden toch niet aan het vliegen zijn daarzo? Of raketten testen of zo...
is oefenveld van de luchtmobiele brigade (veel cougars/chinooks), en int weekend als het goed weer is vliegen de zwevertjes van ZCD (superclub) en ACR vrolijk in het rondVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 20:08:
Nou die rulezzzzz heb ik nooit gezien in de lucht, maar de CTR is de laatste tijd wel vaak actief midden in de week, ze zouden toch niet aan het vliegen zijn daarzo? Of raketten testen of zo...
Verwijderd
Ik woon onder de aanvliegroute van Deelen (eigenlijk Ginkelse Heide), dus die Chinooks en Cougars kan ik wel horen, vlieg je er rond, en je ziet niks, geen militair verkeer te horen op Dutch Mill, geen opmerkingen in de notams voor die dag, en toch is de CTR actief...De zwevers ken ik (zitten die niet op terlet BTW?? hmmm), maar ik ben er meestal nooit in het weekend...
neej ZCD en ZCR vliegen op Deelen. Als je een keer gele zwever over ziet komen-->deelen (hebben ook gewoon plastic/wit)Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 20:18:
Ik woon onder de aanvliegroute van Deelen (eigenlijk Ginkelse Heide), dus die Chinooks en Cougars kan ik wel horen, vlieg je er rond, en je ziet niks, geen militair verkeer te horen op Dutch Mill, geen opmerkingen in de notams voor die dag, en toch is de CTR actief...De zwevers ken ik (zitten die niet op terlet BTW?? hmmm), maar ik ben er meestal nooit in het weekend...
Verwijderd
Hey, wie weet hier goede view(points?) zodat je de vleugels ziet als je op 'xxxx' knop drukt en dat je dan ook de flaps enzo ziet bewegen. Dit voor de Posky 767...Rico misschien?
Verwijderd
Ah, dat wist ik niet...maar cross ook eigenlijk nooit de Deelen CTR...tis juist zo leuk om er rondheen te vliegen...
Verhaaltje:
Van de zomer vlieg ik met een buurmeisje een rondje Deelen CTR, kom boven ons dorp, dus transponder uit, en precies op 500ft een aantal rondjes gevlogen boven onze huizen. Terwijl ik naar het noorden draai zie ik ineens twee vlekken rechts van me (ten westen dus), ik leg recht, kijk om en zie nog net twee hele dikke Cougar heli's achterlangs gaan, maar wel lager dan ons...arrggghhh...doordraaiend, nog eens gekeken naar die cougars, zit er een halve zeul half buitenboord (ik weet wel met een static lijntje, maar toch) in die laatste Cougar te wijzen, je scan is dan gelijk groter, en ja hoor daar kwam er lekker achteraan zetten een Chinook, ik schatte hem op 300ft...
Verhaaltje:
Van de zomer vlieg ik met een buurmeisje een rondje Deelen CTR, kom boven ons dorp, dus transponder uit, en precies op 500ft een aantal rondjes gevlogen boven onze huizen. Terwijl ik naar het noorden draai zie ik ineens twee vlekken rechts van me (ten westen dus), ik leg recht, kijk om en zie nog net twee hele dikke Cougar heli's achterlangs gaan, maar wel lager dan ons...arrggghhh...doordraaiend, nog eens gekeken naar die cougars, zit er een halve zeul half buitenboord (ik weet wel met een static lijntje, maar toch) in die laatste Cougar te wijzen, je scan is dan gelijk groter, en ja hoor daar kwam er lekker achteraan zetten een Chinook, ik schatte hem op 300ft...
tjah, die *** luchtmachters ook, maar dan zit jij in ULV en komen zij met F-16's aanscheuren, vliege nie lekkahVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 20:38:
Ah, dat wist ik niet...maar cross ook eigenlijk nooit de Deelen CTR...tis juist zo leuk om er rondheen te vliegen...
Verhaaltje:
en vanaf waar vlieg jij dan??? (en vooral, WAT?)
Verwijderd
EHTE (Teuge) op het moment alleen maar met 152 tot volgende zomer, het kost me teveel om mezelf uitgecheckt te houden van de winter op de 172...maar heb een voorliefde voor de 152, het is zo'n leuk vliegtuig...
Verwijderd
pardonSpotter schreef op 23 oktober 2002 @ 20:44:
[...]
tjah, die *** luchtmachters ook, maar dan zit jij in ULV en komen zij met F-16's aanscheuren, vliege nie lekkah
en vanaf waar vlieg jij dan??? (en vooral, WAT?)

Wat is er in vredesnaam kut aan de Luchtmacht, en het leger in zijn algemeen
Zij trainen om jou te beschermen hoor, en types zoals jij zijn mensen die het eerste lopen te zeiken als er oorlog uitbreekt en ze doen niks, dan moet je je eens horen! Dus houd liever je mond en laat die mensen hun werk doen
Verwijderd
Misschien zie ik je dan binnenkort, ik ga binnenkort een stuntvliegles nemen en dat is vanaf TeugeVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 20:49:
EHTE (Teuge) op het moment alleen maar met 152 tot volgende zomer, het kost me teveel om mezelf uitgecheckt te houden van de winter op de 172...maar heb een voorliefde voor de 152, het is zo'n leuk vliegtuig...
Na een dagje familiebezoek in Napoli stond er nog een vlucht naar LIMJ op het programma
on the ramp LIRN

taxi to runway 24 and report ready for departure

ready for departure 24

we laten het mooie Napoli achter ons

op weg naar Genoa LIMJ

in de daling naar LIMJ, slechts nieuws voor de passagiers, gezien de wind een landing op runway 10.

in de verte het zwakke schijnsel van de landingsbaanverlichting

en de approach, aan ILS heb je hier niets

en we draaien de runway af

taxi to stand

En de collega's kunnen met de kist verder.

on the ramp LIRN

taxi to runway 24 and report ready for departure

ready for departure 24

we laten het mooie Napoli achter ons

op weg naar Genoa LIMJ

in de daling naar LIMJ, slechts nieuws voor de passagiers, gezien de wind een landing op runway 10.

in de verte het zwakke schijnsel van de landingsbaanverlichting

en de approach, aan ILS heb je hier niets

en we draaien de runway af

taxi to stand

En de collega's kunnen met de kist verder.

Verwijderd
Sterker nog, officieel is het gehele Nederlandse luchtruim van de KLu, dus zijn mensen zoals ik die er een gat in boren hun dank verschuldigd dat dat zomaar mag...net als de luchtvaartmaatschappijen trouwens...Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 20:53:
[...]
pardon
Zij trainen om jou te beschermen hoor, en types zoals jij zijn mensen die het eerste lopen te zeiken als er oorlog uitbreekt en ze doen niks, dan moet je je eens horen! Dus houd liever je mond en laat die mensen hun werk doen
BTW: was jij dat die ik een link gegeven heb (weekje of twee geleden of zo) naar de ACVT? Dus je gaat de PH-MRC uit proberen? Hopelijk heb je Martin B. (eigenaar ACVT) dan als instructeur...
ik had het over de piloten die net onder de geluidssnelheid/zonder transponder/te laag over dek zeilen en daar BURGERS mee ombrengenVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 20:53:
[...]
pardon
Ik snap er echt NIETS van. Het opstijgen en ergens heen vliegen oke. Maar ik snap niet hoe je precies recht voor zo'n landingsbaan komt
wat zijn dit voor grappen hier
Een discussie over Deelen zonder mij erbij
Deelen wordt op dit moment bevlogen door modelvliegers en de zweefvliegers van de ZCD en de Zweefvliegclub Rotterdam
waarvan de laatste duidelijk de beste is uiteraard. Die gele k-13's van de ZCD zuigen maar een beetje
, BTW wordt Deelen *bijna niet meer gebruikt. Ze gebruiken het alleen om er over heen te vliegen en om af en toe iets te droppen. Er staan van die gewichten die ze dan als oefening moeten optillen (bijv 2000 kg), maar daar groeit het gras ook overheen. Overigens was er 3 weken geleden toch nog een een of ander evenement voor veteranen op de Ginkelse Heide. We zagen vanaf de Deelen strip 4 Herculesjes para's droppen. Was wel kick
tampert, kriminalpolizei
Dit topic is gesloten.